نوشته شده توسط : onlinetabliq

حرکت ناهمسوی شاخص کل بورس و شاخص کل با معیار هم‌وزن همچنان ادامه دارد و درحالی که شاخص کل روند نزولی داشت، شاخص هم‌وزن توانست صعود کند.

آفتاب‌‌نیوز :شاخص کل بورس امروز (شنبه) با ۱۲۱۹ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۳۰۸ هزار واحد ایستاد. این درحالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن با رشدی ۴۰۰ واحدی به رقم ۳۷۸ هزار و ۹۹۴ واحد رسید.

در این بازار ۲۲۱ هزار معامله به ارزش ۲۹ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال انجام شد.

معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم تهران

شاخص کل فرابورس امروز با بیش از یک واحد افزایش در رقم ۱۷ هزار و ۸۵۴ واحد ایستاد.

در این بازار ۱۶۷ هزار معامله انجام شد که ۱۵۳ هزار و ۱۷۸ میلیارد ریال ارزش داشت.

پلیمر آریاساسول، پالایش نفت لاوان و بهمن دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز، داروسازی دانا و سنگ آهن گهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

مقالات دیگر:کاشت دندان



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

موزه‌ای با یادگاری‌های ۳۱ شهید محمودآباد
«از پله‌هایی که با فرش پوشیده شده است، به موزه می‌رسیم، صدای مداح لابه‌لای سینه‌زنی‌های متوالی فضا را پر کرده است. تابوت خالی یکی از شهدای مدافع حرم در وسط موزه، پر است از دل‌نوشته‌های تک‌خطی و چندخطی.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، محل تهیه گزارش روی نقشه، بوستان شهدای محمودآباد را نشان می‌دهد و در چند کلمه اصفهان، صنعتی، بین حسین محمودآبادی و ولی‌عصر، خلاصه می‌شود. وعده ما محمودآباد است و قرار ما فرعی بعد از تیر چراغ برقی است که روی آن عدد پنج را سه مرتبه و بزرگ به صورت عمودی نوشته‌اند.

جاده فرعی، خاکی است و باید کمی با احتیاط از آن عبور کرد. به دیوارهای کاه‌گلی منقش به تصویر شهدا که می‌رسیم، یعنی مقصد را درست آمده‌ایم. آقای باقریان به استقبال ما می‌آید. مردی با قد حدود ۱۷۰ سانتیمتر و پیراهن مشکی به تن و مویی یک دست سفید و ریشی سفید و سیاه که البته سفیدش حسابی غالب‌تر است. عزادار پسر ۱۷ ساله‌ای از اقوامشان است که چند روز پیش بر اثر تصادف به رحمت خدا رفته است، این‌ها را خودش می‌گوید. بعد از صحبت‌های مرسوم، به سالنی می‌رسیم که تقریباً طول زیادی دارد. هیچ جای دیوار خالی نیست، دو طرف آن از عکس‌های شهدا پر است، البته با چیدمان مخصوص. شهدای هسته‌ای کنار هم، گوشه‌ای شهدای مدافع حرم، جایی برای شهدای روحانی و دیگر شهدا.

مقالات دیگر: خریدار فرش دست دوم

دو طرف سالن باغ است و گه‌گاه شاخه‌های قد کشیده خودشان را از پنجره‌های نیمه باز به داخل سالن رسانده‌اند، باد حسابی بازی‌اش گرفته است و شاخه‌ها را نوازش می‌کند. آفتاب با همه وجود خود را از بین شاخه‌ها عبور داده است و طنازی می‌کند. نور روی فرش‌های قرمز از خود رد طلایی به جا گذاشته و با سایه تکان خوردن شاخه‌های جوان‌تر، ترکیب دلچسبی ایجاد شده است. اینجا موزه شخصی حسن باقریان از یادگاری‌های شهدای محمودآباد است. متولد سال ۱۳۳۶ و بازنشسته جهادسازندگی است.

یک قدم برای رضای خدا و بی‌توقع از بنده‌های خدا
بعد از یک معرفی کوتاه و با اصرار زیاد ما از روزهایی که در جنگ حضور داشته است، می‌گوید: ازدواجم با تاریخ انقلاب یکی است. با دخترعمه‌ام ازدواج کرده‌ام. چهار فرزند دارم، یک دختر و سه پسر. هفت نوه دارم. یکی از پسرهایم عقب‌ماندگی ذهنی دارد و صاحب سه فرزند است که پیش ما زندگی می‌کنند. چند سالی در جبهه بودم. سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر و بعد از آن در چندین عملیات دیگر شرکت کردم. در عملیاتی از ناحیه سر مجروح شدم و موج انفجار من را گرفت که در حال حاضر به خاطر آن موضوع دارو مصرف می‌کنم. هیچ موقع توقعی از بنیاد شهید نداشتم، چراکه هرکسی قدمی برای رضای خدا برداشت نباید از بنده خدا توقعی داشته باشد. بعد از تمام شدن جنگ ۳۰ سال در جهادسازندگی خدمت کردم و سال ۱۳۸۸ هم بازنشسته شدم.

سر اصل موضوع می‌رود و از بهانه‌ای که ما را به بهشت کوچک او رسانده است، صحبت می‌کند: زمینی که می‌بینید به نام بوستان امام و شهدا است که ارثیه پدری ما بوده و هست. پنج برادر هستیم که به هر کدام از ما یک جریب زمین رسید. دو نفر از برادرانم سمت راست و دو برادر دیگرم سمت چپ اینجا زمین دارند. من نه فرزند شهید هستم و نه پدر شهید و نه خانواده شهید، اما آنچه که مهم است این است که تک‌تک این شهدا در قلب ما جای دارند چون شهدا از هستی خودشان که جانشان است گذشتند تا هستی ما و دین ما، ماندگار بماند. به امید آن که خدا حق آن‌ها را بر ما حلال کند.

تولد میراثی ماندگار در سال ۸۸
آفتاب همچنان گیسوان طلایی‌اش را روی فرش قرمز پهن کرده و باد کمی دست از بازیگوشی برداشته است. سماور بزرگی کنار دیوار انگار به جوش آمده است و کمی هم سروصدا به پا می‌کند، در همین حال و احوال هستیم که حسن باقریان چنین ادامه می‌دهد: اینجا اتاقی دارد به نام بیت‌الشهدا که علت نام‌گذاری آن صدایی در وجودم بود که از من خواست اینجا را به نام امام و شهدا نام‌گذاری کنم. سال ۱۳۸۸ بود که بنای اینجا گذاشته شد و سال ۱۳۸۹ همزمان با تولد آقا امام رضا (ع) افتتاح شد.

او از دو شهید غواص دست بسته گمنام در سال ۱۳۹۴ که به بوستان شهدا آورده‌اند، یاد می‌کند و می‌گوید: فرزند شهید مادری به نام شهید حسین زارع از عاشق‌آباد را اشتباهی به مشهد برده بودند. در مراسم وداع با شهدا، پیکر آن دو شهید گمنام غواص را به این مادر دادند که با آن دو شهید وداع کند. مادر استخوان‌ها را به سینه چسبانده بود و مثل مادر خودشان برای آن‌ها مادری می‌کرد.

مقالات دیگر: قالیشویی در حکیمیه

سردی دلچسب هوای پاییز از پنجره‌های نیمه‌باز در سالن رخنه می‌کند. خورشید هم کم‌رمق شده است. باقریان از حضور صلواتی دانش‌آموزان مقاطع دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشجویان دانشگاه‌های استان و کل کشور و خانواده‌ها و گروه‌ها و تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی در این فضا می‌گوید: اینجا هم طبیعت خدا است و هم فضای آرامی دارد. شهدا واسطه شدند و خیلی‌ها حاجت گرفتند. ترویج فرهنگ شهادت با یاد شهدا از جمله اهدافی است که سعی می‌شود در برگزاری برنامه‌های اینجا محقق شود. اینجا برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی چند بخش دارد، بیت‌الشهدا یکی از بخش‌های این مجموعه است که حدود ۵۰ متر مربع فضا دارد. راهرو حدود ۵۰ متر طول و چهار متر عرض و سه متر ارتفاع دارد و موزه شهدا هم که در طبقه بالا قرار دارد.

او درباره مراحل جمع‌آوری وسایل شهدا چنین می‌گوید: حدود ۱.۵ سال طول کشید تا به خانواده‌ها سر زدیم و گاهی با یک بار مراجعه، گاهی چند بار و حتی توسل به خود شهدا توانستیم از ۳۱ شهید روستای محمودآباد لباس، چکمه، شانه، آینه، ساعت، تسبیح، جانماز، عطر، ناخن‌گیر، چراغ قوه، رادیو و قاشق غذاخوری جمع‌آوری کنیم که همه غرفه‌بندی شده است.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

علت زردآب فرش هنگام شستشو و راه حل از بین بردن آن
باید بگوییم که یکی از متداول‌ترین مشکلات در شستشوی فرش در منزل یا حتی قالیشویی، زردآب فرش است. در این حالت در برخی از نقاط فرش شما زرد رنگ به چشم می‌آید.

فرادید| ممکن است شما هم این موضوع را تجربه کرده باشید که بعد از شستن فرش روی آن لکه‌های زردی ظاهر می‌شود و ظاهری زشت و نامناسب به آن می‌بخشد.

باید بگوییم که یکی از متداول‌ترین مشکلات در شستشوی فرش در منزل یا حتی قالیشویی، زردآب فرش است. در این حالت در برخی از نقاط فرش شما زرد رنگ به چشم می‌آید.
اما برای دانستن اینکه علت زردآب فرش چیست و چگونه باید آن را حل کرد؛ در ادامه همراه ما باشید:

چرا فرش بعد از شستن زرد می‌شود؟
زرد شدن تکه‌هایی از فرش و ریشه‌های آن در بسیاری از موارد به دلیل عدم شستشوی کافی و باقی ماندن آب چرک در این قسمت از فرش ایجاد می‌شود. در واقع زمانی که شما خودتان در خانه اقدام به شستن فرش‌ها می‌کنید، ممکن است نتوانید به درستی همه بخش‌های فرش را بشویید و سپس آبکشی کنید و این موجب می‌شود که بعد از خشک شدن فرش لکه‌های زرد رنگی روی فرشتان پیدا شود. این مشکل معمولاً در روش‌های شستشوی فرش به روش سنتی، بیشتر اتفاق می‌افتد.

از دیگر دلایل زردی فرش بعد از شستن عبارتند از:

۱. از مواد شوینده نامناسب استفاده می‌کنید: گاهی نیز ممکن است زردی فرش به دلیل استفاده از شوینده‌های نامناسب اتفاق بیفتد. این شوینده‌ها که معمولاً حالتی اسیدی دارند به بافت فرش آسیب می‌زنند و لکه‌هایی زرد رنگ روی آن ایجاد می‌کنند.

مثلا شستن فرش‌های ماشینی جدید و دستباف و ابریشمی هم با پودر توصیه نمی‌شود. استفاده از پودر‌های معمولی سبب سفت و خشک شدن این فرش‌ها می‌شود. در نهایت هم شستشو با پودر، بستر و ریشه فرش را زرد می‌کند و زردآب پس می‌دهد.


۲. فرش را غبارگیری نمی‌کنید: عامل دیگر که موجب زرد شدن فرش می‌شود، عدم جارو کردم فرش قبل از شستشو است؛ به همین دلیل زمانی که فرش را می‌شویید، خاک روی فرش به بافت آن رسوخ می‌کند و لکه‌هایی بر روی آن باقی می‌گذارد.

پس فرش را قبل از شستن غبارگیری کنید؛ غبارگیری معمولی همان‌گونه است که در قدیم انجام می‌شد. فرش را روی یک بند یا طناب می‌انداختند و با چوب به پشت آن ضربه می‌زدند. زیرا فرش‌ها در طول مدت خاک و غبار را به خود جذب می‌کنند.

۳. آب فرش را پس از شستشو تخلیه نمی‌کنید: این مورد را نیز به خاطر بسپارید که قبل از آویزان کردن فرش برای خشک شدن همیشه اجازه دهید آب آن خارج شود و بعد این کار را انجام دهید. زمانی که فرش‌های خیس را آویزان می‌کنید، آب و رطوبت در قسمت ریشه‌ها انباشته می‌شود و موجب زرد شدن آن می‌گردد.

۴. فرش را دوباره آبکشی نمی‌کنید: اگر بعد از این که فرش را پهن کردید تا خشک شود، دوباره آن را آبکشی کنید، هم فرش و هم ریشه‌های آن پس از خشک شدن زرد شوند. آبکشی دوباره را قبل از پهن کردن فرش انجام دهید.

قالیشویی شرق تهران
چگونه زردی فرش را از بین ببریم؟
بار دیگر فرش را به روشی مناسب بشویید: اگر متوجه شدید که در شستشوی فرش از روش نادرست و شوینده نامناسبی استفاده کرده‌اید و زمان کافی برای شستشوی دوباره آن دارید، بهتر است که یک بار دیگر فرش را با روش صحیح و اصولی بشویید تا لکه‌های آن از بین برود.

از مخلوط نمک و سرکه سفید استفاده کنید: این یک روش بسیار وقت‌گیر است، اما نتیجه بسیار خوبی روی از بین بردن زردآب‌های فرش شما دارد. برای این کار به ۲ قاشق غذاخوری نمک، ۲ قاشق غذاخوری سرکه و حدود یک پارچ و نیم آب نیاز دارید. تور پرده را به این مخلوط آغشته کنید و روی فرش بکشید.

از محلول قوی‌تر آب، جوش شیرین و سرکه استفاده کنید: اگر موفق نشدید لکه‌ها را به وسیله محلول آب نمک و سرکه از بین ببرید، بهتر است این بار از محلول قوی‌تر استفاده کنید.

برای تهیه آن کافی است که یک لیوان و نیم آب را با ۲ قاشق مربا خوری جوش شیرین و ۲ قاشق غذاخوری سرکه مخلوط نمایید و سپس با یک پارچه مناسب روی فرش بکشید. با این محلول معجزه‌گر می‌توانید به راحتی اقدام به از بین بردن زردی فرش بعد از شستن کنید.

۳. از پارچه نم‌دار یا مرطوب استفاده کنید: ساده‌ترین روش برای پاک کردن لک‌های زرد فرش همین روش است. یک پارچه تمیز را نم‌دار کنید و با استفاده از آن لک‌های فرش خود را پاک کنید.

۴. از شامپو فرش برای پاک کردن زردی فرش استفاده کنید: برای آماده کردن محلول شامپو فرش، مشخصات آن را از روی برچسب آن بخوانید و با آب مخلوط کنید. بعد آن را با هم زدن مخلوط کنید تا کف کند. کف روی محلول را با اسفنج روی فرش بمالید و رها کنید تا خشک شود. این کار قسمت‌های زرد فرش شما پاک می‌شود.

۵. از شوینده‌ها با خاصیت اسیدی پایین استفاده کنید: برای این کار این نوع مواد شوینده مناسب را داخل آب ولرم بریزید. دقت کنید که آب نه باید سرد باشد نه باید داغ باشد. با کمک یک اسفنج، مخلوط را روی فرش بمالید و بگذارید تا در هوای آزاد خشک شود.

