نوشته شده توسط : onlinetabliq

اجبار شاید بهترین کلمه‌ای باشد که بتوان برای کسی که پایش به خیابان کاظمی می‌رسد، به کار برد. برای تازه عروس‌ها این موقعیت سخت‌تری است. تازه عروس‌ها دوست دارند زندگی‌شان را با وسایل نو شروع کنند، اما گاهی اجبار باعث می‌شود پاشنه کفششان را بالا بکشند، کیفشان را بیندازند بر دوششان و سر از خیابان کاظمی درآورند، خیابانی که پر از سمساری است، سمساری‌هایی که وسایل خانه، نو و کهنه می‌فروشند.

شرایط اقتصادی امروز باعث شده بعضی‌ها برای خرید جهیزیه سری به راسته وسایل دسته دوم بزنند. به گفته سمساری‌های این منطقه، روزی یکی دو تازه عروس برای نگاه کردن به اجناس مراجعه می‌کنند.

از پل که می‌پیچیم، انگار اشتباه آمده باشیم صحنه به شکل عجیبی تغییر می‌کند. اول از همه یخچال‌ها به استقبال می‌آیند و بدون لک، تمیز و نو ایستاده‌اند ابتدای خیابان. انگار آنها را برای خوشامدگویی آنجا گذاشته‌اند. برخی یخچال‌ها هم کهنه، زخم‌خورده و کثیفند. دل و روده بعضی‌هایشان، کشو، سیم و حتی موتورشان جایی در کنارشان نشسته‌اند.

در میان یخچال‌ها، کمدها، جاکفشی‌ها و مبل‌ها بازدیدکننده‌ها را تماشا می‌کنند. آن طرف هم، فرش‌ها و گلیم‌ها دورهمی تشکیل داده‌اند.

اینجا خیابان کاظمی تهران است، جایی پر از وسایل دست دوم، نو و کهنه. جایی که به جای درخت، از زمین وسایل کهنه روییده است.

مقالات بیشتر:لیست سمساری غرب تهران به همراه آدرس و شماره تماس



:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

قرچک|اجرای دوره آموزشی ویژه مسئولان و مددجویان مراکز اقامتی ترک اعتیاد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک گفت: مقرر است دوره آموزشی مهارت آموزی برای مسئولان و مددجویان مراکز اقامتی ترک اعتیاد در سطح استان تهران(تحت نظارت بهزیستی استان تهران) توسط بهزیستی قرچک اجرا شود.

 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان قرچک، اردشیر بهرامی افزود: اداره بهزیستی با استفاده از رویکردهای اجتماع محور و خانواده محور توانسته است در سال ۹۸ تعداد ۲۵۰۰ نفر و در شش ماه اول سال جاری تعداد ۱۸۰۰ نفر از شهروندان قرچک در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی با تأکید بر پیشگیری از اعتیاد و خشونت ها را اجرا کند.

 

وی گفت: یکی از فعالیت های جدی بهزیستی که در مراکز و مؤسسات تحت نظارت خود انجام می دهد، برنامه های فرهنگی، آموزشی، ورزشی، تئاتر و نقاشی کودکان، هنر، فیلم برداری و ... است و همچنین برای کاهش اعتیاد در محلات حاشیه نشین شهری(محله پوئینک) برنامه هایی را به اجرا درآورده است.

 

مقالات دیگر: کمپ ترک اعتیاد در جنوب تهران



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

حوزه/آیین عقد زوج پرستار میبدی در سالن مجهز این شهر و با رعایت پروتکل های بهداشتی، به همت خادمیاران رضوی میبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، سید محمد حسن علایی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به همت خادمیاران کانون خدمت رضوی محله شهیدیه و بارجین، بسیجیان و خیرین، همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها، مراسم عقد رایگان زوج پرستار میبدی در سالن مجهز این شهر و با رعایت پروتکل های بهداشتی، شامل سفره و تزئینات کامل برگزار شد.

مسئول کانون محلی شهید علوی شهر میبد با اشاره به آمادگی دفتر کانون محلی شهید علوی شهیدیه برای رفع مشکلات جوانان محله و تهیه جهیزیه و ازدواج آسان گفت: امیدواریم در آینده نزدیک در زمینه ساخت مسکن جوانان نیز اقدامات ارزشمندی صورت گیرد.

