نوشته شده توسط : onlinetabliq

رییس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه حدود ۳ هزار پیوند کلیه در ایران انجام می‌شود، گفت: اقدام‌های مربوط به تخصیص کلیه زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت اتفاق می‌افتد و پیوند کلیه از فرد زنده هم کاملا مشخص و نظام‌مند شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، مهدی شادنوش،  رییس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت  همزمان با هفته حمایت از بیماران کلیوی، درباره وضعیت بیماران کلیوی در کشور، گفت: تاکنون تعداد ۵۲هزار و ۳۸۳ بیمار دچار نارسایی کلیه، تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته‌اند. همچنین در حال حاضر در کشور ۳۷هزار و ۱۸۵ بیمار در کشور تحت درمان به روش دیالیز داریم. از بین این بیماران ۳۶هزار و ۲۸۵ بیمار تحت دیالیز خونی و ۹۰۰ بیمار نیز تحت دیالیز صفاقی قرار دارند.

وی افزود: باید توجه کرد که هزینه یک بیمار دیالیز خونی معادل ۷۵ میلیون تومان و هزینه یک بیمار دیالیز صفاقی بالغ بر ۱۲۴ میلیون تومان است که البته این هزینه‌ها در کشورمان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

شادنوش با بیان اینکه در حال حاضر ۸۴۰۰ ماشین دیالیز فعال در کشور وجود دارد، گفت: البته توزیع دستگاه‌های دیالیز در کشور به صورت متوازن انجام نمی‌شود، بلکه توزیع دستگاه‌های دیالیز در هر دانشگاه بسته به تراکم بیماران متفاوت است. باید توجه کرد که به ازای هر یک دستگاه دیالیز در کشور ۴.۳ بیمار وجود دارد. در حال حاضر ۶۴۲ بخش دیالیز خونی در کشور وجود دارد. در عین حال برای توسعه بخش‌های دیالیز برنامه سالانه در وزارت بهداشت وجود دارد و حداقل سالانه ۵۰۰ دستگاه دیالیز به ناوگان دیالیز کشور افزوده می‌شود.

مقالات بیشتر:شیشه بری مرزداران

وی با اشاره به خدمات وزارت بهداشت برای بیماران کلیوی، اظهار کرد: خدمات دیالیز خونی و صفاقی برای بیماران کلیوی در کشور به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین خدمات مربوط به پیوند کلیه نیز به صورت رایگان است. در عین حال داروهای اساسی و مورد نیاز بیماران کلیوی هم به صورت رایگان در دسترس‌شان قرار می‌گیرد. برای این بیماران در معاونت درمان بسته‌های حمایتی وجود داشته و هزینه‌های مرتبط با بیماری‌های زمینه‌ای در بیماران کلیوی تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار دارد.

شادنوش با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد بیماران کلیوی نیازمند پیوند کلیه هستند، گفت: البته این موضوع شرایطی دارد و بیمار کلیوی تحت شرایطی می‌تواند عمل پیوند کلیه را انجام دهد. شرایطی مانند نداشتن مشکلات قلبی و گوارشی، بدخیمی‌ها، آنرمالی‌های شکمی و دستگاه ادرار و سن بالا در انجام پیوند کلیه مورد توجه قرار می‌گیرند. باید توجه کرد که تقریبا سالانه حدود ۳۰۰۰ پیوند کلیه در کشور انجام می‌شود.

اقدامات وزارت بهداشت برای پایان کلیه‌فروشی

وی گفت:‌ در سال گذشته ۴۲۰ مورد پیوند کلیه از اهداکننده زنده و ۸۲۲ مورد پیوند کلیه از اهداکننده مرگ مغزی انجام شده است. بنابراین در مجموع ۱۲۴۲ مورد پیوند کلیه در سال ۱۳۹۹ انجام شده است.

شادنوش درباره اقدامات وزارت بهداشت برای جلوگیری از خرید و فروش کلیه، گفت: باید توجه کرد که از سال ۱۳۹۸ دستورالعمل اجرایی پیوند کلیه از اهداکنندگان زنده در بیمارستان‌های مجاز ابلاغ شد. همچنین لیست انتظار اهداکنندگان زنده و گیرندگان کلیه راه‌اندازی شد و تخصیص عضو کلیه از اهداکنندگان زنده و مرگ مغزی در وزارت بهداشت متمرکز شد. بر این اساس اقدامات مربوط به تخصیص کلیه در کشور مستقیما تحت نظر وزارت بهداشت اتفاق می‌افتد. پیوند کلیه از فرد زنده هم کاملا مشخص و نظام‌مند شده است. مردم هم اگر ادعایی در این زمینه می‌شنوند، با دید تردید به آن نگاه کرده و بدانند که کلاهبرداری است؛ چراکه راهی غیر از مسیر تعیین شده از سوی وزارت بهداشت برای پیوند کلیه وجود ندارد.

شادنوش همچنین گفت: اقدام دیگر وزارت بهداشت این است که اطلاعات بیماران پیوند اعضای دریافت‌کننده دارو، در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت شده است. باید توجه کرد که تاکنون ثبت ۱۱ نوع بیماری در این سامانه تمام شده که مجموعا و همراه با بیماران دریافت‌کننده انسولین بیش از ۸۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت شده‌اند. در عین حال برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم که  ۲۰ نوع بیماری  در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت شود.

مقالات دیگر:مراقبت از سالمند



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
خدمات شیشه بری آنلاین تهران
 
 
 
از آنجایی که در خانه همه ما شیشه‌ها نقش حفاظ و یا زینتی را دارند حتما می دانید که ممکن است مشکلاتی برای آن‌ها پیش آید که بارزترین آن‌ها شکشتن و به ترتیب ترک خوردن آن می باشد.
 
البته فراموش نمی‌کنیم که تعویض شیشه برای تغییرات نمای محیط هم جز خدمات شیشه بری سیار محسوب میشود.
 
خدمات شیشه بری آنلاین تهران
 
استفاده از شیشه‌های رنگی که این روزها بسیار باب شده است و همچنین تعویض شیشه‌های شکسته و ترک خورده و یا قدیمی ما را به این فکر می‌اندازد که ساده‌ترین راه برای انجام این کار چیست و هزینه این خدمت چگونه محاسبه می‌شود؟ در ادامه به شیشه بری سیار و چگونگی محاسبه هزینه‌ها و دستمزد شیشه بر به صورت کامل اشاره خواهیم کرد.
 
خدمات شیشه بری
 
فروش و نصب انواع شیشه
نصب و تعمیر شیشه سکوریت
نصب درب شیشه‌ای
رگلاژ انواع درب شیشه‌ای
تعمیرات درب شیشه‌ای
نصب پارتیشن شیشه‌ای
حمل شیشه به صورت تخصصی (حتی فاصله‌های کم)
ساخت ویترین شیشه‌ای
تعمیرات شیشه میرال
ارائه قیمت روز شیشه سکوریت
 
 
اقدام به شیشه بری چگونه صورت می‌گیرد؟
همانطور که می دانید امروزه دسترسی به هر امری بسیار ساده است و با کمترین زمان میتوانیم خدمات آنلاین مربوط به مشکل خود را جستجو کنیم؛ باید بگوییم که برای این امر نیز به راحتی میتوانیم از شیشه بری سیار استفاده کنیم.
 
شیشه بر به مکان مورد نظر شما خواهد آمد و با اندازه گیری دقیق و نصب شیشه نیاز شما را برطرف خواهد کرد. اما شاید کنجکاو باشید که شیشه برها چگونه اندازه‌گیری دقیق را انجام میدهند؟! کافی است مبحث بعدی را نگاهی بیندازید.
 
اندازه‌گیری دقیق شیشه
فرقی نمیکند که بخواهید کدام قسمت از خانه خود را با شیشه تزیین کنید و یا کدام قسمت را تعویض کنید، فقط کافی است طول درب یا پنجره خود را در عرض آن ضرب کنید.
 
اما در این میان اگر خودتان قصد اندازه‌گیری دارید باید به چهارچوب درب و پنجره دقت کنید که اندازه دقیق را بدست آورید.
 
طبق تجربه در نظر داشته باشید که اگر سررشته‌ای از این امور ندارید بهترین کار درخواست خدمت از یک فرد متخصص میباشد در غیر این صورت میتوانید خودتان به راحتی اقدام کنید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.
 
حال به مهمترین قسمت یعنی قیمت شیشه بری سیار می‌رسیم به آن اشاره کاملی خواهیم کرد.
 
قیمت روز شیشه سکوریت
 
 
خدمات شیشه بری آنلاین تهران
 
یکی از رقابتی‌ترین موارد در صنعت شیشه و آینه، قیمت روز شیشه سکوریت است. از آنجایی که شیشه سکوریت در خدمات نصب شیشه خیلی پرطرفدار است و مصرف بسیار زیادی در این خدمت دارد، هزینه‌های شیشه سکوریت تاثیر بسیار زیادی (بخوانید عمده هزینه) در قیمت تمام شده نصب و یا ساخت شیشه (ویترین، شیشه رو میزی، پارتیشن، درب و پنجره و...) دارد.
 
از طریق لینک بالا در سایت استاده امکان مشاهده لیست قیمت روز انواع شیشه سکوریت سکوریت 10 میل، 6 میل تا 12 میل را خواهید داشت.
 
هزینه شیشه بری به صورت سیار چقدر است؟
برای این قسمت فرمولی را در نظر داشته باشید تا همیشه به راحتی بتوانید قیمت‌ها را محاسبه کنید:
 
طبق مطلب قبل زمانی که برای اندازه‌گیری دقیق اقدام میکنید باید قیمت شیشه مورد نظر را نیز در آن ضرب کنید؛ درواقع به‌طور کلی طول، عرض و قیمت شیشه را در هم ضرب کنید تا هزینه نهایی شیشه بری بدست آید.
 
به چند مثال زیر توجه کنید:
 
فرض کنید شیشه‌ای به ابعاد 10 متر در 4 متر دارید و شیشه‌ای با قیمت هر متر 110.000 تومان انتخاب کرده‌اید برای محاسبه قیمت شیشه به این صورت عمل نمایید:
 
4*10*110.000=4.400.000 تومان
 
اما توجه داشته باشید که این مبلغ تنها هزینه شیشه است و باید دستمزد شیشه بر را نیز به آن اضافه نمود که در ادامه عواملی که بر دستمزد شیشه بر تاثیر میگذارد خواهیم گفت.
 
دستمزد شیشه بر چقدر است؟
باید در نظر داشته باشید عوامل مختلفی میتواند بر هزینه دستمزد تاثیرگزار باشد از جمله:
 
تمامی شیشه برها که به صورت سیار ویا آنلاین فعالیت می‌کنند، موظف هستند به صورت رایگان اقدام به بازدید از محل و اندازه گیری شیشه‌های شما بکنند.
طول محل رفت و آمد نصاب تا مقصد
نوع شیشه انتخابی از جانب مشتری (برخی از شیشه‌ها اجرت نصب بیشتری دارند چون ظریف‌تر می‌باشند.)
میزان تجربه شیشه بر (هرچقدر حرفه‌ای تر باشد ممکن است اجرت نصب بیشتری دریافت کند.)
میزان سختی کار (هرچقدر مدل مکان مورد نظر برای نصب شیشه سخت‌تر باشد اجرت بیشتری دریافت میگردد.)
نوع شیشه (لمینت و سکوریت بودن، دوجداره یا تک جداره بودن آن بسیار مهم است. به طور مثال برای شیشه‌های دوجداره هزینه بیشتری دریافت میشود.)
حتما این مورد را درنظر بگیرید زمانی که اقدام به انجام این خدمت از جانب متخصص میکنید، قبل از شروع به کار در مورد میزان دستمزد و هزینه نهایی آن به توافق برسید و بعد از آن اجازه شروع دهید.
 
چرا قیمت شیشه بری باهم متفاوت است؟
خدمات شیشه بری آنلاین تهران
 
اگر شما تجربه این خدمت را داشته باشید حتما از چند متخصص درخواست کمک کرده‌اید اما با قیمت‌های متفاوتی مواجه شده‌اید. دلیل این تفاوت قیمت به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:
 
با یک مثال به این مبحث میپردازیم فرض کنید با یک شیشه بر سیار تماس گرفته اید و درخواست خدمت داده‌اید اما پس از قیمت گیری با هزینه نسبتا بالاتری روبرو شده اید. باید در نظر داشته باشید اگر مسیر رفت و آمد نصاب به محل مورد نظر شما دورتر باشد طبیعی است که هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید.
 
همچنین یراق آلاتی که در حین نصب استفاده میشود برروی هزینه تاثیرگزار است. به این صورت که اگر از یراق آلات درجه یک استفاده شود هزینه بیشتری از جانب نصاب دریافت میشود.
 
نکته دیگر که بسیار مهم است ابزاری است که حین کار از آن‌ها باید استفاده شود. نوع ابزار مصرفی در کاهش و افزایش هزینه‌ها موثر است. اما نباید از این نکته قافل شد که این تفاوت قیمت بین شیشه برها نباید غیر متعارف باشد و انصاف را باید نظر داشته باشند.
 
چگونه شیشه برش داده می‌شود؟
اگر قرار است شیشه ای را در منزل یا هرجای دیگر برش دهید و خودتان دست به‌کار شوید پیشنهاد میکنیم این قسمت را از دست دهید. برای این کار مراحل زیر را در نظر بگیرید:
 
یک فضای مناسب که دارای کفپوش سرامیک، پارکت یا موزاییک باشد تا به راحتی بتوان در پایان کار کف را تمیز نمود.
میز مناسب و صافی را داشته باشید یا سطح صافی که بتوانید شیشه را برروی آن قرار دهید.
به الماس شیشه بری احتیاج دارید. اگر برش صافی را مد نظر دارید میتوانید نوع مدادی آن را تهیه کنید و از آن استفاده کنید. اما اگر قصد برش منحنی را دارید میتوانید از الماس شیشه بر پیستولی استفاده کنید.
حال در این مرحله میتوانید سطح شیشه را با روغن شیشه بری چرب کنید. دقت داشته باشید که به مقدار کمی این چربی روی سطح تشکیل شود.
نوبت به اندازه گذاری دقیق روی سطح شیشه است که میتوانید این کار را با ماژیک‌هایی که از روی شیشه پاک میشوند انجام دهید.
حالا سطح شیشه را با الماس برش دهید. این کار را از طرفی که سطح را روغن کاری کردید انجام دهید.
به احتمال زیاد کار تمام است و شیشه برش میخورد اما اگر شیشه جدا نشد میتوانید چند ضربه بسیار آرام به شیشه وارد کنید تا از هم جدا شود.
در مرحله آخر با استفاده از سمباده مناسب لبه‌های کار را صاف و بی‌خطر کنید.
کار تمام است. مراقب شیشه‌های خرد شده باشید و با جارو برقی آن‌ها را از کف و سطح میز پاک جمع کنید.
دقت داشته باشید که این مراحل برای شیشه‌های سکوریت اصلا توصیه نمیشود.
 
چه نوع شیشه ای بهتر است؟
برای پاسخ به این سوال باید بپرسیم شیشه را برای چه کاری میخواهید؟ اصولا برای هر قیمت از خانه یا محل کار نوع خاصی از شیشه را استفاده میکنند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
 
شیشه‌های سکوریت: این شیشه‌ها نسبت به سایر شیشه‌های دیگر بسیار مستحکم می‌باشند و با آرامش میتوانید از آن‌ها در محل‌های پر رفت و آمد نیز استفاده کنید. امروزه از این نوع شیشه برای طبقات یخچال نیز استفاده میشود.
 
شیشه‌های لمینت: که از چندین لایه تشکیل شده اند و از مقاومت بالایی برخوردار هستند. ویترین مغازه‌ها، درب فروشگاه‌ها و ...
 
شیشه‌های دوجداره: این نوع شیشه‌ها بیشتر برای پمجره‌ها استفاده میشوند تا از ورود صدا به فضای داخلی جلوگیری شود. باید متذکر شد که از این نوع شیشه برای عایق صوتی در شرکت‌های مدرن بسیار استفاده میشود.
 
شیشه‌های رنگی: از دسته شیشه‌هایی هستند که حتما در خانه‌های قدیمی آن‌ها را دیده اید. ضخامت و ظرافت آن در دسته شیشه‌های لمینت قرار میگیرد. از این شیشه‌ها برای کافه‌ها و رستوران‌هایی که به صورت سنتی کار دیزاین دارند استفاده میشود. همچنین برای دکوراسیون داخلی منزل و محل کار طرفداران خاص خود را دارد.
 
شیشه‌های طرح‌دار: از این شیشه‌ها برای قسمت‌هایی از خانه یا محل‌هایی که نباید دید داشته باشند استفاده میشود.
 
 
شیشه‌های ساده: که از این مدل در اکثر مکان‌ها میتوان دید و از لحاظ ضخامت بسیار ضعیف می‌باشد.


:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

محمود محمودزاده گفت: با هدف ازدواج مجردها و حل مشکل پیری جمعیت، اکنون پنج گروه از افراد، فارغ از اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمود محمودزاده» امروز (شنبه) درباره جزییات ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن افزود: در گذشته فقط زنان ۳۵ سال و نخبگان علمی و معلولان جسمی حرکتی امکان ثبت‌نام در طرح مسکن را داشتند، اما در مصوبه اخیر مردان مجرد ۴۵ سال و بیماران خاص هم می‌توانند برای داشتن مسکن در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد جمعیت کاهش زیادی یافته و ما اکنون در طرح‌های مسکن به دنبال ایجاد مکانیزمی برای تشکیل خانواده و حل پیری جمعیت هستیم.

وی بیان‌داشت: بر این اساس اکنون پنج گروه از افراد فارغ از اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند.

محمودزاده توضیح‌داد: یکی از نکات مهم در رابطه با قانون جمعیت این است که بتوانیم فضایی ایجاد کنیم تا افرادی که در سن ازدواج هستند (که البته خود این سن باید تعریف شود) انگیزه‌ای برایشان ایجاد شود تا اگر مشکل آنها برای تاهل، مسکن است حل شود.

وی تصریح‌کرد: تصمیم برای ورود مردان مجرد ۴۵ ساله به طرح نهضت ملی مسکن نیز در راستای همین سیاست است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: مجردان ۴۵ ساله دو بخش هستند،  افرادی که قصد ازدواج ندارند اما در این سن نیازمند داشتن مسکن هستند و بخشی دیگر هم افرادی هستند که فقدان مسکن دلیل عدم اصلی ازدواج آنان است.

به گفته محمودزاده، افراد ۴۵ ساله بعد از ۲۰ سال کار پس‌اندازی دارند اما شاید نتوانند در بازار مسکن که اکنون در شرایط تورمی به سر می‌برد خانه‌ای پیدا کنند، بر این اساس دولت با مشارکت این گروه در نهضت ملی مسکن به دنبال خانه‌دار شدن و در نهایت حل مشکل ازدواج آنان است.

مقالات بیشتر:شیشه بری غرب تهران

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به موافقت شورای عالی مسکن با کلیات ثبت‌نام سایر مجردها در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این پیشنهاد هنوز وارد بررسی جزییات نشده و در حال تهیه آن هستیم، اما ثبت‌نام سایر مجردها در نهضت ملی مسکن مشروط است به این معنی که موقع تحویل واحد مسکونی باید متاهل باشند.

وی در پاسخ به این سوال که سایر مجردها در کدام مرحله از ثبت‌نام واحد مسکونی باید تاهل خود را به دولت اثبات کنند، ادامه‌داد: این گروه باید هنگام تحویل مسکن متاهل باشند و اگر در زمان تحویل واحد مسکونی خود متاهل نباشند خانه به آنان تحویل داده نمی‌شود.

 قصد دولت سیزدهم بر این است که با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، کسری مسکن در کشور را جبران کند. اکنون ثبت‌نام از طریق سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir انجام می‌شود و متقاضیان از  ۲۷ مهرماه ثبت‌نام در سامانه ثمن را آغاز کرده‌ و تا ۱۵ آذر فرصت دارند برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند. تشکیل بانک زمین، راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن، افزایش رقم تسهیلات و امکان ثبت‌نام بدون محدودیت هم‌زمان با آغاز شروع ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی، بخشی از تلاش ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم برای تبدیل کشور به کارگاه عمرانی مسکن است که انجام آنها توانست در توقف رشد قیمت‌ها در فصل پاییز تاثیر بگذارد.

مقالات دیگر:رنگ و مش کار غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

سعید رضاخان:
دوره قاجار اوج هنر نقاشی پشت شیشه ایران است
 
 
 
 
یک هنرمند با اشاره به اوج گیری نقاشی پشت شیشه در دوره قاجار گفت: این هنر برای استفاده در گچ بری ها و پرده خوانی کشیده می شد و در سقاخانه ها به عنوان نذر قرار می‌گرفت یا این که در اطراف اماکن متبرکه به عنوان سوغاتی فروخته می‌شد.
 
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، تاریخ نقاشی پشت شیشه ایران در پشت قرن ها پوشیده مانده و هرازگاهی با ظهور چهره های شاخص خود را نشان داده است، چهره‌هایی که هر یک به تنهایی نشانه ای از عمق فرهنگ و هنر این سرزمین هستند؛ با وجود ریشه تاریخی و سابقه نقاشی پشت شیشه در ایران چراغ این هنر نیز مانند بسیاری از موارد رو به خاموشی رفت و با گذشت زمان بیشتر هنرپژوهان آن را یک هنر غربی معرفی کردند و به دنبال ریشه های آن در شهرهای ونیز و باواریا گشتند. با این حال استادانی عاشق این راه را ادامه دادند و با خون دل آن را پیش بردند تا چراغ نقاشی پشت شیشه خاموش نشود، بررسی تاریخ و ریشه و خاستگاه هنر نقاشی پشت شیشه را با «سعید رضاخان» از جمله هنرمندان «نقاش پشت شیشه» به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید.
 