چگونه فرش بشوییم تا زرد نشود
همان طور که پیش‌تر مطالعه کردید، زمانی که شستشوی فرش با روشی اصولی و درست انجام شود و از شوینده مناسبی برای شستن فرش‌ها استفاده کنید، بعد از شستشو نیز به هیچ مشکلی برخورد نخواهید کرد.

مقالات دیگر: قالیشویی مجیدیه

در واقع پاسخ به این سوال که چگونه فرش بشوییم تا زرد نشود، در یادگیری اصولی شستشوی فرش نهفته است و اینکه بعد از شستشو نیز اجازه دهید فرش کمی خشک شود و سپس آن را برای خشک شدن آویزان کنید. از طرفی بهتر است همه ما یاد بگیریم چگونه زردی فرش را از بین ببریم تا در صورت بروز این مشکل هر چه زودتر اقدام به برطرف کردن آن نماییم.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر فرشتان رنگ می‌دهد نباید در منزل آن را بشویید و لازم است شستشوی آن را به قالی­شویی بسپارید. برای این که بدانید فرشتان ثبات رنگ مناسبی دارد یا خیر، یک پارچه خیس را روی آن بکشید، اگر پارچه رنگی شد، یعنی نمی‌توانید فرش را در منزل بشویید چرا که احتمال زرد شدن آن یا بهم ریختن رنگ­هایش وجود دارد.

کلام آخر
هیچ‌کدام از ما دوست نداریم که فرش‌های منزلمان پر از لکه‌های زرد شود و کثیف و نامرتب به نظر برسد، به همین منظور رعایت کردن نکاتی در هنگام شستشوی فرش می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه خوبی از شستن فرش در خانه داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بلینکن خواستار آزادی زندانیان دوتابعیتی در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

ایلنا: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در ادامه مواضع مداخله‌جویانه خود در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر در ایران، به حوادث زندان اوین واکنش نشان داد.

وی گفت که در پی این حوادث، آمریکا بلافاصله با کشور‌های مختلف از جمله سوئیس به عنوان حافظ منافع خود درباره زندانیان دو تابعیتی در اوین، تماس گرفته است.

 مقالات بیشتر:برگزاری مراسم ختم

بلینکن خواستار آزادی این زندانیان دوتابعیتی در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

این مقام آمریکایی با تکرار دخالت‌های کشورش در امور داخلی ایران، ناآرامی‌های اخیر را قابل توجه دانست.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج سعادت آباد



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آنچه در زندان اوین رخ داد جنایتی بود که به دست عده معدودی از عوامل دشمن صورت گرفت، به مسئولان سازمان زندان‌ها و مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه دستور داد تا با همکاری نیروهای امنیتی عوامل اصلی جنایت رخ داده در زندان اوین را شناسایی و به دادسرا معرفی کنند و مسئولان دادسرا نیز به سرعت به پرونده آنها رسیدگی کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۲۵ مهر) در جریان جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه، با اشاره به "اظهارات مداخله‌جویانه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه مردم و نظام ایران"، اظهار کرد: بسیار خنده‌دار و مضحک است که رئیس‌جمهور آمریکا با سوابق گسترده و چندین دهه‌ای جنایت علیه انسان‌ها در اطراف و اکناف دنیا و به ویژه جنایت علیه مردم ایران، این چنین علیه ایران سخن می گوید.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به شرح مختصری از جنایت‌ها و اقدامات تروریستی آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی کشورهای غربی علیه مردم منطقه غرب آسیا و مردم ایران پرداخت و مشخصاً در این زمینه به ترور دانشمندان کشورمان به دست عوامل صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا اشاره کرد. 

مقالات بیشتر:ظروف کرایه تهران

وی در ادامه نشست امروز با اشاره به حادثه رخ داده در بخشی از زندان اوین، اظهار داشت: آنچه در زندان اوین رخ داد جنایتی بود که به دست عده معدودی از عوامل دشمن صورت گرفت؛ در جریان این جنایت شاهد بودیم که عده قلیلی اقدام به آتش زدن کارگاهی کردند که به منظور اشتغالزایی زندانیان و کمک به خانواده آنها دایر شده بود؛ در جریان این حادثه، سالن اجتماعاتی را آتش زدند که با هدف شکوفایی استعدادها و آموزش زندانیان ایجاد شده بود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: عوامل دشمن در واقع دست روی نقاطی گذاشتند که نقاط قوت سازمان زندان‌ها در امر بازاجتماعی کردن زندانیان است؛ طی مدت یک سال و نیم اخیر اقدامات بسیاری در حوزه ارتقاء و بهبود وضعیت زندانیان و زندان‌های کشور در ابعاد مختلف صورت گرفته است؛ از اشتغالزایی و مهارت‌آموزی زندانیان و کمک به خانواده‌های آن‌ها تا ارتقاء وضعیت بهداشتی و درمانی مددجویان بویژه در ایام کرونا؛ بنابراین در جنایت اخیر رخ داده در زندان اوین، دقیقاً به آتش‌زدن مراکزی مبادرت کردند که سبب ارتقاء وضعیت زندانیان و کمک به خانواده‌های آن‌ها می‌شد و با این کار ضمن انجام اقدامی که سبب جان‌باختن و مجروحیت تعدادی از زندانیان شد موجبات اضطراب خانواده‌های زندانیان را نیز فراهم کردند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه تاکید کرد: قطعاً کارگاهی که محل اشتغالزایی زندانیان و کمک به خانواده‌های آنها در زندان اوین بود، مجدداً دایر می‌شود؛ به مسئولان سازمان زندان‌ها نیز تکلیف کرده‌ام که نسبت به تکمیل درمان مجروحان حادثه زندان اوین حتی مجرمی که دستانش در این قضیه آلوده است اهتمام داشته باشند؛ همچنین مسئولان سازمان زندان‌ها موظفند کمک‌ها و حمایت‌های لازم را از خانواده‌های متوفیان این حادثه به عمل آورند و هیئت‌هایی را نیز برای ملاقات با آنها اعزام کنند.  

وی همچنین تصریح کرد: در همان ساعات نخستین حادثه آتش‌سوزی در بخشی از زندان اوین، ترتیبات تماس همه زندانیان این ندامتگاه با خانواده‌های‌شان فراهم گردید؛ با این حال مجدداً دستور می‌دهم چنانچه فردی در زندان اوین هنوز با خانواده خود تماس برقرار نکرده، هر چه سریعتر مقدمات مکالمه او با خانواده‌اش فراهم شود.

 

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اضطراب خانواده‌های زندانیان زندان اوین طی دو شب گذشته گفت: این خانواده‌های مضطرب می‌خواهند با فرد زندانی خود صحبت کنند و تا صدای او را نشنوند، آرامش نمی‌گیرند.

محسنی اژه‌ای در همین رابطه گفت: ما در قبال قضایایی نظیر اغتشاشات و یا همین حادثه اخیر زندان اوین نباید به صورت هیجانی و احساسی عمل کنیم و همه اعم از مردم، مأموران و زندانبانان باید اصول اسلامی و اخلاقی و انسانی و قانونی را لحاظ و مراعات کنند و بدانیم که هدف و خواست دشمن آن است که ما قانونمداری و اخلاقمداری را زیرپا بگذاریم که قطعاً چنین نخواهد شد.  

رئیس قوه قضاییه در ادامه به مسئولان سازمان زندان‌ها و مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه دستور داد تا با همکاری نیروهای امنیتی عوامل اصلی جنایت رخ داده در زندان اوین را شناسایی کنند و آنها را به دادسرا معرفی کرده و مسئولان دادسرا نیز به سرعت به پرونده آنها رسیدگی کنند.

وی افزود: بدون‌تردید عوامل جنایت رخ داده در زندان اوین، زمینه را برای مراکز و دفاتر جنگ‌افروزی و اغتشاش‌آفرینی صهیونیستی و آمریکایی و انگلیسی فراهم آوردند و همگان مشاهده کردند که در همان شب وقوع این جنایت، صدای آمریکا و صدای انگلیس و سایر مراکز و دفاتر ضدایرانی همچون ایام اغتشاشات، همچون اتاق جنگ عمل کردند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به موضوع "اغتشاشات اخیر" نیز پرداخت و ضمن توصیه مجدد درخصوص جداسازی معترضین با عناصر اغتشاشگر که مرتکب قتل شده‌اند و قرآن و پرچم ایران و اموال عمومی و خصوصی را به آتش کشیده‌اند، گفت: عناصر اصلی اغتشاشات اخیر باید هرچه زودتر محاکمه شوند  و در صورت تشخیص قاضی و رعایت مقررات قانونی، دادگاه‌های آن‌ها علنی برگزار گردد تا جنایت‌های این عناصر اغتشاشگر به سمع و نظر مردم برسد؛ در این زمینه نیز مرکز رسانه قوه قضاییه همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم را با دادگستری‌ها و صداوسیما به عمل آورد.

محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز ضمن اشاره به اولویت‌ها و برنامه‌های تحولی دستگاه قضا از جمله «مبارزه همه‌جانبه با فساد در داخل و خارج از قوه قضاییه»، «حمایت از تولید داخلی و رفع موانع کسب و کار»، «ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و فعالان اقتصادی»، «احیای حقوق عامه» و «کوتاه کردن فرآیند جذب و بکارگیری نخبگان» تاکید کرد: به هیچ وجه پرداختن به قضایای اخیر و رسیدگی سریع و دقیق به پرونده عناصر اغتشاشات نباید ما را از پیگیری اولویت‌ها و برنامه‌های تحولی خود بازدارد.

رئیس قوه قضاییه ضمن تبیین و تشریح برخی جهات اولویت‌ها و برنامه‌های تحولی دستگاه قضا، تصریح کرد: قطعاً دشمن و اذناب او نمی‌خواهد و نمی پسندد که ما به صورت مجدانه اولویت‌ها و برنامه‌های تحولی خود را به پیش ببریم؛ دشمن از اینکه ما با مظاهر مختلف فساد از جمله فساد مالی و سیاسی و…مقابله کنیم و با کسانی که در این شرایط جنگ اقتصادی سعی در تنگ کردن عرصه بر معیشت مردم دارند برخورد کنیم، ناراحت می‌شود؛ چه بسا یکی از اهداف دشمن از طراحی اغتشاشات اخیر سد کردن مسیر پیشرفت کشور بود لذا حمایت همه‌جانبه و مستمر ما از تولید داخلی و رفع موانع کسب و کار و مستغنی شدن کشور در بسیاری از عرصه‌ها، مقوله‌ای است که مطلوب دشمن نیست؛ دشمن قدم‌های بلند ما در زمینه احیای حقوق عامه را نمی‌پسندد و از جهد و کوشش ما برای تأمین امنیت سرمایه‌گذاران ناخشنود و مکدر می‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین ما باید برنامه‌های تحولی و اولویت‌های خود را در دستگاه قضایی با قوت و قدرت به پیش ببریم و قدر مسلم این توطئه‌های دشمنان از جمله طراحی اغتشاشات نیز ما را برای پیشرفت و تعالی مصمم‌تر می‌گرداند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه نشست امروز با اشاره به موضوعی که در هفته گذشته مبنی بر اعلام آمادگی برای گفت‌وگو با همه گروه‌ها و جریان‌های معترض و منتقد مطرح کرده بود، به ذکر چند نکته مهم در باب این اعلام آمادگی و فراخوان پرداخت و اظهار کرد: اولاً این اعلام آمادگی برای گفت‌وگو با گروه‌ها و جریان‌های معترض و منتقد، تاکتیکی و مقطعی نیست این دعوت برای شنیدن صدای منتقد و گفتگو در ابتدای شروع کار به عنوان رییس قوه قضائیه هم اعلام شده بود و موضوعی متّخذ و برگرفته از وظایف و مسئولیت‌های ذاتی و قانونی قوه قضاییه و فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری است؛ کمااینکه رهبر انقلاب در حکم انتصاب اینجانب بر اهتمام جدّی به مأموریت‌های اساسی دستگاه قضا در قانون اساسی یعنی گسترش عدالت، احیاء حقوق عامّه، تأمین آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، پیشگیری از وقوع جرم و نیز مبارزه‌ی قاطع با فساد ، تاکید فرمودند؛ ثانیاً این گفت‌وگو نیازمند سازوکاری با مبانی مشخص عقلانی و رعایت نزاکت و اخلاقمداری است؛ در این گفت‌وگو کسی در پی بر کرسی نشاندن نظر خود و تنازع نیست.

محسنی اژه‌ای افزود: در یک گفت‌وگو گاهی در باب مفاهیم و مصادیق و گاهی در باب اهم و مهم اختلاف‌نظر وجود دارد؛ این اعتقاد را نداریم که کار ما بدون نقد است و مدعی به نقطه مطلوب رسیدن نیز نیستیم؛ لذا از همه صاحبنظران که دارای ایده هستند برای گفت‌وگو و مفاهمه و ارائه نقطه‌نظرات و پیشنهادات در باب مسائل و مسئولیت‌های قوه قضاییه دعوت به عمل می‌آوریم؛ ما از این مهم استقبال می‌کنیم که یک فرد صاحبنظر در حوزه مبارزه با فساد، روش‌ها و راهکاری‌های کارشناسانه مدنظر خود را برای هر چه مطلوب‌تر شدن مقوله مبارزه با فساد بیان و ارائه کند؛ ما از این مهم که نخبگان حوزوی و دانشگاهی در باب تعارف و مصادیق آزادی‌های مشروع، نقطه نظرات خود را ارائه دهند، استقبال می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه در همین راستا ضمن بیان اینکه همه مسئولان ارشد دستگاه قضایی آمادگی گفت‌وگو با گروه‌ها و جریان‌های معترض و منتقد را دارند، به تماس‌ها و پیام‌های عده‌ای از اشخاص که خود را منتسب به جریان‌ها و گروه‌های مختلف می‌دانستند و متقاضی گفت‌وگو با وی بودند اشاره کرد و گفت: طبیعتاً من امکان و وقت ملاقات و گفت‌وگو با تک‌تک متقاضیان و صاحبان ایده را ندارم؛ البته طی روزهای گذشته با افراد ، نخبگان و گروه های مختلف گفتگو شده است و به طور مثال در روز پنجشنبه گذشته نیز با ۴ نفر از افراد متقاضی به نمایندگی از ۴ جریان سیاسی ، اقتصادی گفت‌وگو کردم که با توجه به محتوای پیام‌های‌شان به نظر ایده مطلوبی داشتند و نقطه‌نظرات‌شان در باب محورهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی بود، و مقرر شد طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.  

رئی قوه قضاییه بیان داشت: اعلام آمادگی و پیشنهاد ما برای گفت‌وگو با گروه‌ها و جریان‌های معترض و منتقد طبیعتاً مرتبط با مسائل و مسئولیت‌های قوه قضاییه است؛ با این حال ما از انجام گفت‌وگو میان بخش‌های مختلف حکومت با افراد منتقد و معترض نیز استقبال می‌کنیم.  

