نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۵هزار خودروی دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته است که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فاطمه محمدبیگی درباره نحوه واگذاری خودرو به مادران صاحب دو فرزند یا بیشتر از سوی خودروسازان اظهار داشت: در سه تا چهار ماه اخیر درخواست برای بیش از ۵۰۰ هزار خانواده برای خودرو داده شده که بخشی از آنها به‌صورت خوداظهاری بوده است و احراز شرایط نشدند.

وی اضافه کرد: بین افرادی که در لیست واجدان شرایط بودند، تا امروز ۱۵ هزار خودروی دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است، یعنی برابر با فرزندان دوم به بعدی است که بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و در مهلت قانونی به دنیا آمدند.

محمدبیی با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات خودرو به مادران باید هم خوداظهاری دقیق باشد و هم ثبت احوال تأیید کند، تصریح کرد: البته چون سامانه به‌تازگی باز شده است، طبیعی است که در ابتدای امر با مشکل رو‌به‌رو شود، البته بعضی از مقررات و شیوه‌نامه‌هایی را هم خودروسازها به‌دقت وضع نکرده بودند که در جلسات مختلفی در سال ۱۴۰۱ این شیوه‌نامه‌ها اصلاح شد.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه تهران

وی ادامه داد: برای مثال خودروسازان می‌خواستند قرعه‌کشی کنند، ولی چون تعداد متولدین کمتر از میزان قرعه‌کشی بود، گفتیم که قرعه‌کشی را حذف کنند تا همه مادران دارای فرزند دوم به بعد بتوانند صاحب خودرو شوند.

نایب‌رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس در ادامه با تذکر اینکه “امروز باید امکانات زادآوری را برای زوج‌های جوان فراهم کنیم” گفت: تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و درمان ناباروری باید به زوج‌ها تعلق بگیرد تا افراد با این حمایت‌ها بتوانند موانع فرزندآوری را از سر راهشان بردارند.

محمدبیگی با ابراز اینکه “نسخه اولیه قانون یادشده را در ۹۳ ماده نوشته بودیم” افزود: نمی‌گوییم این قانون جامعی است، اما سعی کردیم در قانون حمایت از خانواده حداکثر امکاناتی که می‌تواند معضل جمعیتی چندساله و فعلی را حل کند، متناسب با وضعیت مالی دولت و در جهت تأمین مایحتاج خانواده‌های در حوزه فرزندآوری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تشکیل ستاد ملی جمعیت در دولت، قرارگاه جمعیت در وزارت کشور و بهداشت و همچنین با توجه به جلسات متعدد کمیسیونی و کمیته‌ای و نظارت میدانی که در مجلس داریم، نوید این را می‌دهیم که سبب اجرای حداکثری این قانون را مهیا سازیم.

منبع: تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تجهیزات تشریفات مجالس

تشریفات مجالس غرب تهران

بازتاب

تجهیزات مجالس یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد برای برگزاری مراسمات خاص یا همایشات مردمی است؛ چراکه بدون در اختیار داشتن امکانات نمی‌توانند مراسم ویژه خود را به خوبی برگزار نمایند. به همین جهت افراد همواره به دنبال یافتن بهترین راهکار تامین تجهیزات مجالس هستند. آنچه که مسلم است، خرید تجهیزات برای برگزاری یک یا چند مراسم به هیچ وجه معقولانه نمی‌باشد. بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت اجاره تجهیزات مجالس بهترین راهکار ممکن است که می‌بایست برای این اقدام هوشمندانه یک مرجع مناسب را برای اجاره بشناسید. اگر شما درصدد برگزاری مراسمات خود با بهترین تجهیزات ممکن هستید، ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

تامین تجهیزات مجالس مهم است!
اصلی‌ترین هدف از برگزاری هر مراسمی پذیرایی به بهترین شکل ممکن از حضاری است که برای شرکت در مراسم دعوت شده‌اند و اولین و مهم‌ترین کار برای برگزارکنندگان فراهم کردن تجهیزات مختلف می‌باشد. اجاره تجهیزات مجالس این امکان را می‌دهد که از حضار دعوت شده به خوبی پذیرایی به عمل آید و هدف نهایی از برگزاری مراسم حاصل شود. مسلماً تجهیزات زیادی برای برگزار کردن یک همایش یا مراسم خوب نیاز است، اما در اختیار داشتن برخی از آن‌ها مهم‌تر خواهد بود. به طور مثال در فصول سردی مثل پاییز و زمستان برای برگزاری یک همایش جذاب و عالی لازم است تجهیزات زیر مهیا شود:

اجاره صندلی: برای آنکه مهمانان در مدت زمان برگزاری مراسم احساس خستگی و ناراحتی نداشته باشند، می‌بایست در اولین قدم به فکر اجاره صندلی به تعداد مورد نیاز باشید. البته عموماً صندلی را درکنار میز اجاره خواهند کرد تا بستر مناسب برای پذیرایی مهیا باشد. اجاره کردن صندلی بسته به نوع مراسم صورت می‌پذیرد و اصولاً برای مراسمات بسیار بسیار مهم از صندلی‌های شکیل و مدرن امروزی استفاده خواهد شد تا جلوه‌ی خوبی داشته باشد.

اجاره بخاری: در فصول سرد سال که باران‌های موسمی گاه و بی گاه شروع به بارش کرده و هوا را سرد می‌کنند، برای برگزاری مراسم یا همایشات یکی از اصلی‌ترین تجهیزات مجالس که باید اجاره شود بخاری می‌باشد. با اجاره بخاری می‌توانید هوا را برای حضار تا حد زیادی مطبوع و قابل تحمل نمائید تا سرمای زیاد موجب بی رونق شدن مجالس نشود. بنابراین اجاره کردن یک یا چند بخاری در اولویت برگزاری مراسمات پاییزی و زمستانی خواهد بود.

اجاره چمن مصنوعی: اسفتاده از چمن مصنوعی برای چیدمان و دیزاین مکان یکی از انتخاب‌های هوشمندانه و عالی به شمار می‌رود؛ چراکه چمن مصنوعی فضایی جذاب و مدرن ایجاد کرده و مانع از لیز خوردن افراد بر روی سطوح لغزنده خواهد شد. اجاره چمن مصنوعی با اهداف مختلف مفید بوده و می‌تواند مخاطبان را جذب نماید.

اجاره استیج صحنه: یکی دیگر از مهم‌ترین تجهیزات مخصوص برگزاری مجالس اجاره استیج صحنه است که انواع مختلفی دارد و بسته به نوع مراسم اجاره داده می‌شود. استیج برای همایشات و مراسمات عمومی مهم یا حتی مجالس عقد و عروسی نیز کاربرد دارد و به هیچ وجه نباید اجاره آن پشت گوش انداخته شود.

موارد فوق تنها بخشی از مهم‌ترزین تجهیزات مجالس به شمار می‌روند و ممکن است مراسمات مختلف به تجهیزات دیگری هم نیاز داشته باشد. پس بهتر است پیش از اقدام به اجاره لیستی از تمامی لوازم مورد نیاز تهیه کنید تا در روزهای همایش یا مراسم خود هیچ نقصی نداشته باشید.

تجهیزات تشریفات مجالس

مزایای اجاره تجهیزات مخصوص مجالس چیست؟
همانطور که گفته شد، اجاره کردن تجهیزات معقولانه‌ترین تصمیمی است که می‌توانید برای برگزاری مراسمات خود داشته باشید؛ چراکه مزیت‌های بیشماری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

♦ اجاره تجهیزات مجالس هیچ دغدغه‌ای برای شما باقی نخواهد گذاشت، زیرا پس از اتمام مراسم لوازم به مرجع مربوطه تحویل داده خواهد شد.

♦ برای اجاره لوازم و تجهیزات شما اختیار دارید که مدت زمان مورد نیاز را تعیین کنید و در قبال آن مبلغی پول بپردازید.

♦ اجاره تجهیزات به نسبت خرید لوازم برای مراسم کاملاً کقرون به صرفه‌تر بوده و هزینه‌های گزافی به همراه نخواهد داشت.

♦ با اجاره تجهیزات مجالس می‌توانید لوازم را برای مراسمات مختلف عزا و عروسی یا همایشات استفاده کنید، به عبارت دیگر برای هر مراسمی تجهیزات مخصوص به خود موجود است.

بنابراین لازم است به دنبال یافتن بهترین مرجع اجاره تجهیزات باشید تا در هر زمانی از سال بتوانید از خدمات آن استفاده نمائید. یک مرجع خوب و کامل تمامی تجهیزاتی که ممکن است در مراسمات مورد نیاز باشد ارائه می‌کند تا افراد بتوانند به صورت یکجا برای اجاره تجهیزات اقدام نمایند. بنابراین اگر یک تیم متخصص و حرفه‌ای را بیابید هیچ استرس و نگرانی بابت اجاره صندلی، بخاری، چمن و…. نخواهید داشت؛ چراکه با بهترین پرسنل بهترین خدمات رسانی را برای جلب رضایت مشتریان خواهند داشت، اما آیا چنین مجموعه‌ای را می‌شناسید؟

بهترین تیم برگزارکننده مجالس را بشناسید!
عموماً تیم‌های متخصصی که در زمینه برگزاری مراسمات فعالیت دارند، تمامی تجهیزات مورد نیاز برای انواع مجالس را نیز در اختیار دارند تا برای مشتریان بسته به درخواست ایشان ارائه نمایند. تشریفات رایکا یکی از این دست مجموعه‌های تخصصی است که سال‌ها تجربه برگزاری مراسمات مختلف را در تهران و حومه داشته است. این تیم که متشکل از افراد و هنرمندان حرفه‌ای می‌باشد، آماده ارائه خدمات برای ارگان‌ها، شرکت‌ها یا افراد بوده و در هر زمینه‌ای تخصص دارد. این مجموعه با ارائه تجهیزات مجالس مدرن و جذاب توانسته‌اند رضایت مشتریان خود را جلب نمایند؛ چراکه امروزه همه به دنبال سبک‌های مدرن می‌باشند.

تشریفات رایکا برای برگزاری مجالس کوچک یا بزرگ بهترین انتخاب ممکن خواهد بود، زیرا می‌توانید از صفر تا صد مراسمات خود را با خیالی آسوده به این تیم بسپارید. بدون تردید از محول کردن مسئولیت برگزاری مراسم یا اجاره کردن تجهیزات از این تیم پشیمان نخواهید شد.

قالیشویی فلکه چهارم تهرانپارس

 

 



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

توصیه تالارداران به میزبانان مراسم؛
مراقب دزدان شاباش باشید! | حفظ امنیت مراسم بر عهده میزبانان است نه تالار داران

برگزاری مراسم ختم

خبرهای مختلفی از ورود افراد دعوت نشده به مراسم های عروسی و جشن ها در تالارها شنیده ایم که همیشه این اتفاق به خوردن شام و شیرینی ختم نمی شود و مشکلات مختلفی را به وجود می آورد.


نساء کروندی؛ بازار، یکی از مشکلاتی که در برگزاری جشن های عروسی و تولد در تالارها شاهد آن هستیم و خبرهای مختلفی نیز در خصوص آن شنیده ایم، ورود افراد دعوت نشده به مراسم های عروسی در تالارها است که همیشه این اتفاق به خوردن شام و شیرینی ختم نمی شود و مشکلات مختلفی را به وجود می آورد.

مشکلات اقتصادی زمینه ساز این شده که افراد با استفاده از خلاقیت تلاش می کنند که خود را سیر کرده و درآمدی کسب کنند، یکی از این راه ها رفتن به مراسم های عروسی در تالارهای مجلل است که میزبان در آن شب فکری بجز برگزاری هرچه بهتر مراسم و پذیرایی خوب از میهمانان ندارد.

در همین زمان است که افراد سودجو ورود پیدا می کنند و دزدی و کلاهبرداری انجام می دهند، میزبانان باید علاوه بر توجه به پذیرایی و برگزاری مراسم به نحو مطلوب به این موضوع نیز توجه داشته باشند.

یکی از فعالین حوزه تالارهای پذیرایی: برخی از خانواده هایی که دارای توان مالی هستند درخواست هایی برای برگزاری مراسم دارند که خارج از قوانین است

ورود مادر و دختر ناشناس برای جمع کردن شاباش به عروسی

یکی از فعالین حوزه تالارهای پذیرایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه موارد ورود افراد ناشناس و دعوت نشده به تالارها افزایش یافته است، اظهار داشت: در روزهای اخیر مادر و دختری را در یکی از مراسم ها شناسایی کردیم که با ظاهر مناسب عروسی وارد مراسم ها می شدند و پول شاباش جمع می کردند.

سجاد زارعی با اشاره به اینکه حفظ امنیت مراسم در تالار ها به چند موضوع بستگی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: یکی از این موارد مجوز دار بودن تالار است، برخی با گرفتن یک سوله در اطراف شهر بدون گرفتن هیچ مجوزی اقدام به برگزاری جشن ها و مراسمات کرده و بعضی افراد نیز خیال می کنند داشتن مجوز مهم نیست در صورتی که اگر مشکلی پیش بیاید قطعا تالار و یا باغی که دارای مجوز است باید طبق قانون پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از خانواده هایی که دارای توان مالی هستند درخواست هایی برای برگزاری مراسم دارند که خارج از قوانین است، گرچه ما در جایگاه تالاردار تلاش می کنیم که بهترین مراسم را برای عروس و داماد و میهمانانشان رقم بزنیم اما در چارچوب قوانین شرعی و اجتماعی خدمات ارائه می دهیم.

یکی دیگر از تالارداران اظهار داشت: تعدادی از افراد یک صنف که به صرف شام و میوه خود را در تالارهای عروسی دعوت میکردند اشاره کرد، آنها شام میل میکردند و میوه را باخود میبردند

تعدادی از افراد یک صنف که به صرف شام و میوه خود را در تالارهای عروسی دعوت میکردند

سید محمد رضوی مدیر یک تالار در منطقه ۵ در گفتگو با بازار در خصوص ورود افراد ناشناس به مراسمات عروسی و تولد در تالارها اظهار داشت: موارد مشابه بسیاری در تالارها اتفاق افتاده است که از جمله آن میتوان به چند راننده تاکسی اشاره کرد که که به صرف شام و میوه خود را در تالارهای عروسی دعوت میکردند اشاره کرد، آنها شام میل میکردند و میوه را باخود میبردند.

وی تاکید می کند: البته منظور از طرح این مساله خدای ناکرده جمع بستن و توهین به یک صنف خاص نیست بلکه استثنائات در همه شغل ها وجود دارد به عنوان مثال یک خانم کارمند به همراه مادرش چندین بار در مراسم حضور پیدا کردند و جالب است که این فرد با خودروی ۲۰۶ می آمد و بعد در مراسم حضور میافت و پول های شاباش را در بخش زنانه جمع می کرد.

این فرد خیلی اتفاقی با شکایت یک صاحب مجلس و اذعان این که ما اصلا رسم نداریم که شاباش ها را جمع کنیم، پیدا شد. البته با چک دوربین های ورودی و ....

وی افزود: اماکن به ما اجازه نصب دوربین در بخش زنان را نمی دهد و لذا تنها راه چاره قبول مسئولیت از سوی خانواده های مراسم است.

وی با بیان این که راهکار مواجه با این موضوع خیلی ساده است اما برخی از صاحبان مراسم تمایلی به این موضوع ندارند، گفت: پیشتر حضور در مراسم باکارت دعوت بود و لی اکنون این کار انجام نمی شود و یا بعضی از صاحبان مراسم چک کردن افراد را دون از شان خود می دانند .

وی افزود: امروز به راحتی می توان با یک کیو آر کد QR Code ساده هم آدرس و هم متن دعوتنامه را برای افراد فرستاد و به راحتی می توان آن را در هنگام ورود چک کرد. ولی این نیز کاملا به میزبان اصلی مراسم باز می گردد.

اسد پورشمسی با بیان اینکه درصد بالایی از این اتفاقات در مراسم های عروسی بوده و در جشن های تولد کمتر دیده می شود، افزود: به دلیل اینکه در عروسی دو خانواده دعوت هستند که گاها میهمان ها تا کنون همدیگر را ندیده اند به همین دلیل در مراسم عروسی بیشتر شاهد این اتفاق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این اتفاق باید نماینده ای از دو خانواده در ورودی مراسم قرار داشته باشد و پیش ورود افراد در سالن مانع آنها شوند اینگونه از دعوت بودن همه افراد حاضر در مراسم مطمئن می شوید و بحثی هم در محیط داخل مراسم رخ نمی دهد.

یکی دیگر از تالار دار ها در این خصوص به مواردی بیش از خوردن شام و یا جمع کردن شاباش اشاره کرد، و گفت: افرادی با معرفی خود به عنوان میهمان یا دستیار عکاس مراسم از جشن و میهمانان عکاسی می کند و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می کنند

عکاسی و انتشار عکس های عروسی توسط یک ناشناس

یکی دیگر از تالار دار ها در این خصوص به مواردی بیش از خوردن شام و یا جمع کردن شاباش اشاره کرد، و گفت: افرادی با معرفی خود به عنوان میهمان یا دستیار عکاس مراسم از جشن و میهمانان عکاسی می کند و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

ارسلان بهروزی بیان کرد: این افراد که نماینده های صفحه های عروسی در شبکه اجتماعی هستند برای داشتن فیلم های جدید جهت قرار دادن در صفحه خود وارد مراسم ها شده و از افراد تصویر برداری و عکاسی می کنند.

