نوشته شده توسط : onlinetabliq

سیدمحمدرضا هاشمیان، عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: من ادعا درباره مدیریت پیک‌ها را نشنیده‌ام، به نظر می‌رسد افرادی که جزء کاد درمان کووید نیستند نظراتی متفاوتی نسبت به پزشکانی که در بخش کرونا فعالیت می‌کنند داشته باشند. به طور کلی تا کنون اینگونه نبوده است که همه موج‌ها بر اساس یک قاعده مشخص پیش روند.

سرویس جامعه جوان آنلاین: چند روز قبل هادی یزدانی پزشک و کارشناس، در گفتگو با روزنامه آفتاب یزد مدعی شد که پیک‎‌های کرونا مدیریت شده هستند و عدم اعمال محدودیت‌ها در موج ششم به این دلیل بوده است که شیب رسیدن پیک به قله تندتر شود و تا قبل از نوروز فروکش کند و کسب و کار‌ها دچار رکورد نشوند.

مقالات بیشتر:آموزشگاه تار غرب تهران

سیدمحمدرضا هاشمیان، عضو کمیته علمی کشوری کرونا در واکنش به این ادعا گفت: من این ادعا را نشنیدم و به نظر می‌رسد افرادی که جزء کاد درمان کووید نیستند نظراتی متفاوتی نسبت به پزشکانی که در بخش کرونا فعالیت می‌کنند داشته باشند. به طور کلی تا کنون اینگونه نبوده است که همه موج‌ها بر اساس یک قاعده مشخص پیش روند، برای مثال مرگ‌ومیر بسیار زیادی که در پیک پنجم اتفاق افتاد به این سبب بود که تصور می‌شد اوضاع مانند موج‌های قبلی پیش رود و این در حالی بود که شرایط همچون موج‌های قبلی پیش نرفت و ما شاهد مرگ‌ومیر بسیاری در این پیک بودیم و آتش سویه دلتا علی رغم اینکه بنده و همکارانم بار‌ها متذکر شدم از سیستان‌وبلوچستان آغاز شد و به کل کشور سرایت کرد و خسارات بسیاری را متحمل شدیم.

وی ضمن اشاره به اینکه بیماری کرونا به گونه‌ای نیست که بتوانیم آن را ساده بگیریم و با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موج را پشت سر بگذاریم، ادامه داد: فقط کافی است یک نفر واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی نگیرد تا دچار این بیماری شود و به ویژه افرادی که دچار رسیک فاکتور‌هایی نظیر سن بالا، فشار خون، دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی هستند همیشه در معرض خطر این بیماری قرار دارند و چه ویروس غالب دلتا باشد و چه امیکرون اگر این بیماری درگیری ریه را به همراه داشته باشد، اوضاع را دشوار می‌کند و سبب بستری بیمار در بیمارستان و ICU می‌شود.

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه اظهار کرد: در خصوص مباحث علمی کرونا معیار نظر کمیته علمی کووید است و در هر کشوری یک مرجع علمی برای مباحث علمی کووید و یک مرجع دولتی برای تصمیم گیری در رابطه با قرنطینه کشور، اعمال محدودیت‌ها و بازگشایی مدارس وجود دارد و این تصمیم‌گیری‌ها از حطیه علمی کرونا تقریبا جدا هستند. تصمیم کمیته علمی به ستاد ملی مقابله کرونا اعلام می‌شود و ما در خصوص تصمیم‌گیری کمیته ملی دخالتی نداریم.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه همیشه بین کمیته علمی و ستاد ملی کرونا اختلاف نظر وجود داشته است، افزود: ما در کمیته علمی به عنوان پزشک معالج می‌خواهیم بیمارستان‌ها خلوت باشند و کسی بیمار نشود و به ICU نرود، اما ستاد ملی به مسائل دیگری مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی و ... هم توجه می‌کند و این در حالی است که شیوع کرونا ضربه‌های اقتصادی بسیاری را نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا ایجاد کرد و اگر طی مدت شیوع کرونا همه جا قرنطینه بود با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه می‌شدیم و ما حتی به عیر از چین در کشور‌هایی که اقتصاد پیشرفته‌ای دارند شاهد قرنطینه عمومی نیستیم.

 

وی توضیح داد: از طرفی دیگر بحث مربوط به مدارس را بسیار جدی پیگیری کردیم و سعی کردیم در دوران شیوع کرونا آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های مجازی و غیر حضوری ببریم. خوشبختانه وزارت بهداشت نیز اعلام کرده است که تعداد تخت‌های picu به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

قیمت گل 400 درصد گران شد / تعداد گل فروشی ها کاهش یافت

 

گل فروشی نیاوران

رکنا: رئیس اتحادیه صنف گل‌فروشان مشهد گفت: در آستانه روز مادر با افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت گل مواجه خواهیم بود.


قیمت گل 400 درصد گران شد / تعداد گل فروشی ها کاهش یافت
علی بابا

 

به گزارش رکنا اقتصادی، به نقل از ایسنا، هر ساله با نزدیک شدن به روز مادر تقاضا برای خرید گل افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر قیمت گل هر شاخه گل رز در سطح بازار و گل فروشی ها ۳۵ هزار تا ۴۵ هزار تومان بسته به نوع کیفیت به فروش می‌رسد. همچنین هر دسته ۴ عددی گل نرگس ۲۰ هزار تومان است؛ گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.



در همین راستا محمود علیان در خصوص قیمت گل در روز مادر اظهار کرد: به صورت کلی قیمت گل نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

کاهش تعداد گل فروشی‌ها در مشهد
وی با اشاره به کاهش تعداد مغازه‌های گل‌فروشی مشهد در سال جاری افزود: در ابتداء سال جاری ۹۳۰ مغازه گل‌فروشی در مشهد وجود داشته که در حال حاضر به ۶۸۰ مغازه کاهش پیدا کرده است.

 

رئیس اتحادیه صنف گل‌فروشان مشهد تصریح کرد: درآستانه روز مادر قیمت هر شاخه گل داوودی از۱۵۰۰۰ تومان به ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و قیمت ۲۰ شاخه‌ گل رز از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

 

علیان در خصوص قیمت گل در ایام مذهبی و ملی گفت: با توجه به کاهش تعداد تولیدکنندگان و افزایش تقاضای خرید گل در این ایام، قیمت گل ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 

 

وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن روز مادر افزایش تقاضای خرید گل منجر به رونق بازار گل خواهد شد. در آستانه روز مادر با افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت گل مواجه خواهیم بود.

 

قالیشویی لواسان

 



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فصل اول لیگ سرود به همت مرکز موسیقی «مأوا» با همکاری سازمان هنری - رسانه‌ای اوج و شهر سرود با رقابت ۳۳۷ گروه به پایان رسید و مراسم معرفیِ قهرمانِ این لیگ ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فصل اول لیگ سرود به همت مرکز موسیقی «مأوا» با همکاری سازمان هنری - رسانه‌ای اوج و شهر سرود با رقابت ۳۳۷ گروه به پایان رسید و مراسم معرفیِ قهرمانِ این لیگ ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مقالات بیشتر:آموزشگاه سنتور غرب تهران

رقابت‌های لیگ سرود با هدف ایجادانگیزه، استعدادیابی، معرفی گروه‌های سرود خلاق و با کیفیت، ایجاد ارتباط مستمر و باکیفیت با همه گروه‌های سرود کشور، افزایش رشد و توان گروه‌های سرودی و ارتقای سطح کیفی اجرای زنده سرود از شهریور ۱۳۹۹ آغاز و در مرداد ۱۴۰۰ به پایان رسید.

قطعات «دریای آرامش» با موضوع ایام محرم، «دستم کوتاهه» با موضوع اربعین حسینی، «سلام بر محمد (ص)» با موضوع ولادت پیامبر، «یلدا» با موضوع ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، «به وقت شهادت» با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی، «تو بمان» با موضوع سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، «بارکد ۶٢۶» با موضوع مطالبه گری از مسوولان و حمایت از تولیدملی، «ترنم بهاری» با موضوع ولادت امام زمان (عج)، «بخشش» با موضوع ماه مبارک رمضان، «همراه» با موضوع عید غدیر و عید قربان و «ما می‌آییم» با موضوع حمایت از فلسطین از جمله قطعاتی بودند که در رقابت‌های انجام شده در فصل اول «لیگ سرود» اجرا شدند.

در فصل اول لیگ سرود ۹ هزار و ۶۵۶ اثر در این رویداد شرکت کردند و داوری این رقابت‌ها را «افشین کردستانی»، «احسان غلام نژاد»، «مهدی استخر» و «مهدیار عقابی» برعهده داشتند.

جوایز مسابقات «لیگ سرود» در مجموع تمام رقابت‌ها به ترتیب زیر به نفرات برتر اهدا می‌شود:

گروه اول؛ ١٢ میلیون تومان

گروه دوم؛ ٨ میلیون تومان

گروه سوم؛ ۵ میلیون تومان

معیارهای داوری برای انتخاب گروه‌های برتر براساس موارد زیر بوده است:

١. کیفیت جمع خوانی

٢. کیفیت تک خوانی

٣. انتخاب محل مناسب

۴. تعداد اجرا

۵. کیفیت تصویربرداری

۶. خلاقیت و ایده‌پردازی

٧. رعایت پروتکل‌های بهداشتی

 

٨. جمعیت گروه

مراسم اختتامیه «لیگ سرود» ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در پردیس تئاتر خاوران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم اختتامیه نخستین دوره لیگ سرود می‌توانند با سایت

http://soroudleague.ir

 و شماره ۰۲۱۸۸۹۹۶۷۵۹ تماس حاصل نمایند.

