نوشته شده توسط : onlinetabliq

طبیعی است این خبر می‌تواند از سوی برخی بدخواهان شمخانی مطرح شده باشد و جالب است که در سال 98 هم شایعاتی درباره خانواده شمخانی مطرح شد، از جمله اینکه هزینه دانشگاه حسین شمخانی فرزند علی شمخانی در لبنان 10 هزار دلار است.
مطهره شفیعی: شایعه در همه فرهنگ‌های بشری وجود دارد و پدیده‌ای است که بر‌اساس شنیده‌ها و زمینه قبلی افکار عمومی شکل ‌می‌گیرد. بشر در زندگی روزمره خود با دوستان، آشنایان، همکاران و مانند آن‌ها شایعات زیادی را می‌شنود و یا منتشر می‌سازد.
لیکن با‌ توجه ‌به ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی هر جامعه برخی شایعات زمینه مناسبی برای نقل و انتشار می‌یابند. بارها پیش آمده که شایعاتی درباره شخصیت‌های سیاسی مطرح شده که بعضا چالش‌هایی برای آن شخصیت ایجاد کرده و یا در مواردی جامعه با توجه به شناخت قبلی از آن شخصیت، به رد شایعه پرداخته‌اند. البته برخی از آنها هم صحت دارد. از چند روز گذشته شایعاتی درباره ازدواج دختر شمخانی منتشر می‌شود. به نوشته «فراز»، برگزاری یک جشن عروسی در این هتل حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان آب می‌خورد. پس از آن علی‌اکبر رائفی‌پور، سخنران جنجالی به برگزاری عروسی دختر علی شمخانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در هتل اسپیناس پلاس واکنش نشان داد. او نوشت: «اگر متهم به سیاه‌نمایی نمی‌شویم اجازه داریم بپرسیم چطور برای مردم از صبوری در‌ مقابل تحریم‌های اقتصادی بگوییم وقتی مراسم عروسی دختر دبیر سابق شورای عالی امنیت در یکی از مجلل‌ترین و گران‌ترین تالارهای کشور برگزار می‌شود؟ دوم آنکه آیا در مقابل این هتل هم «و‌ن‌»های گشت ارشاد مستقر می‌شوند.» مرتضی دانایی (خبرنگار) با انتشار تصویری از کارت این عروسی به کنایه نوشت: «دم طراح کارت عروسی دختر این آقا گرم که از طرح‌های آماده و رایگان Canva استفاده کرده و حتی فونت فارسی هم نریخته و احتمالا میلیون‌ها تومان بابت این چرت و پرت از آنها پول گرفته.» یک نماینده مجلس هم مدعی شد: همین چند شب گذشته یکی از مسئولان عالی سابق کشور مراسم دختر خود را در هتل اسپیناس پالاس برگزار کرد که در آنجا باید گشت ارشاد مدیران ورود پیدا می‌کرد. با این روش‌ها ما نمی‌توانیم مطلوب را حاصل کنیم. سیره امامین انقلاب و حاج قاسم سلیمانی نیز این چنین نبوده است و امروز هم دفتر مقام معظم رهبری نیز به این نوع رفتارها تذکر جدی دادند. معین‌الدین سعیدی با اشاره به اینکه حجاب یک واجب شرعی است، بیان داشت: من معتقد هستم حجاب یک واجب شرعی و سیاسی است اما در کنار آن تقویت سفره‌های مردم یک واجب شرعی، سیاسی و تقویت ارزش پول ملی هم یک ضرورت شرعی است و اینکه اصلاح نظام بانکداری باید اتفاق بیفتد و این‌ها اولویت‌های مهم‌تر مردم هستند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه لویزان


*روزی که شمخانی پول شیرینی هم نمی‌داند
برگزاری ازدواج در هتل پارسیان با ادعاهای سابق شمخانی در تناقص است. محمد درودیان، پژوهشگر تاریخ جنگ اخیرا کتابی را تحت عنوان «نقبی بر درس‌ها و دستاوردهای جنگ» منتشر کرده که شامل گفت‌وگو با ۲۴ شخصیت نظامی و سیاسی است. شمخانی در گفت‌وگویی که در این کتاب منتشر شده، گفته است: «ما هیچوقت بر اساس مسائل شخصی که بهترین آن جان است تصمیم نمی‌گرفتیم، این روحیه موتور اصلی ما در تمام مسئولیت‌هایی است که پس از انقلاب پذیرفتیم و به‌راحتی انتقادپذیریم، منعطفیم، تکبر نداریم، با حداقل‌ها می‌سازیم، احساس برتری قومی و خویشی بر کسی نداریم. به همین دلیل وقتی می‌گویند مشکل بودجه دارید، صرفه‌جویی کنید، در مسائل تشریفاتی بدون اینکه کسی به ما بگوید، در این گرانی یک ریال پول میوه و شیرینی و گل نمی‌دهم، یعنی نمی‌گذارم بدهند. همیشه هم میوه را از خونه‌ام می‌آورم. اینها تازه می‌خواهند این را دستورالعمل کنند.»
*شایعات سال 98 درباره ثروت شمخانی‌ها
طبیعی است این خبر می‌تواند از سوی برخی بدخواهان شمخانی مطرح شده باشد و جالب است که در سال 98 هم شایعاتی درباره خانواده شمخانی مطرح شد، از جمله اینکه هزینه دانشگاه حسین شمخانی فرزند علی شمخانی در لبنان 10 هزار دلار است. اخبار دیگر نشان می‌داد موعود شمخانی و محمدهادی شمخانی برادرزاده‌های علی شمخانی در پست‌های بالا مشغول شده‌اند. یکی در سفارت ایران در روسیه و دیگری سازمان منطقه آزاد اروند. در آن زمان یک منبع مطلع نزدیک به دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: «خبر سازی‌های مغرضانه و هدفمند که طی ماه‌های گذشته علیه دریابان شمخانی و خانواده ایشان انجام شده، ناشی از برخی اغراض سیاسی بوده که در صورت لزوم سرشاخه‌های داخلی و خارجی آن معرفی شده و به اطلاع‌ رسانه‌ها خواهد رسید.» اما اکنون درباره ازدواج دختر شمخانی در هتل گرانقیمت توضیحی داده نشده است.

*مروری بر ازدواج‌های سیاسی
شایعه درباره ازدواج فرزندان سیاسیون ویژگی‌های منحصر به خودش را دارد، چنانکه هویت عروس و داماد، محل برگزاری جشن عروسی، میزان هزینه برگزاری جشن عروسی و... مدنظر است. ازدواج دختر محمود احمدی‌نژاد با مهدی خورشیدی‌آزاد یا ازدواج پسر احمدی‌نژاد با دختر مشایی، ازدواج پسر محمدعلی رامین با مهناز افشار از جمله ازدواج‌های خبرساز در دو دهه اخیر بوده است. ازدواج سیاسیون گذشته اما حواشی کمتری داشت و آنچنان محل بحث نبود مانند ازدواج علی لاریجانی با دختر شهید مطهری. علی لاریجانی در ۲۰ سالگی با دختر شهید مرتضی مطهری به‌نام فریده که ۱۵ سال داشت ازدواج کرد. ازدواج آیت‌ا... صادق آملی لاریجانی با دختر آیت‌ا... وحید خراسانی بر اساس سنت پیامبر (ص) و بر پایه ساده زیستی بنا شد. ازدواج فائزه و فاطمه ۲ دختر مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی با پسران آیت‌ا... لاهوتی از دیگر ازدواج‌های دوران انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت. مرحوم هاشمی رفسنجانی و آیت‌ا... حسن لاهوتی هر دو از مبارزان سیاسی با رژیم پهلوی بودند و همین سوابق و مناسبات سبب شد که فرزندان آن‌ها با هم ازدواج کنند. سیدیاسر خمینی فرزند میانی سیداحمد خمینی و نوه امام خمینی (ره) محسوب می‌شود که با دختر سیدمحمد صدر ازدواج کرده است. سیدمحمدرضا خاتمی در نیمه دهه ۶۰ خورشیدی با زهرا اشراقی نوه امام خمینی (ره) ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند به‌نام‌های فاطمه و علیرضا است. نعیمه اشراقی سومین فرزند شهاب‌الدین اشراقی داماد امام راحل و صدیقه خمینی هفتمین نوه امام خمینی (ره) با سید محمد حسن طاهری پسر آیت‌ا... طاهری اصفهانی امام جمعه سابق اصفهان ازدواج کرده و صاحب ۲ فرزند به نام حسین و نعیما است. ازدواج صدیقه خمینی فرزند سوم امام راحل با آیت‌ا... شهاب‌الدین اشراقی که در نخستین روز‌های انقلاب از همراهان صدیق امام خمینی (ره) محسوب می‌شد. حجت‌الاسلام رسولی محلاتی دختران خود را به عقد حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری رئیس مجلس چهارم و پنجم و عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی درآورده است. ناطق نوری دارای هشت فرزند است که ۲ پسر به نام‌های مصطفی و مجتبی مشهورترین آن‌ها هستند. حسن خمینی نوه ارشد امام خمینی (ره) با ندا موسوی بجنوردی دختر مرحوم آیت‌ا... سید محمد موسوی بجنوردی عضو سابق شورای عالی قضائی و عضو ارشد مجمع روحانیان مبارز ازدواج کرد که حاصل این ازدواج فرزندانی با نام‌های احمد، نرگس، فرشته و محمدهادی است. ازدواج سیدابراهیم رئیسی با جمیله علم‌الهدی، دختر آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد یکی دیگر از ازدواج‌های سیاسی تاریخ انقلاب به حساب می‌آید که حاصل این ازدواج دو دختر است.

منبع: روز نو



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

توسعه همکاری ایران و کنگو در دستور کار دو کشور
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، امیر حسینی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری دموکراتیک کنگو پس از ورود به کینشازا با برنارد موتاندا انزوزی مدیر کل تشریفات جمهوری دموکراتیک کنگو دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار، مدیر کل تشریفات جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن خوش آمدگویی به سفیر جدید کشورمان، بر آمادگی دولت و وزارت امورخارجه کنگو برای گسترش و توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید و اظهارامیدواری نمود با همکاری سفیر کشورمان، پیشبرد و بسط همکاری‌ها با توجه به اشتراکات فرهنگی دو ملت و کشور بیش از گذشته در دستور کار دو طرف قرار گیرد.

سفیر کشورمان نیز ضمن اشاره به علاقه مندی و تلاش دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، آمادگی خود را برای همکاری در پیشبرد روابط خوب و تاریخی دو کشور با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های تکنولوژی، فنی و مهندسی، شرکت‌های دانش بنیان و ... ابراز نمود.

نوشته های اخیر: ظروف کرایه تجریش



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سازمان سنجش آموزش کشور وظایف داوطلبان کنکور در حین و پس از برگزاری آزمون را از طریق اینفوگرافیک اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از  فارس، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

فرآیند برگزاری آزمون صبح رأس ساعت ۸ صبح و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ بعدازظهر بسته خواهد شد لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن دربِ حوزه‌های امتحانی ممانعت می‌شود.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن همراه داشته باشد.

مطالعه بیشتر: شیشه بری در سعادت آباد

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی و الکترونیکی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، هندزفری و …)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ناظر گمرکات مازندران:
تشریفات گمرکی ۴۱ هزار مسافر در مازندران انجام شد
نوشهر- ناظر گمرکات مازندران از انجام تشریفات گمرکی بیش از ۴۱ هزار نفر مسافر در گمرکات استان خبر داد.

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر از انجام تشریفات گمرکی کالاهای همراه ۴۱ هزار و ۳۳۳ نفر مسافر ورودی و خروجی گمرکات استان مازندران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی گفت: طی سال ۱۴۰۲، ۲۰ هزار و ۹۱۲ نفر مسافر ازطریق گمرک فرودگاه ساری و گمرک فرودگاه رامسر وارد کشور شده‌اند.

ناظر گمرکات‌مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر بیان داشت: نسبت ورود مسافر و انجام تشریفات گمرکی نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: از این مسافر سهم خروج مسافر از این دو گمرک فرودگاهی ۲۰ هزار و ۴۲۱ نفر بوده که این میزان رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است.

جمشیدی اظهار داشت: مسافران ورودی و خروجی که بیشترین آنها زائرین عراق و حجاج بیت الله الحرام هستند و از مرز هوایی مازندران تردد کردند و تشریفات گمرکی کالاهای همراه آنان توسط کارکنان گمرک ساری و نوشهر در کوتاه‌ترین زمان انجام گرفته است.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ازگل



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: طرحی را به‌صورت آزمایشی در منطقه ۱۰ اجرایی کرده‌ایم. در این طرح پاکبانان علاوه بر نظافت شهر می‌توانند به خانه‌های شهروندان مراجعه و پسماند‌های خشک آن‌ها را دریافت کنند. پیمانکاران این زباله‌ها را خریداری می‌کنند و با این اقدام حقوق پاکبانان به ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

شهرداری تهران: حقوق پاکبانان برای جمع آوری زباله‌های خشک ۲۰ میلیون تومان است

رویداد۲۴ روزنامه همشهری با رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره ساماندهی زباله‌گرد‌ها گفتگو کرده است.

هر زباله‌گرد ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان درآمد دارد.

پشت پرده‌های زیادی در حوزه پسماند‌های خشک وجود دارد که شهرداری قصد مبارزه جدی با آن را دارد و به هیچ قیمتی از این تصمیم عقب‌نشینی نخواهد کرد.

در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم و مماشات نمی‌کنیم. پیمانکاران باید بدانند در چهارچوب مقررات عمل کنند و به ازای هر زباله‌گرد یک میلیارد تومان پیمانکاران جریمه می‌شوند. نمونه بارز جریمه ۱۲ میلیارد تومانی یک پیمانکار است که در حوزه استحفاظی‌اش تفکیک پسماند خشک از مخزن صورت می‌گرفت. این برخورد سبب شده تا پیمانکاران بدانند شهرداری با تخلفات در حوزه پسماند با جدیت برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: قالیشویی در جیحون

پاکبانان حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که قطعا با مشکلات اقتصادی، دستمزد بالایی نیست. در راستای توجه به معیشت پاکبانان طرحی را به‌صورت آزمایشی در منطقه ۱۰ اجرایی کرده‌ایم. در این طرح پاکبانان در محدوده فعالیت‌شان علاوه بر نظافت شهر و جمع‌آوری زباله‌های تر، می‌توانند به خانه‌های شهروندان مراجعه و پسماند‌های خشک آن‌ها را دریافت کنند. پیمانکاران این زباله‌ها را خریداری می‌کنند و با این اقدام حقوق پاکبانان به ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

هر چند هنوز زباله‌گرد‌ها در تهران هستند، اما نزدیک به ۸۰ درصد آن‌ها در بازه زمانی ۱۴ فروردین تا به امروز کم شده‌اند و همچنین نزدیک به ۶۰۰ تن زباله خشک از زباله‌جمع‌کن‌ها و ۱۵۰ خودرو از زباله‌گرد‌های غیرمجاز توقیف کرده‌ایم.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در یک روز کاری ۱۱ پرونده قضایی با تلاش مجتمع شماره سه حل اختلاف اهواز به صلح و سازش ختم شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: اعضای شعب 19، 20 و 37 مجتمع شماره سه شورای حل اختلاف اهواز در یک روز کاری 11 فقره پرونده مطالبه وجه به ارزش بیش از 11میلیارد و 375 میلیون ریال را با صلح و سازش مختومه کردند.