وی گفت: در برخی مواقع نیز با عکاسی از مهمان ها، آنها را تهدید و یا از آنها اخاذی می کنند.

حفظ امنیت مراسم عروسی با میزبان است

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حفظ امنیت مراسم عروسی با میزبان است، اظهار داشت: همکاران ما در تالار ها درحین برگزاری مراسم درگیر پذیرایی و فراهم کردن زمینه برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم هستند و اینکه همه افرادی که در سالن مراسم حاضر هستند، دعوت هستند یا خیر بر عهده تالاردار نیست.

وی با بیان اینکه میزبان باید در این راستا برنامه ریزی داشته باشد، افزود: باید برخی از بزرگان فامیل که افراد دعوت شده را می شناسد مقابل در ورود به مراسم حضور داشته باشند تا اخیر غیر از مهمان های دعوتی نتوانند وارد مراسم شوند.

خسرو ابراهیمی نیا با اشاره به اینکه در کنار پذیرایی و تلاش برای برگزاری مراسم مسئله امنیت آن نیز حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل میزبان باید حتما پیش از مراسم به این مهم توجه داشته و برای آن برنامه ریزی کند.

برنامه ریزی قبلی جهت امنیت مراسم سبب میشود که در کنار دیگر تدارکی که دیدید جشن عروسی تا بهتر برگزار شود و شاهد اتفاق های بد نباشید.

قالیشویی شهرک امید

 

 



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کاهش هزینه‌های ترمیم دندان با محصولی که یک دلار هم نمی‌شود

لابراتوار دندانسازی

زهتاب، شرکت‌کننده رویداد عصر امید با اشاره به کسب موفقیت در تولید وِج چوبی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار دندانپزشکی، گفت: هزینه تمام‌شده وج کلاسیک تولیدی این شرکت که درترمیم و پر کردن دندان‌ها کاربرد دارد در بسته‌های ۲۰ یا ۳۰ تایی، ۳۰ هزار تومان است.


کاهش هزینه‌های ترمیم دندان با محصولی که یک دلار هم نمی‌شود
ایمان زهتاب، مدیرعامل شرکت پارس تجهیز دماوند که با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در توضیح محصول وِج‌های دندانپزشکی خاطرنشان کرد: این وج‌ها در دو مدل کلاسیک و آناتومیک تولید می‌شوند، ما دستگاه وج کلاسیک که چوبی است را تولید کردیم و در حال حاضر در انتظار دریافت مجوز از وزارت بهداشت هستیم.

وی افزود: مدل آناتومیک کلاً در ایران تولید نمی‌شود و وارداتی است که قیمت بالایی دارد. البته دستگاهی را در دست طراحی داریم که بتوانیم به‌جای واردات این محصول، آن را در داخل تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت پارس تجهیز دماوند در رابطه با کاربردهای این ابزار، اظهار کرد: در هنگام ترمیم و پر کردن دندان، یک نوار ماتریکس و یک نوار استیل دور دندان می‌بندند و به‌اصطلاح دندان را از شکستن دیواره‌هایش محافظت می‌کنند. این نواری که دور دندان می‌بندند حالت استوانه‌ای دارد. به خاطر اینکه فاصله بین دندان‌ها تنظیم شود، دو عدد وج، یکی جلوی دندان و یکی پشت دندان قرار می‌دهند تا بتوانند فاصله بین دندان‌ها را تنظیم و از گیرِ غذایی جلوگیری کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نمونه مشابه داخلی این ابزار نیز وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر به‌صورت تقلبی باکیفیت پایین تولید می‌شود و بسته‌ای ۵۸ دلار در سایت‌های اینترنتی به فروش می‌رسد. اما به گفته دندان‌پزشکان و اشخاص ذیصلاحی که برای دریافت مجوزمان از آن‌ها تأییدیه گرفتیم، وج‌های تولیدی شرکتمان وج استاندارد است و این اشخاص تأکید کردند که این وج‌ها، آن‌ها را به یاد وج‌های ۲۰ تا ۳۰ سال پیش که در حال حاضر وارد نمی‌شود، می‌اندازد چراکه کیفیت ابزارمان فوق‌العاده بالا است.

زهتاب با اشاره به اینکه فقط وج را تولید نمی‌کنیم و دستگاهش را نیز خودمان طراحی کردیم، گفت: وج کلاسیک سوئیسی‌ها را بررسی و در نهایت دستگاهش را طراحی کردیم و دقیقاً مانند آن‌ها ساختیم. در مورد وج‌های آناتومیک هم همین کار را کردیم، دستگاهش طراحی‌شده و در حین ساخت هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که هزینه تمام‌شده هر وج چه میزان است، خاطرنشان کرد: هزینه تمام‌شده‌اش در کارگاه ما بسته به تعداد ۲۰ تایی یا ۳۰ تایی، ۳۰ هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت پارس تجهیز دماوند حضور در رویداد گام دوم دانشگاه را فرصتی صددرصدی دانست و گفت: دانشگاه به ما قول مساعد داده است که از این پس از ما حمایت می‌کند زیرا در حال حاضر یک کارگاه شخصی اجاره کرده‌ایم و در دانشگاه فقط یک دفتر داریم. از دانشگاه می‌خواهیم با شرایط و ضوابط درست بر روی محصول ما سرمایه‌گذاری کنند، زیرا توانایی انجام کارهای بزرگ‌تر را داریم. حمایت باید حمایتی برای رفع مشکلات دانش‌بنیان‌ها و در راستای حل مسائل کشور باشد و ما به‌شدت از این نوع حمایت استقبال می‌کنیم.

وی در رابطه با مسائلی که برای اخذ مجوز با آن مواجه شده‌اند نیز بیان کرد: اگرچه سازمان غذا و داروی اصفهان کمال همکاری را با ما داشته است اما اداره تجهیزات پزشکی تهران استانداردی معرفی نمی‌کند که غذا و داروی اصفهان بتواند بر اساس آن به ما مجوز بدهد. سازمان غذا و داروی اصفهان تأکید بر مراجعه ما به اداره تجهیزات دندانپزشکی دارد و این مسئله اخذ مجوز را به تعویق انداخته است.

گفتنی است، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «عصر امید» از هشتم تا یازدهم خرداد در مصلا تهران برگزار می‌شود و میزبان ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان، آزمایشگاه و زیرساخت، گروه پژوهشی و استارت‌آپ است.

لمینت دندان اقساطی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه تکمیلی کمک معیشتی مرحله ۱۳۵ به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی دهک‌بندی و قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ واریز شد.

آفتاب‌‌نیوز :سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد این مرحله از پرداخت پس از دستور رئیس جمهور و متعاقب ارائه درخواست بازبینی سرپرستان خانواری که به دهک بندی و قطع یارانه در مرحله ۱۳۵ از طریق سایت hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام‌شده بود، واریز شد.

مقالات بیشتر:برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا

بر این اساس، کمک معیشتی تکمیلی مرحله ۱۳۵ به حساب خانواری که تا قبل از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک دهم قرار گرفته بودند و متقاضی تجدیدنظر و بازبینی در دهک‌بندی اعلام شده آن وزارتخانه، واریز شده است.

این مبلغ واریزی به حساب سرپرستان تا بررسی‌های انجام‌شده و تایید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسدود و غیرقابل برداشت خواهد بود.

مقالات دیگر:وکیل پایه یک دادگستری در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد پرداخت وام ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی وام خرید مسکن برای شهر تهران خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه کنفرانس خبری با وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت ارمنستان از برنامه ریزی برای بازار مسکن خبر داد و گفت: در بخش وام ودیعه مسکن ما پیشنهاد پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی را برای شهر تهران ارائه کرده ایم.

وی ادامه داد فعلا مبلغ سود این وام مشخص نیست که به زودی آن را اعلام خواهیم کرد.

مقالات بیشتر:قالیشویی غرب تهران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش  در مورد وام خرید مسکن گفت: در این باره نیز ما پیشنهاد پرداخت وام ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی را برای شهر تهران ارائه داده ایم که امیدواریم دولت با آن موافقت کند.

قاسمی همچنین از تعیین سخنگو برای بخش مسکن تهران خبر داد.

مقالات دیگر:توانبخشی سالمندان

منبع: تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بهترین روش شستشوی پرده زبرا کدام است؟

 

پخش عمده پرده زبرا

اگر سری به بازار پرده فروش ها زده باشید، احتمالا دریافته اید که تنوع پرده زبرا تا چه اندازه افزایش پیدا کرده و استقبال مردم از این نوع پرده ها به چه میزان بیشتر شده است.

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، اگر سری به بازار پرده فروش ها زده باشید، احتمالا دریافته اید که تنوع پرده زبرا تا چه اندازه افزایش پیدا کرده و استقبال مردم از این نوع پرده ها به چه میزان بیشتر شده است. امروزه دیگر کمتر خانه ای را می توان پیدا کرد که حداقل در قسمتی از آن (مثل اتاق خواب یا آشپزخانه) از پرده زبرا استفاده نشده باشد.

این پرده ها که معمولا از فلز، چوب، کامپوزیت و پارچه ابریشمی ساخته می شوند، علاوه بر ظاهر زیبایی که برای فضای داخلی منزل ایجاد می کنند، نقش مهمی در تنظیم میزان نور ورودی به داخل ساختمان و جذب گرد و غبار بیرون دارند. طبیعی است که با توجه به این مسئله، احتمال آلودگی پرده زبرا بسیار زیاد باشد. این پرده ها دقیقا به مانند سدی محافظ، تا جای ممکن از کثیف شدن فضای داخلی خانه جلوگیری می کنند.

بهترین روش شستشوی پرده زبرا کدام است؟

در نتیجه جای تعجبی ندارد که هر از چند گاهی به فکر نظافت آنها افتاده و بخواهید که آنها را شستشو دهید. نظافتی که با توجه به جنس حساس پرده، کار چندان ساده ای نبوده و حتما باید فوت و فن های مخصوص به آن را بلد باشید. در ادامه این مطلب بهترین روش های شستشن پرده زبرا را به شما توضیح داده ایم؛ با ما همراه باشید. صحبت از بهترین ها شد. پیش تر مقاله ای در رابطه با بهترین خشکشویی آنلاین در سطح وب منتشر شده بود که توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود. بد نیست این مطلب را هم مطالعه کنید.

پرده زبرا را هر چند یک بار باید شستشو داد؟
پرده‌ های زبرا معمولاً به‌گونه ‌ای طراحی و ساخته می ‌شوند که دولایه توری یا پارچه ‌ای داشته باشند که به شکل موازی بر روی همدیگر قرار بگیرند. همین ویژگی باعث می ‌شود که این پرده ‌ها در مقایسه با سایر انواع پرده (مثلا پرده والان دار و پرده حریر) گرد و غبار بیشتری به خود جذب کنند.

مسئله ای که پرده زبرا را به سادگی کثیف کرده و منجر به بروز علائم آلرژیک در ساکنین ساختمان می شود. برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات لازم است که این پرده ‌ها در فواصل زمانی مشخص شسته شده و از هرگونه آلودگی تمیز شوند. تمیز کردن مدام پرده های زبرا موجب می شود که گرد و غبار و آلودگی ‌ها به سرعت از سطح پرده پاک شده و نظافت آن به سادگی میسر باشد.

به خصوص باتوجه به قیمت خشکشویی پرده که چندان هم کم نیست، بهتر است خودتان هر از چند گاهی پرده هایتان را تمیز کنید. البته در عین حال توصیه می کنیم که شستشوی کامل پرده را به صورت فصلی در برنامه خود قرار دهید. یعنی حداقل یک بار در هر فصل پرده را کاملا تمیز کنید.

شستشوی هفتگی پرده ‌های زبرا به چه شیوه ای است؟
طرز شستن پرده زبرا به صورت هفتگی کار ساده ای است و موجب صرفه جویی در وقتتان نیز می شود. کافی است به صورت سطحی پرده ‌ها را گردگیری کنید و آلودگی هایی را که احتمالا هنوز تازگی دارند، از روی آن پاک کنید . برای انجام این کار دو روش مختلف وجود دارد:

1 - نظافت هفتگی پرده زبرا به کمک دستگاه بخارشوی
تمیز کردن پرده با بخارشوی بسیار ساده است و در عین حال اگر به صورت مداوم صورت بگیرد، بسیار موثر خواهد بود. در این روش کافی است بخارشوی را به آرامی از بالا به پایین پرده بکشید و این کار را دو یا سه بار تکرار کنید. تنها دقت داشته باشید که حرارت دستگاه بیش از اندازه نباشد تا به بافت ظریف پرده آسیبی وارد نشود.

2 - نظافت ماهانه پرده زبرا به کمک شامپو فرش
شامپو فرش یک ماده شیمیایی قدرتمند است و از این لحاظ می تواند آلودگی های عمیق تر پرده را نیز از بین ببرد. در هنگام استفاده از شامپو فرش مراحل زیر را به ترتیب طی کنید تا پرده کاملا تمیز شود:

پرده زبرا را از قسمت نگهدارنده بست خارج کنید تا بتوانید در فضایی باز آن را تمیز نمایید
پرده را روی سطحی صاف و محکم قرار دهید، به طوری که تکان نخورد
مقداری از شامپو فرش و آب ولرم را روی آن بریزید
با استفاده از یک برس یا اسفنج نرم، شامپو فرش را به آرامی روی قسمت‌ های مختلف پرده پخش کنید
پس از شستشوی کامل و برطرف شدن آلودگی‌ ها، با آب ولرم پرده را آبکشی کنید
پرده را به منظور خشک شدن، مدتی از جایی آویزان کنید
پرده زبرا را مشابه با مثل نصب لوستر، در محل اصلی خود مجددا نصب کنید
بهترین روش شستشوی پرده زبرا کدام است؟

شستن پرده زبرا به صورت فصلی و سالانه چگونه است؟
اگر مطابق با روش هایی که بالاتر توضیح دادیم، پرده های منزلتان را هفته ای یک بار تمیز کنید، احتمالا نیاز به شستشوی سالانه آنها نخواهید داشت. با این وجود به هر دلیلی ممکن است که پرده زبرای شما بسیار کثیف شده و نیاز داشته باشید تا آن را به صورت اساسی تمیز کنید.

در اینگونه مواقع دیگر ترفندهای بالا جواب نداده و باید از پاک کننده های جدیدی استفاده کنید. یکی از بهترین ترفندهای شستشوی صفر تا صدی پرده را که نسبتا مشابه با روش قبلی است، در ادامه برای شما توضیح داده ایم:

پرده زبرا را از قسمت ‌های نگهدارنده بست و قاب آن جدا کنید
پرده را روی سطحی صاف و محکم قرار دهید تا به راحتی به همه نقاطش دسترسی داشته باشید
موارد شوینده ای را که خریداری کرده اید، در آب حل کنید تا پاک کننده مدنظر به دست آید (توجه داشته باشید که شوینده‌ های آنزیمی و اسیدی ممکن است به رنگ و بافت پارچه پرده زبرا آسیب برسانند، پس بهتر است از شوینده های غیر آنزیمی استفاده کنید که متناسب با جنس ظریف پرده زبرا هستند)
یک اسفنج نرم و تمیز را به مواد شوینده ای که در مرحله پیش آماده کردید، آغشته نمایید
به آرامی و به کمک اسفنج سطح پرده زبرا را شستشو دهید
پس از پاک شدن آلودگی ‌ها و کثیفی ها، پرده را که حالا کاملا خیس شده است، آبکشی نمایید
پرده خیس را از محلی مرتفع آویزان کنید تا خشک شود و در عین حال هیچ چروکی روی آن ایجاد نگردد
پرده خشک شده و تمیز را مجددا در محل اصلی خود نصب کنید
پرده های چوبی زبرا چگونه تمیز می شوند؟
یکی از انواع پرده های زبرا، پرده های زبرای ساخته شده از چوب است. تمیز کردن این گونه پرده ها مثل سایر لوازم چوبی منزل است و می توانید با یک پارچه نخی گرد و غبار و آلودگی ها را از روی آن پاک کنید. در این حالت بهتر است که دست خود را روی دکمه ریل پرده نگه دارید و لابلای آن را کاملا گردگیری کنید. البته توصیه می کنیم که دستمالی که با آن گردگیری انجام می دهید، ترجیحاکمی مرطوب باشد (با آب گرم) تا پرده بهتر تمیز شود.

بهترین روش شستشوی پرده زبرا کدام است؟

چند نکته در رابطه با شستشو و خشکشویی پرده زبرا
برای محافظت هرچه بیشتر از پرده زبرای خود می توانید از اسپری نانو استفاده کنید. این اسپری ها از نفوذ مایعات و هرگونه آلودگی به داخل تار و پود پرده جلوگیری می کنند و دوام آن را افزایش می دهند. نحوه تمیز کردن تابلو فرش دستباف نیز به کمک همین اسپری های نانو است.
قبل از اقدام برای پرده شویی لازم است که حتماً بروشور و برچسب راهنمای آن را مطالعه کنید. چراکه ساختار این پرده ها به نحوی بوده که ممکن است محدودیت‌ های خاصی برای تمیز کردن و شستشو داشته باشند.
به ‌هیچ ‌عنوان نباید از آب داغ برای تمیز کردن پرده‌ های زبرا استفاده کنید، زیرا به راحتی بافت پرده را نابود می کنند.
در صورتی که پرده ها فقط گرد و غبار گرفته ‌اند (که در اکثر موارد نیز چنین است) کافی است از دستمال مرطوب و گردگیری برای پاک کردن آلودگی ها استفاده نمایید.
در صورتی که قصد دارید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید، حتما فرمولاسیون آن را بررسی نمایید، چراکه ممکن است قدرت اسیدی زیادی داشته و به بافت و رنگ پرده ‌ها آسیب وارد کند.
سخن پایانی

پرده های تمیز نقش زیادی در زیباسازی دکوراسیون داخلی منزل دارند. از این رو نظافت آنها اهمیت بالایی داشته و به صورت دوره ای باید شسته شوند.

