نوشته شده توسط : onlinetabliq

چندوچون رژیم غذایی MIND
با رژیم غذایی خاص از آلزایمر جلوگیری کنید

متخصص تغذیه مرزداران

اصفهان زیبا


لیلا کهلانی
با افزایش سن، کاهش حافظه به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی هر فرد تبدیل می‌شود. فراموش کردن محل پارک خودرو یا کلید منزل با افزایش سن برای بیشتر افراد عادی است؛ اما پرسش اینجاست که آیا این نوع کاهش قدرت ذهنی برای همه افراد حتمی است؟ توضیحات لازم در این زمینه را می‌توانید با نظریه دکتر محمد باقرنیا، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بخوانید.

یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که پیروی از رژیم غذایی خاص ممکن است سرعت پیری ذهن را کندتر کند؛ مثلا رژیم غذایی به نام MIND می‌تواند برای سلامت ذهن انسان مفید باشد. اما ببینیم در این نوع رژیم غذایی چه غذاهایی باید مصرف و از خوردن چه نوع مواد غذایی باید اجتناب شود. غذاهای کلیدی که باید مصرف شود، عبارت‌اند از: سبزی‌ها به‌خصوص سبزی‌های با برگ سبز، آجیل‌، توت‌ها، حبوبات، غلات سبوس‌دار، ماهی، مرغ و روغن‌زیتون.غذاهایی که باید از مصرف آن‌ها اجتناب شود، عبارت‌اند از: گوشت قرمز‌ (کمتر از چهار وعده غذایی در هفته)، کره و مارگارین (کمتر از یک قاشق غذاخوری در روز)، پنیر ‌(کمتر از یک واحد در هفته)، شیرینی و کیک (کمتر از پنج بار در هفته) و غذاهای سرخ‌شده (کمتر از یک‌بار در هفته).

چندوچون رژیم غذایی MIND
این نوع رژیم غذایی بر ذهن و قدرت مغز تمرکز دارد و از ترکیب دو رژیم مدیترانه‌ای و DASH به دست می‌آید. رژیم مدیترانه‌ای بر اساس غذاهای محلی و ناحیه‌ای است و بیشتر روی میوه‌ها، سبزی‌ها، حبوبات، عدس و غلات سبوس‌دار تمرکز دارد و مصرف گوشت قرمز، لبنیات، شیرینی‌ها و غذاهای حاوی چربی را محدود می‌سازد‌ (در این نوع رژیم، ماهی دو تا سه بار در هفته مصرف می‌شود و مرغ، آجیل‌ و دانه‌ها به‌صورت متعادل مصرف خواهد شد). ضمنا روغن‌زیتون جایگاه ویژه‌ای در رژیم غذایی مدیترانه‌ای دارد. رژیم غذایی DASH یکی دیگر از رژیم‌های غذایی است که برای کاهش فشار‌خون طراحی‌شده، اما مشخص شده است برای سلامت مغز نیز می‌تواند مفید باشد. در این رژیم خوردن شکر، اسیدهای چرب مضر و سدیم محدودشده و افراد به مصرف غذاهای غنی از پروتئین گیاهی، حبوبات، لبنیات کم‌چرب، فیبر و اسیدهای چرب غیر‌اشباع تشویق می‌شوند.در کل، هر دو رژیم غذایی ضمن اینکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشارخون و سکته قلبی را کاهش می‌دهد، خطر ابتلا به اختلال شناختی، زوال عقل و بیماری آلزایمر را نیز در افراد بزرگ‌سال کاهش می‌دهد.درنهایت برای پاسخ دادن به این پرسش که رژیم MIND چیست، می‌توانیم ترکیب رژیم مدیترانه‌ای و رژیم DASH را ذکر کنیم.

جزئیات رژیم غذایی MIND
همان‌طور که ذکر شد، رژیم غذایی MIND مصرف ۹ نوع ماده غذایی را تشویق می‌کند و درعین‌حال مصرف پنج گروه غذایی را محدود می‌سازد. تحقیقات نشان داد افرادی که از رژیم غذایی‌MIND استفاده کرده بودند، ۳۵درصد شانس کمتری برای ابتلا به بیماری آلزایمر داشتند؛درضمن دنبال‌کردن رژیم غذایی‌MIND آسان بود.اما در توضیح جزئیات این رژیم می‌توان گفت که مصرف ماهی (حداقل یک‌بار در هفته) برای به‌دست آوردن مزایای آن الزامی است؛ زیرا ماهی موجود در این رژیم حاوی اسید‌چرب امگا ‌۳ است که می‌تواند آسیب اکسیداتیو در مغز را کاهش دهد و از تشکیل پلاک‌های بتا آمیلوئید جلوگیری کند. لازم به ذکر است، مصرف ماهی و دریافت اسیدهای چرب امگا 3 از طریق غذا به مصرف مکمل‌های امگا 3 موجود در بازار کاملا ارجحیت دارد؛ همچنین استفاده از دو واحد سبزی‌‌ در روز و یک واحد توت در هفته برای افرادی که از رژیم غذایی MIND استفاده می‌کنند، کافی است. دیگر آنکه این رژیم غذایی مصرف منابع غذایی حاوی چربی اشباع و شکر مانند کره و مارگارین، بیسکویت، کیک، شیرینی، کلوچه و موارد مشابه را محدود می‌کند؛ همچنین این رژیم به جای ممنوع‌کردن مصرف چربی، اجازه مصرف برخی از چربی‌های خاص مثل روغن‌زیتون را به افراد می‌دهد. همین امر باعث می‌شود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش پیدا کند؛ ضمناازآنجایی‌که التهاب در مغز می‌تواند منجر به ایجاد زوال عقل شود، محققان در مطالعات انجام‌شده دریافتند که خاصیت ضد‌التهابی روغن‌زیتون فوق بکر و آجیل‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی بر مغز داشته باشد.گفتنی است؛ بااینکه رژیم غذایی MIND مصرف غذاهای سرشار از اسیدهای چرب ترانس و اشباع‌شده را محدود می‌کند، مصرف اسیدهای چرب غیر‌اشباع (مانند روغن‌زیتون، روغن کانولا، مغزیجات) را محدود نمی‌کند.دانشمندان معتقدند برخی از مواد مغذی خاص مانند پلی‌فنول‌ها که در رژیم غذایی MIND یافت می‌شود، می‌تواند ازدست‌رفتن حافظه را کندتر کند.به‌هرحال رژیم غذایی MIND نشان می‌دهد که الگوی غذایی خاص می‌تواند بر فعالیت ذهنی و هوشیاری آن تأثیر داشته باشد و از بروز زوال عقل و آلزایمر جلوگیری کند. اگر شما نیز برای مصرف یک رژیم غذایی سالم آماده هستید، ولی نمی‌خواهید تغییرات زیادی اعمال کنید، رژیم غذایی MIND انتخاب خوبی برای بهبود سلامتی شماست.

قالیشویی تهران نو

 

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

رتبه ۲۰ خوزستان میان استان‌ها در جمعیت فقیربزرگنمايي قلمکوچکنمايي قلمبازگشتhttps://ebtekarnews.com/?newsid=201564تحول در معماری و برنامه‌ریزی شهری، گسترش زیرساخت‌های دولت الکترونیک، بهینه‌سازی اماکن عمومی، بالابردن سطح خدمات پزشکی و آموزشی و رفاهی، کاهش ساعات کاری در فعالیت‌های بیرونی و افزایش دستمزدها، تغییر نظام‌نامه مهندسی ساختمان برای الزام پیمانکاران به تطابق با معیارهای توسعه پایدار، پرداخت تسهیلات بهسازی خانه‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند از رنجش زندگی در گردوغبار بکاهد.

به گزارش خبرآنلاین، تدوام پدیده گردوغبار از ابتدای سال جاری تاکنون مشکلات و مخاطرات زیادی برای جامعه ایجاد کرده است. از طرفی پدیده گردوغبار تاثیر یکسانی بر طبقات اجتماعی و مناطق مختلف کشور نگذاشته است و طبقات فرودست و مناطق حاشیه‌ای با شدت بیشتری با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. مقابله با پدیده‌ای مثل گردوغبار با اقداماتی در جهت کاهش این پدیده و افزایش تاب‌آوری در برابر آن صورت می‌گیرد. در این باره با محمدرضا جعفری، پژوهشگر محیط زیست و توسعه گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

از تاب‌آوری در برابر مخاطرات و آسیب‌های پدیده گردوغبار تعبیرهای زیادی شده است، شما چطور آن را تعریف می‌کنید؟

مسئله اساسی در این مورد زیست فردی و حیات اجتماعی در شرایط استمرار وقوع پدیده‌ی گرد و غبار است. ما باید از تعیین آسیب‌پذیری و اثرات مختلف این پدیده فراتر رفته و نگاه خود را بر نحوه و شیوه‌های تداوم حیات باکیفیت و رفاه عمومی‌که امکان تاب‌آوری در شرایط بحرانی را میسر می‌کند متمرکز کنیم. اما باید مفهوم تاب‌آوری را از این نگاه که می‌خواهد مسئله را به نوعی تحملِ فردی در شرایط ناگزیر تقلیل دهد و آن را به اصطلاح سوختن‌ و ساختن تحت هر شرایطی تعبیر کند آزاد کنیم. تاب‌آوری روشی فردی در مقابل بحران نیست، بلکه راهکاری ساختاری مرتبط با عدالت اجتماعی و متناظر با رفاه عمومی‌ است که جنبه‌های متفاوت اقتصادی و اجتماعی را دربر می‌گیرد. به این معنا تاب‌آوری، ایجاد و توسعه‌ی ظرفیت‌های اجتماعی-اقتصادی و ابزاری برای تسهیل فرآیندهای بازیابی و کاهش مخاطرات و آسیب‌پذیری است. از طرفی باید در نظر داشت که شدت و وسعت آسیبی که از پدیده‌های جوی و اقلیمی بر مناطق مختلف وارد می‌شود به شکل مستقیمی متاثر از میزان توسعه‌یافتگی آن مناطق و ظرفیت‌های زیرساختی است که از پیش برای مواجهه با این پدیده‌ها مهیا شده است. در واقع میزان توسعه‌یافتگی رابطه مستقیمی با حفظ کیفیت زیست و تداوم و بازگشت زندگی به شرایط نرمال پس از بحران دارد. در مقابل مفاهیم محدود و تقلیل‌گرایانه تاب‌آوری و سازگاری که از زبان رسانه‌ها و کارشناسان ارگانیک حاکمیتی و جریان اصلی محیط زیستی بیان می‌شود، باید بحث ظرفیت‌سازی و ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی، اجتماعی و استانداردهای زیستی مطرح شود.

مقالات بیشتر:باغ تالار

عدم توسعه یافتگی چگونه در برابر پدیده‌ای مثل گردوغبار خود را نشان می‌دهد؟

بگذارید به صورت نمونه به استان خوزستان بپردازم. صدمات ناشی از جنگ و فرسودگی زیرساخت‌های شهری و روستایی و عدم توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی متناسب با افزایش جمعیت در استان خوزستان، باعث شده که شرایط استاندارد زندگی از زیستمندان آن دریغ شود. فقر، محرومیت و بیکاری، فقدان امکانات اجتماعی و فرهنگی، ضعف در خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزشی از عوامل ایجاد نارضایتی عمومی ‌از زندگی در استان‌هایی مثل خوزستان است که نتیجه آن به شکل مهاجرت‌های گسترده نمود پیدا کرده است. آمار رسمی‌کشور نشان می‌دهد که استان خوزستان با دارا بودن ۶ درصد جمعیت کشور رتبه دوم در تولید ناخالص ملی را دارا است. ۷۰ درصد نفت کشور و ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی در این استان تولید می‌شود. خوزستان جایگاه دوم در تولید محصولات کشاورزی و جایگاه دوم در تولید فولاد کشور را دارد و دارای ۵۰ میلیون تن ظرفیت بندری است. اما با این وجود، خوزستان با معضلاتی عمیق از جمله نرخ بالای بیکاری، مهاجرت و فقر در کنار فرسودگی زیرساخت‌های شهری و روستایی همچون آب، برق، گازرسانی و راه‌ها دست به گریبان است.

در مطالعات متعددی که برای دستیابی به درجه توسعه‌یافتگی استان‌ها صورت گرفته شاخص‌های مربوط به زیرساخت‌های بهداشتی-پزشکی، خدمات بهزیستی-اجتماعی، ارتباطات و ارتباطی، فرهنگی، آموزشی، تفریحی، حامل‌های انرژی و نیز شاخص‌های اقتصادی همچون نرخ اشتغال و بیکاری، سپرده‌های بانکی بررسی شده است. بر اساس این مطالعات در مورد خوزستان می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛ قرار گرفتن در رتبه دوم بیکاری در تابستان ۹۷، رتبه ۲۵ در میزان درجه توسعه‌یافتگی میان استان‌های کشور، رتبه ۲۰ میان استان‌ها در جمعیت فقیر، قرار گرفتن در گروه ناامن غذایی میان استان‌های کشور، رتبه ۲۳ در میزان پس‌انداز مالی، دارا بودن رتبه اول در فرستادن مهاجر به دیگر استان‌ها در بازه زمانی ۹۵-۹۰، رتبه ۱۵ در میان استان‌های کشور از لحاظ دسترسی به شاخص‌های بهداشت و درمان، رتبه ۱۸ در ارتباط با ۷ شاخص اقتصادی، رتبه ۱۰ در ارزیابی و تحلیل شاخص‌های توسعه انسانی در مناطق شهری کشور و نیز رتبه ۱۲ در سطح کیفیت زندگی میان استان‌های کشور.

