نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

یک مقام مسئول در صندوق بازنشستگی کشوری در این باره توضیح داد: تسهیلات مذکور هفتمین مرحله از وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری است که تا عصر امروز دوشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰ به مشمولان این وام پرداخت خواهد شد.

مقالات دیگر:تشریفات عروسی با قیمت مناسب

به گزارش پول نیوز،علی خدامی که مسئولیت مدیر کلی امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری را به عهده دارد، ادامه داد: با مشارکت بانک عاملی که پرداخت این وام را به عهده دارد، هفتمین مرحله تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای یک هزار و ۴۵۲ نفر از متقاضیانی که پس از بررسی‌های لازم واجد شرایط برای دریافت این نوع تسهیلات بودند تا عصر امروز (دوشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰) به حسابشان واریز خواهد شد.

شایان ذکر است حداقل حقوق خالص دریافتی یک میلیون تومانی در تیرماه سال جاری، تاریخ عقدنامه در بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا پایان ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰، امکان ثبت نام فقط برای ازدواج اولیه (زوجین) فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و فرزند همسر وظیفه بگیر، درنظر گرفتن یک فقره تسهیلات در صورت مشمولیت پدر و مادر فرزندان در صندوق برای بررسی واجدین شرایط، از جمله شرایط و وضوابط ثبت نام این نوع تسهیلات است.

به گفته وی، مرحله قبلی این تسهیلات، اول تیرماه امسال به یک هزار و ۳۵۰ نفر از بازنشستگان واجد شرایط پرداخت شده بود. خدامی گفت: نرخ این تسهیلات ۱۰ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

هفتمین دوره پرداخت تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و موظفین همسر به مبلغ ۲۵ میلیون تومان براز ۱۴مردادماه امسال انجام شد. این تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد و دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه (۵ساله) است.

مقالات دیگر:دفتر عقد شیک غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

آشنایی با خواص گل مغربی

 

گل فروشی آنلاین

 

گل مغربی و به ویژه روغن آن برای بدن فواید زیادی دارد.

 

لمینت ایمکس

 

به گزارش فرتاک نیوز،

گل مغربی از گیاهان فیتواستروژنیک است. روغن گل مغربی را می توان گرفت. درواقع اثرات روغن گل مغربی روی سلامتی بدن به اثبات رسیده است. از جمله فواید مهم روغن گل مغربی روی هورمون های زنانه است و روغن گل مغربی می تواند سندرم تخمدان پلی کیستیک را درمان کند. در ادامه نکات طلایی درباره گل مغربی و خواص آن را بخوانید.

 

گل مغربی با نام عمومی Evening primrose که در عربی حشیشه الحمار نامیده می شود. گل مغربی یک گیاه زیبا و با خواص درمانی فراوانی است که ما در این مقاله سعی داریم شما را با خواص گل مغربی آشنا کنیم.

 

گیاهی است دو سال به ارتفاع حداکثر تا 5/1 متر،برگ هایی بزرگ، ساده، دندانه دار و با کنار موج دار دارد. اندام هوایی این گیاه پوشیده از تار است. گل ها درشت، قیف مانند و به رنگ زرد روشن هستند که چهار کاسبرگ دارند. یکی دیگر از ویژگی های خواص گیاه گل مغربی این است که هر گل چهار پرچم کوتاه و چهار پرچم بلند دارد و کاسبرگ های گل به گلبرگ نچسبیده اند و به سمت پایین خمیدگی دارند. و همچنین ریشه این گیاه، گوشتدار و به رنگ قرمز می باشد. از خواص گل مغربی می توان به انواع امراض عفونی، رفع امراض پوستی، بهبود سریع زخم و رفع التهاب اشاره کرد فواید گل مغربی برای رفع مسمومیت با نوشیدنی های الکلی، تصلب شرائین و امراض ناشی از اختلالات کبدی مفید خواهد بود. گل مغربی احتمالا از آمریکای شمالی به دیگر نقاط راه یافته و چون گل ها هنگام غروب شکفته می شوند، به گل مغربی معروف است. قسمت مورد استفاده گیاه اکثرا ریشه و دانه ی آن است. دانه ها حدود 20 درصد روغن دارند که به روغن گل مغربی شناخته شده اند. این گیاه در ایران نمی روید، ولی محصولات روغن آن در فراورده های مهمی استفاده می شود.

 

موارد استفاده از گل مغربی به صورت روغن و کپسول یا قرص این گیاه دارویی می باشد. در ادامه این متن به ارائه توضیحات کاملی از هر یک از این موارد می پردازیم.

 

آشنایی با خواص روغن گل مغربی:

 

خواص روغن گل مغربی حاوی دو نوع ماده مغذی است:گاما لینولینک اسید(GLA) و لینولنیک اسید. هرد ماده مغذی دارای اسید های چرب امگا 6 هستند که به جذب اینولین کمک می کند. اینولین :ساختاری است که سلول های ما را می سازد. این ماده بافت پوست را بهبود می بخشد، اعصاب را بهتر می کند،هورمون ها را تنظیم می کندو از التهاب جلوگیری می کند. این روغن از دانه های گل های مغربی در آمریکای شمالی به دست می آید.

 

گل های زردی که روغن آنها می تواند به رفع مشکلاتی همچون بواسیر، کبودی،دردهای گوارشی و زخم گلو کمک کند. خواص روغن گل مغربی دارای مقدار زیادی اسید چرب است . اسید چرب در دیگر گیاهان به ندرت یافت می شود. این اسید چرب در تنظیم هورمون های بدن موثر می باشد و به همین دلیل بیشترین تاثیر را روی بافت سینه ها دارد. کم شدن نشانه های سندروم پیش قاعدگی،یائسگی، اندومتریوز و پستان فیبروکیستیک از کار کردهای اسید چرب موجود دراین گیاه می باشد. روغن گل مغربی علاوه بر اینکه باعث حساسیت سینه ها پیش از قاعدگی شده، با علائم روده تحریک پذیر مبارزه می کند و التهاب های ناشی از اندومتریوز را کاهش می دهد. در افرادی که سینه های فیبروکیستیک دارند، این دارو موجب کم شدن التهاب پستان و جذب ید بیشتر خواهر شد.

 

ترکیبات مهم روغن گل مغربی:

 

دانه های گل مغربی حاوی 14 درصد روغن ثابت به نام اوی نینگ پرایم روزاویل یا OEP است. این روغن 50 تا 70 درصد سیس لینولئیک اسید و 7 تا 10 درصد سیس گامالینولنیک اسید(GLA) در خود دارد. خواص گل مغربی در شرایط سنی و آب و هوایی مختلف دارای مقادیر مختلفی از GLA است. و همچنین در این گیاه ترکیب سیس 6 و 9 و 12 اوکتاتری انولیک اسید وجود دارد.

 

مهم ترین اثرات گل مغربی:

 

کاهش دهنده کلسترول، آرام بخش، ضد سرطان، ضد تصلب شرائین، ضد آلرژی، ضد التهاب، کاهش دهنده ی پرفشاری خون و قابض از مهم ترین اثرات خواص گل مغربی به شمار می روند.

 

درمان ریزش مو با خواص گل مغربی

 

خواص روغن گل مغربی یک مکمل تغذیه ای بسیار عالی و سرشار از اسید های چرب ضروری است که برای درمان کم کاری تیروئید موثر است. این گیاه از ریزش موی بیش از حد جلوگیری می کند.

 

روغن گل مغربی و از بین بردن آکنه

 

با کمک روغن گل مغربی، التهاب و دردی را که مصرف دارویی ضد آکنه و جوش آکوتان در نواحی لب ایجاد می کند از بین ببرد و می تواند رطوبت پوست را حفظ کند. خواص روغن گل مغربی با کاهش التهاب پوستی و سلول هایی که باعث ایجاد زخم می شوند آکنه های پوستی را ازبین میبرد.

 

روغن گل مغربی و آرتریت روماتوئید:

 

یکی دیگر از خواص گل مغربی آرتریت روماتوئید است. بیماری آرتریت روماتوئید با عوامل ژنتیکی، محیطی و هورمونی پدید می آید. مطالعات روی افراد مصرف کننده این روغن ثابت کرد، این بیماران پس از مصرف گل مغربی بهبود نسبی یافته اند.

 

روغن گل مغربی و بیماری MS :

 

تحقیقاتی نشان داده شده اند که استفاده از رژیم های حاوی LA بهبود مختصری در افراد مبتلا به MS ایجاد می کند،زیرا این گونه افراد ناهنجاری متابولیسم EFA وجود دارد.

 

کاهش درد پستان با روغن گل مغربی:

 

یکی از مهم ترین خواص گل مغربی کاهش درد پستان است. که بعضی از زنان در دوران قاعدگی و قبل از آن، دچار درد ناحیه پستان ها می شود و ظاهرا مصرف خواص روغن گل مغربی می تواند درد سینه را کاهش دهد مصرف روغن گل مغربی یا ترکیب این روغن و ویتامین E به مدت شش ماه می تواند باعث کاهش دردهای دوره ای سینه در زمان قاعدگی شود برای استفاده از این روغن در جهت کاهش درد پستانت می توان به مدت شیش ماه، روزانه یک تا سه گرم یا 2.4 میلی متر از آن مصرف کرد.

 

سلامت پوست با خواص روغن گل مغربی:

 

خواص روغن گل مغربی برای درمان عارضه های پوستی مثل اگزما و پسور یازیس، سوزش، آلرژی و قرمزی و خارش پوست تاثیر میگذارند.

 

آشنایی با خواص قرص گل مغربی:

 

قرص این گیاه برای رفع مشکلات زنانه قبل از عادت ماهیانه بسیار موثر است و باعث کم شدن درد سینه ها و برطرف کردن مشکلات ناشی از یائسگی موثر باشد. و همچنین خواص قرص گل مغربی برای رفع سردرد های مزمن استفاده بسیار و موثر خواهد بود و مردانی که به اختلالات نعوظ یا نتوانی جنسی مبتلا هستند میتوانند از این قرص استفاده کنند .مبتلایان به امراض قندی، قلبی و عروقی نیز می توانند به این دارو روی بیاورند. و همچنین انواع امراض ناشی از کم کاری کبد با استفاده از این دارو درمان خواهند شد که از خواص گل مغربی می باشد.

 

چه کسانی از روغن گل مغربی و قرص آن نباید استفاده کنند؟

 

افرادی که داروهای افزایش دهنده خونریزی مانند کلوپیدوگرل و وارفارین استفاده می کنند باید در مصرف این گیاه احتیاط نمایند.و همچنین مصرف همزمان این دارو همزمان با دارو های ضد تشنج باعث شدت یافتن این بیماری خواهد شد.

 

عوارض جانبی:

 

تا کنون عوارضی از مصرف روغن گل مغربی دیده نشده است. از سال 1970 این روغن روزانه 1000 تن در کشور های مختلف استفاده می شود.

 

خواص دارویی گل مغربی:

 

مصرف قرص گل مغربی برای مبتلایان به دیابت، بیماران قلبی و عروقی مفید می باشد.

 

کپسول خواص گل مغربی به درمان بیش فعالی کودکان کمک می کند.

 

استفاده از این قرص به تنظیم هورمونی بدن کمک کرده و در پیشگیری از ایجاد سرطان سینه موثر است.

 

استفاده از این قرص باعث کاهش درد می شود و در درمان سردرد های مزمن مفید است.

 

استفاده از این قرص درمان بیماری های ناشی از کم کاری کبد تاثیر دارد.

 

از قرص گیاه گل مغربی به عنوان یک مکمل دارویی در تامین نیاز بدن به اسید های چرب ضروری استفاده می شود.

 

برای رفع مشکلات ناشی از افزایش سن همچون درد مفاصل ،آرتروز و … استفاده از این قرص به عنوان مکما توصیه می شود.

 

نکته مهم درمورد خواص روغن گل مغربی:

 

خواص روغن گل مغربی را نباید خانم های باردار استفاده کنن زیرا باعث سقط جنین می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

برترین ها:تصویر عجیبی روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد که تعداد زیادی آگهی ترحیم روی تابلوی اعلانات یکی از شرکت های تابعه شرکت نفت چسبانده شده است. آگهی هایی که کنار هم وصل شده است و دل را به لرزه می اندازد.

خراسان: «کرونا چه بلایی بر سر صنعت نفت ایران آورد».

مقالات بیشتر:خدمات مجالس ترحیم تهران

تصویر عجیبی روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد که تعداد زیادی آگهی ترحیم روی تابلوی اعلانات یکی از شرکت های تابعه شرکت نفت چسبانده شده است. آگهی هایی که کنار هم وصل شده است و دل را به لرزه می اندازد.

تابلوی اعلانات یا آگهی‌های ترحیم؟

برخی دیگر از کاربران هم از تبدیل شدن تابلوهای اطلاع رسانی محل کارشان به تابلوی ترحیم نوشتند. البته همه آگهی ها مربوط به فوت کارمندان نیست و خانواده و بستگان آن ها را شامل می شود.

کاربری نوشت: «اگه زودتر از این ها واکسن وارد کرده بودن الان نباید شاهد این تعداد کشته می بودیم.»

کاربر دیگری نوشت: «کاش کمی سرعت واردات و همین طور واکسیناسیون رو بالا ببرن تا زودتر تعداد بیشتری واکسینه بشن و کشته های کمتری داشته باشیم.»

مقالات دیگر:قالیشویی مرزداران



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

پزشکت؛ مشاوره آنلاین پزشکی با متخصصان در سراسر کشور در دوران کرونا

 

مرکز مشاوره ونک

 

پزشکت؛ مشاوره آنلاین پزشکی با متخصصان در سراسر کشور در دوران کرونا

 

قالیشویی پیروزی

 

نمی دانم از شروع کرونا تا امروز چند بار به مراکز درمانی رفته اید، اما اگر مجبور به مراجعه شده باشید حتما استرسی را تجربه کرده‌اید که قبلا نکرده بودید.

 

زومیت

ترس ابتلا به کرونا، این روزها بسیاری را درگیر کرده به‌طوری‌که بعضی افراد در عین داشتن بیماری هم ترجیح می‌دهند در خانه مانده و ادامه درمان را به وقت بهتری موکول کنند. حتی الان که تعداد بیشتری از هموطنانمان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون سرعت قابل قبولی دارد نیز امکان ابتلا به کرونا به‌ویژه گونه ی جدید کرونا همچنان پا برجاست.

 

مشاوره آنلاین کرونا

 

اپلیکیشن پزشکت بزرگ ترین جامعه آنلاین پزشک و بیمار کشور تاکنون در زمینه مشاوره آنلاین پزشکی و سلامت در دوران کرونا موفق عمل کرده و در زمینه مشاوره آنلاین با بیش از 3700پزشک عمومی، متخصص داخلی، متخصص عفونی، متخصص زنان، متخصص مغز و اعصاب و ... کل کشور را پوشش داده است و به صورت شبانه روزی و آنلاین مشاوره پزشکی و سلامت ارائه می‌دهد.

 

پزشکت

 

پزشکت برای پلتفرم ios، اندروید و وب اپلیکیشن منتشر شده است.

 

خوشبختانه به لطف این اپلیکیشن این روزها می‌توانید از راه دور و به صورت مشاوره آنلاین پزشکی از پزشک متخصص مشاوره بگیرید و به اصطلاح ویزیت آنلاین شوید.

 

با ثبت نام و ورود به اپ و شارژ کیف پول، می‌توانید بین پزشکان از تخصص‌های مختلف بگردید و با پرداخت هزینه، توسط آن‌ها ویزیت شوید. این ویزیت می‌تواند هم به صورت تلفنی باشد و هم تماس تصویری، ضمن این که با فراهم شدن محیط چت امکان گفتگوی متنی و رد و بدل کردن فایل را هم دارید.

 

«مشاوره روانشناسی آنلاین» هم دارد که می‌توانید از راه دور مشاوره خود را با روانشناسان برتر کشور؛ هم به صورت تماس صوتی، تصویری یا متنی داشته باشید.

 

اپلیکیشن پزشکت برای اولین بار در کشور جهت رفاه حال صاحبان حیوان خانگی و جلوگیری از گسترش شیوع کرونا اقدام مشاوره آنلاین دامپزشکی و ویزیت دامپزشکی در محل کرده است، تا لازم نباشد حیوانات خانگی‌تان را در این شرایط بیرون ببرید. همچنین می‌توانید به صورت مشاوره آنلاین دامپزشکی شبانه روزی با هر یک از دامپزشکان پزشکت مشاوره داشته باشید.

 

انتشار روزانه مقالات پزشکی اختصاصی در سایت پزشکت انجام می‌شود.

 

پزشکت

 

پزشکت بخش ویژه‌ای به مشاوره کرونا اختصاص داده که بتوانید با مشاوره آنلاین با پزشک عمومی، متخصص عفونی یا متخصص داخلی از ابتلای خود یا اطرافیانتان به ویروس کرونا پیشگیری کنید، یا در صورت ابتلا اقدامات درمانی را انجام دهید.

 

همچنین پزشکت با دارا بودن شبکه اجتماعی اختصاصی خود (پزشکگرام) دسترسی مخاطبان اپلیکیشن را به جدیدترین محتوای منتشر شده توسط پزشکان و کارشناسان حوزه سلامت به صورت رایگان امکان‌پذیر می‌کند.

 

اگر شرایط مساعد نبود، می‌توانید از قابلیت (ویزیت در منزل) کمک بگیرید تا نزدیک‌ترین پزشکان به محل زندگی‌تان که ویزیت در محل را انجام می‌دهند به محل شما بیایند. همچنین می‌توانید درخواست پرستار در منزل و پزشک در منزل نیز در اپلیکیشن ثبت کنید.

 

آزمایش در منزل به‌ویژه تست کرونا در منزل نیز به‌تازگی به خدمات پزشکت اضافه شده است که با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در کوتاه ترین زمان ممکن نمونه‌گیری را در محل شما انجام داده و نتیجه تست کرونایتان را اعلام می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طبق خوداظهاری بیماران کرونایی، بیش از ۷۵ درصد افراد در مراسم‌های ترحیم، دورهمی‌ها و تجمع‌ها دچار کرونا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مجید شیرانی ظهر امروز در ستاد کرونای استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای کرونا تاکنون 201 هزار نمونه‌گیری انجام و بیش از 72 هزار و 540 مورد مثبت بوده که از این تعداد 1348 نفر فوت شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌های بستری و سرپایی حدود 45 درصد افرادی که با علایم مشکوک مراجعه کردند بستری شدند، افزود: طی سه هفته اخیر روند بیماری در بخش سرپایی در استان ثبات پیدا کرده و روند نزولی آغاز شده است که بیانگر عبور از قله نمودار بیماری است.

مقالات بیشتر: خدمات مجالس ترحیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان داشت: یکی از خطرناکترین زمان‌های شیوع بیماری زمانی است که قله را پشت سر گذاشته‌ایم چراکه هنوز تعداد بیماران در جامعه در حداکثر ممکن است و کوچکترین غفلت موجب افزایش بیماری می‌شود،  روزانه حدود 1300 بیمار تحت آزمایش قرار می‌گیرند و برخی مواقع موارد بستری موقت بیشتر از بستری دائم است.

شیرانی با بیان اینکه در شرایط بحرانی نهادها و افراد بسیاری کمک کردند و این اقدامات موجب روند کاهشی شد، عنوان داشت: در یک سال اول بیماری کمترین درگیری را در استان داشتیم چراکه در رعایت پروتکل‌ها و پیشگیری موفق بودیم اما در ماه‌های بعدی در زمینه ایمنی جمعی با خستگی مردم و کاهش انگیزه کادر درمان روند روبه افزایش رفت.

وی تصریح کرد: طبق خوداظهاری بیماران بیش از 75 درصد افراد در مراسم‌های ترحیم، دورهمی‌ها و تجمع‌ها دچار کرونا می‌شوند و باید استراتژی کامل همه ارگان‌ها، نهادها و مردم در زمینه پیشگیری باشد زیرا شرایط استان ما به گونه‌ای است که بخش حمل و نقل و بازار شلوغی زیادی ندارند اما اکثر مبتلایان در مراسمات سنتی و بومی گرفتار بیماری می‌شوند و باید فرهنگ‌سازی لازم در خصوص این مراسمات انجام شود.

رنج سنی بیماران کرونایی استان 49 سال است

فریدون رحمانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه ستاد کرونا اضافه کرد: در موج دلتا اولین استان از نظر بستری بیمار بودیم و بیماران حداقل یک بیماری زمینه‌ای داشته یا با کاهش سطح هوشیاری مراجعه می‌کردند که نسبت به میانگین حال بیماران سطح کشور بسیار بدتر بودند و بستری می‌شدند اما با این حال بهترین خدمات را دریافت می‌کردند که جزو شاخص‌های بسیار مطلوب در میانگین کشوری است و در زمینه مدت اقامت بیماران بستری در بیمارستان‌ها با میانگین کشوری یکسان هستیم.

معاون درمان علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در بستری استان چهارم کشور بودیم، عنوان داشت: 5درصد بیماران بستری استان فوت شدگان بودند که در مقایسه با میانگین کشور یک درصد است و شاخص مهمی در خدمت‌رسانی کادر درمان است.

رحمانی خاطرنشان کرد: در اختصاص بخش‌های ویژه به بیماران کرونایی و بیماران بدحال تنفسی نیازمند به اتصال به دستگاه‌های تنفسی در جایگاه دوم کشور قرار داریم و از نظر سنی بیماران در رنج سنی 49 سال قرار دارند که تفاوت زیادی با سراسر کشور ندارد و سن فوت شدگان بالاتر از متوسط کشوری بود.

 

واکسیناسیون 30 درصد افراد جامعه هدف استان

سیدراشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری نیز در این ستاد عنوان داشت: واکسیناسیون همزمان با کشور در استان با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است و در شهرستان شهرکرد بیش از 33 درصد افراد واکسینه شدند  و17.6 درصد دز دوم را نیز دریافت کرده‌اند، در شهرستان اردل 26.8 درصد افراد واکسینه شدند و حدود16 درصد هر دو دز را دریافت کردند.

وی افزود: در شهرستان بروجن برای 29.7 درصد واکسیناسیون انجام شده که 17.2 درصد دز دوم را نیز دریافت کرده‌اند، در شهرستان سامان 28.6 درصد دز اول و 16 درصد دز دوم و در شهرستان بن 28.5 درصد جمعیت واکسینه شده و 18.7 درصد دز دوم را نیز دریافت کردند.

جزایری گفت: در شهرستان فارسان 25.1 درصد دز اول و 14.8 درصد دو دز را دریافت کرده‌اند در شهرستان لردگان 21.8 درصد دز اول و 12.2 درصد هر دو دز را دریافت کرده‌اند، در شهرستان کوهرنگ نیز واکسیناسیون عشایر بالای 18 سال تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد و تاکنون 35.2 درصد دز اول را دریافت و 20.6 درصد دز دوم و در شهرستان کیار 29.1 درصد دز اول و 18.7 درصد دو دز را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: واکسن‌های موجود سینوفارم، برکت و آسترازانکا هستند و پوشش واکسیناسیون استان در دز اول 30 درصد و افرادی که کامل واکسینه شده‌اند 17 درصد است که نسبت به میانگین کشوری قابل قبول بوده و تاکنون 40 گروه پرخطر واکسینه شده‌اند.