سفره یلدای مهربانی در میبد گشوده شد

به همت دو نفر از خادمیاران کانون خدمت رضوی محله شهیدیه و بارجین ( شهید علوی ) وبه مناسبت شب یلدا ، ۵ کیک خانگی و ژله تهیه و به پنج کودک یتیم اهداشد و به همت یکی دیگر از خادمیاران کانون محلی سفره کوچکی برای دو خانواده ای که مادر نداشتند، با تهیه مقداری آجیل و میوه پهن شد.

چهار نفر از خواهران خادمیار کانون خدمت رضوی محله نیز با همکاری مؤسسه لبخند شهیدیه، ۱۱۰ بسته یلدایی شامل مرغ، هندوانه، ژله و ماسک تهیه ، بسته بندی و بین ۱۱۰ خانواده نیازمند محله توزیع کردند.

به همت یکی از خادمیاران کانون خدمت رضوی محله شهیدیه و بارجین شهرستان میبد به مناسبت ولادت حضرت زینب( س ) و روز پرستار ۲۰۰ماسک توسط یکی از خادمیاران کانون محلی تهیه و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بسته بندی و بین ۳۰ خانواده نیازمند توزیع شد.

به همین مناسبت ۱۰۰۰عدد ماسک توسط کانون خدمت رضوی محله شهیدیه و بارجین ( شهید علوی ) شهرستان میبد توسط تعدادی از خادمیاران کانون محلی و تعدادی از بسیجیان بین اهالی محل توزیع شد.

بر اساس این گزارش به مناسبت  میلاد حضرت زینب (س) ۱۶۰بسته معیشتی بین نیازمندان تحت پوشش کانون محلی خدمت رضوی محله مهرجرد میبد توزیع شد.

مقالات بیشتر:لیست دفاتر ازدواج در جنوب تهران به همراه آدرس و شماره تماس



:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کشمکش بر سر متادون، داروی مخدر قوی!

فعالیت 10هزار مرکز ترک اعتیاد بدون توزیع متادون مختل خواهد شد اما داروسازان معتقدند این دارو فقط باید در داروخانه ها توزیع شود؛ دعوا بر سر چیست؟

 

فعالیت 10هزار مرکز ترک اعتیاد بدون توزیع متادون مختل خواهد شد اما داروسازان معتقدند این دارو فقط باید در داروخانه ها توزیع شود؛ دعوا بر سر چیست؟

 

به گزارش شفاآنلاین: خانواده‌های معتادان نامش را زیاد شنیده‌اند؛ «متادون». یک داروی مخدر قوی که طی سال‌های اخیر به عنوان دارویی رسمی و موردتایید پذیرفته شده است تا جایگزین موادمخدر معتادان شود و هموارکننده راه درمان آن‌ها. حالا دعوا بر سر این است: «چه کسی مسئول توزیع متادون‌هاست».

 

هم‌اکنون توزیع متادون توسط کلینیک‌های ترک‌اعتیاد انجام می‌شود؛ به این شکل که این کلینیک‌ها طبق سهمیه مبتنی بر تعداد معتادان تحت‌درمان، میزان داروی موردنیاز را از دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت و از آن در روند بهبود و ترک اعتیاد معتادان استفاده می‌کنند. حالا اما این شیوه کار، منتقدانی جدی دارد که خواستار تغییر فرایند موجود و توزیع متادون در داروخانه‌ها به جای کلینیک‌ها هستند.

 

11 هزار داروخانه؛ 10 هزار مرکز ترک اعتیاد!

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، از جمله این منتقدان است و برای مخالفت خود با شیوه فعلی، استدلال‌هایی دارد. دکتر «سیدعلی فاطمی» در گفت‌وگو با خراسان می‌گوید: «از همان سال 1380 که قرار شد برای درمان معتادان، داروی مخدر جایگزین مواد مصرفی آن‌ها شود، در آیین‌نامه وزارت بهداشت تخلفی رخ داد و به مراکز درمان اعتیاد اجازه دادند این داروهای مخدر را تحویل بگیرند و بین معتادان توزیع کنند. البته در آن زمان به دلیل کم‌بودن تعداد این مراکز، حساسیت زیادی وجود نداشت و تصور نمی‌شد به شرایط امروز برسیم که 11 هزار داروخانه در کل کشور داشته باشیم و در مقابل تعداد مراکز ترک اعتیاد حدود 10 هزار مرکز باشد که در واقع 10 هزار مرکز فروش داروی مخدر است».