این مسائل نشان از واقعیتی تلخ از سیمای توسعه‌نیافتگی خوزستان و شرایط زیستی ساکنانش دارد؛ واقعیتی که بحران‌های محیط زیستی مانند گردوغبار به صورت مکرر و مستمر و با شدت بالا به وخامت آن افزوده است. از طرفی قدرت ایجاد شرایطی برای تاب‌آوری در برابر این پدیده از دست رفته است. همه این موارد باعث شده که رضایتمندی که بر اساس میزان برخورداری و دسترسی به منابع رفاهی از زندگی مطرح می‌شود وجود نداشته باشد.

افزایش تاب‌آوری در برابر گردوغبار نیازمند چه اقداماتی است؟

با این فرض که امکان کنترل و توقف پدیده گردوغبار در کوتاه‌مدت به دلایل شکل ساختار حکمرانی و با توجه به تغییرات اقلیمی و سیاست‌های آبی در کشور و منطقه وجود ندارد، دو نوع مواجهه با پدیده گردوغبار باید در دستورکار قرار بگیرد. اولین اقدام آغاز ‌یک بسته توسعه انسانی است که شاخص‌های کلاسیک توسعه را به وجود آورده و ارتقاء دهد. دومین اقدام نوآوری و خلاقیت در اداره شهرها و روستاها و تغییر فضاهای کلاسیک و ایجاد فضاها و روش‌های جدید زیست اجتماعی است.

سیاست‌های بسته توسعه‌ای به مسئله رفاه و ارتقای سطح زیست مربوط شده و در جهت از بین بردن فقر و محرومیت و بیکاری و بهبود شاخص‌هایی که وضعیت بهداشت، آموزش و فرهنگ‌ یک جامعه را مشخص می‌کند هدف‌گذاری می‌شود. همچنین افزایش دستمزدها، پرداخت پاداش‌های مالی، ارائه‌ تسهیلات تفریحی و فرهنگی از سوی کارفرماها، پرداخت حق شرایط سخت و تغییر قوانین بازنشستگی در این مناطق از دیگر اهداف این بسته توسعه انسانی است.

تحول در معماری و برنامه‌ریزی شهری، گسترش زیرساخت‌های دولت الکترونیک، بهینه‌سازی اماکن عمومی، بالابردن سطح خدمات پزشکی و آموزشی و رفاهی، کاهش ساعات کاری در فعالیت‌های بیرونی و افزایش دستمزدها، تغییر نظام‌نامه مهندسی ساختمان برای الزام پیمانکاران به تطابق با معیارهای توسعه پایدار، پرداخت تسهیلات بهسازی خانه‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند از رنجش زندگی در گردوغبار بکاهد. بخشی از این موارد باید با هدف ظرفیت‌سازی و تاب‌آوری ساختاری در مقابل پدیده گردوغبار اجرایی شود.

گسترش زیرساخت‌های دولت الکترونیک چگونه قرار است میزان تاب‌آوری را افزایش دهد؟

گسترش دولت الکترونیک نیاز حضوری به انجام مراحل اداری و میزان رفت‌وآمد در فضای آزاد را کاهش می‌دهد. بخش بزرگی از ازدحام شهری مربوط به انجام کارهای اداری و بانکی است و بروزرسانی سیستم بروکراتیک با نگاه به تجربیات کشورهای پیشرفته از این ازدحام شهری کم می‌کند.

در بخش ساختمانی چه باید کرد؟

در بخش ساخت‌وساز باید به ساخت منازل مسکونی طبق معیارهای پایداری به لحاظ نوع مصالح، ورودی‌ها و منافذ، چیدمان معماری برای کاهش نفوذ گردوغبار و هوای آلوده و گرم به داخل ساختمان، نصب دستگاه‌های تهویه در منازل تازه‌ساز و ادارات و پرداخت وام‌های کم‌بهره برای بهبود وضعیت خانه‌های قدیمی‌ و مناطق محروم توجه شود.

چگونه می‌توان میزان تاب‌آوری را در شرایط کاری و اداری افزایش داد؟

در روزهای آلوده و گرم ضرورت دارد که ساعت کاری کاهش و شیفت‌های کاری افزایش پیدا کند. به کارگیری نیروهای بیشتر، افزایش حقوق، پرداخت پاداش، فراهم کردن امکانات خاص برای استراحت دوره‌ای در زمان کار از دیگر اقدامات در این شرایط است. تعطیلی همه شرکت‌ها، ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی و کارگاه‌های صنعتی و مراکز آموزشی باید به موقع اعلام شود. با توجه به نقشه‌های ماهواره‌ای می‌توان با دقت بالا وقوع گردوخاک را پیش‌بینی کرد. ضمن این که نصب و بروزرسانی تجهیزات پایش و سیستم هشدار پدیده‌های جوی باید در کشور و به ویژه در مناطقی که تحت تاثیر مستقیم پدیده‌های حدی (Extreme) هستند انجام شود.

چه طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی تاب‌آوری شهرها را افزایش می‌دهد؟

در این راستا باید فضاهای شهری متناسب با نوع اقلیم جدیدی که علاوه بر گرما یا شرجی بودن هوا، گردوغبار هم بر آن افزوده شده است ایجاد کرد. سایه‌بان‌ها، آلونک در پارک‌ها، اتاق‌های مادران و کودک، ایستگاه‌های مدرن اتوبوس با سیستم تهویه هوا و تجهیزات خنک‌کننده، مدرن‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی‌ منطبق با اقلیم و توزیع رایگان ماسک‌های مناسب در سطح شهر و محل‌های کاری از جمله اقداماتی است که تاب‌آوری شهرهای ما را در مقابل گردوغبار بیشتر می‌کند. اما همه راهکارهایی که گفته شد صرفا روی کاغذ بوده و مسئله اساسی ساختار اقتصادی سیاسی موجود است. ما در تامین نیازهای ابتدایی‌ خود هم مانده‌ایم. چشم‌انداز تورم، فقر و شاخص فلاکت روشن نیست. در این شرایط، مقوله‌ توسعه، بالاخص توسعه‌ی پایدار، فرع بر مقوله‌ی حکمرانی شده است. وضعیت استانی مثل خوزستان و توسعه‌نیافتگی و مخاطراتی که با آن روبه‌رو است جدای از کلیت ساختار نیست و به بیان دقیق‌تر نتیجه‌ی بلافصل عملکرد سیستم حکمرانی است.

مقالات دیگر:وکیل کیفری غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گام خبر: فرماندار گناوه گفت: اشتغال در نظر گرفته شده برای این ایثارگران، خانواده‌ها و فرزندان آنها باید پایدار باشد و زمینه اشتغال پایدار و متناسب با شأن این خانواده‌ها فراهم شود.

به گزارش گام خبر،محمد تقی صفری شنبه شب در نشست کارگروه اشتغال و کاریابی ایثارگران شهرستان گناوه، تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را تکلیف همه مردم و مسئولان دانست و اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با اهدا خون هزاران شهید به ثمر نشسته است و همه ما مدیون این ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آنها هستیم لذا خدمتگزاری به این قشر و ایجاد فرصت‌های شغلی برای فرزندان آنها باید به عنوان یک وظیفه مورد توجه قرار داشته باشد.

به نوشته مهر؛ فرماندار گناوه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اشتغال فرزندانشان است افزود: قوانین مربوط به حمایت از ایثارگران و اشتغال فرزندان آنها نیازمند توجه بیشتر است و تحقق خواسته‌های این قشر در این قوانین باید در نظر گرفته شود.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه تهران

وی بیان کرد: قوانین واضح و صریح برای حمایت از اشتغال ایثارگران باید در کشور مصوب شود و مشکلات اخذ مجوزها که امروز در پیش و خم ادارات وجود دارد حل شود.

وی تصریح کرد: وام‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای خوداشتغالی ایثارگران باید متناسب با نیاز برای راه اندازی شغل مناسب باشد تا بتوانند بدون دغدغه از آن استفاده کنند.

فرماندار گناوه گفت: خانواده‌های معظم ایثارگران دارای جایگاه و مقام والا و از کرامت نفس و شخصیت و بزرگواری بالایی برخوردار هستند و نباید در بهره مندی آنها از مزایای در نظر گرفته شده قانونی که کمترین حق آنها و وظیفه ما در برابر آنها است، خللی یا کوتاهی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال در نظر گرفته شده برای این خانواده‌ها و فرزندان آنها باید پایدار باشد و زمینه اشتغال پایدار و متناسب با شأن این خانواده‌ها فراهم شود.

صفری با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی، دینی نیز برای فرزندان ایثارگران باید مدنظر باشد و مراکز فرهنگی ویژه ایجاد شود گفت: کادرسازی مناسب با شناسایی نیروها از بین جوانان شایسته برای تصدی امور و با آینده نگری انجام شود.

وی موضوعات درمان ایثارگران و تعیین میزان ایثارگری، کمیسیون جانبازی را از دیگر دغدغه‌هایی بیان کرد که باید به جد پیگیری و حل شود.

مقالات دیگر:آرایشگاه زنانه پردیس



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بهترین خانه سالمندان در تهران در مقابله با ویروس کرونا

ّبهترین خانه سالمندان

ایلنا نیوز

در این گزارش سعی داریم با گزارش تصویری از یکی از بهترین خانه سالمندان در تهران حال و هوای سالمندان مستقر در آسایشگاه سالمندان یارین و نحوه مقابله با ویروس کرونا را دراین آسایشگاه سالمندان جویا شویم.

 

در حالیکه بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین آمار بهداشت عمومی در آمریکا تاکنون 37 هزار و 600 نفر در خانه‌های سالمندان در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌ اند و بر اساس آمار منتشر شده, حداقل در 18 ایالت از 50 ایالت این کشور میزان مرگ و میر در خانه‌های سالمندان بیش از 50 درصد است و بسیاری از سالمندان و پرستاران مبتلا به ویروس کووید 19 در این مکان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

 

این روزها تلاش زیادی از سوی تمامی بخش های سازمان بهزیستی صورت می پذیرد تا افراد مستقر در مراکز این سازمان از ابتلا به بیماری کرونا در امان باشند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، یکی از این مراکز در منطقه پاسداران شهر تهران، مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی سالمندان یارین است که در سال ۱۳۹۴ به صورت شبانه روزی راه اندازی و در حال حاضر به حدود ۶۰ سالمند خدمات ارایه می دهد. به پاس فداکاری ها و تلاش های تمامی پرستاران، مددکاران، مادریاران و پدریاران مستقر در مراکز سازمان بهزیستی جهت پیشگیری از شیوع کرونا، سلسله گزارش های تصویری از حال و هوای این مراکز تقدیم می شود.

 

خانه سالمندان یارین در سال 1394 با الطاف الهی و تکیه بر دانش و نیروی جوان تاسیس گردید. اهداف کلی مرکز سالمندان یارین ارتقاء سطح سلامت سالمندان و بهبود کیفیت این عزیزان است که این اهداف کلی دارای زیر مجموعه های گوناگونی است، این مرکز با فراهم آوری تمام امکانات مورد نیاز برای یک زندگی ایده آل شرایط مناسبی را برای سالمندان و خانواده های عزیز آنها مهیا کرده است و با دیدگاه صرفا نگهداری سنتی در خانه سالمندان به شدت مخالف بوده است و این مرکز راهی دوطرفه به سمت منزل و بیمارستان قرار داده است بطوریکه حد فاصل میان بیمارستان تا منزل بوده است به این ترتیب که بیماران ترخیصی از بیمارستان که دوره ی نقاهت خود را سپری می کنند به جای سکونت در منزل در این مرکز از تمامی امکانات توانبخشی بهره برده و آماده ی بازگشت به کانون خانواده می شوند. شایان ذکر است آسایشگاه سالمندان یارین امکانات نگهداری و توانبخشی سالمندان نیازمند به آی سی یو را نیز دارد و با اتاق درمان پذیرای سالمندان دچار مشکلات خطیر سلامتی نیز هست. در قسمت نگهداری و توانبخشی شبانه روزی با سوئیت های مجهز به تمامی امکانات رفاهی پذیرای سالمندان عزیز است، و با داشتن تکنیک تخصصی فیزیوتراپی تحت نظارت و ویزیت متخصص طب فیزیکی خود را از سایر مراکز متمایز می کند. این خانه سالمندان با دارا بودن کلینیک تخصصی prp و همچنین استخر، سونا، جکوزی و کلنیک آب درمانی تنها مرکز دارای کلینیک آب درمانی بوده و این خدمات زیر نظر مستقیم پزشک متخصص طب فیزیکی برای حرکات اصلاحی و تربیت بدنی صورت می گیرد. شایان ذکر است خانه سالمندان یارین دارای باشگاه ورزشی مناسب برای سالمندان عزیز بوده تا در ادامه ی زندگی کمبودی احساس نکنند. غذاهای تبخ شده در این مرکز با مواد اولیه تازه و به صورت کاملا بهداشتی و صنعتی تهیه می شود، رژیم های بیماران با نظر کارشناس تغذیه و برای سالمندان مختلف متفاوت است. در طول روز سالمندان عزیز از میان وعده های مختلف نظیر انواع کیک ها، شیرینی و دسر های ایرانی و… پذیرایی می شوند.