 
 
خاستگاه هنر نقاشی پشت شیشه کجاست آیا این هنر ایرانی است یا به ایران وارد شده است؟
 
در مورد مبدا این هنر باید بگویم که ما نمونه های متعددی از آثار پشت شیشه داریم که در کشورهای گوناگون وجود دارند. چین، هند، ایران، ترکیه، ایتالیا، آلمان و... از این جمله هستند. با این حال به نظر می‌رسد ایران و چین از نظر قدمت در راس دیگر کشورها قرار بگیرند.
 
 
 
قدمت این هنر در ایران به چه زمانی باز می‌گردد؟
 
شواهدی در دست است که این هنر پیش از ساسانیان وجود داشته است.
 
 
 
چه شواهدی؟
 
ظروف بلوری که در پشت آنها نقوشی کشیده شده بود و این نقوش نشانگر وجود این هنر در ایران باستان است اما متاسفانه نقاشی پشت شیشه در اواخر دوره ساسانی وارد یک دوره نهفته گی طولانی شد و این تا حدود قرن ۱۲ هجری ادامه یافت. شاید همین ظهور دوباره بود که باعث شد بیشتر محققین این هنر را وارداتی بدانند و به دنبال ریشه های آن در غرب بگردند، با این وجود تحقیقات تکمیلی برای چنین مطلبی الزامی به نظر می‌رسد.
 
 
 
چرا از نقاشی پشت شیشه تا قرن ۱۲ هجری اثری نمی‌بینیم؟
 
اعتقاد برخی بر این است که پس از سقوط ساسانیان این هنر به حاشیه می رود و پس از طی یک دوره طولانی در اواخر دوره صفویان دوباره نمایان می‌شود و در دوره زندیه برای استفاده در گچ بری های خانه‌های ثروتمندان آن زمان به کار می‌رود اما دلایل این که چند قرن از آن اثری نمی‌بینیم متعدد است یک بحث به شکنندگی شیشه باز می‌گردد و اینکه احتمال دارد در این مدت آثاری از این دست نقش شده باشند اما به دلایل مختلف شکسته باشند و حذف شده باشند، دلیل مهمتر، منع صورتگری است که باعث شد این هنر از رونق بیفتد، دلیل دیگر به میزان عرضه شیشه تخت و شفاف باز می‌گردد که باعث می‌شود در راستای آن تولید نقاشی پشت شیشه نیز بسیار پایین باشد. یک دلیل دیگر هم شاید بازار نداشتن نقاشی پشت شیشه باشد که البته این نیز یک حدس است. وقتی برای یک محصول بازاری نباشد؛ تولید هم صورت نمی گیرد و اگر هم بگیرد در حد کم و ناچیز است.
 
 
 
درایران در کدام دوره نقاشی پشت شیشه رونق بیشتری داشته است؟
 
دوره قاجار اوج این هنر بوده زیرا برای استفاده در گچ بری ها کشیده می‌شدند و از طرفی مورد مصرف نقالان و پرده خوان ها بودند. همچنین در سقاخانه ها به عنوان نذر قرار می‌گرفتند یا اینکه در اطراف اماکن متبرکه به عنوان سوغاتی فروخته می‌شدند. نکته قابل توجه دیگر استفاده از پشت شیشه به منظور کشیدن چهره شاهزادگان قجری است که یک ابداع و کار تازه بود. پیش از آن با تصویرگری انسان بصورت حقیقت گرایی روبرو هستیم اما این نوع نقاشی تا حدود زیادی به فرنگی سازی شباهت داشت اما در دوره قاجار با نمای بسته از صورت شاهزادگان روبرو شدیم که ناخودآگاه بخش کمی از اثر به محیط پیرامون یا فضای پشت سر مدل نقاشی اختصاص داشت.
 
 
 
به سقاخانه ها اشاره کردید کمی هم از سقاخانه های بنام که آثار نقاشی پشت شیشه در آنها به نمایش گذاشته می‌شد؛ بگویید؟
 
یکی از سقاخانه های به نام و معروف تهران سقاخانه «نوروزخان» بود. در آن زمان نمونه هایی از نقاشی پشت شیشه در آن وجود داشت. چند نمونه هم از آثار مرحوم اسماعیل گیلانی در این سقاخانه وجود بود. با این وجود در بسیاری دیگر از سقاخانه ها این روند دیده می‌شد و مردمی که نذری داشتند و حاجت روا شده بودند؛ نقاشی از شمایل معصومین یا آیات و روایات را در پشت شیشه به سقاخانه اهدا می‌کردند، در این میان شیشه نگاران نیز ارج و قربی داشتند.
 
 
 
از نقاشان پشت شیشه نامدار به چه کسانی می‌توانید اشاره کنید؟
 
علی رشتی کسی بود که از نقاط شمالی کشور بلند شد و شروع به نقاشی از زنان روستایی شمالی کرد. در نقاشی هایش لباس های محلی رنگارنگ آنها را نقش می‌کرد و از این نظر یک ساختار شکن در زمان خودش محسوب می‌شد. از طرفی محمد باقر گلپایگانی را داریم که مدت ها با توسل به یک داستان قدیمی به دنبال پیاله ای بود که می گفت متعلق به همای بنت بهمن است و به همین دلیل نقش را در پشت شیشه می انداخت و از این نظر یک نوآوری محسوب می‌شد. عبدالجلیل هم از افراد نام آشنای فعال در این هنر بود که در میان آثارش با نقاشی هایی یک زن جنوبی همراه با چشمانی سیاه روبرو می‌شویم و کلید آشنایی استاد گرانقدر سرکار خانم مهین عظیما با این هنر توسط آثار عبدالجلیل زده می‌شود.وی هم موضوع خاص خود را برای نقاشی دارد و از افراد مطرح در این زمینه است. حسین صورتگر هم اهل شیراز بود و به دلیل دوستی اش با کبوتربازها این پرنده را در پشت شیشه می کشید که البته در کارش زیاد حقیقت گرایی را در نظر نمی‌گرفت و از رنگ های مختلف برای تزیین پرهای کبوترهایی که نقاشی می‌کرد سود می جست. حسین طاهرزاده، استاد رضا شیشه نگار، مهرعلی، استاد غضنفر و... افرادی بودند که هر یک سهم ویژه‌ای در پیشبرد این هنر داشتند.
 
 
 
پس بحث نوآوری پیش از شما هم وجود داشته و افرادی بودند که خلاف امور رایج کار کرده باشند؟
 
بله. همین طور است. اما با این تفاوت که امروز برخی از دوستان نسبت به کارهای من موضع می‌گیرند و زیاد دل خوشی از آثارم ندارند.
 
 
 
در گذشته وضعیت معیشتی نقاشان پشت شیشه به چه صورت بود؟
 
وضعیت جالبی نداشتند و اینکه بگوییم مرفه بودند به بیراهه رفته ایم. استاد غضنفر که از شیشه نگاران قزوینی بود در آخر عمر تنگدست شد. استاد رحیم شیشه نگار در فقر از دنیا رفت. اسماعیل گیلانی هم مانند دو نقاش یاد شده در فقر از دنیا رفت. سید جعفر رشتیان هم به همین شرایط مبتلا شد و استاد عبدالجلیل که پیش تر از او یاد کردیم در اتاقکی گلی از دنیا رفت. حسین صورتگر هم در اواخر عمر شرایط بهتری نسبت به دیگر هنرمندان یاد شده نداشت. در کل این هنر تنها با عشق به حیات خود ادامه داد و پیش رفت و گذشتگان ما بیشتر از دریچه دل به آن می نگریستند.
 
 
 
در حال حاضر وضعیت معیشتی هنرمندان نقاش پشت شیشه چگونه است؟
 
الان هم شرایط تفاوت چندانی نکرده است و معدود افرادی هستند که مخارج زندگیشان از راه دیگری تامین می‌شود. در حال حاضر بیشتر فعالان این رشته از روی ذوق به این کار می پردازند و به این هنر به عنوان یک منبع درآمد نگاه نمی کنند.
 
 
 
پیش بینی شما برای آینده هنرنقاشی پشت شیشه چیست؟
 
 
وقتی حال حاضر را با سه سال پیش مقایسه می‌کنم بسیار امیدوار می‌شوم. زیرا امروز افراد زیادی وجود دارند که با این هنر آشنا شده اند و در این راه قدم بر می‌دارند و این هنر با رشد بسیار چشمگیری روبرو شده است. در این میان برخی مدیران نگارخانه ها هم هستند که با این هنر آشنا شده اند. به همین دلیل سفارش هایی نیز برای خرید آثار پشت شیشه انجام می‌شوند. از روی همین موارد می‌توانم آینده خوبی را پیش‌بینی کنم.


:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

عصر ایران:پیانوی زمینی ما حدود ۹ متر طول دارد و ساخت آن سه ماه طول کشیده است. این پیانو به‌زودی در گنجینۀ موسیقی ارمنیان جلفای نو نصب می‌شود و در مراسمی از آن رونمایی خواهد شد.

دو جوان طراح ایرانی، به سفارش شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان، یک پیانوی زمینی ساخته‌اند.

فرید خیری، یکی از طراحان و سازندگان این پیانو به ایسنا می‌گوید: ایدۀ اولیه ساخت پیانوی زمینی از سوی مهندس معطری که امر طراحی و معماری این بخش از  گنجینه موسیقی را بر عهده داشتند به ما داده شد.

او ادامه می‌دهد: بعد از پذیرش این پیشنهاد با همراهی همکارم احمد بینا، فاز نخست، یعنی تحقیق و پژوهش را شروع کردیم و با بررسی نمونه‌های مشابه خارجی به یک طرح اولیه رسیدیم.

خیری تصریح می‌کند: در گام بعدی نمونۀ اولیه را ساختیم. چند ماه وقت صرف این نمونه شد تا در نهایت به خروجی نهایی پیانو برسیم.

به گفتۀ طراح یکی از نخستین های پیانوی زمینی در ایران، ساخت این پیانو دو چالش بزرگ داشته؛ یکی داشتن تمامی اکتاوها و دیگری قابلیت خاموش شدن. او دراین‌باره توضیح می‌دهد: اصرار مسئول گنجینه موسیقی ارمنیان جلفای نو این بود که پیانو، در حد امکان پیانوی واقعی باشد و تمام اکتاوها با پرده‌ها و نیم‌پرده‌های آن کار کنند. به دلیل همین سخت‌گیری، پیانویی که ساخته‌ایم از معدود پیانوهای زمینی جهان است که در آن هم نت سفید کار می‌کند و هم نت مشکی.

مقالات بیشتر:آموزشگاه پیانو غرب تهران

خیری می‌افزاید: از آنجا که این پیانو قرار است در ابتدای ورودی حیاط گنجینه موسیقی نصب شود، باید طوری آن را طراحی می‌کردیم که هم توان بالایی برای تحمل عبور مداوم افراد داشته باشد و هم در مواقعی که کسی از روی آن عبور نمی‌کند، خاموش شود که خوشبختانه این چالش را هم با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

سازندۀ این پیانوی زمینی، می‌گوید: پیانوی زمینی ما حدود ۹ متر طول دارد و ساخت آن سه ماه طول کشیده است. این پیانو به‌زودی در گنجینۀ موسیقی ارمنیان جلفای نو نصب می‌شود و در مراسمی از آن رونمایی خواهد شد.

مقالات دیگر:محضر عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آموزش گیتار را با شناخت درست مسیر آن شروع کنید

 

آموزشگاه گیتار غرب تهران

جام جم آنلاین

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که وقتی شخصی از دوستان خود را در هنگام نواختن گیتار مشاهده می کنید هیجان زده می شوید و از اینکه او توانایی اجرای ملودی های زیبا را دارد او را تحسین می کنید. اما با وجود شوق و علاقه به دلایل مختلفی تا به حال برای آموزش گیتار اقدام نکرده اید. قطعا یکی از دلایلی که تابحال به دنبال گیتار نرفته اید، سوالاتی بوده که برای یافتن مسیر درست به پاسخ آنها نرسیده اید.

 

قصد داریم به سوالات پرتکرار هنرجویانی که هنوز برای یادگیری این ساز اقدام نکرده اند پاسخ دهیم.

 

 

آموزش گیتار را با شناخت درست مسیر آن شروع کنید

تا به حال به هدف خود از آموزش گیتار فکر کرده اید؟

 

یکی از مهم ترین اقداماتی که قبل از شروع آموزش گیتار ، این است که به هدف خود برای یادگیری این ساز فکر کنید. آیا شما قصد دارید به صورت حرفه ای ، برای اجرا در کنسرت و یا دانشگاه بیاموزید؟ و یا به یادگیری آن به عنوان سرگرمی و یک مهارت فکر می کنید؟ مشخص کردن هدف به شما این امکان را می دهد تا مطابق با آن تمام قدم های بعدی را در آموزش این ساز بردارید. فردی که به نوازندگی گیتار به عنوان حرفه اصلی زندگی فکر می کند مدت زمان تمرین بیشتری نیاز دارد ، در مقابل نوازنده ای که گیتار را به عنوان سرگرمی انتخاب می کند زمان و نوع تمرین اش باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه به خوبی آموزش ببیند بلکه به زندگی شخصی و کاری وی صدمه ای نزند.

 

آموزش گیتار را با شناخت درست مسیر آن شروع کنید

 

 

به کدام سبک از نوازندگی گیتار بیشتر علاقه مند هستید؟

 

قدم بعدی پیش از شروع به آموزش این است که بدانیم به کدام سبک از نوازندگی بیشتر علاقمند هستیم. همان طور که میدانیم آموزش گیتارو نوازندگی این ساز در سه سبک متفاوت پاپ، کلاسیک و فلامنکو ارائه می گردد.

 

در سبک نوازندگی کلاسیک ملودی نوازی و آرپژ نقش اصلی را ایفا می کنند. از محبوب ترین آثار گیتار کلاسیک می توان به گل ارکیده و الهه ناز اشاره کرد. نام سبک پاپ از کلمه popular گرفته شده است و بیشتر موزیک های محبوب و مردمی را شامل می شود از جمله آثار موسیقی گیتار پاپ آهنگ "اگه یه روز بری سفر" از فرامرز اصلانی است. سبک فلامنکو نیز ریشه در فرهنگ و موسیقی اسپانیا دارد مانند آثارگروه جیپسی کینگ.

 

در ابتدای آموزش فرقی ندارد که کدام سبک را انتخاب کرده اید زیرا آموزش های عمومی همه این سبک ها از جمله تئوری موسیقی، نت خوانی، ریتم و آکورد با یکدیگر مشترک اند. زمانی که به این اصول اولیه مسلط شدید می توانید سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن را به صورت اختصاصی آموزش ببینید. اگر در مورد اینکه به کدام سبک علاقه دارید مطمئن نیستید نگران نباشید زیرا با یک روش ساده می توانید متوجه شوید که با کدام یک از سبک های گیتار ارتباط عاطفی نزدیک تری دارید. کافیست تنها در اینترنت جستجو کنید و در هرکدام از این سه سبک چند قطعه گوش کنید. بر این اساس می توانید مطمئن شوید که سبک مورد علاقه تان چیست.

 

یادگیری گیتار برای سن من دیر نشده است؟

 

برخی افراد فکر می کنند که ذهن انسان بعد از رسیدن به بلوغ قابلیت یادگیری خود را از دست می دهد اما این ادعا کاملا اشتباه است و به هیچ عنوان از لحاظ علمی ثابت نشده است. بر اساس تحقیقات به دست آمده یادگیری از 4 سالگی تا 65 سالگی حتی سنین بالاتر نیز امکان پذیر است.

 

پیشنهاد ما به شما این است که در هر سنی که هستید مهارت های درونی خود را دست کم نگیرید و اجازه ندهید که سن، شما را از به دنبال علاقه خود رفتن بازدارد. روزی که یاد بگیرید اولین قطعه مورد علاقه خود را بنوازید متوجه می شوید که تمام تلاش ها و تمریناتی که پشت سر گذاشتید ارزشش را داشته و با تلاش می توان هر رویایی را محقق ساخت.

 

به عنوان یک هنرجوی مبتدی چه مدل گیتاری برایم مناسب است؟

 

حال که در مورد سبک و انگیزه خود مطمئن شدیم نوبت به خرید ساز می رسد. در وهله اول باید بگوییم که معرفی این مدل ها لزومی بر برتری آنها نیست. شما میتوانید از هرمدل دیگری از گیتار استفاده کنید ، مهم ترین نکته این است که شما بتوانید با آن ساز ارتباط بر قرار کنید. باید در نظر داشت گیتاری که در ابتدا تهیه می کنید نه باید خیلی گران و حرفه ای باشد که قابلیت و ارزش آن را متوجه شوید و نه خیلی ارزان و بی کیفیت باشد که شما را از یادگیری زده کند. مدل های گیتار Yamaha C70، Yamaha C40 و گیتار آریا مدل AK-25 از مدلهای محبوبی هستند که هنرجویان مبتدی میتواند برای شروع به سراغ آنها بروند.

 

آموزش گیتار را با شناخت درست مسیر آن شروع کنید

 

 

کدام متد آموزشی و کتاب‌ها برای آموزش گیتار مناسب ترند؟

 

برای یادگیری گیتار متدها و مراجع زیادی وجود دارد برخی از این کتاب ها که در بازار پرفروش ترند عبارتند از آموزش گیتار آکسفورد، آکوردشناسی آنتوان پولین، راهنمای تکنیک گیتار کلاسیک. اما نکته ای که باید بدانید این است که هرکدام از این متدها را که انتخاب کنید بازمهم ترین نکته این است که دروس را به صورت قدم به قدم و با راهنمایی استاد پیش ببرید. همچنین در طی دوره های آموزش موسیقی ، استاد علاوه بر متدهای کتاب، نواختن قطعه های مورد علاقه تان را به شما آموزش می دهد. بنابراین علاوه بر آموزش اصول اولیه می توانید نواختن موزیک های مورد علاقه تان را هم از همان هفته های اول یاد بگیرید و با لذت و علاقه دوره های خود را پیش ببرید.

 

با کلاسهای آنلاین موسیقی میتوانم به هدف خود برسم؟

 

در دنیای امروزه به علت گسترش فناوری اینترنت و در دسترس قرارداشتن آن به صورت عمومی، امکاناتی فراهم شده که علاقه مندان بتوانید بدون صرف زمان های بسیار طولانی برای رفت و آمد با اساتید حرفه ای که در شهرها و یا کشورهای دیگر هستند و امکان حضور در کلاس های آنان فراهم نیست آموزش آنلاین ببینند و با کیفیتی مشابه و یا حتی بهتر از کلاسهای حضوری در هر زمان و هر مکانی بتوانند رویای نوازندگی خود را محقق کنند. تنها ابزار مورد نیاز یک گوشی یا لپ تاپ از این طریق استاد به راحتی می تواند انگشت گذاری شما را ببیند و بر پیشرفت شما به طور کامل نظارت داشته باشد.

 

آموزش گیتار را با شناخت درست مسیر آن شروع کنید

 

 

ظرف چه مدت زمانی میتوانم خوب گیتار بنوازم؟

مهم ترین سوال هنرجویان در ابتدای آموزش این است که ظرف چه مدتی میتوانند گیتار زدن را یاد بگیرند. باید بدانید تنها راهی که میتواند شما را به یک گیتاریست حرفه ای تبدیل کند تمرین مداوم و پیوسته است اگر شما به طور میانگین هر روز نیم الی یک ساعت را به تمرین بپردازید ظرف مدت 3 ماه بر نواختن آهنگ های ساده و متوسط و پس از گذشت 6 ماه با تمرین مداوم به نواختن آهنگ هایی با تکنیک های فنی و مهارت بیشتر مسلط میشوید. اگر آموزش خود را ادامه دهید پس از گذشت 2 سال میتوانید به یک گیتاریست مسلط و خوب تبدیل شوید.

 

قالیشویی حکیمیه

 



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تفاهم‌نامه ایجاد دبیرخانه دایمی و برگزاری سالانه جشنواره موسیقی نواحی ایران بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان امضا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی (سرپرست معاونت امور هنری) و علی زینی‌وند (استاندار کرمان) صبح روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه تفاهم‌نامه ایجاد دبیرخانه دایمی و برگزاری سالانه جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان را امضا کردند.

محمود شالویی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: جشنواره موسیقی نواحی ایران در دوره‌های مختلف در کرمان برگزار شده است و استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری جشنواره همکاری و تلاش کرده‌اند که شرایط مناسبی را برای جشنواره و حضور و اجرای هنرمندان فراهم کنند. با توجه به سابقه جشنواره در کرمان، پیشنهاد شهروندان، جامعه هنری و استانداری کرمان مقرر شد دبیرخانه دایمی جشنواره در کرمان راه‌اندازی شود تا برنامه‌های جشنواره به نحو مناسب‌تر و منسجم‌تری ادامه یابد.

مقالات بیشتر:آموزشگاه دف غرب تهران

سرپرست معاونت امور هنری ادامه داد: انتظار این است که برای رفع نواقص تلاش شود و شرایط مناسبی برای میزبانی این رویداد و هنرمندان و همچنین رضایت هنرمندان موسیقی نواحی فراهم شود. تفاهم نامه این امکان را فراهم می‌کند که از امروز دبیرخانه دایمی فعال و برنامه ریزی جشنواره انجام شود و برای ارتقای کیفی جشنواره با استفاده از نظرات تخصصی هنرمندان و کارشناسان تلاش شود.

استاندار کرمان هم گفت: با تشکیل دبیرخانه دایمی، برنامه‌ریزی جشنواره با زمان‌بندی مشخص و منظم انجام می‌شود و استان کرمان سعی می‌کند با رفع نواقص، زمینه و امکان برگزاری جشنواره به نحو شایسته فراهم شود. با تشکیل دبیرخانه دایمی جشنواره، انتظارت از این رویداد هم افزایش می‌یابد و ضرورت دارد برای برگزاری یک جشنواره مناسب تلاش شود.

زینی‌وند ادامه داد: استانداری کرمان در بودجه سالیانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بخش ثابتی را برای دبیرخانه دایمی جشنواره موسیقی نواحی ایران اختصاص می‌دهد و از ظرفیت‌های مختلف و نهادهای استان برای تقویت جشنواره استفاده می‌شود.