 

جای دارو در داروخانه است

وی تصریح می‌کند: «اگر نسبت جمعیت را در نظر بگیریم، در هیچ‌کجای جهان تعداد مراکز درمانی اعتیاد به تعدادی که در کشور ما وجود دارد نیست و این نشان می‌دهد که روند طی‌شده درست نبوده است. ضمن آن‌که خروجی آمار اعتیاد هم تایید می‌کند که اجرای برنامه‌های این حوزه و عملکرد مراکز درمان اعتیاد موفقیت‌آمیز نبوده است. علاوه بر این، در هیچ‌کجای جهان اجازه فروش دارو به چنین مراکزی داده نمی‌شود، چراکه جای دارو در داروخانه است». نایب رئیس انجمن داروسازان کشور می‌افزاید: «اگر قرار باشد توزیع داروی مخدر در این مراکز ادامه داشته باشد، سایر صنف‌ها هم چنین درخواستی خواهند داشت، مانند مراکز شیمی‌درمانی که اعلام کرده‌اند می‌خواهند داروهای بیماران‌شان را خودشان توزیع کنند، یا مراکز زیبایی که سهمیه بوتاکس خواسته‌اند، یا خیلی گروه‌های دیگر. در حالی که ما به این رویه انتقاد داریم؛ چراکه تجربه جهانی هم چنین اقداماتی را رد می‌کند و اجازه آن را نمی‌دهد».

 

ادعاهای عجیب یک کارشناس

با یکی از کارشناسان حوزه ترک‌اعتیاد که تجربه‌ای چندساله در این زمینه دارد هم گفت‌وگو می‌کنم که البته درخواست می‌کند نامش را در گزارش ذکر نکنم. او ادعاهایی را مطرح می‌کند که فعالیت کلینیک‌های ترک‌اعتیاد را زیر سوال می‌برد و اتهاماتی را متوجه آن‌ها می‌سازد: «اگر میزان درآمد کلینیک‌های درمان اعتیاد را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که در حالت طبیعی درآمد زیادی ندارند اما اگر این‌طور باشد، چرا امتیاز فعال‌کردن این مراکز بیش از 500 میلیون تومان است؟ داروهایی که این مراکز به صورت سهمیه‌ای دریافت می‌کنند به چندین برابر قیمت در بازار آزاد به فروش می‌رسد. مثلا قیمت یک بسته متادون 100 تایی، 30 هزار تومان است اما در بازار آزاد، هر یک قرص متادون 12 هزار تومان فروخته می‌شود». ادعای او این است که در صورت توزیع متادون در داروخانه‌ها، امکان تخلفات کاهش می‌یابد و توزیع آن به معتادان منطقی خواهد شد.

 

نظارت‌های چند لایه روی فعالیت مراکز

اما این سکه روی دیگری هم دارد و فعالان کلینیک‌های درمان اعتیاد، با رد ادعای مطرح‌شده، از عملکرد خود دفاع می‌کنند.

 

با دکتر «عباس محدث‌حکاک» رئیس انجمن صنفی درمانگران اعتیاد در خراسان رضوی گفت‌وگو می‌کنم. دکتر محدث می‌گوید: «آن‌قدر که روی فعالیت همکاران ما نظارت وجود دارد، روی هیچ حوزه کاری دیگری نظارت نیست. سازمان بهزیستی، معاونت درمان و معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی و همچنین شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی فعالیت ما نظارت دارند و علاوه بر این برخی نظارت‌ها و بازرسی‌ها هم توسط بازرسان پیمانی دیگر سازمان‌ها انجام می‌شود. بنابراین تخلفات مطرح‌شده در حد ادعاست».

 

وی درباره روند استفاده از متادون در این مراکز هم توضیحاتی می‌دهد که پاسخی به موضع انجمن داروسازان است: «روند درمان معتاد در کلینیک‌های ما، مطابق پروتکل‌های جهانی است که به صورت تیمی و با همکاری یک پزشک دوره‌دیده، پرستار، مشاور و ... انجام می‌شود.