یشنهاد ما این است که در صورتی که ارزش بسیار بالایی برای پرده زبرای خود قائل هستید، کار نظافت آن را به مجموعه های حرفه ای خدمات آنلاین منزل که سرویس های مختلفی از جمله برقکاری، تمیزکاری خانه و نظافت انواع پرده ها را ارائه می دهند، بسپارید. در غیر این صورت خودتان می توانید با پیاده کردن روش هایی که بالاتر توضیح دادیم، پرده زبرا را به خوبی تمیز نمایید.

بهترین قیمت شستشوی فرش در تهران

 

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

خرید کتاب های پزشکی تخصصی در سایت کتاب پزشکی راه طب

دندانسازی در تهران

 

خرید کتاب اورجینال دندانپزشکی هر چند که در گذشته رایج نبوده اما امروزه اهمیت بسیار ویژه ای پیدا کرده است. در حقیقت در آن زمان این رشته معادل با دندانسازی بوده و کتاب های مخصوص آن وجود نداشت. اما بعدها رشته دندانپزشکی به عنوان یکی از رشته های علوم تجربی در دانشگاه ها معرفی شد. این رشته اختصاص به علم رعایت بهداشت دهان و دندان و پیشگیری و درمان بیماری های مربوط به آن دارد.


خرید کتاب های پزشکی تخصصی در سایت کتاب پزشکی راه طب
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، خرید کتاب اورجینال دندانپزشکی هر چند که در گذشته رایج نبوده اما امروزه اهمیت بسیار ویژه ای پیدا کرده است. در حقیقت در آن زمان این رشته معادل با دندانسازی بوده و کتاب های مخصوص آن وجود نداشت. اما بعدها رشته دندانپزشکی به عنوان یکی از رشته های علوم تجربی در دانشگاه ها معرفی شد. این رشته اختصاص به علم رعایت بهداشت دهان و دندان و پیشگیری و درمان بیماری های مربوط به آن دارد. با توجه به اهمیت و جایگاه رشته دندانپزشکی در سراسر جهان کتاب های زیادی مختص این رشته تالیف شده اند.

کتاب دندانپزشکی اورجینال یا ترجمه شده؟

خرید کتاب های اورجینال و زبان اصلی نه تنها به دانشجویان رشته دندانپزشکی بلکه به تمامی دانشجویان رشته های علوم پزشکی توصیه می شود. خرید کتاب های دندانپزشکی اورجینال نسبت به کتاب های ترجمه شده این مزیت را دارد که مفهوم اصلی مدنظر نویسنده را به مخاطب می آموزد. در حالی که مترجم ممکن است برداشت خود از آن مفهوم را در کتاب ترجمه شده قید نماید.

خرید کتاب اورجینال دندانپزشکی، معادل با یادگیری اصول این علم است. رشته دندانپزشکی علاوه بر سلامت دهان و دندان با زیبایی صورت و کلام و لبخند افراد نیز در ارتباط است. از این رو انواع انتشارات کتاب دندانپزشکی هر ساله منابع ارزشمندی را در مورد علم دندانپزشکی روز منتشر می کنند.

برای خرید کتاب اورجینال دندانپزشکی چه باید کرد؟

خرید کتاب های پزشکی تخصصی در سایت کتاب پزشکی راه طب

برای خرید کتاب اورجینال دندانپزشکی چه باید کرد؟

در حالت کلی انواع کتاب پزشکی و دندانپزشکی اورجینال از جمله کتاب های کمیاب و گرانقیمت محسوب می شوند. به دلیل کمیاب بودن این کتاب ها، فروشگاه ها و مراکز عرضه کتابی نیز که آنها را ارائه می کنند، این کتاب ها را بالاتر از قیمت اصلی شان به فروش می رسانند. شاید شما به عنوان یک دانشجوی دندانپزشکی حاضر باشید برای خرید کتابی که می خواهید ساعت ها در کتاب فروشی های شهر بگردید و هر مبلغی را برای خرید آن صرف کنید. البته این موضوع در زمان پایان ترم و نزدیک به امتحانات بیشتر اتفاق می افتد. اما در عصر تکنولوژی و اینترنت امروز نیازی به صرف این همه زمان و انرژی و همچنین پرداخت هزینه اضافی برای کتاب نیست.

خرید کتاب های علوم پزشکی و دندانپزشکی به قیمت مناسب

در سایت مجموعه ما علاوه بر اینکه به طیف وسیعی از کتاب های اورجینال و ترجمه شده علوم پزشکی، پیراپزشکی و دندانپزشکی دسترسی پیدا خواهید کرد، می توانید آنها را به قیمت مناسب نیز خریداری کنید.

در حقیقت با خرید از مجموعه ما، قیمت اصلی کتاب را پرداخت می کنید. دانشجویان دندانپزشکی دقت داشته باشند که کتاب هایی که در دوران تحصیل خود برای گذراندن واحدهای درسی خریداری می کنند، در آینده شغلی آنها نیز به کار خواهد آمد. چرا که قوی ترین حافظه ها نیز گاهی به مرور مطالب از پیش آموخته نیاز پیدا می کنند. پس تا جای ممکن کتاب های اورجینال دندانپزشکی را خریداری نمایید تا از کیفیت بالای مطالب آنها در هر زمان استفاده کنید.

قالیشویی در رسالت

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کرج رسا:معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز برای محافظت از موجودی حساب بانکی در هنگام خرید از دستفروش‌ها چهار توصیه را ارائه کرد.

فرید نجف نیا با اشاره به اینکه در نتیجه سهل انگاری شهروندان و عدم رعایت توصیه های پیشگیرانه، متاسفانه هر ساله هزاران نفر درگیر موضوع کپی کارت بانکی و خالی شدن حساب بانکی آن ها توسط کلاهبرداران در کشور هستند گفت: ضرورت دارد در این خصوص با افزایش هوشیاری و آگاهی‌های عمومی از پیشامدهای مشابه پیشگیری شود تا وجوه و پس انداز مردم در معرض دست درازی باندهای بزهکار قرار نگیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با بیان اینکه یکی از شیوه‌های کلاهبرداری نوین با توجه به توسعه فن آوری، اسکیمر یا دستگاه کپی کارت بانکی است متذکر شد: در این روش، هنگام خرید، خریدار برای پرداخت پول، کارت بانکی خود را تحویل فروشنده می‌دهد و فروشنده در لحظه‌ای از غفلت صاحب کارت سوءاستفاده کرده و کارت را داخل دستگاه مخصوص کپی می‌کشد.

مقالات بیشتر:فروش عمده پرده زبرا

وی افزود: در این فرایند بسیار کوتاه، کلیه اطلاعات کارت بانکی خریدار در دستگاه کپی شده و سپس با توجه به این که رمز کارت هم از وی پرسیده است با کپی کارت بر روی یک کارت خام، حساب فرد در اختیار فرد بزهکار قرار گرفته و آن را خالی می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز بر ضرورت رعایت برخی نکات پیشگیرانه در این خصوص تاکید کرد و گفت: شهروندان از مغازه‌هایی که تحت نظارت اتحادیه اصناف هستند خریداری کنند و توصیه اکید بر عدم خرید از دست فروش‌ها و ماشین‌های مستقر در معابر است.

وی اضافه کرد: دیگر توصیه این است که در هنگام خرید، به فروشنده اعلام کنند که خودشان شخصا می‌خواهند کارت را بکشند و رمز را وارد کنند که حتما دقت شود وارد کردن رمز دور از دید فروشنده باشد.

نجف نیا متذکر شد: چنانچه به دو توصیه اول توجه نکردید و از دستفروش یا از مغازه خرید کردید و کارت بانکی خود را در اختیار آنها قرار دادید به هیچ وجه رمز کارت را به فروشنده نگویید و شخصا رمز را به صورتی که بدن خود را حائل دید فروشنده قرار دهید وارد کنید.

وی در پایان گفت: یک توصیه دیگر این است که یک کارت بانکی را با شارژ مبلغ پایین به خریدهای خرد از مغازه و دستفروش یا حتی اینترنتی اختصاص دهید و پس انداز یا مبالغ عمده را در کارت‌های دیگر خود نگهداری کنید تا در صورتی که مشکلی پیش آمد همه سرمایه شما در معرض خطر قرار نگیرد.

روابط عمومی دادگستری البرز

مقالات دیگر:سالن عقد غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آن دسته از افراد که یارانه نگرفتند افرادی هستند که به دلایل دیگر از قبل یارانه نداشتند یا به هر دلیلی یارانه آن‌ها قطع شده بود که ممکن است جزو دهک دهم باشند یا نباشند که این افراد جاماندگان یارانه هستند و باید به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها که بزودی شروع به کار می‌کند مراجعه کنند.

برای ثبت اعتراض‌ به یارانه، باید با این «سایت، سامانه و تلفن گویا» در ارتباط باشید | طریقه پاسخ به سوالات یارانه‌ای خانوارها

به گزارش سایت 55آنلاین، آن دسته از افراد که یارانه نگرفتند افرادی هستند که به دلایل دیگر از قبل یارانه نداشتند یا به هر دلیلی یارانه آن‌ها قطع شده بود که ممکن است جزو دهک دهم باشند یا نباشند که این افراد جاماندگان یارانه هستند و باید به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها که بزودی شروع به کار می‌کند مراجعه کنند.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در چهار روز اجرای طرح جدید یارانه ای دولت ۲ میلیون تماس و مراجعه به سایت انجام شده و اعتراضات یک میلیون و ۵۰ هزار نفر ثبت شده که در حال بررسی است.

مقالات بیشتر:لابراتور دندانسازی تهران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گروه‌های پاسخگویی وزارت مردم به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی درخواست‌ها و سوالات خانوارها درباره عدالت‌بخشی به پرداخت یارانه‌ها هستند.

«حجت الله عبدالملکی» درخصوص بازدید روز گذشته «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور از سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات و سوالات مردمی در اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها»، اظهار داشت: اجرای این طرح ملی سوالات و دغدغه‌هایی را برای مردم به وجود آورد که نیازمند شفاف‌سازی و همراهی همه‌جانبه است.

وی افزود: عدالت در توزیع یارانه‌ها و کاهش فاصله طبقاتی مورد تاکید رئیس جمهور است که تلاش می شود این مهم محقق شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آثار مثبت اجرای این طرح برای اقشار و دهک‌های پایین جامعه، ادامه‌داد: پس از اجرای این طرح «ضریب جینی» در کشور وضعیت مناسبی پیدا می کند و شاخص های اقتصادی بهبود می یابد

عبدالملکی بیان‌داشت: همزمان با پرداخت این یارانه برای مردم، تیم‌های پاسخگویی به سوالات مردم در سامانه تلفنی مستقر شدند.

وی بر به‌روز رسانی و پشتیبانی از سامانه تاکید کرد و گفت: در چهار روز اجرای طرح ۲ میلیون تماس و مراجعه به سایت انجام شده و اعتراضات یک میلیون و ۵۰ هزار نفر ثبت شده که در حال بررسی است.

در جریان این بازدید معاون اول رئیس جمهور و وزیر رفاه ضمن گفت و گوی صمیمی و قدردانی از زحمات اپراتورهای سامانه های تلفنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به تماس تلفنی چند نفر از هموطنان که با این سامانه تلفنی تماس گرفته بودند، درخصوص طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها پاسخ دادند.

 

 

سامانه ۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راهنمایی و پاسخگویی مردمی که از دریافت یارانه ها در طرح جدید دولت جا مانده اند و سایر سوالات یارانه ای، در سه شیفت و با ۱۲۰ اپراتور که از جامعه معلولان کشور هستند.

افراد می توانند برای ثبت شکایت ها به سایت حمایت معیشتی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir و تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مراجعه کنند.

مقالات دیگر:وکیل پایه یک دادگستری ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ارتباط افسردگی با بیماری قلبی-عروقی

مرکز درمان افسردگی در آریاشهر

خبر خودرو

پژوهشگران "دانشگاه نیویورک" به یافته‌های جدیدی در مورد ارتباط افسردگی و استرس بلندمدت با بیماری قلبی-عروقی دست یافته‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، نتایج ابتدایی ارائه‌ شده در یک پژوهش جدید که روی یک مدل موش انجام شده است، می‌توانند نشان دهند که افزایش افسردگی و استرس بلندمدت و شدید چگونه خطر ابتلا به بیماری قلبی-عروقی را بالا می‌برد.


"اوزلم توفانلی کایرسیباسی"(Özlem Tufanli Kireccibasi)، پژوهشگر دانشکده پزشکی "دانشگاه نیویورک"(NYU) و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که اختلالات افسردگی عمده و اضطراب ناشی از استرس بلند مدت و شدید، با افزایش میزان بیماری‌های قلبی-عروقی مرتبط است. خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، با توجه به شدت افسردگی افزایش می‌یابد.


پژوهشگران اظهار داشتند که پژوهش آنها نخستین پروژه‌ای است که از موش مبتلا به استرس و افسردگی مزمن برای بررسی این موضوع استفاده می‌کند که آیا استرس مزمن ممکن است بر داروهای کاهش‌دهنده کلسترول تأثیر بگذارد یا خیر.


پژوهشگران در این پروژه، موش‌هایی را که فاقد "گیرنده لیپوپروتئین با چگالی پایین"(LDLr) بودند، مورد بررسی قرار دادند. این گیرنده برای پاکسازی کلسترول بد از بدن لازم است. موش‌های مورد استفاده در این پژوهش، مانند افرادی که فاقد گیرنده به دنیا می‌آیند، مستعد تجمع چربی موسوم به "پلاک"(plaque) در شریان‌های خود هستند و در معرض بیماری‌های قلبی-عروقی زودرس و تهاجمی قرار دارند. پلاک‌های ناپایدار و مستعد پارگی می‌توانند از هم جدا شوند و لخته‌های خون را پدید آورند که جریان خون را متوقف می‌کنند و به حمله قلبی یا سکته منجر می‌شوند. برای تقلید از تشکیل پلاک‌های چربی در انسان، موش‌ها به مدت ۲۴ هفته با رژیم غذایی غنی از کلسترول تغذیه شدند.


نیمی از موش‌ها طی ۱۰ روز، برای مدت کوتاهی در معرض استرس اجتماعی قرار گرفتند. پس از هر دوره استرس، موش‌ها از نظر اجتناب اجتماعی و رفتارهای نشان‌دهنده افسردگی مانند اضطراب ارزیابی شدند. موش‌هایی که این رفتارها را نشان دادند، به عنوان مستعد افسردگی و بقیه به عنوان انعطاف‌پذیر طبقه‌بندی شدند. نیمی دیگر از موش‌ها، در معرض استرس اجتماعی قرار نگرفتند.


هم موش‌های افسرده و هم موش‌های کنترل‌شده، با یک داروی کاهنده کلسترول بد به مدت سه هفته تحت درمان قرار گرفتند تا درمان کلسترول در انسان را تقلید کنند. پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که وقتی موش‌های فاقد LDLr با داروهای کاهش‌دهنده چربی درمان می‌شوند، پلاک شریانی در آنها التهاب کمتری پیدا می‌کند و پایدارتر می‌شود. پس از درمان، موش‌ها از نظر بروز تغییرات در تعداد سلول‌های التهابی پلاک‌هایشان، تعداد مونوسیت‌های التهابی در حال گردش در خون و تعداد سلول‌های مغز استخوان که پیش‌ساز سلول‌های ایمنی پلاک هستند، آزمایش شدند. موش‌های انعطاف‌پذیر به طور مشابه مورد ارزیابی قرار گرفتند اما بررسی روی این گروه از موش‌ها ادامه دارد.


بررسی‌ها نشان دادند که موش‌های مستعد افسردگی در مقایسه با موش‌هایی که در معرض استرس قرار نگرفته‌اند، دارای ویژگی‌های زیر هستند.


افزایش ۵۰ درصدی سلول‌های ایمنی در پلاک شریان‌ها

دو برابر شدن تعداد مونوسیت‌های در گردش که پیش‌ساز سلول‌های التهابی هستند

افزایش ۸۰ درصدی تعداد پیش‌سازهای سلول‌های ایمنی در مغز استخوان

کاهش کلاژن در پلاک شریان‌ها که نشان‌دهنده بی‌ثباتی است

کاهش مشابه سطوح لیپید در مقایسه با واکنش گروه کنترل‌شده نسبت به داروهای کاهش‌دهنده کلسترول بد

کایرسیباسی گفت: یافته اصلی ما این است که به نظر می‌رسد استرس مکرر، اثرات فیزیولوژیکی و شکست اجتماعی، از بروز تغییر در پلاک‌ها که باید توسط داروهای کاهش‌دهنده چربی ایجاد شود، جلوگیری می‌کند.