مقالات دیگر:دفتر وکالت غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ورود وزارت ورزش به ماجرای لباس حاشیه ساز تیم ملی فوتبال بانوان/ فرهادی زاد: پوشش ورزشکاران ما این نیست

 

باشگاه ورزشی بانوان پونک

معاون وزیر ورزش از جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال در خصوص پوشش بانوان و تذکرات لازم خبر داد.

 

لکه برداری فرش ابریشم

 

ورود وزارت ورزش به ماجرای لباس حاشیه ساز تیم ملی فوتبال بانوان/ فرهادی زاد: پوشش ورزشکاران ما این نیست

مهین فرهادی زاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص دیدار ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی با مقام معظم رهبری و فرمایشات رهبر در خصوص پوشش زنان، اظهار داشت: ورزشکاران قهرمان روز گذشته دیداری را با رهبر انقلاب داشتند و نکاتی هم در خصوص نقش الگویی زنان کشورمان مطرح شد.

 

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: حضرت آقا نیز اشاره‌ای به حضور ۱۰ کشور مسلمان در مسابقات داشتند که از بانوان ما الگوبرداری کردند. در المپیک و پارالمپیک اگر می‌بینیم ورزشکاری از کشور مسلمانی در مسابقات حضور پیدا می‌کند و پوشش دارد، به خاطر مجوزی است که ما گرفته‌ایم.

 

وی افزود: فدراسیون‌های ما در ۴۰ سال گذشته زمینه حضور زنان مسلمان را در عرصه‌های بین‌المللی فراهم کردند. گرفتن‌ مجوز و پوشش اسلامی با قانع کردن مجامع بین‌المللی یک نقطه عطف در ورزش کشور ما محسوب می‌شود. در واقع، بانوان ما ارزش‌های انقلاب را در ورزش به خوبی نشان و ثبت کردند. این مایه مباهات است که رهبر انقلاب اسلامی نیز روز گذشته به این موضوع اشاره کردند.

 

فرهادی زاده در پاسخ به اینکه با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص پوشش زنان اخیراً پوشش بانوان فوتبالیست در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا حاشیه‌ساز شده، تصریح کرد: من امروز با خانم موسوی نایب رئیس فدراسیون و همینطور دبیر فدراسیون صحبت و توضیحات کافی را مطرح کردم.

 

معاون وزیر ورزش گفت: خانم موسوی به دلیل گرفتاری شخصی شاید مسئولیت خود را به بخش دیگری محول کرده که این حاشیه ها ایجاد شده. او خود نیز اظهار کرد اشتباهی رخ داده است. این پوشش، پوشش بانوان ورزشکار ما نیست که وزارت ورزش مجوز آن را داده باشد.

 

وی ادامه داد: ما بخشنامه داریم مبنی بر اینکه ورزشکاران با پوشش رسمی مانتو، شلوار و مقنعه حضور پیدا کنند. در خصوص لباس ورزشی هم در شورای پوشش موارد خاصی وجود دارد. به همین دلیل تذکر لازم به فدراسیون داده شده است



:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اقتصاد آنلاین:امروزه شاید یکی از بدترین و تلخ ترین اطلاعیه هایی که در کوچه و خیابان به چشم هر آدمی میخورد آگهی فوت می باشد.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم

آگهی ترحیم ( اعلامیه ترحیم یا آگهی فوت)، در واقع یک دعوتنامه از جانب عزیزان و بستگان و صاحبان عزا و اقوام نزدیک فرد متوفی می باشد. این دعوتنامه ها بیشتر برای دعوت از نزدیکان، بستگان و دوستان متوفی برای شرکت در مراسم عزا برای تسکین و آمرزش روح متوفی می باشد  اعلامیه ترحیم می تواند توسط یکی از آشنایان و عزیزان به صورت یک اطلاعیه مستقل چاپ شود و یا در یک روزنامه و حتی در پلت فرم های فضای مجازی منتشر شود تا نزدیکان و بستگان شخص متوفی از فوت آن باخبر شوند.

انواع متن آگهی ترحیم

چاپ و نشر  آگهی ترحیم اولین و اساسی ترین نیاز برای بازماندگان خانواده متوفی می باشد. خانواده و بستگان نزدیک متوفی با  انتشار آگهی ترحیم خبر تلخ فوت عزیز از دست رفته ، زمان و مکان برگزاری مراسم را به اطلاع دوستان و آشنایان می رسانند

مقالات دیگر:خانه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شانه یخ زده چیست و چه درمانی دارد؟

فیزیوتراپی فرمانیه

(فیزیوتراپی، دارو و ...)

رپورتاژ آگهی/ شانه یخ زده که به آن کپسولیت چسبنده نیز می‌گویند، وضعیتی است که شامل درد و سفتی در مفصل و کتف شانه (مفصل گلنوهومورال) است. معمولاً با گذشت زمان ایجاد می‌شود و می‌تواند استفاده کاربردی از بازوی شما را محدود کند.

دندانپزشکی امیرآباد

درد شانه و گرفتگی شانه یخ زده ممکن است دسترسی به سر را دشوار کند.

 

افراد مبتلا به دیابت، بیماری تیروئید و برخی بیماری‌های دیگر به ویژه در معرض ابتلا به یخ زدگی شانه هستند و زنان بیشتر از مردان به آن مبتلا هستند. این حالت بیشتر در افراد بالای 40 سال شایع است.

جوان آنلاین

شانه یخ زده چیست و چه درمانی دارد؟ (فیزیوتراپی، دارو و ...)

 

علل

علت یخ زدگی شانه هنوز مشخص نیست اما این بیماری اغلب با یک بیماری سیستمیک مرتبط است، از جمله:

 

دیابت

 

بیماری تیرویید

 

بیماری آدرنال

 

بیماری قلبی و ریوی

 

کلسترول بالا

 

همچنین با آسیب به مفصل در اثر آسیب یا سایر مشکلات شانه همراه است، مانند:

 

شکستگی

 

جابجایی

 

آسیب ماهیچه‌ای یا بافت همبند

 

آرتروز

 

تاندونوپاتی روتاتور کاف

 

تاندونیت کلسیفیک

 

شانه یخ زده مربوط به هر یک از این علل ثانویه در نظر گرفته می‌شود. در برخی موارد می‌تواند بدون هیچ گونه بیماری یا صدمه‌ای رخ دهد و شانه یخ زده اولیه یا "ایدیوپاتیک" در نظر گرفته می‌شود.

 

علائم یخ زدگی شانه

شانه یخ زده چیست و چه درمانی دارد؟ (فیزیوتراپی، دارو و ...)

 

علائم یخ زدگی شانه عبارتند از:

 

محدوده حرکتی محدود در مفصل گلنوهومرال

 

درد در سراسر شانه که ممکن است کسل کننده یا دردناک باشد و ممکن است به بالای بازوی شما برسد

 

دردی که حتی با حرکات کوچک ایجاد می‌شود

 

گرفتگی عضلات

 

این علائم می‌تواند انجام فعالیت‌های ساده مانند کنار گذاشتن ظروف یا شانه کردن موها را برای شما سخت کند. ممکن است برای بستن سوتین یا برداشتن کیف پول خود از جیب پشت در پشت دست خود مشکل داشته باشید. بستن کمربند نیز ممکن است دردناک باشد.

 

علائم یخ زدگی شانه به دلیل ضعف نیست، بلکه ناشی از سفتی واقعی مفصل است. نه تنها نمی‌توانید بازوی خود را بالا بیاورید حتی اگر شخص دیگری هم تلاش کند، نمی‌تواند آن را بلند کند. اغلب شانه یخ زده به خودی خود و بدون درمان از بین می‌رود. پیشرفت معمولی در سه مرحله انجام می‌شود:

 

مرحله انجماد: هنگامی که درد و حرکت محدود شروع می‌شود

 

مرحله یخ زده: هنگامی که حرکت به شدت محدود است

 

مرحله ذوب شدن: وقتی شانه شروع به شل شدن می‌کند

 

با این حال رسیدن به مرحله ذوب شدن سال‌ها طول می‌کشد، بنابراین بهتر است به دنبال درمان باشید نه اینکه فقط منتظر بهبود باشید.

 

نحوه تشخیص سندرم شانه یخ زده

شانه یخ زده چیست و چه درمانی دارد؟ (فیزیوتراپی، دارو و ...)

 

اگر فکر می‌کنید علائم سندرم شانه منجمد را تجربه می‌کنید، باید برای معاینه فیزیکی به پزشک مراجعه کنید. هیچ آزمایش قطعی وجود ندارد که بتواند این وضعیت را تشخیص دهد. در عوض پزشک محدوده حرکتی شما را مشاهده می‌کند، در حالی که سابقه پزشکی شما را نیز در نظر می‌گیرد.

 

پزشکان در کلینیک طب فیزیکی دکتر فروغ در تهران از شما می‌خواهند که به روش‌های خاصی حرکت کنید و موقعیت‌های متفاوتی را در نظر بگیرید تا بررسی شود که چه چیزی باعث درد شانه شما می‌شود. پزشک همچنین دامنه حرکتی فعال و غیرفعال را ارزیابی می‌کند. دامنه حرکتی فعال شامل حرکتی است که شما کنترل می‌کنید. محدوده حرکتی منفعل زمانی است که از شما خواسته می‌شود عضلات خود را شل کنید و پزشک شما بازوی شما را برای شما حرکت می‌دهد. هر دو در تعیین اینکه آیا از شانه یخ زده رنج می‌برید مهم است.

 

در برخی موارد تزریق بی‌حسی برای انجام این نوع ارزیابی انجام می‌شود. این کار معمولاً در صورتی انجام می‌شود که درد شما آنقدر غیرقابل تحمل باشد که آزمایش توانایی حرکت بسیار دشوار باشد.

 

از آزمایش‌های تصویربرداری مانند اشعه ایکس، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) و سونوگرافی نیز می‌توان استفاده کرد. آن‌ها نمی‌توانند سندرم شانه یخ زده را تشخیص دهند، بلکه معمولاً سایر شرایط یا آسیب‌هایی را که می‌تواند باعث درد شما شود، رد می‌کنند. اگر پزشک شما با اطمینان می‌تواند بگوید شما با بیماری دیگری مانند آرتریت یا پارگی روتاف کاف روبرو نیستید، به احتمال زیاد با سندرم شانه یخ زده سر و کار دارید.

 

درمان یخ زدگی شانه در خانه

همیشه قبل از انجام هرگونه درمانی با پزشک خود مشورت کنید. پس از تأیید، درمان‌های خانگی ممکن است شامل کشش، ورزش و درمان سرد و گرم باشد.

 

با حفظ سلامت و تحرک شانه با انجام حرکات کششی و ورزش ممکن است بتوانید برخی از دردهای خود را تسکین داده و سفتی‌هایی را که تجربه می‌کنید تا حد زیادی کاهش دهید. تا زمانی که به بدن خود گوش می‌دهید و به آرامی حرکت می‌کنید، تمریناتی مانند باز کردن مورب شانه و راه رفتن با نوک انگشتان می‌تواند حالت شانه منجمد شما را ملایم نگه دارد.

 

درمان گرم و سرد نیز می‌تواند درد شانه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. استفاده از پد گرمکن می‌تواند سفتی را کاهش داده و گردش خون را افزایش دهد. از طرف دیگر کمپرس سرد برای کاهش التهاب حاد که باعث ایجاد درد در اطراف مفصل شانه می‌شود، هنگام آماده شدن برای دوره‌های دیگر کشش بهترین گزینه است.

 

درمان‌های مکمل

اگر روش‌های خانگی را امتحان کرده‌اید، پزشک ممکن است ترکیبی از درمان‌های زیر را توصیه کند:

 

فیزیوتراپی: اگر نگران تمرین و حرکات کششی خود هستید، یک فیزیوتراپ واجد شرایط می‌تواند به شما کمک کند. درمانگران فیزیوتراپی به طور ایمن و تدریجی شدت رژیم شما را برای بهبود بهینه افزایش می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند راهنمای تمرینات متعادل کننده در هر دو طرف بدن باشند. این به شما کمک می‌کند تا از جبران خسارت در راه‌هایی که باعث آسیب به سایر قسمت‌های بدن می‌شود، جلوگیری کنید.

 

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs): مسکن‌های بدون نسخه مانند آسپرین و ایبوپروفن می‌توانند درد را در کوتاه مدت ارام کنند. مفید است زیرا التهاب را کاهش می‌دهد و شما را قادر می‌سازد بدون درد حرکت کنید. همانطور که قبلاً ذکر شد، هرچه بیشتر بتوانید به حرکت خود ادامه دهید، شانه شما بهتر خواهد بود. با پزشک خود کار کنید تا مشخص شود کدام دارو برای مورد خاص شما مناسب است.

 

تزریق استروئید: تزریق کورتیکواستروئید می‌تواند التهاب و درد را برای بهبود تحرک کاهش دهد. آن‌ها معمولاً برای چند هفته یا ماه درد را تسکین می‌دهند که می‌تواند به شما در تحرک و رعایت روال فیزیوتراپی کمک کند. ورزش مداوم می تواند به شکستن بافت اسکار برای کاهش سفتی سندرم شانه یخ زده کمک کند.

 

جراحی: در موارد شدید و هنگامی که هیچ گزینه درمانی دیگری موثر واقع نشده است، پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند. این معمولاً شامل یک روش سرپایی برای برداشتن بافت اسکار از داخل مفصل شانه است. بخیه‌ها پس از ده روز برداشته می‌شوند و معمولاً فیزیوتراپی بعد از عمل ضروری است. بسیاری از بیماران گزارش می‌دهند که طیف وسیعی از حرکت آن‌ها پس از چند ماه بازسازی شده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

دادستان عمومی و انقلاب شهریار از تخریب یک باغ تالار لوکس به مساحت حدود هزار متر مربع با ورود دادستانی خبر داد.

ناطقان: به نقل از قوه قضاییه؛حمید عسگری‌پور، دادستان عمومی و انقلاب شهریار از تخریب یک باغ تالار لوکس به مساحت حدود هزار متر مربع با ورود دادستانی خبر داد و اظهار کرد: در پی وصول گزارشاتی مبنی بر تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در باغستان شهریار رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مقالات بیشتر:بهترین باغ تالار

دادستان عمومی و انقلاب شهریار خاطرنشان کرد: در این راستا، با حضور عوامل ذی‌ربط نسبت به تخریب یک باغ تالار لوکس به مساحت حدود هزار متر مربع اقدام شد.

وی با تاکید بر جدیت دستگاه قضایی در برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز عنوان کرد: دادستانی شهریار در برخورد با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی توسط دلالان و سودجویان قاطع است.

مقالات دیگر:آسایشگاه سالمندان فاطمی



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

هایتون تراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

هایتون تراپی نیز یکی از روش های جدید و محبوب به عنوان زیر شاخه ای از الکتروتراپی و فیزیوتراپی شناخته می شود و تاثیری مستقیم بر روی متابولیسم بدن دارد.

 

فیزیوتراپی نیاوران

به گزارش گروه اجتماعی یکتا پرس، علم فیزیوتراپی به مرور زمان پیشرفت های بسیاری کرده است که و زیر شاخه های مختلفی برای آن ایجاد شده است. این روش با پیشرفت مداوم فیزیوتراپی به وجود آمده است و به عنوان زیر مجموعه از روش های الکتروتراپی شناخته می شود. در الکتروتراپی با بهره گیری از الکتریسیته در قالب های مختلفی از جمله شوک های خفیف، یون یا جریان دائمی تلاش می کنند که بیماری را درمان یا بهبود ببخشند.

دندانپزشکی دیجیتال

تفاوت هایتون تراپی با سایر روش ها تاثیر مستقیم آن بر روی متابولیسم می باشد و در آن از فرکانس های بالا استفاده می شود. از جمله مزیت های روش های مرتبط با الکترو تراپی می توان به غیر تهاجمی بودن، افزایش جریان خون موضعی، کاهش التهاب و ورم و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که باعث محبوبیت آن شده است.

 

هایتون تراپی چیست؟

یکی از روش های تاثیرگذار ذر الکتروتراپی، HighTone Power Therapy می باشد که معمولا هفت نفر از هر ده بیماری که مورد درمان قرار گرفته اند، کاهش یا از بین رفتن درد را تجربه کردند.

 

با خرید یک تیشرت، یکی به انتخاب هدیه بگیر! عجله کن!

با خرید یک تیشرت، یکی به انتخاب هدیه بگیر! عجله کن!

 

 

این روش نسبت به الکتروتراپی سنتی جدیدتر بوده و تفاوت آن با سایر روش ها تاثیر مستقیم هایتون تراپی بر متابولیسم سلول ها می باشد اما در الکتروتراپی اعصاب و ماهیچه ها تحریک می شوند. همچنین تاثیرات، ابزار و تکنولوژی مورد استفاده و کاربردهای عملی این روش ها با یکدگیر تفاوت هایی دارند.

 

هایتون تراپی چه تاثیراتی دارد؟

افزایش انرژی پتانسیل سلول و ایجاد نوسان در ساختار سلول با وارد کردن انرژی در هایتون تراپی باعث بازگشت متابولیسم به حالت طبیعی می شود. جریان الکتریکی متناوب باعث نوسان ذرات باردار می شود که در نتیجه به تشدید در ساختار مولکول ها و سلول های بدن ختم می شود.

 

پس از انجام هایتون تراپی متابولیسم سلول ها نرمالیزه شده و بدین ترتیب مواد زائد از آنها دفع شده و مواد غذایی جذب سلول می شوند.

 

از نظر فنی وارد کردن انرژی به بدن برای فعال کردن و زنده نگه داشتن سلول ها و کمک به بازسازی آنها با هدف بهبود فرایند متابولیسم باعث درمان درد و برخی از مشکلات دیگر نیز می شود. برای مثال ممکن است از این روش برای دفع چربی ها و لاغری نیز استفاده شود.

 

تاثیر high tone therapy در فرکانس های بالاتر بر روی ذرات کوچک و در فرکانس های پایین تر روی ذرات بزرگ بیشتر می شود. بدین ترتیب لازم است از انواع فرکانس های مختلف استفاده شود.

 

موارد استفاده از هایتون تراپی

هایتون تراپی با جوانسازی بیولوژیکی سلول ها باعث تسکین درد و بهبود عملکرد جسمی، ذهنی و جنسی می شود. این روش باعث تحریک بدن برای ترمیم و بازسازی شده و در کاهش درد آرتروز زانو، تعویض مفصل لگن، درمان اسپاسم عضله کمر و پا، کاهش درد پس از عمل و بسیاری از موارد دیگر می شود.

 

درمانگر با ماساژ به کمک دستگاه هایتون به مراجع کمک می کند تا به آرامش عمیق عضلانی در نواحی مختلف بدن، تسکین درد موضعی و کاهش تورم برسد.

 

همچنین می توان از هایتون تراپی برای رفع چین و چروک پوست و درمان سلولیت نیز استفاده کرد چرا که باعث افزایش بافت عضلانی بدن و در نتیجه سفت شدن پوست می شود. برخی دیگر از کاربردهای هایتون تراپی عبارتند از:

 

درمان زخم های باز

 

تسکین یا کاهش درد میگرن

 

بهبود کمر درد

 

درمان بیماری های سیستم عصبی

 

درمان بیماری های مزمن

 

بهبود و ترمیم پس از آسیب دیدگی های شدید مانند تصادف یا شکستن و در رفتن استخوان

 

درمان بیماری های مفصلی

 

تسکین دردهای موضعی

 

بهبود آسیب های شانه

 

استفاده پس از جراحی تعویض مفصل ها

 

آرتروز زانو

 

سینوزیت

 

کنترل ادرار

 

تسکین دردهای قاعدگی

 

درمان زود انزالی

 

کاهش استرس

 

بهبود بیماری آسم

 

مزیت اصلی هایتون تراپی چیست؟

در مقایسه با رو‌ش‌های معمول و آنهایی که شامل روش‌های دارویی هستند،

 

هایتون تراپی در تسکین درد بسیار موثرتر است.

 

این روش در بسیاری از موارد حتی در موارد درد مزمن که درمان آنها دشوار می‌باشد ثابت شده است.

 

در این روش برخلاف دارو درمانی، متابولیسم بیمار تحت تاثیرات منفی قرار نمی‌گیرد.

 

کاهش یا قطع داروها نیز امکان پذیر است.

 

موفق‌ترین نواحی کاربردها کدامند؟

این روش در درمان بیماری‌های مفصلی دردناک مانند آرتروز، به ویژه آرتروز زانو، سندرم درد شانه، کمر درد، میگرن، زخم‌های باز (Ulcus cruris) و

 

درد بعد از جراحات و عملیات اثبات شده است.

 

علاوه بر این، هایتون تراپی همچنین به تجدید حیات در موارد خستگی و فرسودگی کلی بدنی و بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

 

هایتون تراپی مناسب چه افرادی نیست؟

اگرچه این روش به عنوان یک درمان مدرن و پرکاربرد شناخته می شود اما بیماران مبتلا به عفونت های سیستمیک به همراه تب، عفونت های باکتریایی موضعی یا افرادی که از دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب استفاده می کنند و زنان باردار به هیچوجه نباید تحت درمان با هایتون تراپی قرار بگیرند.

 



:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ابتکار یک مسجد فعال برای تحکیم بنیان خانواده

 

مسجد شهید بهشتی از سال ۱۳۹۶ که سالن عقد و ازدواج راه‌اندازی کرده تاکنون با اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و ارائه مشاوره به خانواده‌ها برای تثبیت نهاد خانواده تلاش می کند.

دفتر عقد شیک شهرک غرب

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد شهید بهشتی (واقع در تهران، کیانشهر، خیابان ابراهیمی) در سال 1396 برای برگزاری برنامه های عقد و ازدواج با رعایت موازین شرعی سالنی در فضایی از این مسجد که صیغه مسجد بر آن خوانده نشده بود، تاسیس کرد.

 

قالیشویی حکیمیه

 

ساخت سالن جلسات در فضای باز مسجد شهید بهشتی

 

ساخت سالن جلسات در گوشه‌ای از حیاط و فضای باز مسجد شهید بهشتی، ابتکاری بود که به گفته حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل باقرزاده، نقطه عطفی شد در برگزاری دوباره مجالس عقد و عروسی در مساجد منطقه کیانشهر.

 

 

 

به گفته وی تا پیش از شیوع ویروس کرونا بیش و طی دو سال، بیش از پنجاه مورد عقد زوج های جوان در مسجد شهید بهشتی منعقد شد و از آن سال تاکنون، بیش از شصت جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

 

 

 

تلاش برای تشکیل و تثبیت نهاد خانواده

 

کار مسجد شهید بهشتی با تشکیل خانواده تازه شروع می شود به طوری که به گفته «سید فاطمه هاشمی» در سال 1397 مرکز مشاوره خانواده و ازدواج در این مسجد تشکیل شد که پیش از شیوع ویروس کرونا هر هفته به بیش از پنجاه خانواده مشاوره می داد. با شیوع این بیماری، فعالیت های این مرکز طبیعتا برای مدتی تعطیل شد و پس از بازگشایی مجدد، هر هفته به صورت حضوری و تلفنی و مجازی به سی خانواده و دختر و پسر در آستانه ازدواج مشاوره می دهد.