مقالات دیگر:وکیل صادقیه



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ماجرای احیای یک پیانوی قدیمی توسط زنده‌یاد ندایی در استودیو هشت
مدیر رادیو نمایش طی یادداشتی از سوگ زنده‌یاد امیرحسن ندایی نوشته و به ماجرای احیای یک پیانو پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش همزمان با خاک‌سپاری زنده‌یاد امیرحسن ندایی یادداشتی را به نگارش درآورد.

وی در این یادداشت نوشت: «حوالی غروب جمعه پاییزی 22 مهر، تماس سعید اسلام‌زاده به سوگم نشاند، خبر تلخ بود و بهت‌آور: دکتر امیرحسن ندایی پرکشید.

از نخستین بار که ایام نوجوانی با صدا و سیمایش در نقدهای سینمایی تلویزیون آشنا شدم، تا این اواخر که با «نقدآورد» رادیونمایش (برنامه تخصصی تحلیل میان‌رشته‌ای سینما از منظر علوم انسانی) همراهمان بود، خاطرش را جز به نیکی و آموزگاری نمی‌شناسم.

دانشمند بود و عمیق، فرزانه بود و فروتن، پربار بود و افتاده.

مقالات دیگر: رنگبرداری فرش

آخرین خاطره‌مان در «استودیو هشت» ارگ کهنسال رادیو، شیرین و ماندگار رقم خورد: ماجرای پیانوی بی‌نوای وزارت اطلاعات!

زبان‌بسته را از هم گسسته، له و لورده، انداخته بودند گوشه‌ای. پیانوی رویال دوپداله‌ای که در مکاتبه با شرکت سازنده‌اش پتروف روشن شد نمونه‌ای خاص است که بیش از شصت سال از عمرش می‌گذرد و از طرف دولت وقت چکسلواکی به ایران اهداء شده است. یک روز، بعد از ضبط برنامه به‌پیشنهاد دکتر ندایی نازنین بر بالینش رفتیم، چون طبیبی دلسوز و نگران، کلاویه‌هایش را نواخت و مژده داد که از پس آن‌همه جور هنوز زنده است…، از طنز ماجرا آن که علی آقا، نیروی قدیمی خدمات در حین جابه‌جایی پایه‌ها درآمد که: «عه، بدبخت شدیم، این‌جا نوشته وزارت اطلاعات!»، مرد ساده‌دل دوست‌داشتنی نمی‌دانست منظور وزارت اطلاعات و جهانگردی آن روزگار است که نقشی معادل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ایفا می‌کرد و رادیو را هم تحت مدیریت داشت.

به هر ضرب و زور که بود سامانش دادیم.

مقالات دیگر: بسته پذیرایی مراسم ختم

حالا پیانوی پرقدمت «استودیو هشت» رادیو دوباره جان گرفته است و خوش می‌درخشد، دورش حصاری کشیدیم و شناسنامه‌ای با چند خط شرح‌حال تا بماند برای آیندگان.

هر روز که قدم به حیاط ارگ کهنسال رادیو می‌گذارم، به آینده و روند نام‌های کوچک و بزرگ می‌اندیشم و رسم روزگار، دیر یا زود ما هم خواهیم رفت، نه‌فقط از ارگ که از دنیای دون.

میراث فرهنگی اما ماندگار است؛ همان طور که یاد و خاطر دکتر امیرحسن ندایی در قلب دوستدارانش».



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چه پرده های پذیرایی مناسب فصل تابستان هستند؟
چه پرده های پذیرایی مناسب فصل تابستان هستند؟
پرده پذیرایی یکی از وسایل منزل است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون و حال‌وهوای خانه دارد. برای داشتن یک خانه زیبا و آرام انتخاب یک پرده زیبا در تناسب با سایر وسایل منزل مانند فرش و مبلمان دارای اهمیت بسیار زیادی است. یکی از مواقعی که نیاز به تعویض پرده در منزل احساس می‌شود در زمان تغییر فصول سال و خصوصا فرارسیدن تابستان است. این فصل به دلیل افزایش گرمای هوا و همچنین افزایش تابش نور خورشید، لزوم تغییر پرده پذیرایی را به نوعی مناسب برای این تغییرات ایجاد می‌کند. اما چه پرده های پذیرایی مناسب فصل تابستان هستند؟ موضوعی است که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد.

مقالات دیگر: تولید کننده پرده زبرا

برخی افراد با رسیدن فصل تابستان تمایل دارند تا با افزایش تابش نور خورشید، بیشتر از این نور در روشن‌کردن فضای منزل و ایجاد حس‌وحالی متفاوت استفاده کنند. در مقابل برخی افراد نیز تمایلی به ورود این روشنایی به منزل خود ندارند و ترجیح می‌دهند از نور کمتری در طول روز استفاده کنند. همچنین گرمای تابستان که بر اثر تابش مستقیم نور خورشید به منزل وارد می‌شود نیز نکته‌ای است که در این فصل باید تحت کنترل قرار گیرد.

پرده پذیرایی
پرده علاوه بر جلوگیری از ورود نور و گرما و همچنین ورود نور و هوای‌تازه به داخل منزل باعث زیباترشدن خانه نیز می‌شود. در انتخاب پرده برای هر فضایی باید نکات خاصی مانند انتخاب پرده با پارچه ضدحساسیت برای اتاق کودک، انتخاب پرده با پارچه ضداشتعال برای آشپزخانه و قابل‌شستشو بودن پرده را مدنظر قرار داد.

در انتخاب پرده پذیرایی رنگ، جنس، نوع و سایر ویژگی‌های پرده تاثیر بسیار زیادی در حال‌وهوای خانه و همچنین زیبایی آن دارد. به طور معمول پذیرایی از قسمت‌هایی از منزل است که در طراحی سعی می‌شود با داشتن پنجره بیشتر، نور بیشتری دریافت کند. به این دلیل در انتخاب پرده پذیرایی در تابستان باید به تمایل به ورود و یا عدم ورود نور خورشید به منزل توجه زیادی کرد. اگر تمایلی به ورود نور به خانه ندارید می‌توانید از پرده‌های یکسره و با رنگ تیره‌تر استفاده کنید، این کار موجب کاهش دمای منزل نیز خواهد شد. جنس پرده، مدل پرده، طرح و رنگ پرده و همچنین وجود آستر پرده از فاکتورهایی هستند که در این مورد می‌توانند تاثیرگذار باشند.

جنس پرده پذیرایی
بهترین جنس پرده برای استفاده از نور خورشید در تابستان پرده‌های حریر هستند. این پرده‌ها در کنار زیبایی، سبکی و عبور نور، نرمی و لطافت خاصی به فضای پذیرایی شما می‌بخشند. حال اینکه برای کنترل نور و گرما در مواقع خاص یک پرده از جنس کتان و مخمل بر روی پرده‌ای از جنس حریر می‌تواند علاوه بر افزایش زیبایی این موارد را نیز کنترل کند. با این پرده‌ها با توجه به جنس محکم و با کیفیتی که دارند، تا چند سال نیاز به خرید پرده پذیرایی نخواهیدداشت.
مدل پرده پذیرایی
در حال حاضر تنوع زیادی در مدل پرده پذیرایی موجود است که در صورت تمایل می‌توانید انواع آن را در سایت سبک مدرن مشاهده کنید. مدل‌ پرده های مختلف کلاسیک و مدرن در ایران، انتخاب‌های بسیاری را برای داشتن یک پرده پذیرایی مناسب برای تابستان در اختیار شما می‌گذارد. استفاده از پرده‌های ساده‌تر و نازک‌تر با ایجاد حس خنکی و لطافت در فضا برای این فصل انتخابی بهتر و ایده‌آل هستند. البته در انتخاب مدل پرده باید به نوع و اندازه پنجره و همچنین دیگر عناصر موجود در منزل مانند فرش و مبلمان نیز توجه شود.
طرح و رنگ پرده پذیرایی
استفاده از رنگ‌های ملایم مانند رنگ‌های پاستلی در پرده پذیرایی در تابستان انتخاب بسیار مناسبی هستند. از جمله رنگ‌های مناسب تابستان می‌توان به رنگ‌های آبی روشن، صورتی روشن، کرمی روشن، هلویی، زرد، نارنجی و بنفش روشن اشاره کرد. حال اگر با توجه به دریافت نور زیاد از پنجره‌های جنوبی تمایل شما به کم‌کردن ورود این نور به داخل خانه باشد، می‌توانید از رنگ‌های کمی تیره‌تر برای پرده پذیرایی استفاده کنید.

برای طرح پرده پذیرایی نیز می‌توانید به طرح‌هایی مثل آب و آسمان که دارای ترکیب رنگ‌های آبی روشن و سفید هستند و القاکننده حس خنکی و سرما هستند، فکر کنید. علاوه بر این طرح‌های تابستانی برای پرده پذیرایی طرح‌هایی دارای گل‌های رنگارنگ با رنگ‌های شاد و یا در ترکیب با رنگ‌ سبز ملایم هستند که با آوردن طبیعت به خانه فضایی لطیف را به‌وجود می‌آورند.

مقالات دیگر: قالیشویی در رسالت

آستر پرده
در اکثر خانه‌های ایرانی به دلیل ایجاد محرمیت و نداشتن دید به منزل، استفاده از آستر پرده مورد نیاز است. وجود آستر در تابستان نیز می‌تواند به جلوگیری از ورود نور زیاد و همچنین گرما به منزل جلوگیری کند. با وجود آستر پرده می‌توان تا حد زیادی میزان نور ورودی به منزل را کنترل کرد.

سخن آخر

تعویض پرده پذیرایی می‌تواند با ایجاد یک تغییر بزرگ اما کم‌هزینه باعث تغییر در دکوراسیون منزل شما و زیبایی بیشتر آن شود. برخی افراد با تغییرات فصل و آمدن زمستان یا تابستان اقدام به تعوض پرده‌های منزل خود می‌کنند. این اقدام در تابستان به دلیل افزایش تابش نور خورشید و همچنین افزایش دما و گرم شدن هوا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ایجاد حال و هوایی خنک به خانه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته‌باشد.

اما در این که چه پرده های پذیرایی مناسب فصل تابستان هستند؟ به عوامل بسیاری بستگی دارد. شما در انتخاب پرده مناسب پذیرایی در این فصل می‌توانید با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند جنس پرده، مدل پرده، طرح و رنگ پرده و همچنین وجود آستر پرده تا حد زیادی ورود نور و گرما را به خانه کنترل کنید. پس از خواندن این مطلب و گرفتن راهنمایی‌های لازم برای انتخاب یک پرده پذیرایی مناسب برای تابستان، بهتر است برای دیدن انواع پرده و انتخاب پرده موردنظر خود با سبک مدرن (https://sabkemodern.com) همراه باشید.


منبع: سناپرس



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

خبرآنلاین:ایسنا نوشت: رئیس جمهور آمریکا که به سیاست فشار حداکثری علیه ایران ادامه داده با دخالت در امور داخلی کشورمان مدعی شد که در کنار زنان ایران ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ادامه مداخلات واشنگتن در امور داخلی ایران بار دیگر به حمایت از ناآرامی‌های اخیر در ایران پرداخت و گفت که از میزان واکنش ایرانی‌ها به فوت مهسا امینی حیرت‌زده شده است.

بایدن که در یک جلسه در دانشگاهی در کالیفرنیا سخنرانی می‌کرد، همچنین مدعی شد که این اتفاق چیزی را در ایران بیدار کرده است که تا مدت‌های بسیار بسیار طولانی خاموش نخواهد شد.

مقالات بیشتر:تشریفات مجالس غرب تهران

وی در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود تاکید کرد که ایالات متحده در کنار زنان ایران ایستاده است.

بنابر این گزارش، در میان افراد حاضر در این جلسه تعدادی ایرانی نیز حضور داشتند که پلاکاردهایی با شعارهای مرتبط با حوادث اخیر در ایران در دست داشتند. رئیس جمهور آمریکا خطاب به آنها گفت: از شما به دلیل صحبت کردن تشکر می‌کنم.

وی به تکرار ادعاهای واشنگتن علیه کشورمان پرداخت و با اعلام حمایت از حقوق زنان از دولت ایران خواست تا به آنچه سرکوب اعتراضات در ایران عنوان کرد، پایان دهد.

به گزارش ایسنا، دولت و مقامات آمریکایی در روزهای اخیر به شدت تلاش کرده‌اند به بهانه‌های مختلف و از هر طریقی که می‌توانند به ناآرامی‌ها در ایران دامن بزنند و از اغتشاشات در کشورمان و ایجاد خشونت حمایت کرده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر نیز در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از این ناآرامی‌ها گفته بود که ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه افرادی که به ادعای او در سرکوب اعتراضات دخیل هستند، اعمال خواهد کرد.

مقالات دیگر:قیمت ایمپلنت دندان



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گشایش نمایشگاه لوازم خانگی در قائم شهر
نمایشگاه لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قائم شهر آغازشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، وحید سروش مدیر برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه محصولات ۳۰ شرکت تولیدی از ۱۲ استان کشور در ۱۵۰ غرفه به تماشا گذاشته شد.

مقالات دیگر: پخش لوازم پرده

او تنوع و کیفیت و عرضه محصولات با شرایط مناسب را از ویژگی‌های این نمایشگاه برای مصرف کننده‌ها اعلام کرد.

سروش، انواع لوازم آشپزخانه، فرش و کالای خواب، لوستر و دکوراسیون داخلی منزل را از جمله محصولات عرضه شده در این نمایشگاه برشمرد که بااستقبال بازدید کنندگان روبرو شد.

قالیشویی تهرانپارس

نمایشگاه لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی منزل تا جمعه ۱۵ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران در قائم شهر پذیرای هم استانی‌ها است.

گزارش از جمشید گرائیلی

 

منبع: قطره



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سخنگوی قوه قضاییه گفت: گزارش‌ مراجع رسمی درباره مهسا امینی منتشر شده و جای ابهام نیست.

مقالات بیشتر:شیشه بری الهیه

مسعود ستایشی در نشست خبری خود با رسانه‌ها گفت: امروز از هم گسیختگی مسلمانان در اثر فراموشی دستورات موکد رسول اکرم (ص) صورت گرفته است، چنانکه پیوستگی برخی از دولت های اسلامی با دشمنان باعث ضربات بدون جبران به پیکره امت اسلامی شده است.

وی افزود: نیازمندی فعلی امت اسلامی برای تمسک به اخلاق حسنه، امانتداری، صدق گفتار و شیوه حکومت داری خاتم الانبیا از جمله بسط عدالت است.

ستایشی ادامه داد: امروز مطالبه مرزبندی و جبهه گیری با دشمنان رسول الله از جمله امریکا توسط دولت های اسلامی مطالبه منطقی ملت های مسلمان است که باید به آن پاسخ داده شود لذا امید داریم هفته وحدت سرآغازی برای تجلی وحدت باشد.