همچنین، پژوهشگران بررسی کردند که آیا تفاوت در مغز استخوان موش‌های افسرده ممکن است زمینه‌ساز تفاوت در اندازه و ویژگی‌های پلاک باشد یا خیر. برای آزمایش این موضوع، گروه دیگری از موش‌های مبتلا به کمبود LDLr، پیوند مغز استخوان را از موش‌های مستعد افسردگی یا گروه کنترل‌شده دریافت کردند. پس از پیوند مغز استخوان، موش‌ها به مدت ۲۴ هفته با رژیم غذایی غنی از کلسترول تغذیه شدند.


در مقایسه با موش‌هایی که مغز استخوان را از گروه کنترل‌شده و بدون استرس دریافت کردند، موش‌هایی که مغز استخوان را از گروه حساس دریافت کرده بودند، ویژگی‌های زیر را داشتند.


افزایش ۱۶ درصدی پیش‌سازهای سلول ایمنی در مغز استخوان

افزایش ۵۰ درصدی مونوسیت‌های التهابی در خون

بدون تغییر در اندازه پلاک اما ۲۳ درصد التهاب بیشتر درون پلاک

کایرسیباسی ادامه داد: ما با در نظر گرفتن همه نتایج باور داریم در شرایطی که استرس مزمن وجود دارد، ممکن است اثرات نامطلوب کلسترول بالا افزایش و مزایای کلسترول پایین کاهش یابد. این امر نشان می‌دهد که استرس مزمن، برنامه‌ریزی مجدد در سطح ژنتیکی را که به نام تغییرات اپی‌ژنتیک شناخته می‌شوند، در پیش‌سازهای مغز استخوان مونوسیت‌ها واسطه می‌کند؛ به طوری که وقتی سلول‌ها وارد پلاک‌ها می‌شوند، التهاب بیشتری دارند.


بررسی موش‌های این پژوهش ممکن است راهی را برای ارزیابی و بهبود درمان افسردگی و استرس بلندمدت ارائه دهد و به بهبود پیامدهای قلبی-عروقی کمک کند.


کایرسیباسی خاطرنشان کرد: این یافته‌ها ممکن است نشان‌دهنده لزوم توجه بیشتر به سلامت روان برای مبارزه با بیماری‌های قلبی-عروقی، به ‌ویژه برای افراد مبتلا به افسردگی یا استرس مزمن باشند. در دهه‌های آینده، درمان‌های جدید برای تصلب شرایین باید بر تغییر واکنش‌های ایمنی، مهار التهاب و ارتقای مسیرهای رفع پلاک تمرکز کنند. این درمان‌ها برای سود رساندن به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و به ‌ویژه افراد مبتلا به افسردگی، قابلیت زیادی دارند.


پژوهشگران در حال حاضر در حال جمع‌آوری نمونه‌ از موش‌هایی هستند که در معرض استرس مکرر قرار گرفته‌اند اما به نظر می‌رسد در برابر آن انعطاف‌پذیر هستند. کایرسیباسی افزود: ما همان تجزیه و تحلیل‌های این پژوهش را انجام خواهیم داد تا تعیین کنیم که آیا قرار گرفتن در معرض استرس یا حساسیت به آن که عامل ایجاد تغییرات در پلاک است، به کاهش یافتن یا بدتر شدن پلاک منجر می‌شود یا خیر.

قالیشویی فلکه سوم تهرانپارس

 



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq


آموزش مجازی تئوری موسیقی و سلفژ در فرهنگسرای خانواده

آموزشگاه سلفژ غرب تهران

ثبت نام آموزش مجازی «تئوری موسیقی و سلفژ» در دوسطح مبتدی و پیشرفته با حضور سعید رضایت در فرهنگسرای خانواده آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ در این دوره آموزشی مباحثی چون سلفژ گفتاری (سلفژ پارلاتی)، سلفژ آوازی (سلفژ کانتاتی)، وزن خوانی (ریتم خوانی)، شنوایی (دیکته موسیقی)، وزن خوانی (ریتم خوانی) و تئوری موسیقی به‌طور متناوب و جداگانه آموزش داده می‌شود.

 

سُلفژ یعنی ادای درست، کامل فرکانس و ارزش زمانی نت ها (ریتم) و تقویت شنوایی برای کوک شدن و نهادینه شدن فرکانس های دقیق نت ها در گوش و از دروس مهم و همیشگی موسیقی است و تمام فعالان عرصه موسیقی باید تسلط کامل بر روی این درس را داشته‌ باشند.

 

رضایت دانش آموخته و مدرس رشته موسیقی؛ تدریس و همکاری با ده ها آموزشگاه موسیقی و مرکز فرهنگی، موسس ، رهبر و سرپرست گروه های کر، کسب جوایز متعدد از مسابقات داخلی و بین‌المللی در کارنامه کاری خود دارد.

 

قالیشویی تهران نو

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فرارو:علیرضا زالی گفت: منطقه ۴ تهران نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ایام کرونا همواره نقطه داغ ما محسوب می‌شد، به طوری که در بخش بستری و چه در حوزه مرگ و میر بیشترین آمار این منطقه را به خود اختصاص می‌داد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه شرایط فعلی این بیماری، به معنای پایان کرونا نیست، بر لزوم ادامه مقابله با این بیماری و برنامه‌ریزی و طراحی لازم در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی در شصت وسومین جلسه علنی شورای شهر تهران که به مناسبت هفته سلامت حضور یافت، با اشاره به اینکه نباید شرایط فعلی را پایان کرونا ویروس دانست افزود: این اشتباهی راهبردی است که بگوییم کرونا به پایان رسیده و برهمین اساس باید برای ادامه مقابله با این بیماری برنامه ریزی و طراحی‌های لازم را داشته باشیم.

وی افزود: اصولا بحران در تهران به ویژه بحران‌های از جنس نرم افرازی، با چالش‌هایی همراه است و یکی از چالش‌هایی که ما در بیماری کووید ۱۹ با آن روبه رو بودیم تمرکز جمعیتی در تهران بود؛ به شکلی که در برخی از مناطق ما با تمرکز جمعیتی بالای رو به رو بودیم.

مقالات بیشتر:آموزشگاه گیتار غرب تهران

وی ادامه داد: به عنوان نمونه منطقه ۴ تهران نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ایام کرونا همواره نقطه داغ ما محسوب می‌شد، به طوری که در بخش بستری و چه در حوزه مرگ و میر بیشترین آمار این منطقه را به خود اختصاص می‌داد.

وی با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت‌های حوزه درمانی در تهران در سال‌های اخیر متناسب با جمعیت توسعه و رشد پیدا نکرده، افزود: بی تردید در این بخش با محرومیت‌هایی روبه‌رو هستیم، به شکلی که سرانه تخت‌های دولتی در تهران بسیار پایین‌تر از سایر استان‌ها است. از آغاز بیماری کووید ۱۹، ۱۱۸ بیمارستان در تهران درگیر این بیماری شدند، ۶۷ درصد از خدمات در ارتباط با بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های دانشگاهی و مابقی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، ارتش و... ارائه شده است که این مسئله می‌تواند به عنوان یک رکورد ملی و حتی بین المللی محسوب شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به راه اندازی بیمارستان صحرایی در ایام کرونا و در کمتر از ۲۴ ساعت و در محل نمایشگاه بین المللی تهران گفت: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آغاز کرونا به بیمارستان با عنوان این بیماری مراجعه کردند که در این بخش دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خدمات لازم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه پیک پنجم که از سخت‌ترین امواج کرونا بود، ادامه داد: بی تردید باید دید در ایام کرونا هیچ یک از مراجعه کنندگان با مشکل مواجه نشدند و تمام افراد خدمات مناسبی دریافت کردند. تا روز گذشته ۲۶ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شد، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دز اول و حدود ۹ میلیون دز دوم و حدود ۵ میلیون نفر دز سوم را دریافت کردند.

مقالات دیگر:وکیل کلاهبرداری ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چرا حمل پیانو را باید به متخصص حمل پیانو سپرد؟

آموزشگاه پیانو غرب تهران

آسیا نیوز

حمل پیانو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که با این وسیله سر و کار دارند. پیانو از لحاظ مادی بسیار باارزش بوده و از لحاظ معنوی نیز برای نوازنده آن اهمیت خاصی دارد. از این رو، زخمی شدن بدنه پیانو یا آسیب دیدن دیگر بخش‌های آن، ضرر زیادی به فرد وارد کرده و باعث ناراحتی او می‌گردد.

حمل پیانو



حمل پیانو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که با این وسیله سر و کار دارند. پیانو از لحاظ مادی بسیار باارزش بوده و از لحاظ معنوی نیز برای نوازنده آن اهمیت خاصی دارد. از این رو، زخمی شدن بدنه پیانو یا آسیب دیدن دیگر بخش‌های آن، ضرر زیادی به فرد وارد کرده و باعث ناراحتی او می‌گردد.
با توجه به این موارد حمل پیانو و جابجایی آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دارنده آن می‌باشد. در واقع می‌توان گفت جابجایی و حمل پیانو یک تخصص محسوب می‌شود که باید با دقت کامل انجام شود. بنابراین، به این نکته توجه داشته باشید که وظیفه انتقال پیانو را به که می‌سپارید و چقدر به او اطمینان دارید. اگر قصد جابجایی دارید، حمل پیانو را به افراد متخصص و مسئول بسپارید تا آن را سالم و سلامت در مکان موردنظر خود تحویل بگیرید.



جابجایی پیانو



اگر با پیانو سروکار دارید، باید بدانید که پیانو وسیله‌ای ظریف و شکننده است و جابجایی آن کاری سخت می‌باشد. افرادی که پیانو را جابجا می‌کنند باید در این کار تجربه و تخصص کافی داشته باشند تا آسیبی را به دستگاه وارد نکنند.



حمل و نقل پیانو



پیانوها از لحاظ اندازه و سایز متفاوت هستند. پیانوهای امروزی بین ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی‌متر ارتفاع دارند و طول آن‌ها نیز بین ۱۴۰۰ تا ۲۱۵۰ میلی‌متر می‌باشد. قبل از این‌که اقدام به حمل و نقل پیانو کنید، باید اندازه آن را در نظر بگیرید و مقدار آن را با اندازه درب ورودی منزل، راهروها و … مقایسه نمایید. اگر نتوانید پیانو را به راحتی از این موانع عبور دهید، باید راهکار دیگری برای حمل آن پیدا کنید.



حمل تخصصی پیانو



دقت داشته باشید که پیانو وسیله‌ای ظریف و حساس است. پس قبل از اقدام به حمل پیانو، سرپوش آن را ببندید و پیانو را با دقت در پلاستیک‌های ویژه‎‌ی جابجایی بپیچید. بسته‌بندی پیانو باعث می‌شود تا این وسیله در حین جابجایی آسیبی نبیند و در صورتی که با دیوار یا راه‌پله برخورد کند، خدشه‌ای به آن وارد نشود.

جابجایی تخصصی پیانو

جابجایی پیانو

یکی از مهم‌ترین وسیله‌هایی که برای جابجایی پیانو به آن نیاز دارید، دوشبند حمل پیانوست. بسیاری از افراد با طناب، ملحفه و … اقدام به جابجایی پیانو می‌کنند و با این کار آسیب جدی به آن وارد می‌نمایند. پاره شدن طناب یا ملحفه از جمله بدترین اتفاقاتی است که ممکن است حین جابجایی رخ دهد. علاوه بر این، افرادی که کار حمل پیانو را با طناب انجام می‌دهند، نمی‌توانند تعادل خود را به درستی حفظ کنند
و به همین دلیل در هنگام عبور از راه‌پله‌ها یا کنار دیوار دچار مشکل شده و با برخورد به این موانع، آسیب بسیاری را به پیانو وارد می‌کنند. شرکت‌های تخصصی حمل و نقل پیانو دوشبند حمل و دیگر تجهیزات لازم را در اختیار دارند و پیانو را با دقت بسیار بالایی انتقال می‌دهند.



شرکت حمل و نقل پیانو



شرکت حمل و نقل پیانو بسیار تخصصی عمل می‌کنند و افراد حرفه‌ای و ماهر را برای انجام این کار در اختیار دارد. آن‌ها از تجهیزات مناسب برای انتقال استفاده می‎کنند و پیانو را از هرگونه آسیبی در امان می‌دارند. شما می‌توانید کار جابجایی پیانو را با اطمینان به این شرکت‌ها بسپارید و از سالم ماندن آن در حین انتقال مطمئن باشید.



هزینه حمل پیانو



دقت داشته باشید که حمل پیانو مهارت و تخصص ویژه‌ای می‌طلبد و هرگونه آسیب به آن هزینه‌ی زیادی برایتان دارد. از این رو، شرایط حمل پیانو با سایر اسباب اثاثیه متفاوت بوده و معمولا هزینه آن بیشتر از دیگر وسایل می‌باشد.
در واقع به دلیل حساس بودن این وسیله، هزینه جداگانه‌ای برای آن در نظر گرفته می‎شود که قیمت جابجایی را گران‌تر می‌کند. علاوه بر این، مواردی چون وزن پیانو، مسیر انتقال، شرایط جابجایی و … نیز در هزینه حمل پیانو نقش دارند. به عنوان مثال ممکن است بخواهید پیانو را از شهری به شهر دیگر انتقال دهید که در آن صورت باید هزینه بیشتری بابت آن بپردازید.



هزینه حمل و نقل پیانو



همان‌طور که گفتیم، هزینه حمل و نقل پیانو () به گزینه‌های مختلفی چون مسیر جابجایی، وزن پیانو، تعداد طبقات ساختمان، شرایط راه‌پله‌ها و تعداد کارگران موردنیاز بستگی دارد. هرچه پیانوی شما بزرگ‌تر و سنگین‌تر هزینه حمل و نقل آن بیشتر خواهد بود. برخی از دستگاه‌ها نیز قدیمی‌تر هستند و ارزش بالاتری دارند که در آن صورت خدمات ویژه‌ای برای انتقال آن‌ها انجام شده و باعث افزایش هزینه حمل و نقل پیانو می‌شود.
تعداد طبقات ساختمان و شرایط جابجایی مانند عرض راه‌پله‌ها، امکان استفاده از آسانسور و … نیز در هزینه حمل پیانو تاثیرگذار است. هرچه تعداد طبقات بیشتر باشد، هزینه حمل نیز بالاتر خواهد بود. برای اطلاع از هزینه دقیق حمل پیانو، باید با شرکت‌های باربری تماس بگیرید و با یک کارشناس در این مورد مشورت نمایید. کارشناسان شرکت با در نظر گرفتن شرایط و دریافت اطلاعات کامل، هزینه انتقال را برآورد کرده و آن را به اطلاع شما می‌رسانند.

قالیشویی لویزان

 



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اعتراض شدید به عدم تصویب افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت ! / وزیر کار کوتاهی کرده است

به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: انتظار داریم در نشست چهارشنبه‌ی هیات دولت حتماً افزایش مستمری بازنشستگان تصویب شود.

علیرغم آنچه بازنشستگان تامین اجتماعی انتظار داشتند، هیات دولت در نشستِ یکشنبه هجدهم اردیبهشت، تصویب نهاییِ افزایش حقوق بازنشستگان کارگری را در دستور کار قرار نداد و این در حالیست که از شامگاه هفدهم اردیبهشت، فیش‌های حقوقی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی بدون اعمال افزایش و اضافات سال جدید در سامانه‌ی مربوطه قرار گرفته است.

مقالات بیشتر:آموزشگاه موسیقی غرب تهران

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این رابطه می‌گوید: باید وزیر کار به این سوال پاسخ بدهد که چرا افزایش مستمری بازنشستگان در نشست دیروز هیات دولت تصویب نشد؛ آیا مساله‌ای مهم‌تر از افزایش حقوق چند میلیون بازنشسته‌ی کارگری وجود دارد؛ چرا وزیر کار نتواسته هیات دولت را مجاب کند که تصویب و ابلاغ افزایش مستمری‌ها را در اولویت قرار دهند و روز گذشته به سرانجام برسانند.

او با بیان اینکه «بی‌توجهی و نادیده گرفتن خواسته‌های بازنشستگان توسط وزارت کار، جای انتقاد بسیار دارد» ادامه می‌دهد: هیات دولت در هر هفته دو نشست دارد، یکی یکشنبه و دیگری چهارشنبه؛ فعلاً ناگزیریم تا آخر هفته و نشست چهارشنبه صبر کنیم؛ اما اگر تا پایان هفته افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی تصویب و ابلاغ نشود، اطمینان داشته باشند که بازنشستگان ناراضی خواهند شد؛ همه مقامات قول داده‌اند افزایش حقوق از اردیبهشت اعمال می‌شود و حالا این تعلل و تاخیر را نمی‌توانیم بپذیریم.

به گفته صادقی، دولت باید متوجه اهمیت موضوع باشد و به گونه‌ای رفتار نکند که بازنشستگان کارگری که امروز در تامین نیازهای اولیه زندگی درمانده‌اند، بیش از این مایوس شوند.

او تاکید می‌کند: آخرین مهلت تا پایان هفته است؛ اگر قرار است افزایش حقوق به ماه اردیبهشت برسد، باید در نشست چهارشنبه حتماً مصوبه سازمان تصویب شود.