مقالات دیگر:وکیل خوب در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

راه‌اندازی نخستین مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان امید مشهد

بهترین متخصص کولپوسکوپی تهران

رییس بیمارستان امید از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز غربالگری سرطان در این بیمارستان اظهار کرد: در این مرکز خدماتی همچون آندوسکوپی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی و ماموگرافی به مراجعین ارائه می‌شود.


راه‌اندازی نخستین مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان امید مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، دکتر سودابه شهید ثالث با بیان اینکه نخستین مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان امید مشهد با حمایت خیران سلامت با هزینه‌ای بیش از ۸ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در این مرکز مراجعان می‌توانند از حضور متخصصین رادیوانکولوژی، گوارش، انکولوژی زنان، رادیولوژیست بهره‌مند شوند.

 

رییس بیمارستان امید با بیان اینکه درمان مساله‌ای پرتنش و هزینه‌بر خواهد بود بنابراین راه‌اندازی مراکز غربالگری در پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان نقش مهمی دارد، تصریح کرد: با تشخیص زود هنگام سرطان از پیشرفت بیماری که مستلزم درمان‌های پیچیده و طولانی مدت است جلوگیری می‌شود و همچنین بار هزینه‌ای درمان برای بیماران و جامعه کم می‌شود.

 

وی افزود: ارائه خدمات پیشگیری و تشخیص زود هنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان و ایجاد دسترسی عادلانه از طریق ارائه خدمات بالینی، تشخیصی و درمانی سرپایی و ارتقا کیفیت این خدمات، از جمله وظایف تعیین شده برای حوزه سلامت است.

 

شهید ثالث اظهار کرد: امیدوارم با افزایش ارتباط دوسویه بین سطح یک و مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر در سطح دو و رعایت نظام ارجاع شاهد انسجام بیشتر در ارائه خدمات پیشگیرانه و مراقبتی و درمانی در حوزه بیماری‌های غیرواگیر باشیم و در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها و کاهش بار ناشی از ابتلا به عوارض آنها و نهایت کاهش میزان مرگ و میر زودهنگام ناشی از این بیماری‌ها گامی بزرگ برداشته شود.

 

گفتنی است؛ مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان امید تاسیس شده است. هدف از تاسیس این مراکز ارائه خدمات سطح دو پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان از طریق ارائه خدمات بالینی(ویزیت‌ها، مشاوره عمومی و تخصصی) تشخیصی و درمانی سرپایی با استفاده از نیروهای تخصصی ذی‌ربط و با رعایت تعرفه‌های مصوب، سامان‌دهی نظام ارجاع، ایجاد دسترسی عادلانه و تامین خدمات مرتبط و ارتقا کیفیت این خدمات است.

لمینت سرامیکی دندان

 

 



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تهران- ایرنا- مقام‌العراقی که در کافه‌های و قهوه‌خانه‌ها اجرا می‌شد با موسیقی ایرانی تفاوت و مشابهت هایی دارد که برای نمونه«مقام دشت» مشترک میان آنهاست که خواننده با «تحریر» شروع می‌شود وو و می‌تواند از بالاترین نت تا پایین‌ترین آن نواخته شود.

به گزارش ایرنا، در نشست تخصصی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر معنی جهاد (از عراق)، محمد زرین‌مهر و عیسی زارعی (نوازنده و آهنگساز) و همچنین دبیر این نشست  بابک خضرائی  حضور داشتند و به وجه عملی موسیقی مقام‌العراقی و تفاوت‌ها و شباهت‌های میان موسیقی ایرانی و عراقی پرداخته شد.

در ابتدای این نشست، زرین‌مهر به‌عنوان نخستین سخنران گفت: ما قرار است به شناخت مقدماتی اجزا و ساختار مقام‌العراقی بپردازیم که در موسیقی به‌شکلی سنتی رواج دارد. خواستگاه مقام‌العراقی، کافه‌های و قهوه‌خانه‌ها اجرا می‌شده است و قدمتی حدود ۴۵۰ سال دارد و به دوران خلافت عباسی و در پایتخت بغداد بازمی‌گردد؛ زمانی که در هرات، رژیم بعثی حکمرانی می‌کرد، فضا برای مطالعه بسیار بسته بود و البته گشایش‌ها از اوایل قرن ۲۰ اتفاق می‌افتد؛ یوسف عمر، مشهورترین خواننده مقام‌العراقی است.

مقالات بیشتر:آموزشگاه موسیقی غرب تهران

وی در مورد اصطلاح «چالقی یا جالقی» که به نوازندگان این حوزه اطلاق می‌شود و یا به‌بیان دیگر، گروهی را که شامل کمانچه، رباب و انواع سازهای کوبه‌ای نظیر تنبک و همچنین سنتور، می‌شود، گفت: امروز سازهایی نظیر قانون نیز وارد مقام‌العراقی شده اما در اجراهای قدیمی، سنتور و کمانچه نیز وجود داشته است. کلمات و ساختار موسیقی مقام‌العراقی، شباهت بسیار زیادی به موسیقی ایرانی دارد.

زرین‌مهر افزود: هنگام اجرای مقام‌العراقی، به محض آغاز به‌کار خواننده، «تحریر» شروع می‌شود که به درآمد موسیقی شباهت دارد. پس از تحریر، بخش دیگری آغاز می‌شود که به شعوب معنی می‌شده است که مسئله‌ای عجیبی شده با فرهنگ و گاهی قابل‌قیاس با موسیقی ایرانی است؛ یکی دیگر از اجزای مقام‌العراقی، حالتی برای آماده‌سازی فضاست که می‌تواند از بالاترین نت تا پایین‌ترین آن نواخته شود.

وی تصریح کرد: میانه، دیگر بخش مقام العراقی است که همیشه اوج خوانده می‌شود و خواننده باید با بالاترین حجم صدای خود اجرا کند؛ پس از آن، فرودی برای رسیدن به مبنای مقام‌العراقی نواخته می‌شود و در انتها، مقام‌العراقی با «تضمین» تمام می‌شود؛ همچنین برای مثال، یکی از مقام‌ها، «مقام نوروز عجم» است که خاصیت‌های «درآمد نوا» را دارد که بسیار مقام زیبایی است.

 چه شباهت‌هایی میان مقام‌العراقی و موسیقی ایرانی وجود دارد؟

جهاد به‌عنوان دومین سخنران اظهار کرد: مقام‌العراقی مقام، موسیقی خاص بغداد است که البته در بصره و برخی شهرهای دیگر نیز اجرا می‌شود. درست مانند مرکز موسیقی ردیفی که تهران است اما در دیگر شهرهای ایران نیز رواج دارد.

وی نمونه‌هایی اجرایی از مقام‌العراقی نواخت و افزود: در اینجا، توضیحات مختصری در مورد خانواده مقامات می‌دهم؛ این سبک نواختن البته مختص کشورهای عربی نیست و در دیگر کشورها نیز ممکن است این‌گونه نواخته شود.

 

جهاد با نشان‌دادن مثال عملی مقام‌العراقی، در پاسخ به این پرسش که آیا در عراق به صبا، منصوری میگویند یا خیر؟ تشریح کرد: خیر، تفاوت دارد زیرا منصوری دارای جمله معینی است که آن را از صبا متفاوت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پایان‌نامه خویش که به بررسی نقاط مشابه موسیقی ایرانی و موسیقی عراقی می‌پردازد، نمونه عملی این وجوه تشابه و تفاوت جزء به جزء و همچنین شباهت‌های این دو نظام موسیقیایی را نواخت و اضافه کرد: نگاه مشترکی در میان این دو نظام وجود دارد. البته ممکن است صورتی دیگر داشته باشد اما در نگرش یکسان هستند. در هر صورت، برخی مقام‌ها خاص موسیقی عراق بوده و در هیچ‌کجای دیگر دیده نمی‌شود.

در انتها، زارعی با اجرای مثالی عملی از «یوسف عمر» و نمونه ردیفی از «استاد رضوی» به نشان‌دادن وجه‌تشابه موسیقی ایران و عراق و تشریح آراء خویش پرداخت و گفت: «مقام دشت»، مقامی مشترک میان این دو سبک موسیقی و همچنین وجه تمایز ساختارهای موسیقیایی متفاوت است که همین تفاوت‌ها را می‌توان به‌عنوان عاملی برای به‌وجود آمدن وجوه‌ تشابه دو سبک موسیقی ایرانی و عراقی برشمرد.

وی در انتها و در باب شباهت‌های موسیقی کشورهای هم‌جوار از لحاظ جغرافیایی یا مشابه از لحاظ فرهنگی و با توجه به تشابه بسیار زیادی که میان موسیقی ایرانی و موسیقی عراقی وجود دارد، اظهار کرد: موسیقی عراقی، به موسیقی ایران و آذربایجان شباهتی بیشتر از موسیقی دیگر کشورهای عربی دارد. البته این شباهت‌ها به‌دلیل هم جواری، گاهی میان برخی کشورها اتفاق می‌افتد. مانند نظام «جورجینا-جورجینه» که میان موسیقی کردستان و عراق، مشترک است.

مقالات دیگر:هزینه خانه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq


اتفاقات اخیر رشته‌های مختلف ورزشی بانوان از برنامه امروز «باشگاه بانوان»

باشگاه ورزشی بانوان پونک

 

برنامه «باشگاه بانوان» رادیو ورزش امروز با در خصوص آخرین رخدادهای رشته فوتبال، جودو و تنیس بانوان در برنامه خود صحبت می‌کند.

 

به گزارش جهانی پرس از رادیو ورزش؛ تیم سارگل بوشهر تنها نماینده زنان فوتبالیست این استان در لیگ برتر از سوی سازمان لیگ فوتبال از جدول مسابقات کنار گذاشته شد.