2

این مرکز با داشتن باغ مشجر و حدود 2000 متر فضای سبز بهترین ویلای سالمندان در کل کشور است. که گذران عمر را برای سالمندان عزیز شیرین و توام با شادی می سازد. این خانه سالمندان با توجه داشتن به دغدغه تمامی سالمندان جامعه عزیز ایران تنها مرکز دارای خدمات روزانه نگهداری و توانبخشی در قالب مهد سالمندان است. و خانواده های عزیزانی که به صورت روزانه نیاز به نگهداری سالمندان عزیزشان را در محیط خارج از منزل دارند می توانند از این خدمات بهره مند شوند. در پایان این مرکز سعی کرده است با خدمات متنوع هر آنچه که تمام اقشار سالمند را در یک مجموعه با عنوان مرکز جامع توانبخشی و نگهداری سالمندان یارین فراهم سازد. شایان ذکر است این خانه سالمندان تمام خدمات بیان شده را در منزل نیز به سالمندان ارائه می دهد. تا هیچ سالمندی در هیچ جای شهر بزرگ تهران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب از دامنه ی وسیع ارائه ی خدمات این مرکز خارج نباشد. تنها شعار این مرکز سالمند محور تفاوت کیفیت خدمات قابل ارائه می باشد. و این تفاوت شجاعت و دانش می خواهد که به سادگی قابل دسترسی در هر مرکزی نیست. سلامتی و طول عمر سالمندان عزیز آرزوی قلبی این مجموعه است.

قالیشویی نیروهوایی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فرارو:به گفته عضو کمیته تخصصی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بهتر است خانواده‌های ایرانی تا قبل از ۱۵ سالگی اجازه نصب اینستاگرام و داشتن صفحه اینستاگرام مستقل را به نوجوانان ندهند و از ۱۳ تا ۱۵ سالگی نیز نوجوانان با نظارت والدین از صفحه اینستاگرام والدین استفاده کنند نه اینکه صفحه‌ای مستقل داشته باشد.

عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان در انجمن ازدواج و خانواده کشور، با بیان اینکه حداقل سن برای نصب "اینستاگرام" از سوی سازندگان این برنامه ۱۳ سال اعلام شده است، در عین حال گفت: با توجه به فرهنگ مردم جامعه و کشور ما بهتر است خانواده‌ها تا قبل از ۱۵ سالگی اجازه نصب این برنامه و داشتن صفحه اینستاگرام مستقل را به نوجوانشان ندهند.

مقالات بیشتر:قالیشویی شرق تهران

دکتر آسیه اناری در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه به طور کلی برای استفاده کودکان و نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی باید سن خاصی را تعیین کرد، اظهار کرد: حداقل سن برای نصب "اینستاگرام" از سوی سازندگان این برنامه ۱۳ سال اعلام شده است، اما سن استفاده از این برنامه می‌تواند از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت باشد چراکه نوع مسائلی که کودکان و نوجوانان در جوامع مختلف با آن مواجه‌اند متفاوت است.

به گفته عضو کمیته تخصصی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بهتر است خانواده‌های ایرانی تا قبل از ۱۵ سالگی اجازه نصب "اینستاگرام" و داشتن صفحه اینستاگرام مستقل را به نوجوانان ندهند و از ۱۳ تا ۱۵ سالگی نیز نوجوانان با نظارت والدین از صفحه اینستاگرام والدین استفاده کنند نه اینکه صفحه‌ای مستقل داشته باشد.

وی معتقد است که داشتن صفحه اینستاگرام برای نوجوانان زیر ۱۳ سال آسیب زاست و از این رو لازم است والدین قاطعانه مخالفت خود با نصب و استفاده کودک و نوجوان تا قبل از ۱۳ سالگی را اعلام کنند.

این روانشناس بالینی کودک و نوجوان درباره چگونگی قاطع بودن والدین در اعلام مخالفت خود با نصب و استفاده نوجوان از "اینستاگرام" تا قبل از ۱۳ سالگی، توضیح داد: طبیعتا نوجوان با هر قانونی که والدین در خانه وضع کرده و بر روی آن پافشاری دارند مخالفت می‌کند. از جمله توجیه‌های مورد استفاده نوجوان برای نصب این برنامه آن است که "والدین دوستانم به آن‌ها اجازه نصب این برنامه را داده‌اند و چرا من نمی‌توانم این برنامه را نصب کنم؟ ". اغلب اوقات والدین توسط نوجوان در حال مقایسه شدن با والدین دوستان نوجوان هستند. با این حال والدین باید خطاب به نوجوان تاکید داشته باشند که "این قانون خانه و خانواده ما است" و از آنجا که هر خانواده‌ای برای خود چارچوب دارد ما نیز باید از قوانین خانواده خود تبعیت کنیم.

این عضو هیئت رییسه انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان همچنین خاطر نشان کرد که والدین نباید در این راستا با نوجوان بحث و "کل کل" کنند بلکه صراحتا اعلام کنند این قانون خانواده ما است و گرچه با دیگر خانواده‌ها متفاوت است، اما باید آن را رعایت کنیم.

اناری ادامه داد: والدین برای نوجوان توضیح دهند همانطور که فضای منزل و چیدمان اثاث خانه و حتی نوع غذا‌ها و فرهنگ خانواده ما با خانواده دوستان نوجوان متفاوت است، ممکن است قوانین خانه و خانواده ما نیز با دوستانش متفاوت باشد و از این رو باید این قوانین خانوادگی را رعایت کنیم. والدین تحت هیچ عنوان نباید به نوجوان پاسخی مبهم نظیر اینکه "صلاح نمی‌بینم اینستاگرام نصب کنی" بدهند. پاسخ والدین باید واضح و مشخص باشد.

 

وی همچنین با اشاره به "باج گیری عاطفی" نوجوانان از مادر و پدر به منظور جلب رضایت والدین برای نصب "اینستاگرام"، افزود: بعضا نوجوان با بیان سخن‌هایی نظیر اینکه "تو را دوست ندارم"، "چرا من را به دنیا آوردی"، "مادر یا پدر بدی هستی" و... سعی در جلب رضایت والدین برای نصب اینستاگرام را دارند، اما والدین نباید وارد این "تله‌ها" و باج گیری‌های عاطفی نوجوان شوند. نوجوانان با بیان این حرف‌ها سعی دارند به خواسته خود برسند، اما والدین باید محکم سر حرف خود بایستند و بگویند این قانون خانواده ما است و قوانین هر خانواده با خانواده دیگر متفاوت است.

عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان در انجمن ازدواج و خانواده کشور، درباره نحوه برخورد والدین با کودکان و نوجوانانی که کمتر از ۱۳ سال دارند و در عین حال از مدت‌ها قبل اینستاگرام را نصب کرده و صفحه مستقلی در این برنامه دارند، بیان کرد: نباید اجازه نصب و استفاده از اینستاگرام رابه کودکان و نوجوان کمتر از ۱۳ سال داد چراکه این برنامه برای کمتر از ۱۳ سال آسیب زاست، اما والدین باید در چنین شرایطی که از مدت‌ها قبل کودک و نوجوان زیر ۱۳ سال این برنامه را نصب کرده و در آن فعالیت دارند، قاطعانه با کودک و نوجوان صحبت کنند. به او بگوید اجازه ندارد از این پس از این برنامه استفاده کند مگر آنکه صفحه خود در اینستاگرام را به گوشی والدین منتقل کرده و تحت نظارت آن‌ها از این برنامه استفاده کند. والدین باید از فرزند خود بخواهند صفحه خود را ببندد و یا آن را به گوشی موبایل والدین منتقل کرده و تحت نظارت آن‌ها از این برنامه استفاده کند. برای این نظارت نیز می‌توان از ابزار‌های کنترلی استفاده کرد تا کودک و نوجوان بیشتر از ساعتی معین در طول روز نتواند در این برنامه حضور داشته باشند.

اناری در پایان سخنان خود با تاکید بر اهمیت نقش والدین در الگو گیری فرزندان، اظهارکرد: اگر والدین معتاد اینستاگرام باشند، دائما در فضای مجازی بچرخند و دغدغه آن‌ها دیدن زندگی دیگران و الگو گرفتن از آن‌ها باشد، چطور از فرزندان خود انتظار دارند معتاد این برنامه نشوند؟

والدین ابتدا باید سبک زندگی خود و نگاه خود به زندگی را درست کنند و سپس به فکر تغییر در رفتار فرزندان باشند. نحوه و مدت زمانی که والدین از فضای مجازی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. اگر والدین می‌خواهند فرزندان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به درستی استفاده کنند در ابتدا باید رفتار خود را اصلاح کنند.

مقالات دیگر:خانه سالمندان خصوصی



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

متخصص زنان و زایمان:
حفظ تناسب اندام در زایمان طبیعی قطعی است/ افزایش آمار زایمان‌های طبیعی در کشور

بهترین متخصص زنان و زایمان تهران

مائده زمانی گفت: در گذشته، اقبال به سمت زایمان سزارین بسیار زیاد بود اما خوشبختانه با آموزش‌های مراقبین سلامت مرکز بهداشت امروز مادران بسیاری زایمان طبیعی را انتخاب می‌کنند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مائده زمانی، متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: زایمان طبیعی به طور معمول یک روند فیزیولوژیک است، این روند اگرچه با درد زیادی همراه است اما زمانی که سیر طبیعی خود را طی کند، درد آن قابل تحمل است.

وی با بیان اینکه ترس، اولین و مهمترین دلیل عدم تمایل مادران به زایمان طبیعی است، ادامه داد: مادر باید مطمئن باشد که در هر ساعتی زمان زایمان فرا رسید مانند سزارین شرایط بیمارستان فراهم است.

زمانی افزود: سزارین یک عمل جراحی بزرگ است که طی آن خطر خونریزی، عفونت، نیاز به تزریق خون و خطر ناشی از بیهوشی وجود دارد.

این متخصص با اشاره به اینکه مدت زمان بستری مادر بعد از سزارین بیشتر است، تصریح کرد: افرادی که زایمان طبیعی دارند شیردهی موفق تری دارند زیرا پس از زایمان درد کمتری دارند.

وی گفت: مادر در زایمان طبیعی، قبل از تولد جنین درد دارد و پس از تولد تمامی دردها به یک باره فروکش می کند، اما در سزارین، مادر در لحظه تولد درد کمتری دارد اما با تولد، دردهای مادر آغاز می شود.

زمانی با بیان اینکه مادران سزارینی شیردهی نوزادشان به دلیل دردهای ناشی از جراحی به تاخیر می افتد، ادامه داد: امکان تماس مادر و نوزاد در ساعات اولیه تولد نوزاد در سزارین به طول می انجامد و شیردهی نیز به تعویق می افتد.

این متخصص تاکید کرد: امروز یکی از دلایل عدم بارداری بانوان، از دست دادن تناسب اندام پس از زایمان است اما من به طور یقین به این عزیزان توصیه می کنم اگر دغدغه زیبایی تناسب اندام پس از زایمان دارند، زایمان طبیعی را انتخاب کنند زیرا برگشت سریع تغییرات ظاهری در این زایمان تضمین شده است.

وی گفت: سزارین برای حاملگی های بعدی نیز ممکن است خطر چسبندگی جفتی و پارگی رحم را به همراه داشته باشد.

زمانی در خاتمه خاطرنشان کرد: در گذشته، اقبال به سمت زایمان سزارین بسیار زیاد بود اما خوشبختانه با آموزش های مراقبین سلامت مرکز بهداشت امروز مادران بسیاری زایمان طبیعی را انتخاب می کنند.

قالیشویی بلوار ابوذر

 

 



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تجارت حیوانات خانگی فرصتی در اختیار سودجویان قرار داده است تا با توله‌کشی، خرید و فروش حیوانات خانگی این تجارت سیاه را رونق دهند.به گزارش وانانیوز،

تجارت حیوانات خانگی فرصتی در اختیار سودجویان قرار داده است تا با توله‌کشی، خرید و فروش حیوانات خانگی این تجارت سیاه را رونق دهند. به همین دلیل، در سال‌های اخیر خرید و فروش توله‌های حیواناتی چون سگ، گربه و… بازار زیاد شده است. بخشی از این تجارت هم از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و سودجویانی با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین، اقدام به توله‌کشی یا خرید و فروش توله‌های خانگی می‌کردند. از آنجایی که پلتفرم «دیوار» خود را ملزم به رعایت حقوق حیوانات می‌داند و در سال‌های اخیر بر روی موضوع محیط‌زیست با حساسیت‌های بسیاری تمرکز کرده، به تازگی تلاش کرده است در راستای مخالفت با کالاانگاری حیوانات، راهکارهایی ارائه کند تا از خرید و فروش حیوانات سگ و گربه و حیوانات وحشی در این پلتفرم جلوگیری کند و سودجویان، این سایت را به حیاط خلوت خود تبدیل نکنند. یکی از جدیدترین اقدامات «دیوار» در این راستا، ممنوعیت خرید و فروش سگ و گربه از طریق این پلتفرم است

ممنوعیت خرید و فروش سگ و گربه در «دیوار»

سایت دیوار از فروردین امسال به طور رسمی مانع انتشار آگهی‌های خرید و فروش توله زیر دو سال شده است. همچنین از نخستین روزهای تیر ماه سال جاری خرید و فروش سگ و گربه در این پلتفرم ممنوع شد. این پلتفرم، فیلد قیمت برای آگهی حیوانات خانگی را حذف کرده و تنها اجازه واگذاری آنها را می‌دهد.