صادقی در پایان می‌گوید: بازنشستگان از فیش‌های حقوقی که مبلغ آن مشابه فروردین ماه است، ناراضی هستند؛ دولت هرچه سریعتر افزایش مستمری‌ها را ابلاغ کند تا سازمان به سرعت احکام حقوقی جدید را صادر نماید

مقالات دیگر:وکیل پونک



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

استعدادیابی در موسیقی، فراموش شده روزگار ما!

 

آموزشگاه سنتور غرب تهران

تکلیفمان با موسقی از خواندن و آواز تا نوازندگی و ساز، به هیچ وجه مشخص نیست. هیچ فصل الخطابی هم گویا وجود ندارد. این در حالی است که نظرات امامین انقلاب در این خصوص و تبیین عقلی موضوع، نسبتا شفاف است. در چنین فضای غبارآلودی، کسی به استعدادیابی هم فکر نمی‌کند. استعداد سنتور در کف مترو کشف می‌شود و صدای جانانه یک پیرمرد در صحرا!

شعار سال: گویا بعضی‌ها با خودشان و فقه پویا کلا قهر هستند. با وجود آنکه به تجربه و آزمون و خطا‌های مکرر صورت پذیرفته ثابت شده که گرایشات افراطی به سمت فقه سنتی نمی‌تواند راهبری راهبردی جامعه را عهده دار شود، اما معلوم نیست این همه تاکید برای چیست؟

 

نظرات امامین انقلاب در خصوص موسیقی کاملا شفاف و روشن است، چرا بعضی‌ها کاسه داغ‌تر از آش شده و تا این حد فضا را غبارآلود می‌کنند؟

 

آیا انتظار داریم در چنین فضایی استعدادیابی موسیقی پا بگیرد؟ چه انتظار بیهوده‌ای. طبیعی است که در چنین فضایی، استعداد سنتور در کف مترو کشف می‌شود و صدای جانانه یک پیرمرد در صحرا!

 

حسینعلی شبانپور مردی خونگرم و مهربان اگر اینگونه با سوز می‌خواند از سوز سوگ فرزند جوان شهیدش است

 

من چه در پای تو ریزم که پسند تو بود
سر نه چیزیست که شایسته پای تو بود
ذره‌ای در همه اجزای من مسکین نیست
که نه آن ذره معلق به صفای تو بود
از کجا می‌آید این آوای دوست...؟!

 

شبانی که دردها، قصه‌ها و غصه هایش را با آوازی برای خدا می‌خواند. خلوص و دلپاکی ایشان از ریاضتیست که در بیابان کشیده و می‌کشد. دره به دره کوه‌ها و دشت‌های شهرضا با صدای گرم و دلنشین او آشناست. او عاشق شجریان است...


آدم مات و مبهوت میمونه ازین صدای عشقی که به رایگان در اختیار مردم گذاشته دستمریزاد

قالیشویی خواجه عبدالله

 



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کدام آموزشگاه خیاطی برای یادگیری فنون خیاطی مناسب تر است؟

آموزشگاه آنلاین خیاطی

افکار نیوز


سابقه بالای هر آموزشگاه دلیل رضایت هنرجو های موسسه است. از طرفی آموزشگاه تازه تاسیس هم بی کیفیت نخواهد بود. حتی ممکن است روش های خوب و جدیدی برای آموزش ارائه دهند.
کدام آموزشگاه خیاطی برای یادگیری فنون خیاطی مناسب تر است؟
سابقه بالای هر آموزشگاه دلیل رضایت هنرجو های موسسه است. از طرفی آموزشگاه تازه تاسیس هم بی کیفیت نخواهد بود. حتی ممکن است روش های خوب و جدیدی برای آموزش ارائه دهند.

آموزشگاه خیاطی خوب و معتبر آموزشگاهی است که:

چگونه یک خیاط ماهر شوید؟
فعالیت آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی متوقف می شود؟
اهدای مدرک پایان دوره به هنرجو
سابقه کاری آموزشگاه و مربیان
مدیریت معتبر و خبره با مدیریت خوب برنامه کلاس های مربیان
کیفیت بالای تجهیزات در رده های مختلف آموزشی
هزینه مناسب و متعادل آموزشی
تکمیل دوره
به روز بودن تمامی متدهای آموزشی

سابقه بالای هر آموزشگاه دلیل رضایت هنرجو های موسسه است. از طرفی آموزشگاه تازه تاسیس هم بی کیفیت نخواهد بود. حتی ممکن است روش های خوب و جدیدی برای آموزش ارائه دهند.

مدیریت آموزشگاه خیاطی  باید دارای گواهی معتبر آموزشی از سازمان فنی حرفه ای باشد.

تجهیزات آموزشگاه باید با کیفیت باشد. زمانی آموزش ها کامل هستند که بتوان همزمان به کمک تجهیزات خوب آموزش ها را اجرا کرد.

هزینه هایی که آموزشگاه بابت آموزش خیاطی ساده و آسان از هنرجوها طلب میکند باید متناسب با تجهیزات، امکانات و سطح آموزش باشد.

تمام دوره های آموزش خیاطی باید در آموزشگاه خیاطی برای استفاده هنرجوها وجود داشته باشد.

متدهای آموزشی باید به روز باشد و طبق آموزش های نوین روز دنیا و صنعت مد پیش بروند.

امکان آموزش دوره های نرم افزاری در کنار هنر دوخت و دوز از استاندارهای هر آموزشگاه خیاطی است.

آموزش خیاطی زمانی مورد تایید است که هنرجو بعد از اتمام دوره های آموزش بتواند وارد بازار کار شود.

آموزش خیاطی زمانی برای هنرجو مفید خواهد بود که در کنار فنون خیاطی بازاریابی را نیز بیاموزد.

قبل از ثبت نام در هر آموزشگاه خیاطی از هنرجویان قدیمی درباره میزان رضایتشان از نحوه آموزش و امکانات سوال کنید.


 

بهترین راه انتخاب یک آموزشگاه خیاطی خوب چیست؟
اگر تصمیمتان برای گرفتن آموزش خیاطی توسط مربیان حرفه ای در آموزشگاه خیاطی جدی است و شرایط لازم که همان استعداد، ذوق و فاکتورهای لازم برای شروع آموزش است را دارید. حالا وقت آن است که از بین تعداد زیاد آموزشگاه های فعال در سطح شهر و مربیان بیشماری که در این آموزشگاه ها در حال تدریس هستند. بهترین آموزشگاه طراحی لباس و خیاطی را با بهترین مربی انتخاب کنید.

 تنها ملاک انتخاب آموزشگاه خیاطی توسط شما نباید معروفیت آنها در بین مردم شهر باشد. قبل از انتخاب حتما درباره نحوه آموزش و تجربه مربیان آموزشگاه تحقیق کنید. شرایط آموزشی که در هر آموزشگاه حاکم است با یکدیگر متفاوت هستند.شما بایستی به همه جوانب دقت کنید و مناسب ترین را برای دوره آموزشی خود برگزینید.

توجه به شرایط آموزش از آن جهت مهم است که زمان نسبتا طولانی را می بایست مشغول به گرفتن آموزش باشید. همچنین هزینه ای که برای آموزش ها پرداخت می کنید بیهوده تلف نشود.

خیاطی و طراحی لباس هنری است که حتی اگر تمایلی به کسب درآمد از طریق آن را ندارید. می توانید بهره زیادی از آن در زندگی ببرید. به طور مثال تعمیر لباس و دوخت لباس های اطرافیان هزینه های زندگی شما را کم می کند.

با خیاطی های ریز و درشتی که برای اعضای خانواده انجام میدهید مطمئنا توانایی های شما در خیاطی بیشتر خواهد شد. در کنار افزایش توانایی اعتماد به نفس و حس غرور هم در شما تقویت خواهد شد و چه بسا که ذوق خیاطی در شما روز به روز بیشتر شده و به فکر گسترش فعالیت در زمینه هنر خیاطی و طراحی لباس در شما شکوفا شود.

قبل از اقدام برای آموزش خیاطی چه شرایطی لازم است تا تبدیل به یک خیاط ماهر شویم؟
با یادگیری اصولی فنون خیاطی در آموزشگاه خیاطی خوب و معتبر، شما می توانید صنعت پوشاک را دوباره احیا کنید.

شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک خیاط خوب عبارتند از:

شروع خیاطی با گذراندن دوره های نازک دوزی
صبوری در راه آموزش
داشتن چرخ خیاطی مناسب
انتخاب بهترین آموزشگاه خیاطی
وسایل اولیه خیاطی
انتخاب روش پروژه محور
توانایی خواندن الگو
پشتیبانی آموزش
دقت در آموزش
شروع خیاطی با گذراندن دوره های نازک دوزی: نازک دوزی مناسب افراد مبتدی است.

صبوری در راه آموزش: لازمه آموزش اصولی و دقیق هنر خیاطی صبوری است. معمولا دوره های آموزش در آموزشگاه خیاطی به صورت حرفه ای حدود سه تا پنج سال زمان لازم دارد تا بتوانید در پایان دوره به یک خیاط ماهر تبدیل شوید.

داشتن چرخ خیاطی مناسب: در ابتدای آموزش شما نیازی به چرخ خیاطی حرفه ای ندارید. چرخ خیاطی ساده نیاز شما را مرتفع می کند.

انتخاب بهترین آموزشگاه خیاطی: آموزش هنر خیاطی در آموزشگاه خیاطی باید با متدهای روز همگام باشد. آموزشگاهی را انتخاب کنید که مربیان آن به روز باشند.

وسایل اولیه خیاطی: برای شروع خیاطی وسایل اولیه ای چون نخ، سوزن، قیچی و پارچه لازم است.

انتخاب روش پروژه محور: برای شیوه درست آموزش خیاطی لازم است در کنار آموزش تئوری، آموزش عملی هم داشته باشید و در همان روز آموزش را عملا روی پارچه پیاده سازید.

توانایی خواندن الگو: اگر توانایی خواندن الگو داشته باشید در روند آموزش خیاطی موفق تر خواهید بود.

پشتیبانی آموزشی: بهترین آموزشگاه خیاطی آموزشگاه هایی هستند که پس از پایان دوره های آموزشی در صورت بروز ایراد بتوانید برای رفع اشکال از آنها کمک بگیرید.

دقت در آموزش: در روند آموزش خیاطی نهایت دقت و حوصله را داشته باشید تا زمان و هزینه ای که صرف آموزش میکنید هدر نرود.

انواع روش های آموزش خیاطی کدامند؟
به طور کل خیاطی را در هر آموزشگاه خیاطی و با هر روشی که یاد بگیرید دارای دو مرحله است. برای دوخت لباس با هر شیوه ای دو مرحله الگو سازی و دوخت لازم و ضروری است.

اندازه گیری سایز
آموزش بدون الگو
قبل از انجام هر کاری اندازه گیری سایز مشتری با روش صحیح ، لازمه خیاطی بدون ایراد خواهد بود. بعد از اندازه گیری دقیق است که به راحتی می توان برای مراحل بعدی دوخت به درستی عمل کرد.

 در آموزشگاه خیاطی کلا خیاطی به دو روش با الگو و بدون الگو آموزش داده می شود. در روش با الگو کار بسیار دقیق تر انجام خواهد شد ولی کمی نسبت به روش بدون الگو سخت تر و زمانبر تر است.

 

قالیشویی استاد حسن بنا

 



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نقدینه - مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران از معرفی سه دهک پایین جامعه از سوی وزارت رفاه، و بیمه شدن رایگان آنها در این هفته خبرداد.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه سه دهک پایین جامعه یعنی حدود پنج میلیون و 350 هزار نفر از هموطنان بدون پرداخت هیچ هزینه ای، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، گفت: نیازی به مراجعه حضوری این افراد نیست، ولی اگر شماره تلفن یا اطلاعات برخی افراد اشکالاتی داشته باشد، به صورت فراخوان از آن‌ها خواسته می‌شود که موارد را اصلاح کنند.

وی افزود: براساس آخرین آمار، حدود شش میلیون و 200 - 300 هزار نفر بیمه نداشتند که با این طرح بیشتر آن‌ها بیمه می‌شوند.

مقالات بیشتر:شیشه بری بلوارفردوس

ناصحی در ادامه افزود: حدود 700 - 800 هزار نفر باقی مانده نیز در سامانه‌ها یا با مراجعه به پیشخوان‌های دولت در شهرستان‌ها که مربوط به بیمه سلامت است نام نویسی کنند.

وی با بیان اینکه بیمه شدگان از امکانات بیمه سلامت در بخش دولتی و خصوصی بهره‌مند خواهند شد، گفت: پوشش بیمه در بخش دولتی مناسب‌تر خواهد بود و 90 درصد هزینه‌های بستری و 70 درصد هزینه‌های سرپایی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: برای ساماندهی اختصاص ارز به دارو لازم است که همه افراد بیمه شوند تا مشکلاتی در تأمین دارو، خدمات بهداشتی و پزشکی وجود نداشته باشد.

مقالات دیگر:شیشه بری مرزداران



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری اخیرش درباره احیای توافق گفت: باید پایه های فشار حداکثری که ترامپ علیه ایران کار گذاشته از بین برود. چرخه انتفاع اقتصادی ایران از برجام به صورت کامل لحاظ شود.

آمریکا دو طرح ضد ایرانی را به تصویب رساند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت: مجلس سنای آمریکا در ادامه تلاش‌های خصمانه واشنگتن برای افزودن موضوعات غیربرجامی به توافق هسته‌ای، دو طرح ضد ایرانی را به تصویب رساند.

اعضای مجلس سنای آمریکا بامداد پنج‌شنبه (امروز) با ۶۲ رای موافق در برابر ۳۳ رای مخالف طرحی را به تصویب رساندند که مانع از اقدام دولت بایدن (رئیس جمهور آمریکا) برای خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست تروریستی آمریکا می‌شود.

مقالات بیشتر:شیشه بری یوسف آباد

این طرح با هدف جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و به پیشنهاد جیمز لنکفورد، سناتورجمهوری‌خواه ضد ایرانی مطرح شده است تا دولت آمریکا را ملزم کند که هر گونه توافق با تهران باید شامل آنچه فعالیت‌های مخرب و شرورانه ایران خواندند، باشد.

این طرح اگرچه الزام‌آور نیست اما موجب پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات با ایران برای احیای برجام خواهد شد، توافقی که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ باوجود مخالفت جامعه بین‌الملل به‌طور یک‌جانبه از آن خارج شد و سپس تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

سناتورهای آمریکایی همچنین در اقدام ضد ایرانی دیگر طرحی را با ۸۶ رای موافق در برابر ۱۲ رای مخالف تصویب کردند و در آن خواستار ادامه تحریم‌های مرتبط تروریسم علیه ایران شدند و ادعا کردند که حفظ این تحریم‌ها برای محدود کردن همکاری میان تهران و پکن ضروری است.

به گزارش ایسنا، این اقدامات ضد ایرانی با هدف جلوگیری از هر گونه توافق جدید با ایران پس از این مطرح می‌شود که مذاکرات وین که از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در سال ۲۰۲۱ در راستای احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران از طریق بازگشت آمریکا و ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای آغاز شد، در پی برخی تحولات اخیر در مناسبات سیاسی بین‌المللی در پی حمله روسیه به اوکراین، اعمال تحریم‌های متعدد واشنگتن علیه روسیه و کشمکش‌های تهران-واشنگتن بر سر برخی مسائل باقی مانده در مذاکرات، از جمله حذف نام سپاه پاسداران از لیست فهرست تروریستی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری اخیرش درباره احیای توافق گفت: باید پایه های فشار حداکثری که ترامپ علیه ایران کار گذاشته از بین برود. چرخه انتفاع اقتصادی ایران از برجام به صورت کامل لحاظ شود.

خطیب‌زاده با انتقاد از رویه دولت آمریکا افزود: ما تاکید بر این داریم که قوانین داخلی و سیاست داخلی آمریکا و انتخابات پیش رو در آمریکا نمی تواند تعیین کننده نتیجه گفت و گوها در وین باشد. آنها حقوق بین الملل را نادیده می‌گیرند و سعی می کنند مسائل را به مسائل داخلی کشورشان گره بزنند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی تاکید کرد: ایران مسیر فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود را با قدرت بدون توجه به شانتاژ های سیاسی و رسانه ای و خرابکاری ها ادامه می دهد.

مقالات دیگر:وکیل حقوقی ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

میزان ضریب افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۱۴۰۱ تعیین شد. در ادامه به جزئیات حداقل حقوق وحداکثر حقوق سال ۱۴۰۱، افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و حقوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح ۱۴۰۱ و سایر صندوق‌های بازنشستگی می‌پردازیم.

به گزارش راهبرد معاصر، میزان ضریب افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۱۴۰۱ تعیین شد. در ادامه به جزئیات حداقل حقوق وحداکثر حقوق سال ۱۴۰۱، افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و حقوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح ۱۴۰۱ و سایر صندوق‌های بازنشستگی می‌پردازیم.

با مصوبه روز یکشنبه هیئت وزیران، ضریب افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۱ مشخص شد.

تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ هیات وزیران درخصوص “تعیین ضریب افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۱” لازم است توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شود. با این حال با توجه به اینکه اخبار منتشره از این مصوبه کامل نیست و ابهاماتی را به وجود آورده است، مواردی را با مقایسه با مقررات سال قبل و قوانین جدید به تفصیل در محور‌های زیر اعلام می‌دارد.این مطلب با ابلاغ تصویبنامه هیئت وزیران تکمیل و به‌روزرسانی خواهد شد.