وی با اشاره به وقایع پس از مرگ مهسا امینی گفت: هر آنچه که در این زمینه تاکید شود برای روشن شدن اذهان افراد جامعه موثر است‌. ما مجددا با خانواده ایشان ابراز همدردی می کنیم و به کلیه کسانی که در این حوادث اخیر صدماتی دیدند و مشکلاتی برایشان پیش آمد می گوییم جامعه اسلامی و حکومت اسلامی و رافت و محبت و توجه به جامعه است و برای همه کسانی که نااگاهانه به میدان آمدند ارزوی رفع مشکل و سلامت را داریم. توجه دارید عده ای در این ایام توسط اراذل و اوباش و بی توجه به حاکمیت مورد تعرض واقع شدند و افرادی برای حفظ جان و مال مردم به میدان آمدند و دفاع کردند. اینکه بگویید نیروی انتظامی بودند می گویم که آنها از خود مردم بودند که دفاع کردند.

ستایشی تصریح کرد: الان صحنه شفاف و روشن است و جایی برای ابهام نیست و گزارش‌های علمی از سوی مراجع رسمی (سازمان پزشکی قانونی) نسبت به موضوع خانم مهسا امینی منتشر شده است‌.

وی ادامه داد: نسبت به اعلام نظریه پزشکی قانونی بعضی ها تقاضایی مطرح کرده بودند که زودتر مطرح شود اما دیدید که قوه قضاییه با دقت و براساس وعده ای که داده بود دقت را فدای سرعت نکرد و با تمسک به خرد جمعی و تشکیل یکی از بی نظیرترین و قوی ترین سطح کمیسیون های تخصصی با حضور ۱۹ از صاحب نظران رشته های مختلف در این عرصه و با اختصاص وقت موسع و با مداقه موضوع را بررسی کردند و هیچ گزارشی نبود که مطرح نشده باشد و چیزی که مغفول باشد در این قصه دیده نشد.

ستایشی تاکید کرد: نهایتا نظریه پزشکی قانونی منتشر شد. گزارش شفاف و روشن و در کمال صداقت به آگاهی افکار عمومی رسید و برای دستگاه قضایی رعایت عدالت حد و مرزی ندارد و قوه قضاییه محل تظلم خواهی عموم افرادی است که از این ناحیه متضرر شدند. کسانی که ظلمی به ملت وارد کردند باید عملکرد خود را جبران کنند.

وی تاکید کرد: ظلم بزرگ به مردم از سوی دشمنان و اصحاب داخلی آنان صورت گرفت که به طور قطع قابل پیگرد است. قوه قضاییه پیرو فرامین رهبری بیانیه‌ای به ملت ایران تقدیم کرد و گفتیم قائل به دسته بندی متهمان در این زمینه هستیم و از کسانی که عناصر اصلی هستند و زمینه ساز بودند، نمی گذریم ولی کسانی که احساسی بودند و هیجانی عمل کردند و با تحریک صورت گرفته وارد میدان شدند و مرتکب قتل و جنایت نشدند، قطعا با رافت اسلامی با آنها برخورد خواهد شد.

 

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: هجمه رسانه‌ای و سیاسی از سوی رسانه‌های بیگانه و دعوت به آشوب و اغتشاش و آشوب طلبی و کشته سازی و درگیر کردن مردم یکی از بزرگترین ظلم‌هایی بود که علیه ملت ایران صورت گرفت و باید تا استیفای حقوق مردم ایران، پیگیری شود.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج نازی آباد



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

حریق گسترده فروشگاه فرش در مشهد مهار شد
مدیرعامل آتش‌نشانی شهر مشهد گفت: آتش سوزی مهیب در یک فرش فروشی در مشهد، با تلاش آتش نشانان چندین ایستگاه آتش نشانی مهار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد،  آتشپاد دوم مجید فرهادی اظهار کرد: در پی اطلاع به سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده آتش و دود از داخل یک فروشگاه بزرگ فرش در غرب مشهد، ستاد فرماندهی بلافاصله قریب به ۵۰ آتش‌نشان و نجاتگر را به همراه ۱۵دستگاه خودرو سبک و سنگین و نردبان ۳۲ متری آتش‌نشانی از ایستگاه های ۵،۲۲،۳۳،۷،۴۳،۵۳،۳۱،۲۷را به محل حادثه در بولوار معلم مشهد اعزام کرد.

مقالات دیگر: قالیشویی تهرانپارس

مدیرعامل آتش‌نشانی شهر مشهد افزود : با حضور آتش نشانان در محل مشخص شد، حریق در داخل این فروشگاه بوقوع پیوسته و آتش در حال سرایت به واحد های مجاور این محل تجاری است که آتش نشانان پس از دقایقی عملیات نفسگیر و طاقت فرسا، ضمن مهار حریق از سرایت آتش به منازل و مغازه‌های مجاور آن جلوگیری کردند.

وی یادآور شد: در این حادثه یکی از افراد حاضر در داخل مغازه که گرفتار دود و آتش شده بود توسط نجاتگران آتش‌نشانی از محل خارج و به دلیل مصدومیت شدید توسط آمبولانس های اورژانس به بیمارستان منتقل و علت دقیق این آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

گفتنی است؛ آتش‌نشانان پس از خاتمه عملیات و پاکسازی محیط حادثه به ماموریت خود پایان داده و به ایستگاه های خویش مراجعت کردند. 

پخش عمده پارچه



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

جانشین فرماندهی کل انتظامی با بیان اینکه اکثر افرادی که در اغتشاشات به خیابان می‌آیند تماشاچی هستند، گفت: برخی از این افراد مزدور و تروریست هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی کل انتظامی صبح امروز در مراسم چهاردهمین نشست فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای خارجی مستقر در تهران گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنند که پایه آن اسلام است و سکاندار این نظام ولی فقیه است. به فرموده بزرگواران ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.

مقالات بیشتر:شیشه بری غرب تهران

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سه قوا دارد، ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی که هر قوا وظایف مشخصی دارد اما همه با هم پیوستگی دارند و در راستای آرامش جامعه و امنیت داخلی پیوستگی دارند.

رضایی گفت: تنها کشوری که هم مأموریت پلیسی و هم مأموریت مرزبانی را یک واحد انجام می‌دهد انتظامی جمهوری اسلامی است و به همین دلیل به مجموعه انتظامی فقط پلیس گفته نمی‌شود.

پلیس محبوب ترین سازمان از سوی مردم انتخاب شده است

جانشین فراجا گفت: یکی از سازمان‌هایی که بالاترین رتبه در نظرسنجی را از سوی مردم دارد، انتظامی است. انتظامی کل کشور محبوب ترین سازمان از نظر مردم است.

رضایی بیان کرد: مرزبانان در بخشی از عملکرد خود به مقابله با تروریست‌ها می‌پردازد و در این راه شهدای زیادی را هم تقدیم کرده است؛ زمانی که طالبان در افغانستان روی کار آمد و ترددهای غیرمجاز زیاد شد، برخی از خانم‌های باردار افغانستانی در مرزهای ایران وضع حمل کردند و داروهای بهداشتی و امکانات مرزبانان در اختیار این افراد قرار گرفت.

اعتراض در ایران آزاد است اما شورش خط قرمز پلیس است

وی ادامه داد: اعتراض در ایران آزاد است اما برخی از افراد هستند که می‌خواهند از اعتراض سو استفاده کنند، اعتراض حق مردم است اما زمانی که به شورش تبدیل می‌شود آن زمان می‌شود خط قرمز پلیس؛ جمعیتی که به خیابان‌ها می آیند اکثراً تماشاگر هستند و تعداد کمی مزدور و تروریست هستند.

جانشین فراجا تصریح کرد: برخی از کشورها تحت تأثیر آمریکا و صهیونیسم غاصب قرار می‌گیرند و می‌گویند حقوق بشر در ایران رعایت نمی‌شود! اما رسانه‌های بیگانه وارونه اخبار را منتقل می‌کنند، چرا زمانی که پلیس آمریکا زانوی خود را بر گلوی افراد بی گناه می‌گذارد و آنها را خفه می‌کنند حرفی از حقوق بشر نمی‌زنند؟

وی افزود: اگر پلیس ایران می‌خواست در تجمعات صرفاً نظامی عمل کند جور دیگری رفتار می‌کرد اما در کشور آزادی بیان برای اعتراض است اما برخی از افراد از این اعتراضات سوءاستفاده می‌کنند و هنجارهای جامعه را برهم می‌زنند.

پیام مردم ایران "درود بر پلیس" است

رضایی گفت: زمانی که مردم ایران در روز رحلت پیامبر خودجوش به میدان آمدند پیام آنها درود بر پلیس بود؛ شعار مردم ایران این است نه حرف‌هایی که یک عده مزدور و تروریست می‌زنند.

 

جانشین فراجا گفت: حاکمیت و حکومت ایران مردمی است و ایران یک کشور خشک نظامی نیست، اما سلطه استکبار این را وارونه جلوه می‌دهد.

رضایی بیان کرد: ایران هیچ محدودیتی برای تعامل با کشورها ندارد البته با برخی از کشورهای استکباری و یا رژیم صهیونیسمی اسرائیل حرفی ندارد؛ ما به عنوان پلیس آمادگی تجارب را داریم.

مقالات دیگر:مرکز سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فروش انواع سرامیک در اصفهان از برندهای معروف و با کیفیت و قیمت سرامیک در اصفهان

خرید سرامیک در اصفهان با ابهترین قیمت و کیفت عالی
 اصفهان , (اخبار رسمی): کلینیک ساختمانی نماآرا اصفهان، با هدف رفع نیاز مشتریان و همشهریان و همچنین رفع نیاز پیمانکاران و مهندسین فعال در حوزه ساختمان، با جمع آوری کلکسیونی جامع در دسته بندی های، سنگ نما، آجر نما، کاشی و سرامیک، آماده همکاری و عقد قرارداد فروش متریال مورد نیاز شما در اصفهان و همچنین سایر شهرستانها می باشد.
خرید سرامیک در اصفهان
کارخانه های کاشی و سرامیک اصفهان را می توان بزرگترین تولید کننده کاشی و سرامیک در ایران دانست. این نسخه، طرح های کاشی و سرامیک اصفهان را بسیار متنوع کرده و مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. 

ایران در صنعت کاشی و سرامیک پیشرفت زیادی داشته و توانسته است محصولات خود را به سراسر جهان صادر کند. کارخانه ها و تولیدات زیادی در سراسر ایران وجود دارد که انواع کاشی و سرامیک را با بیشترین تنوع و بهترین کیفیت تولید و روانه بازار می کنند. کاوه سرام یکی از بزرگترین بازارهای کاشی و سرامیک است که انواع کاشی و سرامیک را عرضه می کند.

فروشگاه بزرگ کاوه سرام در شهر اصفهان واقع شده است که انواع کاشی و سرامیک را به صورت مستقیم از کارخانه ها خریداری کرده و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

قالیشویی نارمک

کلینیک ساختمانی نماآرا در اصفهان، با هدف رفع نیاز مشتریان و همشهریان و همچنین رفع نیاز پیمانکاران و مهندسین فعال در حوزه ساختمان، با جمع آوری کلکسیونی جامع در دسته بندی های، سنگ نما، آجر نما، کاشی و سرامیک، آماده همکاری و عقد قرارداد فروش متریال مورد نیاز شما در اصفهان و همچنین سایر شهرستانها می باشد.

کلینیک ساختمانی نما ارا فروشگاه مصالح ساختمای نمایندگی فروش انواع سرامیک در اصفهان از برندهای معروف و با کیفیت و قیمت سرامیک در اصفهان

فروش انواع سرامیک کف و سرامیک دیوار با نازلترین قیمت و کیفیت در نمایشگاه نماآرا 
یکی از بهترین مکان ها برای خرید انواع کاشی و سرامیک، عمده فروشی های اصفهان است. با مراجعه به این مراکز می توانید این محصولات را بدون واسطه و با قیمتی مناسب خریداری کنید. از آنجایی که کاشی و سرامیک از مصالح ساختمانی مهم هستند و برای استحکام بخشی ساختمان، زیباسازی و پوشش کف و دیوارها استفاده می شوند، خرید محصول با کیفیت و اقتصادی بسیار مهم است.

 

اصفهان مانند سایر شهرهای بزرگ، انواع کاشی و سرامیک را به صورت عمده و خرده به فروش می رساند، اما اکثر انبوه سازان و پیمانکاران به دنبال فروش عمده کاشی و سرامیک هستند تا از تنوع زیاد و قیمت مناسب آن بهره مند شوند. . اصولاً قیمت محصولات بسیار کمتر است زیرا هیچ واسطه ای بین خریدار و فروشنده وجود ندارد. در واقع توزیع کنندگان و مراکز فروش بزرگ انواع کاشی و سرامیک را در بازار به فروش می رسانند.

 

کارخانه کاشی اصفهان


کارخانه کاشی اصفهان 40 سال قدمت دارد و این کارخانه دارای آزمایشگاه تخصصی برای بررسی و کنترل کیفیت محصولات خود می باشد. کارخانه کاشی اصفهان محل فعالیت دو برند کاشی و سرامیک روشا و تکنیتا است و این دو برند در واقع محصولات خود را زیر نظر کارخانه کاشی اصفهان به بازار عرضه می کنند. این کارخانه قادر است کلیه نیازهای مشتریان را برای تولید کفپوش و دیوارپوش داخلی و خارجی برآورده سازد.

کاشی مرجان در اصفهان

شرکت کاشی مرجان اصفهان سال هاست که در زمینه تولید انواع چیپس قرمز، چینی لعابدار، کاشی مخصوص نما و پارک فعالیت می کند و در این راه با استفاده از مواد اولیه مرغوب و استفاده از کارشناسان مجرب موفق بوده است. چندین جایزه داشت. شرکت کاشی مرجان برترین تولید کننده کاشی های صنعتی مقاوم در برابر اسید و کاشی های نازک در ایران می باشد.

دفتر ازدواج غرب تهران

کاشی نیلو اصفهان

کاشی های نیلو که به کاشی کف معروف هستند توسط شرکت کاشی نیلو در نزدیکی شهر اصفهان تولید می شوند. این شرکت در سال 1356 با ظرفیت 1 میلیون متر مربع در سال فعالیت خود را آغاز کرد. سال ها بعد شرکت کاشی نیلو محصولات خود را توسعه داد و در حال حاضر دارای خط تولید 7 نوع محصول از جمله کاشی دیوار، کاشی کف، چینی لعابدار، پرسلن مقاوم در برابر اسید، چینی با روکش نانو، چینی براق، محصولات ضد باکتری در رنگ، طرح است. و اندازه های مختلف.

کارخانه کاشی و سرامیک اصفهان

کارخانه کاشی و سرامیک اصفهان با قدمتی حدود 50 سال در زمینی به مساحت 30 هکتار احداث شد. این کارخانه در شهر اصفهان واقع شده است. ظرفیت تولید کارخانه کاشی و سرامیک اصفهان بیش از 10 میلیون متر مربع در سال است. کارخانه کاشی و سرامیک اصفهان تلاش زیادی در جهت پیشرفت و جلب رضایت مشتریان داشته است که منجر به اخذ گواهینامه ها و استانداردهای بسیاری شده است.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فرمانده کل ارتش گفت: نیروهای مسلح یک حقیقت واحدند، تحت یک فرماندهی واحد اجرای ماموریت می‌کنند و برای یک هدف پیشمرگ یکدیگر و پیشمرگ ایران و ایرانی هستند.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، در صبحگاه مشترک "عهد سربازی" که با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، سردار سرتیپ محمد شرفی معاون اجرایی فرماندهی انتظامی در دانشگاه خاتم الانبیا (ص) نیروی پدافند هوایی ارتش با تبریک ایام آغاز امامت و ولایت حضرت صاحب‌الزمان (عج)، هفته وحدت و گرامیداشت هفته انتظامی اظهار داشت: انتظار و اعتقاد به ظهور منجی یکی از مفاهم ریشه‌دار بشری در همه مکاتب، ادیان و فرق در طول تاریخ بوده است.