 مقالات بیشتر:تولید کننده قطعات گیربکس پرده زبرا

دیوار در همین راستا در صفحات ثبت آگهی سگ و گربه پیامی با این مضمون اضافه کرده است که کاربران با هدف فروش آگهی ثبت نکنند و فقط در صورت واگذاری، آگهی‌شان را به ثبت برسانند. همچنین جملاتی برای افزایش انگیزه کاربران برای واگذاری حیوانات در صفحات آگهی سگ و گربه دیده می‌شود؛ جملاتی مانند «حیوان کالا نیست؛ بهتر است به جای خرید حیوانات خانگی، سرپرستی آنها را به‌ عهده بگیرید»/ «خرید و فروش حیوانات وحشی، سگ و گربه در دیوار ممنوع است»/ «آگهی‌های فروش‌ گونه‌های ممنوع حیات‌وحش را به دیوار گزارش کنید.» هنگام ثبت آگهی واگذاری، نوشتن توضیحاتی در پایین آگهی‌ها نیز الزامی شده و همچنین محدودیت‌هایی بر روی آگهی‌های خدمات جفتگیری سگ و گربه اعمال شده‌است.

واگذاری توله زیر دو ماه ممنوع

با توجه به قیمت بالای توله سگ‌‌های تزئینی یا گربه‌های نژاددار، گاه برخی افراد که ممکن است صلاحیت لازم را هم نداشته باشند در مراکز غیرمجاز و در شرایط غیر بهداشتی، اقدام به توله‌کشی از این حیوانات می‌کنند؛ تجارتی سیاه که در غیاب نظارت صحیح، حقوق حیوانات را سلب می‌کند. مراکز نگهداری غیر بهداشتی، تغذیه نامناسب مادر و توله‌کشی‌های مداوم که جان سگ را به خطر می‌اندازد و جداسازی سریع توله‌ها از مادر، افسردگی مادر و در بسیاری از موارد، مرگ توله‌ها را به دنبال دارد. در همین راستا پلتفرم «دیوار» به منظور جلوگیری از انجام توله‌کشی و جداکردن توله‌های کوچک از مادر و فروش آنها، به طور کلی برای سگ و گربه زیر دو ماه اجازه درج هیچگونه آگهی حتی به صورت واگذاری را در این سایت نمی‌دهد.

حقوق حیوانات در ایران از نگاه کارشناسان

درباره حفاظت از حقوق حیوانات در ایران با یک دامپزشک و همچنین یکی از فعالان محیط زیست به گفت‌وگو نشستیم.

* «علی مشیری»، دامپزشک، با انتقاد از نبود نظارت بر بحث حیوانات خانگی، گفت: «به هرحال واقعیت این است که افرادی در جامعه، خواستار نگهداری از حیوانات خانگی هستند و باید این موضوع به رسمیت شناخته شود. وقتی صورت مسئله پاک شود و هیچ نظارتی هم وجود نداشته باشد یک تجارت سیاه به صورت زیرزمینی شکل می‌گیرد و مافیاها پررنگ‌تر می‌شوند.»

وی افزود: «مافیاهای متعددی در این حوزه وجود دارند که برایشان تنها بحث سودآوری مهم است و بدون توجه به اخلاقیات، دائم به توله‌کشی می‌پردازند حتی اگر جان مادر بر اثر زایمان های متعدد و متوالی به خطر بیفتد. در نبود نظارت و نادیده گرفتن حقوق حیوانات، زیر پوست شهر مسائلی شکل می‌گیرد که بسیار دردناک است.»

وی با اشاره به لزوم به رسمیت شناختن واقعیتی به نام حیوانات خانگی، خواستار فرهنگ‌سازی در این زمینه شد و گفت: «باید این موضوع را به مردم آموزش داد که توله‌های ۴۰-۵۰ روزه را نخرند و اصولا به سمت واگذاری بروند تا چرخه بی‌رحم خرید و فروش متوقف شود.»

* حمیدرضا میرزاده، فعال محیط‌زیست نیز در این خصوص گفت: «در زمینه حیوانات خانگی، با چند موضوع مواجهیم. علاقه مردم نسبت به نگهداری حیوانات و توجه به آنها بیشتر شده و صنعتی را در دنیا شکل داده است که این صنعت، فارغ از بخش غذا و وسایل مورد نیاز حیوانات خانگی، موضوعی را هم با عنوان کالا انگاری حیوانات مطرح کرده است. این موضوع که یک موجود زنده به عنوان کالا خرید و فروش می‌شود جای بحث دارد.»

وی ادامه داد: «اما از طرف دیگر اتفاق دیگری هم افتاده و برخی نژادها و گونه‌ها که از نظر شکل ظاهری، رفتارها و.. بیشتر مورد پسند آدم‌ها هستند واجد ارزش اقتصادی زیادی شده‌اند. در نتیجه پدیده توله‌کشی‌های غیرقانونی شکل گرفته‌است و برخی، شروع به تولید این نژادهای خاص کرده‌اند؛ در حالی که این موضوع، کاملا با رفاه حیوانات در تناقض است. این افراد حیوانات را ماشین تکثیر می‌بییند و با سوء‌استفاده، آنها را به فروش می‌رسانند.»

میرزاده یادآور شد: «در بسیاری از کشورها غیر از حیواناتی که استفاده خاص از آنها دارند مثل سگ های زنده‌یاب یا سگ‌های نگهبان، شاهد ضابطه‌مند بودن این حوزه هستیم و چیزی به نام خرید و فروش پت وجود ندارد، همین موضوع جلوی تجارتی که به صورت زیرزمینی و غیرقانونی صورت گرفته و مخالف با شئون رفاه حیوانات است را می گیرد. در کشور ما هم بین گروه‌های حامی حیوانات، این مساله مورد توجه قرار گرفته که اتفاق خوبی است. در گذشته این خرید و فروش در پلتفرم دیوار نیز اتفاق می‌افتاد و برخی هم در این خرید و فروش شرکت می‌کردند. هرچند این کار غیرقانونی نبود، ولی بسیار خوشحالم که این موضوع جای خود را به واگذاری داده است. با توجه به اینکه دیوار یک پلتفرم بسیار گسترده و تاثیرگذار در جامعه است، به‌ تدریج به جای خرید و فروش، موضوع سرپرستی و واگذاری مطرح شد که اتفاق خیلی خوبی است. مهم است که به حیوانات خانگی به چشم کالاهای زینتی نگاه نشود.»

مقالات دیگر:دفتر ازدواج شهرک غرب



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نصر: مدیرکل سابق امور مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به قضیه طلاق‌های صوری در سازمان‌های بیمه‌گری همچون تامین‌اجتماعی، گفت: در واقع دو نوع آفت ناشی از طلاق و ازدواج‌های صوری گریبان صندوق‌های اجتماعی را گرفته است که باید مدیریت شود.

به گزارش نصر، محمدعلی جنانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تأمین اجتماعی اظهار داشت: براساس قانون تأمین اجتماعی و قانون حمایت از خانواده یکی از تبعات نامساعد این قانون که از سال ۹۱ یا ۹۲ تصویب شد این بود که به فرزندان اناث که شغل و شوهر ندارند اجازه داده است که این افراد بتوانند از مستمری والدین خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طبیعتا این کار تبعات زیاد اجتماعی و اثرات مخرب و سوء دارد به این شکل که دو زوجی که سال‌ها با هم زندگی مسالمت‌آمیز داشتند در قالب طلاق‌های صوری از هم جدا می‌شوند که همین مساله مشکلات جدی برای سازمان‌های بیمه‌گر به همراه دارد.

جنانی ادامه داد: طلاق‌های صوری به این شکل است که با توجه به اینکه یک زوج سال‌ها با هم زندگی کرده‌اند، برای اینکه من غیر حق از این قانون سوءاستفاده کرده باشند برای همین موضوع به شکل تصنعی و صوری از هم طلاق می‌گیرند و در واقع به شکل صیغه ۹۹ ساله و یا به هر شکلی دیگری باز هم با هم زندگی می‌کنند.

مدیرکل سابق امور مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: این قانون تبعات زیادی دارد به این شکل که پس از اینکه این زوج از هم جدا شوند اگر زوج فوت کند در مساله ارث دچار چالش می‌شوند و درگیری اجتماعی رخ می‌دهد و یا فرد وقتی که از این ازدواج رها شود به طور قطع می‌تواند ازدواج دیگری داشته باشد و کانون زندگی آنها از هم پاشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: بخاطر طلاق‌های صوری، مشکلات حقوقی و بسیاری زیادی در واقع در استحکام خانواده رخ خواهد داد و بنیان خانواده از بین می‌رود با این کار بجای اینکه مشکلی را حل کنیم مشکلات دیگری به آن اضافه می‌کنیم.

مقالات بیشتر:قالیشویی جنوب تهران

ضرر صندوق‌های بیمه‌ای از طلاق‌های صوری

این کارشناس حوزه تامین‌اجتماعی اضافه کرد: بخاطر این موضوع صندوق‌های بیمه‌ای همچون تامین اجتماعی به شدت از این قضیه متضرر می‌شوند و در واقع کرامت خانواده زیر سوال می‌رود و باید در این زمینه فکر اساسی کرد و مضافا اینکه در این زمینه به هر حالی بانوان دوشاش مردان در حال کار و فعالیت هستند.

جنانی ادامه داد: باید در بحث طلاق‌های صوری یک نوع نگرش دیگری نسبت به آن اعمال شود و اینطور نباشد که هرکسی بخواهد طلاق صوری و تصنعی بگیرد از مستمری پدر استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از طلاق‌های صوری موجود است، اضافه کرد: آمار طلاق‌های صوری در دسترس نیست اما دامنه آن زیاد است و شدت و ضعف دارد به گونه‌ای که در برخی استان‌های کشور آمار این گونه طلاق‌ها بالاست به طوری که در گذشته به عنوان یک چالش جدی تبدیل شده بود.

وی ادامه داد: برای کشف و رصد این افراد حربه‌ای وجود ندارد تا بتوان این افراد را شناسایی و رصد کرد زیرا بیشتر از حربه‌های سنتی و بازرسی استفاده می‌شود که با شرایط کشور منافات دارد.

 

قانون درباره استفاده از مستمری بازماندگان چه می‌گوید؟

به گزارش ایرنا، براساس ماده ۸۳ قانون بیمه تامین اجتماعی سهم مستمری هریک از بازماندگان بیمه شده متوفی اینگونه است که میزان مستمری همسر بیمـه شـده متـوفی معـادل ۵۰ درصـد مسـتمری استحقاقی بیمه شده است و در صورتی که بیمه شده دارای چند همسر دایـم باشد مستمری به تساوی بین آنها تقسیم خواهد شد.

همچنین میزان مستمری هر فرزند بیمه شده متوفی معادل ۲۵ درصد مستمری استحقاقی بیمه شده است و در صورتی که پدر و مـادر را از دسـت داده باشـد مستمری او دو برابر میزان یادشده خواهد بود، میزان مستمری هر یک از پدر و مادر متوفی معادل ۲۵ مسـتمری استحقاقی بیمه شده است ومجموع مستمری بازماندگان بیمه شده متوفی نباید از میزان مستمری استحقاقی متوفی تجاوز کند.

براساس این قانون هرگاه مجموع مسـتمری از ایـن میزان تجاوز کند سهم هریک از مستمری بگیران به نسبت تقلیل داده می‌شود و در این صورت اگر یکی ازمستمری بگیران فوت شود یـا فاقـد شـرایط اسـتحقاقی دریافت مستمری شود سهم بقیه آنان با توجه به تقسیم بندی یادشده در این ماده افزایش خواهد یافت و در هرحال بازماندگان بیمـه شـده از صددرصـد مسـتمری بازماندگان متوفی استفاده خواهند کرد.

نوه دختر هم حقوق پدربزرگ را می‌گیرد

مدیرکل سابق امور مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: اکنون که باید موضوع طلاق‌های صوری تعدیل شود متاسفانه بحث نوه هم مطرح شده است که دامنه این قضیه را عمیق‌تر می‌کند و زمینه سوءاستفاده جامعه را از صندوق‌های بیمه‌ای بیشتر فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بحث ازدواج‌های صوری هم یک موضوع و چالش جدی است که هم دامنگیر سازمان تامین اجتماعی و هم صندوق‌های دیگر شده است که به این شکل که فرد مستمری‌بگیر که در بستر بیماری است، یک دختر جوان را به عقد این مستمری‌بگیر درمی‌آورند تا حقوق مستمری فرد از بین نرود و این هم معضل و چالشی جدی است که باید مدیریت شود.

جنانی ادامه داد: این دو موضوع ازدواج و طلاق های صوری آفت‌هایی است که اگر مدیریت شود می‌تواند از ضرر و زیان به صندوق‌های بیمه‌گر جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز بجای اینکه موضوع فرزندان اناث را مدیریت یا تعدیل کنند و به گونه‌ای فعالیت شود که تبعات آن کمتر شود، موضوع عمیق‌تر شد و دامنه این موضوع را به نوه‌ها هم تسری داده‌اند.