وی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف که همان ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی است تلاش می شود از ورود پرونده‌های قضایی به دادگستری جلوگیری شود و صلح را بین 2 طرف پرونده برقرار کنند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی افزود: تقویت و حمایت هرچه بیشتر شورای حل اختلاف، باعث کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت، آرامش و آسایش پایدار جامعه می‌شود.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان بر اهمیت دادن به گسترش صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و تلاش مضاعف، پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف را به صلح و سازش هدایت کرد و یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این مجموعه ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی است.

مقالات دیگر: تشریفات ترحیم تهران



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت خوزستان؛ بازرسی مشترک معاونت محترم برنامه ریزی فرمانداری ؛کارشناسان و بازرسان اداره صمت؛رئیس اداره تعزیرات حکومتی مورخ 22اسفند1402

مقالات بیشتر: قالیشویی در جنت آباد

از 5 واحد قالیشویی یازرسی صورت گرفت که برای دو واحد به دلیل تخلف گرانفروشی پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.

منبع: روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان خوزستان



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
طلاق می‌گیرم چون شوهرم قبل از عروسی خیانت کرد
زنی جوان که مهریه‌اش را اجرا گذاشته است می‌گوید شوهرش به او خیانت کرد و به همین دلیل طلاق خواهد گرفت.
لیلا زن جوانی است که هنوز زندگی مستقل را شروع نکرده ‌است. او که یک سال از عقدش با رضا گذشته تصمیم به جدایی گرفته ‌است.
 
لیلا برای اعتمادآنلاین درباره این تصمیم می‌گوید:
 
 
 
*برایمان از زندگی‌ات بگو. چطور شد که کار به دادگاه و طلاق کشید؟
 
فعلاً مهریه‌ام را می‌خواهم. برای مهریه آمده‌ام اما جدایی من و رضا قطعی است.
 
*چرا می‌خواهی جدا شوی؟
 
چون به من خیانت کرد، آن هم با نزدیک‌ترین دوستم.
 
*چطور ممکن است؟ شما به گفته خودت تازه عقد کرده‌اید.
 
بله. من یک سال قبل عقد کردم. ما هنوز عروسی نکرده‌ایم اما رضا با دوستم هانیه به من خیانت کرد.
 
*چطور با شوهرت آشنا شدید؟
 
ما در پارک آشنا شدیم و مدتی هم دوست بودیم. من با هانیه خیلی دوست بودم و با هم به پارک می‌رفتیم. هانیه هم از همان ابتدا با ما بود. رضا خواستگاری کرد و مادر من هم قبول کرد و عقد کردیم. در عقد بودیم تا بتوانیم خودمان را جمع‌وجور و ازدواج کنیم که این‌طوری شد.
 
*شغل همسرت چیست؟
 
شغل خاصی ندارد وقتی ماشین پدرش دستش باشد تاکسی اینترنتی می‌شود.
 
*چطور قبول کردی با یک آدم بیکار ازدواج کنی؟
 
عاشقش شده‌ بودم. رضا خیلی خوش‌تیپ است. از او خوشم آمد اما فکر نمی‌کردم همچین آدمی باشد.
 
*چطور فهمیدی شوهرت خیانت کرده ‌است؟
 
رفتارش تغییر کرده ‌بود. کمتر با من قرار می‌گذاشت و بیرون می‌رفت. وقتی می‌گفتم هانیه بیاید قبول نمی‌کرد. یک روز که با هم به یک کافی‌شاپ رفته‌ بودیم گارسون رضا را شناخت. در حالی که ما قبلاً آنجا نرفته ‌بودیم. رضا رنگش پرید و من فهمیدم مسئله‌ای هست. چند روز بعد گوشی رضا را چک کردم و چت‌هایش را دیدم. با فردی به نام بهمن چت کرده بود؛ اما وقتی شماره را چک کردم دیدم شماره متعلق به هانیه است.
 
*به هانیه درباره این خیانت گفتی؟
 
با هانیه که حرف نمی‌زنم. دعوای شدیدی کردیم و قهر کردیم. حالا هم از رضا مهریه می‌خواهم و پرونده طلاقم را هم به جریان می‌اندازم. فعلاً می‌خواهم مهریه بگیرم.
 
*بعد از طلاق چه می‌کنی؟
 
در یک شرکت منشی هستم و کار می‌کنم. مشکلی نیست. می‌خواهم زودتر از دست این مرد خیانتکار رها شوم.
 
مقالات دیگر: ظروف کرایه منطقه 1


:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

انتشار آمار رعایت نظافت دست‌ها بعد از استفاده از سرویس بهداشتی در کشورهای اروپایی خبرساز شد.

در بین کشورهای بررسی شده فقط ۵۰ درصد از مردم هلند دستهای خود را بعد از بیرون آمدن از توالت می‌شویند، این در حالی است که ۹۶ درصد از مردم بوسنی دستهای خود را می‌شویند.

در بررسی انجام شده توسط WIN/Gallup در حوزه اروپا، مردم ترکیه نیز با ۹۴ درصد در رتبه دوم بعد از بوسنی قرار دارند.

۵۷ درصد از مردم پرتغال، ۸۴ درصد از مردم رومانی،۷۸ درصد از مردم ایسلند،۷۸ درصد از مردم سوئد و ۷۸ درصد از مردم آلمان نیز دستهای خود را بعد از توالت می‌شویند.

مقالات بیشتر: قالیشویی در تهرانسر

چند درصد مردم اروپا بعد از توالت دست‌هایشان را می‌شویند؟

در انگلیس ۷۵ درصد از مردم ، در سوئیس ۷۳ درصد از مردم، در روسیه ۶۳ درصد ، در فرانسه ۶۲ درصد،در اسپانیا ۶۱ درصد و در ایتالیا ۵۷ درصد دستهای خود را بعد از خروج از توالت با صابون می‌شویند.

در نمودار زیر نیز می‌توان دید چند درصد از مردمان این کشورها در اروپا روزانه استحمام می‌کنند.

چند درصد مردم اروپا بعد از توالت دست‌هایشان را می‌شویند؟

منبع:اطلاعات آنلاین



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران
توقیف یک محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی در گمرک ایران
ماموران گمرک ایران یک محموله کود شیمیایی ترانزیتی ساخت رژیم صهیونیستی را توقیف کردند که حاوی نیترات پتاسیم و ساخت رژیم صهیونیستی بود که از طریق یک دستگاه کامیون حمل و جهت انجام تشریفات ترانزیت خارجی به مقصد کشور ازبکستان به گمرک بازرگان ارسال شده بود .

گروه اقتصاد و درآمد: ماموران گمرک ایران یک محموله کود شیمیایی ترانزیتی ساخت رژیم صهیونیستی را توقیف کردند.

به گزارش جماران، این محموله کود شیمیایی حاوی نیترات پتاسیم و ساخت رژیم صهیونیستی بود که از طریق یک دستگاه کامیون حمل و جهت انجام تشریفات ترانزیت خارجی به مقصد کشور ازبکستان به گمرک بازرگان ارسال  شده بود که توسط مأموران گمرک توقیف شد.

روابط عمومی گمرک ایران اعلام کرد: واردات و ترانزیت هر گونه کالای ساخت رژیم صهیونیستی از طریق گمرکات ایران ممنوع است و به تازگی کنترل‌های شدیدی بر روی این کالاها از طرف مأموران گمرک صورت می گیرد.

مقالات مرتبط دیگر: ظروف کرایه لواسان



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایسنا/ایلام امام جمعه شهرستان دهلران تیراندازی در مراسم عزا و عروسی را مردود دانست و گفت: می‌طلبد ریش سفیدان و معتمدان که نقش تاثیرگذاری در بین عامه مردم دارند اهتمام ویژه‌ای در راستای برچیده شدن این رسم غلط داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحسن موسوی» در جلسه هم‌اندیشی با معتمدان و ریش سفیدان بخش دشت عباس، اظهار کرد: خوشبختانه رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و عروسی که بعضا باعث بروز خسارات جبران ناپذیری برای خانواده‌ها می‌شود به صورت محسوسی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نقش معتمدان و ریش سفیدان در کاهش تیراندازی‌ها تاثیرگذار بوده است، گفت: هر چند مهارت تیراندازی عملی مستحب است ولی جای تیراندازی در مجالس عزا و عروسی نیست و ساز وکارهای مربوط به خود را دارد.

امام جمعه شهرستان دهلران تصریح کرد: می‌طلبد ریش سفیدان و معتمدان که نقش تأثیرگذاری در بین عامه مردم دارند اهتمام ویژه‌ای در راستای برچیده شدن این رسم غلط داشته باشند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه فرمانیه



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تمیزی و نظافت شهر از دیرباز دغدغه پایتخت‌نشینان بوده و برای شهروندان اهمیت بسیاری دارد تاجایی که با کوچکترین کم‌کاری از سوی شهرداری نمود بیرونی پیدا کرده و دید مردم را به مدیریت شهری منفی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهر تهران به عنوان پایتخت ایران و یکی از شهر‌های بزرگ و پرجمعیت آن، با مسائل بسیاری در زمینه مدیریت پسماند مواجه است. افزایش روز افزون جمعیت و تولید حجم عظیمی از پسماند‌ها ایجاب می‌کند که سیستم‌های قوی و کارآمد برای مدیریت صحیح پسماند آن به کار گرفته شود.

به هرحال نظافت و تمیز بودن شهر مطالبه بر حقی است که شهروندان از مدیریت شهری دارند، اما اگر پیمانکاران در انجام وظایف خود تعلل کنند این موضوع در سطح شهر نمایان شده و علاوه‌بر شهروندان، مدیران شهری را درگیر خواهد کرد. در گزارش زیر به بررسی وضعیت عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و مقایسه آن با دوره قبل می‌پردازیم.

با توجه به اهمیت موضوع پاکیزگی و تنظیف شهر از تیرماه سال گذشته با حکم شهردار تهران مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تغییر کرد و از همان زمان دوماموریت اصلی تحت عنوان تنظیف و آراستگی و مدیریت پسماند به این سازمان سپرده شد. در کنار این مورد برنامه جدیدی تدوین شد تا اصلاح نوع انعقاد قرارداد‌ها و اعمال فهرست بهای قرارداد اتفاق بیفتد و شاهد تحول در حوزه پیمانکاری نظافت شهر باشیم.

مقالات بیشتر: قالیشویی در گیشا

طرح جدید نظافت شهری رونمایی شد

۱۶ دی ۱۴۰۲ همزمان با نودمین پویش امیدوافتخار از طرح جدیدی در حوزه نظافت شهری رونمایی شد و رسما عملیات اجرایی نظام تحول امور رفت‌وروب، نظافت و مدیریت پسماند شهر تهران با حضور شهردار تهران و سایر مدیران شهری برای اولین‌بار در پایتخت کلید خورد. همچنین در این مراسم کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی ۳۳۰۰ تنی در منطقه۴ به بهره‌برداری رسید.

موضوع این طرح تحول یکپارچه خدمات شهری در حوزه رفت و روب، نظافت و تنظیف شهری بود که موجبات مدیریت یکپارچه شهری را در حوزه مدیریت پسماند فراهم کرد. اجرای طرح نوماند از دیگر مسائل مطروحه در آن طرح بود ضمن اینکه در طرح تحول میانگین سنی خودرو‌های ماشین پسماند را از ۱۰ به ۴ سال قرار دادند. به عقیده سکینه بدرلو، معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تا قبل از اجرای این طرح ماشین صفر در سازمان پسماند وجود نداشت، اما پس از اجرای طرح مذکور حدود ۶۰۰خودروی صفر به این بحث ناوگان رفت‌وروب شهر تهران اضافه شد که بخشی از طریق بخش خصوصی و بخشی نیز توسط خود سازمان مدیریت پسماند تهیه شده است.

آن طور که از صحبت‌های بدرلو برداشت می‌شود یکی دیگر از دلایل افزایش خودرو‌های جدید برای نظافت شهر افزایش انگیزه پیمانکاران در راستای افزایش مدت زمان قراردادهایشان از یک به ۳ سال بود، چراکه پس از بسته شدن قرارداد‌های جدید با پیمانکاران خودرو‌های جدید نیز وارد چرخه نظافت شدند.

به علاوه در گذشته قرارداد پیمانکاران ۱۴۸پیمان بوده؛ درحالی‌که شهر تهران ۲۲منطقه دارد و این موضوع نشان می‌دهد که به‌دلیل ضعف‌ها، تعداد قرارداد‌ها و مدت قرارداد‌ها (یک‌ساله) با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده است. در حالیکه در قرارداد‌های جدید تحول و بهبود مورد نظر قرار گرفته از تعداد ۱۵۴ قرارداد به ۱۴ قرارداد رسیده است.

 

قرارداد‌هایی منسجم با محتوایی عادلانه بسته شد

آن‌طور که پیداست طرح تحول باعث ورود پیمانکاران قوی شده و نظارت خوب و یکپارچه را رقم خواهد زد. تغییر محتوای قرارداد‌ها نیز به منسجم و عادلانه شدن آن‌ها کمک می‌کند تا جایی که امروزه به صورت یک زمین و یک کیلو زباله قرارداد‌ها محاسبه می‌شود.

از طرفی کوتاه بودن زمان قرارداد پیمانکاران باعث می‌شود تا پیمانکاران قدرت ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاری مطلوب را از دست بدهند و برای آینده شغلی خود برنامه‌ریزی کنند. پیمانکاران دوره قبل نمی‌دانستند می‌توانند در محدوده قرارداد فعلی سرمایه‌گذاری کنند یا خیر و آیا سال آینده هم همین محدوده را در اختیار دارند یا خیر.

وضعیت پاکبان‌ها چگونه بود

از پیمانکاران که بگذریم وضعیت پاکبان‌ها نیز در دوره گذشته تعریف چندانی نداشت. وقتی یک پیمانکار از ماندن خودش در محدوده شغلی خاص مطمئن نباشد چگونه می‌تواند برای پاکبان‌ها شرایط مناسب فراهم کند؟

اما با اجرای طرح جدید معیار‌های مخصوص و بر اساس جغرافیا و جمعیت منطقه و طبق بررسی مناطق اطراف صورت گرفته است تا حدود اعتدال رعایت شود. در دوره گذشته علاوه بر اینکه رقابتی بین پیمانکاران وجود نداشت، نحوه کشف قیمت از معیار مناسبی برخوردار نبود که باعث شد هر پیمانکار رقم‌های مختلفی را دریافت کند.

افزایش حقوق پاکبان‌ها

از محاسن دیگر طرح جدید این است که پرداختی و اضافه‌کار کارگران و پاکبانان علاوه بر اینکه قانونی و به موقع می‌شود، افزایش خواهد یافت تا انگیزه بیشتری نسبت به‌کار خود داشته باشند و عملکرد خوبی را ارائه دهند. همچنین به گفته رضا محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در بحث بسته خرسندساز نیز پاکبان‌ها از بیشترین آیتم‌های این بسته بهره‌مند خواهند شد.

تعیین مسافت مشخص برای پاکبان‌ها

همچنین در این طرح مشخص شده که هر پاکبان باید مسافت مشخصی را نظافت کند. بدرلو در این رابطه اظهار داشت: براساس این طرح، مسافت ۱۰تا ۱۳هزار مترمربع برای کارگران مشخص شده و در کوچه‌هایی که عرض بیشتر دارند، متفاوت است که این امر منجر به آن می‌شود که قیمت واقعی نظافت شهر استخراج شده و به ازای میزانی که رفت‌وروب شده به پیمانکاران پول پرداخت شود؛ این درحالی است که در گذشته اینطور نبوده است. علاوه براین مبلغ قرارداد‌ها نسبت به گذشته ۳۷درصد افزایش داشته است.