مقالات بیشتر:شیشه بری غرب تهران

برخی محور‌های مصوبه تعیین ضریب حقوق سال ۱۴۰۱ هیئت وزیران

ضریب حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱:

– ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات= چهل و هفت هزار و هفتصد و پنجاه و چهار (۴۷،۷۵۴) ریال.

– ضریب حقوق سایر شاغلین اعم از مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب ۱۳۷۰- از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه برای سال ۱۴۰۱= سه هزار و سیصد و پنجاه و سه (۳،۳۵۳) ریال.

– افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت‌ها و دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان‌های موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نهاد‌ها و مؤسسات عمومی غیردولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۱= ده درصد (۱۰%).

حداقل حقوق سال ۱۴۰۱:

– حداقل حقوق و فوق العاده‌های مستمر شاغلین موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱= بیست و چهار میلیون و هفتصد و پانزده هزار (۲۴،۷۱۵،۰۰۰) ریال

 

– حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱= سیزده میلیون و سیصد و شصت دوهزار (۱۳،۳۶۲،۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

نکته: حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یاد شده، نباید از بیست و چهار میلیون و هفتصد و پانزده هزار (۲۴،۷۱۵،۰۰۰) ریال کمتر شود و مابه التفاوت آن تا مبلغ بیست و چهار میلیون و هفتصد و پانزده هزار (۲۴،۷۱۵،۰۰۰) ریال به سقف محاسبه‌شده، اضافه خواهد شد.

حداکثر حقوق سال ۱۴۰۱:

– حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر= هفت برابر حداقل حقوق و فوق العاده‌های مستمر.

حداقل دریافتی کارکنان دولت و والدین شهدا:

– پس از اعمال افزایش‌های بالا، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و کارکنان قرارداد کار معین (مشخص)، والدین شهدا و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، نباید از مبلغ پنجاه و شش میلیون (۵۶،۰۰۰،۰۰۰) ریال کمتر شود و مابه التفاوت آن با مبلغ پنجاه و شش میلیون (۵۶،۰۰۰،۰۰۰) ریال با عنوان “تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ” در احکام درج می‌گردد. این میزان ثابت نبوده و با هر گونه تغییر در حکم کارگزینی مشمولین، مجدداً محاسبه می‌گردد.

تعیین تکلیف بند‌های دوقلو (تفاوت تطبیق‌های سال ۹۷ و ۹۸):

– مبالغ ناشی از اجرای بند (۹) تصویب‌نامه شماره ۳۷۱۸/ت۵۷۵۹۳هـ مورخ ۳۰/۱/۱۳۹۹ معادل آخرین مبالغ تعیین شده در احکام کارگزینی بر مبنای مفاد تصویبنامه شماره۱۷۷۹۹/ت۵۸۷۰۸هـ مورخ ۲۱/۲/۱۴۰۰هیأت وزیران و اصلاحات بعدی آن بدون تغییر باقی می‌ماند.

افزایش حقوق بازنشستگان و حداقل آن:

حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، ده درصد (۱۰%) نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از پنجاه میلیون (۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال کمتر باشد.

سقف خالص پرداختی متوسط سالانه:

سقف خالص پرداختی متوسط سالانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها (مجموع ناخالص حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها پس از کسر کسورات بازنشستگی، بییمه بازنشستگی، بیمه خدمات درمانی اصلی و تبعه درجه یک و مالیات) از هر محل و تحت هر عنوان در سال ۱۴۰۱= مبلغ سیصد و نود و دو میلیون (۳۹۲/۰۰۰/۰۰۰) ریال.

افزایش کمک هزینه عائله مندی و اولاد در سال ۱۴۰۱:

امتیاز کمک هزینه عائله مندی مزدوجین جدید و حق اولاد فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، شاغلین موضوع بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، به ترتیب (۲) و (۳) برابر افزایش می‌یابد.

به استناد ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت -مصوب ۱۴۰۰- کمک‌هزینه اولاد و حق عائله‌مندی کلیه گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی (به‌استثنای مشمولین قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات، در سال ۱۴۰۱، لازم است به ترتیب به میزان صد درصد (۱۰۰%) و پنجاه درصد (۵۰%) افزایش یابد.

نکته پایانی:

موارد بالا اهم موارد افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ می‌باشد که با توجه به اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بحث پلکانی بودن و فرمول‌های پیچیده افزایش وجود ندارد، تقریباً قطعی است. سایر موارد از جمله تعیین تکلیف سقف مشاغل خاص (مثل عملیاتی وزارت نفت) و احکام پرداختی‌های خاص دیگر، نیازمند ابلاغ تصویبنامه مربوط است.

مقالات دیگر:وکیل گیشا



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اختلال افسردگی یک ناخوشی جهانی است. علل و عوامل متعددی در بروز و شیوع آن نقش دارد. از هر صد نفر جمعیت بالغ تا حدود ۲۵ نفر در زندگی ممکن است افسردگی را تجربه کنند. در زنان شایع‌تر است و بیشتر در سنین میانسالی ایجاد می‌شود. در کودکان و سالمندان نیز این بیماری گزارش شده است. در ایران نیز بخشی از مردم از ناخوشی افسردگی رنج می‌برند.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شرق، نکته مهم در تبیین وضعیت افسردگی آحاد مردم این است که وقتی از افسردگی صحبت می‌کنیم، مراد ما اختلال افسردگی است. شاید برخی‌ها نوسانات طبیعی خلقی را که به ‌صورت غمگینی و غصه‌دارشدن گذرا، متعاقب از برخی حوادث ناخوشایند تجربه می‌شود، با اختلال افسردگی اشتباه کنند و به همین دلیل به‌ نادرست نتیجه بگیرند که میزان افسردگی در ایران از میانگین جهانی بالاتر است؛ درحالی‌که این‌گونه نیست.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه شهرک غرب

این مهم درمورد سایر اختلالات که در قالب آسیب‌های اجتماعی طبقه‌بندی می‌شوند نیز صادق است. مثلا میزان «اقدام به خودکشی» یا «اقدام به خودکشی منجر به مرگ» که با عنوان «خودکشی» در ادبیات علمی بیان می‌شود، در ایران بالاتر از نرخ جهانی نیست.

هرچند به‌ دلیل پرداختن به این موضوع به‌ صورت غیرعلمی در رسانه‌ها این ذهنیت ایجاد شده است که گویا نرخ خودکشی در این کشور بالاتر از معمول جهانی است. همچنین نرخ طلاق و اعتیاد نیز از این قاعده مستثنا نیستند. نکته دیگری که درباره میزان اختلال افسردگی در ایران اهمیت دارد، این است که بسیاری از مردم نمی‌توانند افسردگی را به‌درستی و به‌موقع بشناسند یا به‌ دلیل انگ اجتماعی‌ای که بی‌دلیل بر این نوع بیماری‌ها خورده است، برای درمان اقدام نمی‌کنند یا دیر مراجعه می‌کنند. دسترسی به خدمات درمانی ارزان و خصوصا داروهای ضدافسردگی نیز موضوع بااهمیت بعدی است که در پرداختن به مسئله افسردگی نباید از ذهن دور بماند. بنابراین ادعاهایی که مطرح می‌شود، مبنی بر اینکه نرخ افسردگی در مقایسه با سایر کشورها در ایران خیلی بالاتر است یا در سال‌های اخیر بیشتر شده، از اساس نادرست است.

البته دلمردگی و بی‌انگیزگی و ناامیدی و بیماری‌های روان‌تنی و عدم مهارت حل مشکلات و تاب‌آوری، موضوعات متفاوتی هستند که در جای خودش باید به آن پرداخته شود. بحث ما در اینجا اختلال افسردگی است.

ادعای نادرست دیگر این است که آمار مربوط به افسردگی پنهان است و منتشر نمی‌شود. مراجعه به سایت‌های علمی و مراجع دانشگاهی آمارهای به‌روزی را که منتج از کارهای پژوهشی دانشگاهی است، منتشر کرده و می‌کنند. البته در پاسخ به این سؤال که چرا در رسانه‌های عمومی آمارها منتشر نمی‌شود یا اینکه اصولا تیترکردن این آمار درست است یا نادرست، باید گفت که درصورتی‌که مبتنی بر دانش و فهم درست از تفسیر نتایج مطالعات این کار صورت گیرد، کمکی است به افزایش دانش و آگاهی مردم ولی اگر با هدف تیترسازی و جلب مخاطب به طمع اقتصادی و اغراض غیرعلمی باشد، تحقیقا نه‌تنها کمکی نمی‌کند بلکه می‌تواند به غایت مضر نیز باشد.

این امر درمورد سایر ناهنجاری‌های اجتماعی نیز صدق می‌کند. در دوران کرونا و پساکرونا نیز احتمال افزایش شیوع افسردگی در همه‌جا و ازجمله ایران وجود دارد؛ چراکه عوامل تنش‌زا می‌توانند شعله‌ورکننده افسردگی در افراد مستعد باشند. بحران کرونا شاید استرس بی‌بدیل قرن بود که همه ابعاد زندگی بشر را تحت‌ تأثیر قرار داد و متعاقب این استرس بزرگ و مهیب انتظار بسیاری از اختلالات و عواقب بهداشتی و روانی ازجمله افسردگی بسیار محتمل است.

مقالات دیگر:وکیل پایه یک دادگستری ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

با توجه به اینکه هنوز سویه رایج کشور ما امیکرون است، توصیه اصلی ما تزریق دز سوم واکسن در افراد واجد شرایط و مشمول است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به شرایط واکسیناسیون کرونا در کشور، گفت: اکنون کلیه افراد بالای ۱۸ سالی که دچار ضعف سیستم ایمنی باشند، افراد بالای ۸۰ سال و کارکنکان نظام سلامت با اولویت شاغلان بیمارستانی می‌توانند دز چهارم را بعد از گذشت ۴ ماه از دریافت نوبت سوم واکسن، تزریق کنند.

دکتر محسن زهرایی، درباره روند واکسیناسیون کشوری کرونا، گفت: در گروه سنی بالای ۱۲ سال کشور حدود ۹۱.۳ درصد واکسن نوبت اول، ۸۳.۱ درصد هم واکسن نوبت دوم را دریافت کردند. گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها نیز استقبال خوبی از واکسیناسیون داشتند اما گروه سنی ۵ تا ۱۲ ساله‌ها گروهی هستند که کمترین مشارکت را تاکنون داشتند به شکلی که تنها ۲۳.۹ درصد این گروه سنی واکسن نوبت اول و ۱۱ درصد نوبت دوم را دریافت کردند.

مقالات بیشتر:شیشه بری

او درباره آمار کلی واکسیناسیون در کلیه سنین کشور، اظهار کرد: ۷۶.۵ درصد نوبت اول و ۶۸.۴ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

وی افزود: مطالعات وسیع بین‌المللی نشان داده است که پس از سویه دلتا و آمدن سویه امیکرون برای اینکه کشورها بتوانند جلوی موارد بستری امیکرون را بگیرند، دو دز واکسن به تنهایی کفایت نمی‌کند و لازم است نوبت سوم واکسن نیز تزریق شود. مشخص شده است که اگر دو نوبت واکسن در موج دلتا می‌توانسته تا ۸۵ درصد از موارد بستری جلوگیری کند، اما در سویه امیکرون اثربخشی تزریق دو نوبت واکسن به ۵۰ درصد کاهش می‌یافت؛ اما اگر افرادی نوبت سوم را تزریق می‌کردند اثربخشی مجددا به ۸۶ درصد افزایش می‌یافت.

زهرایی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز سویه رایج کشور ما امیکرون است، توصیه اصلی ما تزریق دز سوم واکسن در افراد واجد شرایط و مشمول است.

او در خصوص آخرین تصمیمات برای تزریق دز سوم واکسن به گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، ‌ تصریح کرد: در این گروه سنی برای افرادی که به هر دلیلی دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، ‌ تزریق دز سوم واکسن توصیه می‌شود. این افراد می‌توانند نامه‌ای از پزشک معالج مبنی بر ضعف سیستم ایمنی بگیرند و اقدام به تزریق واکسن کنند. اگر هم که در مرکز بهداشتی مربوطه، از قبل پرونده داشته باشند، شناخته شده هستند و در صورتی که واجد شرایط گفته شده، باشند، می‌توانند دز سوم را دریافت کنند.

وی افزود: در خصوص دز چهارم هم این شرایط صادق است و اکنون کلیه افراد بالای ۱۸ سالی که دچار ضعف سیستم ایمنی باشند، افراد بالای ۸۰ سال و کارکنان نظام سلامت با اولویت شاغلان بیمارستانی می‌توانند دز چهارم را بعد از گذشت چهار ماه از دریافت نوبت سوم واکسن، تزریق کنند.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، تاکید کرد: درباره اینکه آیا تزریق دز چهارم به جمعیت عمومی هم لازم است یا خیر هنوز مستندات کافی نیست، ولی در حال رصد شرایط هستیم و در صورت تصمیم‌گیری جدید در این موضوع آن را به اطلاع خواهیم رساند.

او در پایان گفت: در شرایط فعلی ذخایر واکسن ما مکفی است و طبیعتا واردات واکسن‌ ماه‌ها است که انجام نشده است. آخرین محموله‌های وارداتی واکسن مربوط به آبان ۱۴۰۰ بود و به جز موارد محدود که واکسن آسترازنکا به صورت اهدایی وارد کشور شد که مصرف آن هم محدود به کسانی است که قصد سفر بین‌المللی دارند، مورد دیگری واردات نداشتیم.

مقالات دیگر:شیشه بری سعادت آباد



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مردی که بیش از ۵۰ هزار نوزاد در رفسنجان را به دنیا آورد

 

بهترین متخصص زنان و زایمان تهران

سعید ستاریان تنها متخصص مرد زنان و زایمان در رفسنجان که طی ۴۷ سال تا کنون بیش از ۵۰ هزار نوزاد را به دنیا آورده است به دلایل حاذقی، متعهدی، مهربانی، اخلاق خوب و وظیفه شناسی لقب ستاره شهر را به خود گرفت و در آئینی از وی تجلیل به عمل آمد.

خانه » اسلاید شو »
مردی که بیش از ۵۰ هزار نوزاد در رفسنجان را به دنیا آورد
سعید ستاریان متولد سال ۱۳۱۸ در آذربایجان شرقی است؛ تخصص خود را در رشته زنان و زایمان در سال ۵۳ از دانشگاه تهران دریافت و به رفسنجان سفر می کند و تا به امروز در رشته تحصیلی خود مشغول و فرزندان زیادی را به دنیا آورده است.



به گزراش خانه خشتی؛ وی روز دوشنبه در آئین دیدار با ستاره ها، در محل جهاد دانشگاهی رفسنجان، در مورد دلیل سفر خود به رفسنجان اظهارکرد: آن زمان پزشکان هندی در رفسنجان به مداوای بیماران می پرداختند که یکی از پزشکان رفسنجان به نام عباس میرزایی به دلیل نبود پزشک متخصص زنان و زایمان ایرانی در رفسنجان به تهران آمده و با اصرار از من درخواست حضور در رفسنجان را داشت.



ستاریان ادامه داد: من به دلیل اینکه قرار بود استادیار دانشگاه تهران شوم نمی پذیرفتم ولی وقتی متوجه شدم زنان باردار در رفسنجان برای به دنیا آمدن فرزندشان یا باید رنج سفر به شهرستان های مجاور از جمله یزد را متحمل می شدند یا به خاطر اقتصاد ضعیف و فقیر بودن خود یا فرزندشان تلف می شدند پذیرفتم که یک ماه به رفسنجان بیایم و دستیار پزشک هندی شوم.



وی افزود: عباس میرزایی متخصص داخلی بود و آن زمان مدیر بهداشت رفسنجان بود و مشکلات زایمان برای زنان باردار را که می دید چاره ای جز پیدا کردن متخصص و به کارگیری وی نداشت، رفسنجان هم متخصص زنان و زایمان نداشت برای همین با پدرم آشنا بود و به تهران برای راضی کردن من آمده بود.

این پزشک تصریح کرد: قرار بود به مدت یک الی ۲ ماه در رفسنجان بمانم امّا ۴۷ سال است که این یک ماه هنوز از راه نرسیده است، با یکی از دختران رفسنجان ازدواج کردم و دارای ۴ فرزند پسر هستم عشق به مهربانی مردم رفسنجان مرا در این خطه ماندگار کرده است.



وی با اشاره به اینکه رشته مامایی و زنان و زایمان سخت ترین حرفه است و با متولد جانی سر و کار داریم افزود: دقیقه اوّل در به دنیا آمدن نوزاد خیلی مهم است باید پزشک دارای خونسردی و قدرت باشد تا نوزاد را با رعایت اصول علمی پزشکی به دنیا بیاورد در دقیقه اوّل چون اکسیژن در این زمان باید به مغز برسد اگر سهل انگاری شود ممکن است نوزاد عقب مانده شود و عمری هم خود و هم والدین متحمل رنج شوند.



ستاریان به زنان باردار توصه می کند در زمان بارداری ورزش های پیاده روی و شنا را انجام دهند و نیز از پریشان حالی و آنچه موجب افسردگی می شود پرهیز کنند؛ که با انجام ورزش ها و پرهیز از نشستن ها، می توانند زایمان طبیعی بدون عوارض را به جای زایمان به روش سزارین انتخاب کنند.