این کارشناس حوزه تامین‌اجتماعی افزود: براساس قوانین موجود تاکنون فرزندان اناث مستمری‌بگیران از این قانون استفاده می‌کردند اما اکنون نوه‌ها هم می‌توانند از این مستمری استفاده کنند و نوه‌های اناث هم امکان بهره‌مندی از این مزیت را دارند و اگر پدربزرگ یک اناثی فوت کرده و این دختر مطلقه باشد می‌تواند از این خدمات مستمری استفاده کند.

قوانین مستمری بازماندگان نیازمند بازنگری است

مدیرکل سابق امور مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید این قانون مربوط به مستمری بازماندگان مورد بازنگری قرار گیرد و نباید به این شکل بدون مدیریت و برنامه‌ریزی اینگونه قوانین سازمان را متضرر کند.

وی اظهار داشت: بجای اینکه یک قانون یک مشکلی را در سازمان‌های بیمه‌گر حل کند اما اینگونه صندوق‌های بیمه‌ای را با مشکل مواجه می‌کنند.

جنانی در عین حال ادامه داد: موافق این مساله هستیم که دختری که شغل و شوهر ندارد بتواند تحت حضانت باشد ولی اینکه به گونه‌ای طراحی شود که زمینه سوءاستفاده فراهم شود درست نیست زیرا  باعث می‌شود کانون گرم خانواده‌ها از هم پاشیده شود و مسیر قانون به سمت من غیرحق سوق داده شود و زن و شوهری که سال‌ها کنار هم زندگی کرده‌اند بخاطر بهره‌گیری از مستمری پدر، این دو از هم جدا شوند و این با روح قانون منافات دارد و باید قانونی را ایجاد کنیم که روح اجرایی داشته باشد.

قانون استفاده نوه دختر از مستمری پدربزرگ

براساس صدوررأی وحدت رویه در مورد برقراری مستمری بازماندگان نوه اناث دیوان عدالت اداری و به موجب بند (ب) قانون اصلاح تبصره ۲ ماده واحده قـانون اجـازه پرداخت وظیفه و مستمری وراث کارمندان در مورد فرزندان و نوادگان اناث، حقوق وظیفـه سهم فرزنـدان و همه نـوادگان اناث، مشمولان قانون استخدام نیروی مسلح وقانون تأمین اجتماعی که طبق قوانین و مقررات مربوط برقرار شده یا بشود با رعایت همه قوانین و مقررات مورد عمل به شرط نداشتن شوهر و شغل قابل پرداخت است و با توجه به اصل ۲۹ قانون اساسی که برخورداری از تأمین اجتماعی را حق همگانی تلقی کرده و دولت را موظف کرده طبق قوانین، خدمات و حمایت های مالی مربوطه را برای یکایک افراد کشور تأمین کند.

براساس این قانون، نوادگان اناث مطلق مشمولان قانون تأمین اجتماعی اعم از کارکنان دولت و مشمولان قانون کار در صورت نداشتن شغل و شوهر و در صورتی که احراز شود تحت کفالت اجداد خود بوده‌اند مشمول استفاده از حقوق وظیفه اجداد خود هستند و در این خصوص تفاوتی بین مشمولان قانون تأمین اجتماعی که جزء کارکنان دولت بوده و یا مشمول مقررات قانون کار هستند وجود ندارد

مقالات بیشتر:دفتروکالت پونک



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ترامپ خواستار انتشار تمام اسنادی شده که اجازه تفتیش منزلش را می‌دهد و شخصاً توسط «مریک گارلند» دادستان کل ایالات متحده تایید شده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا سلف خود را به انجام همان کاری متهم کرد که ظاهراً دلیل یورش ماموران اف‌بی‌آی به اقامتگاهش بوده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از یورش اف‌بی‌آی به خانه‌اش در فلوریدا در هفته گذشته که ظاهراً به دنبال اسناد طبقه‌بندی شده مربوط به تسلیحات اتمی بودند، استانداردهای دوگانه در کشورش را محکوم کرد.

ترامپ استدلال کرد که سلف او، باراک اوباما هنگام خروج از کاخ سفید، «حدود ۳۳ میلیون صفحه اسناد که بسیاری از آن‌ طبقه‌بندی شده بود، از جمله برخی مرتبط با اتمی را بدون حتی زمزمه اعتراض پلیس فدرال» با خود خارج کرد.

به گزارش «راشا تودی»، ترامپ در بیانیه‌ای که برای پیروانش منتشر کرد، گفت: رئیس‌جمهور باراک اوباما ۳۳ میلیون صفحه از اسناد را نگهداری می‌کرد که بسیاری از آن‌ طبقه‌بندی شده بود. چه تعداد از آن‌ مربوط به هسته‌ای بود؟ بسیاری از آن‌ها!».

مقالات بیشتر:فروش عمده پرده زبرا

اف‌بی‌آی دوشنبه به ملک ترامپ در فلوریدا یورش برد، تجربه‌ای که او آن را «حمله» و «سلاح‌سازی سیستم قضایی» توصیف کرد. ترامپ خواستار انتشار تمام اسنادی شده که اجازه تفتیش منزلش را می‌دهد و شخصاً توسط «مریک گارلند» دادستان کل ایالات متحده تایید شده است.

به گزارش راشا تودی، در خصوص ادعای تصاحب اسناد طبقه‌بندی شده توسط اوباما، اداره بایگانی و سوابق ملی آمریکا جمعه مسئولیت «حفاظت انحصاری قانونی و فیزیکی سوابق ریاست‌جمهوری اوباما» را بر عهده گرفت و مدعی شد که ۳۰ میلیون صفحه از «سوابق طبقه‌بندی نشده» را به یک مرکز این نهاد در منطقه شیکاگو منتقل کرده، در حالی که موارد طبقه‌بندی شده رئیس‌جمهور پیشین را در منطقه واشنگتن دی سی نگهداری می‌کند. اداره بایگانی و سوابق ملی آمریکا مدعی شد که اسناد طبقه‌بندی نشده در نهایت در یک کتابخانه ریاست‌جمهوری در شیکاگو نگهداری خواهد شد.

بامداد سه‌شنبه ۱۸ مرداد پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) در اقدامی بی‌سابقه علیه یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا به عمارت ترامپ در فلوریدا یورش برد و اسنادی را ضبط کرد. ترامپ و جمهوری‌خواهان در واکنش، دولت بایدن و دموکرات‌ها را به تبدیل کردن نهادهای مجری قانون به سلاحی در برابر احزاب سیاسی مخالف متهم کردند.

ماموران اف‌بی‌آی در کل، ۱۱ مجموعه سند را از خانه ترامپ ضبط کردند که برخی از آن‌ها با عنوان فوق‌محرمانه و حساس طبقه‌بندی شده بود و ترامپ را در مظان اتهام نقض قانون جاسوسی قرار داده است. یورش اف‌بی‌آی به محل اقامت ترامپ بار دیگر اختلافات حزبی را در آمریکا به اوج رسانده و هشتگ جنگ داخلی را در این کشور داغ کرده است

مقالات دیگر:وکیل غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نشانه‌های عشق واقعی چیست؟

روانشناس مرزداران

باشگاه خبرنگاران جوان

یک روانشناس می‌گوید: انسان به طور طبیعی نیازمند دوست داشتن دیگران و دوست داشته شدن از سوی دیگران است.
عضو تیم تخصصی مهارت‌های زندگی در انجمن ازدواج و خانواده کشور با تاکید بر اهمیت ازدواج‌های صحیح و انتخاب همسر به دور از هیجان زدگی در تداوم زندگی مشترک و جلوگیری از طلاق، گفت: نمی‌توان ادعای عاشقی کرد و در عین حال نسبت به طرف مقابل هیچ تعهدی نداشت. اغلب جوانان ذوق، شوق، میل و کشش نسبت به طرف مقابل را با عشق اشتباه گرفته و بعضا بر همین اساس اقدام به ازدواج کرده و پس از فروکش کردن این احساسات متوجه می‌شوند انتخاب غلطی برای ازدواج داشته‌اند.

دکتر ربابه نور با بیان اینکه بیشتر اوقات افراد درباره مفهوم "عشق" تصورات اشتباهی دارند، اظهار کرد: عشق یک هیجان و عاطفه‌ای است که وقتی انسانی را دوست داریم آن را تجربه می‌کنیم. در واقع وقتی فردی را دوست داریم به او جذب شده و این کشش همراه با احساسات خوب و خوشایند است.

این هیات علمی دانشگاه خوارزمی همچنین این را هم گفت که "عشق" در عین حالی که یک "هیجان" است، نوعی "نیاز" هم محسوب می‌شود و به هنگام تجربه آن هورمون‌های خاصی در بدن ترشح می‌شود.

به گفته این روانشناس، انسان به طور طبیعی نیازمند دوست داشتن دیگران و دوست داشته شدن از سوی دیگران است و از این رو افراد حتی با ضربه‌های عشقی فراوان می‌توانند بار‌ها عاشق شده و این احساس را مجددا تجربه کند.

"عشق" چیست؟

وی با تاکید بر اینکه عشق پدیده‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد چراکه ریشه فیزیولوژیک دارد، درباره مفهوم "عشق" توضیح داد: "اریک فروم" (روانکاو آمریکایی- آلمانی تبار) معتقد است انواع عشقی که انسان‌ها به یکدیگر نثار می‌کنند (به اصطلاح عشق‌های برادرگونه) نظیر عشق مادر و فرزند و یا عشق دو هم نوع به یکدیگر "عشق عام" محسوب می‌شوند. از نظر اریک فروم "عشق عام" باید دارای چهار مولفه "فهم و درک"، "احترام"، "اعتماد" و "تعهد و مسئولیت پذیری" نسبت به طرف مقابل باشد و افراد نمی‌توانند ادعا کنند عاشق فردی شده‌اند در حالی که در رابطه خود با دیگران این چهار مولفه را رعایت نمی‌کنند.

عضو تیم تخصصی مهارت‌های زندگی در انجمن ازدواج و خانواده کشور در ادامه سخنان خود به نظریه "استرنبرگ" (روانشناس آمریکایی) درباره "عشق جنسی" نیز اشاره و تصریح کرد: این نظریه برای عشق سه بعد را در نظر می‌گیرد که به آن نظریه "مثلثی عشق" نیز می‌گویند. در این نظریه عشق دارای سه مولفه "صمیمیت"، "شور و هیجان یا همان شهوت" و "تعهد" است. منطبق بر این نظریه اینکه زوجین در رابطه عاشقانه خود تا چه اندازه همانند دو رفیق علایق، صمیمیت و فعالیت‌های مشترک دارند و از انجام دادن این فعالیت‌های مشترک با یکدیگر لذت می‌برند، تا چه اندازه نسبت به یکدیگر ذوق و هیجان و میل با هم بودن دارند و تا چه اندازه نسبت به یکدیگر و رابطه مشترک تعهد دارند، بسیار مهم است. یک زوج باید با هم صمیمی و متعهد باشند و اشتراکاتی داشته باشند تا این صمیمیت ایجاد شود.

بدون "تعهد" نمی‌توان ادعای "عاشقی" کرد

نوری با اشاره به اهمیت "تعهد" در یک رابطه عاشقانه، تاکید کرد: نقطه اشتراک دو نظریه یاد شده "تعهد" است. هم در نظریه "عشق عام" و هم در نظریه "عشق مثلثی" مولفه "تعهد" مشترک است و از این رو باید گفت نمی‌توان درباره "عشق" بدون وجود "تعهد" صحبت کرد و هیچ کس نمی‌تواند ادعای عاشق بودن کند در حالی که نسبت به طرف مقابل هیچ تعهدی ندارد.

گاهی شور و هیجان نسبت به طرف مقابل را با "عشق" اشتباه می‌گیرند

به گفته این روانشناس امروزه بسیار شایع است که افراد شور، شوق، هیجان و کششی نسبت به طرف مقابل را با "عشق" اشتباه می‌گیرند و تصور می‌کنند صرف داشتن شوق و هیجان در رابطه به معنای "عاشق" بودن است حال آنکه عشق بدون تعهد بی معنی است.

برای ازدواج وجود تمام ابعاد عشق لازم است

این هیات علمی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: بعضا جوانان تصور می‌کنند به صرف اینکه یک فرد را می‌بینند، ناگهان ذوق می‌کنند، قلبشان می‌کوبد و نفسشان بند می‌آید یعنی عاشق شده‌اند. این احساسات را معادل با عشق می‌دانند، بر اساس و به صرف همین احساسات نیز برای ازدواج اقدام می‌کنند، در حالی که این حس شوق و هیجان و کشش نسبت به طرف مقابل تنها یکی از ابعاد عشق است. برای ازدواج لازم است دیگر ابعاد عشق نیز وجود داشته باشد که مهم‌ترین آن تعهد است. افراد نمی‌توانند به کسی بگویند او را دوست دارند در حالی که نسبت به او متعهد نیستند.