با اجرای طرح جدید در حوزه نظافت شهر اقدامات سازمان مدیریت پسماند تا حدود زیادی از اوضاع آشفته دوره قبل خودش خارج شد و نظم گرفت. قرارداد‌های پیمانی ساماندهی شد و حقوق پاکبانان افزایش یافت. از همه مهم‌تر طرح جامعی بوجود آمد تا دستورالعملی برای اجرا و نظم‌دهی به سازوکار پاکیزگی شهرمان باشد. امید است که با اجرای این طرح در درازمدت شاهد پاکیزگی بیش از پیش تهران باشیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس اداره تعزیرات حکومتی خواف از پلمب چهار واحد صنفی آرایشگری مردانه و یک واحد صنفی قالیشویی در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش قدس خراسان، وحید قانعی اظهار کرد: در راستای طرح نظارتی ویژه عید سعید فطر و با هدف جلوگیری از تخلفات صنفی، گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان اداره صمت، اماکن، اصناف و بسیج اصناف از واحدهای صنفی سطح شهرستان بازدید کردند.

مطالعه بیشتر: قالیشویی در شهرک غرب

رئیس اداره تعزیرات حکومتی خواف افزود: در این بازدیدها چهار واحد صنفی آرایشگری مردانه به دلیل گران‌فروشی در بخش سنگان و خواف و یک واحد صنفی قالیشویی به دلیل عدم درج قیمت در شهر خواف پلمب شدند.

وی با بیان اینکه برخورد جدی با متخلفان صنفی صورت می‌گیرد گفت: واحدهای صنفی متخلف، علاوه بر جریمه نقدی، به پلمب واحد صنفی خود نیز محکوم خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 چراغ خانه ۸۰۰ زوج جوان کرمانی روشن شد/ جهیزیه‌های اهدایی مسیر ازدواج را هموار کرد

در آستانه عید سعید فطر رزمایش اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در کرمان برگزار شد.

 

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو ناصر عسکری نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در رزمایش اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند گفت: در مجموع سال گذشته بیش از پنج هزار و ۹۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۷۵ میلیارد تومان به زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اهداء شد. 

 

او با بیان اینکه اهداء جهیزیه توسط این نهاد در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان انجام می‌شود افزود: ۸۰۰ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و تلویزیون است که اکثر این جهیزیه‌ها با همکاری لجستیک قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش به زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد جنوب کرمان اهداء می‌شود. 

 

سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش نیز در حاشیه این مراسم به استفاده از ظرفیت لجستیک ارتش برای ارسال این محموله اشاره و تصریح کرد: این همکاری در راستای تفاهم‌نامه مشترک و با هدف توزیع کمک‌های امداد در کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان ممکن است.

 

وی اظهار کرد: ظرفیت ساختار قوی و امکانات خوب ارتش در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد تا از این ظرفیت به نفع مطلوب در استان استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه ارتش از ظرفیت‌های خود برای همکاری با کمیته امداد استفاده می‌کند، گفت: هدف ما این است که با استفاده از ظرفیت‌های ارتش کمک‌های کمیته امداد را با کمترین هزینه و با بیشترین سرعت به مددجویان برسانیم.

مقالات دیگر: ظروف کرایه تهرانپارس



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فرمانده انتظامی نور خبر داد؛

شرارت اراذل و اوباش در جشن عروسی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه احمد امینی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی و نزاع و درگیری در جشن قبل از عروسی در چمستان نور مأموران بلافاصله جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

 

وی افزود: پس از حضور مأموران در محل مشخص شد تعدادی از اراذل و اوباش سطح یک استان در یک جشن دوستانه قبل از عروسی پس از اقدام به تیراندازی و نزاع و درگیری و مجروحیت سه نفر از محل متواری شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان نور تصریح کرد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی ٤ عامل تیراندازی و نزاع و درگیری را در این شهرستان شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

 

سرهنگ امینی با بیان اینکه همه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری مرساتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه هروی



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی خبر داد که تحت عنوان قالیشویی ۸۰۰ میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش برنا؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی مربوط به شست و شوی حرفه‌ای انواع قالی از بنده کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت قصد شستشوی فرش‌های خود را داشتم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از شستشوی فرش با قیمت‌های مناسب و در کمترین زمان مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت رزرو برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

مطالعه بیشتر:قالیشویی غرب تهران

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه جعلی قالیشویی را شناسایی و پس از تشریفات قضائی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از ۸ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با توجه به نزدیک شدن به ایام عید با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه شستشوی فرش با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند رزرو ترغیب به پرداخت بیعانه می‌کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و قبل از دریافت کالا و یا گرفتن خدمات وجهی را به عنوان تسویه و یا بیعانه پرداخت ننمایید، همچنین می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
نایب رییس شورای شهر ایلام گفت :اجاره سنگ شکن شهرداری آن هم به صورت ترک تشریفات و با شرایط مندرج در اجاره نامه خیانت به شهرداری و شهر است
به گزارش تابناک ایلام؛ هادی کرمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کارخانه سنگ شکن که نیاز اصلی بیس ریزی معابر و همچنین تامین ماسه پروژه ها و تامین ماسه کارخانه آسفالت شهرداری را تامین میکند به بهانه فرسوده بودن و زیان بار بودن آن خیانت است
 
وی افزود: چطور اگر مدیریت کارخانه توسط شهرداری انجام شود زیانبار است اما توسط دیگری مدیریت بشود سودآمر میشود که دلیل این امر عدم مدیریت صحیح است
 
کرمی بیان کرد: مخالف برون سپاری نیستم اما شرایط برون سپاری در قانون مشخص است ، کار باید با مطالعه و حساب کتاب و براورد مالی بعد از واگذاری انجام گیرد
 
وی یادآور شد: در متن اجاره نامه اشاره شده که ماسه مورد نیاز شهرداری درقبال اخذ وجه انجام بشه در کجا دیده شده که مالی که مال خود شخص است جهت استفاده از ان باید وجه پرداخت بشود
 
 نایب رییس شورای شهرایلام با اشاره به اینکه وظیفه شورا حفاظت از اموال منقول و غیر منقول شهرداری است، تاکید کرد: کارخانه سنگ شکن میتواند یکی از منابع درامد پایدار مالی شهرداری باشد که عدم استفاده از این ظرفیت و همچنین عدم مدیریت این کارخانه دلیل قانع کننده ای برای واگذاری کارخانه نیست
 
وی خاطرنشان کرد: من از همکارانم در شورای شهر عاجزانه خواهشمندم درخصوص واگذاری این کارخانه تجدیدنظر کنند و یا حداقل جهت واگذاری ان از طریق فراخوان عمومی درامد بیشتری جهت خدمت به شهر کسب کنند و از واگذاری بصورت ترک تشریفات خودداری کنند
دیگر وقت آزمون و خطا نیست.


:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، چشمه هفت هزار ساله تهران خشک شد. خبری کوتاه و غم انگیز که حاصل بی تدبیری های برخی مسئولان کشور است. چشمه ‌علی واقع در شهر ری، تابستان‌ها محل شنا و بازی کودکان بود و نزدیکی های فصل بهار، محلی بود برای اجرای سنت قالیشویی مردمان آن دیار. چشمه علی نخستین […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، چشمه هفت هزار ساله تهران خشک شد. خبری کوتاه و غم انگیز که حاصل بی تدبیری های برخی مسئولان کشور است. چشمه ‌علی واقع در شهر ری، تابستان‌ها محل شنا و بازی کودکان بود و نزدیکی های فصل بهار، محلی بود برای اجرای سنت قالیشویی مردمان آن دیار.

چشمه علی نخستین اثر ثبت‌شده طبیعی شهرری و سومین اثر طبیعی ثبت‌شده استان تهران است که تا کنون سه بار خشک شده است؛ اما در دوره‌های پیشین در بخش‌هایی از حوضچه‌های آن همچنان آب مشاهده می شد؛ اما این بار حوضچه ها کامل خشک شده و زباله روی رد آب نشسته است.

مطالعه بیشتر:قالیشویی در شرق تهران

حال مهم ترین متهم خشکی اخیر این چشمه، گذر خط 6 مترو در نزدیکی آن است.

قدیر افروند، مدیر پایگاه میراث ملی ری در گفت و گو با زیرنویس گفت: از سال 1396 تاکنون مکاتبات بی شماری انجام شد تا خط 6 مترو ، از نزدیکی چشمه علی نگذرد. روزهای نخستی که من مدیرپایگاه میراث ملی ری شدم، اهمیت این موضوع را مطرح کردم؛ ولی با بی پاسخ ماندن پیگیری ها، اقدام به طرح شکایت از برخی دستگاه های مربوط به خشکی چشمه علی کردم. در این فاصله از شهرداری ری، کارخانه سیمان ، شرکت مترو و… شکایت کرده ام. تا کنون چند جلسه از دادگاه نیز طی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: حتی بحث ثبت جهانی ری نیز مطرح است و در این شرایط که می بایست میراث های کهن اینچنینی را در آن حفظ کنیم، می بینیم که آنها رو به نابودی می روند. با ایجاد کارخانه سیمان و طرح های توسعه ای از جمله اتوبان امام علی، میراث کهن شهرری رو به نابودی رفت.

 

افروند افزود: فراتر از اینها، ری ثبت ملی شده است؛ لذا هر آسیبی به که به آثار تاریخی این استان وارد شود، می بایست به 85 میلیون نفر پاسخگو باشیم. تصور کنید محله چشمه علی همیشه پر از توریست بود و الان خالی از هر گونه جریان زندگی شده است.

مدیر پایگاه میراث ملی ری در خصوص گذر کردن خط 6 مترو از نزدیکی چشمه علی گفت: من در جلسات اولیه مترو بودم و با این موضوع مخالفت کردم. بعد از آن من به محل دیگری مامور شدم و این فاجعه رخ داد. شرکت مترو، خط 6 مترو را از بالادست چشمه علی به فاصله 150 متری عبور داد. این موضوع روشنی است که جانمایی مترو در بالادست چشمه غلط فاحش است چون آب همیشه از بالادست می آید. مشاور هیدرولوژی و زمین شناسی مترو چه کسانی و با چه میزان تحصیلاتی بوده اند که چنین جانمایی غلطی کرده اند؟ خط 6 مترو در بالا دست چشمه در فاصله ای به عمق 20 متر احداث شد و طبیعی است که این 20 متر به سفره های آب زیرزمینی و مسیرها و کانال هایی که آب را به پایین دست منتقل می کرده آسیب رسانده است.

قدیر افروند در ادامه تاکید کرد: به واسطه این اتفاقات، نهر سورن نیز که از پایین چشمه علی خارج می شود و زمین های پایین دست را آب دهی می کند نیز خشک شده است. این نهر، آب حدودا 400 هکتار از زمین های پایین دست ری و پارک های شهرداری را تامین می کرده است.

وی همچنین افزود: قالیشویی نیز یکی از سنت های مردمی بود که با خشک شدن چشمه علی آن هم خشک شد! همچنین چشمه محلی برای شنا کردن بچه ها و بزرگترها بود ولی آن هم از بین رفت. تاکید میراث فرهنگی بر این است که می بایست این چشمه احیا شود. ما همچنان منتظر رای دادستانی شهرستان ری خواهیم ماند.

منبع خبر: رکنـا



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ: یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری بیش از هشت میلیارد ریال از مردم کرده بود شناسایی و دستگیری شد.   متهم با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه شستشوی فرش با قیمت بسیار مناسب مراجعه‌کنندگان را با ترفند رزرو ترغیب به پرداخت […]

مقالات دیگر:قالیشویی در پونک

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ: یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری بیش از هشت میلیارد ریال از مردم کرده بود شناسایی و دستگیری شد.

متهم با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه شستشوی فرش با قیمت بسیار مناسب مراجعه‌کنندگان را با ترفند رزرو ترغیب به پرداخت بیعانه می‌کرد و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن آن‌ها نبود.

فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و قبل از دریافت کالا و یا گرفتن خدمات وجهی را به عنوان تسویه و یا  بیعانه پرداخت ننمایید.

با بهترین قالیشویی جنوب تهران؛ تمام اتوماتیک در خدمت شما هستیم، تمیزی قالی‌های شما به یک تجربه دلنشین تبدیل می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایسنا/ایلام روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام گفت: افرادی که خشم خود را فرو می‌خورند و به دل می‌ریزند نگاه خصمانه‌ای به دنیا پیدا می‌کنند، در حالی که نمی توان خشم را از زندگی حذف کرد ولی می توان آن را کنترل کرد.

دکتر «سارا آزادی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خشم مانند غم، ترس، لذت و... یک احساس است، احساس طبیعی که همه انسان‌ها آن را تجربه می کنند.

 این روانشناس ادامه داد: از کودکی به ما یاد داده‌اند که عصبانی نشوید، عصبانی شدن کار خوبی نیست، اما باید بدانیم که حق مسلم هر انسانی است که شاد باشد، عصبانی شود، بترسد و یا دچار غم شود.

 آزادی گفت: هیجانات موجب آمادگی فرد برای عمل و رفتار می شود. هیجانات کارکرد اطلاع رسانی دارند. بنابراین در برخی از شرایط خشمگین شدن ضروری است برای مثال سربازانی که در جبهه جنگ می‌جنگند در بسیاری از موارد با کمک احساس خشم به دشمن حمله می‌کنند و یا از خودشان دفاع می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه در دنیای نوین دیگر کمتر به این هیجان نیاز داریم، افزود: استفاده زیاد از خشم هم برای جسم و هم برای روان خطرساز است، احساس خشم یک احساس طبیعی است، همانگونه که سیل یک پدیده طبیعی است، ما یاد گرفتیم که در مسیر سیل سد بزنیم و از انرژی آن در تولید برق، آب آشامیدنی و آبیاری و ... استفاده کنیم، بنابراین اگر ما یاد نگیریم که چگونه خشم خود را کنترل کنیم، خشم، کنترل ما را به دست می‌گیرد.

یک روانشناس کودک و نوجوان کیفیت بالا باید با دانش و آگاهی کامل از بیماریهای کودکان آشنا باشد و همچنین بتواند اطلاعات مراجعین را با محرمیت و احترام به اسرار حفظ کند.

مطالب بیشتر: روانشناس در سعادت آباد

روانشناس تاکید کرد: پرخاشگری با خشم فرق دارد، خشم یک احساس است اما پرخاشگری رفتار است، خصومت یک نگرش است و معمولا افرادی که خشم خود را فرو می‌خورند و به دل می‌ریزند نگاه خصمانه‌ای به دنیا پیدا می کنند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام گفت: احتمالا متوجه شده‌اید که در اکثر موارد رفتار فرد عصبانی، ناسازگارانه بوده است، نمی‌توان خشم و عصبانیت را از زندگی حذف کرد ولی می‌توان آن را کنترل کرد شاید بتوان گفت که ما حق داریم گاهی عصبانی شویم ولی حق نداریم رفتارهای پرخاشگرانه داشته باشیم.

آزادی تصریح کرد: خشم از سه مرحله تشکیل می‌شود، به عبارتی هیچکس ناگهانی و یکباره جوش نمی‌آورد بلکه قبل از عصبانیت شدید و جوش آوردن از مراحلی عبور می‌کند این مراحل عبارتند از، مرحله پیش از خشم، که در آن اتفاقی که روی می‌دهد و بیرونی است مانند دیر کردن همسر، بد قولی یک دوست، یا کسی که به شما توهین می کند، وقتی کسی رفتار بدی در حق شما انجام می دهد بهدنبال این اتفاق، فکرهای منفی به ذهنتان می‌آید.