وی افزود: ظهور انسان کامل که جهان را پر از عدل و داد و بصیرت می‌کند، هم ریشه در فطرت، هم ریشه در ادیان و هم ریشه در تاریخ اندیشه بشر دارد.

مقالات بیشتر:شیشه بری جردن

فرمانده کل ارتش گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که در دوران بلوک‌بندی ایدوئولوژی‌های الحادی به پیروزی رسید، پس از قرن‌ها طلیعه حاکمیت الهی بر زمین را نوید داد و با توجه به خواست و اراده مردم و در پرتو آموزه‌های اسلامی، در حوزه اندیشه‌های سیاسی، الگو‌های جدید مردم سالاری دینی را ارائه کرد و اندیشه‌های الحادی، التقاطی، ارتجاعی و افراطی را به چالش کشید.

وی افزود: انقلاب اسلامی در شناساندن اهداف و مفهوم صحیح انتظار، الگوسازی برای نسل منتظر، امیدواری به انقلاب جهانی مهدوی و آماده‌سازی آحاد جامعه در ابعاد فردی و اجتماعی برای عصر ظهور، ایفای نقش کرده است. انقلاب اسلامی آغازی بر تشکیل تمدن نوین اسلامی است که با ظهور آخرین ذخیره الهی در زمین تحقق خواهد یافت.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: از منظر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم؛ آرمان بزرگ انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است. در واقع بیانیه گام دوم نقشه راه رسیدن به این آرمان‌های بزرگ است.

وی مراسم صبح‌گاه عهد سربازی را لبیک به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دانست و اظهار داشت: طبیعتا نیرو‌های مسلح، از جمله ارتش که تحت فرماندهی مستقیم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) هستند باید در پیاده‌سازی و اجرای این نقشه راه نسبت به سایرین، پیشرو و پیشگام باشند، برنامه‌های بسیاری خوبی برای این وظیفه در نیرو‌های مسلح و ارتش طراحی و اجرایی شده و ادامه دارد و این تجمع که امروز در همه محل‌های استقرار ارتش در سراسر کشور و از جمله در این دانشگاه و همین میدان در حال اجراست، لبیک به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است که تحت عنوان عهد سربازی، آحاد رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران انتظار، اشتیاق و آمادگی خود را برای سربازی در رکاب آن یگانه منجی عالم بشریت تحت فرماندهی نایب آن حضرت، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اعلام و بر پایبندی به الزامات این آمادگی برای ظهور تاکید می‌کنند.

فرمانده کل ارتش به هجمه‌های گسترده و ترکیبی دشمنان کشور اشاره و بیان کرد: در مسیر حرکت انقلاب به سوی تمدن نوین اسلامی و فراهم‌سازی زمینه ظهور، هجمه گسترده و ترکیبی دشمنان، در هر برهه‌ای به شکلی قابل مشاهده است. شیطان و طاغوت همواره سد راه انبیا، اوصیا و اولیا بوده‌اند که نگذارند انسان‌ها به سعادت هدف‌گذاری شده خداوند برسند. در طول تاریخ هر بار به شکلی آن را نشان داده‌اند.

 

وی ادامه داد: در عصر انقلاب اسلامی ایران که با شواهد بسیار، دوران وصل به ظهور حضرت مهدی (عج) است، نماد برجسته طاغوت و نظام سلطه، شیطان بزرگ آمریکا و فرزند نامشروع آن‌ها رژیم جعلی صهیونیستی، سردمدار مبارزه با راه سعادت بشر که در نقشه راه انقلاب اسلامی ایران متجلی شده است، هستند.

امیر سرلشکر موسوی گفت: مهمترین راهبرد آن‌ها هم نا امیدسازی، شکستن استقامت ملت بزرگ ایران، برهم زدن امنیت و اخلال در استقلال و پیشرفت ایران است. آن‌ها به دنبال آن هستند که امنیت و امید را از این ملت بگیرند و مقامت او را در هم بشکنند، اما ملت با بصیرت ایران هم دست آن‌ها را خوب خوانده است و علیرغم همه دشمنی‌ها، امیدوار و مستقل و مقاوم به پیش می‌رود. پرچم سه رنگ مزین به لا اله الا الله بر بام ایران عزیز، در اهتزاز خواهد بود و ایران و ایرانی سربلند و استوار از آب و خاک خود، از کشور، از نظام و از انقلاب خود، از استقلال و امنیت خود و از ارز‌ش‌ها و آرمان‌های خود دفاع خواهد کرد.

سرلشکر موسوی ضمن تاکید بر سربلندی ملت ایران در آزمایش‌ها و سختی‌ها اظهار داشت: ‎ملت فهیم، صبور و فداکار ایران در این سال‌ها آزمایش‌های بسیاری را تجربه کرده و از همه آن‌ها سربلند بیرون آمده است. البته زخم‌هایی بر پیکر این ملت رشید وارد شده است. زخم‌ها ترمیم خواهد شد و همه این شرارت‌ها و خباثت‌ها به طومار سیاه کارنامه آمریکای جنایتکار و‌‎ رژیم کودک کش صهیونیستی اضافه خواهد شد و روزی خواهد رسید که یکجا تسویه حساب خواهیم کرد و شما جوانان عزیز آن روز را به چشم خود خواهید دیده و شما خود مردان آن میدان خواهید بود.

فرمانده کل ارتش، نیرو‌های مسلح را همرزم و حامی یکدیگر دانست و اظهار داشت: ارتش، سپاه، بسیج و فراجا؛ برادر، همرزم، همسنگر، حامی و پشتیبان یکدیگر و در خط مقدم ملت برای حفظ امنیت کشور و مقابله با تهدیدات هستند. نیرو‌های مسلح یک حقیقت واحدند، تحت یک فرماندهی واحد اجرای ماموریت می‌کنند و برای یک هدف پیشمرگ یکدیگر و پیشمرگ ایران و ایرانی هستند.

وی افزود: نیرو‌های مسلح در راه پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی، حفظ دستاورد‌های انقلاب، دفاع از مستضعفان عالم، مقابله با ظالمان و مستکبران و حفظ امنیت و آرامش و سربلندی ملت بزرگ ایران و برای برافراشته نگه داشتن پرچم ایران جان خود را فدا خواهند کرد. ما برای حفظ این ارزش‌ها به خداوند بزرگ و قرآن کریم سوگند یاد کرده‌ایم و تا آخرین قطره خون، دست در دست هم، در خط مقدم ملت، متحد و یکپارچه ایستاده‌ایم.

امیر سرلشکر موسوی اظهار داشت: دشمنان ما پیشرفت این ملت و این انسجام و یکپارچگی ملت و نیرو‌های مسلح را برنمی‌تابند، می‌بینند که ملت نیرو‌های مسلح را دوست دارند و نیرو‌های مسلح مردم را دوست دارند و در کنار هم یکپارچه از کشور دفاع می‌کنند، لذا یکی از اهدافشان در تضعیف امنیت، سرگرم سازی، هزینه سازی و نهایتاً تضعیف قدرت دفاعی کشور است.

وی افزود: عمق راهبرد دشمن در ناامنی‌ها این است که با جنگ ترکیبی و با شیوه‌های نوین، قدرت دفاعی کشور را تضعیف و از آن مسیر، مقاومت مردم ایران را بشکند و با تضعیف انسجام داخلی، نقشه‌های شوم خود را عملی سازد و برایشان ارتش، سپاه و انتظامی فرقی نمی‌کند. اما ما ایرانی هستیم، متعصب نسبت به دین، نسبت به وطن و مردم و اجازه هیچگونه دخالت و تعرض به هیچ بیگانه‌ای را نمی‌دهیم.

فرمانده کل ارتش با اشاره به امتحانات عصر غیبت گفت: عصر غیبت، عصر امتحانات سنگین است، ریزش‌ها و رویش‌های بعضاً غیرمنتظره دارد. در دوران غیبت، در آزمایش‌ها و فتنه‌ها، انسان‌ها آنقدر در کوره حوادث آبدیده می‌شوند که دیگر در هیچ فتنه‌ای زمین نمی‌خورند، سقوط نمی‌کنند و راه را گم نمی‌کنند و این‌ها شایسته و مستحق ظهورند و بهره‌مند از عصر ظهور خواهند شد.

 

وی افزود: دوران غیبت، دوران تمییز و تمحیص است؛ دوران بازشناسی است، دوران تفکیک و جدا کردن است، یعنی منتظران واقعی با اعمال خود از سایرین تفکیک و جدا و بازشناسی می‌شوند؛ آنقدر در آتش ابتلائات و فتنه‌ها آزمایش می‌شوند که ناخالصی‌ها از آن‌ها زدوده می‌شود و می‌شوند آن که شایسته ظهور است.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: کلیدی‌ترین ویژگی این افراد و محکم‌ترین ریسمانی که آن‌ها را از ریزش نجات می‌دهد و شایسته ظهور و پا در رکابی آقا امام زمان (عج) می‌کند، تمسک به ریسمان ولایت است.

امیر سرلشکر موسوی در پایان با تاکید بر اینکه خورشید روشنگر ولایت که امروز در چهره مبارک نایب آقا امام زمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) متجلی است و بزرگترین نعمت عصر ماست، اهار داشت: از خداوند بزرگ می‌خواهیم توفیق و شایستگی سربازی این سلاله پاک حضرت زهرای اطهر (س) را به ما عطا فرماید.

در پایان این مراسم، امیر سرلشکر موسوی بمناسبت گرامیداشت هفته انتظامی با اهدای لوح به سردار سرتیپ شرفی، این هفته را به آحاد فرماندهان و کارکنان فرماندهی انتظامی تبریک گفت.

مراسم صبحگاه مشترک «عهد سربازی» بمنظور تجدید میثاق با حضرت صاحب‌الزمان (عج) و تبیین و تشریح جایگاه امامت و ولایت، صبح امروز در تمامی یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت همزمان برگزار شد.

مقالات دیگر:وکیل پونک



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در جریان تور یکروزه سفر به پارک ملی کویر مرکزی؛

 

تفاهم نامه همکاری فی مابین محیط زیست سمنان و دانشگاه آزاد گرمسار منعقد شد

در جریان تور یک روزه  گردشگری خبرنگاران به پارک ملی کویر مرکزی در پاسگاه سنگ فرش ، تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل محیط زیست استان سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مرآت ؛ در جریان تور یک روزه  گردشگری خبرنگاران به پارک ملی کویر مرکزی در پاسگاه سنگ فرش ، تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل محیط زیست استان سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار منعقد شد.

 

بهرام علی ظاهری مدیر کل اداره محیط زیست استان سمنان در راستای انعقاد این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: هدف از انعقاد تفاهم نامه مزبور  بهره گیری از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی ، پژوهشی و تحقیقاتی سازمان یافته فی مابین طرفین به منظور مرتفع نمودن نیازهای متقابل است.

 

مدیر کل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه این تفاهم نامه به مدت سه سال منعقد شده است، افزود: بهره مندی دانشجویان و اساتید به ویژه دانشجویان دانشکده دامپزشکی از محیط زیستی موجود برای انجام پروژه های تحقیقاتی و از طرف دیگر پیشبرد بهتر و ارتقا علمی و تنوع زیستی پارک ملی کویر با بهره مندی از ظرفیت علمی دانشگاه از اهداف این تفاهم نامه است.

دفتر عقد شیک شهرک غرب

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: طرح تنوع زیستی گونه های متنوع در این پارک ملی با بهره گیری از ظرفیت بومی انجام شده ، درحالیکه همین طرح در کشور قزاقستان حتی با بهره گیری از امکانات دیگر کشور با ۹۰ درصد تلفات با شکست مواجهه شد.

 

این مقام مسئول  از انتقال موفق گورخر به پارک ملی کویر مرکزی پس از ۴ سال وقفه در طی دوهفته گذشته خبرداد و گفت: آخرین مرحله انتقال تعداد ۱۲ راس گورخر ایرانی از پارک ملی خبر کرمان به پارک ملی کویر مرکزی گرمسار انجام شده است.

 

ظاهری همچنین  تصریح کرد: در حال حاضر در کل ۲۸ راس گورخر آسیایی در پارک ملی کویر نگهداری می شوند که ۱۶ راس جمعیت ازاد هستند و ۱۲راس از کرمان منتقل شده و در سایت است که پس از گذراندن مراحل تست سلامت آنها در جمعیت آزاد رها سازی می شوند.

مقالات دیگر: قالیشویی سهروردی

بنا به گفته مدیر کل محیط زیست استان سمنان علاوه برگورخر آسیایی ،۳۵۵ گونه گیاهی و ۱۶۵ گونه جانوری در این زیستگاه وجود دارند که البته جبیر(گونه ای از آهو) حدود ۷۰۰ راس، کل و بز حدود ۹۰۰ راس و قوچ و میش حدود ۸۰۰ راس شاخص این منطقه است.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
مربی تیم کشتی صنایع مازندران :
شانش تکرار قهرمانی صنایع مازندران با حضور حسن یزدانی دوچندان شده است
 
ساری- ایرنا- مربی تیم کشتی صنایع مازندران ضمن تایید عقد قرارداد ۸۰۰ میلیون تومانی با حسن یزدانی ، گفت که امسال با حضور این کشتی گیر ، شانس تکرار قهرمانی در لیگ برتر کشتی دو چندان شده است
 
یعقوب نصیری عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توضیح این که حضور حسن یزدانی به عنوان کشتی گیری که در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد با کسب هشتمین مدال جهانی خود به پرمدال‌ترین کشتی‌گیر تاریخ ایران تبدیل شد، در کنار نام آشنای دیگر کشتی ایران به نام رضا یزدانی به عنوان سر مربی تیم کشتی صنایع مازندران  می تواند قهرمانی تیم صنایع  را مسجل کند.
 
وی با بیان این که معتقدم در کشتی پهلوانی ایران اخلاق و منش کشتی گیران همواره بر همه چیز اولا است ، ادامه داد: امسال بسیاری کشتی گیران که حرف های همکاری را زده بودند به دلایل مختلف زیر حرف هایشان زدند که این اخلاق پهلوانی کشتی نیست.
 
وی گفت که حسن یزدانی  به همراه پدرش این افتخار را به تیم صنایع مازندران دادند که بتوانیم در خدمت آنان باشیم ، ادامه داد: امسال با قدرت کشتی گیران همچون حسن یزدانی ، رحمان عموزاد ، علی سوادکوهی ، امین طاهری ، محمد حسن محمدیان و یگانه جعفری قهرمانی سال گذشته را تکرار خواهیم کرد . 
 