وی تأکید کرد: در زمان حاضر زنان پیاده روی نمی کنند، ورزش و دوچرخه سواری نمی کنند زندگی ها ماشینی و راحت شده و ورزش ها منسوخ شده به همین دلیل زنان دوست دارند فرزندان خود را با روش عمل جراحی سزارین به دنیا بیاورند.



وی که مردی مهربان و دلسوز است هزینه های زایمان را اقشار بی بضاعت دریافت نمی کند و مراجعین زیادی حتی از استان های دیگر کشور دارد، به گفته وی طی ۴۷ سال در رفسنجان روزانه بیش از ۴ فرزند را متولد می کند که جمعا بیش از ۵۰ هزار نوزاد را به دنیا آورده است.



مصطفی بخشی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رفسنجان هم در این آئین ضمن قدردانی از زحمات این پزشک، از مسئولان خواست به دیدار شاخص های شهرستان بروند و یاد کردن از آن ها باید در مسئولان نهادینه شود.



وی افزود: پزشکی که سال های زیادی از عمر خود را به دور از وطن و زادگاهش برای مردم رفسنجان خدمت کرد جای ستایش است.



زهرا رسایی مدیر جها دانشگاهی رفسنجان هم در این آئین اظهار کرد: نقش دکتر ستاریان در بیشتر خانواده های رفسنجان برجسته است و بهترین خاطرات زندگی شان با این پزشک گره خورده است.

وی افود: هر خانواده ای در این شهرستان یک یا چند فرزند را توسط این پزشک به دنیا آورده است.



رسایی عنوان کرد: به پاس قدزدانی از وی با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رفسنجان در رابطه با نامگذاری بوستان یا خیابانی به نام دکتر ستاریان صحبت کردیم و قرار شد در این کمیسیون به اجماع برسند و نام این پزشک متعهد که بر دل های خانواده ها ثبت است برای بوستان یا خیابانی نیز ثبت شود.



روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان طی آیینی با همکاری جهاد دانشگاهی رفسنجان از زحمات دکتر ستاریان قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

تشخیص ام اس با نوار عصب عضله

 

 



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

درصد ناچیزی از مکمل‌های ورزشی، قابل اعتمادند

باشگاه ورزشی بانوان سعادت آباد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک: بیش از نیمی از مکمل‌های مصرفی در باشگاه‌های ورزشی، به لحاظ کیفیت و کارایی قابل اطمینان نیستند.


درصد ناچیزی از مکمل‌های ورزشی، قابل اعتمادندبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عباس علیمرادیان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مکمل‌های ورزشی قابل اطمینان نیستند، بیان کرد: تنها محل مجاز توزیع و فروش انواع مکمل‌ها، داروخانه‌ها هستند و سایر مراکزی که به عنوان محل فروش این مکمل‌ها فعالیت می‌کنند به هیچ عنوان دارای صلاحیت و مجوز قانونی نیستند.

او افزود: توسعه باشگاه‌های بدنسازی، حکایت از استقبال افراد جوان و نوجوان جامعه به این رشته ورزشی دارد. اما، نکته‌ای که نباید از آن غافل بود، ورود مکمل‌های ورزشی از نوع تقلبی و قاچاق به محیط باشگاه‌های بدنسازی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه مکمل‌های ورزشی به صورت نامطمئن در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد، تاکید کرد: بازرسان معاونت غذا و دارو به صورت مداوم از داروخانه‌ها بازدید می‌کنند؛ از همین رو میزان تخلفات و کشفیات مکمل‌های ورزشی غیر مجاز در داروخانه‌ها بسیار کم بوده به طوری که طبق آمار موجود میزان این تخلفات کمتر از یک درصد است؛ در عین حال، میزان مکمل‌های غیرمجاز که در مکان‌های غیررسمی و باشگاه‌های ورزشی به فروش می‌رسد، نسبتاً بالا است.

دکتر علیمرادیان گفت: از روی ظاهر پودر‌های مکمل هم نمی‌توان سلامت آن‌ها را تشخیص داد؛ به همین خاطر هم افرادی که این قبیل محصولات را از مکان‌هایی غیر از داروخانه‌ها تهیه می‌کنند، حتماً باید به وجود برچسب TTAC روی محصول دقت و کد UID یا کد اصالت را در سایت www.ttac.ir چک کنند تا مبادا به جای پودر‌های مکمل واقعی به آن‌ها پودر‌های تقلبی فروخته شود و به جای رشد و تقویت عضلاتشان به انواع و اقسام بیماری و مسمومیت دچار شوند.

او در انتها از ورزشکاران به خصوص جوانان خواست در صورت مصرف مکملها، حتما ضمن تحقیق اولیه، با مربیان مجرب و البته پزشکان نیز مشورت بگیرند سپس اقدام به مصرف نمایند.

قالیشویی لویزان

 

 



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

موارد استفاده از فیزیوتراپی چیست ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فیزیوتراپی قیطریه

فیزیوتراپی یک روش درمانی بسیار مفید برای آسیب، اختلال و بیماری است. با استفاده از روش های فیزیکی خاص، به بازیابی تحرک، عملکرد و حرکت در ناحیه آسیب دیده کمک می کند. فیزیوتراپی از اطلاعات آزمایش شده و تحقیق شده در مورد نحوه عملکرد بدن استفاده می کند و از روش های تایید شده پزشکی برای درمان استفاده می کند.


فیزیوتراپی همچنین برای جلوگیری از آسیب یا گاها آسیب بیشتر در قسمتی که قبلاً تحت فشار قرار گرفته است بسیار مفید است. این به طور گسترده ای مورد استقبال است زیرا افراد در هر سنی می توانند با مدیریت و حفظ شکل و سلامت عالی از مزایای آن بهره مند شوند و در نتیجه از آسیب یا بیماری جلوگیری کنند.

فیزیوتراپی یک شغل مبتنی بر مدرک است که در آن متخصصان به خوبی آموزش دیده، ماهر و با تجربه بهترین مراقبت و درمان را ارائه می دهند.


فیزیوتراپیست‌ها به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته‌اند و از مهارت‌ها و تجربیات گسترده خود برای بهبود موقعیت‌های پیچیده مانند تنفسی، عصبی، قلبی عروقی و عصبی-عضلانی استفاده می‌کنند. اگر آسیبی دارید یا با مشکلی روبرو هستید، باید تحت درمان فیزیوتراپیست متخصص قرار بگیرید تا این مشکلات رفع شود.

مراجعه به فیزیوتراپیست
فواید فیزیوتراپی
ما در زیر برخی از شرایطی که فیزیوتراپی به ارائه بهترین نتایج ممکن کمک کرده است را فهرست می کنیم.


از بین بردن یا کاهش درد
بیمارانی که از آرتریت، کشیدگی عضلانی / رگ به رگ شدن یا تاندونیت رنج می برند از استفاده از تکنیک ها و تمرینات درمانی مانند تحرک بافت نرم یا استفاده از روش هایی مانند TENS، IFC و سونوگرافی سود می برند. این درمان‌ها به کاهش درد کمک می‌کنند و در نتیجه طبیعی بودن را تضمین می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید در دپارتمان تخصصی فیزیوتراپی احمدی گل ، مقالات در مورد فیزیوتراپی در منزل ،سکته مغزی ،سالمندان و آسیب های ورزشی را می توانید مطالعه کنید.

به جلوگیری از جراحی کمک می کند
بیایید با این روبرو شویم. همه ما در دوران سختی همه گیری کرونا زندگی می کنیم و هیچ کس نمی خواهد به بیمارستان مراجعه کند یا تحت عمل جراحی قرار گیرد. با این حال، برخی شرایط اجتناب ناپذیر وجود دارد که جراحی آخرین راه حل است. فیزیوتراپی می تواند با مدیریت و درمان در مراحل اولیه به جلوگیری از این امر کمک کند. همچنین در برنامه های توانبخشی قبل و بعد از آن برای کاهش عوارضی که ممکن است در جراحی رخ دهد مفید است. اگر در تهران ،کرج یا اطراف آن زندگی می کنید، می توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره ببرید که دیگر نیازی به مراجعه به مراکز درمانی نخواهید داشت.


بهبود قدرت و هماهنگی کلی
در حالی که فیزیوتراپی برای کاهش درد در حین یا بعد از جراحی بسیار مفید است، اما به بهبود قدرت و استحکام کلی بدن نیز کمک می کند. آیا می دانید فیزیوتراپی شامل تمرینات و کشش های خاصی است که به هماهنگی تجمعی بدن کمک می کند؟ بنابراین، اگر با علائم سرگیجه یا سرگیجه مواجه هستید، به شما پیشنهاد می کنیم به فیزیوتراپیست جهت مشاوره مراجعه نمایید.

کاهش وابستگی به داروها
هر دارویی که بیمار مصرف می کند در مقطعی از زندگی عوارض جانبی دارد. شرایط خاصی از بیمار می طلبد که برای کنترل یا درمان بیماری خود داروهایی مصرف کند. با این حال، مواردی مانند جراحی وجود دارد که در آن بیمار برای تسکین درد به دارو وابسته است. ما فیزیوتراپی را به عنوان یک گزینه جایگزین برای رفع این نگرانی و کاهش وابستگی و عوارض جانبی ناشی از داروها پیشنهاد می کنیم.

تقویت عملکرد قلب و عروق و ظرفیت ریه
جراحی پس از سکته مغزی نیازمند مراقبت شدید و برنامه ریکاوری است. فیزیوتراپی به بیماران پس از سکته قلبی کمک می کند تا درجه و حس جهت، حرکت و تعادل خود را بازیابند. فیزیوتراپیست های مجرب به بیماران کمک می کند تا با سبک زندگی سالم روزانه خود سازگار شوند. می‌توانید برای برنامه‌های ویژه در مورد تمرینات تنفسی که به بازیابی ظرفیت بهینه ریه و جریان خون در بدن کمک می‌کند.


مدیریت و پیشگیری از آسیب های مرتبط با ورزش
ما می دانیم که ورزش تماماً در مورد چابکی است و ورزش های مختلف می توانند خطر را برای انواع خاصی از شرایط مانند پارگی ACL، آرنج گلف بازان، فشار همسترینگ افزایش دهند. فیزیوتراپی در چنین شرایطی بسیار مهم و مفید است زیرا درمان بسیار خاصی را برای بهبود استقامت و رفع مشکل علامتی ارائه می دهد. به غیر از صدمات، ورزشکاران و ورزشکاران از جلسات منظم فیزیوتراپی بهره مند می شوند. تیم فیزیوتراپیست ماهر به بهبود گردش خون و تقویت عضلات بدن کمک می کند. این انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد که هر بازی را که بازی می‌کنید بهبود می‌بخشد.

تناسب اندام در تمام سنین و مراحل
پیری همیشه خوشایند نیست. این عوارض خاصی را به همراه دارد که سبک زندگی روزمره را مختل می کند. اینها شامل آرتریت روماتوئید RA، پوکی استخوان، سیاتیک، زوال عقل، گردن درد، کمردرد، تعویض مفصل زانو و غیره است. همه این بیماری ها را می توان با فیزیوتراپی کنترل و مدیریت کرد.

مدیریت بیماری های قلبی و دیابتی
اغلب مشاهده شده است که بیماران دیابتی از ناراحتی هایی مانند درد زانو، شانه و کمر رنج می برند. این اغلب به دلیل سطح نامتعادل قند در بدن است. برنامه های فیزیوتراپی اختصاصی وجود دارد که به مدیریت درد ناشی از دیابت کمک می کند. این طرح ها همچنین به کنترل سطح قند کمک می کند. فیزیوتراپیست های متخصص به راهنمایی بیماران در مورد نوروپاتی دیابتی، پای دیابتی و غیره کمک می کنند.

سهولت مراقبت از بارداری و پس از زایمان
بارداری سفر زیبایی است. با این حال، بسیاری از زنان در این سفر با مشکل مواجه می شوند زیرا بدن آنها دستخوش تغییرات اساسی می شود که بر سلامتی و سلامت کلی تأثیر می گذارد. بسیاری از زنان با مشکلاتی مانند نوسانات هورمونی، دشواری در انجام فعالیت های معمول به دلیل افزایش وزن، تغییر عادات و غیره مواجه هستند

بهبود سلامت روان
از میان تمام فواید شگفت انگیز فیزیوتراپی، سلامت روان مهمترین آنهاست. ما این را صرفاً از جهت "احساس شادی و سلامت" نمی گوییم. ما درک می کنیم که سلامت روان بسیار بیشتر از این است. در یک متخصص فیزیوتراپی مجرب، این واقعیت را تأیید و از آن حمایت می کند که احساس خوب در بدن شما نه تنها برای انجام کارهای روزانه مهم است، بلکه برای بالا بردن اعتماد به نفس شما در هر کاری و هر کجا که می روید، مهم است. به همین دلیل است که ما به شما کمک می کنیم تا پتانسیل واقعی و کامل خود را درک کنید.

قالیشویی دردشت

 

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در سال گذشته، تعداد ارجاعات نزاع به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور برابر با ۵۸۶ هزار و ۲۸۳ نفر بود. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن تغییر چندانی نداشته و تنها دو دهم درصد بیشتر شده است.

مردم در این ۳ استان بیشتر دعوا می‌کنند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: سال گذشته ۵۸۶ هزار و ۲۸۳ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند و استانهای تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر آمارهای نزاع در کشور قرار دارند.

سازمان پزشکی قانونی کشور آمار نزاع را که شامل درگیری‌های خیابانی و خانوادگی می‌شود، اعلام کرد و بر اساس آن بیش از ۳۰ درصد از کل ارجاعات به بخش معاینات بالینی پزشکی قانونی مربوط به آسیب دیدگان «نزاع» است.

بررسی مراجعین نزاع در واحدهای معاینات پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بسیاری از این افراد از روی خشم و عصبانیت آنی دست به عملی می‌زنند که عوارض ناشی از آن نه تنها زندگی فرد آسیب دیده بلکه زندگی فرد ضارب را نیز مختل و دچار بحران می‌کند؛ حال آنکه در تعداد قابل توجهی از این نوع ارجاعات می‌شد مسئله به وجود آمده را بدون زد و خورد و تنها با صحبت کردن حل و فصل کرد. به این آمار باید شمار افرادی را که به هر دلیل از مراجعه به پزشکی قانونی خودداری کرده‌اند، اضافه کرد، آماری که البته در دسترس نیست.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه سعادت آباد

تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر آمارهای نزاع در کشور

بر اساس این گزارش در سال گذشته، تعداد ارجاعات نزاع به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور برابر با ۵۸۶ هزار و ۲۸۳ نفر بود. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن تغییر چندانی نداشته و تنها دو دهم درصد بیشتر شده است.

در این مدت استان‌های تهران با ۹۶ هزار و ۴۹۶، خراسان رضوی با ۵۱ هزار و ۶۳۰ و اصفهان با ۴۱ هزار و ۶۴ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با سه هزار و ۴۹۰، بوشهر با سه هزار و ۶۴۱ و خراسان جنوبی با چهار هزار و ۱۶۴ نفر کمترین آمار ارجاعات نزاع را داشته‌اند.

از نگاهی دیگر بیشترین نرخ نزاع بر اساس تعداد بر حسب جمعیت استان مربوط به استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، همدان و زنجان بوده و کمترین نرخ نیز مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان است.

همچنین ماه‌های خرداد با ۶۰ هزار و ۱۷۵ و شهریور با ۶۰ هزار و چهار نفر پر ارجاع ترین ماه‌های سال از جهت موارد نزاع در سال ۱۴۰۰ بوده است.

بر اساس اعلام پزشکی قانونی، از میان مراجعه‌کنندگان نزاع در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۹۱ هزار و ۶۲۵ نفر مرد و ۱۹۴ هزار و ۶۵۸ نفر زن بوده‌اند.

مقالات دیگر:وکیل خوب ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چرا دانشجویان به دنبال بازگشایی دانشگاه‌ها با استرس مواجه شدند؟

مرکز مشاوره ونک

ایسنا/خراسان رضوی مشاور تحصیلی و شغلی مرکز مشاوره جهاددانشگاهی گفت: مهارت و آشنایی نداشتن دانشجویان با شرایط موجود بازگشایی دانشگاه‌ها باعث شده است دچار اضطراب یا استرس شوند.

دکتر نجمه آزادفر در برنامه گذر از واهمه به بررسی و ارائه راهکار در خصوص مشکلات تحصیلی و شغلی دانشجویان به دنبال بازگشایی دانشگاه‌ها پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا، کلاس‌های آموزشی دو سال به صورت مجازی برگزار شد و اکنون به دنبال بازگشایی دانشگاه‌ها در حال گذار از یک مرحله به مرحله دیگر هستیم؛ این موضوع شکاف ایجاد می‌کند و زمانی که به وجود آمد، دانشجویان در این شکاف قرار می‌گیرند.

وی افزود: برای عبور از این گذار باید تمهیداتی داشته باشیم تا بتوانیم به سلامت از یک مرحله به مرحله دیگر وارد شویم. مهارت‌ها و آشنایی‌ با شرایط موجود از جمله تمهیداتی است که باید به کار گرفت. شاید مهارت و آشنایی نداشتن دانشجویان با شرایط موجود باعث شده است دچار اضطراب یا استرس شوند. بنابراین این مرحله گذار بیشتر استرس و یک فشاری را بر روی افراد ایجاد می‌کند.