این روانشناس در خصوص  مرحله خشم نیز گفت: این مرحله همراه با نشانه‌های برانگیختگی بدنی است، احساس داغ شدن، تپش قلب، نفس‌های سریع و کوتاه، سرخی صورت، لرزش دست‌ها، احساس بیقراری، از جمله این نشانه‌ها است. در این حالت فرد دیگر نمی‌تواند یکجا بند شوید. به هر حال اتفاقی افتاده که شما از حالت آرامش خارج شده و دچار ناراحتی و تنش می‌شوید.

وی در خصوص مرحله پس از خشم نیز گفت: مرحله‌ای است که شما خشم خود را به روشی خالی کرده‌اید و اکنون عصبانی و خشمگین نیستید و سبک شده‌اید، اما احساس دیگری مانند احساس خجالت، شرم، پشیمانی و ترس دارید.

این روان‌شناس در خصوص مدیریت خشم نیز گفت: آرام کردن بدن، تنفس عمیق، ریلکسیشن، آرام کردن ذهن، توقف افکار، تغییر کانون توجه، خودگویی‌های مثبت، حل مساله، ایجاد تغییر در محیط، ابراز خشم به صورت سازگارانه، صحبت کردن در مورد خشم، نقاشی و یا خلق اثر هنری، نوشتن وقایع روزانه و احساسات و تکنیک صندلی خالی از جمله راه‌های مدیریت خشم هستند.

 وی در پایان گفت: درصورتی که عصبانیت‌ها مزمن باشد و خشم به صورت مکرر بروز پیدا کند و خشونت‌ها فیزیکی باشد، این افراد حتما نیاز به کمک متخصص دارند.

در مرکز مشاوره مرزداران؛ دکتر سهیلا منعم، روانشناس کودک با تمرکز بر بزرگترین چالش‌های دوران کودکی، به ایجاد ارتباط خوب با کودکان می‌پردازد. با تجربه و تخصص در زمینه روان‌شناسی کودکان، دکتر منعم به فهم عمیقی از نیازها و مشکلات این گروه از جمعیت می‌پردازد. ایشان با بهره‌گیری از روش‌های نوین و کاربردی، کودکان را در مسیر رشد و توسعه روحی-اجتماعی قرار می‌دهند و والدین را به عنوان همکاران ارزشمند در این مسیر توسعه کودکان همراهی می‌نمایند. این مرکز مشاوره تعهد دارد تا با ارائه خدمات با کیفیت و نظارت مستمر، به بهبود کیفیت زندگی کودکان و خانواده‌ها کمک کند و محیطی امن و پشتیبانی برای رشد سالم نسل جوان فراهم آورد.

مقالات دیگر: روانشناس در مرزداران



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

حوزه/ روانشناس خانواده با اشاره به لزوم حریم شخصی در زندگی متأهلی گفت: ازدواج هم پوشی کامل افراد نیست بلکه اشتراک است و در فضای فردی حتما حریم شخصی وجود دارد اما حریم شخصی نباید به فضای اشتراکی آسیب بزند.

آرزو شیروانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رابطه با حریم شخصی در زندگی متاهلی عنوان کرد: در زندگی متاهلی هم حریم شخصی وجود دارد و مرز این حریم آنجایی هست که تصمیم گیری های فرد آسیبی به فضای اشتراکی با دیگری نزند و از فضای اشتراکی، سرمایه گذاری برای حفظ این حریم نکند.

وی ادامه داد: در دوران مجردی تصمیم گیری ها در نوع ارتباط، زمانی که برای افراد گذاشته می‌شود و... با خود فرد است ولی در زمان متأهلی، مراقبت از فضای اشتراکی باید اولویت باشد.

مقالات بیشتر:روانشناس در دولت آباد

این مشاوره خانواده اضافه کرد: در زندگی متاهلی به طور کلی افراد مرز نقش های به عهده گرفته خود را باید دقیقا در جایی که آن نقش‌ها اشتراک پیدا می‌کنند مشخص کنند.

وی اظهار کرد: حریم شخصی افراد می‌تونه شامل مسائل، خانواده اولیه، دوستان افراد، مسائل شغلی و...باشد و اگر در امور دیگری هم توافق کنند می‌تواند جز حریم شخصی باشد.

شیروانیان تأکید کرد: تلفن حریم شخصی فرد هست ولی تاکید به نداشتن رمز موبایل، تاکید به در دسترس نبود موبایل فرد برای دیگری، تاکید به سایلنت بودن و یا حالت پرواز بودن دائمی و.... موجب آزار دیگری و ایجاد افکار منفی برای او می‌شود و ما مسئول حفظ سلامت فکر دیگری هستیم به این معنا که رفتاری نداشته باشیم که فکر سالم دیگری آسیب ببیند.

وی اضافه کرد: شغل و میزان درآمد حریم شخصی است ولی می‌توان در مورد فضای کاری، نوع شغل و مانند آن صحبت کرد و اگر دیگری ثابت کند رزومه مناسبی برای کسب درآمد و مناسب بودن مسیر درآمد دارد در صورت عدم ایجاد چالش می‌تواند بیان کند شغل من حریم شخصی من است.

این روانشناس خانواده با اشاره به لزوم حریم شخصی در زندگی متأهلی یادآور شد: ازدواج هم پوشی کامل افراد نیست بلکه اشتراک است و در فضای فردی حتما حریم شخصی وجود دارد اما حریم شخصی نباید به فضای اشتراکی آسیب بزند.

مقالات دیگر: دکتر روانشناس در شهرری



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
توضیح مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی درخصوص یک واگذاری
ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان مرکزی گفت: واگذاری سالن نمایشگاه بین المللی اراک به یک گروه صنعتی در چارچوب تشریفات اداری و قانونی صورت گرفته است.
 
مهدی رمضانی، ۲۱ اسفند در نشستی خبری، در رابطه با اعتراض صنف فروشندگان لوازم خانگی اراک پیرامون واگذاری ۵ ساله یک سالن نمایشگاه اراک به یک گروه صنعتی لوازم خانگی اظهار کرد: ما حدود ۶۲۰۰ بنگاه اقتصادی دارای جواز کسب در اراک داریم ولی در برگزاری نمایشگاه‌های لوازم خانگی در سال جاری با ما همکاری نداشتند و شرکت نکردند.
 
وی با بیان اینکه این واگذاری علاوه بر ایجاد اشتغال بالغ بر ۱۰۰ نفر، در حوزه تنوع محصولات و تنظیم بازار نیز می‌تواند موثر باشد گفت: محصولات این گروه صنعتی از تولیدات بومی مملکت خودمان است و وظیفه ماست که از تولید ملی حمایت کنیم.
 
رمضانی افزود: اینکه سالن نمایشگاه به این گروه واگذار شد به این دلیل بود که در پروژه‌های سرمایه گذاری ما مشارکت داشته باشند و کلیه فرآیندهای واگذاری در چارچوب تشریفات قانونی و اداری بوده است.
 
وی با بیان اینکه ۱۰۰ نیروی بومی از شهر اراک در  نمایشگاه این شرکت اشتغال پیدا کرده‌اند تصریح کرد: در شهری دیگر که تقریبا از لحاظ وسعت در حدود اراک است بالغ بر ۶ شهر لوازم خانگی وجود دارد و کسی انتقاد نمی‌کند و فقط در اراک است که چنین موضوعاتی پیش می‌آید.
 
رمضانی اضافه کرد: حدود ۲۴ سال از عمر نمایشگاه بین المللی اراک می‌گذرد و در طول این سالها بیش از ۱۲۰ نمایشگاه با عناوین مختلف به صورت پیوسته برگزار کردیم.
 
وی با بیان اینکه تعداد نمایشگاه‌های برگزار شده در سال جاری نسبت به دو سال قبل ۲۲۸ درصد رشد داشته است افزود: در سال ۱۴۰۰ هفت عنوان نمایشگاه، در سال ۱۴۰۱ بیست عنوان نمایشگاه و در سال جاری ۳۰ عنوان نمایشگاه برگزار شده است. سال آینده نیز بنا داریم حدود ۴۰ تا ۵۰ عنوان نمایشگاه برگزار کنیم.
 
وی با اشاره به عناوین نمایشگاه‌های برگزار شده در سال جاری تصریح کرد: نمایشگاه‌های سوغات محلی، گل و گیاه و فضای سبز، صنعت و معدن، کشاورزی و ماشین آلات وابسته، کسب و کار، خانه مدرن، دام و طیور و آبزیان، فرش دستبافت، خودرو، صنعت ساختمان، لباس و پوشاک، مبلمان، شیرینی و شکلات، یلدا و اقتصاد مقاومتی از جمله نمایشگاه‌های سال جاری بوده است.
 
رمضانی با بیان اینکه در سال جاری هفت عنوان مراسم و جشن در مجموع ۴۵ روز برگزار شده است، با اشاره به تجهیز و بهسازی سالن‌ها و محوطه نمایشگاه در سال جاری اظهار کرد: در طول برگزاری تعدادی از نمایشگاه‌ها، از سفرا و هیات های تجاری و اقتصادی کشورهای دیگر دعوت به عمل آمد و به نحو احسن میزبانی شدند.
 
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان مرکزی افزود: در هر عنوان نمایشگاه به صورت میانگین ۲۰۰ غرفه وجود دارد و حدود هزار نفر مستقیما در طول برگزاری هر نمایشگاه مشغول به کار هستند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های توسعه نمایشگاه گفت: ما تمام بدهی‌های خود در سال‌های گذشته را پرداخت کردیم و می‌خواهیم بعد از ۲۴ سال به سهامداران خود سهام پرداخت کنیم. همچنین بنا داریم یک هتل برای اسکان غرفه داران خارج از استان احداث کنیم.
 


:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیر پشتیبانی و تشریفات منطقه آزاد انزلی:
آماده سازی منطقه آزاد انزلی با ۸۰ برنامه اجرایی جهت استقبال از گردشگران نوروزی
مدیر پشتیبانی و تشریفات منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: مهمترین راهبرد آماده نمودن فضای محیطی، مکانی و امکاناتی جهت فرآهم ساختن شرایط مناسب برای گردشگران ورودی نوروزی رمضان سال ۱۴۰۳ است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سلمان غنوی مدیر پشتیبانی و تشریفات سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه پیرو برگزاری جلسات ستاد سفر و با دستور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های خدماتی این منطقه در قالب ۸۰ برنامه کاری در دستور کار بخش‌های مختلف اجرایی سازمان و اعضای ستاد خدمات سفر قرار گرفت؛ اظهار داشت: مهمترین راهبرد آماده نمودن فضای محیطی، مکانی و امکاناتی جهت فرآهم ساختن شرایط مناسب برای گردشگران ورودی نوروزی رمضان سال ۱۴۰۳ است.

وی با بیان اینکه بهسازی بخش‌هایی همچون بلوار ساحلی، جداول معابر، ترمیم آلاچیق‌های فاز تجارت و گردشگری صورت گرفته، افزود: ترمیم و رفع مشکلات روشنایی معابر و بازسازی امکانات و مبلمان شهری موجود در بوستان‌های منطقه و گل آرایی و بهبود فضای سبز از دیگر اقدامات انجام شده می‌باشد.

مدیر پشتیبانی سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به استقبال رو به گسترش گردشگران که با خودرو سواری جهت بهره برداری از امکانات و برنامه‌های این ایام، نخستین منطقه آزاد شمال کشور را انتخاب می‌کنند از افتتاح سومین درب ورودی-خروجی فاز تجارت و گردشگری منطقه خبر داد و گفت: علاوه براین فضای پارکینگ‌های منطقه به ۱۵ هزار خودرو در قالب شش پارکینگ گسترش یافته و هماهنگی‌های لازم جهت مدیریت مسیرهای تردد در محدوده فاز تجارت و گردشگری ایجاد شده است.

وی تأمین شاخص‌های امنیتی مسافران را از اولویت‌های کاری سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام و گفت با هماهنگی نیروی انتظامی، پلیس راه، پلیس راهور و دریابانی استان؛ نیروهای خدوم انتظامی همراه با همیاران پلیس در نوروز در این منطقه به صورت تمام وقت مستقر خواهند بود.

غنوی از حضور تمام وقت خودروهای امدادی با همکاری هلال احمر و مرکز آتش نشانی منطقه در ایام تعطیلات نوروزی بهمراه راه اندازی غرفه سلامت برای حفظ امنیت و ایمنی گردشگران خبر داد و افزود: در راستای پیش بینی نیازهای جاری گردشگران نوروز رمضانی پیش روی، امکاناتی مانند حضور پمپ بنزین‌های سیار در مسیرهای منتهی به فاز تجارت و گردشگری، خدمات‌رسانی بیش از پیش گمرک به فعالین اقتصادی، حضور فعال شبکه بانکی در ایام تعطیلات و خدمات‌رسانی به گردشگران و استقرار شعب بانک سیار بهمراه تقویت آنتن دهی شبکه تلفن همراه را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به مهیا نمودن شرایط میزبانی از مهمانان روزه دار منطقه آزاد انزلی در تعطیلات نوروزی در مساجد سطح منطقه، از آماده‌سازی نمازخانه ساحلی و نمازخانه‌های مجتمع‌های تجاری و برپایی موکب‌های رمضانی در ساعات افطاری خبر داد و افزود: در راستای اجرای موازین حجاب و عفاف، گروه‌های مردم نهاد در این حوزه مشغول به همکاری خواهند بود.

مقالات دیگر: ظروف کرایه شریعتی



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیرکل تشریفات دفتر مقام معظم رهبری:
مردمی‌بودن به معنای حضور در میدان برای رفع مشکلات مردم است
بوشهر- مدیرکل تشریفات دفتر مقام معظم رهبری گفت: مردمی بودن به معنای حضور در میدان برای رفع مشکلات مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مظاهر حسینی عصر جمعه در آئین اختتامیه نخستین رویداد «مردمی شو» رویداد رقابتی پیشرفت و حل مسئله استان بوشهر اظهار کرد: مردمی بودن از ویژگی‌های مهم انبیای الهی است.

مدیرکل تشریفات دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: هیچ تهدید و تطمیعی باعث نشد انبیا خود را از مردم جدا کنند و نه تنها در آنها اثر نداشت بلکه افتخار می‌کردند که در کنار مردم باشند.

وی افزود: طبق درس‌های از زندگی ائمه و تجربه انقلاب اسلامی ایران هرچه که کارهای خود را به صورت عمومی و مردمی انجام دهیم غالباً کار با توفیق و سرعت فراوانی همراه خواهد بود اما مردمی بودن آداب و فرایندی دارد که اگر غیر آن عمل کنیم صرفاً شعار مردمی بودن داده ایم و از مردم حمایتی نخواهیم کرد.

حسینی ادامه داد: یکی از آداب مردمی بودن طبق رویه سردار شهید سلیمانی این است که عملاً وارد عرصه بشویم و به جای حرف و شعار دادن در میدان عمل کنیم.

نماینده دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: شهید سلیمانی به فکر فرصت‌ها نبود بلکه به فکر تهدیدها بود و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کرد.

وی ادامه داد: اگر مسئله هست حتماً راه حل هم وجود دارد و ما خلیفه خدا در زمین هستیم و اگر بخواهیم می‌شود همانطور که حاج قاسم سلیمانی تنها با ۵۰ نفر نیرو کردستان عراق را پاکسازی کرد.
آئین اختتامیه نخستین رویداد «مردمی شو» رویداد رقابتی پیشرفت و حل مسئله استان بوشهر با حضور گروه‌های جهادی از سراسر استان در بندر شیرینو بوشهر برگزار شد.

در پایان این رویداد از گروه‌های برگزیده تجلیل شد که شامل گروه‌های زیر است.