شاید بخواهید بخوانید: کمپ ترک اعتیاد شمال تهران

توزیع داروی متادون که خیلی‌ها آن را برجسته می‌کنند، فقط یک کار کوچک و اقدام اولیه ماست که از آن برای جذب معتاد و وارد‌کردنش به چرخه درمان استفاده می‌کنیم؛ اما این روند با مشاوره‌های فردی، خانوادگی، تست‌های مختلف و ارتباط مستمر با او ادامه می‌یابد. نکته مهم‌تر این‌که متادون مرگ و میر بالایی دارد و اگر مصرف آن خودسرانه و بدون نظارت پزشک و پرستار باشد، تبعات گسترده‌ای خواهد داشت اما در مراکز ما به هنگام مصرف متادون، تمامی اقدامات مراقبتی و کمک‌های اولیه پیش‌بینی شده است تا در صورت بروز مشکل برای فرد مصرف‌کننده، مورد استفاده قرار بگیرد».

 

دکتر محدث می‌افزاید: «با توزیع متادون در کلینیک‌های درمانی، بسیاری از بیماران از چرخه سیستم قاچاق خارج شده‌اند و شبکه قاچاق هم از این برنامه لطمه خورده است، علاوه بر آن با مصرف متادون، بیماران از حالت مجرم‌بودن خارج می‌شوند و خلق و خوی آن‌ها تلطیف می‌شود که بستر ادامه درمان و طی‌شدن مراحل بعدی را هموار می‌کند». وی به این نکته هم اشاره می‌کند که : «در صورت توزیع متادون در داروخانه و ممنوع‌شدن انجام این کار در کلینیک‌های درمانی اعتیاد، عملا کار همکاران ما مختل خواهد شد؛ چراکه اولین مرحله روند درمانی ما از بین می‌رود و طبیعتا ادامه آن با مشکل مواجه خواهد شد».

 

با این اوصاف باید دید، تصمیم نهایی مسئولان سازمان غذا  و دارو، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاه‌های مرتبط درباره نحوه توزیع متادون در کشور چه خواهد بود؛ آیا داروخانه‌ها متولی توزیع این داروی مخدر خواهند شد یا کلینیک‌های ترک اعتیاد همچنان می‌توانند با توزیع آن، روند درمانی بیماران خود را ادامه دهند. روزنامه خراسان



:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

میدان امام حسین(ع)، خیابان مازندران، راسته سمساری‌ها. خیابان شلوغ است اما پیاده‌رو خلوت. تک‌وتوکی مشتری به داخل مغازه‌ها می‌روند و دست خالی برمی‌گردند. بعضی از این مغازه‌ها مبل‌های به ظاهر نو و تمیز را بیرون از مغازه چیده‌اند و بعضی دیگر وسایلی همچون یخچال و تلویزیون را داخل مغازه ردیف کرده‌اند. حسینی یکی از فروشندگان مبل به «دنیای اقتصاد» می‌گوید که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش فروش داشته‌ است. به گفته او که جوانی تقریبا ۳۰ ساله است و روی یکی از مبل‌های پیاده‌رو نشسته است «وضع جیب مردم خراب است. اختلاف قیمت مبل اینجا تا یافت‌آباد در بعضی از وسایل به ۵۰ درصد هم می‌رسد. یعنی مبلی که یافت‌آباد ۱۰ میلیون به فروش می‌رسد اینجا ۵ میلیون است. درسته که استفاده شده و دست دوم است اما وسیله از کار افتاده نیست.» یکی از فروشندگان این بازارچه به «دنیای اقتصاد» می‌گوید که فروش او نیز حداقل ۵۰ درصد کاهش داشته است: «مشکل اینجاست که فروشنده‌ها هم قیمت‌ها را بالا می‌برند. یکی قصد مهاجرت دارد یا خرید وسایل نو، مثلا ۵ سال پیش هم این وسایل را خریده اما بر اساس قیمت دلار نرخ‌گذاری می‌کند. خب وقتی ما گران بخریم مجبوریم گران هم بفروشیم. مردم همه زندگی‌شان را بر اساس دلار چیده‌اند.» به گفته مهدوی، او از ابتدای سال نزدیک به ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است. او به یکی از مبل‌های کنار خود اشاره می‌کند: «مبلی که ۴ میلیون می‌ارزد را مردم می‌فروشند ۸ میلیون چون دلار بالا رفته. ما هم دست به سر و رویش می‌کشیم و ۱۰ میلیون می‌فروشیم. این مبل ۱۰ میلیون تومان نمی‌‌ارزد ولی خب با توجه به بازار قیمتش همین است. همین دو ماه پیش شاگرد یکی از هم‌چراغ‌ها می‌خواست ازدواج کند، نمی‌توانست بخرد. مگر همه مردم دکتر و مهندس هستند که درآمد آنچنانی داشته باشند، پس تکلیف کارگر چیست؟» به گفته مهدوی تعداد زوج‌های جوانی که برای خرید جهیزیه به بازار اجناس دست دوم سر می‌زنند نسبت به پارسال۵۰ درصد بیشتر شده اما قیمت‌ها آنقدربالا است که حتی به خرید کالایی که ایراد دارد هم راضی می‌شوند.