 

برنامه «باشگاه بانوان» امروز میزبان افسانه سیف‌زاده معاون توسعه ورزش بانوان استان بوشهر است که جزئیات این موضوع را مطرح می‌کند.

 

همچنین افسانه دهقان نائب رئیس بانوان فدراسیون هندبال هم از دیگر میهمانان برنامه است که مطالبی را از هندبال جوانان و نوجوانان دختر عنوان می‌کند.

 

در جلسه روسای فدراسیون‌های جودو تفاهم ‌نامه همکاری‌های بلند مدت بین دو کشور ایران و عراق به امضا رسید.

 

مائده علاقه‌مند در گزارش خود با مریم بهاروندی نائب رئیس بانوان فدراسیون جودو درباره این تفاهم‌نامه صحبت می‌کند.

 

 

مسابقات پیش مقدماتی جهانی در منطقه آسیا و در رده سنی زیر ۱۴ سال به میزبانی شهر کلمبو در سریلانکا از امروز آغاز شد. با انجام مراسم‌ قرعه‌کشی دختران ایران با کشورهای پاکستان و عراق هم گروه شدند.

 

معصومه کیانی در بسته گزارشی خود با مهرافزا منوچهری نائب رئیس بانوان فدراسیون تنیس در این خصوص گفتگو می‌کند.

 

برنامه «باشگاه بانوان» کاری از گروه تفریحات و سرگرمی رادیو ورزش به تهیه کنندگی فتانه سوزنده، گویندگی زهرا محمودوند، گزارشگری معصومه کیانی و مائده علاقه‌مند امروز ۲۵ بهمن ماه از ساعت ۱۱:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو ورزش موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز پخش می‌شود.

قالیشویی مدائن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: امروز اولین شناور تجاری حامل پارچه در اسکله بندر شادگان لنگر انداخت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز خوزستان، امید صبری پور گفت: ورود شناور‌های تجاری حامل انواع کالاها، با پیگیری‌های صادق خلیلیان استاندار ویژه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی از ماه‌های گذشته آغاز شده است و امروز شاهد لنگر انداختن اولین شناور حامل پارچه در بندر شادگان هستیم.اولین شناور حامل پارچه در بندر شادگان لنگر انداخت

مقالات بیشتر:پخش عمده پارچه

وی با بیان اینکه موجودی این شناور پس از دریافت مجوز‌های لازم تخلیه و ترخیص خواهند شد، افزود: با هدف توسعه اشتغال و رونق بیشتر فعالیت‌های بازرگانی، شناور تجاری حامل انواع کالا‌ها شامل؛ لوازم یدکی، ابزار و یراق... در این بندر لنگر انداخته اند.

به گفته صبری پور؛ شناور‌های تجاری از کشور‌های همسایه به مقصد بندر تجاری شادگان در حال حرکت هستند و به زودی به محل می‌رسند.

مقالات دیگر:قیمت خانه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیر گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی؛
فیزیوتراپی به تقویت عضلات تنفسی بیمار کرونایی کمک می کند

فیزیوتراپی ریه در منزل

 

مدیر گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با اشاره به عوارض کرونا بر ریه مبتلایان، گفت: تمرینات تخصصی فیزیوتراپی، به تقویت عضلات تنفسی کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، افسون نودهی مقدم افزود: متخصصان فیزیوتراپی در بخش‌های بستری بیماران کرونایی، نقش بسیار تأثیرگذاری دارند و تاکنون بسیاری از این متخصصان به دلیل پیگیری و مواجهه نزدیک با بیماران کرونایی، به این بیماری مبتلا شده و تعدادی از آنان نیز جزو فوت شدگان این بیماری هستند.

وی تاکید کرد: نقش فیزیوتراپیست ها و ارائه خدمات تخصصی آنان برای دو دسته از بیماران کرونایی بسیار حائز اهمیت است، بیمارانی که به دلیل نامناسب بودن وضعیت ریه، احتمال کاهش و افت سطح اکسیژن خون برای آنان وجود دارد که اگر از وخامت بیماری جلوگیری نشود، ناچار به استفاده از دستگاه تنفسی خواهند شد که خدمات فیزیوتراپی تنفسی به آنان کمک می‌کند که سطح اکسیژن افت نکند و به مرحله استفاده از دستگاه تنفسی نرسند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: دسته دوم، بیماران کرونایی هستند که برای تنفس، وابسته به دستگاه تنفسی می‌شوند، اما در کنار دارو درمانی، می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی تنفسی نیز کمک بگیرند و با تقویت عضلات تنفسی و رساندن سطح اکسیژن به حد نرمال و طبیعی، زودتر از دستگاه جدا شده و به تنفس طبیعی و مستقل برسند.

نودهی مقدم همچنین از اهمیت خدمات فیزیوتراپی در بهبودی و تسریع در روند درمان عوارض جسمی و حرکتی ناشی از بیماری کرونا گفت و توضیح داد: از جمله عوارض ناشی از بیماری کرونا، درگیری سیستم عصبی مرکزی است که می‌تواند منجر به ضعف و اختلال حرکتی شود. همچنین سیستم‌های عضلانی اسکلتی و مفاصل به دلیل بستری شدن بیمار، دچار کم تحرکی و اختلال عملکرد می‌شوند که می‌تواند منجر به خشکی مفاصل و ضعف حرکتی شود و درمان‌های تخصصی فیزیوتراپی می‌تواند با افزایش دامنه حرکتی مفاصل و تقویت عضلات، به بهبودی سریع‌تر بیمار کمک کند.

مدیر گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی فعالیت این گروه آموزشی و ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی آن، گفت: این گروه آموزشی که از سال ۱۳۷۱ تأسیس شده، هم اکنون با بهره گیری از توان تخصصی و حرفه‌ای ۱۴ عضو هیأت علمی به تعلیم و تربیت نیروی متخصص در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌پردازد، بطوری که تا کنون بالغ بر ۴۴۸ نفر در مقطع کارشناسی، ۱۹۲ تن در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۰ تن در مقطع دکترا فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: پس از آموزش پایه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، این گروه به طور عمده با نگاه به آموزش‌های تخصصی در گرایش‌های آسیب‌های عصبی، عضلانی، اسکلتی و رویکرد درمان‌های دستی فعالیت دارد و در این راستا، بالغ بر ۲۰۰ کارگاه تخصصی و ۲۵ سمینار ملی و بین المللی و دانشجویی برگزار کرده است که سمینارهای سالانه فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات از جمله آنهاست.

نودهی مقدم تصریح کرد که این دپارتمان علاوه بر دانشجویان ایرانی، از دیگر کشورها نیز پذیرش دانشجو داشته که در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین با اشاره به حضور دو عضو هیأت علمی این گروه آموزشی در هیأت بورد تخصصی فیزیوتراپی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: این گروه آموزشی از ابتدای تأسیس در راستای انتشار مقالات علمی از طریق نشریه حرکت در سطح ملی اقدام به ایجاد بستر مناسب برای ارتقای دانش همکاران توانبخشی کرده و در ادامه با ارتقای سطح علمی آن با عنوان جدید نشریه فیزیوتراپی تخصصی « فصلنامه فیزیک درمانی Physical treatment » فعالیت کرده که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.

وی در خصوص توانمندی علمی و تخصصی گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز به «پایه گذاری و اشاعه سبک فیزیوتراپی تخصصی در حوزه درمان‌های دستی و فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات و اختلالات مجموعه لگن و درمان سوزن خشک»، «راه اندازی اولین کلینیک فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در ایران»، «برخورداری از آزمایشگاه تخصصی بیومکانیک با تجهیزات آنالیز حرکت، تعادل و راه رفتن و دیگر ارزیابی‌های عصبی عضلانی اسکلتی»، اشاره کرد.

نودهی مقدم همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این گروه آموزشی با دیگر مؤسسات علمی و پژوهشی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی و مهندسی و بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی، ارتش و شرکت ملی نفت ایران، سازمان بهزیستی کشور و مرکز تحقیقات موفقیان وابسته به دانشگاه صنعتی شریف گفت که سبب برخورداری از امکانات آموزشی و آزمایشگاهی این مراکز علمی و پژوهشی نیز می‌شود.

وی، عمده زمینه‌های تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت علمی گروه را در حیطه‌های درمان‌های دستی، سوزن خشک، فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات و اختلالات لگن، شانه، سالمندی، تمرین درمانی ، تکنیک‌های postural restoration ، Tapping و TDCS ذکر کرد و افزود: اعضای هیأت علمی این گروه طی سال‌های اخیر نسبت به ثبت پنج اختراع و US patent اقدام کرده اند.

محافظ دندان قروچه

 

 



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:اگر ما بتوانیم ورزش‌های مناسب انجام دهیم که در آن عضلات لگن و کمر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کنیم و همچنین رعایت آرگونومی به خوبی صورت گیرد، یعنی از صندلی، میز، تشک استاندارد استفاده کنیم و به نحوه ایستادن و خوابیدن مناسب توجه شود، می‌توان از بروز کمردرد پیشگیری کرد.