گروه اول: گروه ریحانة الحسین از دشتستان به سرپرستی ایرج زاده

گروه دوم: گروه شهید دانشگر از کنگان به سرپرستی اسماعیل آبدانی

گروه سوم: گروه شهید محمد خواجه از دشتی به سرپرستی سیده معصومه حسینی مفرد

مقالات مرتبط: تشریفات ترحیم تهران



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
بر اثر ایست قلبی؛
جمشید عندلیبی نوازنده پیشگام نی درگذشت
به گزارش خبرنگار مهر، جمشید عندلیبی نوازنده پیشگام عرصه نی نوازی روز پانزدهم اسفند ماه در سن ۶۶ سالگی براثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
 
سید عباس سجادی پژوهشگر موسیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر این خبر را تایید کرد.
 
مرحوم جمشید عندلیبی از جمله نوازندگان شناخته شده عرصه نی نوازی بود که نواختن ساز نی را ابتدا بدون استاد فرا گرفت و سپس با حضور در دانشگاه تهران و آشنایی با حسین عمومی به ادامه فراگیری تکنیک های این ساز پرداخت. وی ردیف موسیقی ایرانی را نزد هنرمندانی چون نصرالله ناصح پور ، نورعلی برومند و محمدرضا لطفی فرا گرفت و در سال ۱۳۶۰ بود که برای تکمیل تکنیک های پیشرفته نوازندگی نی به نزد حسن کسایی در اصفهان رفت.
 
این هنرمند فقید موسیقی ایرانی در طول زندگی خود علاوه برتولید چندین اثر موسیقایی در پروژه هایی چون «بیداد»، «نوا»، «دستان»، «دود عود»، «آسمان عشق»، «یاد ایام»، «رسوای دل»، «پیام نسیم»، «دل مجنون»، «سروچمان» همکاری داشته است. وی علاوه بر نوازندگی در کار آهنگسازی نیز فعال بود و آلبوم‌های «میهمان تو»، «پاییز نیزار» و «مونس جان» از جمله فعالیت‌های او در زمینه آهنگسازی است.
 
عندلیبی همچنین قطعات ابوالحسن صبا را با نی و به صورت ردیف آموزشی تنظیم و نواخته‌است. این در حالی است که تک نوازی نی پروژه ماندگار «نی نوا» اثر حسین علیزاده هم به عهده مرحوم عندلیبی بوده که بسیاری از مخاطبان موسیقی این هنرمند را با چنین اثر معتبری می شناسند.
 
موسیقی «نی نوا» از جمله ملودی‌های معتبر و ارزشمند تاریخ موسیقی ایران زمین است که به واسطه حضور هنرمندانی چون حسین علیزاده با خلاقیت و استادی منحصر به فرد و جمشید عندلیبی با تک نوازی سحرانگیزی که در حوزه نی نوازی انجام داده و همچنین جمعی دیگر از نوازندگان شاخص موسیقی کشورمان توانست جایگاه رفیعی میان مخاطبان پیدا کند.
 
خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.
 
کد خبر 6046978
 


:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سال گذشته، 524 هزار ازدواج در کشور ثبت شد. از سوی دیگر بیش از 204 هزار طلاق هم به ثبت رسید. روندی که کارشناسان می‌گویند می‌تواند بر ساختار جمعیتی ایران و پیری جمعیت اثرگذار باشد.

ثبت ۱۲ هزار طلاق با عمر رابطه کمتر از یک سال/ مهم‌ترین دلایل طلاق در ایران چیست؟

بررسی داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که سال گذشته 204 هزار و 304 طلاق در کشور به ثبت رسید. از این میان، حدود 12 هزار طلاق، عمر رابطه کمتر از یک سال و بیش از 53 هزار مورد هم عمر رابطه یک تا پنج ساله داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، همزمان با کاهش آمار ازدواج در کشور، تعداد طلاق‌های ثبت‌شده طی یک دهه اخیر نیز روند صعودی داشت. بررسی داده‌های رسمی از جمله مرکز آمار ایران و ثبت احوال نشان می‌دهد که نسبت ازدواج و طلاق در کشور در حال کاهش است؛ تا جایی‌که از هر سه ازدواج یک مورد طلاق هم در دفاتر رسمی ثبت می‌شود.

مطالب مرتبط:دفتر ازدواج غرب تهران

سال گذشته، 524 هزار ازدواج در کشور ثبت شد. از سوی دیگر بیش از 204 هزار طلاق هم به ثبت رسید. روندی که کارشناسان می‌گویند می‌تواند بر ساختار جمعیتی ایران و پیری جمعیت اثرگذار باشد.

نکته مهم دیگری که در آمارها به چشم می‌خورد، عمر روابط رسمی است. روابطی که بسیاری از آنها بعد از چند ماه به طلاق ختم می‌شود و بسیاری دیگر بعد از 30 سال یا بیشتر از آن.

مرکز آمار ایران در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است، از وضعیت طلاق در کشور هم داده‌هایی ارائه داد. این داده‌ها نشان می‌دهد که در سال گذشته، 11 هزار و 976 طلاق ثبت شد که طول مدت ازدواج آنها کمتر از یک سال بود. به عبارتی ازدواج‌هایی که پس از چند ماه به طلاق ختم شد.

سال 1400 حدود 572 هزار ازدواج در کشور ثبت شد. بر این اساس حدود 2 درصد از این ازدواج‌ها به طلاق کشیده شد. اما بیشترین طلاق‌ها مربوط به کدام خانواده‌هاست.

بیشترین طلاق‌ها مربوط به چه روابطی است؟

آنطور که داده‌های رسمی نشان می‌دهد، سال گذشته، 53 هزار و 525 طلاق با عمر رابطه یک تا پنج سال ثبت شد. بیشترین طلاق‌ها مربوط به روابط در همین گروه است. یعنی با گذشت یک تا پنج سال از ازدواج، اقدام به طلاق کردند.

به تفکیک طلاق‌های ثبت‌شده را می‌توان اینطور دسته‌بندی کرد. سال گذشته، آمار طلاق‌هایی با طول مدت ازدواج 5 تا 10 سال، 45 هزار و 554 مورد بود. همچنین، طلاق‌هایی با عمر رابطه 10 تا 15 سال هم 35 هزار و 903 مورد گزارش شد.

آمار طلاق بعد از 2 دهه زندگی مشترک

برای روابط با عمر 15 تا 20 سال هم 25 هزار و 275 مورد طلاق ثبت شد. روابطی که طول مدت ازدواج 20 تا 25 سال داشتند هم 15 هزار و 236 طلاق را به خود اختصاص داده‌اند. تعدادی از ازدواج‌ها هم با گذشت 25 تا 29 سال به طلاق ختم می‌شوند. برای این گروه روابط، سال گذشته، حدود 7 هزار طلاق ثبت شد.

ازدواج‌هایی هم هستند که بیش از 29 سال از عمر آن می‌گذرد، اما با گذشت دو دهه یا بیشتر از آن به طلاق کشیده می‌شود. سال گذشته برای این گروه از روابط، حدود 10 هزار طلاق ثبت شد.

کارشناسان برای فروپاشی روابط رسمی دلایل مختلفی عنوان می‌کنند. برخی می‌گویند ساختار سنتی جامعه ایران در حال تغییر است و فاصله گرفتن افراد از چارچوب‌های سنتی، تصمیم درباره طلاق را برای افراد راحت‌تر کرده است.

پیش از این زنان و مردان با بسیاری از شرایط یکدیگر کنار می‌آمدند، ولو اینکه در آن رابطه، متحمل آسیب‌های زیادی می‌شدند. حالا اما جامعه در حال پذیرش مسئله طلاق است.

برخی هم نقش عوامل اقتصادی را در طلاق پررنگ می‌دانند. روابطی که به علت بیکاری، درآمد کم و مشکلات اقتصادی به بن‌بست کشیده می‌شود. به باور برخی از روانشناسان و مشاوران هم ریشه برخی از طلاق‌ها هم ناشی از شناخت کم، عدم همراهی زوجین و گذر سریع از روابط است.

پیش از این، علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان روانشناسی کشور در همایش سلامت روان، مهم‌ترین دلایل طلاق در ایران را بررسی کرد. به گزارش «تجارت‌نیوز»، سال 1400 مطالعه‌ای درباره 20 مورد از مهم‌ترین عوامل طلاق طی یک دهه گذشته انجام شد.

فتحی آشتیانی درباره نتایج این مطالعه گفت: «20 موردی که در این مطالعه آمده، عبارت است از بیکاری مرد، عدم تفاهم اخلاقی، ناباروری، تفاوت‌های فرهنگی و اعتقادی، دخالت اطرافیان، بیماری‌های روانی، اعتیاد به مواد و الکل، مشکلات مالی و درآمد ناکافی، ازدواج تحمیلی و اجباری، عدم رضایت جنسی، خشونت خانگی، بی‌علاقگی به همسر، خیانت، ازدواج مجدد، بیماری‌های جسمی، مشکلات حقوقی و قضایی، عدم اعتماد به یکدیگر و فساد خلاقی.»

در همین حال، برخی از جمعیت‌شناسان نسبت به پیری جمعیت ایران تا 30 دیگر هشدار می‌دهند. روند کاهشی ازدواج و افزایشی طلاق به معنای فرزندآوری کمتر در کشور و در نهایت منجر به نسبت بالای تعداد سالمندان به جمعیت جوان و کودک کشور می‌شود. شکل‌گیری بحران سالمندی در ایران خود می‌تواند منجر به شکل‌گیری چالش‌هایی برای تامین اجتماعی، سیستم بهداشت و درمان و بازار کار باشد. زنجیره‌ای که به صورت جزئی‌تر حامل مشکلات زیادی برای کشور باشد.

مقالات بیشتر: دفتر ازدواج جنوب تهران



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

دختر ترامپ، بیل گیتس، ریانا و زاکربرگ در عروسی پسر ثروتمندترین مرد آسیا
این جشن پیش عروسیِ 3 روزه در قصری مجلل در بزرگ ترین باغ انبه آسیا در شهر "جامناگار" (جام نگار) در گجرات هند برگزار می شود. در این مراسم 3 روزه حدود 2500 پرس غذا برای مهمانان سرو می‌شود.
مراسم جشن پیش عروسیِ 3 روزه ثروتمندترین مرد آسیا با حضور چهره های سرشناس بین المللی برگزار می شود.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، در جشن پیش عروسیِ پسر " موکش آمبانی" سرمایه دار هندی و ثروتمندترین مرد آسیا، چهره هایی چون ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر، بیل گیتس، مارک زاکربرگ و ریانا (برای اجرای برنامه) حضور یافته اند.


در عروسی "آنانت آمبانی" پسر " موکش آمبانی" رییس شرکت صنایع " ریلاینس " (بزرگ ترین شرکت خصوصی هند) که با دارا بودن 114 میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد آسیایی لقب گرفته، علاوه بر چهره های سرشناسی از جهان بسیاری از ستاره های سینمایی بالیوود هند نیز حضور یافته اند.

شرکت صنایع "ریلاینس" در بخش‌های مختلفی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و منسوجات،مخابرات تا رسانه فعالیت می‌کند.

مراسم عروسی اصلی قرار است در ماه ژوئیه 2024 برگزار شود، اما جشن 3 روزه قبل از عروسی از روزهای بین 4 تا 6 مارس ( دوشنبه تا چهارشنبه) در حال برگزاری است.

این جشن پیش عروسیِ 3 روزه در قصری مجلل در بزرگ ترین باغ انبه آسیا در شهر "جامناگار" (جام نگار) در گجرات هند برگزار می شود. در این مراسم 3 روزه حدود 2500 پرس غذا برای مهمانان سرو می‌شود.

آنانت آمبانی 28 ساله با "رادیکا مرچنت" 29 ساله، دختر رئیس یک شرکت بزرگ داروسازی هند به نام "آنکور هلث‌کر" ازدواج می کند.

عروسی دختر موکش آمبانی نیز که در سال 2018 برگزار شد بسیار مجلل بود و بیش از 100 میلیون دلار هزینه داشت.

در هند سالانه بیش از 75 میلیارد دلار صرف برگزاری جشن های عروسی می شود و برگزاری مراسم عروسی پرزرق و برق به ویژه در بین قشر مرفه هندی چهارمین صنعت بزرگ پردرآمد در این کشور محسوب می شود.

با این حال جمعیتی بیش از 600 میلیون نفر از مردم هند در فقر مطلق به سر می برند و با درآمد بین 1 تا 2 دلار در روز زندگی می کنند.

لینک های مرتبط: ظروف کرایه نیاوران



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
روایتی از ورود به رشته‌ای ناشناخته تا دانشمند برتر جهان شدن/ پروفسور نمازی: با وقوع انقلاب، بازگشت و خدمت به کشور را وظیفه دانستم
پروفسور محمد نمازی یکی از این دانشمندان فرهیخته ایرانی است که با تلاش و پشتکار فراوان در لیست نام آوران جهان قرار گرفته و امروزه در زمینه حسابداری دانشمندی شاخص به حساب می آید و معتقد است خواست خدا بوده که در این راه قرار بگیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همواره افراد زیادی وجود دارند که روزانه با اعداد و ارقام زیادی سر و کار دارند و از هنر نظم بخشیدن به ساختار های عددی نامتقارن بهره برده اند. 
 
در میان این افراد؛ اشخاصی همه فن حریف با تمام توان و پشتکار تلاش کرده اند تا سهم خود را هرچه تمام تر در زمینه های مختلف گسترش علم به دنیا عرضه کنند و توانسته اند که سهم درخور توجهی در پیشرفت چشمگیر علم و دانش را از آن خود کنند.
 
یکی از این دانشمندان فرهیخته ایرانی که با تلاش و پشتکار فراوانش در لیست نام آوران جهان قرار گرفته و امروزه در زمینه حسابداری دانشمندی شاخص به حساب می آید؛ پروفسور محمد نمازی است.
 او با دانش و اطلاعات خود توانسته است خدمات بزرگی به دنیای حسابداری ارائه دهد و به همین سبب طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. 
 
امروز افتخار آشنایی با این استاد دانشمند را داشتم و مفتخر بودم تا بیشتر با ایشان و رمز موفقیتشان آشنا شوم. 
 
پس از سلام و احوالپرسی با استاد نمازی و شنیدن صدای گرمشان که بیانگر مهربانیشان بود از ایشان خواستم خودشان را معرفی کنند: صبورانه گفت: محمد نمازی، متولد سال ۱۳۳۳ اهل شیراز هستم و در حال حاضر استاد  تمام حسابداری دانشگاه شیراز و صاحب دو فرزند دختر و پسر می‌باشم که پسرم همکار بنده  و استاد حسابداری دانشگاه شیراز و دخترم  پزشک زنان و زایمان است. 
 
پس از آشنایی از پروفسور خواستم تا مدارک و سوابق تحصیلیشان را شرح دهند. در پاسخ گفت: در دبیرستان رشته ریاضی را در شیراز خواندم، پس از آن در سال ۱۳۵۴ لیسانس بانکداری را از دانشگاه تهران دریافت کردم و پس از آن  عازم آمریکا شدم و  فوق لیسانس mbm  با گرایش مدیریت و حسابداری و پس از آن دکتری حسابداری را  در همانجا دریافت کردم و پس از گذراندن این مراحل در ایالت پنسیلوانیا استاد دانشگاه شدم. 
 
اگر بار دیگر به دنیا بیایم باز هم حسابداری را انتخاب می کنم
 
استاد چی شد که رشته حسابداری را انتخاب کردید؟ نمازی پاسخ داد: به صورت کاملا اتفاقی وارد این رشته و دنیای حسابداری شدم.
 