مقالات بیشتر: لیست سمساری شرق تهران به همراه تلفن و آدرس



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ویروس کرونا شرایط های ویژه ای را برای ما اهالی کاشان به وجود آورده است.

شیوع گسترده آن و ارقام خروجی از بیمارستان شهید بهشتی کاشان نشان می دهد که بی تفاوتی نسبت به این بحران می تواند عواقب جبران ناپذیری برای زندگی حال و آینده ما در پی داشته باشد.

رعایت شیوه نامه های بهداشتی یک ایده و یا تز روشنفکرانه برای مقابله با این ویروس ناشناخته نیست بلکه یک اصل برای مبارزه با آن است تا بتوان زنجیره شیوع این ویروس را قطع کرد.

از شنبه هفته پیش بنا به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بسیاری از مشاغل محدود و یا تعطیل شد تا با امید به این محدودیت ها شاهد کاهش بار مراجعه و یا بستری بیماران مبتلا به مراکز درمانی و در پی آن کاهش آمار متوفیان باشیم.

خوشبختانه این موضوع در کاشان با همکاری مردم و اصناف شهرستان کاشان به خوبی انجام شد و نتایج آن را مطمئنا در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

در حالیکه بسیاری از اصناف کاشان به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مقید بودند در این بین شاهد پدیده ای بودیم که کمتر پیش از این با آن برخورد کرده بوده و حتی شنیده بودیم.

به صورت خیلی اتفاقی متوجه شدیم که در کاشان منازلی وجود دارد که برای مثال زیرزمین خود را با تجهیز وسائل عقد و تزیین به شکل یک سالن عقد درآورده و مشغول کاسبی هستند و از این راه درآمدهای خوبی نیز به دست می‌آورند.

یکی از شهروندان کاشانی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم در باب این موضوع با اشاره به اینکه برخی از افراد با توجه به محدودیت های ایجاد شده و تعطیلی تالارهای پذیرایی و همچنین لزوم عدم اجتماع در دفاتر ازدواج و طلاق با تجهیز زیرزمین منازل خود به نوعی از عروس و داماد و خانواده های آنها میزبانی می کنند، اظهار داشت: متاسفانه فعالیت این افراد در نبود نظارت کافی از طرف مسئولین بسیار پررونق نیز شده‌است.

وی با بیان اینکه این مکانها که برای مراسم عقد در نظر گرفته شده است بدون مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی است، ابراز داشت: این افراد هیچ گونه مجوزی هم از صنف تالارداران نگرفته و موضوع بعدی این است که منزل مسکونی خود را تبدیل به یک مکان برای درآمدزایی کرده اند و عملا تغییر کاربری به تجاری داده‌اند.این شهروند کاشانی با اشاره به اینکه این افراد متاسفانه از مهمانان به صورت مختلط و بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی پذیرایی می کنند، تصریح کرد: از هزینه های آنچنانی که بایت پذیرایی از مهمانان اخذ می کنند اگر بگذریم متاسفانه عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی به نوعی به خطرانداختن بهداشت عمومی است.وی افزود: این اماکن بیشتر از طریق فضای مجازی و اینستاگرام مشغول تبلیغ سالن خود و خدماتی که ارائه می‌دهند هستند.