چطور دچار  کمردرد نشویم؟

احمد مؤمن‌زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «علت بروز کمردرد در افراد چیست؟»، اظهار داشت: بر اساس آمار 85 درصد کمردردها مکانیکال است؛ به عبارتی در اغلب موارد علت اصلی کمردرد ضعف عضلات، گرفتن عضلات و فشار بیش از حد به ستون فقرات است که در صورت ادامه وضعیت ممکن است سائیدگی و دیسک کمر ایجاد شود.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل کرج

وی ادامه داد: طبیعی است که اگر ما بتوانیم ورزش‌های مناسب انجام دهیم که در آن عضلات لگن و کمر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کنیم و همچنین رعایت آرگونومی به خوبی صورت گیرد، یعنی از صندلی، میز، تشک استاندارد استفاده کنیم و به نحوه ایستادن و خوابیدن مناسب توجه شود، می‌توان از بروز کمردرد پیشگیری کرد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: انجام ورزش‌های مناسب می‌تواند باعث افزایش خون رسانی در ناحیه درد شده و التهاب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کم کند؛ ضمن اینکه درمان‌های دستی نیز می‌تواند به بهبودی بیمار کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

دستگاه ماساژور برقی و دستگاه تنس فیزیوتراپی را از کجا برخریم؟

فیزیوتراپی فرمانیه

ایلنا

دستگاه ماساژور برقی باکیفیت و درجه یک، مانند یک ماساژور حرفه‌ای عمل کرده و آرامش را به شما هدیه می‌بخشد. دستگاه ماساژور برقی با تحریک عضلات، موجب افزایش گردش خون شده و به دفع مواد زائد بدن کمک می‌کند. از دیگر مزایای دستگاه ماساژور می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از کاهش درد، مبارزه با پوکی‌ استخوان، افزایش آرامش و موارد دیگر اشاره نمود. دستگاه ماساژور برقی انواع مختلفی دارد که هرکدام را می‌توان به‌صورت تخصصی برای قسمت‌های مختلف بدن استفاده کرد. همچنین اگر به‌ دلیل مشکلات عضلانی، عصبی یا چربی‌سوزی تحت معالجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید دستگاه فیزیوتراپی به‌سرعت به درمان خود کمک نمایید. به‌علاوه انواع مختلفی از دستگاه فیزیوتراپی در بازار عرضه می‌گردد که شما می‌توانید باتوجه‌ به نیازتان، بهترین مدل را خریداری کنید. اگر قصد خرید دستگاه ماساژور برقی یا دستگاه تنس را دارید، با ما همراه باشید تا به معرفی انواع این دستگاه‌های کاربردی بپردازیم‌.


معرفی انواع دستگاه ماساژور
انواع مختلفی از دستگاه ماساژور برقی در فروشگاه‌ تجهیزات پزشکی توانی نو(www.tavanino.com) عرضه می‌شوند که هرکدام دارای کاربردهای متفاوتی هستند. شما می‌توانید باتوجه‌ به نیازتان، دستگاه موردنظر را خریداری کنید. مثلاً اگر نیاز به ماساژ گردن دارید، می‌توانید دستگاه ماساژور گردن و شانه را خریداری کرده و گردن خود را به‌ صورت تخصصی ماساژ داده و از شر گرفتگی عضلات خلاص شوید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید دستگاه ماساژور برقی، حتماً اطلاعاتی در مورد انواع دستگاه‌ها کسب کرده تا بتوانید باتوجه‌به نیازتان، بهترین انتخاب را داشته باشید. در این بخش شما را با انواع دستگاه ماساژور برقی و کارایی آن‌ها آشنا می‌کنیم.

دستگاه ماساژور پا
استفاده از دستگاه ماساژور پا می‌تواند خستگی شما را بعد از یک روز کاری برطرف کند. یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد حس آرامش در پاها، خرید دستگاه ماساژور برقی پا است. استفاده روزانه از دستگاه ماساژور پا به مدت ده دقیقه، موجب افزایش گردش خون در اندام‌های پایینی بدن می‌شود. همان‌طور که می‌دانید ماساژ پا در افراد دیابتی و مبتلا به واریس بسیار مهم است؛ بنابراین خرید دستگاه ماساژور برقی پا می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای را در زندگی این افراد بگذارد. جالب است بدانید این دستگاه برای افراد ورزشکار هم بسیار مفید است. استفاده از دستگاه ماساژور پا بعد از تمرینات ورزشی، به کاهش گرفتگی و درد عضلات کمک کند. همچنین دستگاه ماساژور پا برای افرادی که دارای کف پای صاف هستند نیز مناسب است و با ماساژ پاشنه و کف پا، منجر به کاهش درد می‌شود.

دستگاه ماساژور شانه و گردن
یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که اکثر افراد طی روز آن را تجربه می‌کنند، درد عضلات گردن و شانه است. نشستن طولانی‌مدت پشت میزهای اداری، حمل بارهای سنگین و موارد دیگر از دلایل عمده درد گردن و شانه به شمار می‌روند. با اینکه مصرف مسکن‌های قوی به کاهش درد کمک می‌کند، ولی یک درمان مؤثر محسوب نمی‌شود. یک ماساژ حرفه‌ای می‌تواند به کاهش دردهای شانه و گردن کمک کرده، ولی متأسفانه بسیاری از افراد وقت کافی برای یک ماساژ حرفه‌ای را ندارند. امروزه دستگاه‌های ماساژور گردن و شانه با برندهای مختلفی در بازار به فروش می‌رسد. شما با خرید دستگاه ماساژور برقی می‌توانید به‌راحتی در خانه گردن و شانه خود را ماساژ داده و نه‌ تنها از ماساژ لذت ببرید، بلکه از گرفتگی و درد عضلات گردن و شانه نیز خلاص شوید. از دیگر مزایای استفاده از دستگاه ماساژور گردن و شانه می‌توان به بهبود سریع دردهای عضلانی، بهبود کیفیت خواب، افزایش گردش خون در بدن، تنظیم ضربان قلب و موارد دیگر اشاره کرد.

دستگاه ماساژور بدن
استفاده از دستگاه ماساژور برقی بدن می‌تواند خستگی شما را رفع کرده و حس آرامش و نشاط را بعد از یک روز کاری سخت برایتان به ارمغان بیاورد. همچنین اگر به‌خاطر کار سنگین یا تمرینات ورزشی دچار درد عضلانی شدید، استفاده از دستگاه ماساژور برقی می‌تواند به بهبود دردهای عضلانی کمک شایانی کند. از مزایای استفاده از دستگاه ماساژور برقی می‌توان به کاهش استرس و اضطراب، افرایش انعطاف‌پذیری بدن، تنظیم فشارخون، تنظیم ضربان قلب، بهبود کیفیت خواب، کاهش درد عضلانی و موارد دیگر اشاره نمود.

2

صندلی ماساژ
صندلی ماساژ می‌تواند تمام بدن شما را ماساژ داده و حس نشاط و آرامش را به شما هدیه ببخشد. شما می‌توانید درحالی‌که در خانه مشغول تماشای تلویزیون، خواندن مجله و کتاب، کارهای اداری یا کارکردن با گوشی خود هستید، از صندلی ماساژ استفاده کنید. صندلی ماساژ در کنار دغدغه‌های کاری و مشکلات زندگی می‌تواند ذهن شما را از خستگی و فشار کاری رهایی بخشیده و استرس و اضطراب را از شما دور می‌کند.

دستگاه ماساژ سر
استرس و فشار در زندگی هر فردی، تأثیرات بدی را روی سلامتی ذهنی و جسمی وارد می‌کند. استفاده از انواع دستگاه ماساژور برقی می‌تواند با کاهش استرس و اضطراب، به‌ سلامتی بدن کمک فراوانی کند. یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های ماساژور برقی، دستگاه ماساژور سر است. استفاده از دستگاه ماساژ سر برای افرادی که دچار سردردهای شدید و میگرن می‌شوند، توصیه می‌شود. همچنین این دستگاه با افزایش گردش خون در سر، به رشد موهای شما نیز کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم برای بهبود کیفیت خواب، قبل از رفتن به رختخواب از ماساژور سر استفاده کرده تا شاهد اثرات فوق‌العاده آن روی کیفیت خواب خود باشید.

روکش صندلی ماساژور
اگر به دنبال یک دستگاه ماساژ سبک با کارایی فوق‌العاده هستید، روکش صندلی ماساژور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. روکش صندلی ماساژور، با ماساژ کمر، بخش پشت و نشیمنگاه به کاهش درد و گرفتگی عضلات در این نواحی از بدن کمک می‌کند. شما می‌توانید از روکش صندلی ماساژور در محل کار، پشت فرمان و در خانه استفاده کرده و خستگی و فشار کاری در طول روز را از خود دور کنید. جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه ماساژور حتماً به فروشگاه‌ها و مراکز فروش معتبر مراجعه کرده تا بتوانید بهترین کیفیت دستگاه ماساژور برقی را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. در قسمت بعدی شما را با انواع دستگاه فیزیوتراپی آشنا می‌کنیم.

دستگاه فیزیوتراپی
انواع دستگاه فیزیوتراپی با مدل‌های مختلف در نمایندگی‌ها و مراکز فروش معتبر عرضه می‌گردد. دستگاه فیزیوتراپی برای محیط‌های خانگی و بیمارستانی بسیار مناسب است و برای اندام‌های مختلف از جمله شانه، کمر، گردن، زانو، دست‌وپاها و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه فیزیوتراپی امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم کسب کرده است. حتماً شما هم در بین نزدیکان خود افرادی را می‌شناسید که درگیر مشکلات استخوانی، عضلانی و عصبی هستند و مجبورند برای درمان در هفته و چند جلسه فیزیوتراپی، به مراکز درمانی بروند. خرید دستگاه فیزیوتراپی به این افراد کمک کرده که در خانه به درمان‌های خود بپردازند.

دستگاه تنس فیزیوتراپی خانگی یکی از بهترین دستگاه‌ها برای بهبود دردهای مزمن و دردهای شدید است. دستگاه تنس توسط الکترودهایی که روی پوست قرار می‌گیرد، انرژی الکتریکی با فرکانس‌های مختلف را به اعصاب منتقل کرده و از این طریق به کاهش دردها کمک می‌کند. دستگاه تنس یک درمان مؤثر برای دردهای مزمن و طولانی‌مدت، دردهای شدید و کوتاه‌مدت و گرفتگی عضلات به شمار می‌رود.