«عشق» یا «احتیاج» به دوست داشته شدن

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت افراد به دلیل احتیاج به دوست داشته شدن از سوی دیگران و یا نیاز به دوست داشتن دیگران، به اشتباه تصور می‌کنند عاشق شده‌اند؟، خاطر نشان کرد: این مورد بسیار وجود دارد. بسیار پیش می‌آید که ما عشق را تجربه نمی‌کنیم، اما تصور می‌کنیم که عاشق شده‌ایم. شایع‌ترین آن نیز زمانی است که آن کشش، میل، شوق و هیجان را نسبت به فردی داریم و این احساسات را با "عشق" اشتباه می‌گیریم. چراکه این احساسات یک غریزه جنسی و زیربنای فیزیولوژیک دارند.

با در نظر گرفتن تمام ابعاد عشق برای ازدواج اقدام کنید

به گفته این روانشناس بسیاری از اوقات افراد صرفا بر اساس میل، کشش و ذوق و شوق که زیربنای فیزیوژیک دارند و بدون در نظر گرفتن سایر ابعاد عشق برای ازدواج اقدام کرده و زمانی که پس از ازدواج آن شور و هیجان فروکش می‌کند متوجه می‌شوند تصمیم و انتخاب درستی برای ازدواج نداشته‌اند.

تعریف مردم و روانشناسان از "عشق" متفاوت است

عضو تیم تخصصی مهارت‌های زندگی در انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه خیلی اوقات تعریف مردم از عشق با تعریفی که روانشناسان از عشق ارائه داده‌اند متفاوت است، یادآور شد: خیلی اوقات افراد از عشق حرف می‌زنند، اما در حقیقت نمی‌دانند درباره چه سخن می‌گویند. بسیار پیش آمده افراد متاهل وارد روابط دیگری می‌شوند و در عین حال ادعا می‌کنند عاشق همسر خود هستند و به دلیل تنوع طلبی همزمان روابط دیگری را نیز پیش می‌برند، حال آنکه ادعای عشق بدون داشتن تعهد بی معنا است. خیلی از اوقات نیز وقتی مشکلی برای طرف مقابل پیش می‌آید فردی که ادعای عاشقی می‌کرد او را تنها می‌گذارد و یا در برخی موارد فرد مدعی عاشقی طرف مقابل را آزار می‌دهد و این اقدامات بر خلاف عشق واقعی است.

نوری در پایان سخنان خود توصیه کرد: در موارد یاد شده به اشتباه شور، شوق، ذوق و میل و کشش نسبت به طرف مقابل با عشق یکی در نظر گرفته می‌شود. ما باید مفهوم عشق را به درستی بشناسیم و بر اساس هیجان، کشش، میل، شور و ذوق صرف برای ازدواج اقدام نکنیم چراکه عشق واقعی نیاز به شناخت دارد.

قالیشویی نبرد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پلمب یک مطب دندانپزشکی غیرمجاز و دستگیری دو برادر با جعل عنوان دندانپزشک در شهرستان رشت با دستور مقام قضایی توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه با همکاری پلیس اماکن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حیدر علی بالو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این خصوص گفت: به دنبال گزارش‌های واصله مردمی و بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه، طی بازدیدی مشترک با مامورین پلیس اماکن از محل کار افردی غیر پزشک و فاقد صلاحیت فنی، مهارت علمی و پروانه مطب در شهرستان رشت، واقع در خیابان آیت الله ضیابری فاز دوم که با جعل عنوان دندانپزشک اقدام به مداخله در حیطه دندانپزشکی کرده بودند، افراد خاطی دستگیر و محل مطب پلمب و پرونده به مراجع قضایی مربوطه ارجاع شد.

مقالات بیشتر:تولیدکننده پرده زبرا

بالو، با اشاره به افزایش فعالیت افراد دکترنما در حیطه درمانی، تاکید کرد: شهروندان عزیز گیلانی در مراجعه به مراکز درمانی از وجود پروانه طبابت و یا مجوز فعالیت معتبر صادره از وزارت بهداشت در این مراکز اطمینان حاصل نمایند.

وی افزود: در حال حاضر بازرسین حوزه نظارت بر درمان دانشگاه در حال بازرسی و رصد فعالیت مراکز درمانی، موسسات و مطب‌ها در سطح استان می‌باشند، از این رو با توجه به فعالیت مخفیانه این افراد سودجو و فاقد صلاحیت، از شهروندان عزیز گیلانی درخواست می‌شود در صورت مراجعه به مراکز درمانی فاقد پروانه و یا برخورد با افراد مشکوک نسبت به اطلاع موضوع از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات (سامانه ۱۹۰) و یا مراجعه حضوری به اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه اقدام نمایند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با آگاهی و همکاری مردم شریف استان با دانشگاه علوم پزشکی گیلان و گزارش‌دهی به موقع در برخورد با افراد فاقد صلاحیت در حیطه بهداشت و درمان، توقف فعالیت این دست از افراد پزشک‌نما و غیرمتخصص در استان را شاهد باشیم.

مقالات دیگر:ایمپلنت دندان



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مشاور اسلامی در مقابل مشاوره غیر اسلامی

مرکز مشاوره غرب تهران

خبرمهم: «با توجه به مرجعیت دینی حوزه‌های علمیه و ضرورت استقلال آن‌، لازم است صلاحیت اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی، به صورت مستقل در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور قرار گیرد.



روانشناسی زرد روانشناسی زرد
به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، «با توجه به مرجعیت دینی حوزه‌های علمیه و ضرورت استقلال آن‌، لازم است صلاحیت اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی، به صورت مستقل در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور قرار گیرد. این مهم با اضافه‌شدن یک تبصره، ذیل ماده ۱ قانون تشکیل سازمان روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران محقق می‌شود ان‌شاء‌الله»؛ این بخشی از طرح توجیهی «اصلاح ماده یک قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور» است که از دو ماه پیش در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و این روزها واکنش‌های مراکز علمی کشور را به همراه داشته است. خلاصه این طرح اصلاحی این است که قرار است بر اساس آن «صلاحیت اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی به صورت مستقل در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور قرار گیرد»‌. اما چرا این طرح با واکنش منفی جامعه علمی و دانشگاهی کشور مواجه شده است؟

چه ضرورتی دارد؟
یکی از اولین سؤال‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود، این است که چه ضرورتی دارد مجلس شورای اسلامی وارد بررسی چنین طرح‌هایی شود؟ فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی مذهبی و گسترش آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی از دیرباز و در سنت اجتماعی و تاریخی کشورمان بر عهده روحانیت بوده و حوزه‌های علمیه در این زمینه نقش محوری داشته‌اند. طبیعتا این بخش از فعالیت‌ها که از فعالیت‌های مذهبی روحانیت محسوب می‌شوند، هیچ‌گاه نیازی به اخذ مجوز از سازمان‌ها و نهادهایی دیگر نداشته‌اند.

حوزه چه احساس نیازی در فضای عمومی کرده که حالا چنین اصلاحیه‌ای را در مجلس مطرح کرده است؟ چرا‌که پیش از این هم بنا به گفته رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، حدود صد روحانی با گذراندن مدارج دانشگاهی در رشته روان‌شناسی به عضویت این سازمان درآمده و مشغول فعالیت بودند و ازاین‌رو ممانعتی برای حضور روحانیون در این فضا نبوده و نیست. حمید پورشریفی، رئیس انجمن روان‌شناسی سلامت ایران، در گفت‌وگو با «شرق» در واکنش به اینکه اساسا چه اندازه برای صدور چنین مجوزی در فضای مشاوره احساس نیاز و ضرورت می‌شد که نمایندگان مجلس برای اصلاح آن اقدام کرده‌اند؟ می‌گوید: «تا اینجا که اساسا معلوم نیست این کار چه ضرورتی دارد. نه‌تنها چنین ضرورتی احساس نمی‌شود، بلکه اجرای این طرح ممکن است آسیب‌زننده نیز باشد؛ چراکه اساسا باید ارزیابی‌‌ای توسط سازمان حرفه‌ای صورت بگیرد تا بفهمیم یک واحد آموزش‌دهنده نمی‌تواند مجوز هم صادر کند. همچنین دلایل مطرح‌شده در طرح که گفتند ما ۲۵ مرکز داریم، آموزشمان وسیع است و‌… نیز به‌هیچ‌وجه توجیه‌کننده این نیست که بیایم به یک واحد آموزش‌دهنده اجازه دهیم ارزیابی‌کننده هم باشد. من هیچ دلیل موجهی در توجیه این دوستان ندیدم و بدتر اینکه در اجرای آن آسیب‌های زیادی هم وجود دارد».

بهروز دولتشاهی، عضو هیئت‌مدیره انجمن روان‌درمانی ایران نیز در گفت‌وگو با «شرق» درباره ضرورت مطرح‌شدن چنین موضوعاتی در مجلس می‌گوید: «اصلا مشخص نیست برای چه منظوری این طرح یا این لایحه به مجلس ارائه شده و متأسفانه دیدیم که ۶۹ نفر از نمایندگان مجلس هم این لایحه‌ها را امضا کردند. من معتقدم اگر این اتفاق بیفتد، هم وجهه روحانیت صدمه می‌بیند و هم اینکه حقوق مراجعه‌کنندگان رعایت نمی‌شود و از نظر اخلاق حرفه‌ای، دادن چنین مجوزی به ضرر جامعه و همه مراجعه‌کنندگان است؛ چرا‌که وقتی نظام آموزش‌دهنده و اعطاکننده مجوز را به یک سازمان می‌دهیم، ممکن است خلط منافع پیش بیاید. در‌حال‌حاضر چنین نیست و سازمان نظام روان‌شناسی به همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مختلف مجوز کار می‌دهد، ولی وقتی اینها را یکی کنیم، منافع آنها نیز با هم درگیر می‌شود و منجر به تضییع حقوق مراجعه‌کنندگان می‌شود. مسئله دیگر هم این است که روحانیت قبل از اینکه یک شغل باشد، یک وظیفه دینی است و حق ‌یا تعهدی هم به صرف اینکه یک نفر روحانی باشد، برای او ایجاد نمی‌کند؛ یعنی نمی‌توان به صرف روحانی‌بودن حق یا تعهدی برای کسب امتیازهای ویژه تخصصی در نظر گرفت. مثلا چون روحانیت در حوزه اقتصاد، پزشکی، روان‌شناسی و‌… نظر دارد، نمی‌توانیم بگوییم روحانی می‌تواند پزشک، روان‌شناس یا اقتصاد‌دان باشد، بلکه باید مدارج تحصیلی را بگذراند و از همان مجاری‌ای که افراد دیگر پروانه شغلی می‌گیرند اقدام کند».

مشاوره اسلامی در برابر مشاوره غیراسلامی؟
یکی دیگر از ایرادهای این طرح، آن است که تأکیدش بر مشاوره اسلامی و حوزوی، این انگاره را پدید می‌آورد که آنچه تاکنون در فضای مشاوره روان‌شناسی کشور در جریان بوده از چه جنسی بوده و آیا این خط‌کشی‌ها اساسا درست است؟

حمید پورشریفی، رئیس انجمن روان‌شناسی سلامت ایران، در گفت‌وگو با «شرق» در‌این‌باره می‌گوید: «یکی دیگر از نقدها به مطرح‌شدن چنین موضوعاتی، جداسازی فضاهاست. در واقع این طرح دارد یک جداسازی بر اساس دینی و غیردینی انجام می‌دهد. وقتی جداسازی بر اساس دینی و غیردینی انجام می‌شود، معنای ضمنی آن این است که اگر اینها صلاحیت ارزیابی دینی و آموزش مشاوره با رویکرد دینی را دارند، یعنی دانشگاه‌ها صلاحیت آموزش روان‌شناسی با رویکرد دینی را ندارند. این به نوعی زیر سؤال بردن صلاحیت دانشگاه‌ها و در مقیاس کلان‌تر سیاست‌های جمهوری اسلامی در دانشگاه‌هاست؛ چرا‌که تصور ما تا پیش از این آن بود که دانشگاه و حوزه با هم یکی هستند. اما اینجا یک جداسازی و تقدم‌بخشی اتفاق می‌افتد که این تقدم‌بخشی طبیعتا به نفع کل جامعه نیست. به نفع خود آن نهاد هم نیست و همسو با سیاست‌های کلی کشور هم نیست. این هم یکی دیگر از نقدهاست».

نگرانی بابت ادغام نهادها
طبق قوانین جاری کشور، مراکز دانشگاهی مختلف با توجه به ویژگی‌های فرهنگی، معنوی و مذهبی کشور به آموزش و تربیت روان‌شناسان در گرایش‌های گوناگون می‌پردازند و در نهایت، دانش‌آموختگان این رشته‌ها بر اساس حوزه‌های فعالیت حرفه‌ای، پروانه فعالیت خود در زمینه روان‌شناسی و مشاوره را از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دریافت می‌کنند. صدور پروانه فعالیت در زمینه روان‌شناسی و مشاوره روان‌شناسی (licensure) فرایندی جدا از آموزش فراگیران است و صِرف وجود دوره‌های آموزشی یک رشته در یک سازمان یا مؤسسه آموزشی به معنای آن نیست که این سازمان‌ها و مؤسسات در زمینه صدور پروانه فعالیت نیز ورود کنند. کما‌اینکه در‌حال‌حاضر دانشگاه‌های سراسری و آزاد متعددی در سطح کشور در حال تربیت گرایش‌های مختلف روان‌شناسی هستند، اما طبیعتا و منطقا نه خودِ دانشگاه‌ها و نه حتی وزارت علوم به امر صدور پروانه فعالیت حرفه‌ای وارد نشده‌اند؛ بنابراین صِرف وجود دوره‌های دانشگاهی در یک نهاد، توجیه‌کننده این نیست که صدور پروانه فعالیت حرفه‌ای را نیز عهده‌دار شود.