 

 

 

این عضو فعال مسجد شهید بهشتی افزود: فعالیت بسیاری از مساجد کشورمان در زمینه تشکیل خانواده، به آماده سازی مقدمات ازدواج و عروسی محدود می شود، درحالی که کار تازه شروع می شود، بنابراین باید به فکر ده ها سال زندگی مشترک پس از عقد و عروسی بود، به همین دلیل ما از دانش و تجربه چند روانشناس و مشاوره در حوزه خانواده و ازدواج در مسجد شهید بهشتی استفاده می کنیم.

 

 

 

تلاش برای جلوگیری از بروز طلاق در کنار برنامه ریزی برای ازدواج جوانان

 

این مرکز مشاوره که پس از ساخت سالن عقد و ازدواج راه اندازی شد، هر هفته در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 17 تا 20 به مردم به صورت رایگان خدمات می دهد. باقرزاده در این خصوص گفت: تلاش ما این است که زمینه ساز ازدواج دختران و پسران آماده تشکیل خانواده شویم و از سوی دیگر با ارائه مشاوره درست، مانع از بروز طلاق شویم.

 

 

 

کار دیگر مرکز مشاوره و خانواده مسجد شهید بهشتی ارائه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی است. هاشمی که مدرک دکتری مبانی فقه و حقوق دارد و عضو فعال مسجد شهید بهشتی در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: مشاوران این مرکز در طول سال تحصیلی و به طور ویژه تر برای دانش آموزانی که می خواهند انتخاب رشته کنند و همچنین دانش آموزانی که امتیاز و نمره قبولی اولیه در کنکور را به دست آورده اند، راهنمایی های لازم را با تکیه به به روزترین روش های مشاوره ارائه می کنند. الحمدالله هر سال یکی دو تن از دانش آموزان اهل مسجد شهید بهشتی در کنکور حائز رتبه های برتر می شوند.

 

 

 

هدیه ویژه به ازدواج کنندگان در روز اول ماه ذی الحجه

 

نکته مهم این است که مسجد شهید بهشتی همه ساله در سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان دست کم یک زوجی است که در چنین روز قشنگ و مبارکی، عقد می کنند و قرار است یک عمر در کنار در صلح و صفا زندگی کنند. باقرزاده در این خصوص گفت که مسجد شهید بهشتی به تمام کسانی که مراسم عقد و ازدواج شان را در این مسجد برگزار کند، هدایای بسیار ارزشمند مادی و معنوی درنظر می گیرد، ضمن اینکه به زوج های نیازمند، کارت هدیه یک و گاهی دو میلیون تومانی اهدا می کند.

 

 

 

این استاد حوزه علمیه همچنین گفت که وقتی کار ساخت سالن عقد و ازدواج را در مسجد شهید بهشتی آغاز کردیم، با بودجه بسیار کمی بود ولی با گذشت زمان و با تلاش بچه ها و اعضای هیئت امنای این مسجد و کمک خیران، امروز کار قشنگ مسجد شهید بهشتی در حوزه تشکیل خانواده به الگویی در سطح منطقه کیانشهر تبدیل شده است.

 

 

 

مورد جالب مسجد شهید بهشتی نشان داد می توان با برداشتن گام های کوچک، به تدریج احیاکننده سنت های قشنگ اسلامی در کشورمان باشیم که قطعا تلاش برای ازدواج و تشکیل نهاد مقدس خانواده از اولویت ها در این راستا است.

 



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدرس آموزش خانواده در معاونت زنان‌وخانواده نهاد ریاست‌ جمهوری از آمار غیررسمی خبر داد که نشان می‌دهد از هر سه ازدواجِ زیر دوسال، یکی به جدایی ختم می‌شود.

سیدمهدی سیدآقایی که در برنامه «صبح وگفتگو» سخن می گفت، با اشاره به تکنیک هایی که به آرامش اعضای خانواده می انجامد، اظهار کرد: روزهای کرونایی بسیار سخت است و از طرفِ دیگر با پیامدهای بدِ اقتصادی هم رو به رو هستیم.

وی حضورِ مردان با وجود مشکلاتِ اقتصادی در منازل را مزیدِ بر علت دانست و تصریح کرد: حضور غیر منتظره مردان باعث ایجاد تعارض در خانواده ها می شود.

مقالات بیشتر:باغ تالار شرق تهران

سیدآقایی بحث را با اشاره به تفاوت های زن و مرد آغاز کرد و گفت: میان زوجین از نظر آفرینش و مباحث اجتماعی تفاوت هایی وجود دارد که اگر تحمل شود، به تفاهم نمی رسند.

وی روی صحبت خود را به سوی دختران و پسرانی برد که به تازگی قصد ازدوج دارند و خطاب به آن ها گفت: دختر و پسر در زمانِ گفتگو از علاقمندی های خاص خود صحبت می کنند؛ بنده معتقدم باید درباره تفاوت های فرهنگی و تربیتی و اجتماعی خود سخن بگویند.

سیدآقایی با بیان این مطلب افزود: زوجین باید بدانند که آیا با وجودِ بسیاری از این تفاوت ها می توانند در کنار یکدیگر و زیر یک سقف زندگی کنند؟!

وی معتقد است جوانان عموما از ویژگی های مشترک سخن می گویند و از مشترکاتِ خود ذوق زده می شوند؛ اما باید بدانند که این اشتراکات بوده تا دو نفر جذب یکدیگر شدند پس امروز نوبتِ سخن گفتن از نقاط اختلاف و افتراق است.

سیدآقایی خاطرنشان کرد: زوجین باید قبل از رفتن زیر یک سقف همدیگر را محک بزنند چون روز های آتی که زیر یک سقف زندگی کردند، نمی توانند اختلافات را تحمل نمایند.

مدرس آموزش خانواده در معاونت زنان‌وخانواده نهاد ریاست‌جمهوری به رادیو گفت‌وگو گفت: اختلاف فرهنگی و تربیتی بسیار مهم است و با نگاهی به آمارهای جدایی زوجین به آمار نگران کننده جدایی پس از دو سال زندگی مشترک می رسیم.

سیدآقایی اضافه کرد: آماری که نشان می دهد از هر سه ازدواجِ زیر دو سال، یکی از آن ها به جدایی ختم می شود، به واقع نگران کننده است. حال آنکه این آمار رسمی نباشد.

وی ادامه داد: ای کاش وزارت بهداشت که آموزش های پیش از ازدواج می گذارد، به این نکته توجه کند که فردِ آموزش دهنده مجرد نباشد چراکه این فرد هیچ تجربه ای از زندگی مشترک ندارد.

مقالات دیگر:سالن عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

وقتی کرونا، نفسِ هنرهای تجسمی را بند آورد؛ ۷۰ درصد کاهش فعالیت‌

آموزشگاه موسیقی غرب تهران

خبر آنلاین

همه‌گیری کرونا، اگرچه زیانی که به هنرهای تجسمی کشور رساند، به آن شدت عرصه‌های تئاتر، موسیقی و سینما نبود، ولی فعالیت در این حوزه را، به کم‌تر از یک سوم رساند. تعداد نمایشگاه‌های برگزارشده تجسمی سال ۱۳۹۸ در تهران، ۱۱۵۲ مورد بوده است که سال بعد، به ۳۳۸ مورد کاهش یافته است؛ که نشان دهنده افت ۷۰ درصدی در این عرصه است.

قالیشویی تسلیحات

نرگس کیانی: تاثیر منفی شیوع کرونا بر شیوه ارائه هنر به مخاطبان، از جمله در حوزه هنرهای تجسمی نکته‌ای نیست که بتوان انکارش کرد.

 

کافی است در غیاب آماری که می‌بایست از سوی اداره‌کل هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی ارائه می‌شد و نشده است، به عنوان مثال سری به سایت گالری‌اینفو زد. کاری که برای به دست آوردن تصویری از تعداد نمایشگاه‌های برگزارشده در سال ۱۳۹۸، پیش از شیوع کرونا و سال ۱۳۹۹، پس از شیوع این بیماری مرگبار و همچنان کشنده، کردیم.

 

سقوط از ۱۱۵۲ نمایشگاه در سال ۱۳۹۸ به ۳۳۸ نمایشگاه در سال ۱۳۹۹

آن‌طور که در معرفی سایت گالری‌اینفو آمده و در غیاب آمار رسمی و دولتی، منبع اطلاعات این گزارش بوده، سایتی است برای اطلاع‌رسانی در مورد رویدادهای فرهنگی و هنری که در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران می‌گذرد و نه جایی برای فروش.

 

براساس اطلاعات موجود در این سایت، تعداد نمایشگاه‌های طراحی برگزارشده در سال ۱۳۹۸ در شهر تهران ۷۷ و در سال ۱۳۹۹، ۲۸ مورد بوده است که فاصله‌ای ۴۹ موردی را نشان می‌دهد.

 

همچنین نمایشگاه‌های نقاشی از ۷۰۰ مورد در سال ۱۳۹۸ به ۲۰۵ مورد در سال ۱۳۹۹ سقوط کرده است.

 

این اتفاق در مورد نمایشگاه‌های حجم نیز به همین شکل است و با ۶۸ مورد در سال ۱۳۹۸ و ۱۹ مورد در سال ۱۳۹۹ شاهد کاهش تعداد آن هستیم.

 

نمایشگاه‌های عکس نیز از ۱۶۳ مورد در سال ۱۳۹۸ به ۴۱ مورد در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

 

۱۲ مورد نمایشگاه چاپ دستی در سال ۱۳۹۸ نیز به ۵ مورد در سال ۱۳۹۹ و ۲۱ مورد نمایشگاه خوشنویسی در سال ۱۳۹۸ به ۲ مورد در سال ۱۳۹۹ کاهش پیدا کرده است.

 

نمایشگاه‌های نقاشی‌خط هم از ۳۷ مورد در سال ۱۳۹۸ به ۷ مورد در سال ۱۳۹۹ و تصویرسازی نیز از ۱۲ مورد نمایشگاه در سال ۱۳۹۸ به ۲ مورد در سال ۱۳۹۹ رسیده‌اند.

 

این کاهش تعداد نمایشگاه‌های برگزارشده در مورد فیلم/ ویدئو، چیدمان، کلاژ، پرفورمنس، زیورآلات، ترکیب‌مواد، نگارگری، گرافیک، کاریکاتور، تاپستری (هنر پارچه‌بافی با دست)، چندرسانه‌ای، دیزاین، صنایع‌دستی، گرافیتی، هنر مفهومی و دیجیتال آرت نیز قابل مشاهده است که به تفکیک در جدول زیر آمده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

وقتی کرونا، نفسِ هنرهای تجسمی را بند آورد؛ ۷۰ درصد کاهش فعالیت‌

آموزشگاه موسیقی غرب تهران

خبر آنلاین

همه‌گیری کرونا، اگرچه زیانی که به هنرهای تجسمی کشور رساند، به آن شدت عرصه‌های تئاتر، موسیقی و سینما نبود، ولی فعالیت در این حوزه را، به کم‌تر از یک سوم رساند. تعداد نمایشگاه‌های برگزارشده تجسمی سال ۱۳۹۸ در تهران، ۱۱۵۲ مورد بوده است که سال بعد، به ۳۳۸ مورد کاهش یافته است؛ که نشان دهنده افت ۷۰ درصدی در این عرصه است.

قالیشویی تسلیحات

نرگس کیانی: تاثیر منفی شیوع کرونا بر شیوه ارائه هنر به مخاطبان، از جمله در حوزه هنرهای تجسمی نکته‌ای نیست که بتوان انکارش کرد.

 

کافی است در غیاب آماری که می‌بایست از سوی اداره‌کل هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی ارائه می‌شد و نشده است، به عنوان مثال سری به سایت گالری‌اینفو زد. کاری که برای به دست آوردن تصویری از تعداد نمایشگاه‌های برگزارشده در سال ۱۳۹۸، پیش از شیوع کرونا و سال ۱۳۹۹، پس از شیوع این بیماری مرگبار و همچنان کشنده، کردیم.

 

سقوط از ۱۱۵۲ نمایشگاه در سال ۱۳۹۸ به ۳۳۸ نمایشگاه در سال ۱۳۹۹

آن‌طور که در معرفی سایت گالری‌اینفو آمده و در غیاب آمار رسمی و دولتی، منبع اطلاعات این گزارش بوده، سایتی است برای اطلاع‌رسانی در مورد رویدادهای فرهنگی و هنری که در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران می‌گذرد و نه جایی برای فروش.

 

براساس اطلاعات موجود در این سایت، تعداد نمایشگاه‌های طراحی برگزارشده در سال ۱۳۹۸ در شهر تهران ۷۷ و در سال ۱۳۹۹، ۲۸ مورد بوده است که فاصله‌ای ۴۹ موردی را نشان می‌دهد.

 

همچنین نمایشگاه‌های نقاشی از ۷۰۰ مورد در سال ۱۳۹۸ به ۲۰۵ مورد در سال ۱۳۹۹ سقوط کرده است.

 

این اتفاق در مورد نمایشگاه‌های حجم نیز به همین شکل است و با ۶۸ مورد در سال ۱۳۹۸ و ۱۹ مورد در سال ۱۳۹۹ شاهد کاهش تعداد آن هستیم.

 

نمایشگاه‌های عکس نیز از ۱۶۳ مورد در سال ۱۳۹۸ به ۴۱ مورد در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

 

۱۲ مورد نمایشگاه چاپ دستی در سال ۱۳۹۸ نیز به ۵ مورد در سال ۱۳۹۹ و ۲۱ مورد نمایشگاه خوشنویسی در سال ۱۳۹۸ به ۲ مورد در سال ۱۳۹۹ کاهش پیدا کرده است.

 

نمایشگاه‌های نقاشی‌خط هم از ۳۷ مورد در سال ۱۳۹۸ به ۷ مورد در سال ۱۳۹۹ و تصویرسازی نیز از ۱۲ مورد نمایشگاه در سال ۱۳۹۸ به ۲ مورد در سال ۱۳۹۹ رسیده‌اند.

 

این کاهش تعداد نمایشگاه‌های برگزارشده در مورد فیلم/ ویدئو، چیدمان، کلاژ، پرفورمنس، زیورآلات، ترکیب‌مواد، نگارگری، گرافیک، کاریکاتور، تاپستری (هنر پارچه‌بافی با دست)، چندرسانه‌ای، دیزاین، صنایع‌دستی، گرافیتی، هنر مفهومی و دیجیتال آرت نیز قابل مشاهده است که به تفکیک در جدول زیر آمده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

دکتر فروتن، روانشناس: یکی از علل افزایش طلاق به‌دلیل همسرآزاری، بالا رفتن آگاهی در جامعه امروز است. وقتی آگاهی افراد بالا می‌رود دیگر حاضر نیستند تن به هر رابطه‌ای بدهند.

همسرآزاری

همشهری- خدیجه نوروزی: وقتی صحبت از همسرآزاری به میان می‌آید، براساس داده‌های تاریخی، اینطور به‌نظر می‌رسد که همسرآزار یک مرد است. این نوع برداشت از این اصطلاح شاید مربوط به زمان‌های دور و فرهنگ حاکم بر آن باشد. همسرآزاری پدیده‌ای نو نیست و ریشه در فرهنگ و تاریخ دارد و در این نوع فرهنگ معمولا زن مورد ظلم قرار می‌گرفته و مرد همواره عامل ایجاد خشونت بوده. اما در زمان کنونی همسرآزاری از سوی زنان هم به شیوه‌های مختلف در حال وقوع است. در گفت‌وگو با دکتر مصطفی فروتن، روانشناس، مدرس و محقق علوم رفتاری این آسیب اجتماعی را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده‌ایم.

 مقالات بیشتر:بهترین مشاور و روانشناس تهران

همسرآزاری به چه نوع رفتاری اطلاق می‌شود؟

اعمال هر نوع بدرفتاری از سوی شریک جنسی را همسرآزاری می‌گویند. البته تعریفی هم از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد بحث قرار دارد؛ هر نوع رفتاری که طرفین علیه هم انجام دهند و منجر به صدمات اجتماعی، مالی، جنسی، جسمی و روانی به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به طرف مقابل شود، همسرآزاری تلقی می‌شود. در بعضی از مصادیق حتی مشکلات و مواردی را که در روابط بین همسر و دیگران هم صورت می‌گیرد را به‌عنوان نمونه‌هایی از آزارگری پنهان درنظر گرفته‌اند.

ریشه این آزار دادن‌ها از کجا می‌آید؟

یکی از مهم‌ترین دلایل همسرآزاری پایه‌های فرهنگی است. باید دید هر کدام از ما از چه تونلی عبور کرده‌ایم. یعنی اینکه چه فضاهایی در اختیارمان بوده تا به بالا برسیم و رشد کنیم. پایه‌های فرهنگی یعنی جغرافیای سکونت و نحوه روابط والدین باهم و با ما از لحظه تولد تاکنون. پایه‌های فرهنگی یعنی در چه شرایط اقتصادی ای بلوغ‌مان شکل گرفته حتی در چه دهه‌ای زندگی و رشد کرده‌ایم و در مجموع چیزی که ما را تا اینجا ساخته است. عامل دیگری که موجب می‌شود همسرآزاری اتفاق بیفتد اختلالات روانپزشکی است که یکی از آنها اعتیاد است. این اختلالات صرفا با گذشت زمان یا درمان دوره‌ای دارویی قابل حل نیست. بلکه بسته به عمق و شکلی که این بیماری دارد می‌تواند باعث آزارگری شود و وضعیت و فضا را به‌هم بریزد. فقدان مهارت‌های زندگی هم دردساز است یعنی ممکن است فردی در تونل رشدی خوبی بزرگ شده باشد و اختلالات روانپزشکی هم نداشته باشد اما مهارت‌های رفتاری را به‌خاطر فقدان مهارت‌های زندگی از دست داده باشد یا به‌طور کلی نداشته باشد و نداند باید چه کار کند، ممکن است آدم درستی باشد اما همین که یاد نگرفته چگونه رفتار کند موجب رنجش و آزار همسرش می‌شود. نشناختن خود و طرف مقابل از نظر جنسیتی هم یکی از فقدان‌ها برای همسرآزاری است. بسیاری از مردها و زن‌ها اصولا نمی‌دانند چه چیز از دنیای خودشان می‌خواهند فقط چون در لحظه‌ای خاص از یک دوره سنی فکر می‌کنند باید ازدواج کنند و وارد رابطه شوند اقدام به این کار می‌کنند و خسارت‌های سنگینی به بار می‌آورند. اما دریغ که ناتوانی از رویارویی با تغییرات و مهارت‌های ناکافی برای حل مسئله موجب می‌شود که مشکلات به‌صورت جدی اتفاق بیفتد و دلیلی شود برای آزار دادن طرف مقابل.

راه تشخیصی وجود دارد که گرفتار همسرآزارها نشویم؟

باید در انتخاب‌مان در بحث ازدواج دقت کنیم و باور کنیم که پس از طلاق هم این پرونده بسته نخواهد شد بلکه فقط شکل و شدت آسیب و خسارت عوض می‌شود. پیشگیری و اعمال فیلترینگ مناسب و استفاده از نظرات متخصصان حاذق بسیار مهم است. گرچه نظر والدین و اطرافیان گاه می‌توانند مؤثر باشند اما باید توجه داشت نظریه تخصصی در دنیا حرف اول را می‌زند. شناسایی الگوریتم ذهنی و سلامت روانی-رفتاری طرف مقابل و سلامت جسمی طرف مقابل بسیار مهم است. باید ببینید کدام رفتار طرف مقابل برای شما آزاردهنده است و آیا قدرت یک عمر تحمل کردن این رفتار را دارید؟ نگویید گذشت زمان همه‌چیز را درست می‌کند. اینطور نیست. زمان فقط باعث ایجاد عادت می‌شود ما به دردهایمان خو می‌گیریم. یکی از علل افزایش طلاق در بحث همسرآزاری در جامعه امروز بالا رفتن آگاهی‌هاست. وقتی آگاهی افراد بالا می‌رود دیگر حاضر نیستند تن به هر رابطه‌ای بدهند. پس بهتر است این آگاهی و کسب مهارت‌ها قبل از ازدواج باشد که منجر به انتخاب درست شود.

ملاک سنجش سلامت چیست؟

سلامت در سه بخش تعریف می‌شود؛ سلامت جسمی، رفتاری و روان. افرادی که در این سه حوزه درست عمل نمی‌کنند ولو اینکه در یک دوره کوتاه رفتارشان درست باشد قابلیت احقاق ندارند و باید یادمان باشد کسانی که این ویژگی را دارند بعد از گذشت مدتی کوتاه نشانه‌ها را بروز می‌دهند. مثلا کسی که در رانندگی فحاشی می‌کند یا با سرعت خیلی زیاد و برخلاف قانون عمل می‌کند درحال دادن کد است، کسی که به پدر و مادر خود فحاشی می‌کند و می‌گوید آنها مرا درک نکردند، افرادی که روی یک چیزی وسواس دارند و بیش از حد کنترل‌گری می‌کنند، فردی که خودخواهی‌اش در درجه حداکثری قرار گرفته و در مرزی است که باعث تخریب طرف مقابل می‌شود، کسانی که دارای وابستگی‌های غیرضروری هستند و هرگز استقلال برایشان معنایی ندارد، کسانی که از طرف مقابل صرفا انگیزه می‌گیرند، افرادی که از نظر عاطفی آسیب دیده‌اند و هنوز فرصتی برای بهبود یافتن آسیب‌ها و فشارهای ناشی از همسر یا نامزد قبلی در زندگی برای خود ایجاد نکرده‌اند و تمامی طیف‌های دارای اختلال شخصیت می‌توانند موجب تشدید مشکلات در زندگی زناشویی در دوران بعد از ازدواج شوند. افراد افسرده را هم باید به این فهرست اضافه کرد. این افراد شاید در ظاهر هیچ آزاری نداشته باشند اما در بطن این وضعیت روانی امکان ایجاد آزارها و اذیت وجود دارد.

از روی چه نشانه‌هایی بفهمیم درگیر یک رابطه غلط هستیم؟

اگر روزی ما برای مقابله با والدین‌مان و حس آزادی از دست والدین دست به انتخاب زدیم، اگر خواستیم از رابطه سوخته‌ای خودمان را نجات دهیم، اگر خواستیم براساس اجبار خانواده و پایه‌های فرهنگی انتخاب کنیم، اگر خواستیم براساس صرفا نیازهای جنسی ازدواج کنیم، اگر به‌دنبال موقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی طرف مقابل، صرفا زیبایی یا این که از سر احساس تنهایی یا بحران‌های خلقی خودمان خواستیم وارد رابطه شویم، مسیر را اشتباه رفته‌ایم و موجبات خودآزاری و دیگر آزاری را فراهم کرده‌ایم. مطمئن باشیم کسی هم که طرف دوم این رابطه است خودش دارای یک‌سری گره‌های روانپزشکی است و این وضعیت اجتناب‌ناپذیر است. در این شکل از ازدواج خیلی از اختلالات رفتاری افراد در زندگی مشترک خود را نشان می‌دهد. وقتی قرار است که من وارد رابطه ازدواج شوم باید سه محور در من زنده باشد و به‌درستی کار کند؛ صمیمیت، تعهد و رابطه جنسی. وقتی که فرد در هر یک از سه حالت دچار مشکل باشد مسلما طرف مقابلش را آزار می‌دهد و به او برچسب آزارگر چسبانده می‌شود، حال چه زن باشد چه مرد.