معرفی انواع مدل دستگاه فیزیوتراپی خانگی
باتوجه‌ به تنوع دستگاه فیزیوتراپی، در این بخش قصد داریم شما را با معروف‌ترین برندها و مدل‌های دستگاه فیزیوتراپی و دستگاه تنس آشنا کرده تا با داشتن اطلاعاتی در این زمینه، بتوانید در زمان خرید بهترین دستگاه را باتوجه‌ به نیازتان تهیه کنید.

دستگاه فیزیوتراپی دیجیتال دو‌ کاناله برجیس ۴۰۰
این دستگاه به‌ دلیل تنظیمات راحت یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی به شمار می‌رود. همچنین این دستگاه قادر به تولید فرکانس‌های مختلف با توان ۴۰۰ هرتز است و برای اکثر بیماری‌های عضلانی و مفصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه فیزیوتراپی هابدیک wave pulse plus مدل HMB ۱۰۰۰
این دستگاه یکی دیگر از پرطرفدارترین دستگاه‌های فیزیوتراپی محسوب می‌شود که برای تمام افرادی که به دنبال تقویت عضلات کمر و شانه هستند، کارایی دارد. همچنین این دستگاه به رفع خستگی و دردهای عضلانی نیز کمک می‌کند. از مزایای این دستگاه می‌توان به داشتن برنامه اتومات و دستی، فرکانس‌های گسترده، کنترلر ریزپردازنده، کارکردن با دو باتری قلمی، داشتن صفحه‌نمایش بزرگ برای استفاده راحت‌تر و عملکرد فوق‌العاده اشاره کرد.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی دوکاناله برجیس Berjis ST 90
این دستگاه، یکی از دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی با ولتاژ بالاست که با تولید جریان الکتریکی به بافت‌ها نفوذ کرده و اثر فوق‌العاده‌ای را روی عصب و عضلات می‌گذارد. از ویژگی‌های این دستگاه که آن را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند این است که بدون هیچ اثر گرمایی به بهبود دردهای عصبی و عضلانی کمک می‌کند.

معرفی انواع دستگاه تنفس
انس ماساژور هابدیک Stream power مدل HMB ۱۰۰۰
این دستگاه تنس کارایی شبیه به مدل HMB1000 دارد و یک وسیله فوق‌العاده برای محل کار و خانه محسوب می‌شود. همچنین به‌خاطر سبک بودن و حمل آسان در زمان سفر نیز گزینه مناسبی است.

تنس عضلانی محرک الکتریکی اعصاب امرون OMRON E4 tens
افرادی که تحت‌ فشار کاری هستند، می‌توانند با خرید این دستگاه تنس عضلانی، خستگی و استرس را از خود دور کنند. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به تنظیم جداگانه فرکانس در هر دو پد، داشتن برنامه‌های درمان، استفاده راحت و پدهای باکیفیت اشاره کرد.

دستگاه فیزیوتراپی تنس عضلانی اعصاب امرون OMRON E4 tens
این دستگاه تنس عضلانی دارای برنامه‌های تخصصی برای کمر، شانه و عضلات دیگر است. این دستگاه تنس برای افرادی که دچار درد و گرفتگی عضلات می‌شوند، بسیار مناسب است. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به ابعاد کوچک، سبک بودن، برخورداری از نمایشگر اشاره کرد. جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه فیزیوتراپی حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت دستگاه و اصل بودن آن خیالتان راحت باشد.

لمینت ایمکس

 

 



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

درمان با فیزیوتراپی در خانه

خدمات فیزیوتراپی در منزل و یومی هو تراپی

فیزیوتراپی در نیاوران

 

(اخبار رسمی): مرکز تخصصی طب فیزیکی و فیزیوتراپی لاله انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل را توسط کادر مجرب ارائه می‌نماید. بیمارانی که توانایی حسی، حرکتی و شناختی لازم جهت مراجعه به کلینیک‌های فیزیوتراپی را ندارند، نیازمند خدمات تخصصی فیزیوتراپی در منزل هستند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل و یومی هو تراپی
خدمات فیزیوتراپی در منزل و یومی هو تراپی
فیزیوتراپی در منزل خدماتی تخصصی و حساس است که باید فقط و فقط توسط فیزیوتراپیست انجام گردد. فیزیوتراپیست دارای علم و آگاهی کامل در زمینه توانبخشی بیماریهای ارتوپدی، نورولوژی و روماتیسمی است.
مرکز تخصصی طب فیزیکی و فیزیوتراپی لاله انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل را توسط کادر مجرب فیزیوتراپیست و تحت نظر پزشک بیمار و متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و با تشکیل Team work (شامل فیزیوتراپیست، کاردرمان، گفتاردرمان، متخصص ارتوپد فنی و متخصص تغذیه) برای اولین بار در ایران، با هدف خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز ارائه می‌نماید.

این مرکز ارائه کننده علمی‌ترین درمان‌ها برای بیماران نورولوژیکال و ارتوپدی می‌باشد.

کلینیک لاله به عنوان تخصصی‌ترین مرکز فیزیوتراپی در منزل بیماران نورولوژیک: سکته مغزی، فلج مغزی، پارکینسون، ام اس، ضایعات نخاعی، ALS، تنگی کانال نخاعی، بیماری‌های مخچه، انواع نوروپاتی‌ها ومیوپاتی‌ها ، فلج اندام‌ها و ... در تهران فعالیت می‌نماید.

فیزیوتراپی در منزل توسط مرکز طب فیزیکی لاله

فیزیوتراپی در منزل جهت بیماران با مشکلات و بیماری‌های زیر کاربرد دارد:

مشکلات مفصلی مانند ارتروز زانو، کمر و گردن
شکستگی‌های استخوانی
ضایعات عضلانی
سکته‌های مغزی
اختلالات تنفسی
ناتوانی حرکتی بدنبال کهولت سن
فیزیوتراپی سالمندان و کودکان
ارائه خدمات ماساژ و تکنیک‌های دستی در منزل جهت بهبود ضایعه و ریلاکسیشن
فیزیوتراپی در منزل خدماتی تخصصی و حساس است که باید فقط و فقط توسط فیزیوتراپیست انجام گردد. فیزیوتراپیست دارای علم و آگاهی کامل در زمینه توانبخشی بیماریهای ارتوپدی، نورولوژی و روماتیسمی است.

بیمارانی که توانایی حسی، حرکتی و شناختی لازم جهت مراجعه به کلینیک‌های فیزیوتراپی را ندارند، نیازمند خدمات تخصصی فیزیوتراپی در منزل می‌باشند. فیزیوتراپی در خانه بیماران کم توان حرکتی نیازمند علم و تجربه قوی فیزیوتراپیست میباشد.

فیزیوتراپی در منزل توسط تیم توانبخشی لاله دارای چند مرحله است.

ارزیابی دقیق مشکلات حرکتی، حسی و شناختی بیمار
انتخاب مناسب روش درمان که می‌تواند گزینه‌های ذیل را شامل شود
تکنیک های درمان با دست (منوال تراپی)
الکتروتراپی (امواج فروسرخ، فرابنفش، فراصوت، لیزردرمانی)
تمرین درمانی (متناسب با مشکل بیمار ورزش‌هایی جهت بهبود داده می‌شود)
طب سوزن خشک (dry needling)
تجویز عصا، واکر ودیگر وسایل کمکی
تجویز مکمل‌های غذایی و داروهای کمک‌کننده به روند بهبود بیماری
توصیه‌های درمانی به بیمار و خانواده وی

 



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مراسم مختلط در تالارها ممنوع/ نه تالار لاکچری داریم نه سِرو میگو و خرچنگ

ظروف کرایه شمال تهران

 

مراسم مختلط در تالارها ممنوع/ نه تالار لاکچری داریم نه سِرو میگو و خرچنگ
رئیس اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و ظروف کرایه تهران با تأکید بر برخورد جدی اتحادیه و پلیس با برگزاری جشن‌های مختلط در تالارها و باغ‌تالارهای تهران گفت: نه تالار لاکچری داریم نه گل‌آرایی، شمع‌آرایی و سرو غذاهای خاص مثل میگو و خرچنگ.

 

خسرو ابراهیمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برخورد جدی نیروی انتظامی و اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران با هرگونه مراسم مختلط در باغ‌تالارها و تالارهای پایتخت اظهار کرد: برگزاری مراسم مختلط عروسی در تالارها ممنوع است و اتحادیه با همکاری نیروی انتظامی به‌شدت با چنین مواردی برخورد خواهد کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه گزارشی از برگزاری مراسم مختلط در تالارهای شهر تهران وجود ندارد گفت: خوشبختانه نه در تالارها و نه در باغ‌تالارهای شهر تهران چنین مواردی وجود ندارد ولی بر اساس شنیده‌های بنده، این موارد در حاشیه تهران و در اطراف کرج، شهریار، لواسانات، رودهن و بومهن بیشتر است.

 

وی در پاسخ به سؤالی درباره گرفتن هزینه‌های سنگین برای برخی تالارها تحت عنوان مراسم لاکچری، اظهار کرد: اگر منظور از مراسم لاکچری، پول‌های خاص برای گل‌آرایی خاص، شمع‌آرایی خاص یا سرو غذاهایی خاص مثل میگو و خرچنگ باشد، چنین مراسماتی به هیچ وجه در تالارهای شهر تهران برگزار نمی‌شود.