حمید پورشریفی، رئیس انجمن روان‌شناسی سلامت ایران، در گفت‌وگو با «شرق» در‌این‌باره می‌گوید: حتی اگر فرض بگیریم آموزشی که اکنون در حوزه علمیه داده می‌شود، همان آموزشی است که وزارت علوم و وزارت بهداشت تعریف کرده و حتی به شکل بهتر هم انجام می‌شود، باز هم نگرانی‌هایی از جهت ادعای استقلال وجود دارد. مسئله اینجاست که مراکز حوزه علمیه در بهترین شرایط جایی برای تربیت نیروی انسانی هستند و درواقع ادغام اینکه یک مرکز هم نقش تربیت نیروی انسانی را داشته باشد و هم نقش بررسی صلاحیت آن افراد و هم نقش نظارت بر صلاحیت آنها را آسیب‌زننده است. هم به مراجعه‌کنندگان و هم به خود نهادی که درگیر آن مسئله است، آسیب می‌زند. بنابراین اصلی‌ترین نقد واردشده این است که در این طرح واحد برگزارکننده و آموزش‌دهنده تبدیل می‌شوند به واحد احراز صلاحیت و نظارت و ادغام نقش صورت می‌گیرد.

اعتراض ۶ انجمن علمی حوزه سلامت روان
انجمن علمی حوزه سلامت روان هم با انتشار نامه‌ای مشترک نسبت به این طرح اصلاحی اعتراض کردند. در بخشی از این نامه که از سوی شش انجمن‌ علمی «روان‌شناسی سلامت ایران»، «روان‌درمانی ایران»، «روان‌شناسی ایران»، «روان‌پزشکان ایران»، «روان‌پزشکی کودک و نوجوان ایران» و «پزشکی روان‌تنی ایران» تهیه شده، آمده است: «حیطه فعالیت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در زمینه صدور پروانه فعالیت حرفه‌ای به روان‌شناسان و مشاوران، حیطه‌ای مستقل از فعالیت‌های ترویجی، آموزشی، تبلیغی و مشاوره‌ای مذهبی و اسلامی روحانیت و حوزه‌های علمیه است و به دلیل سوءبرداشت‌ها و تبعات منفی که تبصره پیشنهادشده ایجاد خواهد کرد، مخالفت خود را با این طرح و اضافه‌شدن تبصره مذکور به قانون سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم و تقاضای خارج‌شدن آن از دستور کار مجلس را داریم».

پیش‌تر هم انجمن روان‌شناسی ایران به این طرح اعتراض کرده بود. در بخشی از متن نامه انجمن روان‌شناسی ایران به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: «دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مورد تأیید وزارتین علوم و بهداشت، وظیفه تربیت نیروی انسانی و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، به‌عنوان سازمان حرفه‌ای روان‌شناسان و مشاوران که مصوب مجلس شورای اسلامی است، وظیفه احراز صلاحیت و نظارت بر عملکرد شاغلان در این حرفه را بر عهده دارند. جدابودن مرکز آموزشی از سازمانی که مجوز فعالیت را صادر می‌کند، مبنای علمی و جهانی داشته و بر صحت و دقت امر می‌افزاید. صرف اینکه یک مرکز آموزشی (در این مورد حوزه علمیه)، بر رویکرد خاصی از روان‌شناسی و مشاوره تمرکز یافته است و یا حتی آموزش را آن‌طورکه در طرح ذکر کرده‌اند، با دقت و وسعت به پیش می‌برند، آن مرکز را مجاز نمی‌سازد که هم‌زمان، علاوه بر نقش تربیت نیروی انسانی، به وظیفه صدور مجوز هم بپردازد؛ نقش‌هایی که تجمیع آنها در یک نهاد، آسیب‌هایی را پدید می‌آورد که برخی از آسیب‌ها حتی ممکن است متوجه خود آن نهاد شود».

قالیشویی خیابان استخر

 

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

با حضور مدیران اشتغال و کارآفرینی و تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان
افتتاح مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی آکادمی موفقیت

مرکز مشاوره غرب تهران

اداره کل تعاون

با حضور مدیران اشتغال و کارآفرینی و تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی آکادمی موفقیت افتتاح شد.

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به موضوع تحقق ۲۵ درصد سهم بخش تعاون در اقتصاد اظهار داشت: در این مسیر تعامل دولت، بخش خصوصی و تعاونیها برای بهبود شاخص‌های اقتصادی استان مهم است.

 

سید مهدی قائم‌مقامی با تأکید بر این نکته که شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز کارآفرینی نقش مهمی در توسعه اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی دارند اضافه کرد: امروزه شرایط مطلوبی در حمایت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها ایجاد شده که لازم است از این فرصت برای فعال سازی چرخه تولید، ثروت زایی از علم و فناوری و تولید و صادرات کالاهای دانش‌بنیان در سطح استان استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: استفاده از تسهیلات برای توسعه اشتغال و افزایش فرصت‌های شغلی لازم است ولی برنامه ریزی برای خوداتکایی و ارزش آفرینی اقتصادی و مالی برای افراد و شرکت ها امری ضروری است.

 

شایان ذکر است مرکز مشاوره آکادمی موفقیت ابتدا در قالب شرکت تعاونی کیاپلیمر آروند در منطقه حسن‌آباد جرقویه تأسیس شد که پس از یک دوران تعطیلی، در سال ۱۳۸۸ با تغییر خطوط تولید و تغییر مدیریت و سهامداران پای در عرصه تولید لوله‌های پلی‌اتیلن گذاشت و مجددا فعالیت خود را آغاز کرد.

 

این شرکت در حال حاضر علاوه بر تولید لوله‌های پلیمر با تاسیس مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی آکادمی موفقیت گام‌های جدیدی در به اشتراک‌گذاری تجربیات و دانش تخصصی موجود و توسعه فعالیت‌های تحقیقی، توسعه‌ای برداشته است.

 

این مرکز آمادگی ارایه خدمات مشاوره تخصصی برای نوشتن طرح توجیهی و طرح‌های کسب و کار در گرایش‌های شیمی، پلیمر و مهندسی مواد به متخصصین و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دارد.

 

در حال حاضر 60 مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان اصفهان فعالیت می کنند.


قالیشویی مجیدیه

 

 



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سکه بدهید، نیمه گمشده‌تان را پیدا می‌کنیم /حسابم را شارژ کن، خواستگار لاکچری تحویل بگیر!

دفتر ازدواج شیک غرب تهران

 

معرف‌های ازدواج معمولا دفتر کار ندارند. فعالیتشان در فضای مجازی است و با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌هایی واتساپی و تلگرامی با نام‌هایی مثل «همدلی»، «آشنایی و ازدواج»، «همسریابی»، «نیمه‌های گمشده» و... داوطلبان ازدواج را دورهم جمع می‌کنند.
سکه بدهید، نیمه گمشده‌تان را پیدا می‌کنیم /حسابم را شارژ کن، خواستگار لاکچری تحویل بگیر!
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، تا چند سال پیش فامیل دور و نزدیک و حتی همسایه‌ها برای ازدواج جوانان دم‌بخت اطراف‌شان آستین بالا می‌زدند و تا آنها را سر سفره عقد نمی‌نشاندند، بی‌خیال نمی‌شدند؛ اما با گذشت زمان و تغییر سبک‌ زندگی‌ها، واسطه‌گری ازدواج کمرنگ شده و خیلی‌ها معتقدند این کار به دردسرهایش نمی‌ارزد.



پلتفرم تبلیغات ویدیویی طاووس

با تکنولوژی پرسیل شستشوی لباس ارزون تر از اونه که فکر می کنی، امتحان کن.

مشاهده محصولات
حالا در غیاب فامیل و همسایه‌ها، غریبه‌ها در فضای مجازی به میدان آمده‌اند. افرادی که خود را معرف یا واسطه ازدواج می‌نامند و می‌گویند به جوانان کمک ‌می‌کنند تا شریک زندگی‌شان را بیابند؛ البته به شرطی که دست به جیب شوند و برای پیدا شدن نیمه‌گمشده‌ خود سر کیسه را شل کنند.

سکه بده، خواستگار لاکچری تحویل بگیر!

نیمه گمشده‌تان را پیدا می‌کنیم
واسطه‌های ازدواج اغلب بانوان میانسال یا جوان هستند که به گفته خودشان بانی بسیاری از آشنایی‌های منجر به ازدواج شده و این موضوع را به عنوان سابقه کار مفید مطرح می‌کنند. معدودی از آنها این کار را برای رضای خدا و ثوابش انجام می‌دهند؛ اما بیشترشان در ازای معرفی خواستگار یا مورد مناسب ازدواج، پول می‌گیرند. یکی از معرفان که خانمی میانسال است، درباره فعالیتشان می‌گوید: «پسرها و دخترهای خوب و نجیب اهل دوستی‌های قبل ازدواج نیستند و اگر فرد مناسبشان را در فامیل و اطرافشان پیدا نکنند، ازدواج نمی‌کنند. پس ما باید به آنها در پیدا کردن همسر مناسب کمک کنیم.»

یکی دیگر از واسطه‌های ازدواج جوانان که خودش یک دختر مجرد است، درباره هزینه‌ای که بابت واسطه‌گری ازدواج دریافت می‌کند می‌گوید: «افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، بیشترشان با کمک ما نیمه گمشده‌ خود را پیدا کرده و سروسامان می‌گیرند، حالا چه اشکالی دارد که بابت زمان، انرژی و پول تلفنی که برای راست و ریس کردن کارشان صرف کرده‌ایم، پولی بگیریم؟!»

او پاسخ این سوال را که اگر این معرفی‌ها به ازدواج ختم نشود، تکلیف چیست؟ این‌طور می‌دهد: «امکان ندارد، ما مشخصات صدها داوطلب ازدواج را داریم و از بین آنها حتما چند نفر متناسب با شرایط و انتظارات خانم یا آقا پیدا می‌شود.»

دورهمی‌های مجازی داوطلبان ازدواج
معرف‌های ازدواج معمولا دفتر کار ندارند. فعالیتشان در فضای مجازی است و با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌هایی واتساپی و تلگرامی با نام‌هایی مثل «همدلی»، «آشنایی و ازدواج»، «همسریابی»، «نیمه‌های گمشده» و... داوطلبان ازدواج را دورهم جمع می‌کنند. برای پی بردن به روش کارشان در چند گروه عضو شدیم. شیوه فعالیتشان در گروه‌ها تقریبا مشابه است. آنها از اعضا و تازه‌واردان می‌خواهند فرم معرفی که شامل اطلاعاتی از جمله مشخصات فردی، تحصیلات، شغل، قد، وزن، میزان دارایی، اعتقادات مذهبی، نوع پوشش، منطقه محل سکونت و ... را پر کرده و برای مدیر گروه‌ ارسال کنند.

در برخی از گروه‌ها باید تصویر ۳ صفحه اول شناسنامه (برای بررسی سن و سابقه ازدواج) برای مدیر ارسال شود، اما راستی‌آزمایی شغل، دارایی، مشخصات ظاهری و... انجام نمی‌شود. مدیر، فرم‌های پر شده را کدگذاری کرده و بدون نام و شماره تلفن در گروه می‌گذارد. اگر هر یک از اعضا، مشخصات فردی که در فرم نوشته شده را بپسندد، کد آن فرم را برای مدیر ارسال می‌کند و پس از اینکه ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به کارت مدیر واریز می‌کند، به صاحب فرم معرفی شده و در صورت توافق طرفین آشنایی اولیه صورت می‌گیرد.

قالیشویی مدائن

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

همزمان با ایام خجسته سالروز هفته ازدواج؛
از زوج‌های جوان، موفق و برتر درحوزه‌های مختلف والگو ساز ازدواج آسان تجلیل شد

سالن عقد شیک ستارخان

همزمان با ایام خجسته سالروز هفته ازدواج، در مراسمی در شهرستان خلخال از زوج‌های جوان، موفق و برتر درحوزه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، هنری، کارآفرین والگو ساز ازدواج آسان تجلیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورز و جوانان استان اردبیل، همزمان با ایام خجسته سالروز هفته ازدواج، در مراسمی در شهرستان خلخال از زوج‌های جوان، موفق و برتر درحوزه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، هنری، کارآفرین والگو ساز ازدواج آسان تجلیل شد.

 

در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد اسلامی خلخال برگزار شد، رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان در سخنانی ضمن گرامیداشت این روز فرخنده، نسبت به آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای سوء ناشی از افزایش سن ازدواج در بین جوانان جامعه هشدار داد.

 

سید ناصر میر مرسلی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی، بیکاری، افزایش اجاره و خرید مسکن، تهیه لوازم خانگی مورد نیاز تشکیل خانواده از سویی و تشریفات زاید و اضافه عقد وعروسی از سوی دیگر مانع از ازدواج جوانان شده است.