لیگ برتر کشتی آزاد از ۲۲ مهر با حضور هشت تیم آغاز خواهد شد.
 
یزدانی سال گذشته با تیم فولادین ذوب آمل قهرمان لیگ قرار داده بسته بود که به دلیل مصدومیت نتوانست برای این تیم به روی تشک برود.
براساس قرعه‌کشی انجام شده، لیگ کشتی آزاد در ۲ گروه برگزار خواهد شد. در گروه (الف) پترو پالایش بیلیش تاکستان، نیروی زمینی ارتش، انبوه سازان هوتن و دانشگاه آزاد و در گروه (ب) ستارگان ساری، مقاومت البرز، شهدای پاس و صنایع مازندران حضور دارند.


:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از میزان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز سه‌شنبه (۱۲ مهر) در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری که با حضور مسئولان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با بیان اینکه دو مسیر و طریق، پیش روی همه انسان‌ها قرار دارد که یکی از آنها به اعلی‌علیّین و دیگری به اسفل‌السافلین منتهی می‌شود، گفت: اگر ما بخواهیم به اعلی‌علیین برسیم، ابتدا باید خود را شناخته و نسبت به وجود خود معرفت پیدا کنیم و چنانچه نسبت به وجود خود معرفت پیدا نکنیم ممکن است در انتخاب مسیر دچار اشتباه شویم.

مقالات بیشتر:شیشه بری تهران

وی با بیان این‌که «اگر ما انسان‌ها ظرفیت، استعداد و جایگاه خود را بشناسیم خودمان را به کم نمی‌فروشیم»، عنوان کرد: چنانچه انسان یک گوهر گرانبها در اختیار داشته باشد ولی ارزش آن را نداند ممکن است یا خیلی راحت آن را از دست بدهد و یا در مسیری قرار دهد که طماعان برای ربودن آن گوهر گرانبها طمع کنند.

وی در ادامه توصیه‌هایی اخلاقی و کاربردی را خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم قضایی بیان داشت: یک دانشجو در کنار آموختن متون و مفاهیم درسی و علمی، باید خود را مجهز به مکارم و آراستگی‌های اخلاقی گرداند و در راستای خودسازی و تسلط بر نفس، گام بردارد تا بدین سبب دیگر شیطان و شیطان‌صفتان نتوانند بر او تسلط یابند .

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سابقه و پیشینه تاسیس و آغاز به کار دانشگاه علوم قضایی اظهار کرد: شهید بهشتی با دوراندیشی و تدبیری که داشت در سال ۱۳۶۱ در اوج جنگ داخلی و خارجی زمینه تاسیس و آغاز به کار دانشگاه علوم قضایی را برای کادرسازی قوه قضاییه فراهم آورد و طی سالیان متمادی در راستای ارتقاء و تعالی این دانشگاه از جهات مختلف به ویژه پرورش قضات و مدیرانی شایسته برای دستگاه قضایی، زحمات زیادی کشیده شده است.

رئیس عدلیه با اشاره به وظیفه و مسئولیت دانشگاه علوم قضایی جهت تربیت و پرورش قضاتی در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: باید بررسی کنیم که آیا خروجی این دانشگاه، فراهم آوردن کادر متخصص قضایی و اداری است یا خیر؛ اگر چنین است، جای مباهات دارد اما اگر اینگونه نیست باید آسیب‌شناسی‌های لازم و رفع کاستی‌ها صورت گیرد.

قاضی‌القضات در همین راستا اظهار کرد: آیا قضاتی که در دانشگاه علوم قضایی تربیت و پرورش می‌یابند از لحاظ دانش، اخلاق، خویشتنداری و حلم، انسان‌هایی در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران هستند یا نه؟ آیا فرمایش امیرالمومنین علی (ع) ناظر بر انتخاب افضل‌الناس برای قضاوت، در دانشگاه علوم قضایی تحقق عینی می‌یابد یا خیر؟ اگر چنین است باید به خود ببالیم اما اگر اینگونه نیست باید در شئون مختلف از قبیل روش و شیوه آموزش، مواد درسی، اساتید و … تجدیدنظر کنیم و آسیب‌شناسی‌های لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به ضرورت اتخاذ برآوردها و پیشبینی‌های آموزشی و تعلیمی در دانشگاه علوم قضایی مبتنی بر اقتضائات و نیازها و پیشرفت‌های روز، گفت: دانشگاه علوم قضایی باید مطابق با تطورات و تحولات زمان پیش برود و در روش‌ها و شیوه‌های آموزشی خود اقتضائات زمان را مدنظر داشته باشد؛ برای نمونه با توجه به پیشرفت‌های حوزه فناوری‌ و هوشمندسازی امور، قضات تربیت‌یافته در دانشگاه علوم قضایی نیز باید با حوزه فناوری‌های نوین آشنایی داشته باشند.

 

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که «اصلی‌ترین سرمایه این قوه، نیروی انسانی آن است» گفت: چنانچه بودجه، ساختمان، ساختار و تشکیلات و سایر تجهیزات و سخت‌افزارها در دستگاه قضایی به نحو مطلوب فراهم باشد اما آن نیروی انسانی وظیفه‌شناس، زمان‌شناس، متخلق به اخلاق حسنه، در دستگاه قضایی وجود نداشته باشد آن‌گاه با همه تجهیزات موجود نیز، آن هدف اصلی و اساسی قوه قضاییه نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق نمی‌یابد و بالعکس چنانچه نیروی انسانی عالم و صبور و زمان‌شناس که نسبت به حفظ شأن و جایگاه دستگاه قضایی اهتمام دارد در عدلیه ما وجود داشته باشد آن‌گاه با بودجه و تجهیزات محدود نیز رسیدن به آن هدف غایی میسر است.

رئیس عدلیه در ادامه به دانشجویان دانشگاه علوم قضایی توصیه کرد که در کنار فراگیری آموزش‌های لازم و فهم و درک اصول حقوقی و قضایی، زیرساخت‌های وجودی خود را مستحکم کنند و خود را متخلق به اخلاق حسنه گردانند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه، با اشاره به آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر، خطاب به دانشجویان گفت: شاید برخی از این حوادث برای شما که در سنین جوانی هستید تازگی داشته باشد اما برای خیلی از ما، این قبیل مسائل تازگی ندارد چراکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها و جنود داخلی آنها بیش از ۴۰ سال است که تمام توان نظامی، اقتصادی، تبلیغاتی و نفوذی‌های خود را به کار بسته‌اند تا نگذارند این نظام قدرتمند شود اما برخلاف خواست آنها و تنگناهایی که ایجاد کردند، ایران اسلامی به واسطه نیروهای مؤمن و متعهد و متخصص خود در همه حوزه‌ها به پیشرفت رسیده است البته تا مسیر ایده آل و هدف راه هست و باید نقاط ضعف داخلی به کانون قوت تبدیل شود.

وی با بیان این‌که «دشمن به واسطه آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر متوهم شده اما به‌زودی رسوا خواهد شد»، اظهار داشت: یکی از مسئولان نظام تعریف می‌کرد که در جلسه‌ای اخیرا از زبان یکی از مقامات سازمان ملل شنیده که فردی سرشناس در ۱۹ سال پیش مدعی شده بود جمهوری اسلامی ایران در ۶ ماه آینده وجود نخواهد داشت اما ۱۹ سال از آن زمان گذشته و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به پیشرفت و قدرت نائل آمده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به خطای محاسباتی مجدد دشمن در قبال قضایای اخیر، بیان داشت: دشمن این بار نیز همچون دفعات قبلی با آدرس غلط‌هایی که دریافت کرد دچار توهم گشت و بر آن شد تا با فراهم کردن تمهیدات و مقدماتی، امنیت و آرامش مردم ما را مخدوش کند؛ برخی افراد نیز به اشتباه همراهی کردند؛ از سویی دیگر برخی عناصر مزدور و منافق که در پشت نقاب‌ها بودند هم همراهی داشتند؛ علی‌ایحال دشمن بداند که این بار هم در برداشتی که از مردم و نظام ما داشته اشتباه کرده و مردم ما همچنان پشتیبان نظام و انقلاب و دین‌شان هستند و نهادها و دستگاه‌های مسئول از جمله قوه قضاییه و بخش‌های امنیتی و انتظامی نیز با این جریانات اخیر برخوردی مناسب و درخور خواهند داشت و بار دیگر دشمن رسوا می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که «کُنش اعتراضی در جامعه و کشور و نظام ما امری پذیرفته‌شده است»، گفت: برای اعتراض جایگاه قانونی قائل هستیم و مورد احترام و توجه هم می باشد اما باید میان کُنش اعتراضی و اقدامات مخربانه تهدیدکننده امنیت و آرامش مردم و شهروندان، تفکیک و تمییز قائل شد؛ قطعا اقداماتی نظیر آتش زدن اموال عمومی و مردمی و رُعب افکندن در دل‌های شهروندان، قتل و مجروح کردن نیروهای حافظ امنیت مردم و همچنین فحاشی و آشوب‌افکنی، از مصادیق کُنش اعتراضی نمی‌باشد بلکه این قبیل امور در همه جای دنیا به معنای اغتشاش و آشوب است و با آنها برخوردهای قاطع و قانونی به عمل می‌آید.

 

گفتنی است در این مراسم ضمن رونمایی رئیس قوه قضاییه از رشته تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته «علوم قضایی»، از رتبه‌های برتر کنکور و جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم‌قضایی و خدمات اداری تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم، «فرید محسنی» رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری ضمن بیان این نکته که پذیرفته‌شدگان دانشگاه علوم قضایی جزو رتبه‌های برتر کنکور هستند، به بیان برخی اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه در راستای تربیت قضات توانمند، عالم، متقی، انقلابی و بابصیرت پرداخت.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فرار داماد قبل از عقد / مرد جوان با دیدن عروس خانم دیوانه شد !
یک عروس بریتانیایی پس از آنکه متوجه شد داماد نمی‌خواهد با او ازدواج کند، مراسم را بدون حضور او و به همراه دوستانش برگزار کرد.
کایلی استید پس اطلاع از تصمیم داماد در تماس تلفنی با مادرش، از حالت عادی خارج شد و مراسم عروسی خود را در حضور خانواده و همراهانش بدون داماد برگزار کرد.

این زن به روزنامه دیلی استار گفته است: پس از آنکه متوجه شدم او مرا رها کرده و دیگر نمی‌خواهد با من ازدواج کند، تصمیم گرفتم عروسی را ادامه دهم و با مهمانان به تنهایی و بدون داماد جشن بگیرم.

مقالات مرتبط: دفتر ازدواج شرق تهران
کایلی استید درباره جزئیات تماس شب عروسی گفت: با یک تماس بی پاسخ از مادرش روبرو شدم. با او تماس گرفتم و دیدم که او گریه می‌کرد. او به من گفت داماد از ساعات اولیه صبح با خودرو از شهر خارج شده است. من قبلاً با او توافق کرده بودم که شب قبل از عروسی با هم تلفنی صحبت نکنیم، بنابراین نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده تا اینکه فهمیدم او تصمیم گرفته به مراسم نیاید و مرا رها کند.

او وقتی متوجه شد که داماد نمی‌آید، به پدر و مادرش گفت و پدرش به شوخی به او توصیه کرد مهمانی را تا پایان ادامه دهد.

مقالات دیگر: قالیشویی نائین

در آن لحظه کایلی تصمیم گرفت به مهمانان بگوید که چه اتفاقی افتاده است و مراسم را تا پایان برگزار می‌کند. به همین دلیل با لباس عروسش در میان تشویق همه قدم زد تا مراسم را در کنار عزیزانش بدون حضور داماد به پایان برساند.

 

منبع: رکنا



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

عصر جمعه برخی خیابان‌های زاهدان وارد درگیری مسلحانه‌شدند و عده‌ای قصد تصرف یک کلانتری را داشتند، اما این درگیری‌ها چگونه آغاز شد؟

به گزارش فارس، ۸ مهر ماه جملات پایانی خطبه‌های مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان با ادعای تجاوز یک افسر پلیس به دختر ۱۵ ساله در چابهار به پایان رسید.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی شرق تهران

ادعایی که حدود ۴۰ روز قبل مطرح شد و همان موقع نیز توسط پلیس تکذیب شده و قوه قضائیه اعلام کرده پرونده را بدون اغماض بررسی می‌کند.

نمازگزاران که از این قضیه ناراحت هستند در مقابل کلانتری ۱۶ زاهدان که در خیابان رازی و نزدیکی مسجد مکی است تجمع می‌کنند و به اذعان خود مولوی عبدالحمید به‌ سمت کلانتری سنگ پرتاب می‌کنند.

فرماندار زاهدان می‌گوید بعد از سنگ پراکنی یک نفر با اتوبوس شرکت واحد به سمت درب کلانتری حمله می‌کند. او تاکید می‌کند از نوع حمله و سرعت و شدت آن مسلم است که مهاجم قصد تصرف کلانتری را دارد.

حتی بعد از حمله اتوبوس هم از سمت کلانتری گلوله‌ای شلیک نشده است.

نخعی فرماندار زاهدان ادامه می‌دهد: « پس از حمله اتوبوس از ساختمان‌های مجاور به سمت کلانتری تیراندازی می‌شود.

پس آغاز تیراندازی به سمت کلانتری نیروهای نظامی متعاقبا شروع به تیراندازی می کنند که در این درگیری عده ای از نیروهای نظامی و مردم نیز به شهادت‌می‌رسند یا زخمی می شوند.

عده ای از همین اغتشاشگران به نقاط مختلف شهر می روند آنجا هم درگیری مسلحانه شکل‌ می‌گیرد.»

یکی از اغتشاشگران اعتراف کرده است یک خودروی پژو در میان جمعیت قرار گرفته و از صندوق عقب کلت و کلاشینکف در میان معترضان پخش کرده است‌.

پس از پایان اعتراضات خسارات این اقدام تروریستی ورای تصور بود. ۱۹ جان‌باخته و ۲۰ زخمی آمار اعلامی استاندار بود. ۵ تن از پاسداران و نیروهای بسیج به شهادت رسیدند.

معاون سازمان اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان مورد هدف تیر تک‌تیرانداز قرار گرفت و در بین درگیری‌ها ترور شد.

۳ کلانتری، دو مدرسه، خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس و ده‌ها مغازه به آتش کشیده شد.

شامگاه جمعه دو جسد شناسایی شد تا فضا روشن‌ شود، عبدالمجید ریگی و یاسر شه بخش دو عضو گروهک تجزیه طلب جیش الظلم در میان‌ کشته‌شدگان درگیری‌‌های خیابانی بودند.

ظهر جمعه چند صد کیلومتر آن‌ طرف‌تر اقدام تروریستی مشابهی نیز در افغانستان شکل گرفت و کودکان بیگناه کشته‌ شدند.

 

جمعه شب آرامش به زاهدان بازگشت اما بیانیه دیگری از دفتر مولانا عبدالحمید جو شهر را ملتهب کرد. در این  بیانیه که از لحن آن مشخص است برای تهییج مخاطبان تهیه شده، مدعی شد از کلانتری به سمت نمازگزاران شلیک شده، انتشار این بیانیه مردم را دوباره عصبانی کرد.