 

رئیس اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و ظروف کرایه افزود: ولی اگر لاکچری به‌معنای شیک بودن سالن، تمیزی، زیبایی و آراستگی باشد، تمام تالارهای تهران حتی در جنوبی‌ترین نقاط پایتخت هم بهترین شرایط برگزاری مراسم را از این لحاظ دارا هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه شرایط اقتصادی، بعضا اجازه تشکیل خانواده به جوانان نمی‌دهد، گفت: کسانی که توانایی تامین دارند، امکان ازدواج را برای جوانان فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در مورد چند همسری و تبلیغات فضای مجازی در این زمینه، گفت: چند همسری از نظر قانون در صورتی که رضایت همسر وجود داشته باشد، مجوز دارد ولی از همین قانون هم که برای شرایط خاص و ضرورت‌ها است، سوءاستفاده می‌شود.

مقالات بیشتر:تالار شرق تهران

وی افزود: اگر کسانی می‌توانند‌ عهده‌دار معیشت خانواده‌های بیشتری شوند، بهترین اقدام، تلاش برای فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تعداد زیاد جوانان مجرد در جامعه تأکید کرد که وقتی شرایط اقتصادی، بعضا اجازه تشکیل خانواده به جوانان نمی‌دهد، وظیفه کسانی که توانایی تامین دارند، فراهم کردن امکان ازدواج برای جوانان است.

مقالات دیگر:دفتر عقد

منبع:ایلنا



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

جالب است که بدانید در این مراسم داماد با نقل و سکه به استقبال عروس می‌رود و یک عدد پرتقال و یا نارنج به سمت عروس به نماد نیکبختی و خوشبخت شدن پرتاب می‌کند.

عجیب ترین رسم و رسوم عروسی ایرانی‌ها از دید توریست‌های خارجی

به گزارش سلام نو، در جاهای مختلف دنیا آداب و رسوم‌های بسیار زیادی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها می‌توانند از نظر آدم‌هایی که از بیرون نگاه می‌کنند عجیب باشند. همانطور که میدانید در خارج از ایران و در همه نقاط دنیا چه در فرهنگ‌های مدرن و چه آنهایی که هنوز هم رنگ و بوی سنتی بودن می‌دهند، رسم و رسوم‌های عجیبی وجود دارند که در عین عجیب بودن  بسیار هم جالب هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کردن چندی از آداب و رسوم‌های عجیبی که تورسیت‌های خارجی از آنها صحبت‌ کرده‌اند را با شا در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

مقالات بیشتر:باغ تالار

آداب و رسوم عجیب موجود در ایران از چه نوعی هستند؟

· بر کمر عروس‌ها نان می‌بندند:  در شمال کشور ایران یک رسم نسبتا عجیب وجود دارد و آن هم این است که در مراسم عروسی بر کمر عروس تکه‌ای نان می‌بندند. این رسم از آنجا نشأت گرفته که اقوام ایرانی به پسر دار شدن اهمیت ویژه می‌دادند. برای به جا آوردن این رسم نان را به همراه یک شال سفید رنگ و یا سبز رنگ بر کمر عروس می‌بندند و این کار نمادی از امید برای این است که فرزند اولین زوج پسر می‌شود.

· داماد به سمت عروس نارنج پرتاب می‌کند: شمال ایران و مردمان شمال پر از لباس‌های رنگی و محلی و البته روز سوم زیبا و در عین حال عجیب هستند. از دیگر رسوم‌های عجیب در شمال ایران مراسم نارنج زنی است. جالب است که بدانید در این مراسم داماد با نقل و سکه به استقبال عروس می‌رود و یک عدد پرتقال و یا نارنج به سمت عروس به نماد نیکبختی و خوشبخت شدن پرتاب می‌کند. جالب‌تر این است که بدانید این مراسم که معمولا در روستاهای شمال انجام می‌شود به این صورت انجام می‌شود که پس از نارنج زنی عروس و داماد باید به دور چاه بچرخند و برای خوشبخت شدن و به نماد خوشبختی سکه‌ای درون چاه بیاندازند.

· دختران مجرد را از خانه بیرون می‌کنند: مراسم‌هایی که در شمال ایران انجام می‌شود مراسم بیرون کردن دخترها در شب چهارشنبه سوری است. خانواده‌های شمالی در این شب به صورت نمادین دخترهای دم بخت را از خانه بیرون می‌کند و با جارو می‌زنند. این رسم بیشتر در مازندران انجام می‌شود و به این دلیل این کار را انجام می‌دهند که در سال دیگر دختر در خانه بخت مراسم چهارشنبه سوری را به جا آورد.

· بر روی دست عروس و داماد حنا می‌گذارند: معمولا یک شب قبل از مراسم عروسی ایرانی و مراسم حنابندان را برگزار می‌کند. در این جشن عروس و داماد بر روی دست یکدیگر حنا می‌زنند و به نشانه باهم بودن دست هم را می‌گیرند. جالب است که بدانید این مراسم در اکثر نقاط ایران برگزار می‌شود. البته حنا گرفتن فقط مختص به عروسی و جشن حنابندان نیست بلکه در شهرهای جنوبی و در بین زنان جنوبی این رسم وجود دارد که به نشانه زیبایی بر روی دستها و پاهای خود نقش و نگارهایی با حنا می‌کشند.

· در سیزده به در، سبزه گره می‌دهند: دختران و پسران مجرد در سیزدهمین روز ماه فروردین در مراسم سیزده به در سبزه گره می‌دهند. این کار نمادی از امید برای ورود به دنیای متاهل شدن و ازدواج کردن است.‌

مقالات دیگر:وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟

تشریفات مجالس غرب تهران

شما نیوز

انتخاب تشریفات مجالس عروسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و زوج های جوان همواره تمایل دارند تا مراسم آن ها بدون کم و کاستی برقرار شود.


چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟
اگر قصد انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا در این مقاله قصد داریم با پاسخ به سوال "چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟" به شما در پیدا کردن بهترین تشریفات عروسی تهران کمک کنیم.



نکات انتخاب تشریفات عروسی تهران چیست؟
همیشه سوال " چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟" سوال "نکات انتخاب تشریفات عروسی تهران چیست؟" را به دنبال خواهد داشت زیرا کسی که می خواهد بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کند باید بداند که به چه نکاتی توجه کند و همچنین بداند بهترین تشریفات عروسی دارای چه ویژگی هایی است که آن ها را از موسسات تشریفاتی معمولی متمایز می کند. در شهر تهران معمولا موسسات تشریفات مجالس بسیاری وجود دارند که همه وعده برگزاری مراسم ویژه را می دهند. وجود تعداد تشریفات مجالس بسیار موجب سردرگمی افراد می شود و مشکل انتخاب را سخت می کند.

در ادامه به برخی از نکات انتخاب تشریفات عروسی تهران اشاره خواهیم کرد.

خدمات و کترینگ غذا تشریفات عروسی: برای اجرایی کردن تمام برنامه هایی که برای مراسم عروسی خود دارید باید خدماتی را ارائه کنید حال تصور کنید اگر این خدمات حرفه ای و اصولی ارائه نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟
مسلما تمام برنامه هایی که برای برگزاری مراسم خود داشته اید با شکست مواجه خواهد شد به همین دلیل نیز تاکید همه افراد بر انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران است که خدمات تخصصی ارائه می دهد. پس اولین قدمی که باید در راستای انتخاب بهترین تشریفات عروسی بردارید بررسی کیفیت خدمات تشریفات عروسی است. البته در این میان نباید تنوع خدمات را نیز نادیده گرفت چرا که هر چه تنوع خدمات ارائه شده بیشتر باشد گزینه های بیشتری جهت انتخاب پیش و رو خواهد بود و در نتیجه شانس برگزاری یک مراسم منحصر به فرد نیز بیشتر خواهد شد.

انتخاب تشریفات عروسی با کترینگ عروسی حرفه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که 60 درصد مراسم شما به نحوه پذیرایی از مهمان ها بستگی دارد. در نتیجه سعی کنید قبل از انتخاب تشریفات مجالس تست غذا و مراسم را انجام دهید تا از کیفیت کترینگ عروسی مطمئن شوید.



امکانات تشریفات عروسی: هر خدماتی نیاز به امکانات خاصی دارد پس زمانی که یک موسسه تشریفاتی ادعا می کند که خدمات متنوع و باکیفیتی را ارائه می دهد شما باید این سوال را از خود بپرسید که آیا امکانات لازم جهت ارائه چنین خدماتی را دارند؟
اگر تشریفات عروسی دارای امکانات متنوعی نباشد نمی توانید انتظار داشته باشید خدماتی را که می خواهید به نحو احسن دریافت کنید.