 

برای این که همسرآزار نشویم چه راه‌حلی دارید؟

یادگیری مهارت‌ها بسیار مهم است. من برای همسر خوب بودن اول باید به‌خودآگاهی برسم. در مورد خودمان از باب جنسیت، شرایط شخصی و خصوصی اطلاعات کسب کنیم. واقعا به مهارت‌هایمان، نقاط ضعف و قوت‌مان آگاه باشیم و ببینیم خواسته‌هایمان از طرف مقابل چیست همچنین خواسته و انتظارات او چیست.

خانواده‌ها در بحث درمان همسرآزاری چه نقشی دارند؟

یکی از باورهای خانواده‌های ایرانی این است که وقتی همسران به مشکل برمی‌خورند، پیش خانواده طرف مقابل می‌روند و فکر می‌کنند با تخریب فرزند خود و دادن حق به‌صورت صوری به طرف مقابل باعث بقا و دوام روابط ازدواج آنها می‌شوند ولی این رفتار ممکن است عمق زخم و شدت آزار را افزایش دهد. اگر والدین می‌خواهند کار درست انجام شود نباید دست به چنین اقدام‌هایی بزنند. باید بگویند: اگر شما نمی‌توانید مسائل را بین خودتان حل کنید ما هم اشراف کافی نسبت به حل آن نداریم و بهتر است به متخصص و مشاور مراجعه کنید.

مقالات دیگر:وکیل خانواده در تهران



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

خدمات تشریفات مجالس شامل چه مواردی می شود؟

تسنیم نیرز

خدمات تشریفات مجالس شامل چه مواردی می شود؟

با بهره گیری از خدمات تشریفات مجالس ، تشریفات عروسی و تشریفات تولد این امکان برای شما فراهم می گردد که به راحتی و بدون نگرانی و استرس بتوانید جشن ها ، مراسم ها ، سمینارها و همایش های متعدد را برگزار کنید.

خدمات مجالس تهران

ا بهره گیری از خدمات تشریفات مجالس ، تشریفات عروسی و تشریفات تولد این امکان برای شما فراهم می گردد که به راحتی و بدون نگرانی و استرس بتوانید جشن ها ، مراسم ها ، سمینارها و همایش های متعدد را برگزار کنید. این گونه خدمات به طور معمول از سال 1380 تاکنون رونق فراوانی یافته است و در بین مردم استفاده از خدمات تشریفات مجالس رایج شده است. اما در سال های اولیه ارائه خدمات مجالس تنها برای برگزاری مراسم عروسی به موسسات ارائه کننده خدمات تشریفات مجالس مراجعه می شد ، اما به مرور زمان و با توجه به گسترش حوزه ی کاری خدمات مجالس برای برگزاری مجالس مختلف همچون جشن تولد ، نامزدی ، برگزاری همایش و سمینارها به این نوع موسسات مراجعه می شود. در ادامه این مقاله اطلاعاتی را در زمینه انواع خدمات تشربفات مجالس در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد ، همراه ما باشید...

 

آشنایی با خدمات تشریفات مجالس

 

خدمات تشریفات مجالس به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که توسط شرکت ها و موسسه های خدمات مجالس برای برگزاری مراسم های متعدد انجام می گردد. امروزه به دلیل صرفه جویی در هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت عروس و داماد ، تشریفات مراسم عروسی توسط موسسه ارائه کننده خدمات مجالس انجام می شود. بدین منظور عروس و داماد در زمان مشخص به موسسه مورد نظر مراجعه نموده و با خدمات شان آشنا خواهند شد و در نهایت با توجه به سلیقه و علایق خود خدمات مورد نیاز را انتخاب می نمایند. با مراجعه به موسسه ارائه کننده خدمات تشریفات عروسی تمام کارها طبق برنامه و بدون نگرانی انجام خواهد شد.

 

خدمات تشریفات مجالس از انتخاب تالار مناسب با توجه به فصل برگزاری مراسم شروع شده و تا نحوه ی برگزاری مراسم ادامه می یابد. در حقیقت تمامی کارها با برنامه ریزی موسسه انجام می شود و تمامی خدمات با توجه به انتخاب نهایی عروس و داماد انجام می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بازداشت خواننده جشن عروسی در سرفاریاب

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرام از بازداشت خواننده جشن عروسی در بخش سرفاریاب به دلیل شرایط کرونایی و عدم توجه به توصیه های ستاد مبارزه باکرونا خبرداد.

به گزارش عصرزاگرس ؛ساجدصدری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرام در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا و‌افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان و شهرستان از برخورد با هنجارشکنان مقررات کرونایی و عاملان تهدید سلامت عمومی جامعه در شهرستان چرام خبرداد.

تشریفات عروسی با قیمت مناسب

دادستان چرام گفت:عده ای بدون توجه به سلامتی خود و بستگان و‌سایر مردم با برپایی جشن های عروسی با جمعیت زیاد موجب شیوع کرونا می شوند که تهدیدی علیه سلامتی جامعه است.

صدری افزود:به دنبال برگزاری جشن عروسی در بخش سرفاریاب چرام و به جهت عدم توجه به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین تهدید علیه بهداشت عمومی ؛خواننده محلی جشن عروسی در سرفاریاب بازداشت شد.

 

دادستان چرام با اشاره به اینکه مردم می بایست توصیه ها را جدی بگیرند چرا که طبق آمارهای رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان ؛شرایط خوبی به لحاظ کرونایی وجود ندارد و در این تعطیلات با توجه به اینکه مردم از سایر شهرستان ها و استان های دیگر به شهرستان چرام سفر می کنند با عوامل برگزاری هر گونه تجمع در مراسمات عروسی وعزا برخورد می شود.

نوار مغزی

بخش سرفاریاب در شهرستان چرام واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش عصرزاگرس،عبدالله سعادتیان دادستان عمومی انقلاب شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های ستاد کرونا در یک جشن عروسی پدر داماد و پدر عروس در شهر دهدشت بازداشت شدند. قابل ذکر است یکی از بازداشت شدگان از بستگان(برادر) دادستان عمومی انقلاب شهر دهدشت میباشد که در زمان برگزاری عروسی توسط ایشان بازداشت […]

به گزارش عصرزاگرس،عبدالله سعادتیان دادستان عمومی انقلاب شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های ستاد کرونا در یک جشن عروسی پدر داماد و پدر عروس در شهر دهدشت بازداشت شدند.

مقالات بیشتر:باغ تالار جاجرود

قابل ذکر است یکی از بازداشت شدگان از بستگان(برادر) دادستان عمومی انقلاب شهر دهدشت میباشد که در زمان برگزاری عروسی توسط ایشان بازداشت شده است.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و امنیتی با افرادی که سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازند هیچ گونه مماشاتی نخواهد کرد و با آنان برخورد قاطع می کند.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه ضمن درخواست از مردم برای همکاری با ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: برای حفظ سلامت مردم به صورت جدی با متخلفان برخورد می‌شود.

مقالات دیگر:آسایشگاه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 ۹ تالار باغ در خمین مهر و موم شد

۹ تالار باغ در خمین مهر و موم شد
خمین - ایرنا - سرپرست معاون بهداشتی و درمانی خمین گفت: ۹ تالار باغ و رستوران در این شهرستان به‌علت رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا و تخلف بهداشتی مهر و موم شد.
 مقالات دیگر: باغ تالار شرق تهران
دکتر « ابوذر صباغی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا از ۱۴ مردادماه جاری فعالیت تالارباغ‌ها و رستوران‌ها در شهرهای قرمز استان ممنوع بوده و با انجام ۱۴۰ بازدید از ۱۲ تالار باغ و رستوران ۹ واحد متخلف شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.
وی بیان کرد: با وجود تذکر و  اخطارهای لازم ، واحدهای مهر و موم شده  اقدام به برگزاری مراسم و پذیرش مراجعان داشتند.
سرپرست معاون بهداشتی و درمانی با اشاره به اینکه تجمعات کانون انتقال ویروس کرونا است، تاکید کرد: خانواده‌ها به شدت از حضور در جشن های عروسی خودداری کنند چراکه سویه دلتای کرونا  سرعت انتقال بالایی دارد و وضعیت شیوع بیماری در خمین وخیم گزارش شده است.
 صباغی گفت: امکانات محدود درمانی خمین در شرایط قرمز کرونا پاسخگو نیست و این روزها مدافعان سلامت شاهد صحنه‌های غم‌انگیز و تاسف بار جان باختن و یا شرایط جسمی نامناسب بسیاری از همشهریان به ویژه جوانان به ‌لیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هستند.
 
بر اساس آخرین گزارش مراجع سلامت کشور ، ۳۴ هزار و ۹۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ نیمه مردادماه جاری در کشور شناسایی شدند که ۴ هزار و ۳۸۱ نفر از آنان بستری شده‌اند.
 
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر رسید که تاکنون سه میلیون ۴۹۲ هزار و ۴۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند.
 
۶ هزار و ۲۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹  کشور در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.
 
خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است و در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آن رنگ قرمز کرونا لحاظ شده است.
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رسم غلط تیراندازی در جشن های عروسی این بار قتل جوانی 23 ساله را در یکی از روستاهای حومه شهر زاهدان رقم زد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، سرهنگ"ابراهیم ملاشاهی گفت : حوالی نیمه شب 11 مرداد ماه در پي اعلام يك فقره تيرانداري منجر به قتل در یک مراسم عروسي در یکی از روستاهای حومه شهر زاهدان کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند.

وي افزود: با حضور ماموران در محل حادثه جسد جوانی 23 ساله که بر اثر اصابت گلوله کلت کمری به قفسه سینه به قتل رسیده بود روئیت شد.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی عامل قتل که جوانی 19 ساله بود شناسایی و مشخص شد این فرد بنا به رسم بسیار غلطی که در برخی مناطق وجود دارد در حین بزم و شادی در حال تیر اندازی به وسیله کلت کمری بوده که با گیر کردن اسلحه ، قصد خارج کردن گلوله از جان لوله را داشته که ناگهان اسلحه شلیک و گلوله به قفسه سینه مقتول برخورد می کند.

مقالات بیشتر:تشریفات عروسی با قیمت مناسب

این مقام انتظامی با بیان اینکه عامل تیر اندازی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده است گفت: اساسا حمل، نگهداری و استفاده از سلاح‌ گرم جرم محسوب می‌شود اما متاسفانه در برخی مناطق استان بی توجه به این موضوع کماکان رسم بسیار غلط تیراندازی در مراسم جشن و شادی رواج دارد که این مسئله بسیار خطرناک و حادثه آفرین است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

۱۰۰ درصد تالارها تعطیل شدند / مردم به جای تالار در باغ‌ها عروسی می‌گیرند

۱۰۰ درصد تالارها تعطیل شدند / مردم به جای تالار در باغ‌ها عروسی می‌گیرند

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران گفت: از زمانیکه برگزاری مراسمات عروسی در تالارها ممنوع شد مردم در باغ تالارها، اطراف  شهر که بدون مجوز هستند و حتی آب اشامیدنی مناسب و بهداشتی ندارند.

 

خسرو ابراهیمی؛ رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز گفت: حدودا یک سال و نیم است که تالارها به صورت مطلق تعطیل هستند. تالارهای پذیرایی که متخصص برگزاری مجالس با رعایت پروتکل های بهداشتی هستند با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده است ولی باید این موضوع را در یادآور شوم که آیا مجالس ختم، گردهمایی ها، همایش ها و جلسات ادارات، رستوران ها جزو ازدحام نیستند که فقط تالارهای عروسی را تعطیل کرده اند؟

مقالات دیگر ما: باغ تالار رودهن

وی ادامه داد: از زمانیکه برگزاری مراسمات عروسی در تالارها ممنوع شد مردم در باغ تالارها، اطراف  شهر که بدون مجوز هستند و حتی آب اشامیدنی مناسب و بهداشتی ندارند و مهم تر از همه در دفاتر اسناد رسمی، مراسمات خود را برپا میکنند در حلیکه تالارها با رعایت تمام موارد بهداشتی و در چارچوب مسائل شرعی مراسمات را برگزار می کند.

 

ابراهیمی عنوان کرد: برخی از دفاتراسناد رسمی با دیزاین دفتر مشابه تالار در واحدهای کوچک تر سعی در جذب مشتری دارند در حالیکه پروتکل ها در تالارها بیشتر از هرجای دیگر رعایت میشود.

 

وی بیان کرد: انتظار ما از دولت جدید این است که با بها دادن به اتحادیه ها، شرایط را برای فعالیت تالارها هموار سازد که ما نیز با قبول مسئولیت رعایت پروتکل های بهداشتی امکان فعالیت مجدد را داشته باشیم.

قالیشویی هفت حوض

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با اشاره به اینکه ۱۰۰درصد واحدهای صنفی ما تعطیل شده اند افزود: دولت قبل اعلام کرده بود که واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا مورد حمایت دولت قرار میگیرد که این کار اصلا کارشناسی نبوده که برای هر نفر ۱۲ میلیون تومان درنظر گرفتند در حالیکه این عدد کفاف زندگی کارگری که چندین ماه بیکار بوده را نمیدهد و از طرفی نه مالیات ها و نه جرائم مربوط  به سازمان تامین اجتماعی بخشیده شد و امکان درخواست مجدد برای ثبت نام در سیستم کارا به متضررین داده نشد.



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از دستگیری عامل تیرانداز در یک مراسم ترحیم همراه با کشف سلاح جنگی کلاش خبر داد.

 به گزارش آبادان خبر، سرهنگ حسین زلقی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به دنبال برگزاری مراسم ترحیم در یکی از مناطق شهرستان همجوار ، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان پس از دریافت اخبار و اطلاعات کافی، پیرامون هویت عامل تیرانداز در مراسم ، بلافاصله پس از هماهنگی قضایی ،جهت شناسایی و دستگیری وی وارد عمل شدند ، فرد مورد نظر را طی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر ، سپس باهماهنگی متهم، یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف که بوسیله آن اقدام به تیراندازی در مراسم نموده را کشف و ضبط نمایند.

مقالات بیشتر:بسته پذیرایی مراسم ختم

فرمانده انتظامی آبادان با بیان اینکه متهم به بزه انتسابی معترف شد، تاکید کرد: برخورد نیروی انتظامی با اینگونه افراد بسیار جدی و قاطعانه خواهد بود و انتظار می رود دستگاه قضا در هردو شهرستان خرمشهر و آبادان با برگزارکنندگان اینگونه مراسمات آنهم در شرایط حاد کرونایی و همچنین عاملان هنجارشکنی از طریق تیراندازی برخورد قاطع نماید.

مقالات دیگر:وکیل خانواده در تهران



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

میهن نوین:در آغاز بیان دو نکته ضروری است.

اوّل: نگاهی کوتاه به فرهنگ ازدواج در جزیره العرب در زمان پیامبر(ص):

۱- عرب های جاهلی نسبت به دختر،‌ بلکه جنس زن بی علاقه بودند، چون در محیطی که دائم مردم با هم به جنگ و خونریزی مشغول بودند و هر کس هر قدر که می توانست، به دیگران ظلم روا می داشت، خوف داشتند که در جنگ،‌ دختران اسیر شوند و باعث ننگ آن طایفه گردند، نیز به جهت وضع بد اقتصادی و این که دختران به فحشا رو آورند و … به دختر علاقه ای نداشتند، بلکه دختر داری را ضد ارزش می شمردند و بعضاً به زنده به گور کردن دختران رو می آوردند.

۲- چون جنگ و خونریزی در آن محیط امری متداول بود، و عرب جاهلی با اندک بهانه ای یک دیگر را می کشتند، حاصل به هم خوردن تعادل جمعیتی بود و نسبت زنان به مردان افزایش چشمگیری پیدا می‌کرد (چون مردان به جنگ اقدام می کردند، نه زنان و کشته‌ها از مردان بود) که گزینه «چند زن داشتن» را برای رهایی از مشکل عدم تعادل جمعیتی پذیرفتند. این مشکل در اکثر نقاط از جمله در ایران هم وجود داشت، لیکن در عربستان بیشتر بود.

۳- در آن وضع ناگوار اقتصادی، زن گرفتن از یک خانواده و قبیله نوعی کمک به آنان محسوب می شد، به همین جهت مشرکان قریش به دامادهای پیامبر(ص) فشار وارد می کردند که دختران پیامبر(ص) را طلاق دهند تا بر مشکلات پیامبر افزوده شود.

۴- در محیطی که نا امنی و جنگ و خونریزی آسایش را از همگان ربوده بود، ازدواج از مهم ترین عامل بازدارنده از جنگ به شمار می آمد.

۵- در آن وضع زن بیوه اگر شوهر نمی کرد، خوشایند نبود، بلکه زشت شمرده می‌شد. به مجرد آن که شوهر می مرد، یا از وی طلاق می گرفت و عدّه وفات یا طلاق سپری می شد، شوهری دیگر گزینش می شد، مانند «اسماء بنت عمیس» که اوّل همسر جعفر بن ابی طالب شد، بعد از شهادتش به عقد ابوبکر در آمد و بعد از درگذشت ابوبکر همسر امام علی(ع) شد. این شیوه در آن فرهنگ متداول بود.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج شیک غرب تهران

نکته دوم: نگاهی گذرا به ازدواج پیامبر(ص).

۱- پیامبر(ص) در ۲۵ سالگی با حضرت خدیجه که چهل سالش بود و قبلاً یک یا دوبار شوهر کرده بود و با مرگ شوهر بیوه شده بود، ازدواج نمود، و به مدت بیست و پنج یا بیست و هشت سال با وی زندگی کرد و همسر دیگری نگرفت.

۲- همه همسران پیامبر(جز عایشه) بیوه بودند. آنان پیش از آن که به همسری پیامبر(ص) در آیند، یک یا دوبار شوهر نموده بودند و بعد از درگذشت و یا شهادت شوهر و انقضای عدّه به عقد پیامبر(ص) در آمدند.

۳- عمده‌ ازدواج های پیامبر(ص) در شرایط سخت و دشوار جنگی صورت گرفته بود، مانند شکست مسلمانان در جنگ اُحد که وضع مسلمانان بسیار ناراحت کننده بود.

۴- پیامبر(ص) از قبایل مهم عرب مانند تیم، عدی، بنی امیه، نیز یهودیان مدینه همسر انتخاب کرد، ولی از قبایل انصار زن نگرفت.

 

دقت در این امور به ما می فهماند که ازدواج های پیامبر نه در پی ارضای خواهش‌های نفسانی، بلکه در جهت اهداف عالی بود که ذیلاً بیان می‌شود.

بی شک پیامبر در ازدواج های متعدد دنبال خوشگذرانی ها نبود، چون:

اوّلاً: اگر چنین بود، می بایست در سنین جوانی به این امر مبادرت می کرد، نه در سنین پیری و آن هم در شرایط سخت و دشوار.

ثانیاً: خوشگذرانی انگیزه آن حضرت بود، می بایست جهت گیری هایش در گزینش همسر، این ادعا را اثبات کند. حضرت دنبال زنان زیبا و جذّاب از جهت امور جنسی و جوانی نبود، حتی به خواستگاری برخی از زنان مانند «ام سلمه» رفت و او تعجب نمود دراین سن و سال که کسی حاضر نمی شود با او ازدواج کند، چرا پیامبر دنبال زنان جوان نمی رود و به خواستگاری او کسی را فرستاده است.

ثالثاً: آنانی که با انگیزه کامیابی جنسی به ازدواج های متعدد رو می آورند،‌ ماهیت زندگی آنان به گونه ای دیگر است. آنان به زرق و برق ظاهری زندگی، لباس و زینت زنان و رفاه و خوشگذرانی رو می آورند؛ درحالی که سیره و زندگی پیامبر اسلام(ص) خلاف این را نشان می‌دهد. پیامبر(ص) در برابر خواست همسران خویش در مورد زرق و برق زندگی، آنان را مخیّر کرد که یا همین ساده زیستی را برگزینند و به عنوان همسر پیامبر باقی بمانند و یا از حضرت طلاق بگیرند و بروند دنبال زرق و برق زندگی.

گوشت خوک در یک آزمایشگاه چینی تولید شد

علامه طباطبایی در این باره می نویسد: داستان تعدّد زوجات پیامبر(ص) را نمی توان بر زن دوستی و شیفتگی آن حضرت نسبت به جنس زن حمل نمود، چه آن که برنامه ازدواج آن حضرت در آغاز زندگی که تنها به خدیجه اکتفا نمود و هم چنین در پایان زندگی که اصولاً ازدواج بر او حرام شد، منافات با بهتان زن‌دوستی آن حضرت دارد. (۱)

رابعاً: دو تن از زنان پیامبر(ص) کنیز بودند. اگر هدف پیامبر از ازدواج لذت بردن از آنان بود،‌این دو چون که کنیز بودند، بدون ازدواج، پیامبر(ص) می توانست از آنان بهره مند شود. با این تحلیل ازدواج بی فایده بود.

بنابراین اهداف و حکمت های ازدواج پیامبر(ص) را می بایست در اهداف بلند و ارزشی جستجو نمود که مهم ترین آن بدین شرح است:

۱- هدف سیاسی ـ تبلیغی:

یکی از اهداف ازدواج های پیامبر(ص) هدف سیاسی – تبلیغی بود؛ یعنی با ازدواج موقعیتش در بین قبایل مستحکم گردد و بر نفوذ سیاسی واجتماعیش افزوده شود و از این راه برای رشد و گسترش اسلام استفاده نماید.

حضرت به خاطر دست یابی بر موقعیت های بهتر اجتماعی وسیاسی، در تبلیغ دین خدا و استحکام آن و پیوند با قبایل بزرگ عرب و جلوگیری از کارشکنی‌های آنان وحفظ سیاست داخلی وایجاد زمینه مساعد برای مسلمان شدن قبایل عرب، به برخی ازدواج ها رو آورد.

در راستای این اهداف پیامبر(ص) با عایشه دختر ابوبکر از قبیله بزرگِ «تیم»، با حفصه دختر عمر از قبیله بزرگ «عدی»، با ام‌حبیبه دختر ابوسفیان از قبیله نامدار بنی‌امیه، ام سلمه از بنی مخزوم، سوده از بنی اسد، میمونه از بنی هلال و صفیه از بنی‌اسرائیل پیوند زناشویی برقرار نمود. ازدواج مهم ترین پیوند و میثاق اجتماعی است، به ویژه در آن فرهنگ تأثیر بسیاری از خود به جا می گذارد.