در سال ۵۰ که من دیپلم ریاضی را گرفته بودم اصلا نمی‌دانستم حسابداری برگ چه درختی است و رشته حسابداری هنوز خیلی شناخته شده و گسترده نشده بود، فقط  دانشگاه تهران این رشته را داشت؛ تا اینکه یکی از دوستان ما که نسبت به این رشته آگاه بود به من این رشته را پیشنهاد داد و گفت حاضری ریسک کنی و در این رشته تحصیل کنی؟
 
تا آن زمان من هیچ شناختی نداشتم نسبت به این رشته که پس از بررسی های مختلف بالاخره ریسک کردم و به این رشته آمدم؛ خدا را شکر پشیمان نیستم و اگر بار دیگر به دنیا بیایم باز هم این رشته را انتخاب و در این مسیر تحصیل می کنم‌. 
 
در معرفی فرزندانتان گفتید که پسرتان همکار شما است آیا اجباری در تحصیل ایشان در این رشته بوده است؟ چه باعث شد که پسرتان نیز وارد این رشته شود؟ پرفسور  پاسخ داد: انتخاب خودش بود که وارد این رشته و حرفه شود.
 
به یاد می‌آورم زمانی که می خواست انتخاب رشته کند به او گفتم که وارد هر رشته ای که علاقه دارد شود چرا که وقتی انتخابی هوشمندانه و از روی علاقه باشد با سختی های آن نیز به راحتی می‌توان کنار آمد و در آن راه موفق شد. بنابراین به پسرم گفتم که دقیق فکر هایش را بکند و خودش از روی علاقه برای آینده اش  انتخاب کند‌.
 
هیچ جا وطن نمی‌شود 
 
از دکتر نظرشان را درباره مهاجرت پرسیدم که پاسخ دادند: از نظر من هر کاری خوبی ها و بدی های خود را دارد. من به فرزندانم نیز  مرتب عرض می کنم  هیچ جا وطن نمی‌شود؛ من این را تجربه  و مدت ها دور از وطن زندگی کردم.
 
رفتن به کشوری دیگر تمام مشکلات را حل نمی‌کند و کار آسانی نیست
 
استاد بعد از گفتن اینکه خودشان نیز زمانی مهاجرت کرده اند اما دلشان در ایران مانده بود ادامه داد: در ایالت پنسیلوانیا استاد دانشگاه بودم اما دلم در ایران بود، انقلاب شده بود و من نیز وظیفه خود دانستم که به ایران بازگردم و به کشور خودخدمت کنم. لذا تصمیم گرفتم علی رغم شرایط خوبی که در آنجا داشتم به کشورم بازگردم و به مردم و کشور خود خدمت کنم، در واقع هدفم از اول رفتن برای تحصیل بود و قصد داشتم بالاخره روزی به ایران بازگردم.
 
خواست خدا بود که در این مسیر قرار بگیرم 
 
شما جزء دانشمندان برتر جهان شده اید دلیل این موفقیت چیست؟ این سوالی است که همیشه در همه همایش ها و دیدار ها از من پرسیده می‌شود؛ حقیقت مسئله  این است که واقعا خواست خدا بود که من وارد رشته ای شدم که هیچ  اطلاعی راجع به آن نداشتم و در این مسیر قرار گرفتم.
 
همه موفقیت هایم را از وجود خداوند می دانم و علاقه و پشتکاری که داشتم نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار بود
 
لازمه رسیدن به موفقیت داشتن علاقه است
 
او در ادامه بیان رمز موفقیتش  توصیه ای نیز کرد و گفت : برای رسیدن به موفقیت اولا باید عاشق رشته ای که انتخاب میکنی باشی در این صورت هیچ چیز مانع تو نمی‌شود و اگر علاقه باشدحاضری تمام سختی ها را به جان بخری و پیش بروی و پیشرفت کنی.
 
ثانیاً باید پشتکار داشته باشی، برای مثال من خودم بسیار به مسائل جدید علاقه مند هستم و مدام دوست دارم مطالعه کنم و اطلاعات جدید کسب کنم و علمم را بیفزایم شما نیز باید اینگونه عمل کنید و البته یک مورد مهم دیگر این است که اساتید نیز در این راه باید از دانشجو ها حمایت کرده و آنها را تشویق کنند.
 
فرمودید که تشویق و حمایت کردن یکی از راه های رسیدن به هدف و موفقیت است، شما چطور به دانشجوهایتان و افراد علاقه مند به این رشته کمک می کنید؟
 
پروفسور نمازی گفت: افراد زیادی از دانشجو ها یا علاقه مندان از شهرها و کشور های مختلف با من در ارتباط هستند و سوال می‌پرسند و من نیز سعی می کنم آنها را راهنمایی و تشویق کنم تا به هدف هایشان دست پیدا کنند. 
 
بسیار خوشحالم که توانسته ام تحفه ای به دنیای حسابداری عرضه کنم
 
آقای دکتر در خصوص فعالیت ها، کتاب ها و مقاله هایتان بگویید. حدود ۲۲۰ مقاله منتشر شده  و ۱۵ کتاب دارم. ۳ تا از کتاب ها را در زمانی که آمریکا بودم نوشته شد که یکی از آنها در صنایع آنجا آموزش داده می‌شود و پس از بازگشتم به ایران چند کتاب  به زبان فارسی نوشتم که برنده سال در دانشگاه تهران شد.
 
اخیرا کتاب جدیدی با همکاری همکارم در مدت ۵ سال نوشته ام که به زودی منتشر خواهد شد در ضمن این کتاب توانست کتاب سال در جمهوری اسلامی شود.
 
در کنار این مواردی که ذکر شد سیستم جدیدی نیز به دنیا عرضه کردم که حتی در آمریکا از آن استفاده می‌شود.
 
نمازی در ادامه در خصوص مشوق خود صحبت کرد و گفت: طبیعتا در مرحله اول خانواده، پدر و مادر مشوق من بودند و بعد از آن همسرم، فرزندانم، دانشجویان و همکاران عزیزم یاری دهنده بودند.
 
واقعا یکی از نیرو های محرکه همین دانشجویان و همکاران هستند که به من لطف دارند و مدام تشویق و تمجید می‌کنند و خانواده که به‌ خوبی درک می‌کنند و من را در این راه همراهی می‌کنند و باعث انگیزه برای ادامه راه می‌شوند؛ از این بابت خداوند را شاکر هستم.
 
ما نیز می توانیم پیشرو علم در جهان باشیم
 
محمد نمازی در آخر توصیه ای به جوانان کرد و گفت: توصیه می کنم همیشه در ابتدای راه قلباً به خداوند متعال توکل کنند و باور داشته باشند که هرچه او بخواهد رخ می دهد و درکنار آن پشتکار‌‌ و تمرین و استمرار را در پیش بگیرند و با سختی های پیش رو در راه اهدافشان دلسرد نشوند و بدانند همیشه نباید در زمینه علم وارداتی فکر کرد و منتظر عوامل خارجی برای کشف موارد جدید شد؛ ما نیز می توانیم در علم با اندیشه و پشتکار پیشرو علم و ورود آن به جهان باشیم.
 
امیدوارم مسؤولین زمینه ها را آنقدر فراهم کنند تا نخبگان و دانشمندان ما مجبور به مهاجرت نشوند و بتوانند مهارت هایشان را در کشور خود عرضه کنند.
 
گزارش از: صبا بنکی
 


:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

هشدار پلیس فتا به مزون‌ها، سالن‌های زیبایی و باشگاه‌ها

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از اجرای طرح عملیاتی با محوریت پاکسازی فضای مجازی از محتوای غیراخلاقی خبر داد.

 

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا در خصوص پاک سازی و حذف محتواهای نامناسب و مغایر با شؤونات اخلاقی در فضای مجازی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص پاک‌سازی فضای مجازی از محتواهای غیراخلاقی که تهدیدکننده امنیت روانی خانواده هاست، ضمن رصد صفحات و کانال‌های فعال در فضای مجازی در صورت مشاهده هرگونه محتوای نامتعارف و مغایر با شؤونات اخلاقی، برخورد با مرتکبان کما فی السابق در دستور کار پلیس فتا کل کشور قرار دارد.

 

 

 

وی افزود: بیشترین حجم تولید و انتشار محتواهای نامناسب مربوط به تبلیغات صفحات تجاری فعال در حوزه مزون‌های لباس زنانه و مردانه ، مدلینگ ، سالن‌های زیبایی ، پیکر تراشی و باشگاه‌های ورزشی است که تعدادی از فعالان این حوزه پس از دریافت اخطار و تذکر تلفنی از پلیس فتا نسبت به حذف محتوای نامناسب اقدام کرده‌اند.

 

 

 

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: در این رابطه مجددا به صاحبان این‌گونه کسب و کارها اخطار می‌دهیم تا قبل از رصد و تشکیل پرونده قضائی شخصا نسبت به حذف محتواهای نامتعارف از صفحات و کانال‌های خود اقدام کنند.

 

 

 

وی بیان داشت : با توجه به حجم بالای تماس‌های مردمی و گزارشات دریافتی از سوی کاربران گرامی و فهیم فضای مجازی مبنی بر برخورد با جرایم مذکور، اولویت برخورد با مرتکبان تخلف در این حوزه در ابتدا تماس تلفنی و احضار مبنی بر ارشاد و حذف محتواهای نامناسب بوده و در صورت عدم توجه و تکرار مجدد؛ پرونده علیه آنها تشکیل و به محاکم قضائی ارسال خواهد شد./ فارس

مقالات دیگر: بهترین مرکز میکروبلیدینک غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

هشدار پلیس فتا به مزون‌ها، سالن‌های زیبایی و باشگاه‌ها

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از اجرای طرح عملیاتی با محوریت پاکسازی فضای مجازی از محتوای غیراخلاقی خبر داد.

 

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا در خصوص پاک سازی و حذف محتواهای نامناسب و مغایر با شؤونات اخلاقی در فضای مجازی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص پاک‌سازی فضای مجازی از محتواهای غیراخلاقی که تهدیدکننده امنیت روانی خانواده هاست، ضمن رصد صفحات و کانال‌های فعال در فضای مجازی در صورت مشاهده هرگونه محتوای نامتعارف و مغایر با شؤونات اخلاقی، برخورد با مرتکبان کما فی السابق در دستور کار پلیس فتا کل کشور قرار دارد.

 

 

 

وی افزود: بیشترین حجم تولید و انتشار محتواهای نامناسب مربوط به تبلیغات صفحات تجاری فعال در حوزه مزون‌های لباس زنانه و مردانه ، مدلینگ ، سالن‌های زیبایی ، پیکر تراشی و باشگاه‌های ورزشی است که تعدادی از فعالان این حوزه پس از دریافت اخطار و تذکر تلفنی از پلیس فتا نسبت به حذف محتوای نامناسب اقدام کرده‌اند.

 

 

 

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: در این رابطه مجددا به صاحبان این‌گونه کسب و کارها اخطار می‌دهیم تا قبل از رصد و تشکیل پرونده قضائی شخصا نسبت به حذف محتواهای نامتعارف از صفحات و کانال‌های خود اقدام کنند.

 

 

 

وی بیان داشت : با توجه به حجم بالای تماس‌های مردمی و گزارشات دریافتی از سوی کاربران گرامی و فهیم فضای مجازی مبنی بر برخورد با جرایم مذکور، اولویت برخورد با مرتکبان تخلف در این حوزه در ابتدا تماس تلفنی و احضار مبنی بر ارشاد و حذف محتواهای نامناسب بوده و در صورت عدم توجه و تکرار مجدد؛ پرونده علیه آنها تشکیل و به محاکم قضائی ارسال خواهد شد./ فارس

مقالات دیگر: بهترین مرکز میکروبلیدینک غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

هشدار پلیس فتا به مزون‌ها، سالن‌های زیبایی و باشگاه‌ها

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از اجرای طرح عملیاتی با محوریت پاکسازی فضای مجازی از محتوای غیراخلاقی خبر داد.

 

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا در خصوص پاک سازی و حذف محتواهای نامناسب و مغایر با شؤونات اخلاقی در فضای مجازی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص پاک‌سازی فضای مجازی از محتواهای غیراخلاقی که تهدیدکننده امنیت روانی خانواده هاست، ضمن رصد صفحات و کانال‌های فعال در فضای مجازی در صورت مشاهده هرگونه محتوای نامتعارف و مغایر با شؤونات اخلاقی، برخورد با مرتکبان کما فی السابق در دستور کار پلیس فتا کل کشور قرار دارد.

 

 

 

وی افزود: بیشترین حجم تولید و انتشار محتواهای نامناسب مربوط به تبلیغات صفحات تجاری فعال در حوزه مزون‌های لباس زنانه و مردانه ، مدلینگ ، سالن‌های زیبایی ، پیکر تراشی و باشگاه‌های ورزشی است که تعدادی از فعالان این حوزه پس از دریافت اخطار و تذکر تلفنی از پلیس فتا نسبت به حذف محتوای نامناسب اقدام کرده‌اند.

 

 

 

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: در این رابطه مجددا به صاحبان این‌گونه کسب و کارها اخطار می‌دهیم تا قبل از رصد و تشکیل پرونده قضائی شخصا نسبت به حذف محتواهای نامتعارف از صفحات و کانال‌های خود اقدام کنند.

 

 

 

وی بیان داشت : با توجه به حجم بالای تماس‌های مردمی و گزارشات دریافتی از سوی کاربران گرامی و فهیم فضای مجازی مبنی بر برخورد با جرایم مذکور، اولویت برخورد با مرتکبان تخلف در این حوزه در ابتدا تماس تلفنی و احضار مبنی بر ارشاد و حذف محتواهای نامناسب بوده و در صورت عدم توجه و تکرار مجدد؛ پرونده علیه آنها تشکیل و به محاکم قضائی ارسال خواهد شد./ فارس

مقالات دیگر: بهترین مرکز میکروبلیدینک غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گفته یک روانشناس بالینی، مصرف دخانیات توسط والدین می‌تواند شانس سیگاری شدن فرزندانشان در بزرگسالی را افزایش دهد.

رضا فریدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آموزش قبل از سن ۱۵ سالگی، تلاش برای کاستن فشارهای روانی، تشویق و تقویت به موقع موفقیت‌ها، فراهم کردن تفریحات سالم و سازنده و درونی کردن ارزش‌ها در پیشگیری از روی آوردن نوجوان به سیگار تأثیر زیادی دارد، اظهار کرد: تغییرات در رشد جسمانی، جنسی، روانی، شناختی و نیز تغییر در الزامات اجتماعی در دوران نوجوانی موجب شده تا این دوران به دورانی پر کشمکش و اغلب دشوار در زندگی هر فرد تبدیل شود.

این روانشناس بالینی ادامه داد: عدم وجود شرایط مناسب بهداشتی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی برای گذر از چنین مرحله حساسی موجب به وجود آمدن برخی آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی از جمله مصرف سیگار و مواد مخدر می‌شود به همین دلیل در تمام جوامع مختلف دنیا نوجوانان، آسیب پذیرترین قشر در برابر پدیده مهلک اعتیاد هستند.

مقالات بیشتر:دکتر روانشناس شهرری

وی مصرف دخانیات توسط والدین را از جمله عوامل مهم سیگاری شدن و اعتیاد نوجوانان بر شمرد و دراین‌باره توضیح داد: والدینی که سیگار می‌کشند، نه‌تنها این پیام را به کودکان می‌فرستند که سیگار کشیدن اصلا کار نامطلوبی نیست، بلکه کودکان را درباره مضر بودن سیگار به شک می‌اندازند. درواقع، کودکان و نوجوانان از دیگران می‌شنوند که سیگار کشیدن و اعتیاد به آن مطلوب نیست، اما در خانه می‌بینند که والدین خودشان بدون هیچ مشکلی سیگار می‌کشند.