شنبه و یک‌شنبه نیز درگیری‌های محدودی در حاشیه زاهدان ادامه‌ داشت. تعدادی از اشرار یکشنبه شب دستگیر شدند. اینترنت زاهدان نیز قطع شده است.

در این اغتشاشات به تاسیسات شبکه برق و آب هم خسارت وارد شده و امروز آب در برخی مناطق زاهدان از جمله خیابان دانشگاه  قطع است.

از امروز دوشنبه نیز کودکان به کلاس‌های درس در مدارس زاهدان می‌روند تا صدای خنده‌هایشان دوباره به خیابان‌های شهر باز گردد.

مقالات دیگر:وکیل سعادت آباد



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

برترین ها:مراسم ویژه پایان تولید خودرو سمند معمولی و ال ایکس و پژو ۴۰۵ در سایت ایران‌ خودرو تبریز با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

ایرنا: مراسم ویژه پایان تولید خودرو سمند معمولی و ال ایکس و پژو ۴۰۵ در سایت ایران‌ خودرو تبریز با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ به ترتیب پس از حدود ۳۰ و ۲۰ سال تولید به موزه خودرو و حافظه تاریخ پیوست، خودروهایی که خودباوری در تولید خودرو را برای نخستین بار به عنوان خودروی ملی برای کشورمان به ارمغان آوردند تا اکنون به نسل دنا و تارا برسیم. 

استاندار آذربایجان شرقی در آیین پایان تولید خودروی سمند در تبریز خطاب به مدیرعامل ایران خودرو، گفت: توان تکمیل زنجیره تولید در شرکت ایران خودروی تبریز وجود دارد و با راه اندازی خط رنگ و بدنه این هدف محقق می‌شود.

مقالات بیشتر:بهترین روانشناس غرب تهران

عابدین خرم اظهار کرد: آذربایجان شرقی قابلیت آن را دارد که قطب دوم قطعه سازی پس از تهران در کشور شود و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در استان برای تحقق این هدف موثر است. 

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی ۴۵ شرکت قطعه ساز دانش بنیان وجود دارد که می تواند به توانمندسازی بیشتر این صنعت در استان کمک کند، افزود: ظرفیت های خودروسازی در تبریز بالاست.

خرم با بیان اینکه آذربایجان شرقی توان تولید بیش از ۳۰درصد قطعات مورد نیاز خودروی کشور را دارد،  افزود: ۱۷۰ واحد قطعه سازی با پنج هزار نفر اشتغال در استان فعال هستند و اکنون ۳۵ میلیون قطعه خودرو در این استان تولید می کنند.

وی افزود: در کنار این ظرفیت ها هشت واحد خودروسازی با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و غیره وجود دارد. 

خرم ادامه داد: برای ساخت موتور، گیربکس اتوماتیک، اکسل و سایر قطعات خودرویی آمادگی لازم در اتان وجود دارد. 

و با بیان اینکه عدالت محوری شعار دولت سیزدهم است، گفت: در ایران خودرو نیز باید این شعار محقق شود و در خصوص آذربایجان شرقی نیز نیاز هست ایران خودرو، توان خودروسازی تبریز را دریابد تا ایران خودروی تبریز تبدیل به محوری ترین ایران خودروی کشور شود. 

وی با اشاره به تولید خودروی سورن در ایران خودروی تبریز به جای سمند، از مدیرعامل ایران خودرو خواست تا خط تولید دنا را در تبریز راه اندازی کند. 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت خودروسازی در ایران، گفت: باید برای رفع گلایه ها از مشتریان و مردم اقداماتی انجام شود چون انتقاداتی در خصوص کیفیت خودروهای ایران خودرو مطرح می شود. 

خرم ادامه داد: تیراژ تولید خودرو مهم است اما باید رضایتمندی مشتری را به دنبال داشته باشد تا با مشتری مداری تناقضی پیش نیاید در واقع اتهام کم کیفیتی برای محصولات ایران خودرو مطرح می شود که باید آن را با قدرت از خود مبرا سازد.  

 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خودرو در تمام دنیا کالای مصرفی است و نباید کالای سرمایه ای باشد، گفت: مردم ایران می خواهند خودروی ایرانی بخرند که قیمت و کیفیت مناسبی داشته باشد. 

مدیرعامل ایران خودروی تبریز نیز در این آیین گفت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۳۴۶هزار دستگاه سمند در ایران خودروی تبریز تولید شده است که از این تعداد ۲۱هزار و ۸۵۱ دستگاه در سال جاری بوده است. 

اصغر خوش فهم اظهار کرد: با ارتقای بهره وری در ایران خودروی تبریز تعداد خودروی های سواری تولید شده از ۱۹دستگاه در ساعت به ۲۳دستگاه افزایش یافته و بر اساس هدف گذاری انجام شده این تعداد به ۲۸ دستگاه در ساعت خواهد رسید. 

وی افزود: شرکت ایران خودروی تبریز از بدو تاسیس تاکنون یک میلیون و ۲۱هزار و ۱۹ دستگاه خودرو سمند، آریسان و سورن تولید کرده است.

مقالات دیگر:کاشت دندان



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

بازار تاریخی فرش مشهد دی ماه به بهره برداری مجدد خواهد رسید

عملیات مرمت بازار فرش مشهد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی به احتمال زیاد در دی ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ بازار قدیمی مشهد که به بازار بزرگ مهم معروف است، براساس نقل‌های مشهور تاریخی، در زمان شاهرخ تیموری و با دستور او در مشهد ساخته شده است؛ بازاری که روزگاری تقریبا از انتهای کوچه سرشور آغاز و در ابتدای مسجد گوهرشاد تمام می‌شد.

با این حال در جریان احداث خیابان خسروی، فلکه حضرتی و سایر طرح‌های توسعه و نوسازی حرم‌مطهر‌رضوی بخش‌های زیادی از این بازار از بین رفت و بازار فرش در سمت چپ خیابان اندرزگو و بازار سرشور در سمت راست این خیابان از گزند تخریب دور ماندند؛ هرچند که به‌مرور زمان و با تغییر و تحولات و مداخلاتی که در بافت این بازار‌ها انجام شد، از شکل و شمایل قدیمی‌شان فاصله گرفتند و دیگر اثری از آن بازار‌های پنجاه‌شصت سال پیش باقی نماند.

ماجرای بهسازی بازار‌های تاریخی مشهد از سال ۱۳۹۸ و با بهسازی و مرمت بازار سرشور آغاز شد و حدود دو سال بعد و پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان نوبت به بازسازی و مرمت بازار فرش رسید؛ پروژه‌ای که روند آن بنابه دلایل مختلف در سال‌های اخیر کمی کند پیش رفت، ولی چند وقتی است که با برطرف شدن برخی موانع سرعت مرمت و بهسازی بازار فرش بیشتر شده و با ۶۵‌درصد پیشرفتی که دارد، به‌احتمال زیاد در دی‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

آماده‌سازی زیرساخت‌ها، سرعت‌گیر مرمت بازار فرش
سازمان میراث فرهنگی حدود ۱۶ سال پیش بازار فرش مشهد را جزو بنا‌های واجد ارزش شناخت و آن را وارد فهرست آثار ملی ایران کرد و از همان زمان هم مذاکراتی میان شهرداری مشهد و اداره کل میراث‌فرهنگی استان برای مرمت و سروسامان دادن به بازار فرش انجام شد که به هیچ نتیجه‌ای نرسید. فرسودگی شدید و خطر تخریب بازار و تهدید جان مردم باعث شد بالاخره شهرداری و میراث‌فرهنگی در سال ۹۷ برسر مرمت بازار فرش به توافق برسند. حدود سه سال بعد، یعنی اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، عملیات اجرایی مرمت و بهسازی بازار فرش مشهد به‌صورت رسمی آغاز شد و مدیران وقت شهرداری اعلام کردند که پروژه آذرماه به‌صورت صد‌در‌صدی آماده می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

اما ثبت ملی بودن بازار و نیاز به هماهنگی‌های مداوم با میراث‌فرهنگی برای انجام کوچک‌ترین کار‌ها و تغییرات، همکاری نکردن برخی از مالکان با شهرداری در امر بهسازی بازار، وجود معارضات ریز و درشت و مختلف در سطح زیرین بازار و کمبود استادکاران سنتی ماهر دست به دست هم داد تا روند پروژه ناخودآگاه کندتر از حد معمول شود و افتتاح آن به تعویق بیفتد.

مقالات دیگر: قالیشویی تهرانپارس

هدف حفظ این بازار تاریخی بود
اما سرپرست شهرداری منطقه ثامن در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه هدف از مرمت بازار فرش ایمنی و رفع خطر و حفاظت از این اثر مهم تاریخی در شهر مشهد بوده است گفت: این پروژه با هدف ایمن‌سازی و رفع خطر از یک فضای عمومی و همچنین حفظ و پاسداشت این اثر ارزشمند تاریخی، فرهنگی و اجتماعی کلنگ خورد. دراین‌راستا شهرداری مشهد پروژه مرمت بازار فرش را از سال ۱۳۹۹ در دستورکار خودش قرار داد و طرح مرمت هم توسط شهرداری تهیه شد و در شهریور سال ۱۳۹۹ در شورای فنی استان تصویب و کمیته فرهنگی میراث‌فرهنگی کشور هم آن را تأیید کرد.

پیشرفت فیزیکی ۶۵‌درصدی مرمت بازار
ساسان نورین‌مقدم در ادامه تصریح کرد: فاز اول عملیات اجرایی این بازار از حاشیه خیابان اندرزگو تا ابتدای کوچه حوض چهل‌پایه با اعتباری در حدود ۹۷‌میلیارد ریال توسط شهرداری مشهد آغاز شد که همچنان ادامه دارد. وی با اشاره به آخرین وضعیت مرمت بازار فرش تأکید کرد: پروژه هم‌اکنون حدود ۶۵‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر معارض و موانع و مشکلات رفع شود و کسبه دهانه ابتدایی بازار همراهی خوبی داشته باشند، امیدواریم تا دی‌ماه امسال بهسازی و مرمت بازار فرش در این فاز به اتمام برسد.

روانشناس مرزداران

فاز دوم و سوم در حال برنامه‌ریزی است
نورین‌مقدم از بررسی و برنامه‌ریزی برای اجرای فاز دوم و سوم بهسازی این بازار تاریخی خبر داد و گفت: طراحی و اجرای فاز دوم بهسازی بازار از ابتدای کوچه حوض چهل‌پایه تا انتهای بازار سرپوشیده و فاز سوم آن، از انتهای بازار فعلی آغاز و تا باب‌الهادی حرم‌مطهر حضرت‌امام‌رضا (ع)، هم‌اکنون در دست بررسی و برنامه‌ریزی در شهرداری مشهد و سایر سازمان‌های مربوط است.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

«سالمندی»، «افسردگی» و عمری که به «سَر» رسید؟
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به تصور عموم سالمندان مبنی بر اینکه با عبور از ۶۰ سالگی به اصطلاح عمر آنها به «سَر» رسیده است و از این رو با نا امیدی و بعضا افسردگی مواجه می شوند، گفت: امروزه تعریف سالمندی تغییر کرده است و سالمندی به معنای ناتوانی و نا امیدی نیست بلکه با افزایش امید به زندگی و طول عمر، افراد می توانند سالمندی با کیفیت و خوبی داشته و برای اعضا خانواده و اجتماع مفید باشند.
«سالمندی»، «افسردگی» و عمری که به «سَر» رسید؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دکتر امین رفیعی پور در گفت‌وگو با ایسنا، همزمان با روز جهانی سالمندان با بیان اینکه به طور معمول اغلب سالمندان تصور می کنند با عبور از ۶۰ سالگی عمرشان به سَر رسیده است، اظهار کرد: در چنین تصوری سالمند دیگر امیدی برای انجام کارها ندارد، با نا امیدی و افسردگی مواجه می شود و این در حالی است که امروزه تعریف سالمندی تغییر کرده و شاهد طول عمر افراد تا ۸۰ و بعضا ۹۰ و ۱۰۰ سالگی هستیم.
این روانشناس ورود به عرصه "سالمندی" را همگام با "افسردگی" عنوان و تصریح کرد: می توان گفت سالمندی به خودی خود همگام با افسردگی است و اختلال افسردگی در افراد پس از سالمندی بیشتر می شود. پس از پاندمی کووید ۱۹ نیز به دلیل کاهش ارتباطات اجتماعی به ویژه در بین سالمندان با دیگر اعضاd خانواده به دلیل خطر پذیری بالای این گروه سنی برای ابتلا به کووید ۱۹، آمار افسردگی در بین این گروه سنی افزایش یافت.
وی سالمندی را مسیری از زندگی دانست که علاوه بر  ایجاد مشکلات جسمی و فیزیکی می تواند برای افراد مشکلات روانشناختی نیز ایجاد کرده و سلامت و بهداشت روان آنها را با مشکل مواجه کند.

مقالات دیگر: روانشناس سعادت آباد
سالمندان مراجعه به روانشناس را جدی بگیرند
رفیعی پور همچنین در ادامه سخنان خود درباره ضرورت ارائه خدمات روانشناختی به سالمندان، افزود: سالمندان و خانواده هایشان باید دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره را جدی بگیرند. قطعا اگر دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره از سوی سالمندان جدی گرفته شود برای جلوگیری از افسردگی و ناامیدی این گروه سنی موثر خواهد بود. مراجعه به روانشناس و مشاور برای بیان مشکلات روانشناختی در طیف سنی سالمندی بسیار مهم است و می تواند حس نا امیدی و افسردگی را در سالمندان از بین ببرد.
"آلزایمر" پس از "افسردگی" از دیگر مشکلات پر چالش سالمندان
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در بخش دیگر سخنان خود به آلزایمر نیز اشاره و با بیان اینکه "آلزایمر" پس از "افسردگی" از دیگر مشکلات پر چالش سالمندان محسوب می‌شود که برای آنها بار روانی به همراه دارد، خاطر نشان کرد: بعضا حوزه شناختی و حافظه سالمندان پس از ۶۵ سال دچار اختلال شده و با ایجاد اختلال در شناخت و افکار به مرور زمان دچار آلزایمر می شوند. این اختلالات خود می توانند سطح اضطراب سالمند را افزایش دهند و از این رو مراجعه به روانشناس باید جدی گرفته شود.