در آن محیطی که جنگ و خونریزی و غارتگری رواج داشت، بلکه به تعبیر «ابن‌خلدون» جنگ و خونریزی و غارتگری جزو خصلت ثانوی آنان شده بود،(۲) بهترین عامل بازدارنده از جنگ ها و عامل وحدت و اُلفت، پیوند زناشویی بود. به همین جهت پیامبر(ص) با قبایل بزرگ قریش، به ویژه با قبایلی که بیش از دیگران با پیامبر(ص) دشمن بودند، مانند بنی امیه و بنی اسرائیل،‌ ازدواج نمود. امّا با قبایل انصار که از سوی آنان هیچ خطری احساس نمی شد و آنان نسبت به پیامبر(ص) دشمنی نداشتند، ازدواج نکرد. «گیورگیو» نویسنده مسیحی می نویسد: محمد(ص) ام حبیبه را به ازدواج خود در آورد تا بدین ترتیب داماد ابوسفیان شود و از دشمنی قریش نسبت به خود بکاهد. در نتیجه پیامبر با خاندان بنی امیه و هند زن ابوسفیان وسایر دشمنان خونین خود خویشاوند شد و ام‌حبیبه عامل بسیار مؤثری برای تبلیغ اسلام در خانواده های مکه شد.(۳)

۲ـ هدف تربیتی

پیامبر(ص) حمایت از محرومان و واماندگان را جزء آیین نجات بخش خویش قرار داد. قرآن مردم را به حمایت از واماندگان ومحرومان و ایتام فرا می خواند. پیامبر(ص) در مناسبت های مختلف مردم را به این کارخداپسندانه تشویق نمود، و در عمل برای مردان بیچاره و وامانده در کنار مسجد «صفه» را بنا نهاد و حدود هشتاد نفر از آنان را در آن جا سکنی داد.

این حمایت عملی و صفه نشینی مربوط به مردان بود، اما درباره زنان با توجه به موقعیت آنان، این گونه راه حل برای رهایی آنان از مشکلات پسندیده نبود، بلکه رسول خدا(ص) برای زنان راه حل دیگری را در نظر گرفت. حضرت از فرهنگ مردم و راه حل چند همسر داری که بازتاب شرایط اجتماعی بود، بهره جست و مردان مسلمان را تشویق نمود که زنان بی سرپرست و یتیم دار را به تناسب حالشان، با پیوند زناشویی به خانه های خویش راه بدهند، تا آنان و یتیمانشان از رنج بی سرپرستی و تنهایی و فقر مالی و عقده های روانی رهایی یابند؛ و خود نیز در عمل به این کار تن داد تا مسلمانان در عمل تشویق شوند و در مسیر رفع محرومیت واماندگان قدم بردارند.

نگذارید ایران با کاهش فرزندآوری تهدید شود

پیامبر(ص) با زنان بیوه ازدواج نمود و آنان را به همراه فرزندان یتیمشان به خانه خویش راه داد،‌ تا هم خودش به قدر توان در زدودن مشکلات گام برداشته باشد و هم الگوی خوبی برای مردم در این امر باشد.

۳ـ هدف رهایی کنیزان

اسلام با برنامه ریزی دقیق و مرحله به مرحله در جهت آزادی اسیران گام برداشت. رسول خدا(ص) از شیوه های خوب و متعدد برای آزادی اسیران بهره جست که ازدواج از جمله آن‌ها است. جویریه و صفیه کنیز بودند. پیامبر(ص) این دو را آزاد کرد و سپس با آن دو ازدواج نمود، تا بدین وسیله به مسلمانان بیاموزد که می‌شود با کنیز ازدواج نمود. اوّل او را آزاد نمود و سپس شریک زندگی قرار داد. در ازدواج پیامبر با جویریه بسیاری از کنیزان آزاد شدند. توضیح این که: جویریه در غزوه بنی مصطلق اسیر شده بود و در سهم غنیمتی رسول خدا(ص) قرار گرفت. حضرت وی را آزاد کرد و سپس با وی ازدواج نمود. کار حضرت برای یارانش الگوی خوبی شد و تمامی اسیران غزوه بنی مصطلق که حدود دویست تن بودند،‌ آزاد شدند.

«گیورگیو» دانشمند مسیحی می نویسد: محمد با جویریه ازدواج کرد. یارانش این عمل را نپسندیدند و آن را با تعجب می نگریستند. فردای آن روز کم کم اسیران خود را آزاد کردند، چون که نمی توانستند بپذیرند که بستگان همسر پیامبر(ص) برده آنان باشند.(۴)

۴ـ نجات زن و جلوگیری از غلتیدن وی در دامن بستگان مشرک و کافر

برخی از زنانی که مسلمان شده بودند و به جهت مرگ، شهادت و یا ارتداد شوهر، بی سرپرست می شدند و زندگی بر آنان بسیار مشکل بود و در وضع بسیار اشفته ای به سر می بردند، همانند ام حبیبه، دختر ابوسفیان که همراه شوهرش به حبشه هجرت کرد و در آن جا بی سرپرست شد. نه می توانست در آن جا بماند و نه به مکه نزد پدرش برگردد.

 

پیامبر(ص) وقتی که از مشکل وی با خبر شد، پیکی برای نجاشی پادشاه حبشه فرستاد و از او خواست تا ام حبیبه را به عقد پیامبر در آورد. این ازدواج باعث شد که وی از بی سرپرستی نجات پیدا کند و به دامن بستگان مشرک خویش نغلتد.

۵ـ‌ طرد سنت غلط و جاهلی

در اسلام «پسرخوانده» حکم پسر واقعی را ندارد و زن پسر خوانده بر مرد مَحْرَم نیست. در حالی که در جاهلیت احکام پسر واقعی را بر پسر خوانده سرایت می دادند، از آن جمله زن پسر خوانده بر پدر خوانده محرم بود. اسلام این حکم را باطل نمود.(۵) پیامبر(ص) به دستور خدا با «زینب بنت حجش» که همسر مطلقه زیدبن حارثه، پسرخوانده پیامبر بود، ازدواج نمود، تا حکم جاهلی را در عمل باطل کند و مردم پذیرای نقض حکم جاهلی باشند.(۶)

اگر این ازدواج صورت نمی گرفت، ممکن بود زیدبن حارثه، یا پسرش اسامه بن زید، بعد از رحلت پیامبر به عنوان پسر و وارث پیامبر مطرح می شد و مسیر امامت و وراثت خاندان پیامبر(ص) دگرگون می شد.

افزون بر این امور ازدواج های پیامبر از اهداف و حکمت های دیگری برخوردار بود که به جهت رعایت اختصار از ذکر آن‌ها خودداری می‌شود.

در پایان به بیان نکته ای دیگر می پردازیم: در اسلام چند همسر گزینی برای مردان محدود است. مرد نمی تواند بیش از چهار همسر دائمی در یک زمان داشته باشد.

قرآن می‌گوید: با رعایت عدالت می‌تواند چهار همسر داشته باشد.(۷) تا قبل از نزول این حکم مردان بیش از چهار همسر دائمی داشتند.

همه زنان پیامبر(ص) قبل از نزول این حکم به عقد پیامبر(ص) در آمده بودند. خداوند به پیامبرش دستور داد که از این پس حق نداری با کسی ازدواج نمایی، و حتی اگر همه زنانت را طلاق بدهی، به جای آنان نمی توانی با زنان دیگری ازدواج نمایی.(۸) این حکم از احکام اختصاصی پیامبر(ص) است، همان گونه که وجوب خواندن نماز شب و … از مختصات پیامبر بود.

مقالات دیگر:خانه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
امید رئیس دانا موسیقی متن بندبازی را می‌سازد
 یکشنبه 14 شهریور 1400 - 10:03   
امید رییس دانا
تهران (پانا) - امید رئیس دانا به عنوان آهنگساز موسیقی متن رویداد موسیقی «بندبازی» معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی، این موزیسین با سابقه در حدود 25 سال فعالیت هنری خود آهنگسازی برای بیش از ۷۰ عنوان پروژه سینمایی، تلویزیونی و مستند موسیقی را بر عهده داشته است و همکاری با کارگردان‌هایی چون کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، رخشان بنی اعتماد، علیرضا داوودنژاد و فریدون جیرانی را در کارنامه خود دارد.
رویداد موسیقی «بندبازی» به میزبانی «امید حاجیلی» و حضور علیرضا عصار، بهروز صفاریان، امید نعمتی و مهراوه شریفی نیا به عنوان هیات داوران در مرحله تولید است.
گفتنی است از آثار شاخص «امید رئیس دانا» می‌توان به ساخت موسیقی برای فیلم‌های «بیدارشو آرزو»، «کاناپه»، «زیر پوست شهر»، «ابد و یک روز» و سریال «نهنگ آبی» اشاره کرد.
نامزدی دریافت جایزه بهترین موسیقی انیمیشن در جشنواره «سات همپتون» انگلستان از دیگر سوابق این موزیسین باسابقه است.
رویداد موسیقی «بندبازی» به تهیه کنندگی «فیلم نت» و کارگردانی نیما بانک قرار است میزبان گروه های موسیقی جوان و مستعد باشد.


:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایسنا/همدان یکی از فعالان صنعت چاپ مطرح می‌کند: افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه چاپ، نوسانات بازار ارز، حذف کاغذ رایانه‌ای، گسترش فضای مجازی و کاهش چاپ کتاب و محصولات فرهنگی و خسارات ناشی از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، واحدهای صنفی و مراسم عروسی و جشن، کمر چاپخانه داران را شکسته و تمامی سفارشات چاپخانه‌ها را به چاپ چند اطلاعیه ترحیم محدود کرده است. 

به گزارش ایسنا نامگذاری روز ۱۱ شهریورماه به‌ عنوان روز ملی صنعت چاپ در تقویم ایرانیان در سال ۱۳۸۲ و با تلاش‌ اسدالله جامی (مدیر کل وقت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) انجام شد. در آن زمان اهالی صنعت چاپ به شورای فرهنگ عمومی درخواست‌ دادند و توضیحات بسیاری برای لزوم ورود این روز در تقویم مطرح کردند.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم جردن

صنعت چاپ اول بار در کشور چین و در زمان سلســله ی تانگ (قرون اول تا سوم هجری) به طریقی ساده اختراع و در طی زمان تکمیل شد. گوتنبرگ آلمانی چاپ سربی را در سال ۱۴۴۸ میلادی اختراع و به تدریج، دستگاه چاپی اختراعی خود را تکمیل کرد و ماشین چاپ با حروف سربی قابل انتقال به راه انداخت. اهمیت صنعت چاپ اختراعی گوتنبرگ به حدی اســت که آن را به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز رنسانس قلمداد می‌کنند.

اگر از تاریخچه چاپ و چاپخانه قبل از دوران قاجار بگذریم، نخســتین چاپ خانــه‌ای که وجود آن در دوره ی قاجار مســلم اســت، چاپ خانه‌ای است که در سال ۱۲۳۳هجری قمری یا سال قبل از آن توسط آقا زین العابدیـن تبریزی ایجاد شــد. در ابتدا تمام دستگاه‌های چاپ که به ایران آورده شدند، چاپ حروفی (سربی) بودند؛ اما این نوع چاپ دارای اشکالاتی بود که راه را برای پیدایش چاپ سنگی هموار کرد اما با گذشت سال‌ها و پیشرفت‌های بسیار در صنعت چاپ، امروز چاپخانه‌داران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

مالیات و ارزش افزوده کمر چاپخانه داران را شکسته است

یکی از فعالان صنعت چاپ از به روز نبودن دستگاه‌های چاپ گلایه می‌کند و می‌گوید: با توجه به وجود تحریم‌ها، ما مجبوریم برخی از دستگاه‌های دست چندم چاپ را با قیمت گزاف از دیگر کشورها خریداری کنیم تمام دستگاه‌ها وارداتی است و با قیمت دلار محاسبه می‌شود که با آشفته بازار ارز، هر روز قیمت ها بالا و بالاتر می‌رود اما نرخ چاپ روی همان نرخ قدیم ثابت مانده است از طرفی چند ماه زمان می برد تا دستگاه را وارد کنیم.

رحمت الله هوشنگی در گفت‌وگو با ایسنا مطرح می‌کند: قبلا اسم چاپخانه‌ها پر مسما بود و چاپخانه داران درآمد خوبی داشتند، در حال حاضر هم به همان چشم به چاپخانه ها نگاه می‌کنند و مالیات‌های کلانی به این واحدهای صنفی می بندند. بطوریکه این مالیات، ارزش افزوده و عوارض شهرداری کمر ما را شکسته از طرفی هزینه های بیمه، عوارض کسب و پیشه و مواد اولیه روز به روز گران‌تر می‌شود و همه اینها صنعت چاپ را بی رونق کرده است.

 هوشنگی از افزایش تعداد چاپخانه‌ها نسبت به قبل خبر می‌دهد و می‌افزاید: قبلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک مجوز در حوزه چاپ و نشر صادر می‌شد اما در حال حاضر به ازای هر ۱۰ نفر یک مجوز صادر می‌شود در حالی که بسیاری از این افراد تخصص کافی در زمینه چاپ را ندارند و فرد با اخذ یک مجوز چاپ دیجیتال در همه امور چاپ دلالی می‌کند و ضربه‌های عجیبی به این صنعت می‌زند.

 

چاپخانه های ملایر سفارشی برای چاپ لیبل و برچسب ندارند

به گفته این فعال صنعت چاپ عدم وجود کارخانه‌های بزرگ و صنعتی در شهرستان ملایر سبب شده که چاپخانه‌ها، سفارشی برای چاپ لیبل و برچسب نداشته باشند و سفارشات فقط به چاپ اطلاعیه‌ها محدود شده‌است.

او با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های چاپ فرسوده شده و هزینه نگهداری آن‌ها بالاست، اضافه می‌کند: متأسفانه نیروی متخصص برای سرویس و تعمیر دستگاه‌های چاپ در شهرستان وجود ندارد و ما مجبوریم در ای زمینه از تهران کمک بگیریم که هم زمان بر است و هم قیمت بالایی دارد.

اوضاع کساد چاپ کتاب و محصولات فرهنگی

هوشنگی در مورد اوضاع چاپ کتاب و محصولات فرهنگی نیز می‌گوید: متأسفانه با افزایش هفت برابری قیمت کاغذ و حذف کاغذ یارانه‌ای، چاپ کتاب انگشت شمار شده است و دیگر به صرفه نیست. تیراژ کتاب‌ها که تا چند سال قبل ۴ تا ۵ هزار نسخه بود، امروز به ۱۰۰ تا ۲۰۰ نسخه کاهش یافته است علاوه بر این مشکلات، گسترش فضای مجازی نیز سبب شده که فرد زحمت ورق زدن کتاب را به خود نمی‌دهد.

او مطرح می‌کند: در دوران تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی شهر، بدلیل سختگیری، تنگ نظری و نظارت بیش از حد ارگان های ذیربط، اکثر کاندیداهای انتخابات شورای شهر ملایر چاپ تراکت و بنرهای تبلیغاتی خود را به چاپخانه‌های خارج از شهر سفارش دادند و هیچ درآمدی عاید چاپخانه های ملایر در انتخابات ۱۴۰۰ نشد.

در حال حاضر چاپخانه ها فقط اطلاعیه ترحیم چاپ می کنند

به گفته این فعال صنعت چاپ ضعیف شدن کسب و کارها و عدم برگزاری مراسمات عروسی و جشن در دوران شیوع بیماری کرونا سبب شده که سفارشات چاپ فاکتور، سربرگ، بروشورهای تبلیغاتی واحدهای صنفی و کارت دعوت مراسمات عروسی و جشن به صفر رسیده است و در حال حاضر بیشترین سفارش چاپخانه ها، چاپ اطلاعیه‌های ترحیم است که آن هم از ۱۰۰ تا ۲۰۰ نسخه به ۱۰ تا ۲۰ نسخه کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران و صنوف تابعه شهرستان ملایر نیز اشاره به اینکه در شهرستان ملایر ۳۰ واحد چاپخانه، ۲ واحد صحافی و ۵۰ واحد تکثیر و خدمات کامپیوتری وجود دارد، اظهار می‌کند: دستگاه‌های چاپ در شهرستان ها به روز نیستند از طرفی افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه تاثیر منفی بر این صنعت داشته است. بسیاری از ادارات نیز با وجود پرینتر، کارهای چاپی خود را انجام می‌دهند و نیازی به چاپخانه‌ها ندارند.

ضربه آشفته بازار ارز بر قیمت کاغذ

محمد رحیم عبدلی در گفت‌وگو با ایسنا از ضعیف شدن این صنعت نسبت به قبل خبر می‌دهد و می‌گوید: در هر چاپخانه حداقل سه نفر مشغول به‌کارند اما افزایش چند برابری هزینه‌های بیمه، اداره دارایی، هزینه‌های جاری و کاهش درآمدها، چاپخانه داران را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

به گفته او تمامی کاغذهای مورد استفاده در صنعت چاپ در زمینه‌های مختلف کپی رنگی، پرینت و دیگر موارد، وارداتی است و با افزایش قیمت دلار و نوسانات بازار ارز قیمت این مواد اولیه چندین برابر شده است.

عبدلی ادامه می دهد: اتحادیه چاپخانه داران، یک مجموعه فرهنگی است اما بدلیل افزایش هزینه های چاپ و عدم وجود کانون های فعال فرهنگی، چاپ محصولات فرهنگی در چند سال اخیر به نزدیک صفر رسیده است و به دنبال آن نوجوان و جوان ما بجای ورق زدن کتاب، بسیاری از وقت خود را در فضای مجازی سپری می کند.

 

تاثیر تعطیلی مراکز آموزشی در دوران کرونا بر صنعت چاپ

رئیس اتحادیه چاپخانه داران و صنوف تابعه شهرستان ملایر به کاهش ظرفیت چاپخانه‌ها به یک چهارم در دوران بیماری کرونا اشاره و خاطرنشان می‌کند: لازمه کار چاپخانه، فعالیت مراکز آموزشی است که با تعطیلی این مراکز در دوران شیوع بیماری کرونا، اوضاع چاپخانه ها نیز کساد شده است.

به گفته عبدلی چاپخانه‌ها در دوران کرونا با وجود تعطیلی‌های پی در پی و کاهش سفارشات چاپی، هیچ حمایت دولتی دریافت نکردند.

به گزارش ایسنا با اینکه واحد های صنفی صنعت چاپ خود یک مجموعه فرهنگی هستند، اما به اندازه دیگر مجموعه های فرهنگی به مشکلات آنان رسیدگی نمی‌شود. نوسانات بازار ارز، افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه و حذف کاغذ رایانه‌ای، از یک سو و بیماری کرونا از سوی دیگر این صنعت را فلج کرده بطوریکه تمامی سفارشات چاپخانه ها به چاپ چند برگه اطلاعیه ترحیم محدود شده است. تمامی مواد اولیه این صنعت و دستگاه‌های مورد استفاده آن ها وارداتی است و وجود تحریم‌ها و نوسانات قیمت ارز، فعالان این صنعت را با مشکلات جدی مواجه کرده است و اگر دولت فکری به حال زخم‌های عمیق این صنعت مهم و تأثیرگذار نکند، زیر ساخت‌های آموزشی، فرهنگی و اقتصادی فلج خواهد شد و سوال اینجاست که چند ۱۱ شهریور دیگر باید بگذرد که این تیترهای تکراری جای خود را به گره گشایی مشکلات و رونق مجدد این صنعت بدهد؟

مقالات دیگر:قالیشویی مجیدیه جنوبی



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
مراسم تشییع سرلشکر فیروزآبادی برگزار شد
مراسم تشییع سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی با حضور مقام‌های کشوری و لشکری در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.
آفتاب نیوز: مراسم تشییع پیکر سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز شنبه با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.
مقالات دیگر ما: تشریفات ترحیم
در این مراسم، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید،‌فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، سرلشکر حسین حسنی سعدی، جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا، سرلشکر مصطفی ایزدی، سرلشکر عطاالله صالحی جانشین سابق رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی حضور دارند.
 
سردار «علی عبداللهی» معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار «مهدی ربانی» معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح، سردار «علی شادمانی» معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، سردار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، دریادار «حمزه‌علی کاویانی» جانشین فرمانده نداجا، سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، امیر «حسن شاه‌صفی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده ارتش، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه و سردار «مهدی هادیان» معاون هماهنگ‌کننده نهاجا از دیگر حاضران در این مراسم هستند.
سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی پس از مدتی بیماری، به دیدار معبود شتافت. سرلشکر فیروزآبادی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۵ به مدت ۲۷ سال با حکم رهبر انقلاب، به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مشغول به خدمت بود و پس از آن، از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب شد.
مقالات دیگر: قالیشویی لویزان
وی در دوره اخیر فعالیت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز، با حکم رهبری، به عنوان عضو حقیقی مجمع منصوب شده بود. قرار است پیکر سرلشکر سید حسن فیروزآبادی به مشهد منتقل و در این شهر خاکسپاری شود.


:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سجادیه حوزه/ طی یک ماه اخیر در قالب طرح «ختم‌های ثقلین» آستان مقدس بانوی کرامت، صحیفه سجادیه ۵۰۰ مرتبه به صورت کامل توسط ۵۰۰ شرکت کننده خواهر ختم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت در راستای تحقق هدف انس روزانه با صحیفه سجادیه از سال ۸۸ « طرح طلیعه بندگی» را به صورت ملی دنبال می‌کند.

در این طرح که در قالب یک دفترچه تدوین شده است بانوان به صورت روزانه ادعیه صحیفه سجادیه را براساس جداول مشخص شده در دفترچه تلاوت می کنند.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم جنت آباد

در این دفترچه دعاهایی از صحیفه سجادیه گزینش‌شده و سعی شده با مطالعه این ادعیه از سوی مخاطب زمینه تدبر در صحیفه سجادیه و کلام امام سجاد علیه‌السلام از سوی مخاطب فراهم شود تا مخاطب به این وسیله بتواند به نیازها و پرسش‌های روزانه خودپاسخ داده و بر محوریت ادعیه و کلام امام سجاد (علیه‌السلام) مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی خود را حل کند.

زیرا ادعیه امام سجاد صرفاً مقوله دعا به درگاه الهی نیست بلکه امام سجاد (علیه‌السلام) از قالب دعا برای تربیت انسان‌ها استفاده کرده‌اند؛ بنابراین با انس با صحیفه سجادیه بندگان ضمن دعا به درگاه الهی در قالب کلام معصوم می‌آموزند که به چه شیوه و روش با مشکلات و مسائل مختلف روبه رو شده و برمحور کلام معصوم مشکلات خود را حل کنند.

با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها،« طرح طلیعه بندگی» و ختم ادعیه صحیفه سجادیه شکل مجازی به خود گرفته و بانوان از طریق عضویت در کانال « آستان مهر» و ثبت نام در طرح «ختم های ثقلین» می‌توانند در طرح ختم صحیفه سجادیه شرکت کنند.

همزمان با ماه گذشته در قالب طرح« ختم های ثقلین» ادعیه صحیفه سجادیه۵۰۰ مرتبه به صورت کامل از سوی ۵۰۰ شرکت کننده خواهر ختم شده است.

همچنین بنابر توصیه امام خامنه ای مبنی بر قرائت روزانه دعای هفتم صحیفه سجادیه در ایام کرونا این دعا نیز ۲۲ هزار و ۴۰۰ مرتبه از سوی ۴۷۰ شرکت کننده خواهر در یک ماه گذشته ختم شده است.

بانوان علاقه‌مند برای ثبت نام در طرح ختم های ثقلین و ختم ادعیه صحیفه سجادیه در کانال آستان مهر می‌توانند به ایدی های karimeh_۱۳۷،@Sanasahel@ و Zaaeer@ پیام ارسال کنند.

همچنین واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (علیه‌السلام) همزمان با فصل بهار دوره مجازی شرح دعای پنجم، هفتم و ۲۵ صحیفه سجادیه را با حضور ۱۲ شرکت کننده خواهر برگزار کرده است و بانوان با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث و ثبت نام دوره های مجازی می‌توانند در دوره شرح ادعیه صحیفه سجادیه ثبت نام کنند.