فریدی خطاب به والدین تاکید کرد: بنابراین مصرف دخانیات توسط والدین می‌تواند شانس سیگاری شدن فرزندانشان در بزرگسالی را افزایش دهد و سیگار کشیدن را برای آنها تبدیل به امری طبیعی کند از این رو حتی اگر در ترک سیگار مشکل دارید، باید به فرزندتان بگویید که قصد ترک کردن سیگار را دارید ولی این کار برای شما بسیار سخت است.

به گفته این روانشناس بالینی، بازگو کردن این نکته به کودکان نشان می‌دهد که شما سیگار کشیدن را به‌عنوان یک عادت قابل قبول تلقی نمی‌کنید و خودتان می‌دانید که سیگار کشیدن به سلامتی آسیب می‌رساند.

فریدی با یادآوری این نکته که بچه‌ها از رفتار پدر و مادرشان پیروی و الگوبرداری می‌کنند، عنوان کرد: ضمن اینکه دسترسی آسان به سیگار ممکن است موجب وسوسه فرزندان حتی از روی کنجکاوی به مصرف سیگار به ویژه در دوران نوجوانی شود.

وی خطاب به والدین توصیه کرد: به والدین تاکید می‌کنم که حتما حداقل روزانه ۳۰ دقیقه از وقت خود را برای ارتباط موثر با فرزندان مخصوصا آنهایی که در سن و سال نوجوانی هستند اختصاص دهند و علاوه بر گفتگو در مورد مسائل مختلف و روزمره‌ی زندگی، درباره عوارض و پیامدهای ناشی از سوء مصرف سیگار و حتی موادمخدر و روانگردان‌ها با فرزند خود صریح و بی‌پرده گفت و گو کنند.

این روانشناس بالینی معتقد است که وجود صمیمیت و محبت بین اعضای خانواده مانع از گرایش نوجوانان به مصرف سیگار و موادمخدر می‌شود.

 

فریدی با بیان اینکه حفظ روابط محبت‌آمیز میان اعضای خانواده یکی از موارد مهم در پیشگیری از اعتیاد است، یادآور شد: فراموش نکنیم که نوجوانانی که با والدین خود رابطه صمیمی و عمیق تری دارند، کمتر به سمت سوء مصرف موادمخدر و دخانیات گرایش پیدا می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: دوره نوجوانی، دوره‌ای حساس و شگرف و حد فاصل کودکی و جوانی است. خانواده‌های هوشیار باید با آگاهی از شرایط ویژه این دوره، همواره مراقب فرزندان نوجوان خود باشند و موقعیت حساس‌شان را درک کنند و هرچه بیشتر آنها را در پناه خود بگیرند.

مقالات دیگر:روانشناس ستارخان



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

درحالی که خطر ابتلا به بیماری قلبی در افراد سحرخیز ۳۰ درصد بود، این رقم در افراد شب زنده دار به حدود ۵۵ درصد می رسید.

بهداشت نیوز: درحالی که خطر ابتلا به بیماری قلبی در افراد سحرخیز ۳۰ درصد بود، این رقم در افراد شب زنده دار به حدود ۵۵ درصد می رسید. در همین حال، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در افراد سحرخیز حدود ۹ درصد و در افراد شب زنده دار تقریباً ۳۷ درصد بود.

اگرچه چاقی به خودی خود می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی به ویژه در افرادی که تا دیروقت شب بیدارند، بسیار زیاد است.

مقالات بیشتر:متخصص اورولوژی در ونک

اگر شب‌بیدارید، با عوارض خطرناک آن آشنا شوید

این یافته حاصل از مقایسه الگوی خواب و بیماری در ۱۷۲ فرد میانسال است که به عنوان بخشی از یک مطالعه پیشگیری از چاقی در ایتالیا انجام شده است

«جیونا موسکوگیری» استادیار بخش غدد درون ریز دانشگاه «ناپل فدریکو II» در ایتالیا گفت: چرخه خواب و بیداری یکی از مهمترین ریتم های رفتاری در انسان‌ها است.

محققان در این مطالعه، افراد مورد بررسی را  بر اساس الگوی خواب آنها گروه بندی کرد. تقریباً از هر ۱۰ نفر، شش نفر سحر خیز بودند. این فراد صبح زود بیدار می شوند و بیشترین فعالیت را دارند.

حدود ۱۳ درصد «شب زنده دار» بودند. این افراد دیر از خواب بیدار می شوند و اواخر بعد از ظهر یا عصر بیشتر فعال هستند. بقیه که حدود سه نفر از هر ۱۰ نفر بودند، بین این دو گروه بودند که به آنها «نوع متوسط» گفته می شد.

اگرچه افراد هر سه گروه مورد مطالعه، شاخص جرم بدن( BMI) مشابه داشتند، اما افراد شب زنده دار بیشتر احتمال داشت که وعده های بزرگ شام صرف کنند و عادات ناسالم دیگری مانند استفاده از دخانیات و عدم فعالیت ورزشی داشته باشند. همه این عوامل این افراد را در معرض خطر بیشتر ابتلا به مشکلات سلامتی قرار می دهد.

بر اساس نتایج این مطالعه، درحالی که خطر ابتلا به بیماری قلبی در افراد سحرخیز ۳۰ درصد بود، این رقم در افراد شب زنده دار به حدود ۵۵ درصد می رسید. در همین حال، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در افراد سحرخیز حدود ۹ درصد و در افراد شب زنده دار تقریباً ۳۷ درصد بود.

موسکوگیری خاطرنشان کرد: مطالعات قبلی تخمین زده اند که خطر ابتلا به فشار خون و کلسترول بالا در افراد شب زنده دار در مقایسه با افراد سحرخیز ۱.۳ برابر بیشتر است. همچنین افراد شب زنده دار کمتر احتمال دارد از رژیم غذایی مدیترانه ای که برای سلامت قلب مفید است، پیروی کنند. رژیم غذایی مدیترانه ای حاوی مقادیر زیادی، میوه، سبزیجات و ماهی است .

در مجموع تمام این ویژگی ها افراد شب زنده دار را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ قرار می دهد.

یافته های این مطالعه در نشست مجازی «کنگره اروپا در مورد چاقی» ارائه شد.

مقالات دیگر:ایمپلنت شرق تهران



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تاج گل اروپایی به بازار آمد! سفارش با ارسال فوری و بهترین قیمت
تاج گل اروپایی نمونه ای از انواع تاج گل ولی با دیزاین و گل آرایی متفاوت است که تیم گل فروشی رضوان این دسته از محصولات خود را با قیمتی مناسب عرضه و سفارش تاج گل مراسم ترحیم و خرید تاج گل اینترنتی با مدل مدرن و لوکس اروپایی برای شما مشتریان عزیز فراهم میکند
تاج گل اروپایی با قیمت ویژه در مدل های جدید
تاج گل اروپایی نمونه ای از انواع تاج گل ولی با دیزاین و گل آرایی متفاوت است که تیم گل فروشی رضوان این دسته از محصولات خود را با قیمتی مناسب عرضه و سفارش تاج گل مراسم ترحیم و خرید اینترنتی تاج گل اینترنتی با مدل مدرن و لوکس اروپایی برای شما مشتریان عزیز فراهم میکند . خرید تاج گل بصورت آنلاین یکی از خدمات گل فروشی رضوان می باشد که با راه اندازی فروش اینترنتی تاج گل با به صرفه ترین و ارزان ترین قیمت ، آمادگی خود را جهت پذیرش سفارش تاج گل و ارسال رایگان آن در شهر تهران ، خدمت شما عزیزان اعلام می داریم.

فروش و خرید تاج گل ترحیم و یا تاج گل برای عرض تبریک بصورت اینترنتی با این هدف راه اندازی شده است تا در وقت و هزینه شما مشتریان گرامی صرفه جویی شود تا در صورتی که تمایل داشته باشید سفارش خود را بصورت آنلاین ثبت کرده و تاج‌گل ها بدون حضور شما و با نهایت دقت و توجه حمل و تحویل مقصد داده شده و پیام تسلیت یا تبریک شما به گیرنده اعلام شود.

تاج گل جهت مراسم های متفاوت و گوناگونی سفارش داده می شود. در گل فروشی ها عموما برای مراسم ترحیم و سوگواری و یا مراسم عروسی و افتتاحیه سفارشات بیشتر است.ما برای شما نمونه های متنوع و زیبایی از انواع تاج گل و پایه گل اروپایی را در نظر گرفته ایم که نسبت به سلیقه و بودجه شما گل آرایی و تزیین میشوند.

تاج گل اروپایی و مدرن به علت دیزاین متفاوت با مدل های دیگر تاج گل و گل آرایی هنرمندانه آن ، استقبال و فروش بیشتری دارد که دلیل آن هم سادگی و در عین حال شیک بودن و قیمت بسیار مناسب نسبت به چیدمان و تعداد گل های استفاده شده در تاج گلهاست.

تاج گل فروشی رضوان با بهترین قیمت انواع تاج گل اروپایی را که مناسب مراسم ترحیم و ختم و همچنین برای همایش ها و مراسمات و غرفه آرایی نمایشگاه بوده به شما مشتریان عزیز عرضه می کند.

بهترین و پرفروش ترین تاج گل ترحیم اروپایی و پایه گل تبریک مدرن جهت عرض تسلیت و یا شادباش را به همراه قیمت و عکس در ادامه قرار دادیم تا انتخاب و خرید تاج گل راحت تری داشته باشید :

 پایه گل اروپایی مجلل خاص و شیک گل فروشی رضوان (rezvanflower.ir) تاج گل فوق العاده جهت ابراز همدردی شما

گل های استفاده شده در این تاج گل اروپایی عبارتند از : گل لیلیوم, گل داوودی

گل های لیلیوم استفاده شده در این تاج گل باعث زیبایی این تاج گل شده است و همچنین زیبایی و پر پشتی گل داوودی زیبایی حلقه گل را بیشتر کرده است .

گل های استفاده شده : گل لیلیوم و گل داوودی

مشخصات :

یک طبقه

ارتفاع یک متر و 40 سانت

پایه فلزی
تاج گل ختم اروپایی گرد

تاج گل ختم اروپایی گرد شماره 175 از خاص ترین نمونه های تاج گل ختم گرد جدید که بعنوان تاج گل اروپایی نیز شناخته می شود و مناسب برای عرض تسلیت در مراسم ترحیم و عزاداری می باشد. پایه گل ترحیم گرد و شیک که انتخاب افراد خاص پسند است با گل آرایی منحصر به فرد و هنرمندانه ای توسط گل فروشی رضوان تقدیمتان خواهد شد. گل آرایی حلقه ای و باشکوه این پایه گل ختم توجه همگان را به خود جلب خواهد کرد. تاج گل فروشی رضوان این پایه گل ترحیم را با قیمت ارزان و مقرون به صرفه نسبت به بازار گل و همراه با ارسال رایگان به آدرس مورد نظرتان تقدیم خواهد کرد.

در این پایه گل مراسم ختم بیشتر گلهای به کار رفته به رنگ سفید و روشن انتخاب شده اند که باعث می شود نمایی ملیح و عرفانی داشته باشد و ترکیب گل رز زرد در کنار باقی گلها جلوه کار را دو برابر نمایان می کند.

گل های استفاده شده : گل داوودی – گل ژربرا – گل رز

مشخصات :

یک طبقه

ارتفاع 130-150 سانتی متر

پایه فلزی

مقالات دیگر: تشریفات ترحیم پونک
سفارش تاج گل ترحیم لوکس – شماره 205

تاج گل اروپایی برای عرض تسلیت که به شکل متفاوت و خاص بصورت حلقه گل ، گل آرایی شده یکی از پر طرفدارترین نمونه های تاج گل مراسم ختم است که با قیمت مناسب در تاج گل فروشی اینترنتی رضوان عرضه می شود.

در این حلقه گل زیبا، گل های داوودی سفید به شکل گرد بر روی این پایه گل به صورت کاملا فشرده و حجیم چیده شده اند.سمت راست این پایه گل اروپایی با ترکیب گلهای رز و لیلیوم سفید مزین شده است و این گلها به شکل آبشاری و انباشته در این قیمت گل آرایی و دیزاین می شوند تا نمایی چشمگیرتر و خاص تر به این تاج‌گل ببخشند.استفاده از گل لیلیوم به علت درشت بودن در اکثر تاج گلها مرسوم است تا باعث شود فضای پایه گل زیباتر و حجیم تر به نظر بیاید.

گل های استفاده شده : گل داوودی ، گل رز ، گل لیلیوم

مشخصات :

حلقه گل یک طبقه

ارتفاع یک متر و 50 سانتی متر

پایه فلزی

تاج گل تبریک مدل اروپایی و شیک گل فروشی رضوان که به شکل قلب با استفاده از گل رز هلندی قرمز خوشرنگ و درشت و همچنین گل زنبق ، گل آرایی و برگ آرایی شده است . این تاج گل اروپایی رز جلوه ای بسیار متفاوت و خاص دارد که تکراری نبوده و چشم همگان در هر مجلس و مراسمی به این پایه گل خیره خواهد ماند.این تاج گل رز بسیار شکیل و منحصر به فرد است بطوری که شکوه خاصی به مجلس شما خواهد داد.

 

گل های استفاده شده : گل رز – گل زنبق

مشخصات :

یک طبقه

ارتفاع یک متر و 40 سانتی متر

پایه فلزی

پیشنهاد خرید مجموعه تاج گل اروپایی مراسم ترحیم

یکی از رسوم مهم ایرانیان تقدیم تاج گل به بازماندگان شخص درگذشته به نشانه یادبود و بزرگداشت است که می‌تواند احساسات شما را به سادگی نسبت به وی بیان کند.همچنین از مهمترین برنامه های در نظر گرفته شده برای اموات، مجالس یادبود می باشد که تحت عنوان مجالس سوم، هفتم، چهلم و سالگرد تعریف شده است.

پیشنهاد ما به شما اینست که با انتخاب مجموعه گل فروشی رضوان (rezvanflower.ir) که ترکیبی از گل های گلایل، زنبق و گل رز است خاطره ای زیبا و خوش برای ادای احترام به بازماندگان رقم بزنید.این مجموعه ترکیبی از تاج گل ، پایه گل و سبد گل ترحیم بسیار خاص و شیک می باشد و مجلس ترحیم شما بی نهایت باشکوه و زیباتر خواهد شد. جهت سفارش خرید تاج گل از سایت ما بازدید نمایید.

 

منبع: سایت اعتدال



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان از طریق درگاه های پرداخت غیرحضوری منوط به آن که هر دو سپرده، انفرادی ( نه مشترک) باشند، مجاز است.

ایسنا: انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان از طریق درگاه های پرداخت غیرحضوری منوط به آن که هر دو سپرده، انفرادی ( نه مشترک) باشند، مجاز است.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم جنت آباد

تغییرات تازه در تراکنش‌های بانکی

بانک مرکزی اعلام کرد که پیرو بخشنامه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» مصوب جلسه شورای پول و اعتبار، آن شورا در یک‌هزار و سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه مورخ ۲۷‌/۱۲‌/۱۴۰۱، با پیشنهاد الحاق یک تبصره‌به شرح ذیل به ماده (۸) دستورالعمل مذکور موافقت کرد:

تبصره ۳‌- تراکنش‌های انتقال وجه غیرحضوری که مبدأ و مقصد آن یکسان و از نوع انفرادی متعلق به یک شخص حقیقی است، از رعایت حدود مقرر در این ماده مستثنی است."

 بر این اساس، انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان، منوط به آن که هر دو سپرده، انفرادی (و نه مشترک) باشند، در آستانه‌های مذکور در ماده (۸) دستورالعمل یادشده، مورد احتساب قرار نخواهد گرفت. به موجب بند (۱۰) جدول مندرج در ماده (۶) اصلاحیه «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره (۲) ماده (۱۱) و تبصره (۱) ماده (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» ابلاغی طی بخشنامه شماره ۵۷۴۶‌/۰۲ مورخ ۱۶‌/۰۱‌/۱۴۰۱ نیز، انتقال وجه بین حساب‌های سپرده اشخاص، مستلزم اخذ مستند نیست.