محمدرضا علیزاده ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ـ نیز در این جلسه گفت: دایمی شدن دبیرخانه، برنامه ریزی منسجم‌تری برای جشنواره را موجب می‌شود و سعی می‌شود کاستی‌ها برطرف شود و همه نهادهای استان در برگزاری جشنواره همکاری کنند.

در این جلسه محمد اله‌یاری؛ سرپرست دفتر موسیقی، احمد صدری؛ دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و دبیر چند دوره جشنواره موسیقی نواحی و سیدامین مؤیدی اصفهانی؛ مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری حضور داشتند.

مقالات دیگر:بهترین وکیل سعادت آباد



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بررسي شركت هاي خدمات نقاشي ساختمان و شيشه بري در تهران

 

شیشه بری

شوشان

امروزه ممکن است هنگام اقدام به رنگ آمیزی ساختمان در تهران دچار وسواس و یا سردرگمی شویم!

 

اما چرا وسواس و سردرگمی هنگام نقاشی ساختمان در تهران؟

 

زمانی که شما با چند شرکت خدمات نقاشی ساختمان در تهران تماس می گیرید ممکن است با قیمت ها و توجیهات مختلفی مواجه شوید پس در این لحظه پیشنهاد می کنیم که بیگدار به آب نزنید و با توجه به نکات زیر و در نظر گرفتن آن ها اقدام به نقاشی ساختمان کنید.

 

نکات مهم هنگام اقدام به نقاشی ساختمان در تهران:

 

· سعی کنید نزدیکترین و بهترین خدمات نقاشی ساختمان در تهران را بیابید چون ممکن است قیمت نقاشی ساختمان در شمال و جنوب تهران متفاوت باشد.

 

· تمامی تغییرات مورد نظر خود را از همان ابتدا ابلاغ نمایید.

 

· نوع رنگ مورد نظر را تعیین نمایید و هنگام استفاده از صحت آن مطلع شوید.

 

· یکی از مهمترین موارد روزمزد بودن و یا پروژه ای بودن شرکت های نقاشی ساختمان در تهران می باشد. اگر شرکت ها به صورت روزمزد هزینه دریافت می کنند حتما قبل از قرارداد بخواهبد تعداد روزهای کاری را نسبت به متراژ خانه برای شما تعیین نمایند.

 

· برخی از شرکت های خدمات نقاشی ساختمان در تهران در پایان کار نقاشی به یک لایه نقاشی اکتفا نمی کنند بلکه چندین دو یا سه لایه رنگ به دیوارها و سقف ها می زنند تا کار تمیزتری تحویل مشتری دهند و به همین دلیل نرخ بیشتری دریافت خواهند کرد.

 

برخی از ترفندهای ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان

 

· آبی + قرمز = بنفش

 

· آبی + سبز = آبی زنگالی

 

· زرد + قرمز = نارنجی

 

· آبی + زرد = سبز

 

· سبز + قرمز = فندقی

 

· زرد + سبز = سبز روشن

 

· سفید + کمی آبی = آبی آسمانی

 

· سفید + کمی قرمز = صورتی ملایم

 

· سفید + کمی مشکلی = فیلی

 

· سفید + مقدار زیادی مشکلی = طوسی سیر

 

· سفید + کمی لاجورد = سفید مخصوص سقف

 

· نارنجی پررنگ + سفید = گلبهی

 

· سفید + کمی گل ماش = استخوانی روشن

 

· سفید + قهوه ای = شکلاتی

 

· سفید + کمی قهوه ای = کرم

 

· سفید + کمی زرد = شیری

 

· زردی + کمی سفید = لیمویی

 

· آبی + سیاه = سرمه ای

 

 

 

یکی دیگر از شرکت های خدماتی که ممکن است هر زمانی به آن نیاز داشته باشید شرکت های شیشه بری در تهران می باشند.

 

شیشه بری در تهران نیز قیمت های متفاوتی دارد

 

 

 

شیشه بری در تهران که می تواند بنا به چند دلایل قیمت های متفاوتی داشته باشد که در زیر به برخی از آنها شاره خواهیم کرد

 

1. شیشه بری در تهران در کدام منطقه قرار دارد؟شمال، جنوب، شرق و یا غرب؟! به دلیل موقیت مکانی شرکت ها و یا کارگاه های شیشه بری ممکن است قیمت ها متفاوت باشد.

 

2. خدمات درخواستی شما نیز می تواند در اختلاف قیمت ها دخیل باشد.

 

3. جنس و کیفیت شیشه ای که استفاده می شود.

 

4. جنس و کیفیت یراق آلات مصرفی در شیشه بری

 

5. همچنین میزان مسافت کارخانه و یا کارگاه شیشه بری در تهران نیز نقش تعیین کننده ای در قیمت شیشه بری خواهد گذاشت.

 

ویژگی و مزایای شیشه سکوریت چیست؟

یکی از دلایلی که می توان به استفاده از شیشه های سکورد در خدمات منزل به آن اشاره کرد سادگی تمیز کردن شیشه های سکوریت نسبت به شیشه های معمولی است

و دیگر ویژگی های شیشه سکوریت می توان به موارد زیراشاره کرد.

 

§ ایمنی بالا: پس از شکسته شدن شیشه به قسمتهای بسیار کوچکی تبدیل می شود و معملا بی خطر هستند. ایمنی در شیشه های سکوریت مهمترین ویژگی آن است.

 

§ مقاومت بالا تر از شیشه های معمولی: حدود چهار یا پنج برابر مقاومت بیشتر نسبت به شیشه های معمولی در زمان برخورد ضربه به شیشه

 

§ سختی بالاتر: شیشه های سکوریت حدود سه تا چهار برابر سختی بیشتری نسبت به شیشه های معمولی دارند.

 

§ مقاومت در برابر حرارت: سکوریت مقاومت بیشتری در درجه حرارتی های بیشتر نسبت به شیشه های معمولی دارند.

 

§ کاربردی تر از شیشه های معمولی: شیشه های سکوریت به دلیل ویژگی های بالاتر از شیشه های معمولی در مکانهای بیشتری استفاده می شوند.

 

§

 

خدمات شیشه بری در تهران عبارتند از:

 

تعویض و نصب شیشه های تمامی درب و پنجره ها

 

تعویض و نصب شیشه تمامی وسایل موجود در منزل و یا محل کار

 

برای دریافت اطلاعات دقیق تر و قیمت ها در زمینه خدمات شرکت های نقاشی ساختمان و شیشه بری اینجا کلیک نمایید.

 

قالیشویی هفت حوض

استفاده از خدمات منزل ویا خدمات ساختمانی نیاز به این دارد که بتوانیم از بهترین تعمیرکاران و خدمات استفاده کنیم. امروزه به دلیل زیاد بودن این سرویس ها و البته درخواست های بالا، شرکت های خدماتی زیادی پا به این بازار گذاشته اند.



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مصرف پروتئین‌های با کیفیت بالا مانند تخم‌مرغ، ماست یونانی و گوشت بدون چربی در وعده صبحانه می‌تواند کاهش وزن را افزایش دهد.

ایسنا: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مصرف پروتئین‌های با کیفیت بالا مانند تخم‌مرغ، ماست یونانی و گوشت بدون چربی در وعده صبحانه می‌تواند کاهش وزن را افزایش دهد.

به نقل از نیوز، نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد مصرف کالری بیشتر برای صبحانه با کاهش وزن بیش از ۲ برابر و کاهش دور کمر مرتبط است.

در تحقیقات پیشین مشخص شد حتی خوردن یک دسر در صبحانه مانند یک کلوچه یا تکه کیک شکلاتی با سطوح پایین‌تر انسولین در آینده و سطوح سالم‌تر تری گلیسیرید مرتبط است.

به‌ طور کلی افرادی که کالری روزانه خود را در ساعات اولیه روز دریافت می‌کنند، می‌توانند کاهش وزن را ۲ برابر کنند.

به گفته محققان با وجود این موارد بیش از نیمی از جوانان صبحانه را حذف می‌کنند.

مقالات بیشتر:متخصص تغذیه تهرانپارس

دکتر هدر لیدی، یکی از محققان این تحقیق، اظهار کرد: در این تحقیق بررسی شد آیا نوع صبحانه مصرفی می‌تواند مدیریت وزن را در جوانانی که معمولا صبحانه را حذف می‌کنند، بهبود بخشد یا خیر.

عموما عادات غذایی افراد در دوران نوجوانی ایجاد می‌شود. اگر نوجوانان قادر به ایجاد عادات غذایی خوب مانند خوردن صبحانه باشند، احتمالا تا پایان عمر این عادت ادامه خواهد یافت.

این تحقیق شامل ۲۸ نوجوان دارای اضافه وزن بود که نیمی از آنان صبحانه با پروتئین بالا(۳۵ گرم) و نیمی از آنان صبحانه با پروتئین معمولی(۱۳ گرم) مصرف می‌کردند.

صبحانه‌های پروتئینی معمولی شامل شیر و غلات و صبحانه‌های با پروتئین بالا شامل تخم‌ مرغ، لبنیات و گوشت بدون چربی بود.

همه نوجوانان شرکت‌کننده در این مطالعه گزارش کردند که تقریبا هر روز هفته از وعده صبحانه صرف‌ نظر کرده‌اند.

دکتر لیدی گفت: گروهی از نوجوانانی که صبحانه‌ با پروتئین بالا مصرف کردند، ۴۰۰ کالری دریافتی روزانه خود را کاهش و توده چربی بدنشان را از دست دادند؛ این در حالی است که گروه‌هایی که صبحانه با پروتئین معمولی مصرف کردند یا به حذف صبحانه ادامه دادند، چربی بیشتری در بدن داشتند.

این نتایج نشان می‌دهد وقتی افراد صبحانه با پروتئین بالا مصرف کنند، در بقیه روز غذای کمتری مصرف می‌کنند. علاوه بر این نوجوانانی که صبحانه با پروتئین بالا می‌خوردند، سطح گلوکز پایدارتری نسبت به سایر گروه‌ها داشتند.

مقالات دیگر:فیزیوتراپی ریه در منزل



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شیراز (پانا) - یک روانشناس و استاد دانشگاه با اشاره به پیامدهای روانی دوران شیوع بیماری کرونا بر دانش‌آموزان، گفت از ابتدای شیوع کرونا و قرنطینه و کنارهم قرار گرفتن طولانی مدت اعضای خانواده و مشکلات اقتصادی و کسادی کسب و کارها، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، فشار روانی بر اجتماع و وارد شدن صدمات روحی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان افزایش یافت.

وی، افزود: آسیب‌های روانی دوران کرونا بیشتر متوجه نوجوانانی است که در حال گذر از مرحله کودکی و ورود به نوجوانی هستند، این دسته از دانش‌آموزان آسیب بیشتری دیده‌اند که می‌توان گفت در پساکرونا مشکلات آنان بیشتر بروز می‌کند.

وی تفکیک عمده دوران کودکی از نوجوانی را صمیمیت فرد با گروه همسالان خود دانست و افزود: کرونا موجب شد جامعه نسبتا امن آموزشی که ارتباط با همسالان را تسهیل می‌کرد، تعطیل شود و نداشتن حضور فیزیکی در فضای آموزشی به ویژه برای افراد برون‌گرا موجب بروز کج خلقی‌ شده است و از طرفی سوق دادن افراد به فضای مجازی و پناه بردن آنان به این فضا، تبدیل به یک اعتیاد شد که توجه به آن ضروری است.

این پزشک روانشناس، آسیب‌های پناه بردن به فضای مجازی را غیرقابل جبران برشمرد و افزود: دوری دانش‌آموزان از اجتماع موجب توقف یا کاهش رشد اجتماعی آنان می‌شود که عوارض آن در پساکرونا به طور کامل بروز می‌کند.

مقالات بیشتر:روانشناس جنت آباد

رفاهی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان به دلیل خصوصیات فردی و رشدی خود، توان مراقبت از خود را ندارند و قدرت درک و تحلیل آنان نسبت به بزرگسالان کمتر است، گفت: در تحقیقات اخیر نشان داده شده است که در دوران کرونا و افزایش فشارهای روانی آن و استفاده از فضای مجازی «وسواس، ترس و اضطراب» را برای نوجوانان به همراه داشته است.

وی ادامه داد: نتایج تحقیقات روی ۵۹ هزار دانش‌آموز ایسلندی نشان داد که دختران در این فضا آسیب‌پذیرتر بوده‌اند و در همین راستا پیش‌بینی روانشناسی کودک و نوجوان این است که جوامع با یک پاندونی روانی در بین نوجوانان مواجه می‌شوند که یکی از نشانه‌های آن «نفی» و پرخاشگری و عصیان‌گری در بین نوجوانان است.

این استاد دانشگاه افزود: دو گروه نقش مهمی در پیشگیری یا مزمن شدن این شرایط برای افراد دارند که یکی از آنها خانواده است که از طریق آشنایی با مشکلات و جدی گرفتن نشانه‌ها در فرزندانشان و اقدام به موقع مشاوره‌ای می‌توانند در پیشگیری و جلوگیری از مزمن شدن حالات روحی و روانی این فشارها نقش داشته‌ باشند.

رفاهی ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند با مشارکت دادن دانش‌آموزان در کلاس‌های هنری و کلاس‌های غیردرسی، خودداری از طعنه زدن و نصیحت کردن مداوم و مقاومت فرزند خود در عصیان‌گری را کاهش دهند.

وی، آموزش مهارت حرف زدن، کنترل احساسات و عواطف، کنترل خشم را مواردی دانست که آموزش و پرورش می‌تواند با آموزش آن نقش مهمی در کاهش فشار روانی دانش‌آموزان داشته باشد.

رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر بهزیستی فارس نیز در ادامه با اشاره به تعریف‌ سواد رسانه، به بحث آسیب‌های روانی در رسانه پرداخت و گفت: اعتیاد بر سه نوع آشکار، پنهان و اینترنتی است و در اعتیاد آشکار فرد به مصرف مواد گرایش دارد و در اعتیاد پنهان فرد با خوردن یک سری قرص‌ها معتاد است، ولی اعتیاد او برای سایرین مشخص نیست.

قدرت‌اله محکم با اشاره به ویژگی‌های اعتیاد اینترنتی و مجازی گفت: در آینده معتادانی داریم که مصرف آنان به جای مواد «گیگ» است.

وی علایم اعتیاد اینترنتی را 5 مورد برشمرد و افزود: «تحمل» نشانه اول آن است که افزایش مدت زمان استفاده از فضای مجازی نشانه آن است و اگر میزان مصرف فرد در طول زمان افزایش یابد، نشانه اعتیاد است.

وی پرخاشگری و ناله کردن در زمان قطع اینترنت را نشانه دوم اعتیاد مجازی عنوان کرد و افزود: «جایگزین» به این معنا که اگر فرزند ما برای کاهش احساس یاس و ناامیدی و استرس خود از رایانه استفاده کند از نشانه‌های رفتن به سمت اعتیاد است و در واقع او اینترنت و فضای مجازی را جایگزین پدر، مادر، مشاوره گرفتن و سایر مهارت‌های ارتباطی خود کرده است که می‎‌توان این را از نشانه‌های سوم برشمرد.

وی «شروع به دروغ گفتن» و «زدن» از وقت خواب، بیرون رفتن، زندگی و غیره را از نشانه‌های چهارم و پنجم اعتیاد به فضای مجازی در افراد عنوان و اظهار کرد: اگر فرزند ما چند علائم از این علامت‌ها را داشته باشد، به دور از برچسب زدن و انگ معتاد زدن به او، باید برای کمک به وی و مشاوره گرفتن اقدام کنیم.

مقالات دیگر:وکیل خوب در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

طبق ازدواج موقت با فوت هر یک از طرفین، طرف مقابل از او ارثی نمی‌برد، البته اگر صیغه منجر به تولد فرزند شود آن فرزند از پدر و مادر خود ارث می‌برد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، مسعود عمرانی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل حقوقی در ادامه سلسله مطالب وکالتنامه آنا، در یادداشتی که به موضوع شرایط عقد ازدواج پرداخته است، در این یادداشت شرایطی را برای ارث و مهریه در ازدواج موقت بیان کرده است.

مقالات بیشتر:تشریفات عروسی با قیمت مناسب

انواع ازدواج در قانون ایران:

ازدواج دائم:

به واسطه عقد ازدواج، زن و مرد به یکدیگر حلال می‏‌شوند، عقد دائم آن است که مدّت زناشوئی در آن به هیچ وجه محدود نباشد و زنی را که به این قِسم عقد می‌کنند «دائمه» می‌گویند، که با طلاق خاتمه می‌یابد.

ازدواج موقت:

در این نوع نکاح مرد و زن مطابق با قانون نکاح، در حضور دو گواه با لفظ نکاح، ایجاب و قبول می‌کنند لیکن صراحتا ابراز می‌کنند که این عقد تا مدتی مشخص است و بعد از گذشت مدت، عقد خود به خود (بدون طلاق، خلع و غیره) به پایان می‌رسد یا بذل مدت باقی مانده توسط زوج. این صورت نیز از دیدگاه اهل سنت شرعا حرام است و نکاح منعقد نمی‌شود.

تعریف ازدواج موقت

ماده ۱۰۷۵ قانون مدنی مقرر می‌دارد: نکاح وقتی منقطع است که برای مدت معینی واقع شده باشد،‌ بنابراین تفاوت ازدواج دائم با ازدواج موقت در این است که در ازدواج دائم برای ازدواج زمانی تعیین نمی‌شود؛ ولی صیغه باید برای مدت معلوم منعقد شود. البته باید یادآوری کنیم که این مدت موقت از چند دقیقه تا چند سال می‌تواند باشد و در این‌ باره محدودیتی وجود ندارد. اما به‌ هرحال این مدت باید کاملا روشن و معین باشد و ابهامی در آن وجود نداشته باشد.

وضعیت ارث و مهر در ازدواج موقت

در ازدواج موقت ارث راهی ندارد. بنابراین با فوت هر یک از طرفین، طرف مقابل از او ارثی نمی‌برد. البته اگر صیغه منجر به تولد فرزند شود آن فرزند از پدر و مادر خود ارث می‌برد. در خصوص مهریه باید گفت که احکام مهریه در عقد دائم و موقت کاملا مشابه با هم می‌باشد، تنها تفاوت در این است که در نکاح موقت حتما باید مهریه ضمن عقد مشخص باشد و عدم تعیین مهر موجب بطلان عقد می‌شود. نکته دیگر اینکه پرداخت مهریه در صیغه حتی در صورت عدم نزدیکی نیز بر مرد واجب است. یعنی در صورتی‌ که طرفین مدت نکاح موقت را یک سال تعیین کنند و در این مدت بین آن‌ها نزدیکی صورت نگیرد، مرد باید کل مهریه را به زن بپردازد. اما در صورتی‌ که مرد با زن خود در ازدواج موقت نزدیکی نداشته باشد و مدت نیز به پایان نرسیده باشد و مرد مدت باقیمانده را بذل نماید، می‌بایست نصف مهریه را پرداخت نماید.

توجه داشته باشید مسائل مربوط به نکاح موقت دارای موارد دیگری است که در روزهای آتی به آن‌ها پرداخته می‌شود.

مقالات دیگر:وکیل خوب در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تأکید کرد:

باشگاه‌ها به تأمین زیرساخت‌های ورزش بانوان کمک کنند

 

باشگاه ورزشی بانوان پونک

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در دیدار با مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، گفت: بانوان به‌خصوص بانوان خانه‌دار نیاز بیشتری به ورزش و تندرستی دارند و باشگاه‌های ورزشی می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی و تأمین زیرساخت‌ها کمک کنند.

دیدار امام‌جمعه اصفهان با مدیرعامل باشگاه سپاهان

 

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در دیدار با مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان، با اشاره به نیاز جامعه امروز به تحرک و فعالیت، اظهار کرد: رسانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و همه کسانی که در جامعه تأثیرگذار هستند، باید ورزش‌های عمومی را ترویج کنند، تا مردم با تندرستی و صحت بدنی بتوانند به حرکت خود ادامه دهند.

 

وی افزود: ورزشکاران در رشته‌های ورزشی و تخصصی فعالیت دارند و باید با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند، ولی اکثر مردم امروز به‌واسطه شیوع کرونا و فرهنگ غالب، در جامعه از بی‌تحرکی رنج می‌برند. بنابراین، همه ما برای گام برداشتن در مسیر الهی نیاز به جسمی سالم داریم؛ در اسلام نیز به ورزش و رعایت اصول صحیح تغذیه سفارش شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان کمک به ورزش بانوان خصوصاً بانوان خانه‌دار را مهم دانست و اضافه کرد: بانوان به‌خصوص بانوان خانه‌دار نیاز بیشتری به ورزش و تندرستی دارند و باشگاه‌های ورزشی می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی و تأمین زیرساخت‌ها کمک کنند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در پایان، ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان، خواستار تداوم این فعالیت‌ها شد و افزود: ماندگاری و ارزش افتخارات ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی به فعالیت‌های دینی و فرهنگی آنان است.

 

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان نیز در این دیدار، گفت: باشگاه سپاهان ۹۳ تیم ورزشی، ۲۳ رشته ورزشی در بخش آقایان و خانم‌ها، دو هزار و ۵۰۰ ورزشکار و مربی خانم و آقا، ۴۳ ملی‌پوش آقا، ۶۸ ملی‌پوش خانم و ۱۱ ملی‌پوش فوتبالیست در رده‌های مختلف سنی دارد و حامی ورزش کارگری و همگانی است.

 

وی افزود: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ضمن ارج نهادن به رشادت رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و جهادگران عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا، پیش از انجام دیدارهای خود در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی در استان‌های مختلف، از خانواده یک شهید شاخص، مدافع سلامت و مدافع حرم همان استان تجلیل می‌کند.

 

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ادامه داد: در اربعین امسال، خانواده بزرگ باشگاه فولاد مبارکه سپاهان همگام با سایر مردم انقلابی و ولایت‌مدار اصفهان در راهپیمایی نمادین اربعین حضور گسترده داشت و به همین منظور، موکب شهدای باشگاه فولاد مبارکه سپاهان راه‌اندازی و از عزاداران آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) پذیرایی شد.