مقالات دیگر: رفع بید خوردگی فرش
این روانشناس با یادآوری اینکه خانواده های دارای فرد سالمند و خود سالمندان مراجعه به روانشناس را جدی نمی گیرند، تاکید کرد: خانواده ها باید نسبت به نشانه‌های افسردگی نظیر کاهش یا افزایش اشتها، خستگی، احساس نا امیدی، بدن درد و علائم جسمانی افسردگی در اعضای سالمندان خود حساس بوده و با بروز این نشانه‌ها، سالمند را برای درمان به روانشناس ارجاع دهند.
رفیعی پور در پایان سخنان خود خطاب به خانواده‌های دارای سالمند توصیه کرد: باید بپذیریم سالمندان جزوی از خانواده ما هستند و اعضای خانواده باید در شرایط حساس زندگی نظر آنها را جویا شده و از آنها مشورت گیرند. این نظر خواستن و مشورت کردن با سالمندان باعث می شود این گروه سنی احساس ارزشمندی کرده و با افزایش همدلی احساس کنند برای جامعه و اعضای خانواده خود مفید هستند. همچنین اعضای خانواده باید برای تفریح و سرگرمی و مطالعه سالمندان برنامه ریزی کنند تا از بروز آلزایمر در آنها جلوگیری شود.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیر تحقیقات انستیتو پاستور ایران معتقد است افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مزمن مانند مشکلات کبدی، دیابت و سابقه سکته‌مغزی دارند، همچنین در زنان باردار که ریسک ابتلا به نوع شدید آنفلوآنزا بالاست، بهتر است واکسن آنفلوآنزا بزنند.

آمیتیس رمضانی، مدیر تحقیقات انستیتو پاستور ایران در گفت و گو با آنا گفت: لزومی ندارد که همه افراد واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، تنها گروه‌های خاص که در معرض گرفتن نوع شدید آنفلوآنزا قرار دارند، باید این واکسن را تزریق کنند. این بیماری در همه افراد سخت و شدید ظاهر نمی‌شود و در بیشتر افراد علایم بهبودی بعد از یک هفته ظاهر می‌شود، اما در برخی از افراد آنفلوآنزا می‌تواند عملکرد فرد را کاملاً تغییر دهد، طول مدت بیماری به یک هفته منتهی نمی‌شود و می‌تواند عوارض پیچیده‌ای مانند ذات‌الریه و درنهایت مرگ را به‌همراه داشته باشد.

مقالات بیشتر:بهترین مرکز نوروفیدبک آریاشهر

وی تاکید می‌کند: باید توجه کرد که حداقل باید ۱۵ تا ۲۰ روز فاصله بین تزریق واکسن آنفلوآنزا با تزریق واکسن کرونا وجود داشته باشد.

مدیر تحقیقات انستیتو پاستور ایران درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها، گفت: به طور کلی امسال یک برند ایرانی واکسن آنفلوآنزا توزیع شده و دو برند فرانسوی و هلندی واکسن آنفلوآنزا نیز وارد و در داروخانه‌ها توزیع شده است که همه این واکسن‌های آنفلوآنزا هم چهار ظرفیتی هستند. واکسن ایرانی آنفلوآنزا هم از کیفیت خوبی برخوردار بوده و چهار ظرفیتی است. 

رمضانی افزود: معمولاً هر سال یک سوم واکسن‌های آنفلوآنزای تأمین شده در کشور به معاونت بهداشتی داده می‌شود تا برای جمعیت پرخطر و جامعه هدف خودشان به صورت رایگان واکسن را تزریق کنند در سایر موارد مردم می‌توانند برای خرید واکسن آنفلوآنزا به داروخانه‌های سطح شهر مراجعه کنند. بر این اساس ۵۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا به مراکز بهداشتی داده شده که ۳۰۰ هزار از این واکسن‌ها ایرانی و ۲۰۰ هزار واکسن نیز وارداتی بوده است و به صورت رایگان به جمعیت هدف تزریق می‌شود.

مدیر تحقیقات انستیتو پاستور ایران درباره قیمت واکسن‌های آنفلوآنزا نیز گفت: رنج قیمتی هر سه برند واکسن‌های آنفلوآنزا برای مصرف کننده بین ۲۱۰ تا ۲۱۳ هزار تومان است.

خدمات متنوع دندانپزشکی غرب تهران(دندانپزشکی آرامش: arameshdental.com)شامل:ایمپلنت دندان،لمینت دندان و کاشت دندان می باشد.

هزینه ایمپلنت دندان در تهران نسبت به شهرهای دیگر ایران مثل:اصفهان یا تبریز تفاوت چندانی ندارد بلکه هزینه ایمپلنت دندان بستگی به کشور سازنده پایه implant و روکش آن دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد بهتر است بهتر است واکسن آنفلوآنزا در اواسط شهریورماه تا اوایل آبان تزریق شود.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

درمان نازایی ناشی از تنبلی تخمدان با سلول های بنیادی
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا گفت: زوجینی که به دلیل تنبلی تخمدان موفق به بارداری نمی شوند می توانند از روش سلول های بنیادی استفاده کرده و به راحتی درمان شوند.
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علی صادقی تبار مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا در مجله علمی «روزنه» رادیو گفت وگو اظهارکرد: به دنبال یازده سال تحقیق و پژوهش در زمینه استفاده از سلول های بنیادی که قابلیت تبدیل به بافت ها و سلول های مورد نیاز انسان در حوزه پزشکی را دارند، بالاخره موفق شدیم این سلول ها را برای بهبود وضعیت تولید مثلی بانوان استفاده کنیم.

وی افزود: این سلول ها از یک منبع قابل دسترسی و تکرار پذیر به دست می آیند که این منبع، کار جدیدی است و تا به امروز در کشور استفاده نمی شد و آن هم بافت آندومتر بانوانی است که هر ماه می توان این سلول ها را به راحتی از آن به دست آورد.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به اینکه بسیاری از بانوان در سن باروری قرار دارند اما به دلیل بیماری تنبلی تخمدان باردار نمی شوند گفت: از این سلول ها می توان در بهبود مشکل تنبلی تخمدان استفاده کرد کمااینکه تعدادی از افرادی هم که با این روش تحت درمان قرار گرفتند خوشبختانه به صورت طبیعی باردار شدند و تعدادی هم با روش IVF صاحب فرزند شدند.

مقالات دیگر : متخصص لاپاراسکوپی تخمدان در تهران

صادقی تبار تأکید کرد: زوجینی که به دلیل تنبلی تخمدان موفق به بارداری نمی شوند می توانند از این روش سلول های بنیادی استفاده کرده و به راحتی درمان شوند.

وی با بیان اینکه این درمان برای بانوان تا زیر 42 سال انجام می شود افزود: فاز تحقیقاتی اول این طرح روی حیوانات اجرایی شد، در فاز دوم 15 نفر و در فاز سوم 100 نفر تحت درمان قرار گرفتند که نتایج درخشان آن هم به زودی منتشر خواهد شد.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا با بیان اینکه بخشی از هزینه ها را سازمان اسپانسر پژوهشگاه ابن سینا تقبل کرده گفت: این تکنیک سلول درمانی از تکنیک های سلول درمانی که در غضروف زانو و بافت پوست و ترمیم مو استفاده می شود ارزان تر است و با قیمت مناسبی در حد یک دوره درمانی IVF ارائه می شود.

صادقی تبار با بیان اینکه سازمان های بیمه تا 90 درصد درمان ناباروری را تحت پوشش قرار خواهند داد اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس، سازمان های بیمه گر درمان ناباروری را تحت پوشش قرار می دهند و در نتیجه هزینه درمان ناباروری با این روش بسیار نازل خواهد شد.

وی طول درمان ناباروری زوجین با روش سلول درمانی را 5 ماه عنوان کرد و گفت: ابتدا حدود دو ماه زمان می برد تا این سلول ها استحصال شوند و پس از تبدیل سلول به تخمدان نیز حدود سه ماه زمان می برد که سلول ها تکثیر پیدا کرده و عملکرد بافت را اصلاح کنند.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا عنوان کرد: پروژه بعدی ما این است که سلول های بنیادی را در درمان عارضه های دیگر مانند یائسگی زودرس و دیگر مشکلات ناباروری استفاده کنیم.

مقالات دیگر: قالیشویی در دیباجی



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تهران- ایرنا- دور جدید حملات قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه بر علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم شمال عراق از صبح امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، دور جدید حملات قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه بر علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم شمال عراق از صبح امروز آغاز شده است.

مقالات بیشتر:مرکز نوروفیدبک آریاشهر

بنابر این گزارش در این عملیات‌ها از موشک‌های نقطه‌زن ۳۶۰ نیروی زمینی سپاه و همچنین پهپادهای انتحاری موجود در سازمان رزم این نیرو برای هدف قرار دادن مقرها و اماکن تجمع تروریست‌ها استفاده شده است.

گفتنی است نیروی زمینی سپاه در پی تلاش گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم شمال عراق برای ایجاد آشوب و ناامنی در کشور، از دوم مهرماه سال جاری سلسله عملیات‌هایی را علیه اماکن استقرار عناصر این گروهک‌ها آغاز کرده است که بنابر اطلاعات واصله این عملیات‌ها کماکان ادامه خواهد داشت.

مقالات دیگر:وکیل غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کشف «هیروگلیف‌های پنهان» در مقبره «توت عنخ آمون» به این نظریه کمک می‌کند که مومیایی «نفرتیتی»، ملکه مشهور مصر در اتاقک مخفی در مجاورت اتاق دفن پسرخوانده‌اش قرار دارد.

ایسنا: کشف «هیروگلیف‌های پنهان» در مقبره «توت عنخ آمون» به این نظریه کمک می‌کند که مومیایی «نفرتیتی»، ملکه مشهور مصر در اتاقک مخفی در مجاورت اتاق دفن پسرخوانده‌اش قرار دارد.

به نقل از گاردین، «نیکلاس ریوز» ـ مصرشناس مشهور بریتانیایی و متصدی سابق دپارتمان آثار باستانی مصر موزه بریتانیا ـ می‌گوید این نظریه با اسکن‌های راداری اثبات نشده است، اما سرنخ‌های جدیدی به‌دست آمده که انگیزه جدیدی به آن‌ها برای یافتن مومیایی ملکه «نفرتیتی» داده است.

مقالات بیشتر:مرکز مشاوره کودک و نوجوان آریاشهر

این باستان‌شناس متوجه شده است کتیبه‌هایی که نشان دهنده دفن «توت عنخ آمون» توسط جانشینش «آی»  بود، حاوی نقاشی‌هایی است که نشان‌ می‌دهد «توت عنخ آمون» در حال دفن «نفرتیتی» ملکه مصر و همسر پادشاه آخناتون است. 

«ریوز» در این باره به گاردین می‌گوید: «اکنون می‌توانم نشان دهم که زیر کتیبه‌های مربوط به «آی»، کتیبه‌هایی از خود «توت عنخ آمون» وجود دارد و ثابت می‌کند که آن صحنه در ابتدا توت‌ عنخ آمون را در حال دفن «نفرتیتی» نشان می‌داده است. بررسی دقیق کتیبه‌های «آی» رگه‌های واضح و زیرین یک نام قبلی را نشان می‌دهد که نام «توت عنخ آمون» است و نسخه اصلی کتیبه توت عنخ آمون را در حال انجام مراسم تشییع جنازه صاحب اصلی مقبره ملکه «نفرتیتی» نشان می داد.

مقبره «توت عنخ آمون» که دقیقا یک قرن پیش توسط «هاوارد کارتر» کشف شد، مملو از صندلی‌ها و ارابه‌ها و همچنین گنجینه‌های خیره‌کننده‌ای بود که پادشاه پسر در زندگی پس از مرگ به آن نیاز داشت.

«نیکلاس ریوز» استدلال می‌کند که مرگ غیرمنتظره «توت عنخ آمون» در سال ۱۳۲۴ قبل از میلاد در سن ۱۹ سالگی، پس از تنها ۹ سال حضور بر تخت سلطنت، به این معنی بود که او باید به سرعت دفن شود و یک دهه بعد مقبره دوباره باز می‌شود و بیرونی‌ترین عناصر آن خالی می‌شود و برای دفن «نفرتیتی» آماده می‌شود.

این مصرشناس تاکید می‌کند که شواهد جدید مؤید این نظریه است که مقبره توت عنخ آمون صرفاً بخش بیرونی یک مقبره بسیار بزرگ‌تر است که برای نفرتیتی ساخته شده و توالی اتافک‌های دفن فراتر از چیزی است که در حال حاضر دیده می‌شود.

او در سال ۲۰۱۵ نیز استدلال کرده بود که تصاویر با وضوحِ بالا از مقبره «توت عنخ آمون» خطوطی را در زیر سطوح گچ‌کاری شده دیوارهای رنگ‌آمیزی نشان می‌دهد که نشان‌دهنده درهای ناشناخته در این اتاقک است. اگرچه کارشناسان احساس کردند که اسکن‌ها بی‌نتیجه هستند، اما مطالعات جدید از جمله تصویربرداری حرارتی و تجزیه و تحلیل رشد قالب، اطلاعات بیشتری را در مورد نظریه دفن مومیایی «نفرتیتی» در فضایی مجزا در کنار «توت عنخ آمون» را در اختیار قرار خواهد داد. 

«نفرتیتی» ‌به همراه همسرش فرعون «آمن‌هوتپ چهارم» حدود سه‌هزار و سیصد سال پیش بر مصر حکومت کرد. «آمن‌هوتپ چهارم» ‌کشور را از چند خداپرستی به کشور پرستنده «آتون»، ایزد مصر باستان تبدیل کرد و نامش را از «آمن‌هوتپ چهارم» ‌به «آخناتون»، به معنای «نافع آتون» ‌تغییر داد. پس از درگذشت «آخناتون» فرهنگ سنتی مصر بار دیگر احیا شد و بیشتر بناهای یادبود «آخناتون» تغییر داده شدند و یا ویران شدند. نام او از فهرست فرمانروایانی که در این قلمرو نگهداری می‌شد خط زده شد و جزئیات درباره مکان دفن او و «نفرتیتی» نیز نامشخص ماند.

مقالات دیگر:وکیل در پونک



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

برترین ها:قوه قضائیه هجوم اغتشاشگران به زندان مرکزی شهر اشنویه و آزاد کردن زندانیان را تکذیب کرد.

مهر نوشت: قوه قضائیه هجوم اغتشاشگران به زندان مرکزی شهر اشنویه و آزاد کردن زندانیان را تکذیب کرد.

به گزارش قوه قضائیه، طی روزهای گذشته و به طور ویژه شب گذشته بود که رسانه‌های وابسته به جریان معاندین مدعی بروز اتفاقاتی از جمله از دست خارج شدن کنترل شهر اشنویه شدند.

مقالات بیشتر:مرکز مشاوره کودک و نوجوان مرزداران

در همین رابطه پیگیری‌های مرکز رسانه قوه قضائیه از دادگستری آذربایجان غربی نشان می‌دهد، در روزهای اخیر اغتشاشگران به ۳ پایگاه بسیج در شهر اشنویه حمله کرده‌اند که در پی این اقدامات ضد امنیتی چندین نفر دستگیر شده‌اند و کنترل شهر به صورت کامل با نیروهای انتظامی بوده و شرایط کاملاً عادی است.

همچنین صبح امروز ادعای دیگری با عنوان هجوم اغتشاشگران به زندان مرکزی شهر اشنویه و آزاد کردن زندانیان در فضای مجازی منتشر شده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این خبر عاری از صحت است و در حال حاضر شهرستان اشنویه و زندان مرکزی این شهرستان در امنیت کامل به سر می‌برند.

مقالات دیگر:وکیل کلاهبرداری تهران



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 | نظرات ()