ماده ۸ «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» به شرح زیر است:

 ماده ۸ ـ مؤسسه اعتباری موظف است، آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده متعلق به مشتری حقیقی در آن مؤسسه اعتباری را به روزانه مبلغ یک میلیارد ریال محدود نماید.

تبصره ۱ـ آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیر حضوری برای مشتری حقیقی فاقد سپرده تجاری، ماهانه مبلغ پنج میلیارد ریال است.

تبصره ۲- آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری در مورد اشخاص حقوقی بر مبنای سطح ریسک پولشویی توسط هیئت عامل بانک مرکزی تعیین می‌شود.

تبصره ۳- تراکنش‌های انتقال وجه غیرحضوری که مبدأ و مقصد آن یکسان و از نوع انفرادی متعلق به یک شخص حقیقی است، از رعایت حدود مقرر در این ماده مستثنی است.

مقالات دیگر:محضر عقد رستوران



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک روزنامه دولتی از رشد مصرف بنزین به دلیل ارزن بودن قیمت آن انتقاد کرده است.

ارزانی بنزین عامل مصرف بالای آن در کشور است؟

به گزارش سلام نو به نقل از اعتماد آنلاین، روزنامه دولتی ایران در گزارشی رشد مصرف بنزین در کشور انتقاد کرده و در کنار آن دلیل عدم استقبال مردم از سوخت سی‌ان‌جی را قیمت پایین بنزین دانسته است.

به گزارش ایران، افزایش 12.7 درصدی متوسط مصرف بنزین در 45 روز ابتدایی سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل در کشور، با متوسط مصرف 110 میلیون لیتر بنزین در روز نشان از روند صعودی شتابانی دارد. افزایشی چشمگیر و فراتر از حد انتظار در میزان مصرف بنزین در مدت زمان مورد اشاره در کشور. به طور معمول و باتوجه به مؤلفه‌های اثرگذار بر میزان مصرف سوخت، پیش‌بینی می‌شدکه رشد میزان مصرف بنزین در کشور در سال‌جاری در محدوده‌ ۷ تا ۱۰ درصد باشد، هر چند که رشد 12.7 درصدی در میزان مصرف بنزین به امری غافلگیرکننده بدل شد.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم

این روزنامه در ادامه نوشته است: چرا میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟ محمدحسین باقری مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده در حال حاضر توزیع 35 میلیون مترمکعب سوخت سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد اما به دلیل ارزان بودن قیمت بنزین استقبال از این نوع سوخت ضعیف است. به گفته وی، راه‌حل جلوگیری از ایجاد ناترازی در سوخت بنزین، تولید خودروی دوگانه سوز و استفاده از سوخت سی‌ان‌جی توسط مردم بوده که نه تنها خودروسازان نسبت به این امر جدیت لازم را ندارند، بلکه به دلیل ارزان بودن قیمت بنزین، توجه کافی به استفاده از سی‌ان‌جی وجود ندارد.

مقالات دیگر:بهترین مرکز ایمپلنت تهران



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

برنامه اولین شرکت خصوصی فضایی برای ارائه تشریفات ازدواج
خدمات عروسی در فضا!
یک شرکت فضایی خصوصی قصد دارد اولین شرکتی باشد که خدمات ازدواج در فضا را ارائه می‌دهد و می‌خواهد این مراسم را در یک فضاپیما به نام «نپتون» برگزار کند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، جین پوینتر(Jane Poynter) یکی از بنیانگذاران شرکت فضایی اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) ادعا می‌کند که شرکتش می‌تواند اولین شرکتی باشد که خدمات ازدواج را در فضا ارائه می‌دهد.

وی روز شنبه در یک مصاحبه گفت: ما افرادی را سراغ داریم که می‌خواهند اولین کسانی باشند که در فضا ازدواج می‌کنند، بنابراین باید منتظر بمانیم ببینیم چه زوجی اولین می‌شوند.

وی افزود: اولین مراسم ازدواج در فضا احتمالاً در فضاپیمای تاریخی «نپتون»(Neptune) شرکت ما برگزار می‌شود. سفینه فضایی نپتون به عنوان قابل دسترس‌ترین، پایدارترین و ایمن‌ترین فضاپیمای بالای سیاره زمین ساخته شده است.

پوینتر ادامه داد: برخلاف سایر فضاپیماها که به موجب آن محفظه خدمه از یک سیستم پروازی در اواسط پرواز جدا می‌شود و به سیستم پروازی دیگر منتقل می‌شود، کپسول فضایی نپتون در تمام طول پرواز از بلند شدن تا فرود، بر روی بالون فضایی متصل می‌ماند و یک پرواز بی‌وقفه و آرام را رقم می‌زند.

 

پیشران بدون کربن

این پرسش پیش می‌آید که «نپتون» چگونه می‌تواند خود را به طور پایدار پیش ببرد؟ این شرکت یک راه حل برای این موضوع اندیشیده است.

شرکت اسپیس پرسپکتیو در وب‌سایت خود آورده است: سفینه فضایی نپتون توسط بالون فضایی ما با سوخت هیدروژن تجدیدپذیر، بدون موشک و هیچ ردپای کربنی مرتبط به فضا بلند می‌شود. ما به جای پرتاب کردن، با سرعت ۱۲ مایل در ساعت به آرامی بالا می‌رویم و این تجربه را برای هر کسی که از نظر پزشکی برای پرواز با یک هواپیمای تجاری مشکلی ندارد، در دسترس قرار می‌دهیم. بالون ما یک فناوری اثبات شده است که برای چندین دهه توسط گروه ما در ماموریت‌هایی با ناسا و سایر سازمان‌های دولتی برای فرستادن تلسکوپ‌های تحقیقاتی و سایر ابزارهای سنگین و حساس استفاده شده است.

اما در مورد بازگشت این سفینه فضایی به زمین چطور؟ این شرکت می‌گوید «نپتون» علاوه بر سیستم پرواز اولیه، مجهز به سیستم فرود پشتیبان نیز هست که شامل چهار چتر نجات بین کپسول و بالون فضایی می‌شود. این چترها می‌توانند سیستم‌های اصلی ما را به ‌طور یکپارچه و بی‌درنگ در صورت بروز حوادث غیرمترقبه در اختیار بگیرند و فرودی ایمن را تضمین کنند. این نوع چتر نجات توسط آژانس‌های فضایی در بیش از هزار پرواز طی دهه‌ها با موفقیت ۱۰۰ درصدی آزمایش و استفاده شده است.

شرکت اسپیس پرسپکتیو توسط دو عضو سابق پروژه پژوهشی «بیوسفر ۲» تأسیس شده است. این شرکت با تمایل به اشتراک‌گذاری قدرت دگرگون کننده سفرهای فضایی با تعداد هرچه بیشتری از مردم هدایت می‌شود.

بیوسفر ۲(Biosphere ۲) یک سیستم اکولوژیکی بسته‌ است که برای شبیه‌سازی و پژوهش‌های علمی درباره آن ساخته‌ شد. این پروژه در طول فعالیت خود، دو مأموریت آزمایش محیط‌بسته داشته‌ است که به نام ماموریت‌های ۱ و ۲ شناخته می‌شوند. در طول این ماموریت‌ها، محیط آن مهر و موم شده و پژوهشگران به دور از دنیای بیرون در آن زندگی کرده‌اند. از سال ۲۰۱۱ دانشگاه آریزونا آن را به عنوان مرکز پژوهشی-آموزشی بکار گرفته و از آن برای یادگیری سیستم‌های زیستی زمین و شناخت جایگاه زمین در جهان استفاده می‌کند. بیوسفر ۲ بزرگترین ویواریوم و سامانه اکولوژیکی بسته است که با هدف بررسی امکان حیات در فضای بیرونی ساخته شد.

بنیان‌گذاران شرکت اسپیس پرسپکتیو می‌گویند ما به تجربه می‌دانیم که نگاه کردن به سیاره زمین از فضا، درک فرد از جهان و جایگاه ما در آن را به شدت تغییر می‌دهد.

مقالات دیگر: خدمات مجالس ترحیم غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

پیشنهاد کاهش نرخ مالیات کالاهای اساسی 
رئیس‌جمهور در نامه‌‍‌ای لایحه الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که به پیشنهاد معاونت اقتصادی توسط هیئت وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رئیس جمهور در نامه‌ای لایحه الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که به پیشنهاد معاونت اقتصادی توسط هیئت وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

ابلاغ قیمت ارزی کالاهای یارانه‌ای به صورت ماهانه
با عنایت به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر انجام اقدامات لازم برای مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ و در راستای کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی جهت جلوگیری از افزایش قیمت این کالاها و مدیریت هزینه سبد ،خانوار لایحه زیر که مفاد آن در هشتاد و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۴۰۲/۱/۶ به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی مربوط تقدیم میشود.

به موجب این لایحه دولت در سال ۱۴۰۲ نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی که فاقد مشابه تولید داخل باشند، گندم، برنج دانه‌های روغنی انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود لوبیا و ماش، قند، شکر، گوشت، مرغ،گوشت ،قرمز، چای و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل به یک درصد تقلیل می یابد.

مقالات دیگر: تشریفات ترحیم غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به دلیل اینکه تاکید روی نفت و گاز بوده دیگر توانمندی‌های کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در نشست پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد منشأ ارتباط اقتصادی و تجاری بین ایران و دیگر کشورها خواهد شد و سطح ارتباطات تجاری ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بیشتر به صنعت نفت و گازش شناخته می‌شد اما دیگر توانمندی‌های کشور به دلیل اینکه تاکید روی نفت و گاز بود مورد غفلت قرار گرفته است؛ هم در معرفی و هم در ارتباطات با این حوزه. به همین دلیل سطح روابط اقتصادی ما با کشورها می‌تواند به سطح بالاتری برسد.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه سعادت آباد

رئیسی یادآور شد: حتماً ظرفیت دیگر کشورها برای بازرگانان و فعالان ما باید شناخته شود. یکی از وظایف مهم دفترهای بازرگانی ما در کشورها همین امر است. در این دوره تلاش کردیم با فعال کردن این دفترها چنین ماموریتی را انجام دهیم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: برگزاری این رویداد هم به شناخت این ظرفیت‌ها کمک می‌کند. بعد از شناخت ظرفیت‌های جمهوری اسلامی که ابعادی مختلفی دارد، اینکه ۷۰۰ مجموعه بزرگ اقتصادی در این نمایشگاه فعلی حاضر شوند زمینه‌ای برای کار تجاری در ایران است.

وی با بیان اینکه محصولات ما امروز در کشورهای همسایه و دنیا قابل‌ رقابت با کشورهای مدعی در آن محصولات محسوب می‌شود، گفت: هم در حوزه دارو و هم در تجهیزات پزشکی کارهای بزرگی در حوزه دانش‌بنیان انجام شده است. اینکه ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید و صادر می‌شود، افتخار است. در صنایع فولادی کارهای بزرگی انجام شده و در حال انجام است. همچنین در پتروشیمی و معادن فعال در کشور هم کارهای قابل‌توجهی در این مدت انجام شده و در دست اقدام است.

رئیسی با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری می‌تواند یکی از محل‌های بازدید تجار خارجی باشد، اظهار کرد: هیئت‌های اقتصادی دیگر کشورها و روسای جمهورشان از این بخشها بازدید کردند و در شگفت بودند که با همه تحریم‌ها ما به این جایگاه دست یافته‌ایم. صنعت دفاعی و هسته‌ای که به کنار اما دشمنان برای اینکه بسیاری از دیگر بخش‌های دانش و علم و فناوری به دست ما نرسد تلاش‌های فراوانی می‌کنند ولی دانش در بسیاری حوزه‌ها از جمله صنایع دفاعی و هسته‌ای بومی‌سازی شده است.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: محققان ما در این زمینه‌ها نه تنها به بومی‌سازی دانش صورت داده‌اند بلکه صاحب نظریه هم هستند و این امر با کمک دانش‌بنیان‌ها پیش رفته است.

وی تصریح کرد: اینکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد فشارهای حداکثری ما به ایران مفتضحانه شکست خورده است، نشان از این دارد که دانشمندان ما توانسته‌اند تحریم‌ها را دور بزنند و آن‌ها را خنثی کنند. اما به این کارهایی که انجام شده نباید بسنده کرد بلکه باید گام‌های بلندی برای آن برداشت.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه از خام‌فروشی باید جلوگیری کرد و به کار دانش‌بنیان اهمیت داد، اظهار کرد: امروز شرایط خوبی برای تولید شکل گرفته و از تولیدکنندگان می‌خواهم به سمت تولید حرکت کنند. زمینه باید برای بالاترین کیفیت و کمیت که هم بازار داخلی و هم بازار خارجی را داشته باشد، فراهم شود. ارزان‌فروشی هم در این زمینه تاثیر خود را دارد و از همین جهت رغبت بیشتری برای صادرات کالا وجود دارد. نباید کیفیت را فدای کمیت کرد و باید به این نکته توجه داشت که کیفیت کالا برای عرضه بهتر آن اهمیت بسیاری دارد.

 

رئیسی یادآور شد: ما رشد و تولید کشور را بند به مذاکرات سیاسی نمی‌کنیم و نخواهیم کرد. ما از موضع عزت همه مذاکرات را دنبال می‌کنیم و این آمریکا است که پیمان‌شکنی کرد و میز مذاکره را ترک کرد. این اروپاست که نقض تعهد کرده است و در عین حال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پانزده بار اعلام کرده که ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما حرف منطقی و متین داریم، ما سخنان عقلانی داریم و خود اروپایی‌ها هم اعلام کرده‌اند که حرف‌های قابل‌دفاعی دارید ولی ما کار اقتصادی و تجاری را به مذاکرات گره نزده‌ایم.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: صادرات بیش از ۵۰ میلیارد دلاری رکورد چهل ساله ماست و نشان می‌دهد دولت در رونق دادن به تولید و حمایت از آن مصر است.

مقالات دیگر:خانه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به نقل از «ایسنا»
محموله قاچاق گوسفند در دیلم به مزایده رفت
ایسنا/بوشهر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیلم گفت: اولین تشریفات محموله گوسفند ذبحی مکشوفه به ظن قاچاق از سوی مدیریت جهاد شهرستان در استان به صورت مزایده حضوری برگزار و به فروش رسید.

شاپور خشنو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت اظهار کرد: در ابتدای سال جدید محموله‌ای شامل ۱۸۵ راس گوسفند ذبحی توسط واحد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی شهرستان دیلم توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به جهاد کشاورزی شهرستان تحویل داده شد.
وی افزود: با توجه به واگذاری مسئولیت تشریفات قانونی برگزاری مزایده احشام توقیفی از سازمان اموال تملیکی به سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دیلم به عنوان اولین شهرستان در استان اقدام به برگزاری تشریفات قانونی مزایده حضوری کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیلم تصریح کرد: در همین راستا کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دیلم به همراه کارشناسان دامپزشکی ضمن رصد و پایش روزانه وضعیت دامها، پرونده مزایده‌ای را تکمیل و جهت سیر مراحل واگذاری به معاونت توسعه بازرگانی سازمان ارسال کرد.

خشنو بیان کرد: پس از برگزاری جلسه مزایده دام‌ها به فرد برنده در مزایده واگذار و مراتب جهت مراحل بعدی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان محول شد.

مقالات دیگر: خدمات مجالس ترحیم سعادت آباد

 

منبع: ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 70 صفحه بعد