 

قالیشویی لواسان

وی اضافه کرد: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از اول تا هفتم آبان‌ماه امسال به‌مناسبت هفته سپاهان، مراسم متعدد فرهنگی در مناطق مختلف شهرستان اصفهان برگزار کرد.



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک روانشناس کودک و نوجوان درباره رویکردهای خانواده ها برای جلوگیری از آسیب های آموزش مجازی فرزندان خود توضیح داد.

روانشناس کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در شرایط آموزش مجازی اظهار کرد: وضعیت فعلی برای تحصیل دانش‌آموزان  به ویژه در مقطع ابتدایی دشوار است البته این شرایط ممکن است مزایایی از جمله کاهش نگرانی های والدین بابت ایمنی در برابر کرونا را در پی داشته باشد.

او افزود: تمام معایب و محاسنی که ورود انسان به اجتماعات مختلف دارد باعث رشد انسان در بسیاری از ارتباطات او با افراد دیگر می شود، که متاسفانه کودکان به خصوص دانش آموزان ابتدایی در دوران آموزش‌های مجازی از این موضوع محروم اند بنابراین ممکن است این دانش آموزان دچار آسیب‌های اجتماعی بیشتری شوند.

روانشناس کودک و نوجوان ادامه داد: از جمله آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان، آسیب های آموزشی آن هاست که می توان به تغییر روش‌های تدریس  اشاره کرد همچنین این موضوع مشکلاتی را هم برای والدین که روش تدریس آن ها با دانش آموزان متفاوت بوده، ایجاد کرده است.

مقالات دیگر:روانشناس در مرزداران

این روانشناس کودک و نوجوان گفت: در بسیاری از موارد دیده شده است که دانش آموز سال تحصیلی را طی کرده، اما پیشرفت در درس‌های خود نداشته است و  این موارد آسیب‌هایی هستند که دانش آموزان با آن‌ها مواجه اند.

او ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان خانواده‌ها مخصوصاً مادران که بیشتر به تحصیل فرزندان خود توجه می‌کنند بایدشرایط مناسبی را برای دانش آموزان ایجاد کنند؛ به این معنی که والدین باید خود را همگام با دانش آموزان و روش‌های تدریس جدید پیش ببرند و سعی کنند نظم آموزشی را برای فرزندان خود به وجود آورد، همچنین کمک‌های بیجا والدین به دانش آموزان باعث آسیب‌های بیشتر به آن‌ها می‌شود.

یزدی اظهار کرد: اگر به دانش آموزان در دوران آموزش مجازی اهمیت داده نشود قطعاً این دانش آموزان دچار آسیب‌های اجتماعی در بحث آموزشی، پرورشی،نظم و تعادل می شوند.

مقالات دیگر:وکیل خوب ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک روانشناس:

قبل از اصلاح رفتار خود اصلاح فرزند ممکن نیست

روانشناس جنت آباد شمالی

 

یک روانشناس گفت: دیده شدن خشم دیگران توسط کودک، موجب نهادینه شدن خشم در او و بروز خشم در بزرگسالی می‌شود. الگوهای رفتاری، یادگیری مشاهده‌ای ایجاد کرده و یادگیری مشاهده‌ای اثربخش‌ترین و ماندگارترین نوع یادگیری است؛ شما نمی‌توانید پرخاشگر باشید و از کودک خود مؤدب بودن را بخواهید.

 

احسان کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هیجان‌های کنترل نشده حتی دوست داشتن، اثرات مخربی مانند خشم دارد، اظهار کرد: باید بپذیریم خشم یک هیجان سالم و طبیعی است که همه آن را تجربه می‌کنند و نمی‌توان گفت انسانی وجود دارد که از احساس خشم مبری است، گاهی افراد خشم خود را بروز نمی‌دهند اما خشمگین می‌شوند.

 

وی افزود: هنگامی که در تحلیل و مدیریت خشم ناتوان باشیم، خشم در سطح کلامی و روانی تبدیل به پرخاشگری می‌شود. به عنوان مثال فردی با فرد دیگری شوخی می‌کند اما دیگری شوخی را تحلیل نکرده، متوجه آن نشده یا دچار سوءتفاهم شده است و بلافاصله خشمگین می‌شود، کنترل خود را از دست می‌دهد و شروع به گفتن بد و بیراه می‌کند؛ در واقع فرد نتوانسته موقعیت را درک کند و خشم او تبدیل به پرخاشگری شده است.

 

خشم مدیریت نشده موجب فاجعه‌آفرینی

این روانشناس در خصوص خشم مدیریت شده، ادامه داد: خشم می‌تواند مدیریت شده یا مدیریت نشده باشد. هنگامی خشم مدیریت شده است که فرد می‌داند از دیگری خشمگین است اما روی رفتار و کلام خود مدیریت دارد و نمی‌خواهد خشم او به رفتار پرخاشگرانه تبدیل شود. او با آرامش صحبت کرده و در انتخاب کلمات و لحن مناسب دقت می‌کند. در خشم مدیریت شده به جای تهدید، تحقیر و استفاده از جملات ناپسند، نشانه‌ای برای اعلام خشم ارائه می‌شود.

 

وی اضافه کرد: خشم مدیریت نشده موجب فاجعه‌آفرینی شده و در بسیاری مواقع خشم از یک عامل مختصر و کوچک به واکنشی بزرگ تبدیل می‌شود. علت این اتفاق می‌تواند پر شدن ظرفیت فرد و داشتن درگیری‌های ذهنی در طول همان روز باشد و با کوچک‌ترین اشتباه و عامل، فاجعه‌سازی اتفاق بیفتد.

 

مشکل‬ جوامع عادت زده

کاظمی با تاکید بر مدیریت ذهن تصریح کرد: برای مدیریت خشم باید ذهن را مدیریت کرد. ذهن هر فرد سرشار از اتفاقات قبلی، عادت‌ها، سبک درک و تحلیل موقعیت‌ها است. اگر مسئله‌ای واحد برای دو نفر اتفاق بیفتد، هر دو نفر ممکن است به شیوه‌های متفاوتی راجع به آن خشم خود را نشان دهند و علت آن تفاوت تجارب، مهارت‌ها و عادت‌های متفاوت است. فردی ممکن است خشم خود را با داد و فریاد نشان دهد اما دیگری به دنبال دلیل و راه حل بگردد.

 

نوجوانی دوران خلق هویت‌های افسانه‌ای

 

وی در خصوص تفاوت دیدگاه افراد و نبود دیدگاه درست در جامعه، اظهار کرد: در جوامع شرقی و جهان سوم در افراد هیجانات بالایی وجود دارد و معمولاً هیجانات آنها افسارگسیخته و مهار نشده هستند، خشم نیز مانند دیگر هیجانات در جوامع مهار نشده است و در تمام ساختارهای فردی، خانوادگی، محلی و ملی خشم کنترل نشده وجود دارد. گاهی اوقات خشم در پی رفتاری غیرانسانی تشویق شده و مورد توجه قرار می‌گیرد اما برخی دیگر آن را محکوم می‌کنند، این تعارضات رفتاری به علت تفاوت دیدگاه افراد و نبود دیدگاه درست در جامعه اتفاق می‌افتد.

 

این روانشناس با تاکید بر نهادینه شدن برخی رفتارهای ناشی از عدم مدیریت خشم، تصریح کرد: برخی رفتارها مانند قتل‌های ناموسی و کتک زدن کودک و افراد دیگر حاصل خشم مدیریت نشده بوده و در جامعه نهادینه شده‌اند. اکثر افرادی که در زندان به سر می‌برند یا به زندان رفته‌اند، کنترلی بر خشم خود نداشته‌اند و اکثر اوقات خشم در اثر سوءبرداشت اتفاق افتاده است.

 

یادگیری مشاهده‌ای کودک موجب خشم بزرگسالی است

وی افزود: خشم به هیجانات دیگر و ذهن وابسته است و متأثر از تغییرات فیزیولوژیک است. زمانی که جامعه، جامعه‌ای عادت‌زده باشد نه مهارت آموخته و سواد زندگی در آن وجود نداشته باشد، برای کنترل خشم در آن راهکاری جز آموزش وجود ندارد. افراد باید از کودکی مهارت کنترل هیجانات و مدیریت ذهن را بیاموزند و خشم خود را با پیشینه انسانی و صحیح نشان دهند تا در جوامع شاهد اتفاقات دردناک حاصل از کنترل نکردن خشم نباشیم. تا زمانی که برنامه‌های تلویزیونی، بازی‌ها و محیط اطراف سرشار از خشم است هیچ راهکاری برای کم کردن خشم افراد وجود ندارد.

 

تخریب زندگی کودکانه

قالیشویی خواجه عبدالله

کاظمی خاطرنشان کرد: دیده شدن خشم دیگران توسط کودک، موجب نهادینه شدن خشم در ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه او و بروز خشم در بزرگسالی می‌شود. الگوهای رفتاری یادگیری مشاهده‌ای ایجاد کرده و یادگیری مشاهده‌ای اثربخش‌ترین و ماندگارترین نوع یادگیری است؛ شما نمی‌توانید پرخاشگر باشید و از کودک خود مؤدب بودن را بخواهید؛ در واقع قبل از اصلاح رفتار خود، اصلاح فرزند ممکن نیست.



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک روانشناس:

قبل از اصلاح رفتار خود اصلاح فرزند ممکن نیست

روانشناس جنت آباد شمالی

 

یک روانشناس گفت: دیده شدن خشم دیگران توسط کودک، موجب نهادینه شدن خشم در او و بروز خشم در بزرگسالی می‌شود. الگوهای رفتاری، یادگیری مشاهده‌ای ایجاد کرده و یادگیری مشاهده‌ای اثربخش‌ترین و ماندگارترین نوع یادگیری است؛ شما نمی‌توانید پرخاشگر باشید و از کودک خود مؤدب بودن را بخواهید.

 

احسان کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هیجان‌های کنترل نشده حتی دوست داشتن، اثرات مخربی مانند خشم دارد، اظهار کرد: باید بپذیریم خشم یک هیجان سالم و طبیعی است که همه آن را تجربه می‌کنند و نمی‌توان گفت انسانی وجود دارد که از احساس خشم مبری است، گاهی افراد خشم خود را بروز نمی‌دهند اما خشمگین می‌شوند.

 

وی افزود: هنگامی که در تحلیل و مدیریت خشم ناتوان باشیم، خشم در سطح کلامی و روانی تبدیل به پرخاشگری می‌شود. به عنوان مثال فردی با فرد دیگری شوخی می‌کند اما دیگری شوخی را تحلیل نکرده، متوجه آن نشده یا دچار سوءتفاهم شده است و بلافاصله خشمگین می‌شود، کنترل خود را از دست می‌دهد و شروع به گفتن بد و بیراه می‌کند؛ در واقع فرد نتوانسته موقعیت را درک کند و خشم او تبدیل به پرخاشگری شده است.

 

خشم مدیریت نشده موجب فاجعه‌آفرینی

این روانشناس در خصوص خشم مدیریت شده، ادامه داد: خشم می‌تواند مدیریت شده یا مدیریت نشده باشد. هنگامی خشم مدیریت شده است که فرد می‌داند از دیگری خشمگین است اما روی رفتار و کلام خود مدیریت دارد و نمی‌خواهد خشم او به رفتار پرخاشگرانه تبدیل شود. او با آرامش صحبت کرده و در انتخاب کلمات و لحن مناسب دقت می‌کند. در خشم مدیریت شده به جای تهدید، تحقیر و استفاده از جملات ناپسند، نشانه‌ای برای اعلام خشم ارائه می‌شود.

 

وی اضافه کرد: خشم مدیریت نشده موجب فاجعه‌آفرینی شده و در بسیاری مواقع خشم از یک عامل مختصر و کوچک به واکنشی بزرگ تبدیل می‌شود. علت این اتفاق می‌تواند پر شدن ظرفیت فرد و داشتن درگیری‌های ذهنی در طول همان روز باشد و با کوچک‌ترین اشتباه و عامل، فاجعه‌سازی اتفاق بیفتد.

 

مشکل‬ جوامع عادت زده

کاظمی با تاکید بر مدیریت ذهن تصریح کرد: برای مدیریت خشم باید ذهن را مدیریت کرد. ذهن هر فرد سرشار از اتفاقات قبلی، عادت‌ها، سبک درک و تحلیل موقعیت‌ها است. اگر مسئله‌ای واحد برای دو نفر اتفاق بیفتد، هر دو نفر ممکن است به شیوه‌های متفاوتی راجع به آن خشم خود را نشان دهند و علت آن تفاوت تجارب، مهارت‌ها و عادت‌های متفاوت است. فردی ممکن است خشم خود را با داد و فریاد نشان دهد اما دیگری به دنبال دلیل و راه حل بگردد.

 

نوجوانی دوران خلق هویت‌های افسانه‌ای

 

وی در خصوص تفاوت دیدگاه افراد و نبود دیدگاه درست در جامعه، اظهار کرد: در جوامع شرقی و جهان سوم در افراد هیجانات بالایی وجود دارد و معمولاً هیجانات آنها افسارگسیخته و مهار نشده هستند، خشم نیز مانند دیگر هیجانات در جوامع مهار نشده است و در تمام ساختارهای فردی، خانوادگی، محلی و ملی خشم کنترل نشده وجود دارد. گاهی اوقات خشم در پی رفتاری غیرانسانی تشویق شده و مورد توجه قرار می‌گیرد اما برخی دیگر آن را محکوم می‌کنند، این تعارضات رفتاری به علت تفاوت دیدگاه افراد و نبود دیدگاه درست در جامعه اتفاق می‌افتد.

 

این روانشناس با تاکید بر نهادینه شدن برخی رفتارهای ناشی از عدم مدیریت خشم، تصریح کرد: برخی رفتارها مانند قتل‌های ناموسی و کتک زدن کودک و افراد دیگر حاصل خشم مدیریت نشده بوده و در جامعه نهادینه شده‌اند. اکثر افرادی که در زندان به سر می‌برند یا به زندان رفته‌اند، کنترلی بر خشم خود نداشته‌اند و اکثر اوقات خشم در اثر سوءبرداشت اتفاق افتاده است.

 

یادگیری مشاهده‌ای کودک موجب خشم بزرگسالی است

وی افزود: خشم به هیجانات دیگر و ذهن وابسته است و متأثر از تغییرات فیزیولوژیک است. زمانی که جامعه، جامعه‌ای عادت‌زده باشد نه مهارت آموخته و سواد زندگی در آن وجود نداشته باشد، برای کنترل خشم در آن راهکاری جز آموزش وجود ندارد. افراد باید از کودکی مهارت کنترل هیجانات و مدیریت ذهن را بیاموزند و خشم خود را با پیشینه انسانی و صحیح نشان دهند تا در جوامع شاهد اتفاقات دردناک حاصل از کنترل نکردن خشم نباشیم. تا زمانی که برنامه‌های تلویزیونی، بازی‌ها و محیط اطراف سرشار از خشم است هیچ راهکاری برای کم کردن خشم افراد وجود ندارد.

 

تخریب زندگی کودکانه

قالیشویی خواجه عبدالله

کاظمی خاطرنشان کرد: دیده شدن خشم دیگران توسط کودک، موجب نهادینه شدن خشم در ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه او و بروز خشم در بزرگسالی می‌شود. الگوهای رفتاری یادگیری مشاهده‌ای ایجاد کرده و یادگیری مشاهده‌ای اثربخش‌ترین و ماندگارترین نوع یادگیری است؛ شما نمی‌توانید پرخاشگر باشید و از کودک خود مؤدب بودن را بخواهید؛ در واقع قبل از اصلاح رفتار خود، اصلاح فرزند ممکن نیست.



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رفتار درمانی ، روشی برای درمان اختلالات روانی

 

روانشناس مرزداران

رفتار درمانی یکی از روش های اصلی روان درمانی است که امروزه بسیاری از روش های درمانی از تکنیک های آن برای درمان انواع مشکلات سلامت روان استفاده می کنند. روانشناس در این روش در تلاش است تا برای حل مشکلات فرد ، رفتار های ناسالم و خود ویرانگر اورا پیدا کند و روش های تغییر و اصلاح آن ها را هم به او آموزش دهد.

فاطمه زمانی ، خبرگزاری دانا ، گروه سبک زندگی ؛ رفتار درمانی یکی از روش های اصلی روان درمانی است که امروزه بسیاری از روش های درمانی از تکنیک های آن برای درمان انواع مشکلات سلامت روان استفاده می کنند. روانشناس در این روش در تلاش است تا برای حل مشکلات فرد ، رفتار های ناسالم و خود ویرانگر اورا پیدا کند و روش های تغییر و اصلاح آن ها را هم به او آموزش دهد.در واقع رفتار درمانی بر رفتارهای قابل مشاهده ی فرد تمرکز دارد و کمتر به افکار و ریشه های روانی مشکلات پرداخته می شود.

 

انواع رفتار درمانی

 

درمان شناختی رفتاری

 

درمان شناختی رفتاری یکی از رایج ترین رویکرد هایی است که با هدف تغییر الگوهای فکری و رفتاری برای داشتن زندگی سالم تر انجام می شود . در این روش درمان رفتاری با درمان شناختی ترکیب می شود و بیشتر بر مشکلات زمان حال و برنامه ریزی برای حل و فصل آن ها تمرکز دارد.

 

بیزاری درمانی

 

از بیزاری درمانی برای درمان اختلالات مصرف مواد مخدر استفاده می شود. در این روش درمانگر تلاش می کند تا یک محرک بسیار ناخوشایند را با محرک آسیب رسانی نظیر مواد مخدر همایند کند. برای مثال استفاده از داروهای تهوع آور همراه با مصرف مواد مخدر به مرور فرد را نسبت به آن شرطی کرده و باعث می شود که از آن بیزار شود. البته محرک ناخوشایند لزوما می تواند فیزیکی نباشد. گاهی هم فکر کردن به یک خاطره ناخوشایند همراه با انجام رفتار ناسالم می تواند دفعات تکرار آن را کاهش دهد.

 

حساسیت زدایی تدریجی

 

این روش اغلب در درمان انواع فوبیا ها مورد استفاده قرار می گیرد. افراد در این روش به مرور می آموزند که چگونه به ترس شان با آرامش و ریلکسیشن پاسخ دهند. پس از اینکه فرد به خوبی در این تکنیک ها مهارت پیدا کرد ، درمانگر به طور تدریجی اورا با عامل ترس مواجه می کند. این مواجهه می تواند به طور واقعی اتفاق بیافتد یا از طریق روش های تصویر سازی ذهنی انجام شود.

 

چه افرادی می توانند از رفتار درمانی استفاده کنند ؟

 

عموم افرادی که از رفتار درمانی برای بهبود خود استفاده می کنند ، غالبا دارای یکی از مشکلات زیر هستند :

 

افسردگی

 

اضطراب

 

اختلالات هراس

 

مشکلات مرتبط با خشم و عصبانیت

 

خود آزاری

 

اختلالات خوردن

 

اختلال وسواس فکری و عملی

 

بیش فعالی

 

اختلال دوقطبی

 

اختلال تنش زای پس از رویداد

 

قالیشویی فدک



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت توضیحاتی درباره نحوه دریافت دز سوم واکسن کرونا ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن زهرایی درباره شرایط تزریق دز سوم واکسن به افراد بالای ۶۰ سال و فراخوان داده شده در این باره، گفت: افراد بالای ۶۰ سالی که در نوبت اول و دوم واکسن غیرفعال شده کووایران برکت و سینوفارم دریافت کردند و چهار ماه از تزریق دز دومشان گذشته باشد، مشمول این طرح هستند و پس از مراجعه به مراکز مجددا همان نوع واکسن را در دز سوم دریافت خواهند کرد.

مقالات بیشتر:شیشه بری جنت آباد

وی گفت: فعلا برای سایر پلتفرم‌های واکسن‌ها (پروتئین نوترکیب، آدنوویروس و...) دستورالعمل تزریق دوز سوم نداریم و هر زمان لازم باشد دستورالعمل در این زمینه هم ابلاغ خواهد شد.

زهرایی افزود: واجدین شرایط همانند دریافت دز دوم واکسن می‌توانند با در دست داشتن کارت واکسن و مدارک شناسایی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند ( ترجیحا مرکزی که دز یک و دو را تزریق کردند) و نوبت سوم را هم دریافت کنند.

زمان تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای سالمندان

زهرایی با تاکید بر اینکه دز یادآور واکسن با دز سوم متفاوت است، بیان کرد: دز سوم هم مانند دز دوم جزئی از فرایند واکسیناسیون است و مشخص شده است که این واکسن‌ها برای اینکه حداکثر اثربخشی را داشته باشند، باید دز سومشان هم در گروه یاد شده تزریق شود.

وی ادامه داد: اما دز بوستر یا یادآور اکنون برای کادر درمان و کارکنان مراکز تجمعی مانند کارکنان آسایشگاه‌های سالمندان بدون محدودیت سنی و شش ماه پس از دریافت دز دوم تزریق می‌شود و این افراد می‌توانند بدون در نظر گرفتن نوع واکسن تزریق شده در نوبت اول و دوم، واکسن بوستر را انتخاب کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۱۳۰ هزارنفر دز سوم‌ واکسن کرونا را دریافت کردند.