مشاور تحصیلی و شغلی مرکز مشاوره جهاددانشگاهی با بیان اینکه این استرس می‌تواند مثبت یا منفی باشد، تصریح کرد: استرس برای افراد به این دلیل ایجاد می‌شود که با موقعیت ناآشنا هستند و راهکار این است که از آن موقعیت ناآشنا اطلاعاتی را به دست آوریم و مهارت و توانایی خود را در مواجهه با آن افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: دانشجویان قبل از ورود به کرونا در کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری حاضر بودند و این تجربه‌ را داشتند اما اکنون به دلیل کرونا دو سال به کلاس‌های مجازی عادت کردند و این امر باعث استرس آن‌ها به دنبال بازگشایی دانشگاه‌ها شده است. اضطراب و استرس بیشتر از حد، فرد را با مشکل مواجه می‌کند.

آزادفر خاطرنشان کرد: اما این نکته را در نظر داشته باشیم که دوره حضوری و مجازی مزایا و معایبی دارد و اگر از این مرحله گذار آگاهی داشته باشیم و تمام جوانب مسئله را در نظر بگیریم خود به خود اضطراب و استرس کمتر می‌شود. بنابراین باید به جنبه‌های مثبت موضوع متمرکز شویم تا دچار استرس نشویم. اضطراب‌ها ممکن است برای ما مشکل ایجاد کند و باعث شود که از دیگران فاصله بگیریم و دچار افسردگی شویم.

وی بیان کرد: زمانی که کلاس‌های مجازی شکل گرفت، یکی از مشکلات دانشجویان تعامل بود و حجم زیادی از مسائل روانی ما را شکل داد زیرا بُعد اجتماعی افراد بیشتر از بُعد فردی است. در کلاس‌های مجازی آن رابطه اجتماعی به حداقل رسید و حتی گاهی اساتید، کلاس‌ها را به صورت آفلاین برگزار می‌کردند و دانشجویان نمی‌توانستند به راحتی با استاد خود ارتباط برقرار کنند.

مشاور تحصیلی و شغلی مرکز مشاوره جهاددانشگاهی اضافه کرد: برای اینکه دانشجویان در کلاس‌های حضوری با استرس مواجه نشوند باید مجدد اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود را بازنویسی کنند و بدانند که چرا به دانشگاه آمدند و می‌خواهند به کجا برسند. همچنین باید ارزش‌های درس خواندن را برای خود ترسیم و سپس مسیر را برای خود طراحی کنند.

آزادفر اظهار کرد: در دوران کرونا امتحانات هم به صورت مجازی بود و دانشجویان با کمک از دیگران و حتی باز کردن کتاب به سوالات پاسخ می‌دادند و حضوری شدن کلاس‌ها ممکن است برای عده‌ای مشکل باشد اما توصیه می‌کنم که دانشجویان در کنار درس خواندن با کمک همدیگر در دروسی که مشکل دارند به رفع آن‌ها بپردازند تا در زمان امتحانات با مشکل مواجه نشوند. بنابراین دانشجویان با برنامه‌ریزی این آمادگی روانی را برای موقعیت‌های جدید خود فراهم کنند تا با استرس مواجه نشوند.

نوار مغز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

باشگاه خبرنگاران جوان:نرخ تاکسی‌های تلفنی، اینترنتی و بی سیم شهر بیرجند در سال جدید، تا ۵۰ درصد افزایش یافت.

بذرافشان کارشناس حوزه حمل و نقل تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: بر اساس نرخ نامه‌ای که از آغاز سال ۱۴۰۱ از سوی این سازمان به تمامی دفاتر تاکسی‌های تلفنی، اینترنتی و بی سیم شهر بیرجند ابلاغ شده، ورودی این تاکسی‌ها ۶ هزار تومان است و سپس به ازای هر کیلومتر از مسیر، ۷۵۰ تومان از مسافر اخذ می‌شود.

او گفت: همچنین بر اساس این ابلاغیه، ورودی تاکسی‌های گردشی و خطی سطح شهر، ۲ هزار تومان است و به ازای هر کیلومتر از مسیر، ۲۵۰ تومان از مسافر اخذ می‌شود.

مقالات بیشتر:تشریفا ت مجالس تهران

بذرافشان گفت: همچنین تمامی این نرخ‌ها برای تاکسی‌های تلفنی، اینترنتی، بی سیم، گردشی و خطی از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح، ۲۰ درصد افزایش دارد.

کارشناس حوزه حمل و نقل تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: گشت‌های کنترل خطوط سازمان هر روزه بر عملکرد رانندگان نظارت دارند و همشهری‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با ذکر کد و یا شماره پلاک تاکسی به شماره‌های ۳۲۳۳۸۰۳۴  و ۳۲۳۳۸۰۳۵  گزارش دهند.

مقالات دیگر:وکیل کیفری ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گوید: بازنشستگان نگران پرداختی‌های معوق خود نباشند. در بحث حداقل‌ها که افزایش حقوق ۵۷ درصدی به بازنشستگان بود، مشکل خاصی وجود ندارد.

افزایش حقوق بازنشستگان

رویداد۲۴ هفته گذشته شاهد تجمع چندین و چند باره بازنشستگان بودیم، بازنشستگانی که قشر آسیب پذیر جامعه هستند، این روزها مورد بی‌مهری دولت قرار گرفته‌اند و خبری از مستمری نا چیزشان نیست. اما سوال اینجاست که چرا بر سر حقوق این اقشار آسیب پذیر جامعه تعلل می‌شود؟ در رابطه با این موضوع علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به گسترش نیوز می‌گوید: در بحث حداقل‌ها که افزایش حقوق ۵۷ درصدی به بازنشستگان بود، مشکل خاصی نیست. اما چطور مشکل خاصی نیست در حالی که بازنشستگان برای مطالبات خود تجمع کرده اند؟!

مقالات بیشتر:باغ تالار جاجرود

ویرگول منحوس پرداختی‌ها را به تعویق انداخت!

دهقان کیا در ابتدا به برگزاری جلساتی درباره دیرکرد پرداخت‌ها اشاره کرد و گفت: در جلساتی که برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که در بحث حداقل‌ها که افزایش حقوق ۵۷ درصدی به بازنشستگان بود، مشکل خاصی وجود ندارد. در یکی از همان جلسه بحثی مطرح شد که براساس بند ۴ تبصره ۱۲ بودجه حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ که مجلس تصویب کرده بود، برای کلمه سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح ویرگول قرار داده بودند. این خطای نوشتاری باعث شد این ابهام به وجود بیاید که سازمان تامین اجتماعی نیز مشمول ماده خدمات کشوری می‌شود و باید ده درصد اضافه شود.

این موضوع، مورد بحث قرار گرفت و طبق رایزنی‌های صورت گرفته، قرار شد این ویرگول از طرف مجلس، استعلام شود و رفع ابهام صورت بگیرد که آیا این ویرگول اضافه است یا برای جداسازی این دونهاد قرار گرفته است؟ زیرا آنجا که برای سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح می‌خواهند ۵ هزار میلیارد تومان همگان‌سازی صورت بگیرد ویرگول نگذاشته بودند. پیگیری‌های ما از طریق کانون شهر تهران و معاونت پارلمانی و نماینده کارگری وکمیسیون تطبیق قوانین و معاونت اجرایی رئیس مجلس انجام گرفت و نهایتا رفع ابهام شد.

معوقات در اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود

دهقان کیا ادامه داد: پس از حذف این ابهامات، درخواست تشکیل جلساتی برای تعیین دستمزد سایر سطوح و احکامات مرتبط با آن انجام شد، زیرا مدیرعامل در آن جلسه قول مساعد دادند که حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه با حقوق جدید و احکام جدید به همراه عقب افتادگی فروردین ماه پرداخت شود. همچنین با توجه به این وعده مدیرعامل کانون عالی بازنشستگان و رفع ابهام باید جلسه‌ای تشکیل و از این طریق نامه‌ای به هییت دولت فرستاده، تا احکام جدید اعلام شود. طبق قول مدیرعامل در اردیبهشت ماه حقوق و احکام جدید ابلاغ می‌شود و همچنین مابه والتفاوت فروردین ماه بازنشستگان نیز مشخص می‌شود.

بدقولی‌ها به چه علت بود؟

دهقان کیا در پاسخ به علت بی‌توجهی به اقشار بازنشسته کشور و دیرکرد معوقات آنها اظهار کرد: اغلب در فروردین ماه این مشکل وجود دارد، زیرا باید بحث افزایش حقوق‌ها در هییت مدیره مصوب شود که کمترین بدهی شاغلین و هر حقوقی که دریافت می‌کنند، باید به حداقل دریافتی بازنشستگان تسری پیدا کند. در چند دهه گذشته همیشه سایر سطوح هر تصمیمی در شورای‌عالی کار گرفتند همان را در سازمان توسط هییت مدیره مصوب شده است. به همین دلیل در نهایت برای دولت فرستاده و دولت‌های گذشته نیز آن را امضا کردند. بعضی از سال‌ها حد اقل حقوق حتی چند درصد بالاتر هم تصویب شده است اما درحال‌حاضر باید همین روند ادامه پیدا می‌کرد که این جلسات ما بخاطر اشتباه نوشتاری پیش آمده و استعلام صحت وسقم این مساله از مجلس به تاخیر افتاد و به همین دلیل در فروردین ماه احکام صادر نشد.

تامین اجتماعی، صندوقی مردم نهاد

اما مسئله‌ای که وجود دارد صندوق‌های بازنشستگی هستند که عاملان اصلی این دیرکرد به شمار می‌آیند این در حالی است که دولت باید در زمان دیرکرد پرداختی‌ها راهی را در نظر بگیرد تا بازنشستگان شرایط بحرانی را تجربه نکنند حمید حاج اسماعیلی اقتصاددان، در رابطه با این موضوع به گسترش نیوز می‌گوید: درحال‌حاضر در ایران صندوق‌های بازنشستگی بسیاری وجود دارد، اما بزرگترین آنها صندوق تامین اجتماعی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به سازمان تامین اجتماعی (شستا) و دیگری صندوق لشگری و کشوری است. به جز این دو صندوق اصلی نزدیک به ۱۱ الی ۱۲ صندوق دیگر نیز مربوط به بازنشستگی وجود دارد. البته این صندوق‌ها کوچک تر از بقیه آنها هستند و برای گروه جمعیتی خیلی خاص و اصناف خاص می‌باشند. دو صندوق بازنشستگی اصلی دولتی هستند که تامین‌کننده منبع آنها هم هست. این صندوق‌ها در صورتی که دچار کسری در پرداخت شوند دولت برای تامین باید راهی بیاندیشد.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چرا باید مثبت اندیش و خوشبین باشیم؟

روانشناس جنت آباد

ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: با مثبت اندیشی به جای تمرکز بر مشکلات و نقاط منفی فرصت‌هایی را پیش روی خود خواهید دید که شما را به نتایج بهتری سوق می‌دهد.

 

علی درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دلایل زیادی برای مثبت اندیشی وجود داردٰ، اول از همه این‌که مثبت اندیشی میزان استرس را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود شما احساس آرامش بیشتری داشته باشید، در نتیجه شب‌ها خواب بهتری را تجربه کرده و در طول روز از آرامش روحی بیشتری برخوردار باشید.

 

وی با اشاره به این‌که افراد مثبت‌اندیش سریع‌تر با استرس کنار می‌آیند، عنوان کرد: مثبت اندیشان اگر در یک موقعیت ناخوشایند قرار بگیرند بیشترین تمرکزشان روی این است که هرچه سریع‌تر خود را از این موقعیت خارج کنند، در واقع آن‌ها چون عادت ندارند روی افکار منفی خود تمرکز کنند کمتر در معرض استرس قرار می‌گیرند.

 

درخشان ادامه داد: طی تحقیقات انجام شده افرادی که افکار مثبت دارند از سلامت جسمی و عمر طولانی‌ با کیفیت‌تری برخوردار هستند، احساسات و افکار منفی به سرعت شروع به آسیب رساندن به اعضای بدن می‌کنند، استرس و افکار افسرده مشکلات جسمی فراوانی را به وجود می‌آورند که عبارتنداز مشکلات خواب، گرفتگی ماهیچه‌ها، مشکلات قلبی عروقی، دیابت و ...

 

این روانشناس تصریح کرد: افراد مثبت اندیش در اولین برخورد احساس خوبی به طرف مقابل خود القاء می‌کنند و بیشتر مورد توجه دیگران قرار می‌گیرند، به همین علت معمولاً دوستان زیادی دارند و در زندگی اجتماعی خود فعال‌تر بوده و راحت با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

 

وی با اشاره به این‌که افراد مثبت اندیش از روبرو شدن با مشکلات نمی‌ترسند و تمرکزشان بیشتر روی حل مشکلات است در نتیجه در شرایط دشوار بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرند، عنوان کرد: تفکر مثبت منجر به اعتماد به نفس بیشتر می‌شود، مثبت اندیشی باعث می‌شود تا هرگز نخواهید جای کس دیگری باشید و یاد می‌گیرید که خودتان را دوست داشته باشید و همیشه خودتان باشید.

 

درخشان با اشاره به این‌که اگر می‌خواهید مثبت‌اندیش باشید باید ذهن خود را بازسازی کنید، افزود: اگر سال‌هاست که روی نقاط منفی تمرکز کرده‌اید نگران نباشید هنوز هم امید هست، شما با تمرکز روی نقاط مثبت می‌توانید ذهنیت خود را تغییر دهید، نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ خیلی ساده است کافیست به افکار خود توجه بیشتری داشته باشید.

 

این روانشناس افزود: با دانستن اینکه تفکر منفی می‌تواند شما را از دستیابی به موفقیت‌ها باز دارد تلاشتان را بیشتر کنید که به دنبال نکات مثبت باشید نه منفی، مثلاً هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید به دنبال سه نکته مثبت در زندگی روزانه خود باشید و از آن‌ها برای ایجاد انگیزه و توانمندسازی ذهن خود استفاده کنید.

وی ادامه داد: زمانی‌که احساس کردید مضطرب هستید افکار خود را به سمت نتایج مثبت سوق دهید، اجازه ندهید در افکار منفی غرق شوید، از آن‌ها فاصله بگیرید به جای آن روی افکار مثبت تمرکز کنید و نتایج مثبت بیشتری را پیش بینی کنید، ذهنتان را وادار به مثبت اندیشی کنید به زودی خواهید دید که به صورت کاملاً خودکار ذهنتان مثبت‌اندیش شده است.

 

درخشان بیان کرد: با خوب بودن با دیگران خوشبختی خود را تضمین می‌کنید، سعی کنید احساسات دیگران را بشناسید و با آن‌ها به مهربانی رفتار کنید، چراکه مهربانی درحق دیگران شما را از ذهنیت منفی باز می‌دارد، با ابراز احساسات مثبت، تفکرات منفی به مثبت سوق داده خواهد شد.

 

این روانشناس تصریح کرد: بیشتر تفکرات منفی ناشی از تخیلات اغراق‌آمیز از یک خاطره آزاردهنده یا اتفاق بدی است که در گذشته رخ داده است، گذشته تاریکی را که داشته‌اید فراموش کنید درعوض مثبت بودن را در زندگی روزمره خود جای دهید، نگرشی را که حتی پنج دقیقه پیش داشتید فراموش کنید و تمرکزتان روی لحظه‌ای باشد که در آن زندگی می‌کنید.

وی با اشاره به این‌که برای مثبت‌اندیش شدن باید به افکار منفی بی‌اعتنایی کنید، عنوان کرد: ما روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ هزار فکرهای مختلفی می‌کنیم که اکثر آن‌ها منفی، سمی و مخرب هستند و اگر همه آن‌ها را جدی گرفته و مورد توجه قرار دهیم به زودی روانمان را تخریب خواهیم کرد، با علم بر اینکه ما مدیر کنترل افکارمان هستیم از ورود و تخریب افکار منفی به ذهنتان جلوگیری کنید.

درخشان با اشاره به این‌که ما باید از مشکلات زندگی درس بگیریم، تصریح کرد: هر اتفاقی که در زندگی برای ما می‌افتد با خود درسی به همراه دارد، اگر تصمیم دارید کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید و زندگی مثبت‌ و خوش‌بینانه داشته باشید عاقلانه است که از هر اتفاقی که برایتان می‌افتد درس بگیرید و دید مثبتی نسبت به تمام وقایع داشته باشید.

 

این روانشناس افزود: یکی‌از عالی‌ترین راه‌ها برای ایجاد تفکر مثبت ابراز قدردانی از هرچه که برایتان اتفاق می‌افتد و در اطرافتان می‌گذرد است، زمانی‌که شادی حاصل از سپاس‌گزاری را بچشید دیگر هرگز راضی نخواهید شد که زمان و انرژی خود را با افکار استرس‌زا و دردناک هدر دهید.

 

وی تأکید کرد: افرادی که به صورت روزانه و مرتب ورزش می‌کنند احساس مثبت‌تری نسبت به بقیه دارند، ورزش با تقویت ذهن کمک می‌کند تا جلوی ورود افکار منفی را گرفته و نکات مثبت را بیشتر مورد توجه قرار دهید.

دندانپزشکی امیرآباد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401 | نظرات ()