و اما رئیس اتحادیه تالارداران و سالن های پذیرایی کاشان با اشاره از نفس افتادن تالارداران و اینکه بسیاری از آنها کار و اشتغال آنها به صورت کامل تعطیل شده است، اظهار داشت: تالارداران حدود ۴۰ درصد نیروهای خود را تعطیل کرده و اکثر همکاران ما که مستاجر بودند کار و کاسبی خود را تعطیل کردند.

مقالات بیشتر:لیست دفاتر ازدواج در مرکز تهران به همراه شماره تماس و آدرس



:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

قرص ترک اعتیاد پدر جان کودک ۴ ساله را گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از مرگ پسربچه ۴ ساله به دلیل خوردن قرص ترک اعتیاد پدرش خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مهدی مهران‌فر گفت: در تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر فوت مشکوک پسربچه ۴ ساله، واحد گشت کلانتری ۱۱ در محل حاضر شد و اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز کرد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد در یکی از روستاهای بخش مانه پسربچه‌ای با خوردن قرص‌های ترک اعتیاد پدرش مسموم شده و والدین کودک او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند اما بچه علائم حیاتی را قبل از رسیدن به بیمارستان از دست داده و فوت کرده بود.

 

سرهنگ مهران فر با بیان این‌که والدین باید با دقت بیشتری از کودکان خردسال خود مراقبت کنند عنوان کرد: از شهروندان انتظار می‌رود از قرار دادن داروها و مواد سمی در دسترس کودکان خودداری کنند تا شاهد تکرار چنین مواردی نباشیم.

 

 

مقالات دیگر:

ترک کوکائین



:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

«فریبرز نجفی مهر» روز یکشنبه به ایرنا افزود: مهمترین مشکل صندوق اندوخته ازدواج جوانان را خلاء ضمانتی اعلام کرد و افزود: متاسفانه هنوز آیین نامه ای تدوین نگردیده و طرحی برای اصلاح آن از سوی مجلس به منظور رفع موانع اجرایی آن ارایه نشده ‌است.

‌وی هدف از این قانون را ایجاد صندوقی تحت عنوانِ صندوق اندوخته ازدواج جوانان برای کمک به زوج های نیازمند، دادن تسهیلات اجاره مسکن و یا ودیعه مسکن به آنان و حتی پرداخت کمک هزینه به زوج های فاقد شغل تا ۲ سال از محل همین صندوق دانست. 

نجفی مهر اضافه کرد: همچنین در قانون تسهیل ازدواج جوانان مقرر بود برای تامین مسکن جوانان؛ بر روی زمین هایِ دولتی، مسکنِ موقت ایجاد و با قیمت مناسب به جوانان اجاره داده شود و حتی ادارات و سازمان ها نیز مکلف بودند که امکانات و تالارهای خود را بصورت رایگان به مراسم ازدواج جوانان اختصاص دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه های این روزها در خانواده ها، هراس جوانان از تشکیل زندگی و نبود مشوق های مناسب برای آنها است از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان خواست در اصلاح و بازنگری این قانون پیشقدم شده و به شعارهای انتخاباتی خود درباره رفع مشکلات جوانان عمل کنند.

 نجفی مهر،  ازدواج نکردن جوانان را باعث افزایش دوران تجرد و پایین آمدن امنیت روانی در جامعه و بروز برخی از آسیب های اجتماعی دانست. 

مقالات بیشتر: لیست دفاتر ازدواج شمال تهران به همراه تلفن و آدرس



:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ترک اعتیاد با جراحی مغز؛ محال و ممکن

طبق ادعا‌های مطرح شده گویا در آمریکا، یک روش جدید برای ترک اعتیاد پیشنهاد شده است تا با جراحی مغز، آن حالت اعتیاد ذهنی فرد معتاد به مواد مخدر را از بین ببرد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا امروز در این مطلب، به روش‌های ترک اعتیاد بپردازیم.