او درخصوص تزریق دز سوم واکسن به سالمندان، معلولین و جانبازان ساکن در آسایشگاه‌ها، گفت: در این زمینه هم مکاتبات با دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است و با هماهنگی بهزیستی در حال انجام است.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره تزریق واکسن پاستوکووک پلاس، اظهار کرد: دز سوم این واکسن فقط برای گروه سنی بالای ۱۸ نیاز است و کسانی که نوبت اول و دوم پاستوکووک را دریافت کنند دوز سوم آن را هم دریافت می کنند.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چگونه می توان یک شیشه بری سیار در نکت پیدا کرد؟

شیشه بری مرزداران

افکار نیوز

حتما در طول زندگی خود بارها شاهد شکسته شدن شیشه‌های ساختمان خود شده‌اید! و در این زمان به فکر خدمات شیشه بری ساختمان افتاده‌اید. شکسته شدن و خورد شدن شیشه‌ها اتفاقی است که باید هرچه سریع‌تر به رفع آن بپردازیم؛

چگونه می توان یک شیشه بری سیار در نکت پیدا کرد؟

حتما در طول زندگی خود بارها شاهد شکسته شدن شیشه‌های ساختمان خود شده‌اید! و در این زمان به فکر خدمات شیشه بری ساختمان افتاده‌اید. شکسته شدن و خورد شدن شیشه‌ها اتفاقی است که باید هرچه سریع‌تر به رفع آن بپردازیم؛ زیرا عدم توجه به این موضوع باعث آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

 

اما برای جلوگیری و رفع خطرات پیش از هرچیز باید از یک شیشه‌بر ماهر بخواهیم تا کارهای لازم را به‌صورت کاملا استاندارد و حرفه‌ای و در کمترین زمان ممکن انجام دهد و به پایان برساند.

 

این روزها برای آنکه این خدمت هرچه سریع‌تر انجام شود می‌توانید از خدمات شیشه‌بری سیار در نکت استفاده نمایید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

شیشه‌بری سیار به چه صورت انجام می‌شود؟

 

یکی از شغل‌های پرخطر و حساسی که می‌توان به آن اشاره نمود شیشه بری و خدمات آن می‌باشد. در این شغل پر خطر جوانب احتیاط می بایست بیش از پیش رعایت شود.

 

حفظ آرامش و داشتن ذهنی بدون دغدغه پیش زمینه این شغل حساس می‌باشد. ظرافت و داشتن سلیقه یکی دیگر از نیازهای این شغل می‌باشد تا شیشه بر بداند که باید از چه طرح شیشه‌ای برای چه قسمتی از خانه یا محیط کار استفاده کند. از دیگر عوامل مهم در این شغل داشتن اطلاعات کافی از انواع شیشه می‌باشد؛ اینکه بدانیم برای کدام قسمت از ساختمان باید چه نوع شیشه‌ای با چه یراق آلاتی استفاده کنیم بسیار مهم می‌باشد.

 

اما این شغل به دو صورت انجام می‌گیرد: شیشه بری سیار و ثابت که هر یک از آن‌ها به صورت شبانه روزی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

 

در شیشه بری سیار شخص شیشه بر در هر مکانی که شما بخواهید آماده می‌شود؛ تنها کافی است تماس بگیرید و آدرس محل مورد نظر خود را به او اعلام کنید. در این زمان شیشه بر می‌بایست در اولین فرصت خود را به محل مذکور برساند در غیر این صورت نباید خدمت را بپذیرد مگر اینکه شرایط اضطراری نباشد و با توافق مشتری زمانی را مشخص کند.

 

نوع دیگری از شیشه بری را حتما در محل زندگی خود دیده‌اید. مغازه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و درخواست خود را بگویید.

 

هر دو مورد ذکر شده می‌توانند به صورت شبانه روزی انجام بگیرند؛ اما نمیتوان گفت که شیشه بری شبانه روزی را همه انجام می‌دهند. در مواقع ضروری حتما می‌بایست با شیشه‌برهایی که 24 ساعته خدمات می‌رسانند تماس بگیرید.

 

خدمات شیشه بری در تهران شامل چه مواردی می‌شود؟

 

شاید زمانی که شیشه ای در خانه شما میشکند ندانید که آیا می‌توانید از خدمات شیشه بری استفاده کنید با خیر؟ در ادامه به خدماتی که قابل ارائه می‌باشد اشاره خواهیم کرد.

 

اندازه گیری تمام قسمت‌هایی که دارای شیشه می‌باشند.

نصب شیشه برای درب‌ها

نصب شیشه برای انواع پنجره

نصب و اندازه گیری پارتیشن‌های شیشه ای

انداختن شیشه برای شیشه‌های میز تلویزیون، بوفه، میز ناهارخوری، کتابخانه، ویترین مغازه‌ها

ساخت باکس‌های شیشه ای

و غیره

بهتر است زمانی که با شیشه بری تماس می‌گیرید درخواست خود را اعلام نمایید تا تمامی ابزارهای لازم برای خدمت رسانی محیا گردد.

 

شما می توانید در سایت خدمات آنلاین نکت تمام خدمات شیشه بری برای انواع شیشه و آموزش های مختلف در این زمینه را مشاهده کنید و راه ارتباطی با شیشه‌بر را پیدا کنید

 

ابزار مورد نیاز در شیشه بری

میدانیم که هر شغل و حرفه ای ابزار مختص به خود را دارد که برای این حرفه نیز به ابزار بسیار ظریفی احتیاج داریم. استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک شیشه بری، مترهای حرفه ای، جعبه ابزار و کمک های اولیه، دستکش و کفش مناسب، خط کش مخصوص، میز برش، قاپک، گردبر، جداکن، الماس مخصوص شیشه بری از جمله ابزار و وسایل مورد نیاز برای هر شیشه بر می باشد که نداشتن هر یک از آن‌ها حین کار قطعا کار را به تعویق خواهد انداخت. پس به خاطر داشته باشید که هنگام درخواست خدمت، به طور کامل شرایط و جزئیات را توضیح دهید.

 

اندازه گیری و طریقه نصب شیشه

یکی از مهمترین قسمت ها اندازگیری شیشه‌ها می‍باشد. پیشنهاد می کنیم برای اقدام به این کار خودتان دست به کار نشوید و این مهم را به دست متخصص خود بسپارید. شیشه برها به صورت دقیق اندازه شیشه ها را میگیرند و کمی و کاستی آن را در نظر میگیرند.

 

دقت داشته باشید که برای اندازه گیری شیشه های بوفه و میزها نباید اندازه شیشه ها کمتر یا بیشتر باشند زیرا به درستی در بوفه جا نمیفتند و یا اگر مقدار اضافی بر روی میز قرار بگیرد امکان آسیب و برندگی آن وجود دارد.

 

یک نصاب شیشه بر ماهر همیشه به طور کامل محاسبات خود را انجام میدهد و با این دقت نظر خود در وقت صرفه جویی میکند. اگر خودتان قصد دارید تا شیشه ها را اندازه بگیرید، استانداردترین حالت ممکن آن این است که از پشت کار این عمل را انجام دهید.

 

هزینه‌ها به چه صورت محاسبه می‌شود؟

در شیشه بری هزینه ها و دستمزدها به صورت جداگانه می‌باشد. به این صورت که هزینه دستمزد، یراق آلات و رفت و آمد بسته به شرایط متفاوت می باشد. افزایش و کاهش قیمت شیشه بری مستقیما به عوامل زیر بستگی دارد:

 

طرح شیشه‌ها

جنس و کیفیت شیشه

اندازه شیشه‌ها

سختی کار

فاصله کارگاه تا محل

تعداد شیشه‌ها

جنس و کیفیت یراق آلات

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از خدمات شیشه بری حتما فاکتور شفاف برای خرید هر گونه یراق آلات مصرفی را از شیشه بر بگیرید تا هزینه اضافی از شما دریافت نشود. زیرا برخی از شیشه برها جانب انصاف را رعایت نمی کنند و هزینه بیشتری دریافت می کنند.

 

هر چه کیفیت یراق آلات بالاتر باشد هزینه بالاتر می رود اما کار در نهایت طول عمر بیشتری را دارد.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام شیشه بری نباید هیچگونه خط و خشی برروی شیشه ها وجود داشته باشد زیرا این خط و خش ها دقیقا شیشه را برای شکسته شدن آماده می کند و می بایست پس از مدت اندکی برای خرید شیشه های جدید هزینه کرد.

 

اگر دقت کرده باشید زمانی که از یک شیشه بر قیمت میگیرید با شما از واحد متر مربع صحبت می کند یعنی قیمت را بر این اساس به شما می گوید.

 

انواع شیشه و معرفی آن

 

در نظر داشته باشید که برای هر مکان و یا هر شی ای نیاز به یک نوع خاصی از شیشه می باشد. به عنوان مثال بهترین نوع شیشه برای ویترین مغازه از نوع سکوریت می باشد زیرا در برابر ضربه بسیار محکم‌تر و مقاوم عمل می کند.

 

از انواع شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیشه های ضد ضربه

آینه

شیشه های میرال و سکوریت

شیشه لمینت

همانطور که می دانید آینه ها یکی از جذاب ترین نوع از شیشه ها می باشند که برای طراحی‌های داخلی ساختمان بسیار محبوب می باشند. و همانطور که میدانید از آنجایی که در خانه همه ما آینه وجود دارد و در طول شبانه روز چندین بار از آن استفاده می کنیم بهتر است نوع مرغوب و مناسب آن را انتخاب کنیم. موجی که برروی برخی از آینه ها وجود دارد چهره ما را به خوبی نمایش نمیدهد پس حتما از یک شیشه بری ماهر بخواهید تا بهترین نوع آن را برای شما نصب کند.

 

توجه داشته باشید که برای نصب شیشه لمینت حتما با یک شیشه‌بر ماهر در این زمینه ارتباط داشته باشید و حتما مطمئن باشید که قبلا در زمینه شیشه لمینت و نصب شیشه لمینت فعالیت داشته باشد.

 

مدل های بسیار جدیدی از پارتیشن‌ها و شیشه‌های بالکنی وجود دارد که علاوه بر زیبایی خاص و بی‌نظیری که فراهم می‌آورد به راحتی جمع می شوند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. این نوع از شیشه ها از جنس سکوریت هستند تا در برابر بادهای شدید مقاومت بیشتری را از خود نشان دهند.

 

زمان تحویل کار به چه صورت محاسبه می‌شود؟

یکی از مهمترین عواملی که در زمینه شیشه بری برای مشتریان بسیار مهم است، زمان تحویل کار می باشد که این مسئله کاملا به انتخاب ما بستگی دارد.

 

به غیر از شیشه های ضروری که باید در کمترین زمان توسط شیشه بری سیار و یا شبانه روزی نصب گردد، انتخاب گونه ای از شیشه ها بنا بر اندازه بزرگ و با طرح و مدل خاص می تواند زمان بر باشد. اما معقول ترین زمان در نظر گرفته شده برای انجام این کار بین 3 تا 10 روز کاری می باشد. برای شیشه های ضروری زمان از 1 یا 2 ساعت شروع می‌شود که البته این مدت زمان بسته به دور بودن یا نزدیک بودن شیشه بر به محل، می تواند تغییر کند.

 

توجه داشته باشید که یک شیشه‌بر ماهر باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

آشنایی با انواع شیشه ها

وقت شناس بودن

حرفه ای بودن در اندازه گیری

تحویل به موقع کار

استفاده از یراق آلات با کیفیت و معتبر

ارایه فاکتور واضح به مشتری

آشنایی با طرح‌های جدید و مدرن

ارائه پیشنهادهای جالب به مشتری

دارای خلاقیت و ابتکار برای صرفه جویی در گرفتن جای زیاد

شستشوی فرش دستبافچگونه می توان یک شیشه بری سیار در نکت پیدا کرد؟

شیشه بری مرزداران

افکار نیوز

حتما در طول زندگی خود بارها شاهد شکسته شدن شیشه‌های ساختمان خود شده‌اید! و در این زمان به فکر خدمات شیشه بری ساختمان افتاده‌اید. شکسته شدن و خورد شدن شیشه‌ها اتفاقی است که باید هرچه سریع‌تر به رفع آن بپردازیم؛

چگونه می توان یک شیشه بری سیار در نکت پیدا کرد؟

حتما در طول زندگی خود بارها شاهد شکسته شدن شیشه‌های ساختمان خود شده‌اید! و در این زمان به فکر خدمات شیشه بری ساختمان افتاده‌اید. شکسته شدن و خورد شدن شیشه‌ها اتفاقی است که باید هرچه سریع‌تر به رفع آن بپردازیم؛ زیرا عدم توجه به این موضوع باعث آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

 

اما برای جلوگیری و رفع خطرات پیش از هرچیز باید از یک شیشه‌بر ماهر بخواهیم تا کارهای لازم را به‌صورت کاملا استاندارد و حرفه‌ای و در کمترین زمان ممکن انجام دهد و به پایان برساند.

 

این روزها برای آنکه این خدمت هرچه سریع‌تر انجام شود می‌توانید از خدمات شیشه‌بری سیار در نکت استفاده نمایید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

شیشه‌بری سیار به چه صورت انجام می‌شود؟

 

یکی از شغل‌های پرخطر و حساسی که می‌توان به آن اشاره نمود شیشه بری و خدمات آن می‌باشد. در این شغل پر خطر جوانب احتیاط می بایست بیش از پیش رعایت شود.

 

حفظ آرامش و داشتن ذهنی بدون دغدغه پیش زمینه این شغل حساس می‌باشد. ظرافت و داشتن سلیقه یکی دیگر از نیازهای این شغل می‌باشد تا شیشه بر بداند که باید از چه طرح شیشه‌ای برای چه قسمتی از خانه یا محیط کار استفاده کند. از دیگر عوامل مهم در این شغل داشتن اطلاعات کافی از انواع شیشه می‌باشد؛ اینکه بدانیم برای کدام قسمت از ساختمان باید چه نوع شیشه‌ای با چه یراق آلاتی استفاده کنیم بسیار مهم می‌باشد.

 

اما این شغل به دو صورت انجام می‌گیرد: شیشه بری سیار و ثابت که هر یک از آن‌ها به صورت شبانه روزی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

 

در شیشه بری سیار شخص شیشه بر در هر مکانی که شما بخواهید آماده می‌شود؛ تنها کافی است تماس بگیرید و آدرس محل مورد نظر خود را به او اعلام کنید. در این زمان شیشه بر می‌بایست در اولین فرصت خود را به محل مذکور برساند در غیر این صورت نباید خدمت را بپذیرد مگر اینکه شرایط اضطراری نباشد و با توافق مشتری زمانی را مشخص کند.

 

نوع دیگری از شیشه بری را حتما در محل زندگی خود دیده‌اید. مغازه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و درخواست خود را بگویید.

 

هر دو مورد ذکر شده می‌توانند به صورت شبانه روزی انجام بگیرند؛ اما نمیتوان گفت که شیشه بری شبانه روزی را همه انجام می‌دهند. در مواقع ضروری حتما می‌بایست با شیشه‌برهایی که 24 ساعته خدمات می‌رسانند تماس بگیرید.

 

خدمات شیشه بری در تهران شامل چه مواردی می‌شود؟

 

شاید زمانی که شیشه ای در خانه شما میشکند ندانید که آیا می‌توانید از خدمات شیشه بری استفاده کنید با خیر؟ در ادامه به خدماتی که قابل ارائه می‌باشد اشاره خواهیم کرد.

 

اندازه گیری تمام قسمت‌هایی که دارای شیشه می‌باشند.

نصب شیشه برای درب‌ها

نصب شیشه برای انواع پنجره

نصب و اندازه گیری پارتیشن‌های شیشه ای

انداختن شیشه برای شیشه‌های میز تلویزیون، بوفه، میز ناهارخوری، کتابخانه، ویترین مغازه‌ها

ساخت باکس‌های شیشه ای

و غیره

بهتر است زمانی که با شیشه بری تماس می‌گیرید درخواست خود را اعلام نمایید تا تمامی ابزارهای لازم برای خدمت رسانی محیا گردد.

 

شما می توانید در سایت خدمات آنلاین نکت تمام خدمات شیشه بری برای انواع شیشه و آموزش های مختلف در این زمینه را مشاهده کنید و راه ارتباطی با شیشه‌بر را پیدا کنید

 

ابزار مورد نیاز در شیشه بری

میدانیم که هر شغل و حرفه ای ابزار مختص به خود را دارد که برای این حرفه نیز به ابزار بسیار ظریفی احتیاج داریم. استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک شیشه بری، مترهای حرفه ای، جعبه ابزار و کمک های اولیه، دستکش و کفش مناسب، خط کش مخصوص، میز برش، قاپک، گردبر، جداکن، الماس مخصوص شیشه بری از جمله ابزار و وسایل مورد نیاز برای هر شیشه بر می باشد که نداشتن هر یک از آن‌ها حین کار قطعا کار را به تعویق خواهد انداخت. پس به خاطر داشته باشید که هنگام درخواست خدمت، به طور کامل شرایط و جزئیات را توضیح دهید.

 

اندازه گیری و طریقه نصب شیشه

یکی از مهمترین قسمت ها اندازگیری شیشه‌ها می‍باشد. پیشنهاد می کنیم برای اقدام به این کار خودتان دست به کار نشوید و این مهم را به دست متخصص خود بسپارید. شیشه برها به صورت دقیق اندازه شیشه ها را میگیرند و کمی و کاستی آن را در نظر میگیرند.

 

دقت داشته باشید که برای اندازه گیری شیشه های بوفه و میزها نباید اندازه شیشه ها کمتر یا بیشتر باشند زیرا به درستی در بوفه جا نمیفتند و یا اگر مقدار اضافی بر روی میز قرار بگیرد امکان آسیب و برندگی آن وجود دارد.

 

یک نصاب شیشه بر ماهر همیشه به طور کامل محاسبات خود را انجام میدهد و با این دقت نظر خود در وقت صرفه جویی میکند. اگر خودتان قصد دارید تا شیشه ها را اندازه بگیرید، استانداردترین حالت ممکن آن این است که از پشت کار این عمل را انجام دهید.

 

هزینه‌ها به چه صورت محاسبه می‌شود؟

در شیشه بری هزینه ها و دستمزدها به صورت جداگانه می‌باشد. به این صورت که هزینه دستمزد، یراق آلات و رفت و آمد بسته به شرایط متفاوت می باشد. افزایش و کاهش قیمت شیشه بری مستقیما به عوامل زیر بستگی دارد:

 

طرح شیشه‌ها

جنس و کیفیت شیشه

اندازه شیشه‌ها

سختی کار

فاصله کارگاه تا محل

تعداد شیشه‌ها

جنس و کیفیت یراق آلات

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از خدمات شیشه بری حتما فاکتور شفاف برای خرید هر گونه یراق آلات مصرفی را از شیشه بر بگیرید تا هزینه اضافی از شما دریافت نشود. زیرا برخی از شیشه برها جانب انصاف را رعایت نمی کنند و هزینه بیشتری دریافت می کنند.

 

هر چه کیفیت یراق آلات بالاتر باشد هزینه بالاتر می رود اما کار در نهایت طول عمر بیشتری را دارد.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام شیشه بری نباید هیچگونه خط و خشی برروی شیشه ها وجود داشته باشد زیرا این خط و خش ها دقیقا شیشه را برای شکسته شدن آماده می کند و می بایست پس از مدت اندکی برای خرید شیشه های جدید هزینه کرد.

 

اگر دقت کرده باشید زمانی که از یک شیشه بر قیمت میگیرید با شما از واحد متر مربع صحبت می کند یعنی قیمت را بر این اساس به شما می گوید.

 

انواع شیشه و معرفی آن

 

در نظر داشته باشید که برای هر مکان و یا هر شی ای نیاز به یک نوع خاصی از شیشه می باشد. به عنوان مثال بهترین نوع شیشه برای ویترین مغازه از نوع سکوریت می باشد زیرا در برابر ضربه بسیار محکم‌تر و مقاوم عمل می کند.

 

از انواع شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیشه های ضد ضربه

آینه

شیشه های میرال و سکوریت

شیشه لمینت

همانطور که می دانید آینه ها یکی از جذاب ترین نوع از شیشه ها می باشند که برای طراحی‌های داخلی ساختمان بسیار محبوب می باشند. و همانطور که میدانید از آنجایی که در خانه همه ما آینه وجود دارد و در طول شبانه روز چندین بار از آن استفاده می کنیم بهتر است نوع مرغوب و مناسب آن را انتخاب کنیم. موجی که برروی برخی از آینه ها وجود دارد چهره ما را به خوبی نمایش نمیدهد پس حتما از یک شیشه بری ماهر بخواهید تا بهترین نوع آن را برای شما نصب کند.

 

توجه داشته باشید که برای نصب شیشه لمینت حتما با یک شیشه‌بر ماهر در این زمینه ارتباط داشته باشید و حتما مطمئن باشید که قبلا در زمینه شیشه لمینت و نصب شیشه لمینت فعالیت داشته باشد.

 

مدل های بسیار جدیدی از پارتیشن‌ها و شیشه‌های بالکنی وجود دارد که علاوه بر زیبایی خاص و بی‌نظیری که فراهم می‌آورد به راحتی جمع می شوند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. این نوع از شیشه ها از جنس سکوریت هستند تا در برابر بادهای شدید مقاومت بیشتری را از خود نشان دهند.

 

زمان تحویل کار به چه صورت محاسبه می‌شود؟

یکی از مهمترین عواملی که در زمینه شیشه بری برای مشتریان بسیار مهم است، زمان تحویل کار می باشد که این مسئله کاملا به انتخاب ما بستگی دارد.

 

به غیر از شیشه های ضروری که باید در کمترین زمان توسط شیشه بری سیار و یا شبانه روزی نصب گردد، انتخاب گونه ای از شیشه ها بنا بر اندازه بزرگ و با طرح و مدل خاص می تواند زمان بر باشد. اما معقول ترین زمان در نظر گرفته شده برای انجام این کار بین 3 تا 10 روز کاری می باشد. برای شیشه های ضروری زمان از 1 یا 2 ساعت شروع می‌شود که البته این مدت زمان بسته به دور بودن یا نزدیک بودن شیشه بر به محل، می تواند تغییر کند.