مقالات دیگر:سالن عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

توسط در سبک زندگی بدون دیدگاه
واکاوی «تشریفات زائد در مراسم ترحیم»مراسم ترحیم در گذشته‌های نه چندان دور، بسیار ساده و بی‌آلایش برگزار می‌شد و عزاداران از مهمانان با خرما و حلوا پذیرایی می‌کردند اما امروزه آن‌قدر در ظواهر برگزاری یک مراسم ختم غرق شده‌ایم که اصل کار را فراموش کرده‌ایم این در حالی‌است که در گذشته اگر فردی در محله از دنیا می‌رفت همسایه‌ها در اجرای مراسم ختم مشارکت می‌کردند و معمولاً در منزل از مهمانان پذیرایی می‌شد، اما امروزه این مراسم‌ها حتی از مساجد هم فراتر رفته و باید در سالن‌ها و تالارها گرفته شود.
خرید قبر، هزینه غسل، تابلوی موقت بالای مزار، سنگ قبر، عرشه خوان و اکو، سالن سوگواری، اعلامیه ترحیم،‌ کارت دعوت، بنرهای اعلام هم‌دردی و… تنها بخشی از هزینه‌‌های هنگفت مردن است که ورثه را به‌ شدت آزار می‎‌دهد و مصیبت خانواده عزادار را دوچندان کرده است.امروزه ورود رسوم غلط در برگزاری مراسم ختم در لرستان و بسیاری از استان‌های کشور، سبب به انحراف کشیده شدن این مراسم و تحمیل هزینه‌های سنگین به خانواده عزادار شده در حالی‌که این رسوم تطابقی با سبک زندگی اسلامی ندارند.

تشریفات ترحیم صادقیه

اثرات و برکات مجالس ترحیم
برگزاری مراسمات ترحیم توسط بازماندگان برای مردگان خود از چند جهت دارای اثر و برکت است، اولین اثر برگزاری مراسمات اموات شادی روح آن میت است، این نوع حوادث کوهی از غم و اندوه را بر شانه‌های بازماندگان تحمیل می‌کند و حضور مردم یک مشارکت در سهیم بودن در غم و اندوه و تسلی‌بخشی صاحبان عزاست، همچنین این محافل باعث بصیرت‌افزایی و بیدار شدن از خواب غفلت و ذکر مرگ می‌شود و سازندگی بهتری در تربیت روحی و عملی انسان‌ها خواهد داشت کمااینکه یاد م

رگ یکی‌از مسائل موعظه‌گر است و در رفتار و کردار آدمی سهم به‌سزایی دارد این در حالی‎است که در حدیثی از نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) آمده است: «قلب‌ها زنگ می‌گیرد همان‌گونه که آهن زنگ‌زدگی بر آن عارض می‌شود»، یکی‌از اصحاب پرسید چه چیزی قلب‌های زنگ‌زده را صیقل می‌دهد. پیامبر جواب داد: «سر و کار داشتن با قرآن و یاد مرگ».
مرگ از نگاه قرآن
نزدیک به هزار آیه در قرآن‌کریم مربوط به معاد است که از لحظات مردن تا عالم برزخ و روز قیامت و بهشت و جهنم سخن گفته ازجمله این‌که در آیه ۲۶ سوره «الرحمن» فرموده است: «كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ؛ هر چه بر [زمين] است فانی‌ شونده است».آیات ۳۰ تا ۳۲ سوره زمر با مضمون «إِنَّكَ مَيِّتٌ وَ إِنَّهُمْ مَيِّتُونَ ثُمَّ إِنَّكُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ عِنْدَ رَبِّكُمْ تَخْتَصِمُونَ فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَذَبَ عَلَى اللَّهِ وَ كَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جاءَهُ أَ لَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوىً لِلْكافِرِينَ» مسئله مرگ را به‌عنوان یک قانون عمومی ذکر کرده که هیچ‌کس از این قانون استثنا نیست لذا یاد مرگ برای بیداری از غفلت و توبه و عدم دلبستگی به دنیاست.
همچنین در آیه ۱۸۵ سوره آل‌عمران در این رابطه آمده است: «كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ وَما الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ مَتَاعُ الْغُرُورِ؛ هر جاندارى چشنده [طعم] مرگ است و همانا روز رستاخيز پاداش‌هايتان به‌طور كامل به شما داده می‌‏شود پس هر كه را از آتش به‌دور دارند و در بهشت درآورند قطعاً كامياب شده است و زندگى دنيا جز مايه فريب نيست» و در آیه سوم سوره ابراهیم(ع) نیز خدای متعال فرموده است: «الَّذِينَ يَسْتَحِبُّونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا عَلَى الآخِرَةِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا أُوْلَئِكَ فِي ضَلاَلٍ بَعِيدٍ؛ همانان كه زندگى دنيا را بر آخرت ترجيح می‌دهند و مانع راه خدا می‌شوند و آن‌را كج می‌‏شمارند آنانند كه در گمراهى دور و درازى هستند».
مرگ در کلام امام حسین(ع)/علامت مردن مؤمن و کافر
امام محمدباقر(ع) فرمود: «علامت مرگ مؤمن، آن است که در هنگام مرگ، صورتش سفید می‎شود و عرق از پیشانیش سرازیر می‎گردد و از چشمش، آبی مانند اشک، خارج می‎شود که علامت خروج روح است! ولی کافر، از دهانش کفی همانند کف شتر، خارج می‌گردد».رسول خدا(ص) فرمود: «هرگاه رحلت مسلمانی، فرا می‎‏رسد، اعضا و جوارحش به هم می‎گویند: سلام بر تو! تو از من جدا می‎شوی و من از تو جدا می‎شوم تا روز قیامت!» همچنین رسول خدا(ص) فرمود: «به خدایی که جان محمد(ص)، به دست اوست اگر مکان مرده را می‎دیدید و سخن او را می‎شنیدید، از گریه بر او دست برداشته و بر خودتان گریه می‎کردید! وقتی‌که جنازه‌ای را حمل می‎کنند، روحش بر بالای جنازه حرکت می‎کند و صدا می‎زند: ای خانواده‌ام! ای پسرم! دنیا شما را مثل من، به بازی نگیرد! که از راه حلال و غیر حلال، اموالی را جمع کردم، ولی همه را برای غیر خود گذاشتم لذتش برای وارث و تبعاتش برای من است! از این‌که مثل من باشید حذر کنید!».

بیشتر بخوانید: قالیشویی سبلان

غذا دادن را در مصیبت‌ها ترک کنیم

امیر علی‌حیدر امیری، تحلیل‌گر و نظریه‌پرداز لرستانی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این کلام آیت‌الله بروجردی(ره) که کریه‌ترین غذا، تناول غذای بعد از تشییع جنازه است، گفت: متاسفانه در برخی از مناطق استان رسم است که بعد از تشییع جنازه، خانواده فرد متوفی اقدام به طبخ غذا برای افراد شرکت کننده در مراسم تشییع می‌کنند.

وی افزود: براساس دستورات دینی ما تا سه روز بعد از فوت افراد، همسایگان و اقوام بایستی غذا برای خانواده عزادار طبخ کرده و آن‌ها را اطعام کنند اما این بدعت غیرشرعی و غیرعرفی باعث شده است که خانواده متوفی برعکس به فکر غذا، مهمان‌داری، سفره‌چینی و پذیرایی از تشییع‌کنندگان باشند.

این کارشناس و تحلیل‌گر لرستانی با اشاره به تحمیل شدن هزینه‌های هنگفت و به‌وجود آمدن مشکلات مادی مترتب بر تشییع، تدفین و ترحیم بر خانواده فرد متوفی و عزادار، ادامه داد: لازم است این رسم و بدعت از بین برود.

امیری اضافه کرد: حال برای اعضای درجه یک خانواده اگر کسی از همسایگان و اقوام غذایی طبخ نماید در واقع ثواب اخروی دارد و خانواده متوفی فقط داغ عزیزی را تحمل می‌کند و به فکر اخذ قرض و پرداخت قرض‌های بعد از مصیبت نمی‌باشد.

این تئوریسین مسائل سیاسی با تاکید بر این‌که از نخبگان، فرهیختگان، معتمدین، ریش‌سفیدان و افراد مورد وثوق خانواده‌ها، طایفه، ایل و قبیله انتطار می‌رود با این بدعت مبارزه کرده و آن‌را در جامعه کم‌رنگ و از بین ببرند، گفت: حال این سوال مطرح است که افرادی‌که در تشییع جنازه شرکت می‌کنند مبلغی را به‌عنوان پرسانه به خانواده مصیبت‌زده پرداخت می‌کنند آیا این هم اشکال دارد.

وی افزود: در این مورد ممکن است مبالغ غیرمتعارفی پرداخت شود بدین صورت که بعضا به‌خاطر چشم و هم‌چشمی و رقابت مبالغی پرداخت می‌شود که از توان بعضی از افراد فقیر و ضعیف بالاتر است به‌عنوان مثال در برخی طوایف هر کسی مبالغ پرسانه بالاتری می‌دهد دیگر افراد نباید از آن مبلغ کمتر پرداخت کنند لذا کارگری که در تامین معیشت خانواده در تنگنا قرار دارد چه‌طور می‌تواند مبلغ کلانی را به‌خاطر رقابت با دیگر اقوام پرداخت نماید.

امیری با اشاره به این‌که گاهی شاهد بوده‌ایم که افرادی در پرداخت پرسانه مصر بوده‌اند و برای این‌که در بین اقوام آبرو و حیثیت خود را حفظ کنند از دیگران پول قرض کرده و پرسانه گذاشته‌اند، گفت: همچنان که غذا دادن از طرف خانواده عزادار مکروه و منفور است پرداخت پرسانه از طرف افراد ضعیف و فقیر جامعه نیز منفور است لذا هم غذا دادن را در مصیبت‌ها ترک کنیم و هم دادن مبالغ پرسانه را و اگر اقوام درجه یک به‌صورت مخفیانه کمکی را به خانواده مصیبت‌دیده برای خرج کفن، دفن و مجالس و سنگ قبر بدهند کاری پسندیده است.

این تحلیل‌گر لرستانی افزود: از رسانه ملی و اصحاب رسانه استدعا داریم با کار فرهنگی و راه درست را نشان دادن با این بدعت نابجا مبارزه کرده و فرهنک اهل‌بیت( ع) و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را بر جامعه حاکم کنند تا هم مورد رضای خدا قرار بگیرد و هم افراد کمرشان در زیر مخارج مربوط به کفن و دفن و مجلس ترحیم خم نشود.

کیفیت وجود روح پس از خروج از بدن
حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا لرستان در رابطه با کیفیت وجود روح پس‌از خروج از بدن مادی، گفت: بدون شک روح پس‌از جدایى از بدن، باقى و جاوید خواهد ماند به‌گونه‌اى که سخن را مى‌شنود و پاسخ سلام‌ها را مى‌دهد. لذت نعمت‌ها و درد نقمت‌ها و عذاب را مى‌چشد.
وی افزود: در این رابطه کتاب‌های زیادی نوشته شده است که به‌عنوان نمونه ابن‌قیم در کتاب «الروح» در پاسخ به این سؤال که آیا روح مانند بدن مرگ را می‌چشد و می‌میرد چنین می‌نویسد: «دیدگاه‌ها متفاوت است گروهی می‌گویند مرگ را می‌چشد زیرا قرآن در آیه ۱۸۵ سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرماید: «کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ؛ هر نفسی طعم مرگ را می‌چشد»، گروهی دیگر می‌گویند ارواح بشری برای بقاء و دوام آفریده شده‌اند و هرگز طعم مرگ را نمی‌چشند. همچنین روایات مختلفی مؤید این نظر است از آن‌ها استفاده می‌شود که ارواح غیر مومنان در عذاب و ارواح مؤمنان در نعمت می‌باشد و حق همان است که مرگ نفوس همان جدایی از اجسادشان است و به‌معنای انعدام و نابودی نیست.
مهدوی با اشاره به این‌که در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که فرمودند: «هیچ مسلمانى نیست که بر قبر برادر مؤمنش که در دنیا او را مى‌شناخته گذر کند و بر او سلام و درود فرستد مگر این که خداوند متعال روح متوفى را برمى‌گرداند تا پاسخ سلام او را بدهد».
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ابن‌قیم در ادامه کتاب خود مى‌نویسد: ارواح دو قسمند، یا در عذابند یا در نعمت؛ ارواحى که گرفتار عذاب و سختى هستند از زیارت و ملاقات یکدیگر محرومند لکن ارواحى که غرق در نعمت الهى مى‌باشند با یکدیگر ملاقات دارند و به زیارت همدیگر مى‌شتابند و در مواردى به مذاکره و یادآورى مسائلى مى‌پردازند.

مرگ؛ پایان زندگی
باید توجه داشت که پایان زندگی هر انسانی، مردن اوست.مرگ برای همه حتمی است و هیچ شخصی در هر پُست و مقامی که باشد نمی‎تواند خود را از مرگ نجات دهد اما لازم است در مراسمی که به یاد متوفیان و کسانی‎که دست‌شان از دنیا کوتاه است برگزار می‎شود به‌دنبال راه‌هایی باشیم که باعث خشنودی روح آن‌ها و تسلی بازماندگان باشد این در حالی‎است که در برخی از مراسمات ترحیم شاید نیم و یا بیشتر وقتی که در اختیار مداح و سخنران مراسم است صرف تشکر و قدردانی از شرکت‌کنندگان در مراسم و معرفی نام و سمت شرکت‌کنندگان مهم و شاخص در مراسم می‎شود و این باعث شده که مجالس ترحیم در برخی از استان‌ها به تریبونی برای کاندیداها و یا بالا بردن برخی از افراد تبدیل شود و آن‌چه در این وسط به دست فراموشی سپرده می‎شود خود مرده و صاحبان عزا است.
سالار شهیدان در روز عاشورا خطاب به اصحابش فرمود: «ای فرزندان خانواده‌های بزرگوار! مرگ فقط پُلی است که شما را از سختی و مشقت، به بهشت‌های وسیع و نعمت‌های دائمی، منتقل می‎کند.کدام‌یک از شما بدش می‎آید که از زندان به قصر و کاخ، منتقل گردد؟ ولی مرگ برای دشمنان شما، منتقل شدن از قصر و کاخ، به زندان است! پدرم از رسول خدا(ص) نقل کرد که: دنیا زندان مؤمن و بهشت کافر است! پس مرگ پُلی است که شما را به بهشت و ان‌ها را به جهنمف منتقل می‎کند.نه دروغ می‎گویم و نه به من دروغ گفته شده است!».



:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

خبر سرقت 300 دوز واکسن کرونا در تهران تکذیب شد.

تیتربرتر: حمیدرضا گودرزی در مورد صحت خبر حمله دزدان به خودرو حمل واکسن کرونا در تهران مربوط به امروز ۷ شهریورماه اظهار داشت: خبر حمله دزدان به خودرو حمل واکسن کرونا در تهران مربوط به امروز یکشنبه صحت ندارد و هیچ گونه سرقتی امروز رخ نداده و گزارش نشده است.

وی ادامه داد: سرقت محدودی به تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ رخ داده بود که دقایقی بعد از وقوع سرقت در همان تاریخ اطلاع رسانی شده است و پرونده سرقت در دست بررسی و پیگیری از سوی مراجع قضایی می باشد.

مقالات بیشتر:برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران تاکید کرد: رسانه ها با حفظ رسالت اصلی خود به ویژه در زمینه سلامت مردم از تشویش اذهان عمومی خودداری کنند.

توضیحات بیشتر پلیس درباره سرقت واکسن‌ کرونا

 مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت درباره این خبر اعلام کرد: در تاریخ ۲۶ مرداد ماه امسال، یعنی حدود سه هفته پیش، خبری در مورد سرقت واکسن کرونا از صندلی عقب یک خودرو به پلیس اطلاع داده شد که درپی آن ماموران برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

با آغاز تحقیقات ماموران پلیس مشخص شد که این سرقت به هیچ عنوان سرقت به عنف یا توام با تهدید و درگیری نبوده و سارقان تنها از غفلت فرد حمل کننده واکسن که این این واکسن ها را روی صندلی عقب خودرو قرارداده و از خودرو خارج شده بود، سواستفاده کرده و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت این واکسن ها کرده و متواری شده‌اند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در ادامه توضیحات خود پیرامون این خبر با تاکید بر اینکه هیچ مورد اخلال در روند توزیع واکسن یا موارد سرقت در تهران گزارش نشده است، اعلام کرد که در همان تاریخ نسبت به رسیدگی و پیگیری پرونده این سرقت نیز اقدام و تاکید شده بود که حمل واکسن باید به اطلاع پلیس برسد تا تمهیدات مناسب برای جابجایی آن اتخاذ شود. در همین راستا نیز از رسانه ها می‌خواهیم که از انتساب وقوع این سرقت به روزهای اخیر خودداری کرده و از هر اقدامی که موجب تشویش اذهان عمومی یا شایعه سازی شود، پرهیز کنند.

مقالات دیگر:عروس سرا تهران



:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

محبعلی در گفت‌وگو با ایلنا:

عدم توجه هیات ایرانی به تشریفات در بغداد، تاثیرات خود را خواهد داشت/ برجام به نتیجه نرسد؛ کاهش تنش با همسایگان محقق نمی‌شود

مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه گفت: تجربه ۴۰ سال اخیر نیز نشان می‌دهد که تا وقتی ما رابطه به دور از تنش با غرب و آمریکا نداشته باشیم در ایجاد رابطه نزدیک با همسایگان خود نیز موفق نخواهیم بود و برعکس آن هم صدق می‌کند که تا زمانی که روابط ما با همسایگان دارای تنش است و آن‌ها احساس تهدید می‌کنند و ایران هراسی وجود دارد آن‌ها مجبور هستند از حضور آمریکا در منطقه برای موازنه قدرت استفاده کنند.

 

قاسم محبعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق و شرکت در کنفرانس بغداد، در پاسخ به این سوال که کارشناسان منطقه پیش از این سفر یکی از اهداف آن برای ایران را فرصتی برای دیدار و گفت‌وگو میان تهران با ریاض و در مرحله بعد کشورهایی همچون مصر و اردن مطرح می‌کردند اما نه تنها این هدف به وقوع نپیوست بلکه اقدام رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در عدم رعایت پروتکل‌ها در زمان گرفتن عکس به عنوان پیامی منفی به عربستان تلقی شد، با این اوصاف آیا تهران دستاوردی از این حضور کسب کرد، گفت: مساله تشریفاتی که متاسفانه هیات ایرانی به آن توجه نداشت و سوءتفاهمی که برای کشور میزبان و سایر مهمانان به وجود آمد، متاسفانه تاثیرات خود را خواهد داشت؛ هرچند در عالم سیاست تشریفات مهم است اما اصل نیست، با این حال هیات ایرانی باید جایگاه و شان خودش را حفظ می‌کرد و نباید نوعی دلخوری بوجود می‌آورد. این در حالی است که ظاهرا ملاقاتی هم میان ایران و عربستان صورت نگرفت و عملا آن انتظاراتی که وجود داشت، برآورده نشد.

مقالات دیگر: تشریفات ترحیم شهرک گلستان

وی ادامه داد: این کنفرانس با ابتکار فرانسه صورت گرفت و هدفش این بود که در مرتبه نخست نقش فرانسه را در زمانی که آمریکا در حال ترک منطقه است، در خاورمیانه افزایش دهد و پررنگ کند و هم بتواند رابطه عراق را با همسایگان عرب خود بهبود ببخشد و فکر نمی‌کنم نقش ایران را بتوان ورای تشریفات تلقی کرد. 

 

وی افزود: مساله بعدی این است که عراقی‌ها به دنبال این هستند که اجازه ندهند سرزمین آن‌ها به صحنه رقابت‌های منطقه‌ای و صحنه کشمکش و درگیری کشورها بدل شود و تلاش‌شان این است که در پی خروج آمریکا، مداخلات در این کشور را کاهش دهند.   

 

این تحلیل‌گر مسائل منطقه همچنین در پاسخ به این سوال که ایران پیش از برگزاری کنفرانس بغداد از طرف عراقی خواسته بود تا سوریه نیز در این نشست حضور داشته باشد اما این درخواست محقق نشد و وزیر امور خارجه کشورمان پیش از حضور با ابراز ناراحتی از این عدم حضور اعلام کرد که با سوریه در این خصوص در ارتباط است، با توجه به این موضوع، سفر آقای امیرعبداللهیان به دمشق پس از ترک بغداد با چه هدف و ابلاغ چه پیامی صورت گرفته است، گفت: نخست باید توجه داشته باشیم که امکان حضور سوریه در این نشست از آن جهت وجود نداشت که این کشور از سوی اتحادیه عرب و کشورهای اروپایی تحریم است و سوریه هنوز هم از سوی کشورهای دیگر به طور کامل مورد شناسایی قرار نگرفته است، لذا این خواست ایران امکان اینکه پذیرفته شود را نداشت. از سوی دیگر ایران فکر می‌کند تنها متحدی که در جهان عرب به عنوان دولت دارد، دولت سوریه است چراکه سایر متحدین ایران چه در لبنان، چه عراق و چه یمن در انگاره دولت نبوده و میلیشیا هستند. البته این تصور و متحد قلمداد کردن سوریه خیلی دقیق نیست چراکه سوری‌ها بیشتر به سمت روسیه متمایل هستند و حفظ رابطه با ایران مصلحتی است و اگر به جهان عرب نیز برگردند، سیاست خود را تغییر خواهند داد. 

مقالات دیگر: از بین بردن لکه جوهر از روی فرش

مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه در خصوص آنچه تغییر سیاست و راهبرد دستگاه دیپلماسی مبنی بر اولویت ارتباط با همسایگان خوانده می‌شود، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه هنوز تکلیف مذاکرات وین برای احیای برجام مشخص نشده تا چه میزان می‌توان به موفقیت این سیاست جدید امیدوار بود، گفت: این دو مساله قطعا به هم پیوسته است؛ به این معنا که تا زمانی که مذاکرات برجام به نتیجه مشخصی نرسیده بعید است هدف دوم محقق شود و تجربه ۴۰ سال اخیر نیز نشان می‌دهد که تا وقتی ما رابطه به دور از تنش با غرب نداشته باشیم، در ایجاد رابطه نزدیک با همسایگان خود نیز موفق نخواهیم بود و برعکس آن هم صدق می‌کند که تا زمانی که روابط ما با همسایگان دارای تنش است و آن‌ها احساس تهدید می‌کنند و ایران‌هراسی وجود دارد، آن‌ها مجبور هستند از حضور آمریکا در منطقه برای موازنه قدرت استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: لذا این سیاست باید با هم پیش برود و اینکه فکر می‌کنیم می‌توانیم این دو را از هم مجزا کنیم تجربه شکست خورده‌ای است. کنفرانس بغداد هم همین مساله را تائید کرد که تا زمانی که ایران نتواند رابطه به دور از تنشی با همه بازیگران داشته باشد، نمی‌تواند در رابطه با همسایگانش هم موفق باشد. 