پرسنل و کادر خدماتی تشریفات عروسی: ارائه خدمات با کیفیت نیاز به مجری حرفه ای و متخصص دارد بنابراین از دیگر نکات مهمی که باید در انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران به آن توجه کنید میزان مهارت و حرفه ای بودن پرسنل و کادر خدماتی تشریفات عروسی است.
هزینه تشریفات عروسی: هر موسسه تشریفاتی بنابر خدماتی که ارائه می دهد هزینه متفاوتی دریافت می کند اما در برخی از مواقع هزینه ای که باید بپردازید یا کم تر از حد معمول می شود و یا بیشتر از آن چیزی که باید بپردازید؛ در نتیجه شما با بررسی و مقایسه خدمات، امکانات و هزینه با دیگر موسسات می توانید تشخیص دهید که آیا هزینه ای که باید بپردازید معقول است یا خیر. معمولا انتخاب تشریفات ارزان قیمت صحیح نیست چرا که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و موجب می شود آبرو شما در مقابل مهمان ها برود. فرض کنید غذا به همه نرسد و یا خدمات قابل قبول نباشد.
میزان موفق بودن در اجرایی کردن ایده های مختلف: ایده های متنوعی که از سوی عروس و داماد درخواست می شود باید بسیار حرفه ای اجرا شوند به همین دلیل نیز در حین انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران، کیفیت ایده های اجرایی تشریفات مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. این روش به شما امکان تصمیم گیری سریع را می دهد که آیا می توانید این وظیفه بسیار مهم را بر عهده آن ها قرار دهید یا با این کار ریسک بزرگی را به جان می خرید؟
سابقه فعالیت و مدیریت آن: معمولا از سوی بیشتر زوج ها به این نکته توجه چندانی نمی شود اما سابقه فعالیت و مدیریت آن می تواند بیانگر نکات بسیاری باشد. یکی از نکات مهم در این باره این است که هر چه سابقه فعالیت بیشتر باشد مجموعه تشریفاتی با تجربه تر بوده و در نتیجه در ارائه خدمات بسیار حرفه ای تر و متفاوت تر از موسسات تشریفاتی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده اند عمل خواهد کرد به همین دلیل نیز اعتماد به چنین موسسات تشریفاتی راحت تر خواهد بود.
نکته دیگر این است که زمانی یک تشریفات به بهترین تشریفات تبدیل خواهد شد که فرد مدبری مدیریت آن را به عهده بگیرد و تمامی برنامه ها، خدمات و... را نظم ببخشد و به خوبی مدیریت کند به همین دلیل نیز حتما باید به چنین نکاتی در حین انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران توجه کرد.



خدمات بهترین تشریفات عروسی تهران
خدمات بهترین تشریفات عروسی تهران فقط محدود به خدمات انگشت شماری نیست بلکه تمامی خدمات مورد نیاز زوج ها را به بهترین و باکیفیت ترین شکل ممکن پوشش می دهد به گونه ای که وقتی زوجی به این گونه موسسات مراجعه می کنند دیگر نیازی به مراجعه به مکان دیگری جهت تهیه و تدارک مقدمات مراسمشان نخواهند داشت. برخی از این خدمات عبارتند از:

معرفی مکان مناسبی برای برگزاری مراسم مانند باغ، تالار و...
دیزاین، گل آرایی، نورپردازی
موسیقی
طراحی سفره های عقد متنوع
آتلیه اختصاصی
کترینگ غذا و پذیرایی
معرفی مزون، آرایشگاه و پیرایش عروس و داماد
معرفی فروشگاه های معتبر جهت تهیه گیفت عقد، تهیه کارت دعوت و...
ماشین عروس و تزیین آن



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

می توان از شیشه سندبلاست به عنوان شیشه رومیزی هم استفاده کرد؟

شیشه بری در جردن

افکار نیوز

امروزه در صنعت شیشه و شیشه سازی، طرح ها و گزینه های متعددی به وجود آمده که افراد برای انتخاب و خرید شیشه مورد نظر برای ساختمان و یا جهت دکوراسیون داخلی، گزینه های گوناگونی پیش رو خواهند داشت.

می توان از شیشه سندبلاست به عنوان شیشه رومیزی هم استفاده کرد؟
امروزه در صنعت شیشه و شیشه سازی، طرح ها و گزینه های متعددی به وجود آمده که افراد برای انتخاب و خرید شیشه مورد نظر برای ساختمان و یا جهت دکوراسیون داخلی، گزینه های گوناگونی پیش رو خواهند داشت.

یکی از جدیدترین شیشه های زیبایی که برای صنعت ساختمان و طراحی داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته، شیشه های سندبلاست هستند که عملکرد و طراحی خاصی نسبت به دیگر شیشه های مورد استفاده در صنعت ساختمان دارند.

به دلیل ویژگی هایی که سندبلاست دارد، سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می آید این است که می توان از شیشه سندبلاست برای شیشه های رومیزی استفاده کرد یا خیر؟

خرید اینترنتی آینه و میز کنسول از تولیدکننده درجه یک داخلی
خرید اینترنتی آینه و میز کنسول از تولیدکننده درجه یک داخلی

مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ
در این گزارش با ما در شرکت شیشه لیا همراه باشید تا شما عزیزان را با معرفی شیشه سندبلاست، کاربردها و ویژگی های آن و امکان استفاده از سندبلاست بعنوان شیشه رومیزی نیز بیشر آشنا کنیم.

شیشه سندبلاست و کاربردها و ویژگی های آن

شیشه سندبلاست چیست؟
فرآیند مات شدن شیشه را سندبلاست می گویند. در طی این فرآیند ساینده های معدنی یا پایه خاک با سرعت بالا تهیه شده بر روی قطعات مورد نظر پرتاب میکنند.

در شیشه سند بلاست، عمل سند بلاست باعث مات شدن شیشه از طریق پاشیدن شن و ماسه با شدت زیاد بر روی هر نوع شیشه ای می شود.

برای اینکه شیشه ای را به شیشه سندبلاست تبدیل کنند، از ماسه ای خاص استفاده می شود که با فشار با استفاده از کمپرسورهای هوای مخصوص روی شیشه های مورد نظر پاشیده می شود. به این عمل در اصطلاح حرفه‌ای بلاست کردن می‌گویند.

هر چقدر زمان بلاست کردن و قدرت پاشیدن ماسه ها بیشتر شود، درجه ماتی شیشه هم بیشتر خواهد شد. برای طراحی روی شیشه‌ سند بلاست هم از استنسیل استفاده می‌شود. می‌توان طرح‌ها و نقش‌های مختلف را روی شیشه های سند بلاست ایجاد کرد.

انواع طرح های شیشه سندبلاست
شیشه های سندبلاست در طرح های مختلف زیر قابل اجرا می باشند:

شیشه سندبلاست راه مات
شیشه سندبلاست راه راه
شیشه سندبلاست طرح دار
شیشه سندبلاست رنگی
شیشه سندبلاست سفید
شیشه سندبلاست ساده
ویژگی های شیشه سندبلاست
از ویژگی های مهم شیشه های سندبلاست این است که به دلیل خاصیتی که دارند هر طرح و نقشی را می توان بر روی آنها اجرا کرد. نکته جالب توجه این است اگر شیشه سندبلاست را با یک لایه لمینت بپوشانید، به شیشه سکوریت تبدیل شده و در برابر ضربه مقاوم خواهد شد.

درست است که شیشه های سند بلاست باعث محدودیت دید می شود، اما همچنان نور را از سطح خود عبور می دهد. برای اینکه فرآیند سند بلاست لایه‌های عمیقی از شن و ماسه را بر روی شیشه ایجاد کند لازم است که شیشه دارای ضخامت بیشتری باشد و بدین ترتیب شیشه هم دارای مقاومت بالاتری خواهد بود. این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد ولی در مقابل ظاهری سه‌بعدی و زیبا بر روی شیشه پدید خواهد آمد.

از قابلیت ها و مزایای شیشه سندبلاست می توان به این مورد اشاره کرد که می توان هر نوع طرح آماده و یا لوگو را می توانید رو این شیشه اجرا کنید. تنها کافیست که با نرم افزارهای کامپیوتری طرح سندبلاست مورد نظر خود را برای شیشه های سندبلاست طراحی کنید.

می توان از شیشه سندبلاست به عنوان شیشه رومیزی هم استفاده کرد؟

شیشه سندبلاست رومیزی

شیشه رومیزی چیست؟
شیشه رومیزی یکی از انواع شیشه ها بوده که برای موارد زیادی مورد استفاده می باشند. ابعاد شیشه رومیزی بنا به نوع استفاده از ضخامت 6 میلیمتر تا 20 میلیمتر قابل برش می باشد.

انواع شیشه های رومیزی
شیشه های رومیزی دارای انواع مختلف بوده که می توان از هر یک از آنها در موارد گوناگون استفاده کرد. انواع شیشه های رومیزی شامل موارد زیر می باشند:

شیشه رومیزی طرح دار
شیشه رومیزی طرح دار با استفاده از ابزار های شیشه سازان مانند دستگاه CNC طرح دار می شود. این نوع از شیشه ها سبک جدیدی از شیشه های رومیزی هستند که وارد بازار شده اند. البته امروزه تنوع رنگی نیز شامل این شیشه ها می شود.

شیشه رومیزی رنگی
شیشه های رومیزی رنگی از جذابیت خاصی برخوردار هستند و بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. رنگ هایی که برای شیشه رومیزی رنگی استفاده می شود، همان رنگ هایی است که برای ساختمان سازی و مبلمان نیز مورد استفاده است.

طیف رنگی شیشه رومیزی از تیره به سمت روشن است. شیشه های مات یا متالیک، از رنگ های تیره تر ساخته شده اند. در حالی که شیشه های لاکوبل از رنگ های روشن و براق ساخته می شوند. در اصل تعداد تنوع رنگ شیشه 25 عدد است. این رنگ ها را با چوب، سنگ و یا فلز ترکیب می کنند. بعد از آن مواد ترکیب شده را به پشت شیشه اضافه می کنند.

شیشه رومیزی اداری
از آن جا که در اداره ها استفاده از خودکار مرسوم است، همواره میزهای آنها در معرض خش هستند. برای جلوگیری از این معضل و بهداشت بیشتر از شیشه رومیزی اداری استفاده می شود. شیشه های رومیزی اداری دارای انواع مختلفی هستند. در طراحی دکوراسیون فضای اداری میزها از اهمیت به سزایی برخوردار هستند.

شیشه رومیزی برنز
محبوب ترین نوع شیشه رومیزی رنگ برنز آن است. رنگ برنز نزدیکی زیادی با رنگ طلایی داشته و به همین خاطر جزو رنگ های لوکس و فاخر شناخته می شود. فضاهایی که تاکید به لوکس بودن دارند از رنگ برنز استفاده می کنند.