 

توجه داشته باشید که یک شیشه‌بر ماهر باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

آشنایی با انواع شیشه ها

وقت شناس بودن

حرفه ای بودن در اندازه گیری

تحویل به موقع کار

استفاده از یراق آلات با کیفیت و معتبر

ارایه فاکتور واضح به مشتری

آشنایی با طرح‌های جدید و مدرن

ارائه پیشنهادهای جالب به مشتری

دارای خلاقیت و ابتکار برای صرفه جویی در گرفتن جای زیاد

شستشوی فرش دستباف

چگونه می توان یک شیشه بری سیار در نکت پیدا کرد؟

شیشه بری مرزداران

افکار نیوز

حتما در طول زندگی خود بارها شاهد شکسته شدن شیشه‌های ساختمان خود شده‌اید! و در این زمان به فکر خدمات شیشه بری ساختمان افتاده‌اید. شکسته شدن و خورد شدن شیشه‌ها اتفاقی است که باید هرچه سریع‌تر به رفع آن بپردازیم؛

چگونه می توان یک شیشه بری سیار در نکت پیدا کرد؟

حتما در طول زندگی خود بارها شاهد شکسته شدن شیشه‌های ساختمان خود شده‌اید! و در این زمان به فکر خدمات شیشه بری ساختمان افتاده‌اید. شکسته شدن و خورد شدن شیشه‌ها اتفاقی است که باید هرچه سریع‌تر به رفع آن بپردازیم؛ زیرا عدم توجه به این موضوع باعث آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

 

اما برای جلوگیری و رفع خطرات پیش از هرچیز باید از یک شیشه‌بر ماهر بخواهیم تا کارهای لازم را به‌صورت کاملا استاندارد و حرفه‌ای و در کمترین زمان ممکن انجام دهد و به پایان برساند.

 

این روزها برای آنکه این خدمت هرچه سریع‌تر انجام شود می‌توانید از خدمات شیشه‌بری سیار در نکت استفاده نمایید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

شیشه‌بری سیار به چه صورت انجام می‌شود؟

 

یکی از شغل‌های پرخطر و حساسی که می‌توان به آن اشاره نمود شیشه بری و خدمات آن می‌باشد. در این شغل پر خطر جوانب احتیاط می بایست بیش از پیش رعایت شود.

 

حفظ آرامش و داشتن ذهنی بدون دغدغه پیش زمینه این شغل حساس می‌باشد. ظرافت و داشتن سلیقه یکی دیگر از نیازهای این شغل می‌باشد تا شیشه بر بداند که باید از چه طرح شیشه‌ای برای چه قسمتی از خانه یا محیط کار استفاده کند. از دیگر عوامل مهم در این شغل داشتن اطلاعات کافی از انواع شیشه می‌باشد؛ اینکه بدانیم برای کدام قسمت از ساختمان باید چه نوع شیشه‌ای با چه یراق آلاتی استفاده کنیم بسیار مهم می‌باشد.

 

اما این شغل به دو صورت انجام می‌گیرد: شیشه بری سیار و ثابت که هر یک از آن‌ها به صورت شبانه روزی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

 

در شیشه بری سیار شخص شیشه بر در هر مکانی که شما بخواهید آماده می‌شود؛ تنها کافی است تماس بگیرید و آدرس محل مورد نظر خود را به او اعلام کنید. در این زمان شیشه بر می‌بایست در اولین فرصت خود را به محل مذکور برساند در غیر این صورت نباید خدمت را بپذیرد مگر اینکه شرایط اضطراری نباشد و با توافق مشتری زمانی را مشخص کند.

 

نوع دیگری از شیشه بری را حتما در محل زندگی خود دیده‌اید. مغازه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و درخواست خود را بگویید.

 

هر دو مورد ذکر شده می‌توانند به صورت شبانه روزی انجام بگیرند؛ اما نمیتوان گفت که شیشه بری شبانه روزی را همه انجام می‌دهند. در مواقع ضروری حتما می‌بایست با شیشه‌برهایی که 24 ساعته خدمات می‌رسانند تماس بگیرید.

 

خدمات شیشه بری در تهران شامل چه مواردی می‌شود؟

 

شاید زمانی که شیشه ای در خانه شما میشکند ندانید که آیا می‌توانید از خدمات شیشه بری استفاده کنید با خیر؟ در ادامه به خدماتی که قابل ارائه می‌باشد اشاره خواهیم کرد.

 

اندازه گیری تمام قسمت‌هایی که دارای شیشه می‌باشند.

نصب شیشه برای درب‌ها

نصب شیشه برای انواع پنجره

نصب و اندازه گیری پارتیشن‌های شیشه ای

انداختن شیشه برای شیشه‌های میز تلویزیون، بوفه، میز ناهارخوری، کتابخانه، ویترین مغازه‌ها

ساخت باکس‌های شیشه ای

و غیره

بهتر است زمانی که با شیشه بری تماس می‌گیرید درخواست خود را اعلام نمایید تا تمامی ابزارهای لازم برای خدمت رسانی محیا گردد.

 

شما می توانید در سایت خدمات آنلاین نکت تمام خدمات شیشه بری برای انواع شیشه و آموزش های مختلف در این زمینه را مشاهده کنید و راه ارتباطی با شیشه‌بر را پیدا کنید

 

ابزار مورد نیاز در شیشه بری

میدانیم که هر شغل و حرفه ای ابزار مختص به خود را دارد که برای این حرفه نیز به ابزار بسیار ظریفی احتیاج داریم. استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک شیشه بری، مترهای حرفه ای، جعبه ابزار و کمک های اولیه، دستکش و کفش مناسب، خط کش مخصوص، میز برش، قاپک، گردبر، جداکن، الماس مخصوص شیشه بری از جمله ابزار و وسایل مورد نیاز برای هر شیشه بر می باشد که نداشتن هر یک از آن‌ها حین کار قطعا کار را به تعویق خواهد انداخت. پس به خاطر داشته باشید که هنگام درخواست خدمت، به طور کامل شرایط و جزئیات را توضیح دهید.

 

اندازه گیری و طریقه نصب شیشه

یکی از مهمترین قسمت ها اندازگیری شیشه‌ها می‍باشد. پیشنهاد می کنیم برای اقدام به این کار خودتان دست به کار نشوید و این مهم را به دست متخصص خود بسپارید. شیشه برها به صورت دقیق اندازه شیشه ها را میگیرند و کمی و کاستی آن را در نظر میگیرند.

 

دقت داشته باشید که برای اندازه گیری شیشه های بوفه و میزها نباید اندازه شیشه ها کمتر یا بیشتر باشند زیرا به درستی در بوفه جا نمیفتند و یا اگر مقدار اضافی بر روی میز قرار بگیرد امکان آسیب و برندگی آن وجود دارد.

 

یک نصاب شیشه بر ماهر همیشه به طور کامل محاسبات خود را انجام میدهد و با این دقت نظر خود در وقت صرفه جویی میکند. اگر خودتان قصد دارید تا شیشه ها را اندازه بگیرید، استانداردترین حالت ممکن آن این است که از پشت کار این عمل را انجام دهید.

 

هزینه‌ها به چه صورت محاسبه می‌شود؟

در شیشه بری هزینه ها و دستمزدها به صورت جداگانه می‌باشد. به این صورت که هزینه دستمزد، یراق آلات و رفت و آمد بسته به شرایط متفاوت می باشد. افزایش و کاهش قیمت شیشه بری مستقیما به عوامل زیر بستگی دارد:

 

طرح شیشه‌ها

جنس و کیفیت شیشه

اندازه شیشه‌ها

سختی کار

فاصله کارگاه تا محل

تعداد شیشه‌ها

جنس و کیفیت یراق آلات

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از خدمات شیشه بری حتما فاکتور شفاف برای خرید هر گونه یراق آلات مصرفی را از شیشه بر بگیرید تا هزینه اضافی از شما دریافت نشود. زیرا برخی از شیشه برها جانب انصاف را رعایت نمی کنند و هزینه بیشتری دریافت می کنند.

 

هر چه کیفیت یراق آلات بالاتر باشد هزینه بالاتر می رود اما کار در نهایت طول عمر بیشتری را دارد.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام شیشه بری نباید هیچگونه خط و خشی برروی شیشه ها وجود داشته باشد زیرا این خط و خش ها دقیقا شیشه را برای شکسته شدن آماده می کند و می بایست پس از مدت اندکی برای خرید شیشه های جدید هزینه کرد.

 

اگر دقت کرده باشید زمانی که از یک شیشه بر قیمت میگیرید با شما از واحد متر مربع صحبت می کند یعنی قیمت را بر این اساس به شما می گوید.

 

انواع شیشه و معرفی آن

 

در نظر داشته باشید که برای هر مکان و یا هر شی ای نیاز به یک نوع خاصی از شیشه می باشد. به عنوان مثال بهترین نوع شیشه برای ویترین مغازه از نوع سکوریت می باشد زیرا در برابر ضربه بسیار محکم‌تر و مقاوم عمل می کند.

 

از انواع شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیشه های ضد ضربه

آینه

شیشه های میرال و سکوریت

شیشه لمینت

همانطور که می دانید آینه ها یکی از جذاب ترین نوع از شیشه ها می باشند که برای طراحی‌های داخلی ساختمان بسیار محبوب می باشند. و همانطور که میدانید از آنجایی که در خانه همه ما آینه وجود دارد و در طول شبانه روز چندین بار از آن استفاده می کنیم بهتر است نوع مرغوب و مناسب آن را انتخاب کنیم. موجی که برروی برخی از آینه ها وجود دارد چهره ما را به خوبی نمایش نمیدهد پس حتما از یک شیشه بری ماهر بخواهید تا بهترین نوع آن را برای شما نصب کند.

 

توجه داشته باشید که برای نصب شیشه لمینت حتما با یک شیشه‌بر ماهر در این زمینه ارتباط داشته باشید و حتما مطمئن باشید که قبلا در زمینه شیشه لمینت و نصب شیشه لمینت فعالیت داشته باشد.

 

مدل های بسیار جدیدی از پارتیشن‌ها و شیشه‌های بالکنی وجود دارد که علاوه بر زیبایی خاص و بی‌نظیری که فراهم می‌آورد به راحتی جمع می شوند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. این نوع از شیشه ها از جنس سکوریت هستند تا در برابر بادهای شدید مقاومت بیشتری را از خود نشان دهند.

 

زمان تحویل کار به چه صورت محاسبه می‌شود؟

یکی از مهمترین عواملی که در زمینه شیشه بری برای مشتریان بسیار مهم است، زمان تحویل کار می باشد که این مسئله کاملا به انتخاب ما بستگی دارد.

 

به غیر از شیشه های ضروری که باید در کمترین زمان توسط شیشه بری سیار و یا شبانه روزی نصب گردد، انتخاب گونه ای از شیشه ها بنا بر اندازه بزرگ و با طرح و مدل خاص می تواند زمان بر باشد. اما معقول ترین زمان در نظر گرفته شده برای انجام این کار بین 3 تا 10 روز کاری می باشد. برای شیشه های ضروری زمان از 1 یا 2 ساعت شروع می‌شود که البته این مدت زمان بسته به دور بودن یا نزدیک بودن شیشه بر به محل، می تواند تغییر کند.

 

توجه داشته باشید که یک شیشه‌بر ماهر باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

آشنایی با انواع شیشه ها

وقت شناس بودن

حرفه ای بودن در اندازه گیری

تحویل به موقع کار

استفاده از یراق آلات با کیفیت و معتبر

ارایه فاکتور واضح به مشتری

آشنایی با طرح‌های جدید و مدرن

ارائه پیشنهادهای جالب به مشتری

دارای خلاقیت و ابتکار برای صرفه جویی در گرفتن جای زیاد

شستشوی فرش دستباف



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به همت هنرمند مسجدی؛

ساخت ماکت مسجد و قرآن کریم با دورریزهای شیشه

شیشه بری غرب تهران

 

هنرمند عضو کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم (علیهم السلام) روستای قلعه خان مانه و سملقان علاوه بر کار شیشه بُری به عنوان شغل اصلی و منبع درآمد زندگی، ماکت های شیشه ای جذابی همچون ماکت مسجد و قران کریم را با ظرافت خاصی طراحی کرده است.

 

«محمد کاظم زاهدی» هنرمند عضو کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم (علیهم السلام) مسجد جامع روستای قلعه خان از توابع شهرستان مانه و سملقان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: متولد سال 1360 و متأهل هستم و حدود یک دهه در کار شیشه بُری ساختمان سابقه فعالیت دارم و از آنجایی که قبل از این کار، در زمینه ساخت آکواریوم مشغول به کار بودم به ساخت ماکت های شیشه ای علاقه مند شدم.

 

 

 

وی با بیان اینکه با علاقه و پشتکار شخصی و بدون آموزش تخصصی ماکت های شیشه ای از اماکن و ابنیه معروف و بناهای تاریخی خلق کرده ام، اظهارکرد: این ماکت ها با دور ریزها و ضایعات شیشه ساخته شده است.

 

 

 

زاهدی که کارگاه شیشه بُری در روستا دارد و از این طریق امرار معاش می کند، بیان کرد: از آنجایی که ساخت این ماکت ها با شیشه های دور ریز انجام می شود فقط با صرف وقت بیشتر و طراحی اولیه ماکت ها، این فعالیت هنری را شروع کردم.

 

 

 

این هنرمند مسجدی، ساخت ماکت شیشه ای مسجد جامع خرمشهر، برج میلاد، مقبره حافظ و نیز ماکت شیشه ای از کتاب آسمانی قرآن مزین به آیات متبرک آن را از جمله آثار خود معرفی کرد و گفت: ماکت شیشه ای مسجد جامع در سال 99 به عنوان یکی از آثار برگزیده طرح ملی ایران قوی انتخاب شد و کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم (علیهم السلام) این روستا نیز در میان کانون های برتر رواق ترنج قرار گرفت.

 

 

 

وی با عنوان اینکه ماکت سازی شیشه طی 10 سال گذشته و این آثار و ایده آن، برای نخستین بار در کشور توسط بنده ارائه و آغاز شده، از مسئولان استان خواست تا زمینه ثبت این هنر به نام استان خراسان شمالی را فراهم کنند.

 

 

 

زاهدی همچنین گفت: با وجود حضور در نمایشگاه های مختلف و همچنین حضور مسئولان در روستا و بازدید از این آثار اما تاکنون برای توسعه این هنر و گسترش آن از جمله افزایش تولید آثار، حمایتی صورت نگرفته است.

 

 

 

وی افزود: با توجه به اینکه مراحل ساخت ماکت های شیشه ای به صورت دستی علاوه بر هزینه بالا، زمانبر و طولانی است نیاز به دستگاه های کاربردی در این زمینه داریم که در زمان کمتر آثار بیشتر و ارزنده تری تولید شود.

 

 

 

زاهدی اظهارکرد: هزینه تهیه دستگاه بسیار بالا است که در این باره طرحی تدوین و به وزارت فرهنگ و ارشاد ارسال شده تا با تایید و حمایت بتوانیم شاهد رونق کارآفرینی و رشد این هنر باشیم.

 

قالیشویی دردشت

 



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شهردار تهران از پیشنهاد شورای ترافیک تهران برای لغو محدودیت تردد شبانه به ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

ایسنا: علیرضا زاکانی در پایان جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: شهر تهران امروز از آسیبهای جدی در حوزه اجتماعی رنج می برد که روح و روان مردم را جریحه دار کرده و چهره شهر را زشت کرده است. این آسیب‌ها ریشه‌ها و زمینه‌های مختلفی دارد که برخی از آنها به موضوعات کلان کشور مربوط می‌شود.

وی ضمن قدردانی از استاندار تهران و فرماندار انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: امروز با تشکیل این جلسه گامی در جهت تصمیمی قاطع و جدی برداشته شده یعنی حرکت در مسیر ساخت یک شهر الگو تا از این طریق گره گشایی از زندگی مردم داشته باشیم؛ لذا شهرداری با افتخار یکی از رویکردهای جدی خود را موضوع مقابله با آسیبهای اجتماعی قرار داده تا از این طریق توأمان روح و جسم شهر را تغییر دهیم.

مقالات بیشتر:شیشه بری یوسف آباد

می‌توانیم در برنامه چهار ساله چهره شهر را از آسیب‌های اجتماعی منزه کنیم

زاکانی ادامه داد: یکی از موضوعات اساسی ما بررسی موضوعات اجتماعی است که قطعا با هم افزایی دستگاه‌ها در برنامه ۴ ساله می‌توانیم چهره شهر را از آسیب‌های اجتماعی منزه کنیم. باید به التیام ریشه های به وجود آوردن آسیب، دقت جدی داشته باشیم و همه دستگاه ها دست به دست هم دهند تا این معضلات را برطرف کنند.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره لغو محدودیت تردد شبانه نیز گفت: در جلسه شورای ترافیک قائل به لغو این موضوع بودیم چرا که با توجه به شرایط امروز شهر تهران این محدودیت موثر نیست؛ لذا شورای ترافیک پیشنهاد حذف این محدودیت را به ستاد مقابله با کرونا ارائه می دهد.

مقالات دیگر:وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: با کمک بانوان طرح نهضت پیشرفت استان قصد داریم تا کارگاه خیاطی با هدف ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی کنیم.

افسانه تیرانداز کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی کرمانشاه

افسانه تیرانداز، کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به طرح ارائه شده از سوی نهضت پیشرفت بانوان استان به‌منظور راه‌اندازی کارگاه تولیدی خیاطی ویژه اشتغال بانوان سرپرست خانوار در کرمانشاه، اظهار کرد: این طرح با هدف اشتغال و به کارگیری بانوان سرپرست خانوار توسط اعضای نهضت پیشرفت بانوان در کرمانشاه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و فراهم نبودن فرصت‌های شغلی، افزود: یکی از اهدافی که سازمان تبلیغات اسلامی دنبال می‌کند مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است و ما در جامعه می‌بینیم که بسیاری از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و انواع بزهکاری نتیجه بیکاری است از این روی سعی داریم تا با کمک اعضای طرح نهضت پیشرفت بانوان در استان به اجرای طرح‌هایی که منتج به اشتغال بانوان به ویژه بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار می‌شود، اقدام کنیم.

مقالات بیشتر:پخش عمده پارچه

تیرانداز تصریح کرد: راه‌اندازی کارگاه‌هایی از این دست علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش تولید موجب امیداوری در جامعه می‌شود چرا که بسیاری از افراد در نتیجه بیکاری و نداشتن شغل به بزهکاری و جرائم روی می‌آورند بر این اساس باید برای جلوگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی به فکر طرح‎‌هایی اینچنین در استان باشیم.

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در مناطق حاشیه‌ای، افزود: به‌دنبال ایجاد روحیه تلاش و تولید و کار در جامعه بین جوانان و زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار هستیم و قصد داریم تا با به کارگیری از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های اجتماعی در این مناطق طرح‌هایی اینچنین را به ثمر برسانیم و هدف ما از ایجاد این طرح استفاده از توان و ظرفیت بانوان در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر کرمانشاه برای ایجاد زمینه اشتغال نیازمندان و توانمند شدن شهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بانوان سرپرست خانواری که در کارگاه‌های تولیدی خیاطی به کارگیری می‌شوند تحت آموزش قرار می‌گیرند و پس از گذراندن آموزش‌های لازم در این عرصه در طول زمان به توانمندی رسیده و از چرخه حمایتی خارج و خود کارآفرین خواهند شد.

تیرانداز در پایان اظهار کرد: با بهره‌گیری از طرح مهرواره اوج، اقدام به شناسایی افراد توانمند و مستعد انجام کار تولیدی در مناطق محروم و حاشیه‌ای کرده و پس از شناسایی آنان با دادن آموزش‌های لازم برای ایجاد اشتغال اقدام می‌کنیم و امیدواریم با انجام کار‌های حداقلی به توانمندی بانوان استان کمک کنیم.

مقالات دیگر:آسایشگاه سالمندان خصوصی تهران



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
خانواده میلیاردری که شیشه‌های واکسن تامین می‌کند
 
 
 
 
در اوج قرنطینه سراسری ایتالیا در ماه آوریل، کارخانه‌ها در این کشور تعطیل شدند. اما در پیومبینو دسه، شهر کوچکی در ۳۰ کیلومتری حومه ونیز، دستگاه‌های بزرگ شیشه‌بری شرکت استواناتو (Stevanato) پرسر و صدا کار می‌کردند و میلیون‌ها آمپول و سرنگ تولید می‌کردند. بر خلاف کسب‌وکارهای دیگر، صدها کارمند این شرکت، ماسک به‌صورت، سر کار می‌آمدند و شبانه‌روزی کار می‌کردند تا هر چیزی- از سرنگ‌های مخصوص انسولین تا لوله‌های شیشه‌ای آزمایشگاهی- تولید کنند. از همه مهم‌تر، آنها مشغول تولید میلیون‌ها شیشه کوچک شدند تا یک روز برای پر کردن واکسن‌های کووید-۱۹ از آنها استفاده شود.
 
 
خانواده میلیاردری که شیشه‌های واکسن تامین می‌کند
فرانکو استواناتو، مدیر عامل ۴۶ ساله این گروه و نوه بنیان‌گذار آن، جیووانی استواناتو، می‌گوید: «همه تعطیلات آخر هفته و حتی روز عید پاک، خودم در کنار کارکنان سر کار رفتم تا نشان دهیم خودمان هم به شدت درگیر هستیم.»
 
واکسن، مثل همه داروهای تزریقی دیگر، باید در شیشه‌های استریل بسته‌بندی شود. شیشه اساسا در برابر گازهایی مثل اکسیژن که باعث فساد می‌شوند، نفوذناپذیر است. حتی پلاستیک درجه یک هم باعث نفوذ هوا به داخل می‌شود. ساختن این شیشه‌های کوچک، حتی قبل از ظهور کووید-۱۹ در ماه ژانویه هم یک کسب‌وکار بزرگ بود. سال گذشته، صنعت داروسازی جهانی، حدود ۱۲ میلیارد عدد از این شیشه‌ها را خریداری کرد. گروه استواناتو که یک شرکت خانوادگی با ۷۱ سال سابقه است، بیش از ۲ میلیارد عدد از آنها را فروخته است. این شرکت همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده سرنگ‌های مخصوص انسولین در دنیا است. واکسن کووید-۱۹ که احتمالا قرار است طی دو مرحله جداگانه تزریق شود، میلیاردها عدد شیشه اضافه نیاز خواهد داشت. استواناتو انتظار دارد این پاندمی، طی دو سال آینده، تقاضا برای شیشه‌های واکسن را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. فرانکو می‌گوید: «ما در اقدامی پیش‌دستانه، تامین نیازهای مشتریان برای مبارزه با کووید-۱۹ را شروع کردیم. استراتژی ما جادویی نبود. تلاش کردیم سریع حرکت کنیم و با پیش‌بینی برخی سرمایه‌گذاری‌های لازم، ریسک‌های بزرگی انجام دهیم، چون بهترین زمان برای انجام این کار بود.»
 