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اقدامی جهادی و خداپسندانه در خراسان جنوبی؛ هزینه مراسم ترحیم اموات برای بازسازی و احیای قنوات اختصاص یافت

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یکی از موضوعاتی که در بحث نهضت کمک مومنانه پیگیری می‌شود کمک مجموعه نهادها و خیران در بحث پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی است و مردم می‌توانند هزینه مراسم ترحیم را به پروژه‌های محرومیت بدهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، دیگر کمتر کسی است که از کرونا ضربه‌ای نخورده باشد، یا به آن مبتلا و یا فوتی و قربانی از این بیماری نداشته باشد.

کرونایی که هر از گاهی در قالب پیک جدید جولان می‌دهد و از روزی که وارد کشور شد، خواب آسوده را از چشمان خیلی از افراد جامعه از جمله مدافعان سلامت ربوده است، کرونایی که در پیک پنجم به هیچ کس رحم ندارد و پیر و و جوان را درگیر خود می‌کند.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم شهرک غرب

با شروع پیک پنجم کرونا از اوایل تیرماه اکنون هفته‌ هشتم آن در حالی سپری می‌شود که همچنان روند موارد ابتلا و بستری در استان صعودی است تا جایی که بیش از 90 درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده است و در کنار این آمار قربانیان از هزار نفر عبور کرده است و حالا روزانه خانواده‌های زیادی داغدار عزیزان خود می‌شوند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند معتقدند در پیک‌های قبلی کرونا سه تا چهار هفته بعد از شروع پیک، روند نزولی بیماری رخ می‌داد اما در این پیک همچنان روند کاهشی مشاهده نمی‌شود و هم اکنون تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی در خراسان جنوبی افزایش یافت آن گونه که  در حال حاضر 9 شهرستان بیرجند، زیرکوه، فردوس، قائنات، نهبندان، طبس و بشرویه، درمیان و سرایان در وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر)، سربیشه در وضعیت نارنجی (پُرخطر) و خوسف در وضعیت زرد (خطر متوسط)  قرار دارند.

در این بین عادی انگاری‌ها، فرصت را برای انتشار سریع سویه خطرناک دلتا فراهم کرده است و این را می توان در آمارهای ابتلا و فوتی‌های کرونا در استان به وضوح دید، اما آنچه این روزها  کمتر برگزار می‌شود، مراسم ترحیم وختم برای قربانیان و افرادی که عزیزی از دست می‌دهند، است یکی از اقدامات خوبی که برای مردم که عزیزانشان را در اثر کرونا از دست دادند  می‌توانند انجام دهند این است که هزینه مراسم را برای کمک‌های مومنانه و در قالب پروژه‌های عام المنفعه و عمرانی بدهند.

  احیا و مرمت قنوات با کمک هزینه ختم قربانیان کرونا

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با توجه به اینکه یکی از موضوعاتی که در بحث نهضت کمک مومنانه پیگیری می‌شود  کمک مجموعه نهادها و خیران در بحث پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی است اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که همراه با مجموعه‌های خیران خارج از استان شده است، بخشی از هزینه‌های مراسم  ترحیم به بحث احیای قنات اختصاص یافته است.

مهدی هنری افزود: در شهرستان قاین با کمک بخش‌های مختلف و با توجه به هماهنگی با مجموعه جهاد و اهالی روستا سه پروژه احیای قنات با اعتبار 450 میلیون تومان انجام شد.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از مبلغ 450 میلیون تومان 60 درصد یعنی نزدیک به 270 میلیون تومان کمک مجموعه این خیران بود و از آنجایی که با توجه به کرونا مراسمات مربوط به ترحیم انجام نمی‌شود هزینه‌ها برای کمک به احیا  و مرمت قنوات اهدا شد.

هنری با بیان اینکه اهدای هزینه‌های مربوط به ختم و ترحیم برای احیای قنوات کشاورزی کاری  جدیدی بود افزود: با توجه به کار خوبی که شد مردم استان می‌توانند نذورات خود را در ماه محرم و صفر  و هزینه‌های مراسم در بحث کمک پروژه‌های زیر ساخت اشتغال اختصاص دهند و چون پروژه‌های آب و کشاورزی اولویت استان است این اقدامات خیرخواهانه می‌تواند کمک بزرگی باشد.

وی بیان داشت: از ابتدای سال با رایزنی که با مجموعه‌های خیران و مجموعه‌ها در قالب کمک‌های مومنانه نیز صورت گرفت 500 میلیون تومان کمک خیران برای کمک به منابع آب و کشاورزی بود که 10 پروژه را آغاز کردیم و امید است با ترویج این سنت حسنه بتوانیم مبالغ بیشتر در این مسیر برای کمک به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی سوق دهیم و باعث کمک به عمران و آبادانی روستاهای استان شویم.

مقالات دیگر:مشاوره حقوقی تلفنی رایگان



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

داور چندین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان،این جشنواره را رویدادی در جهت اعتلای هنر و ترویج موسیقی فاخر و ریشه‌دار دانست و در آستانه دولت جدید مطرح کرد که همیشه امید هر کشوری به جوان‌هاست؛ جوان‌هایی که با فکر و ایده خوب برای افق‌های روشن تربیت شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، «داوود گنجه‌ای»، نوازنده باسابقه کمانچه حضور جوان‌ها در کنار پیشکسوتان را از نقاط قوت جشنواره دانست و گفت: داوران این جشنواره که از میان افراد پیشکسوت و جوان انتخاب می‌شوند، با خرد جمعی تصمیم‌گیری می‌کنند و تجربه و دانش را در کنار هم برای هدایت جوانان شرکت‌کننده به کار می‌بندند.

مقالات بیشتر:آموزشگاه گیتار غرب تهران

وی ادامه داد: جشنواره شورایی دارد که در راستای اعتلای هنر عمل می‌کند و تا امروز عملکرد قابل دفاعی داشته، بخصوص برای رشد جوانان و نوجوانان مستعد کشور. به نظرم این جشنواره بخصوص در این برهه از زمان بسیار مفید و آموزنده است.

به اعتقاد این نوازنده کمانچه، آنچه باعث قدرت و تاثیرگذاری جشنواره شده، ساختار درست و اصولی آن است. گنجه‌ای در این باره توضیح داد: از روز اول ساختار جشنواره درست پایه‌ریزی شده، به عملکرد آن فکر شده و طراحان جشنواره به آینده نگاه کرده‌اند. به همین دلیل عملکرد آن خوب بوده و برای جوانان پایگاهی است که آنها را به سمت آینده روشن سوق می‌دهد. البته به شرط آنکه جشنواره و برگزیدگانش از سوی دولت مورد حمایت قرار بگیرند.

گنجه‌ای پیشنهادهایی برای حمایت‌های دولتی ارائه کرد و گفت: اگر برگزیدگان این جشنواره، کسانی که ممتاز هستند و رتبه گرفته‌اند، از سوی دولت و نهادهای دولتی مورد حمایت قرار بگیرند یا تسهیلاتی به آنها اعطا شود از جمله امکاناتی برای حضور در دانشگاه،  این جشنواره می‌تواند جایگاه محکم‌تر و بهتری پیدا کند و از این هم تاثیرگذارتر باشد به شکلی که رقابت در آن، اتفاق بسیار مهمی تلقی شود چرا که این جشنواره می‌تواند جایی برای تبادل اندیشه و هنر باشد و نتایج اخلاقی و تربیتی نیز به دنبال داشته باشد.

از دیگر پیشنهادات این استاد کمانچه، راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی مخصوص موسیقی است. او در این باره گفت: جوان‌ها در این جشنواره خیلی خوب ظاهر شده‌اند و می‌شود آنها را به جامعه معرفی کرد. کاش صدا وسیما کانالی راه‌اندازی می‌کرد که در آن به موسیقی فاخر توجه می‌شد، بخشی از آن هم به جشنواره‌های موسیقی مانند جشنواره جوان اختصاص پیدا می‌کرد. توسعه جشنواره و معرفی برگزیدگان آن در چنین وسعتی می‌تواند علاقمندان را به اعتلای هنر و پیشرفت فرهنگ و هنر این مرز و بوم علاقمند کند.

این استاد پیشکسوت موسیقی با توجه به روی کار آمدن دولت جدید، درباره نقش این دولت در توسعه جشنواره موسیقی جوان گفت: همیشه امید هر کشوری به جوان‌هاست؛ جوان‌هایی که با فکر و ایده خوب برای افق‌های روشن تربیت شوند. جشنواره موسیقی جوان در درجه اول نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد. باید بتوان بقای این جشنواره و کیفیت برگزاری آن را تضمین کرد و بعد در مرحله بعدی وقتی به عنوان یک جشنواره جدی و تاثیرگذار تداوم پیدا کرد، می‌شود از آن توقع داشت که جوانان را به مسیر درست علمی و هنری هدایت کند.

داوود گنجه‌ای داور چندین دوره جشنواره موسیقی جوان، این جشنواره را ثمره حرکت خودجوش هنرمندان پیشکسوت و جوان توصیف کرد و تاکید کرد: اگر در زمینه فرهنگ و برگزاری چنین جشنواره‌هایی برنامه‌ریزی صورت بگیرد، نتایجی در بر خواهد داشت که از برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد ریشه‌ای‌تر و موثرترخواهد بود.چون رونق زمانی اتفاق می‌افتد که فرهنگ یک جامعه رو به جلو حرکت بکند، افراد بتوانند هم اعتماد کنند، اعتقاد داشته باشند و مطمئن ‌شوند کاری که دارند انجام می‌دهند در زمینه پیشرفت کشورشان است. در نهایت مسئولان هم از این شرایط نفع خواهند برد و برای امور مملکت راهگشا خواهد بود.  

این استاد موسیقی برگزاری جشنواره موسیقی جوان در شاخه‌های مختلف را جامع‌نگری دانست و آن را یکی از نقاط قوت جشنواره برشمرد. گنجه‌ای در این باره گفت: یکی از مولفه‌های مهم تربیت برای من که در کسوت معلمی هستم و 60 سال در زمینه آموزش فرهنگ و هنر فعالیت کرده‌ام این است که آموزش شاداب و با طراوت باشد و هنر موسیقی مثل شاخه‌های دیگر هنر، طراوت و شادابی ایجاد می‌کند، در راستای همبستگی و صلح و همدلی است، انرژی سازنده ایجاد می‌کند که اگر هدایت شود می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

این داور بخش کمانچه پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در خاتمه خاطر نشان کرد: جشنواره موسیقی جوان یک رقابت سالم ترتیب می‌دهد. بچه‌ها یاد می‌گیرند و در همان زمینه حرکت می‌کنند و اعتقاداتشان ریشه‌دار می‌شود. دوران ما وقتی دوره 5 یا 6 ابتدایی را پشت سر می‌گذاشتیم، می‌توانستیم یک نامه اداری درست و بدون ایراد بنویسیم چون دروسی که به ما ارائه کردند، محکم و ریشه‌ای و پایدار بود.  امروز هم باید همین طور باشد. کشور ما هنرخیز است، تاریخ و تمدنش از قدیمی‌ترین‌های جهان است و به همین دلیل باید روی هنر و تاریخ و تمدنش سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی صورت بگیرد چون تعلیم و تربیت مانند بذری است که امروز کاشته می‌شود و سال‌ها بعد به بار می‌نشیند.

‎پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌‌شود.

مقالات دیگر:مشاوره حقوقی و تلفنی رایگان



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران معرفی شدند

با انتخاب محمدعلی مرآتی دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، اعضای هیات انتخاب آثار و گروه های این جشنواره معرفی شدند.

 

هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی نواحی ایران، اعضای هیات انتخاب آثار و گروه های چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران معرفی شدند.

 

فاروق رحمانی، دامون شش بلوکی، فواد توحیدی، مجتبی قیطاقی، بهمن حاج امینی، محمدابراهیم عالمی و احمد بیت سیاح در این دوره به عنوان اعضای هیأت انتخاب آثار و گروه های جشنواره موسیقی نواحی حضور خواهند داشت.

 

محمدابراهیم عالمی متولد ۲۲ اردیبهشت ۱۳۴۴ در بخش دودانگه شهرستان ساری است. وی دوره آواز را در اواخر سال ۶۹ نزد استاد محسن پور گذراند و در سال ۷۲ به عضویت گروه موسیقی شواش به سرپرستی استاد محسن پور درآمد. عالمی تاکنون کتاب‌های زبانزدها و کنایه‌های مازندرانی (گروه مولفان)، هونیاگر تبرستان به کوشش محمدابراهیم عالمی و علی رمضانی پاجی، سرواد (موسیقی دهه پنجاه مازندران، جستاری در موسیقی و ترانه‌های مازندران) نوشته محمدابراهیم عالمی، بهمن یارشریفی و ارسلان طیبی و پژوهش‌هایی درباره‌ی کرانه‌های دریای کاسپین (گروه مولفان، دفتر اول تا پنجم) را منتشر کرده است.

 

دامون شش بلوکی متولد سال ۱۳۵۹ در شیراز و پژوهشگر موسیقی نواحی و مستندساز است. وی فارغ‌التحصیل مهندسی هیدرولوژی (آبیاری) شیراز است. شش بلوکی دوره‌های آزاد در بخش اتنوگرافی و روش‌های تحقیق علوم اجتماعی دانشگاه آتاتورک و تربیت مدرس را گذرانده است. وی همچنین عضو کانون پژوهشگران خانه موسیقی و همکار پژوهشی مراکز دولتی و خصوصی در حوزه فرهنگ و موسیقی اقوام است.

 

شش بلوکی فعالیت‌های خود را ار دهه ۷۰ و همکاری با فستیوال‌های موسیقی نواحی و حضور و اجرا در بخش‌های اجرایی و پژوهشی فستیوال‌های بین‌المللی (اروپا و آسیای میانه) آغاز کرد. او همچنین مشاور فرهنگی، هنری و رسانه در چند سازمان و اداره کل شهرداری، سازمان امور عشایر ایران و دبیری و عضو شورای دبیری و سیاستگذاری چندین فستیوال موسیقی و فرهنگی داخلی و بین‌المللی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

 

فاروق رحمانی نیز متولد ۱۳۶۷ در زاهدان است. او در خانواده‌ای اهل هنر متولد و به همین واسطه به موسیقی علاقه‌مند شد. رحمانی در سال ۱۳۸۴ تحقیق و پژوهش در مورد موسیقی و سازهای بلوچستان را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۸ با یادگیری ساز «رباب» و «تنبورک» وارد حیطه عملی موسیقی شد. این هنرمند برای معرفی موسیقی بلوچی در کشورهای آذربایجان، سوئد، عراق و آلمان نیز کنسرت‌های متعددی برگزار کرده‌است.

 

احمد بیت سیاح هم از جمله هنرمندانی است که در زمینه‌های آهنگسازی، نوازندگی عود، داوری مسابقات موسیقی و سرود استان خوزستان، عضو هیأت مدیره انجمن موسیقی استان در سال‌های ۹۸-۹۹، عضو کارگروه موسیقی محلی استان، شرکت در جشنواره‌های متعدد موسیقی سطح استان و کشور، از جمله جشنواره بین‌المللی فجر در سال ۸۱ در تهران و همچنین در اهواز در سال ۹۸، اولین جشنواره گفتگوی تمدن‌ها در اصفهان، جشنواره‌های تولیدات مراکز صدا و سیمای استان‌ها، اولین جشنواره موسیقی آیینی در اردبیل در سال ۸۵، اجرای کنسرت آنلاین موسیقی نواحی ایران در تهران در سال ۹۹، اعزام به خارج از کشور جهت برگزاری کنسرت موسیقی در بیروت لبنان فعالیت کرده است.

آموزشگاه دف غرب تهران

سید فواد توحیدی نیز متولد سال ۱۳۵۰ در کرمان است. از سال ۱۳۶۵ مدرس سازهای تار، سه‌تار، تنبور، عود و دف بود. توحیدی فعالیت‌های پژوهشی در موسیقی نواحی را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به دبیری جشنواره بین‌المللی نی‌انبان، سمت‌های مختلف در جشنواره نواحی کشور از جمله دبیر پژوهشی جشنواره، داور جشنواره و جزو هیأت علمی پژوهشگر برتر موسیقی در جشنواره ذکر و ذاکرین و همچنین جشنواره شناخت اقوام و انتشار ۲۲ آلبوم پژوهشی موسیقی و ۵ اثر مکتوب در زمینه موسیقی از دیگر فعالیت‌های وی در حوزه موسیقی بود.

 

بهمن حاج امینی هم یکی دیگر از اعضای هیات انتخاب است. این هنرمند سنندجی فارغ‌التحصیل کارشناسی موسیقی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد پژوهش هنر با گرایش موسیقی از دانشگاه هنر می‌باشد. حاج امینی چندین مقاله چاپ شده در حوزه موسیقی ایرانی و کردی دارد و همچنین مولف کتاب موسیقی کردهای هورامان است.

 

مجتبی قیطاقی نیز متولد اول فروردین ۱۳۴۹ در روستای قیطاقی قوچان است. وی عضو پیوسته خانه موسیقی ایران، نوازنده دوتار، خواننده، مدرس و راوی موسیقی بخش‌های خراسان، نوازنده دوتار و خواننده موسیقی شرق خراسان، دارای مدرک درجه ۲ هنری در رشته نوازندگی و خوانندگی دوتار شمال خراسان از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور است. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به طراح و پژوهشگر و دبیر نخستین همایش آواها و نواهای خراسان در سال ۱۳۷۵، مدرس مراکز آموزش عالی و دانشگاه فرهنگیان، و همچنین حضور در جشنواره‌ها و فستیوال‌های موسیقی ملی و بین‌المللی، پژوهش و تألیف کتاب‌های موسیقی بومی و مقامی خراسان در سال ۱۳۹۷ و کتاب مردم‌شناسی موسیقی مقامی خراسان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

قالیشویی سراج

همچنین در بخش پژوهشی جشنواره نیز از نرگس ذاکرجعفری و کیوان آقا محسنی در انتخاب مقاله ها دعوت به عمل آمده است.



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تهران- ایرنا- داوران بخش سه‌تار پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان معتقدند سطح توانایی شرکت‌کنندگان جشنواره موسیقی جوان افزایش یافته و حرفه‌ای تر شده‌اند و به دلیل جایگاه این جشنواره نباید بگذاریم متوقف شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، مسعود شعاری نوازنده پیشکسوت سه تار که حضور پررنگ در بخش داوری دوره‌های مختلف جشنواره موسیقی جوان داشته، معتقد است: ایجاد و برپایی چنین جشنواره‌ای درمملکت ما ضرورت و نیاز است و با توجه به اینکه دراین سال ها خط مشی صحیح و اصولی را طی کرده، توانسته بین جوانان رقابتی درست و سازنده به وجود آورد، به ویژه افرادی که ابتدای راه هستند و نیاز است مسیری درست و استاندارد برایشان تعریف شود.

جشنواره ملی موسیقی جوان دارای قابلیتی است که می‌تواند آرام آرام سطح آموزش و کیفی نوازندگان را ارتقا بدهد زیرا شرکت کنندگان جشنواره عملا ناچارهستند مواردی را تعلیم ببینند که درآیین نامه جشنواره تعریف شده و باید اجرا شود. براین اساس یادگیری این موارد هدفمند به نوعی آموزش حرفه ای موسیقی محسوب می‌شود ومی‌تواند راهی روشن برای جوانان باشد به این دلیل که درآموختن آن کنجکاوی و تلاش بیشتری خواهند داشت. به عنوان مثال درآموزش بداهه نوازی یا موسیقی دستگاهی و کلاسیک ایرانی، گروه‌هایی هستند که این موسیقی درست و ریشه‌ای را در ژانرهای مختلف برای جوان ها تشریح می کنند.

مقالات بیشتر:آموزشگاه موسیقی غرب تهران

وی افزود: البته نباید فراموش شود درهمه جای دنیا جشنواره‌ها یکسان نیستند و با توجه به مسائل روزدنیا و موسیقی عصرحاضر همچنین مسائل علمی و سلیقه زیباشناسی، موسیقیدانان نیاز است یک سیر تکاملی را طی کنند و به همین دلیل در برخی موارد تغییراتی را در این زمینه شاهد هستیم علی الخصوص که در حال حاضر جشنواره‌ها با دوره کرونا همراه شده‌اند و در چنین روزگاری ضرورت دارد هنر و موسیقی خود را با مسائل روز دنیا پیوند بزنند و حتی جلوتر هم حرکت کنند. براین اساس نیاز است از رسانه ها و امکانات علمی در این زمینه برای چنین جشنواره‌هایی بهره ببرند تا این رویداد بزرگ متوقف نشود.

این نوازنده درباره تاثیرگذاری جشنواره ملی موسیقی جوان درجامعه گفت: طی سال ها تجربه دراین زمینه به این نتیجه گیری رسیده ام جوانانی که درسنین پایین دراین جشنواره شرکت می‌کنند آرام آرام یک نوازندگی حرفه‌ای را آموزش می‌بینند و تجربه می‌کنند.

این آهنگساز تاثیرگذاری جشنواره ملی موسیقی جوان در نسل جوان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: درحال حاضر کودکان و نسل نوجوان موسیقی ایران در سطح بسیار خوبی ظاهر شده اند و این موضوع اتفاق بسیار مهمی است؛ زیرا درمقایسه با ۳۰-۴۰ سال قبل و رده سنی نوازنده‌ها، امروزه این سطح  نوازندگی به لحاظ کیفی، ارتقا بسیاری پیدا کرده است و این نگاه از وجود همین جشنواره‌ها برخاسته و در کنار آن حضور استادان بنام کشوراست که در رشته‌های مختلف موسیقی در یک جا جمع شده اند و برای هم خط مشی درست تعریف خواهند کرد.

البته برای بهترشدن جشنواره نیازبه زمان بیشتری است زیرا می تواند خیلی از این بهتر باشد و همچنان وضعیت ایده آلی ندارد اما همین که در شرایط فعلی شاهد برگزاری این جشنواره هستیم و اساتید با انگیزه و عشق حضور دارند، می‌تواند خوب باشد.

 

شعاری ایده آل بودن جشنواره ملی موسیقی جوان را توجه به خلاقیت بیشترعنوان کرد و افزود: باید اتفاق نظر بیشتری درخصوص مبحث خلاقیت صورت بگیرد و به سمتی حرکت کنیم که صرفا از تکرار مکررات جلوگیری شود و در نسل جوان انگیزه بیشتری ایجاد شود. تاکید این است که روی خلاقیت بیشتر جوانان و پایه رهنگی درست، توجه بیشتری شود.

او درباره تفاوت و دستاورد جشنواره ملی موسیقی جوان با دیگر جشنوارها نیز بیان کرد: جشنواره ملی موسیقی جوان صرفا یک جشنواره رقابتی نیست که فقط ارائه موسیقی مد نظر باشد، بلکه بستری کاملا علمی دارد و رقابت‌ها در بستری درست و کارشناسانه برگزار می شود به همین دلیل آیین نامه آن هم نسبت به جشنوارهای دیگر متفاوت است.

بهروز همتی: سطح توانایی شرکت کنندگان جشنواره موسیقی جوان حرفه‌ای تر شده است

بهروز همتی داور بخش تار و سه تار پانزدهمین جشنواره موسیقی نیز با مثبت ارزیابی کردن چهارده دوره جشنواره موسیقی جوان گفت: سطح نوازندگی وانگیزه جوانان بسیارخوب است. به خصوص درشهرستان‌ها بسیاربا انگیزه ظاهرشده‌اند و به عقیده من برخی ازشرکت کنندگان شهرها و شهرستان‌های مختلف کشور حتی از تحصیل کرده‌های موسیقی که عضو رسمی آکادمی‌های موسیقی هستند جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر کار کرده‌اند و در بخش تار و سه تار که داوری آن را بر عهده دارم به لحاظ نوازندگی، درسطوح بالایی قراردارند.