برترین‌ ها: به تازگی عکسی در فضای مجازی منتشر شده است، که خبر از ترک اعتیاد به‌وسیله جراحی را می‌دهد. طبق ادعاهای مطرح شده گویا در آمریکا، یک روش جدید برای ترک اعتیاد پیشنهاد شده است تا با جراحی مغز، آن حالت اعتیاد ذهنی فرد معتاد به مواد مخدر را از بین ببرد. همین‌طور ادعا شده یک مرد که ۱۸ سال گرفتار اعتیاد بوده، تحت عمل جراحی قرار گرفته است و آزمایشات نشان می‌دهد که این مرد کاملا پاک شده و دیگر تمایلی برای مصرف مواد مخدر ندارد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا امروز در این مطلب، به روش‌های ترک اعتیاد بپردازیم. با ما همراه باشید

چه عواملی باعث اعتیاد می‌شوند؟

 

محرک‌های متنوعی می‌توانند افراد را به سمت اعتیاد سوق و یا در معرضِ بازگشت به الگوهای مخرب قدیمی قرار بدهند. دلایل یا زمینه‌های اعتیاد برای هر فردی متفاوت از دیگری است. برخی از دلایل رایج آن عبارتند از:

 

احساسات منفی (خشم، غم، آسیب روحی یا استرس)

احساسات مثبت (اینکه بخواهید حال‌تان از آن‌چه که هست بهتر بشود)

ناراحتی جسمی (عوارضِ ترک اعتیاد یا درد فیزیکی)

آزمودنِ خویشتن‌داری («من می‌تونم فقط یک نخ سیگار بکشم و وسوسه نشم»)

مشاجره با دیگران (جروبحث با همسر، خانواده یا دوستان نزدیک)

فشارهای جامعه برای مصرف (تصور اینکه مصرف مواد مخدر چیز غیر معمولی نیست)

مهمانی‌ها و اوقات خوش با خانواده با دوستانچه عواملی باعث اعتیاد می‌شوند؟

 

محرک‌های متنوعی می‌توانند افراد را به سمت اعتیاد سوق و یا در معرضِ بازگشت به الگوهای مخرب قدیمی قرار بدهند. دلایل یا زمینه‌های اعتیاد برای هر فردی متفاوت از دیگری است. برخی از دلایل رایج آن عبارتند از:

 

احساسات منفی (خشم، غم، آسیب روحی یا استرس)

احساسات مثبت (اینکه بخواهید حال‌تان از آن‌چه که هست بهتر بشود)

ناراحتی جسمی (عوارضِ ترک اعتیاد یا درد فیزیکی)

آزمودنِ خویشتن‌داری («من می‌تونم فقط یک نخ سیگار بکشم و وسوسه نشم»)

مشاجره با دیگران (جروبحث با همسر، خانواده یا دوستان نزدیک)

فشارهای جامعه برای مصرف (تصور اینکه مصرف مواد مخدر چیز غیر معمولی نیست)

مهمانی‌ها و اوقات خوش با خانواده با دوستانبهترین روش‌ ترک اعتیاد

 

علاوه بر اینکه روش تدریجی و کنار گذاشتن آهسته مواد مخدر یکی از اصولی‌ترین روش هاست، اما معمولا به تنهایی جواب نمی‌دهد. درواقع می‌توان گفت که بهترین انتخاب، این است که همه روش‌ها در کنار هم و تحت نظر کلینیک‌های تخصصی ترک اعتیاد به کار گرفته شوند. فرقی ندارد که ترک الکل است یا ترک مواد مخدر سنگین مثل هروئین. این کار روند درمان را اصولی پیش می‌برد و انگیزه فرد بیمار را بالا برده و می‌تواند به اثر گذاری فرآیند ترک اعتیاد کمک کند.

 

مقالات مرتبط:

ترک سیگار



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، تازه عروس و داماد البرزی که با تصمیم زیبا و تاثیرگذار خود در روز پرستار موجب دلگرمی  پرستاران بیمارستان کمالی شدند و با برپایی مراسمی به  برای تقدیر و تجلیل از پرستاران زندگی مشترک خود آغاز کردند.

این مراسم با حضور مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی البرز و خادمین آستان قدس رضوی برپاشد .

این زوج جوان تصمیم گرفتند زندگی مشترک خود را  بدون برگزاری هیج مراسمی به دلیل شیوع بیماری کرونا با تقدیر و تکریم از پرستاران در روز پرستار آغاز کنند.

مقالات بیشتر :لیست دفاتر ازدواج در شرق تهران به همراه شماره تلفن و آدرس



:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()