 

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال با تشریح برخی تلاش‌های صورت گرفته برای تشویق و ترغیب جوانان به امر مقدس ازدواج و تشکیل خانواده در این شهرستان اظهار کرد: واقعیت این است که راهکارهایی همچون افزایش سقف تسهیلات ازدواج و ارائه آن به جوانان به تنهایی پاسخگوی حل مشکل ازدواج جوانان نیست.

 

وی گفت: به نظر می رسد برای زمینه سازی ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان در آستانه سن ازدواج، در کنار ارائه تسهیلات ازدواج بسیاری از تشریفات زائد عروسی‌ها باید حذف و فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود.

 

میرمرسلی اظهار کرد: در شرایط امروز بسیاری از زوج‌های جوان قادر به پرداخت تسهیلات دریافتی وام ازدواج نیستند و برخی اوقات به خاطر مشکل پرداخت اقساط و بدهی تسهیلات دریافتی، زندگی مشترک آنها در معرض آسیب و فروپاشی قرار می گیرد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خلخال در ادامه ازدواج را سفارش قرآن و اهل بیت(ع) عنوان کرد و با تاکید بر لزوم تغییر نگرش خانواده‌ها به سمت ازدواج‌آسان اظهار کرد: تشریفات سنگین و هزینه بر عروسی، چشم هم چشمی و تجمل‌گرایی عامل خوشبختی زوجین و خانواده‌ها نیست و شروع زندگی زوجین با مراسم ساده و آسان، دوام وبقای زندگی مشترک را به دنبال خواهد داشت.

قالیشویی فدک

 



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

برنامه ریزی عقد و عروسی در سالن عقد و باغ تالار را جدی بگیرید/ ۹ نکته کلیدی

سالن عقد شیک پونک

نو اندیش

اگر به دنبال انتخاب یک مکان مناسب برای عقد و عروسی مانند سالن عقد تالار یا باغ تالار برای برگزاری مراسم عروسیتان هستید، ابتدا باید سلایق خود و همسرتان را کنار هم قرار داده و سپس با توجه به اولویت‌هایتان مناسب ترین سالن عقد و تالار را برای برگزاری مراسم عروسی خئد انتخاب کنید. انتخاب یک سالن عقد شیک و مجلل را برای جشن گرفتن مراسم عقد نیز می‌تواند به همین صورت انجام شود.

اگر به دنبال انتخاب یک مکان مناسب برای عقد و عروسی مانند سالن عقد تالار یا باغ تالار برای برگزاری مراسم عروسیتان هستید، ابتدا باید سلایق خود و همسرتان را کنار هم قرار داده و سپس با توجه به اولویت‌هایتان مناسب ترین سالن عقد و تالار را برای برگزاری مراسم عروسی خئد انتخاب کنید. انتخاب یک سالن عقد شیک و مجلل را برای جشن گرفتن مراسم عقد نیز می‌تواند به همین صورت انجام شود.



برنامه ریزی عقد و عروسی در سالن عقد و باغ تالار را جدی بگیرید/ ۹ نکته کلیدی




تصور کنید در فضای سبز و پر از گل‌های رنگارنگ یک باغ تالار یا در فضای بسیار مجلل با یک معماری بی‌نظیر یک تالار بهترین روز زندگیتان را به همراه عشقتان جشن می‌گیرید و خاطرات این روز به یادماندنی را برای همیشه در چنین مکان زیبایی جاودانه می‌کنید. چه چیزی می‌تواند از این زیباتر باشد؟





تالارها یا باغ تالارها معمولاً در حومه یا حاشیه شهرها ساخته می‌شوند و گزینه‌های هیجان انگیز بی‌شماری را برای زیباتر کردن شب عروسیتان در اختیار شما قرار می‌دهند.



فضای زیبا، لوکس و مجلل، اتمسفر صمیمی، صرف شام با منویی متنوع حاوی غذاهای سنتی و فرنگی، پذیرایی از مهمان‌ها با انواع دسرها و نوشیدنی‌های گرم و سرد، گل‌آرایی، شمع‌آرایی، آتش بازی، نورپردازی، امکان اجرای موسیقی زنده، پارکینگ ویژه مهمان‌ها، همه و همه از جمله امکاناتی هستند که تالارها و باغ تالارها در اختیار زوج‌ها قرار می‌دهند. تنها کافی است بر اساس بودجه و سلیقه تان مناسب‌ترین انتخاب را از این بین داشته باشید.



اگر می‌خواهید بدانید که از بین تالارها و باغ تالارهای بیشماری که وجود دارند و هر یک خدمات ویژه و اختصاصی خود را ارائه می‌دهند، کدامیک برای شما مناسب‌تر هستند تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.



به هنگام انتخاب یک مکان مناسب برای برگزاری مراسم عقد یا عروسی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟



هزینه برگزاری مراسم عقد یا عروسی در سالن‌ عقد یا تالار:


هزینه رزرو یک تالار یا سالن عقد، اغلب مهم‌ترین عامل در تعیین بودجه هزینه کلی مراسم است زیرا بیشترین بودجه در برگزاری مراسم عقد یا عروسی به رزرو تالار یا باغ تالار اختصاص دارد. این موضوع معمولاً به نوع تالاری که انتخاب می‌کنید، خدماتش، وسعتش، مکان و دسترسی آن بستگی دارد. برای صرفه جویی در هزینه ای که به انتخاب یک تالار اختصاص داده‌اید می توانید چند نکته را در نظر بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید منوی غذایی ساده‌تری انتخاب کنید. به عبارت دیگر درصورتیکه منو شامل دو نوع غذا باشد می توانید یک مورد را به دلخواه خودتان حذف کنید. حتی می‌توانید از پیش غذا یا دسر نیز صرف نظر کنید. به این ترتیب هزینه‌های برگزاری مراسمتان به مراتب کاهش می‌یابد. همینطور می‌توانید از تزئینات سالن بکاهید یا از آنها تا حد زیادی صرف نظر کنید و یا تزئینات را خودتان انجام دهید.



برنامه ریزی عقد و عروسی در سالن عقد و باغ تالار را جدی بگیرید/ ۹ نکته کلیدی



همانطور که می دانید معمولاً به هنگام فرارسیدن جشن ها و اعیاد ملی و مذهبی، تعداد مراسم‌های عقد و عروسی نیز بیشتر می شود و بدیهی است که در چنین روزهایی رزرو تالار مورد نظرتان دشوارتر خواهد بود. برای جلوگیری از مشکلات ناشی از ترافیک برگزاری مراسم‌های عروسی دو راه پیش رو دارید. یا مراسم خود را در تاریخی به جز اعیاد ملی و مذهبی برگزار کنید تا امکان رزرو تالار مورد نظرتان وجود داشته باشد و یا اگر اصرار به برگزاری مراسم در جشن‌های ملی و مذهبی دارید از چند ماه قبل از تاریخ مراسم تالار مورد نظر خود را رزرو کنید.



پارکینگ ویژه مهمانان:


تالارها و باغ تالارها معمولاً در محل‌هایی واقع هستند که وسعت زیادی دارند. بنابراین این فضای زیاد در دسترس می تواند به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرید. بسیاری از مهمان‌ها ترجیح می دهند که با ماشین‌های شخصی خودشان به مراسم عروسی بروند و معمولاً پیدا کردن جا پارک یکی از مشکلاتی است که ممکن است با آن مواجه شوند. بنابراین در انتخاب یک تالار یا باغ تالار، حتماً به این مورد توجه داشته باشید تا مهمانانتان تجربه شیرین تری از حضور در مراسم عروسیتان داشته باشند و استرس کمتری را تجربه کنند.



زیبایی سالن یا فضای باغ تالار:


باغ تالار و تالارهای امروزی معمولاً برای برگزاری جشن‌های خاص و مجلل طراحی شده‌اند. معماری خیره کننده، طراحی داخلی بی‎نظیر، منظره زیبا، فضای سبط گل کاری شده، آب نما و حوض به شما امکان داشتن یک تم لوکس در مراسم عروسیتان را خواهند داد و خیال شما را از بابت دکوراسیون مراسمتان راحت خواهند کرد. با این اوصاف کار زیادی نمی‌ماند که بخواهید برای دکوراسیون مراسمتان انجام دهید.




برنامه ریزی عقد و عروسی در سالن عقد و باغ تالار را جدی بگیرید/ ۹ نکته کلیدی



دسترسی مناسب به مراسم عقد و عروسی:



یکی از نکات مهم در حین انتخاب یک مکان مناسب برای برگزاری مراسم عروسی یا جشن عقد. در دسترس بودن و سادگی مسیر برای رسیدن مهمانان است. از آنجایی که معمولاً بسیاری از تالارها در حاشیه شهر واقع شده اند، بهتر است از بین گزینه‌های موجود، تالاری را انتخاب کنید که برای اکثریت مهمان‌ها دسترسی بهتری دارد. در واقع هر انتخابی که داشته باشید قطعا تعدادی از مهمان‌ها برای دسترسی به محل با مشکل مواجه خواهند شد. لذا انتخاب هوشمندانه تر این است که آسایش ئ راحتی اکثریت مهمان‌ها را به دنبال داشته باشد.



در سایت تالارکده شما می توانید بر اساس موقعیت مکانی و یا دیگر فاکتورهای دلخواه محل برگزاری مراسم عروسی خود را انتخاب کنید. مثلا اگر در غرب تهران هستید این سایت سالن عقد غرب تهران را بصورت جداگانه ای تفکیک کرده است و شما به آسانی می تواند به مجموعه دلخواه خود دسترسی پیدا کنید.



وسعت سالن عقد، تالار یا باغ تالار:


در صورتیکه برای جشن عقدتان تعداد کمی مهمان دعوت کرده اید، منطقی تر این است که سالن عقد کوچکتری را برای برگزاری مراسم عقدتان انتخاب کنیدو این موضوع در مورد انتخاب تالار نیز صدق می‌کند. برای مدیریت بهتر هزینه‌های جشن عروسی، بهتر است ابتدا تعداد مهمانان را مشخص کنید، سپس با توجه به آن برای رزرو تالار مورد نظرتان اقدام کنید.



منوی شام و پذیرایی:


یکی از مهم ترین بخش‌های یک مراسم عروسی پذیرایی از مهمانان و سرو شام است. این مورد نیز تا حدود زیادی به بودجه شما بستگی دارد. تعیین تعداد مهمانان حاضر در مراسم در اینجا نیز اهمیت بسیاری خواهد داشت چرا که از پرداخت هزینه اضافی برای تدارک دیدن شام پیشگیری خواهد کرد. حتماً از مدیریت سالن یا تالار بخواهید که هزینه دقیق منوی شام را برای شما شرح دهد تا با آگاهی قبلی بتوانید بهترین پذیرایی را با توجه به بودجه خود از مهمانانتان به عمل آورید.



بهتر است در صورت امکان قبل از عقد قرارداد به آشپزخانه تالار بروید و طعم غذا و کیفیت آن را بررسی کنید تا با خیال آسوده تری تالار مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که برخی از تالارها به شما این امکان را می‌دهند که شام را از خارج از مجموعه سفارش دهید و در صورت تمایل می توانید این مورد را مورد بررسی قرار دهید.



گروه موسیقی و دی جی:
برخی از تالارها و باغ تالارها گروه موسیقی یا دی جی اختصاصی خود را دارند که در حین عقد قرارداد با آنها می توانید این مورد را جویا شوید. اگرچه بسیاری از زوجین معمولاً گروه موسیقی مورد علاقه خودشان را ترجیح می‌دهند اما در این باره نیز بسیاری از تالارها انعطاف به خرج می دهند و به زوجین اجازه دعوت از گروه موسیقی یا دی جی مدنظر خود را خواهند داد. بنابراین بهتر است قبل از عقد قرار داد از این موضوع اطمینان حاصل کنید.



نورپردازی در تالار یا سالن عقد:
یکی از موارد تاثیرگذار در کیفیت عکاسی از مراسم عقد و عروسی نورپردازی مراسم است. بسیاری از تالارها امروزه امکانات نورپردازی پیشرفته و مدرنی را به خدمت گرفته‌اند که تجربه عکاسی در فضای بسته را برای زوج‌های جوان محیا کرده است. عکس‌های مراسم عروسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این روز هستند زیرا قرار است سالهای بعد یادآور شیرین‌ترین خاطراتتان باشند، بنابراین اطمینان از کیفیت بالای نورپردازی سالن برای داشتن عکس‌های زیباتر از شب عروسیتان باید یکی از اولویت‌های شما باشد.






هدف اصلی از برگزاری مراسم عروسی ساختن یک شب زیبا و به یادماندنی است. با در نظر گرفتن تمام مواردی که در این مقاله ذکر شد مراسم عروسی شما بسیار باشکوه و به یاد ماندنی خواهد شد. اگرچه تالارها بار زیادی را از دوش عروس و داماد و خانواده‌هایشان برداشته اند و سختی‌های برگزاری مراسم عروسی در خانه را ندارند اما اگر تامین هزینه های برگزاری مراسم در چنین مکان‌هایی برای شما دشوار است، می‌توانید مراسمتان را به شیوه سنتی و با هزینه کمتری برگزاری کنید.



فراموش نکنید که تالارها و باغ تالارها تنها گزینه هایی برای برگزاری مراسم عروسی و جشن های این چنینی هستند و الزامی برای برگزاری مراسم‌هایتان در این مکان‌ها وجود ندارد.

قالیشویی در لواسان

 

 



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 | نظرات ()