به گفته این نوازنده تجربه سال ها حضوردراین جشنواره بیانگراین است که حضور تعداد گروه های سنی پایین بیشتربوده و با جدیت بیشتری درجشنواره فعالیت می‌کنند و علاقه‌مندی بیشتری نشان می‌دهند. اما درگروه‌های سنی بالاتر بخصوص «ج» به دلیل مشغله کاری و گرفتاری‌های زندگی یا شرایط سنی برای شرکت درجشنواره دچار تردید هستند و نسبت به گروه‌های ب و الف تعداد کمتری حضوردارند.

در مجموع ارزیابی خوب ومثبتی از جشنواره دارم وخوشبختانه سال به سال سطح نوازندگی شرکت کنندگان بالاترمی رود. به گونه ای که گاهی بنا به تدبیردبیرجشنواره وبرگزار کنندگان آن مجبورمی شویم مواد آزمون را کمی سخت‌ترکنیم تا درسطح بالاتری ظاهر شوند. البته این نگاه به این دلیل است که سطح توانایی شرکت کنندگان حرفه‌ای تر شده است.

همتی درباره تاثیرگذاری جشنواره ملی موسیقی جوان درنگاه جامعه و نسل جوان بیان کرد: جشنواره ملی موسیقی جوان، یک جشنواره غیرمناسبتی است ومتفاوت با دیگرجشنواره‌هایی است که درکشور برگزار می‌شود و براین اساس جامعه هم نسبت به کارهای حرفه‌ای‌تر،انگیزه بیشتری دارد و این نگاه درمنظرشرکت کنندگان وخانواده‌های آنها تاثیرگذای بسیاری داشته است.

هنربه خصوص موسیقی نسبت به دیگرهنرها عرصه کمتری برای هنرنمایی دارد البته جالب است بدانید برخی ازهنرمندان عزیزی که امروزدرجشنواره‌های مختلف خوش می درخشند و موسیقی را بصورت آکادمیک و درسطوح دانشگاهی دنبال می کنند برخاسته از همین جشنواره موسیقی جوان هستند و این امر موجب شده ارزیابی بهتری از خود داشته باشند و تصمیماتی بگیرند که درآینده موسیقی ایران اثر گذار باشد.

وی در پایان درباره حمایت ۱۰۰ داور شناخته شده موسیقی ایران که به نوعی اعتبار این جشنواره محسوب می شوند، گفت: بخشی از این حمایت و دلسوزی برخاسته ازاحساس مسئولیتی است که نسبت به موسیقی داریم زیرا درون هر کدام از ما این احساس وجود دارد که یک قدم کوچک برای موسیقی برداریم تا جوانان انگیزه و اشتیاق بیشتری داشته باشند و آنها را به موسیقی علاقه‌مند کند.

وقتی به عنوان داور نظاره‌گر اجرای شرکت کنندگان هستم از دیدن این همه استعداد و شوق و ذوق خانواده‌ها و بچه‌ها انرژی می‌گیریم و بیشتر از اینکه ما دراین زمینه آموزش بدهیم از نظر روحی درس می گیریم .نکته دیگر اینکه داوری کردن امر ساده ای نیست اگر دقت نظر لازم و احساس مسئولیت نداشته باشید می تواند اثر منفی بگذارید. سعی ما این است  با تمام حوصله فیلم‌های ارسال شده را ببینیم و بعد تصمیم گیری کنیم.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

افزایش درخواست‌ها برای مهاجرت پزشکان از ایران / خانواده پزشکان باید سریع‌تر واکسینه شوند

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در سازمان نظام پزشکی حدود ۳۲۰ هزار عضو از همه رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، ماما و فیزیوتراپی داریم. از این جمعیت حدود ۱۴۰ هزارنفر جامعه پزشکی هستند که در تخصص‌های مختلف تحصیل کرده‌اند.

 

افزایش درخواست‌ها برای مهاجرت پزشکان از ایران / خانواده پزشکان باید سریع‌تر واکسینه شوند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وظیفه مهم جامعه پزشکی در ۱۸ ماه گذشته، ۳۰۰ شهید مدافع سلامت، بلاتکلیفی نیمی از شهدا و عدم حمایت از خانواده آنها، خانواده ۳۲۰هزار نفری سازمان نظام پزشکی، آینده مبهم اجتماعی و اقتصادی پزشکان جوان، طرح اجباری و سختی دوره رزیدنتی، آمارهای کرونا و نحوه مدیریت بیماری در کشور از جمله مباحثی است که دکتر محمدرضا ظفرقندی - رییس کل سازمان نظام پزشکی همزمان با روز پزشک به تفصیل درباره آن به صحبت پرداخت.

 

دکتر محمدرضا ظفرقندی همزمان با اول شهریورماه و زادروز حکیم ابوعلی سینا، ضمن تبریک فرارسیدن روز پزشک، گفت: سالروز تولد حکیم بزرگ ایرانی ابوعلی‌سینا پزشک بزرگ ایرانی به عنوان یکی از مفاخر بزرگ ایرانی را به همکاران خود تبریک عرض می‌کنم. ما به عنوان نماینده جامعه پزشکی کشور ضمن عرض خداقوت به پزشکان، از آنها و همه کادر درمان تشکر می‌کنیم.

 

کارِ بزرگ جامعه پزشکی در ۱۸ ماه گذشته

وی تاکید کرد: در ۱۸ ماه اخیر جامعه پزشکی و کادر درمان کار و وظیفه مهمی را به نمایش گذاشت که آن هم ایثار و فداکاری در صحنه‌های مختلف همه‌گیری کرونا بود. این همراهی علی‌رغم همه محدودیت‌ها، کمبودها و مشکلات اتفاق افتاد و همکاران من موفق شدند جان‌های زیادی را نجات داده و جانفشانی کنند.

 

۳۰۰ شهید مدافع سلامت در مهلکه کرونا

تفاوت میدان نبرد علیه کرونا با دوران دفاع مقدس

وی افزود: حدود ۳۰۰ شهید از کادر درمان داریم که بسیار بیشتر از زمان جنگ است و این موضوع نشانگر حضور جامعه پزشکی در دل خطر کرونا است. افرادی را از جامعه پزشکی سراغ دارم که یک یا دوبار به کرونا مبتلا شدند ولی هنوز هم روزانه حدود ۱۰۰ مریض کرونایی را ویزیت می‌کنند. پزشکان عمومی، متخصصان عفونی، داخلی، ریه، بیهوشی و...  با مبتلایان به کرونا مواجه هستند و در معرض خطر بسیاری قرار دارند و این در حالی است که علاوه‌ بر خودشان، خانواده‌هایشان نیز در معرض خطر هستند و این تفاوت بارز کرونا با زمان دفاع مقدس است؛ در آن زمان تیم‌های اضطراری که به جبهه می‌رفتند تنها خودشان در معرض خطر بودند؛ اما در مهلکه کرونا خانواده پزشکان هم در خطر هستند و باید به این امر توجه شود.

 

بلاتکلیفی نیمی از شهدای مدافع سلامت

خانواده شهدا حمایت شوند

رئیس سازمان نظام پزشکی، تاکید کرد: از حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت کادر درمان بر اساس آمار ما حدود ۱۶۰ نفر پزشکان هستند. متاسفانه هنوز تکلیف نیمی از تعداد یاد شده مشخص نشده است و حمایتی که باید از آنها صورت گیرد، برقرار نشده است. وقتی کسی از جامعه پزشکی شهید می‌شود باید از خانواده او حمایت شود؛ در صورت عدم حمایت سایر پزشکان نیز انگیزه خود را از دست می‌دهند که پا در این عرصه پرخطر بگذارند. شهدای کادر درمان باید در اولویت رسیدگی و حمایت قرار گیرند.

مقالات دیگر: فیزیوتراپی در منزل شرق تهران

وی درباره اختلاف آمار میان آنچه که نظام پزشکی از تعداد شهدای مدافع سلامت اعلام می‌کند با عددی که وزارت بهداشت می‌گوید، تصریح کرد: در یک ستاد که یک عضو آن وزارت بهداشت و عضوی دیگر بنیاد شهید است، تعیین مصداق شهدای سلامت انجام می‌شود و بر اساس آنچه که ما می‌دانیم، هنوز بیش از نیمی از این ۳۰۰ پرونده‌ رسیدگی نشده است و این امر باید تسریع شود. ما به خانواده شهدای سلامت سر می‌زنیم و برخی از خانواده‌ها با کمک دیگران زندگی می‌کنند. این موضوع اصلا خوب نیست و باید دولت حمایت درستی انجام دهد.

عضویت ۳۲۰هزار نفر در سازمان نظام پزشکی

آمار ۱۴۰هزار نفری پزشکان در کشور

رییس کل سازمان نظام پزشکی در پاسخ به سوال ایسنا درباره آمار پزشکان در کشور، بیان کرد: در سازمان نظام پزشکی حدود ۳۲۰ هزار عضو از همه رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، ماما و فیزیوتراپی داریم. از این جمعیت حدود ۱۴۰ هزارنفر جامعه پزشکی هستند که در تخصص‌های مختلف تحصیل کرده‌اند.

 

حضور پزشکان در مناطق محروم؛ نیازمند حمایت

ظفرقندی درباره مباحث مطرح مبنی بر کمبود پزشک در کشو نیز به ایسنا، گفت: کمبود پزشک در مناطق مختلف کشور و آمایش‌های سرزمینی متفاوت است؛ یعنی در جایی انبوه پزشک و در نقطه دیگر کمبود پزشک داریم؛ بنابراین ساماندهی و توزیع مناسب پزشکان از هر رشته‌ای در نقاط مختلف باید صورت گیرد و لازمه این امر حمایت کافی است. اگر بگوییم در فلان شهر یا روستا کمبود داریم پس به طور مداوم نیرو تربیت کنیم مشکل حل نخواهد شد. اگر در منطقه محرومی معضل کمبود پزشک داریم، باید حمایت لازم را از پزشک و خانواده‌اش داشته باشیم تا بتواند برای خدمت به منطقه محروم برود. اعتقاد دارم مشکل اصلی ما اکنون این است که حمایت کافی از کادر درمان و جامعه پزشکی برای حضور در مناطق صورت نمیگیرد.

 

موانع تحصیلی پزشکان و آینده مبهم اجتماعی و اقتصادی

وی افزود: فرد با ضریب هوشی برجسته به سختی درس می‌خواند و با رتبه خوبی به دانشگاه علوم پزشکی می‌رود و آنجا هم حداقل ۷ سال دوره سخت تحصیل را می‌گذراند و سرانجام فارغ‌التحصیل می‌شود اما بعد از اتمام درس باید طرح خارج از مرکز را بگذراند؛ سپس بازمی‌گردد و باید در کنکور دوم در یک رقابت سنگین دیگر با نسبت قبولی یک به ۸ شرکت کند که تخصص بگیرد تا پس از ۴ یا ۵ سال تحصیل و اخذ تخصص پزشکی، مجددا به طرح خارج از مرکز و منطقه محروم برود. بدون حمایت کافی از این فرد، او وارد دوره تخصص نمی‌شود؛ زیرا رشته‌ها را سنگین با آینده مبهم می‌بینند. به عنوان مثال گاهی حتی یک سوم ظرفیت اعلام شده رشته‌هایی مانند طب اورژانس و بیهوشی دانشگاه‌ها پر نمی‌شود و این معنایش این است که آینده روشن اجتماعی و اقتصادی برای فرد وجود ندارد و افراد ترجیح می‌دهند یا به کشوری دیگر مهاجرت کنند یا ادامه تحصیل را رها کنند.

 

تعهد محضری برای تعهدات اجباری

با تربیت انبوه پزشک به جایی نمی‌رسیم

او ادامه داد: طرح تعهد خارج از مرکز برای ۳ دوره عمومی، تخصص و فوق تخصص اجباری است و بسته به محل خدمت و میزان محروم بودن منطقه مدت آن بین ۳ تا ۵ سال متغیر است. ما مکررا در این مورد با وزارت بهداشت رایزنی کردیم. بر اساس آنچه‌ که در قانون وجود دارد باید کلا یک بار طرح خارج از مرکز برای هر ۳ دوره تحصیلی داشته باشیم؛ ولی اکنون وزارت بهداشت از فرد تعهد محضری می‌گیرد که ۳ تا ۵ سال برای دوره تخصص طرح بگذراند و این دیگر در قانون نیست. حال تصور کنید در سنین اخذ تخصص یا فوق تخصص فرد می‌خواهد تشکیل خانواده بدهد و سخت است که مثلا خانم دکتری با دو فرزند به منطقه محروم برای خدمت برود اما شوهرش مجبور باشد جای دیگری کار کند. اگر این مسائل حل نشود با تربیت انبوه پزشک به جایی نمی‌رسیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: اگر با ساده انگاری از موضوعات یاد شده بگذریم و بگوییم مثلا به جای سالی ۱۰۰ پزشک، ۳۰۰ پزشک تربیت می‌کنیم، کیفیت کاهش می‌یابد؛ زیرا علم بالینی و بر مبنای تجربه اندوزی است. پس باید متناسب با ظرفیت آموزشی دانشجو پذیرش شود ‌و همچنین متناسب با ظرفیت‌های اشتغال، آمایشی و جذب نیرو در مراکز مختلف، نیرو تربیت شود. در غیر این صورت افزایش کادر پزشکی به نتیجه مطلوبی برای رفع نیازهای کشور منجر نمی‌شود.

 

خلاء "پزشکی خانواده" در کشور

ظفرقندی با تاکید بر اینکه پایه درمان در کشور پزشکان عمومی هستند، تصریح کرد: جایگاه مناسب پزشکان عمومی این است که در ساختار مناسب پزشکی کشور با نظام پزشکی خانواده قرار گیرند. متاسفانه علی‌رغم قدمت این طرح، هنوز هم در بسیاری از مناطق شهری نظام پزشکی خانواده برقرار نیست. الان در تهران مستقیما به پزشک متخصص مراجعه می‌کنید در صورتی که قاعده این است که به یک پزشک خانواده که پزشک عمومی است مراجعه شود و سپس او در صورت لزوم شما را به متخصص مربوطه ارجاع دهد. تا وقتی این مسیر درست نشود نه پزشکان عمومی در جای درست خود قرار می‌گیرند و نه هزینه‌های بهداشت و درمان، اقتصادی خواهد شد. باید نظام ارجاع و نسخه نویسی الکترونیک در پرونده‌های الکترونیک اصلاح شود. متاسفانه هنوز جایگاه درست برای پزشکان عمومی ایجاد نشده است که در آن جایگاه قرار گیرند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره اشتغال به کار پزشکان در مشاغل دیگر، به ایسنا گفت: اینکه چند درصد از دانشجویان دوره پزشکی را می‌گذرانند اما به بهره‌وری درستی نمی‌رسند، ابعاد متفاوتی دارد. اینکه فردی دوره پزشکی را بگذراند و وارد شغل دیگری شود یا از کشور مهاجرت کند، هدر رفت سرمایه است. گاهی نیز ممکن است حرفه پزشکی تامین کننده نیاز زندگی فرد نباشد و مجبور باشد در کنار آن فعالیت دیگری هم انجام دهد درهر صورت آنچه‌ که وجود دارد این است که تعداد زیادی از پزشکان پس از فارغ‌التحصیل شدن به بهره‌دهی مناسب برای جامعه نمی‌رسند.

 

رزیدنتی؛ دوره ای سخت و پرزحمت

ظفرقندی با اشاره به دوره رزیدنتی و با بیان اینکه این دوره، دوره سختی از زندگی یک پزشک است، ادامه داد: با توجه به کشیک‌ها و شب بیداری‌های زیاد بویژه در شرایط فعلی با وجود کرونا، رزیدنتی دوره سخت و پر زحمتی است و اگر آینده روشنی مقابل آن نباشد فرد با ناامیدی و افسردگی مواجه خواهد بود. هر کسی به فارغ‌التحصیلان آن رشته نگاه می‌کند و اگر این افراد شرایط مناسب کاری نداشته باشند یا در صدد خروج از کشور باشند، طبیعتا فرد دیگر هم برای ادامه آن رشته امیدی نخواهد داشت. این موضوع بحثی است که باید در قالب اصلاح ساختار به آن توجه کنیم یعنی اگر فردی که فارغ‌التحصیل می‌شود جایگاه و شرایط مناسبی پیدا کند، می‌تواند به راهش ادامه دهد. ترک تحصیل، خستگی مفرط و افسردگی را در جاهایی می‌بینیم که آینده روشنی مقابل فرد در آن رشته وجود ندارد.

مقالات دیگر: لکه برداری فرش ابریشم

افزایش درخواستها برای مهاجرت

رئیس کل سازمان نظام پزشکی درباره مهاجرت پزشکان نیز گفت: میزان درخواست برای مهاجرت در این ایام افزایش یافته است و این هم به شرایط کاری، اجتماعی و اقتصادی بازمی‌گردد. ما در سازمان نظام پزشکی یک مرحله داریم که افراد برای ارائه درخواست یک گواهی مخصوص که یکی از مراحل مهاجرت است به ما مراجعه می‌کنند و این درخواست‌ها رو به افزایش است. حدود ۳۰۰۰ درخواست در سال داریم که نشان دهنده میزان تمایل به مهاجرت است.

 

۳ ضلع مرتبط با مشکلات جامعه پزشکی

وی مهم‌ترین مشکل جامعه پزشکی را مبتنی بر ۳ عامل دانست و تاکید کرد: ۳ ضلع مرتبط با هم داریم؛ ضلع اول ساختار سلامت است که تا این موضوع بر اساس نظام ارجاع، پرونده الکترونیک و نسخه‌نویسی قرار نگیرد، جایگاه‌ها درست نخواهد بود و هدر رفت منابع و هزینه‌ها را خواهیم داشت. ضلع دوم اقتصاد سلامت است؛ یعنی یک کشور چقدر حاضر است برای سلامت مردمش هزینه کند و چه سهمی از تولید ناخالص ملی وارد عرصه سلامت می‌شود. اگر این سهم میزان کمی باشد طبیعی است که انگیزه کاری از بین برود و کیفیت درمان کاهش یابد. سهم سلامت یعنی برای بیمه و بیمارستان چقدر هزینه قرار می‌دهید؟ اگر این سهم متناسب با رشد تورم نباشد طبیعتا کیفیت درمان کاهش می‌یابد. ضلع سوم نیز نیروی انسانی و تربیت او است که اگر نیروی انسانی کافی، عالم و با کیفیت و با جایگاه مناسب نداشته باشیم آن دو ضلع دیگر هم بدون کاربرد خواهد شد.  

 

حق و حقوق کادر فعال در کرونا را بپردازید

ظفرقندی با تاکید بر لزوم حمایت کافی از پزشکان، اظهار کرد: هنوز حق و حقوق بسیاری از کسانی که در بخش کرونا کار می‌کنند هنوز پرداخت نشده است. همان پزشک و پرستار شاغل در بخش کرونا که شب به خانه می‌رود اگر اطمینان نداشته باشد خانواده‌اش واکسن زدند، مدام باید در نگرانی باشد؛ بنابراین آنچه در شرایط کرونا برای کادر درمان مهم است این است که حمایت کافی اقتصادی، اجتماعی و واکسیناسیون خود و خانواده آنها صورت گیرد و وعده و شعار کافی نیست. پرداختی‌ها و تشویقی‌ها در شرایط مناسبی قرار ندارد و یکی از مشکلاتی که بیمارستان‌ها با آن روبرو هستند کمبود پرسنلی است که به دلیل خستگی، ابتلا به کرونا و یا عدم پرداخت مناسب در چرخه خدمت نیستند.

 

نیاز ۱۰۰ درصدی دوز یادآور واکسن کرونا برای کادر درمان

وی درباره روند واکسیناسیون کرونا برای پزشکان به ایسنا، گفت: تزریق دُز یادآور واکسن ۱۰۰ درصد باید انجام شود؛ زیرا کادر درمان در دل بحران کرونا هستند؛ بنابراین چاره‌ای جز این نیست که برای اینکه بتوانند خدمت رسانی کنند از آنها با دُز سوم حمایت شود. مکرر می‌بینیم کسانی که واکسن زدند اما به کرونا مبتلا می‌شوند؛ زیرا عیار آنتی‌بادی در بدن کاهش می‌یابد. در مطالعات اثبات شده است که عیار آنتی‌بادی بعد از ۶ ماه سیر نزولی پیدا می‌کند و باید واکسن یادآور تزریق شود. در مورد پزشکان و پرستاران تقریبا واکسیناسیون کامل انجام شده است؛ اما کادر درمان شامل منشی مطب، تکنسین دندانپزشکی و... هنوز واکسینه نشده اند. از طرفی خانواده پزشکان نیز یکی از اولویت‌هایی هستند که سریع‌تر باید واکسینه شوند برای اینکه پزشک در خانواده آنها یک ناقل بیماری است.

 

ظفرقندی درخصوص نوع واکسنی که باید به عنوان دُز سوم به کادر درمان تزریق شود، تاکید کرد: تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته است. اکثر کادر درمان واکسن با پلتفرم ویروس کشته شده تزریق کردند و به فاصله ۶ ماه یا باید دُز سوم را از نوع واکسن قبلی تزریق کنند و یا در برخی کشورها نشان داده شده است برای افرادی که ۲ دُز  اول را ویروس ضعیف شده یا کشته شده تزریق کردند دُز سوم را می‌توانند واکسن MRNA تزریق کنند.

 

آمارها نشانگر عملکرد است

در واکسیناسیون تاخیر داشتیم

رییس کل سازمان نظام پزشکی در بخش پایانی صحبت هایش درباره نحوه مدیریت کرونا نیز به ایسنا تاکید کرد: آمارهای موجود، نشانگر عملکرد است و در شرایط خوبی قرار نداریم. آمار رسمی روزانه درحالی حدود ۶۰۰ فوتی است که خیلی از بیماران هم بدون اخذ تست فوت می‌کنند و در آمار نمی‌آیند؛ البته گواهی فوت آنها بر اساس شواهد کرونا از علائم بالینی با نام کووید۱۹ صادر می‌شود ولی چون تست اخذ نشده در آمار نمی‌آید ‌و به همین دلیل آمار رسمی با آمار بهشت زهرا (س) متفاوت است.

 

وی گفت: ما اگر واکسیناسیون زودتر و وسیع‌تری تدارک می‌دیدیم امروز شرایط بهتری داشتیم. ما در زمینه واکسیناسیون زودهنگام و گسترده تاخیر داشتیم و در عین حال در اجرای پروتکل‌ها عزم ملی لازم عملیاتی نشد. در خیلی از کشورهای دنیا عدم رعایت پروتکل‌ها جریمه‌های چندصد دلاری دارد اما بر اساس آمار وزارت بهداشت درصد رعایت پروتکل‌ها در کشور ما کمتر از ۴۰ درصد است و این امر به یک عزم ملی مدیریتی با کمک تمام نهادها نیاز دارد.



:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()