به جز ساخت خود شیشه، گروه استواناتو طراحی‌‌ دستگاه‌های تولید این شیشه‌ها را هم انجام می‌دهد. آنها دستگاه‌هایی دارند که محفظه‌های شیشه‌ای را شکل می‌دهند و استریل می‌کنند. همچنین با قانون‌گذاران حوزه پزشکی در ۱۵۰ بازار مختلف در سراسر دنیا، همکاری دارند. و خیلی از مشتریان آنها از دستگاه‌های ساخت استواناتو برای بسته‌بندی داروها قبل از ارسال آنها به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌کنند.
 
این دستگا‌ها یک عامل متمایزکننده کلیدی هستند. در سال ۲۰۰۷، وقتی شرکت سانوفی، غول داروسازی فرانسوی، به سرنگ‌های استریل نیاز پیدا کرد تا آنها را به سرعت وارد بازار کند، استواناتو یکسری سرنگ‌های آماده مصرف تولید کرد که به استریل‌سازی اضافه نیاز نداشت. این شرکت دستگاه‌های مخصوص خودش را ساخته بود تا سرنگ‌ها را شست‌وشو دهد و استریل کند و امتیاز انحصاری کل این فرآیند را از آن خود کرد و خط تولیدی ایجاد کرد که حالا یکی از منابع درآمدی مهم ایتالیا محسوب می‌شود.
 
ران ورکلیرن، از مدیران شرکت آمریکایی کورنینگ (Corning) که از سال ۲۰۱۱ با استواناتو همکاری کرده، می‌گوید: «آنها واقعا به کیفیت اهمیت می‌دهند و برای مشتریان خود ارزش قائل هستند و نیازهای مشتری را با محصولاتشان پیوند می‌دهند. این موضوع آنها را در عرصه رقابت متمایز می‌کند.»
 
ویژگی دیگر کسب‌وکار آنها، ثبات است. در سال ۲۰۱۹ استواناتو از ۶۷۵ میلیون دلار فروش خود، ۴۷ میلیون دلار سود کرد. طبق ارزیابی‌های مجله فوربس، ارزش ۶۸ درصد سهامی که سرجیو استواناتو، رئیس هیات‌مدیره ۷۷ ساله گروه و پسر بنیان‌گذار آن در اختیار دارد، به ۸/ ۱ میلیارد دلار می‌رسد. در حال حاضر، فرانکو (مدیر عامل) و مارکو (معاون مدیر)، پسران سرجیو، شرکت را اداره می‌کنند. هر کدام از آنها ۱۶ درصد سهام دارند که ۴۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. تغییرات بزرگ در راه است. در ماه ژوئن، این گروه برای اولین بار طی یک فرآیند تامین مالی خارجی، توانست ۵۹ میلیون دلار سرمایه جذب کند. آنها قصد دارند این پول را برای تولید ابزارهای پزشکی پوشیدنی و همچنین دستگاه‌هایی که به‌صورت اتوماتیک این ابزارها را مونتاژ کند، استفاده کنند. همچنین خانواده برنامه‌هایی برای عرضه عمومی شرکت ظرف سه سال آینده دارد.
 
استواناتو چند ماه است که نرخ تولید خود را افزایش داده تا آماده واکسن کووید-۱۹ باشد. این شرکت در ۶ ماه نخست ۲۰۲۰، بیش از ۵۸۰ نیروی جدید استخدام کرده است. در اواخر ماه ژوئن، استواناتو با گروه نروژی CEPI که تحت حمایت بنیاد گیتس است و به پروژه‌های تولید واکسن کووید-۱۹ کمک می‌کند، وارد همکاری شد تا ۱۰۰ میلیون شیشه بوروسیلیکات برای بیش از ۲ میلیارد دوز واکسن تامین کند. شیشه‌های بوروسیلیکات، نسبت به انواع شیشه‌های دیگر، دمای بالاتری را می‌توانند تحمل کنند و نسبت به تغییرات شیمیایی خارجی مقاوم‌تر هستند، بنابراین بهترین گزینه برای داروهای حساس مثل واکسن، محسوب می‌شوند.
 
 
 
گروه استواناتو در سال ۱۹۴۹ در حومه شهر ونیز و درجایی که سابقه‌ای طولانی در تولید شیشه دارد، تاسیس شد و در ابتدا شیشه‌های مخصوص عطر و بطری نوشیدنی تولید می‌کرد. این شرکت که ابتدا سوفیریا استلا نام داشت، با شکوفایی اقتصاد بعد از جنگ ایتالیا، رشد قابل‌توجهی کرد و در سال ۱۹۵۹، آنها به فضای اضافه نیاز پیدا کردند و مکان شرکت را به شهر صنعتی پیومبینو دسه منتقل کردند. در دهه ۶۰ میلادی که بیشتر تولیدکننده‌های موادغذایی به بسته‌بندی‌های پلاستیکی روی آوردند، جیووانی استواناتو ریسک کرد و دستگاهی را ساخت که می‌توانست لوله‌های شیشه‌ای به‌صورت انبوه تولید کند. بنابراین، شرکت توانست یک بازار جدید را هدف قرار دهد: صنعت رو به رشد داروسازی


:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فرآیند ساخت شیشه ضد گلوله در صنایع شیشه ایمنی دماوند

 

شیشه فروشی شهرک غرب

صنایع شیشه ایمنی دماوند مجری و تامین کننده شیشه ضد گلوله برای بسیاری از واحدهای صرافی و طلا فروشی در سراسر کشور است.

 

بازار; گروه صنعت: شیشه ضد گلوله دارای حساسیت بالایی نسبت به شیشه معمولی است و با طلق PVB آلمانی تولید می شود که دارای گارانتی طلق است. همان طور که می دانید در صورت استفاده از PVB نامرغوب بعد از ۱ سال شیشه دچار لک شده و تغییر رنگ می دهد.

 

شیشه ضد گلوله در طول چندین مرحله مورد تست و تایید وزارت اطلاعات، ستاد کل ناجا و نیروی انتظامی قرار می گیرد. این نوع شیشه موجب کاهش قابل توجه صدای ورودی به داخل می شود.

 

اگر این نوع شیشه در ساختمان به کار برده شود، با جذب حدود ۹۹ درصد اشعه UV خورشید از لوازم داخل ساختمان در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می کند.

 

نصب شیشه ضد گلوله برای ویترین طلا فروشی، صرافی، ساختمان های دولتی ، بانک ها و… امکان سرقت و حمله مسلحانه را کاهش داده و امنیت این مشاغل و اصناف را تامین می کند.

 

شیشه کانتر امنیتی صرافی

 

شیشه کانتر امنیتی صرافی دارای ویژگی های کاربردی است مثلا در ساختار آنها لایه‌های PVB بدون رنگ برای شفافیت بالای شیشه وجود دارد.

 

این نوع شیشه کیفیت دید بسیار بالا بدون موج و انحراف دارد و همچنین به دلیل استحکام بالا دارای طول عمر بالایی است و امکان تولید در ابعاد و طرح ‌های مختلف وجود دارد.

 

صنایع شیشه ایمنی دماوند امکان تولید شیشه کانتر امنیتی صرافی به ‌صورت صاف و خم را ایجاد کرده است. بهترین شیشه برای استفاده در آن ها شیشه های غیر سکوریت و خام هستند که با ضخامتی حدود 10 میلیمتر تولید می شوند.

 

در برخی موارد از شیشه های لمینت استفاده می شود، واضح است که این شیشه ها نسبت به شیشه های سکوریت بسیار مقاوم تر هستند و چندین برابر امنیت را افزایش می دهند.

 

شیشه کانتر امنیتی صرافی یا درب و ویترین با توجه به حفظ زیبایی و امنیت باید ضد ضربه و ضد گلوله باشد. این محصول از تلفیق سازه آلومینیومی تقویت شده است.

 

همچنین می تواند از تلفیق آهن و استیل با ترکیب و استفاده از شیشه چند لایه لمینت نشکن و قطعات و تجهیزات درب اتوماتیک ساخته شود.

 

دکوراسیون مناسب می تواند موجب جذب بیشتر مشتریان شود و اعتبار مکان مورد نظر را نیز افزایش دهد. یکی از راهکارهای موثر در ایجاد یک دکوراسیون خاص و ویژه استفاده از کانتر امنیتی صرافی است.

 

مزایای شیشه کانتر امنیتی صرافی

 

یکی از مزایای شیشه کانتر امنیتی صرافی فاصله ای است که با نصب و اجرای آن بین افراد به وجود می آید و باعث شده امروزه استفاده از آن طرفداران بسیاری در تمامی حوزه ها داشته باشد.

 

با استفاده از این نوع کانتر می توان حریم خصوصی را برای کارکنان در برابر مراجعه کنندگان به وجود آورد، اینکه کارمند در چه شغلی مشغول به فعالیت باشد فرقی ندارد.

 

برای هر شغلی این نوع سازه یک حریم خصوصی مناسب را به وجود می آورد که علاوه بر ایجاد و حفظ حریم خصوصی افراد، از انتقال انواع بیماری های ویروسی کاسته شده و در نتیجه سلامت عمومی جامعه به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

 

این نوع کانتر از آن جا که از شیشه ساخته شده اند، دارای سطح شفافی است و طرفین می توانند یکدیگر را ببینند بنابراین ارتباط چشمی لازم و مناسب میان افراد به خوبی فراهم می شود.

 

شیشه کانتر امنیتی صرافی طوری طراحی می شود که کارمند و مراجعه کننده بتوانند اسناد و مدارک مورد نیاز را رد و بدل کنند. به این منظور روی صفحات شیشه ای دریچه هایی با برش های دقیق و کاربردی با استفاده از دستگاه واترجت ایجاد می شود.

 

شیشه رنگی و سنتی

 

صنایع شیشه ایمنی دماوند با استفاده از هنر هنرمندان رشته شیشه گری به ارائه خدمات برای اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی منزل، ادارات، رستوران ها، هتل ها، سالن های پذیرایی، کافی شاپ ها، مساجد، اماکن مذهبی پرداخته است.

 

شیشه رنگی و سنتی کاربری های فراوانی در ساختمان های مسکونی و تجاری با سبک دکوراسیون سنتی و مدرن و همچنین در صنایع کابینت سازی دارد.

 

فرآیند ساخت شیشه ضد گلوله در صنایع شیشه ایمنی دماوند

 

شیشه های رنگی به عنوان شیشه های دکوراتیو بسیار پر طرفدار بوده و در معماری های سنتی از آن ها در خانه ها، مساجد و کلیساها استفاده می شود.

 

استفاده از شیشه رنگی و سنتی در خانه های قدیمی علاوه بر حفظ حریم داخل خانه، موجب می شد نور به زیباترین شکل ممکن به داخل راه پیدا کند و در عین حال از شدت گرمای آن گرفته شود.

 

انواع شیشه رنگی و سنتی شامل شیشه های لاکوبل، شیشه های مشبک (ارسی)، شیشه های ترنسپرنت و شیشه های متلاک است.

 

قالیشویی لویزان

این نوع شیشه قابلیت دوجداره شدن و نصب در پنجره های آلومینیومی، آهنی و یو پی وی ی را دارد. همچنین درجه شکنندگی پایینی داشته و رنگ آن ماندگاری بسیار بالایی دارد و در برابر حرارت و تغییرات آب و هوایی مقاوم است.



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این جمعیت به تعهدات خود در قبال میزان واردات واکسن عمل کرد، از واردات بیش از ۱۱۲ میلیون دوز واکسن به کشور خبر داد.

به گزارش سراج24؛ کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که آخرین محموله واکسن کرونای خریداری شده توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور شد، گفت: از ابتدای سال جاری و پس از صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت، تلاش‌های جمعیت هلال احمر در راستای واردات واکسن کرونا آغاز شد و امروز با واردات 6 میلیون دوز واکسن، به میزان تعهد داده شده، عمل کردیم.

وی افزود: در این مدت، جمعیت هلال احمر موفق شد 112 میلیون و 390 هزار دوز واکسن وارد کشور کند که این امر جز با تلاش کارکنان و سازمان‌های تابعه جمعیت هلال احمر محقق نمی‌شد و در همین راستا قدردان تلاش‌های تمامی پرسنل جمعیت هلال احمر و معاونین و مسئولین سازمانی هستیم.

مقالات بیشتر:تولید کننده قطعات گیربکس پرده زبرا

همتی ادامه داد: تمامی این زحمات و تلاش‌ها با هدف برداشته شدن باری از روی دوش نظام جمهوری اسلامی ایران و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور تامین واکسن از منابع قابل اعتماد، صورت گرفت؛ خوشبختانه با عنایت به توفیقات الهی موفق به عمل به تعهدات خود شده و تا حدود زیادی در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا موفق عمل کردیم.

وی افزود: واردات واکسن تنها قسمتی از اقدامات جمعیت هلال احمر در راستای مقابله با کرونا بود و در حرکتی بزرگ، کنترل مرزهای کشور از اسفند سال 99 نیز توسط هلال احمر آغاز شد و بالغ بر 750 هزار نفر از مسافرینی که قصد ورود به کشور را داشتند، مورد پایش قرار گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به سایر اقدامات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: علاوه بر کنترل مرزها، در زمینه پایش اماکن، بستری و درمان بیماران کرونایی و تزریق واکسن نیز هلال احمر نقش‌آفرینی کرد و در بیش از 200 مرکز تزریق واکسن، نیروهای هلال احمر به کار گرفته شدند تا روند تزریق واکسن تسریع شود و به کمک پروردگار موفق شدیم در واکسیناسیون بیش از 40 درصد جمعیت کشور، همکاری کنیم.

همتی گفت: در 20 ماه گذشته که توفیق خدمت به مردم در عرصه هلال احمر را داشتم، رسانه‌ها و صداوسیما مخصوصا شبکه بین‌المللی خبر نیز همراه ما در تمامی لحظات، در سخت‌ترین سوانح و حوادث حضور داشتند و به خوبی تلاش های جمعیت هلال احمر را منعکس کردند که جا دارد از تلاش مجاهدانه این عزیزان نیز تشکر کنم.

مقالات دیگر:وکیل حقوقی در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

روابط عمومی معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران در اظلاعیه‌ای نحوه تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک تهران را توضیح داد.

 ایسنا: روابط عمومی معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران در اظلاعیه‌ای اعلام کرد: «در جلسه شماره ۷۰ شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مقرر شد:

در مرحله اول و قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس از تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت شروع اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا ازساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ و ساعت خاتمه آن از ۱۶ به ۱۷ تغییر یابد.

مقالات بیشتر:شیشه بری سعادت آباد

-در مرحله دوم و پس از بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا مطابق با وضعیت قبل از شیوع کرونا (با توجه به مصوبات قبلی) تغییر می‌یابد. براساس ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در شهر تهران در شش ماه اول سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ و در شش ماه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸می‌باشد.

ضمنا مقرر شد که شورای حمل و نقل و ترافیک تهران لغو منع تردد شبانه در تهران را از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست نماید.»

مقالات دیگر:سالن عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

7 نکته مهم که در طراحی سایت باید رعایت کنید

استخدام بازاریاب تلفنی

55 نیوز

هیچ سررشته‌ای از طراحی سایت ندارم و نمی‌دانم سایتم باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟ اگر در فکر ساخت یک کسب و کار آنلاین هستید، احتمالا این سوال در ذهن شما هم وجود دارد. به طور کلی همه ما به دنبال یک سایت خوب با ظاهر جذاب هستیم که برای مشتریان هم مناسب باشد و بتوانیم از آن به راحتی کسب درآمد کنیم.

 

7 نکته مهم که در طراحی سایت باید رعایت کنید

هیچ سررشته‌ای از طراحی سایت ندارم و نمی‌دانم سایتم باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟ اگر در فکر ساخت یک کسب و کار آنلاین هستید، احتمالا این سوال در ذهن شما هم وجود دارد.

 

به طور کلی همه ما به دنبال یک سایت خوب با ظاهر جذاب هستیم که برای مشتریان هم مناسب باشد و بتوانیم از آن به راحتی کسب درآمد کنیم.

 

اگر قصد طراحی سایت دارید و نمی‌دانید سایت‌تان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله تمامی ویژگی های یک طراحی سایت خوب و معتبر را به شما توضیح می‌دهیم.

 

به این ترتیب با فروشگاه ساز حرفه ای پرتال برای ساخت فروشگاه اینترنتی می‌توانید در کمتر از 1 روز و بدون نیاز به دانش فنی اقدام و کسب درآمد کنید.

 

ویژگی های یک سایت خوب

 

روش ساخت سایت اینترنتی را در مقاله «آموزش ایجاد وب سایت» به طور کامل توضیح دادیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید. البته بهتر است قبل از این که دست به کار شوید، با ویژگی‌های یک سایت خوب آشنا باشید. 7 فاکتوری که در ادامه به شما توضیح می‌دهیم، عملا فاکتورهای بسیار مهمی هستند و حتی در صورت عدم وجود یکی از آنها، بدون شک در آینده به مشکل می‌خورید.

 

1. ریسپانسیو بودن

 

ریسپانسیو سایتی است که به طور خودکار بر اساس دستگاه کاربران، طراحی‌اش تغییر کرده و به بهینه‌ترین شکل ممکن برای نمایش در می‌آید. این یعنی وقتی با تلفن همراه به آن مراجعه کنید، تمامی اِلمان‌های صفحه جایگاه‌شان تغییر می‌کند تا بتوانید به راحتی همه چیز را مشاهده کنید و وقتی با رایانه به آن بروید، همه چیز متناسب با اندازه صفحه نمایش تغییر خواهد کرد.

 

 

با توجه به اینکه از 5/6 سال پیش آمار کاربران موبایلی در سطح وب بیشتر از کاربران رایانه شده، عملا در صورت ریسپانسیو نبودن سایت‌تان، هم در بهینه سازی سایت در نتایج جستجو گوگل به مشکل می‌خورید و هم در جذب مخاطب و کسب درآمد. برای بررسی ریسپانسیو بودن و نبودن سایت، از ابزار responsivedesignchecker.com استفاده کنید.

 

2. بهینه بودن سرعت

 

بعد از ریسپانسیو، مورد بسیار پراهمیت بعدی، سرعت لود و عملکرد سایت شماست. منظور این است که وقتی آدرس سایت را در مرورگر وارد می‌کنید، چقدر طول می‌کشد تا سایت به طور کامل نمایش داده شود؟ همینطور چقدر زمان می‌برد تا بعد از کلیک روی هر لینک در سایت، صفحه جدیدی برای‌تان باز شود؟

 

سرعت هم مثل مورد قبلی، هم روی سئوی سایت تاثیر دارد و هم روی جذب مخاطب و کسب درآمد. برای بررسی میزان سرعت سایت، به سراغ سایت gtmetrix.com بروید. این سایت علاوه بر بررسی سرعت سایت شما و دادن یک نمره حدودی، مشکلاتی که باعث کاهش سرعت شده‌اند را هم به شما نمایش می‌دهد.

 

3. دسترسی‌پذیری

 

فرقی ندارد پروژه طراحی سایت‌تان را یک شرکت بزرگ انجام داده باشد یا یک طراح از داخل منزل خودش! در هر حال طرف مقابل وظیفه دارد نحوه کار کردن و مدیریت محتوا در سایت را به مدیر و صاحب سایت آموزش بدهد.

 

نکته مهمی که وجود دارد، این است که سایت مورد نظر نباید برای مدیریت نیاز به یادگیری مسائل خیلی پیچیده داشته باشد. این یعنی شما باید نهایتا با 1 الی 2 ساعت ویدیویی که طراح در اختیارتان قرار می‌دهد، با اصول و جزئیات مدیریت وب سایت‌تان آشنا شوید.

 

اگر این مورد برای شما اهمیت دارد، یک راست به سراغ سرویس‌های سایت ساز بروید. سایت سازها ابزاری هستند که کار با آن‌ها خیلی ساده است و نیازی هم به کدنویسی ندارند. به همین دلیل زودتر کار با آن‌ها را یاد می‌گیرید و می‌توانید کسب درآمد را شروع کنید.

 

4. UI و نمایش جذاب محتوا

 

احتمالا شما هم بارها در سطح وب با سایت‌هایی برخورد کرده‌اید که فونت متن‌شان بسیار درشت است، متن مقالات‌شان بهم ریخته، تصاویر در آن به خوبی نمایش داده نمی‌شود و... . در صورت برخورد با چنین سایت‌هایی، چه رفتاری نشان می‌دهید؟

 

 

تا جایی که ما می‌دانیم، اغلب مخاطبان سریعا از این سایت‌ها خارج شده و به سراغ سایت دیگری می‌روند. بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی سایت خوب، ظاهر یا اصطلاحا رابط کاربری (UI) جذاب است.

 

5. داشتن صفحات اصلی

 

اینکه در آینده قرار است در سایت‌تان محتواهای جدید و مقالات آموزشی منتشر شود یا نه، کاملا به خودتان بستگی دارد، اما زمانی‌که ‌سایت را از طراح دریافت می‌کنید، باید یک‌سری صفحات اصلی را برای‌تان ساخته باشد. چه صفحاتی؟

 

صفحه اصلی سایت،

صفحه درباره ما،

صفحه تماس با ما،

صفحه وبلاگ،

صفحه فروشگاه.

دقت کنید، اصولا طراحان سایت الزامی ندارند که حتما محتوای این صفحات را هم برای‌تان بنویسند، چراکه به غیر از صفحه اصلی، شما خودتان باید محتوای صفحات گفته‌شده‌ی بالا را نوشته و با توجه به جزئیات مورد نظر، آنها را تغییر بدهید. اما خب اگر از قبل بر سر این موضوع توافق داشته‌اید، باید محتوای صفحات گفته‌شده هم تامین شود.

 

6. امنیت و آموزش‌های لازم

 

اگر فقط یک حفره امنیتی کوچک در وب سایت شما باشد، هکرها می‌توانند در مدت کوتاهی آن را هک کرده و تمامی هزینه‌ها و زحماتی که برایش صرف کرده بودید را یک‌شبه به باد بدهند. بنابراین حتما از طراح سایت بخواهید به شما اطمینان بدهد که سایت امنیت کامل دارد. در درجه دوم هم به او بگویید تمامی نکات لازم برای امن نگاه داشتن سایت را به شما آموزش بدهد.

 

 

7. شرکت معتبر!

 

شاید کمی عجیب باشد، اما مهم‌ترین ویژگی یک سایت موفق، این است که توسط یک شرکت طراحی سایت معتبر یا حداقل طراح شناخته‌شده ساخته شده باشد. چون در این شرایط:

 

هزینه نامعقولی برای طراحی سایت از شما دریافت نمی‌شود،

خدمات کامل ارائه می‌شود،

در زمان نیاز شما را پشتیبانی کامل می‌کنند،

تمامی آموزش‌های لازم را به شما می‌دهند،

در صورت نیاز راهنمایی‌تان می‌کنند،

به موقع پروژه را تحویل‌تان می‌دهند،

و...

یک سایت حرفه‌ای و کامل بسازید

 

حالا که فهمیدید یک سایت خوب چه امکاناتی باید داشته باشد وقتش رسیده که آموزش ساخت سایت فروشگاهی را مطالعه کنید که یکی از بهترین راه های طراحی فروشگاه اینترنتی ، استفاده از پلتفرم پرتال است تا کسب و کار اینترنتی خودتان را بسازید.

 

اگر می‌خواهید همه این ویژگی‌ها را یکجا در سایت‌تان داشته باشید، سایت ساز پرتال این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه‌بر این موارد، پرتال پشتیبانی دائمی و رایگان دارد که در هر ساعت شبانه روز شما را راهنمایی می‌کنند یا اگر تغییری نیاز داشتید روی سایت‌تان انجام می‌دهند.

 

سمپاشی در پرند



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تغییر زمان بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: فرآیند بازگشایی مدارس شهری از ۱۵ آبان تا یکم آذر انجام می‌شود.

خبرگزاری میزان _ خبرگزاری صدا و سیما نوشت: علیرضا کاظمی در رابطه با بازگشایی مدارس گفت: فرآیند بازگشایی مدارس از یکم مهر آغاز شده و ۴۵ درصد مدارس که شامل مدارس روستایی و عشایری می‌شوند نیز بازگشایی شده اند.

وی افزود: فرآیند بازگشایی مدارس شهری از ۱۵ آبان تا یکم آذر انجام می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: مدارس ابتدایی در طرح اولیه ما شامل بازگشایی در آبان می‌شدند، اما هم اکنون طرح بازگشایی مدارس ابتدایی مسکوت مانده است و امیدواریم ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره هرچه زودتر تصمیم گیری کند.

مقالات بیشتر:تولید کننده پرده زبرا

وی تأکید کرد: در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص دهد که مدارس ابتدایی به صورت مجازی ادامه دهند ما قائل به این تصمیم هستیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان در مدارس که بازگشایی می‌شوند الزامی است و حضور نیافتن دانش آموز در مدرسه برای کلاس‌های حضوری به منزله غیبت است.

وی گفت: واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در حال انجام است و از این بابت هیچ نگرانی نداریم.

کاظمی تصریح کرد: ۱۱۷ کشور دنیا مدارس را بدون واکسیناسیون دانش آموزان بازگشایی کرده اند.

وی افزود: نامه‌ای به رئیس جمهور داده ایم و منتظر دستور ایشان برای بازگشایی مدارس هستیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده بود مدارس زیر ۳۰۰ دانش آموز در نیمه اول آبان و مدارس بالای ۳۰۰ دانش آموز در نیمه دوم آبان بازگشایی خواهد شد.

مقالات دیگر:خانه سالمندان شرق تهران



:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چرا پرده زبرا به پرفروش‌ترین پرده بازار تبدیل شده است؟

فروش عمده پرده زبرا

 

قالیشویی تهرانپارس

پرده زبرا به دلیل ویژگی هایی که دارد از محبوب ترین انتخاب های مشتریان است. اما چرا این پرده در دکوراسیون منزل جزو انتخاب های اصلی افراد است؟ دلایلش را اینجا بخوانید.

 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پرده های مدرن عموماً ساده و بدون تزئین هستند و بیشتر در رنگ های خنثی دیده می شوند. پرده های پارچه ای، شید استاندارد و ساده، پرده پانچ، دو مکانیزم، کرکره ای، مدرن مکانیزه و زبرا از انواع پرده های مدرن موجود در بازار هستند. یکی از دلایلی که پرده زبرا بیش از سایر پرده های مدرن مورد توجه و استقبال قرار گرفته است امکان تنظیم نور با این نوع پرده است. پرده های والان دار به امکان استفاده از نور را نمی دهد در صورتی که با استفاده از پرده زبرا می توانید به هر میزان که بخواهید از نور طبیعی ورودی بهره مند شوید. استفاده از این نوع پرده راحت تر از سایر پرده ها بوده و از دوام بیشتری نیز برخوردار است. پرده زبرا نصب آسانی دارد و شستشوی آن به نسبت سایر پرده ها راحت تر است. این پرده ها قابلیت مکانیزه شدن و هوشمند سازی دارند؛ یعنی شما می توانید با استفاده از موبایل یا کنترل از راه دور پرده را جمع و یا باز کنید.

 

پرده زبرا چیست؟

 

پرده زبرا شبیه پرده های کرکره ای هستند و آنها را با نام های دبل رول یا پرده دوبل هم می شناسند. جنس این پرده از پارچه و دارای یک لایه تور و یک لایه پارچه است. تفاوت پرده زبرا و کرکره ای جنس آن است. هرچند تنوع زیادی دارند و در انواع مختلف در بازار موجودند اما جنس پارچه آن سبب برتری بخشیدن پرده های زبرا به پرده های کرکره ای شده و آن ها را بادوام تر می دانند. انواع پارچه های پلیسه، طرح دار، ساده، سیلویت و حتی چاپ طرح دلخواه شما روی پارچه می توانند پارچه های تشکیل دهنده پرده زبرا باشند. همان طور که از اسم این نوع پرده پیداست خطوطی افقی شکل دارد و یکی در میان رنگی است. یکی دیگر از عواملی که باعث محبوبیت پرده های زبرا شده این است که قابلیت های پرده های شید و کرکره ای را به صورت همزمان دارد.

 

زبرا چگونه کار می کند؟

 

پرده های زبرا در سه نوع دستی، برقی و اتوماتیک در بازار عرضه می شوند. در حالت دستی کنار پرده زنجیر ها و طناب هایی وجود دارند که تنظیمات پرده به وسیله آن ها صورت می گیرند و بیشتر پرده های زبرا از این نوع هستند. با کشیدن طناب هایی که کنار پرده آویزان است میتوان پرده را تا هر اندازه ای که مایل باشید جمع کنید و برای دوباره باز کردن پرده از همین طناب استفاده می کنیم. زنجیری که کنار پرده وجود دارد برای تنظیم میزان نور عبوری تعبیه شده است. شما می توانید میزان نور ورودی را از ۱۹ تا ۹۰ درصد تنظیم کنید. اگر بخواهید از تمام نوری که امکان ورود دارد استفاده کنید می توانید با استفاده از طناب پرده را به طور کامل به بالا جمع کنید و در صورتی که می خواهید از وسایل خود در برابر نور محافظت کنید و نور فیلتر شده را وارد محیط کنید مثل زاویه دادن به میله های پرده کرکره ای نوار های موازی پرده ها را به هر میزان که مطلوب شماست کنار هم یا روی هم قرار دهید.

 

انواع پرده زبرا و کاربرد ها و مزایا

 

رایج ترین انواع پرده های زبرا به دسته های ساده یا کلاسیک، سه بعدی و کودک تقسیم می شوند. پرده زبرا ساده به صورت تک رنگ و یا طرح چوب در بازار در دسترس عموم قرار گرفته است و از اولین انواع پرده زبرا است. امروزه پرده های زبرا کلاسیک در انواع گل دوزی شده و پلیسه یافت می شود. پرده های زبرا کودک را طرح آن از سایر پرده های زبرا جدا می کند. پرده های زبرا در این نوع دارای طرح های کارتونی و عروسکی هستند که می توانند انتخاب مناسبی برای اتاق کودکان باشند. پرده های زبرا سه بعدی به دسته ای از پرده های زبرا گفته میشود که دارای طرح های سه بعدی هستند و بیشتر برای اتاق نوجوانان، آشپزخانه و فضاهای اسپرت استفاده می شوند. یکی از مزایای پرده زبرا کم اشغال کردن فضاست و اینکه به راحتی می توانند در فرورفتگی پنجره ها قرار بگیرند و در بیشتر سبک های دکوراسیون قابل استفاده هستند.

 

 

مقایسه نصب و قیمت زبرا با سایر پرده ها

 

پرده زبرا دارای یک بخش فلزی است که در کارخانه مونتاژ می شود و یک بخش اصلی نیز دارد. برای نصب پرده زبرا ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید آن را به سقف وصل کنید یا از روش مرسوم تر، یعنی وصل کردن آن به دیوار بالای پنجره استفاده کنید. نصب را خودتان هم می توانید انجام دهید؛ برای این کار به وسیله ای برای علامت گذاری، متر، پیچ و رول پلاک و دریل و چکش نیاز دارید. ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر از لبه پرده به سمت داخل را علامت زده و پس از سوراخ کردن آن با پیچ و رول پلاک پایه دیواری را نصب کنید. سپس با استفاده از شیار های پشتی، پرده را در آن چفت می کنیم. نصب آن از سایر پرده ها آسان تر است و خودتان به راحتی می توانید از عهده انجام آن برآیید. همچنین به دلیل دوام بالای پرده های زبرا در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید و با توجه به اینکه پرده های زبرا با انواع مختلف پارچه در بازار موجودند از نظر قیمتی با طیف نسبتاً وسیعی روبرو هستیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کرونا باعث شده تا فالگیران مجازی افزایش پیدا کنند و حسابی کار و کاسبی‌شان سکه شود. آن‌ها حداقل روزی ۴۰۰ هزار تومان از اینستاگرام درآمد دارند.

به گزارش جامعه ۲۴ - هرچقدر اینستاگرام وقت گذرانده باشید ممکن نیست تا حالا با صفحات فال‌های روزانه برنخورده باشید. صفحه‌هایی با دنبال کننده زیاد و زنانی که با صدای زیبا، سرنوشت هفتگی و ماه شما را می‌گویند! کافی است چند روزی آن‌ها را دنبال کنید تا جذب شوید. اول شاید برای سرگرمی جذب این صفحات شوید، اما آن کسی که پشت این صفحه نشسته است خوب ذهن شما را می‌خواند و گرفتارتان می‌کند.

کرونا باعث افزایش رمالی مجازی شد

زن جوان برای گرفتن فال وارد صفحه‌ای با ۴۲ هزار دنبال کننده می‌شود و هر روز فال را روی صفحه‌اش منتشر می‌کند. بعد از دو روز جواب دایرکت را می‌دهد و می‌گوید برای گرفتن فال اختصاصی قیمت‌ها متفاوت است. فال قهوه ۴۰ هزار تومان، فال تاروت ۵۰ هزار تومان و فال چایی ۳۵ هزار تومان. وقتی آدرس را درخواست می‌کنیم می‌گوید فال حضوری ندارند و به خاطر کرونا فقط تلفنی یا اینترنتی فال می‌گیرند.

وقتی اعتمادش جلب می‌شود می‌گوید این صفحه برای جذب مشتری است و من روزی حداقل ۱۲ فال برای مخاطبان و مشتریانم می‌گیرم و حداقل روزی ۴۰۰ هزار تومان از این کار درآمد دارم.

زن ۳۳ ساله می‌گوید لیسانس مدیریت دارد و وقتی کار مناسبی پیدا نکرده است از طریق یکی از دوستانش با یک مربی فالگیری آشنا شده و با پرداخت ۱۰ میلیون تومان فالگیری را آموزش دیده است. خودش می‌گوید ۶۰ درصد مواردی را که می‌گوید درست درمی‌آید برای همین مشتریانش ثابت هستند و به او اعتماد دارند.

این زن در مورد اینکه موکل دارد یا نه، می‌گوید: من به این چیز‌ها اعتقاد ندارم و کار را یاد گرفته ام. یک جورایی این کار را سرگرمی می‌دانم و قرار نیست هرچه من می‌گویم درست در بیاید.

بیشتر بخوانید: ادمین اینستاگرام

او در مورد اینکه چرا تلفنی یا مجازی فال می‌گیرد؟ می‌گوید: کرونا است و ما هم باید مراقب خودمان باشیم. کرونا باعث شده تا خیلی‌ها برای خودشان در مجازی فال روزانه می‌گذارند و خودشان را پیشگو یا فالگیر می‌دانند، اما این موضوع دروغ است و آن‌ها این‌کاره نیستند. کرونا کار و کاسبی برخی‌ها را سکه کرده و همین موضوع باعث شده در یک سال اخیر دست در کار ما زیاد شود.

چگونه زن جوان ما را سرکیسه کرد

زن جوان به همراه دوستش برای زندگی‌شان تصمیم داشتند کار‌های ریادی را انجام دهند. دوستانشان آدرس زن میانسالی را به او دادند که در نیاوران دفتر پیشگویی و فالگیری دارد. آن‌ها خوشحال بودند که مشکلشان حل می‌شود و پیشرفت می‌کنند. آن‌ها هفته‌ای دو روز پیش زن فالگیر می‌رفتند و خوشحال بودند او چیز‌هایی را از زندگی آن‌ها می‌داند. بعد از ۵ جلسه زن فالگیر وقتی می‌فهمد این زنان میلیاردر هستند، برای آن‌ها کیسه می‌دوزد و برای جلسات بعد مدعی می‌شود اگر می‌خواهید بدانید چه در انتظارتان است باید ویژه پول دهند.

زنان جوان که فکر می‌کردند به آرزویشان رسیده اند در ۶ ماه دو میلیارد تومان به زن فالگیر دادند، اما زن میانسال چیز جدیدی نداشت به آن‌ها بگوید و حتی آن‌ها را تهدید می‌کرد. در این زمان دو زن جوان تازه فهمیدند که چه کلاهی سرشان رفته است برای همین از او به اتهام اخاذی و کلاهبرداری شکایت کردند و زن فالگیر دستگیر شد. این زن اعتراف کرد وقتی فهمیدم آن‌ها پولدار هستند به فکر اخاذی و سرکیسه کردن آن‌ها افتادم که بعد یک مدت آن‌ها نیت من را فهمیدند و از من شکایت کردند.

کلاهبرداری در پوشش فالگیری

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در مورد کلاهبرداری در پوشش رمالی می‌گوید: متهمان مجازی که در پوشش رمالی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، به بهانه پیش بینی آینده، باز کردن بخت، فال و دعانویسی به افراد شماره حساب می‌دهند و بعد با دروغ آن‌ها را سرکار می‌گذارند.

وی ادامه داد: عمده این افراد کلاهبردار هستند و فقط به فکر سرکیسه کردن افراد هستند.

به گفته پاشایی بهتر است افراد به سمت اینگونه کلاهبرداران نروند چرا که ممکن است از لحاظ مالی از آن‌ها سوء استفاده کنند.

مقالات دیگر:قالیشویی مرزداران



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

راهنمای تغذیه در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ابلاغ شد

 

متخصص تغذیه تهرانپاراس

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، راهنمای تغذیه در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را ابلاغ کرد. به گزارش ایرنا از وبدا، علیرضا رییسی

 

قالیشویی مجیدیه

تحریریه زندگی آنلاین : معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، راهنمای تغذیه در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را ابلاغ کرد. به گزارش ایرنا از وبدا، علیرضا رییسی در این ابلاغیه با اشاره به تاثیرگذاری تغذیه در شرایط مختلف سلامت و بیماری و همچنین شرایط جدید کشور در واکسیناسیون گروه‌های مختلف جامعه تاکید کرده است: راهنمای تغذیه در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در سطوح مختلف ارائه خدمات سرپایی و مراکز واکسیناسیون تحت پوشش به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

 

در این راهنما بر لزوم آشنایی با مواد غذایی که به سلامت و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن در زمان واکسیناسیون کمک می‌کند تاکید شده است تا بتوانید علائم و عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون را به حداقل رسانده و سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. در بخشی از راهنمای تغذیه در واکسیناسیون توصیه شده است: زمان واکسیناسیون نباید ناشتا باشید و لازم است صبحانه یا میان‌وعده ساده‌ای مصرف کنید و شب قبل از واکسیناسیون نیز غذای سبک مانند سوپ حاوی مرغ، سبزی‌های سبز تیره تازه (اسفناج، جعفری وکلم بروکلی) میل کنید. همچنین قبل و بعد از واکسیناسیون مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید، تأمین آب بدن به میزان کافی قبل و بعد از تزریق واکسن کووید ۱۹ بسیار مهم است. بر اساس توصیه‌های ذکر شده در این راهنما رعایت طولانی‌مدت یک رژیم غذایی سالم، پاسخ ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و به ما کمک می‌کند تا علاوه بر مبارزه بهتر با عفونت‌ها، پاسخ ایمنی قوی‌تری به واکسیناسیون داشته باشیم. مصرف روزانه ۵-۳ واحد از گروه سبزی‌ها و ۴-۲ واحد از گروه میوه‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها شامل روی، سلنیم، ویتامین A و ویتامین C را که برای عملکرد بهتر سیستم ایمنی لازم هستند، تأمین می‌کند.

 

مصرف کافی سبزی، سالاد و میوه قبل و پس از واکسیناسیون همراه با وعده‌های غذایی و در میان‌وعده‌ها توصیه می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شفقنا رسانه- نهاد نظارتی ضد انحصار کانادا روز گذشته از صدور حکم دادگاه برای تحقیقات از گوگل در مورد کسب و کار تبلیغات آنلاین این شرکت خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در جریان تحقیقات مذکور مشخص می‌شود آیا گوگل از تسلط خود بر بازار تبلیغات آنلاین برای آسیب زدن به رقبا سوءاستفاده کرده است یا خیر.

مقالات بیشتر:گوگل ادورز

بر طبق حکم دادگاه گوگل موظف به ارائه سوابق و اطلاعات مکتوب مرتبط با تحقیقات کانادا است. مقامات کانادایی می‌گویند این تحقیقات فعلاً در جریان است و هنوز هیچ نتیجه‌گیری به عمل نیامده است.

گوگل به علت انحصارطلبی تجاری در بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی مورد پیگرد قضائی قرار گرفته و این تحقیقات حوزه‌هایی همچون سیستم عامل اندروید، تبلیغات آنلاین، جستجوگر گوگل و غیره را در برمی‌گیرد.

مقالات بیشتر:مرکز توانبخشی سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

آیا طراحی سایت و سئو می تواند شما را میلیونر کند؟
 
 
 
در دنیای امروز اکثر مشاغل و کسب و کارها به اینترنت و فضای مجازی روی اورده اند. با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی مشاغل مختلف درصدد برامدند تا برای معرفی کسب و کارشان با هدف گسترش و توسعه بازار وب سایت طراحی کنند.
 
 
دو رکن اساسی در طراحی وب سایت دانش و زیبایی شناختی است. دو عنصر نام برده دست به دست هم می دهند تا وب سایتی ایده آل طراحی گردد. به همین دلیل است که گفته می شود طراحی سایت مجموعه ای از هنر و خلاقیت است. دو عنصر نام برده در کنار دانش مهندسی می تواند نماینده شما و کسب و کارتان در دنیای مجازی باشد. ویژگی های اساسی یک وب سایت خوب سرعت لود بالا،ظاهری شکیل و زیبا،رابط کاربری خوب و همچنین داشتن استانداردهای سئو است. اساسا سایت ها به دو روش کلی طراحی می شوند. روش اول طراحی با استفاده از قالب های اماده به کمک وردپرس و جوملا و روش دوم طراحی سایت اختصاصی با استفاده از کد نویسی.
 
 
 
با طراحی سایت به شیوه استفاده از قالب های اماده میتوان از وردپرس استفاده کرد. زمانی پیاده سازی سایت با استفاده از قالب های اماده انجام می شود که سایتی مد نظرتان باشد که امکانات رایج سایت های فروشگاهی و شرکتی را داشته باشد. وب داران سایت مورد نظر شما را متناسب با نیازتان پیاده سازی می کند. سایت های وردپرسی علاوه اینکه طبق اصول سئو پیاده سازی می شوند ، ریسپانسیو بوده، امنیت و همچنین سرعت بالایی دارند.
 
 
 
طراحی سایت های اختصاصی مربوط به سایت هایی است که ایده های منحصر به فرد در پیاده سازی دارند و طراحان ناگریزند از پایه شروع به کار کنند. در سایت های اختصاصی برنامه نویسی از صفر شروع می شود. به همین دلیل است که طراحی این گونه سایت ها فارغ از هر گونه محدودیت است. طراحان در طراحی سایت های اختصاصی دستشان باز است و می توانند ایده های خاص خود را پیاده سازی کنند. سایت ها از لحاظ شیوه پیاده سازی به دو دسته داینامیک و ایستا تفکیک می شوند.
 
سایت های ایستا به سایت هایی گفته می شود که به روز رسانی و ایجاد تغییرات بعد از پیاده سازی سایت توسط کاربران عادی قابل انجام نیست و توسط خود طراحان سایت انجام می شود. زیرا نیاز به اطلاع داشتن از دانش کد نویسی و برنامه نویسی است حال انکه سایت های پویا برای به روز رسانی خود از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنند که کار کردن با انها نیازی به داشتن دانش برنامه نویسی نمی باشد. سایت های استاتیک ارزان تر طراحی می شوند ولی برای به روز رسانی انها مجددا نیاز به پرداخت هزینه است. از این رو امروزه در دنیای اینترنت و تجارت الکترونیک سایت های داینامیک پرطرفدار تر هستند.


:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()