می توان از شیشه سندبلاست به عنوان شیشه رومیزی هم استفاده کرد؟

استفاده از شیشه سندبلاست به عنوان شیشه رومیزی

استفاده از شیشه سندبلاست به عنوان شیشه رومیزی
با توجه به توضیحاتی که در این گزارش دادیم، متوجه می شوید که از شیشه های سندبلاست گرد برای شیشه رومیزی استفاده می شود. برای تولید شیشه گرد با قطر کمتر از ۱۰۰ سانتی متر از روش دستی ( گرد بر ) و برای تولید شیشه های گرد با قطر بیش از ۱۰۰ سانتی متر از دستگاه CNC و MASTER استفاده می شود.

تنها کافیست طرح و مدل دلخواه میز رومیزی خود را با شیشه سندبلاست انتخاب کنید و آن را به شرکت لیا صنعت ایرانیان (www.liaindustrial.com) سفارش داده، تا با بهترین کیفیت و قیمت مناسب آن را ساخته و تولید کنند.

شرکت لیا صنعت ایرانیان با تجربه چندین ساله و با پرسنلی مجرب و کارا فعالیت خود را در صنعت شیشه و آینه آغاز نموده است و آماده ارایه خدمات و انواع محصولات در صنعت شیشه و آینه می باشد.

شرکت لیا صنعت ایرانیان با بکارگیری کارشناسان خبره و با تجربه و پیشرو در ارایه خدمات گسترده ای اعم از نقشه برداری، نقشه کشی، ساخت، تولید و اجرای پروژه های گوناگون در زمینه شیشه و آینه بوده است و با در نظر گرفتن تمامی حقوق مشتریان و تعهد کاری آماده خدمت رسانی به هموطنان محترم می باشد.

از عمده فعالیت های لیاصنعت ایرانیان می توان به نقشه کشی ، ساخت ، تولید ، بسته بندی و ارسال شیشه و آینه های دکوراتیو به تمام اقصی نقاط کشور و همچنین اجرای پروژه های شیشه های نشکن (سکوریت) اعم از نقشه برداری، ساخت، تولید و اجرا نام برد.


سمپاشی رستوران

 



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

پس از انتشار تصاویر جشن تولد لاکچری جورجرینا، نامزد رونالدو، این مصاحبه ی کریستین در مورد ازدواجش بود که بار دیگر تیتر اخبار پربازدید شد.

مصاحبه جدید و نهایی رونالدو در مورد ازدواجش

کریس رونالدو، پس از تولد لاکچری که برای نامزدش جورجینا در امارات برگزار کرد با مصاحبه ای خاص در مورد تصمیمش برای ازدواج، بار دیگر تیتر برتر اخبار روز دنیا را به خود اختصاص داد.

رونالدو در پاسخ به سؤال تصمیم نهایی اش برای ازدواج گفت:

من همیشه با جورجینا در مورد این مسئله صحبت می کنم و او(جورجینا) خوب میداند که منظورم چیست. من 1000 درصد با جورجینا ازدواج خواهم کرد، و این اتفاق شاید در عرض یک سال، 6 ماه و یا حتی یک ماه آینده بیفتد و بالاخره این اتفاق خواهد افتاد.

این مصاحبه ی کریستین رونالدو جدی بودن تصمیم او برای ازدواج با جورجینا را واضح تر از همیشه نشان داد.

تولد حسرت برانگیز نامزد کریستین رونالدو در دبی

یکی دو رور پیش بود که تصاویر و ویدئوهای سورپرایز فوق‌العاده لاکچری کریستین رونالدو برای تولد نامزدش جورجینا، مثل یک ویروس تمام فضای مجازی را پر کرد. تصاویری از حک شدن عکسهای جورجینای 28 ساله روی برج خلیفه و بعد از آن هم جشن تولدی لاکچری که مثل همیشه به شکل خانوادگی و با حضور بچه ها برگزار شد.

مقالات بیشتر:تشریفات مجالس تهران

حالا این تصاویر که همچنان مثل روز اول انتشار، داغ و وایرال هستند به عنوان تصاویر تولد حسرت برانگیز جورجینا دست بدست می شوند و بسیاری از خبرگزاری ها تیتر جالب "نامزد کریستین رونالدو دل همه زنان دنیا را آب کرد" را برایش انتخاب کرده اند.

کریس رونالدو، به مناسبت تولد 28 سالگی نامزدش، عکسی از چهره او و پیامی در زیر عکس روی بلندترین ساختمان جهان به نمایش در آورد. ستاره بی نظیر فوتبال جهان، با انتشار این تصاویر در اینستاگرامش به زبان پرتغالی نوشت:"خیلی تبریک می‌گویم عشق من"

سورپرایز لاکچری کریستین رونالدو برای تولد نامزدش

طبق اطلاعات موجود پیداست که هزینه پیام تبلیغاتی و هر نوع آگهی روی برج یعنی در قسمت نمای برج خلیفه، برای هر 3 دقیقه مبلغی در حدود 50000 پوند است. البته این مبلغ آخر هفته ها متفاوت و بیشتر است.

مقالات دیگر:هزینه سالن عقد

منبع: نمناک



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بررسي شركت هاي خدمات نقاشي ساختمان و شيشه بري در تهران

شیشه بری پونک

شوشان

امروزه ممکن است هنگام اقدام به رنگ آمیزی ساختمان در تهران دچار وسواس و یا سردرگمی شویم!

اما چرا وسواس و سردرگمی هنگام نقاشی ساختمان در تهران؟

زمانی که شما با چند شرکت خدمات نقاشی ساختمان در تهران تماس می گیرید ممکن است با قیمت ها و توجیهات مختلفی مواجه شوید پس در این لحظه پیشنهاد می کنیم که بیگدار به آب نزنید و با توجه به نکات زیر و در نظر گرفتن آن ها اقدام به نقاشی ساختمان کنید.

نکات مهم هنگام اقدام به نقاشی ساختمان در تهران:

· سعی کنید نزدیکترین و بهترین خدمات نقاشی ساختمان در تهران را بیابید چون ممکن است قیمت نقاشی ساختمان در شمال و جنوب تهران متفاوت باشد.

· تمامی تغییرات مورد نظر خود را از همان ابتدا ابلاغ نمایید.

· نوع رنگ مورد نظر را تعیین نمایید و هنگام استفاده از صحت آن مطلع شوید.

· یکی از مهمترین موارد روزمزد بودن و یا پروژه ای بودن شرکت های نقاشی ساختمان در تهران می باشد. اگر شرکت ها به صورت روزمزد هزینه دریافت می کنند حتما قبل از قرارداد بخواهبد تعداد روزهای کاری را نسبت به متراژ خانه برای شما تعیین نمایند.

· برخی از شرکت های خدمات نقاشی ساختمان در تهران در پایان کار نقاشی به یک لایه نقاشی اکتفا نمی کنند بلکه چندین دو یا سه لایه رنگ به دیوارها و سقف ها می زنند تا کار تمیزتری تحویل مشتری دهند و به همین دلیل نرخ بیشتری دریافت خواهند کرد.

برخی از ترفندهای ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان

· آبی + قرمز = بنفش

· آبی + سبز = آبی زنگالی

· زرد + قرمز = نارنجی

· آبی + زرد = سبز

· سبز + قرمز = فندقی

· زرد + سبز = سبز روشن

· سفید + کمی آبی = آبی آسمانی

· سفید + کمی قرمز = صورتی ملایم

· سفید + کمی مشکلی = فیلی

· سفید + مقدار زیادی مشکلی = طوسی سیر

· سفید + کمی لاجورد = سفید مخصوص سقف

· نارنجی پررنگ + سفید = گلبهی

· سفید + کمی گل ماش = استخوانی روشن

· سفید + قهوه ای = شکلاتی

· سفید + کمی قهوه ای = کرم

· سفید + کمی زرد = شیری

· زردی + کمی سفید = لیمویی

· آبی + سیاه = سرمه ای



یکی دیگر از شرکت های خدماتی که ممکن است هر زمانی به آن نیاز داشته باشید شرکت های شیشه بری در تهران می باشند.

شیشه بری در تهران نیز قیمت های متفاوتی دارد



شیشه بری در تهران که می تواند بنا به چند دلایل قیمت های متفاوتی داشته باشد که در زیر به برخی از آنها شاره خواهیم کرد

1. شیشه بری در تهران در کدام منطقه قرار دارد؟شمال، جنوب، شرق و یا غرب؟! به دلیل موقیت مکانی شرکت ها و یا کارگاه های شیشه بری ممکن است قیمت ها متفاوت باشد.

2. خدمات درخواستی شما نیز می تواند در اختلاف قیمت ها دخیل باشد.

3. جنس و کیفیت شیشه ای که استفاده می شود.

4. جنس و کیفیت یراق آلات مصرفی در شیشه بری

5. همچنین میزان مسافت کارخانه و یا کارگاه شیشه بری در تهران نیز نقش تعیین کننده ای در قیمت شیشه بری خواهد گذاشت.

ویژگی و مزایای شیشه سکوریت چیست؟
یکی از دلایلی که می توان به استفاده از شیشه های سکورد در خدمات منزل به آن اشاره کرد سادگی تمیز کردن شیشه های سکوریت نسبت به شیشه های معمولی است
و دیگر ویژگی های شیشه سکوریت می توان به موارد زیراشاره کرد.

§ ایمنی بالا: پس از شکسته شدن شیشه به قسمتهای بسیار کوچکی تبدیل می شود و معملا بی خطر هستند. ایمنی در شیشه های سکوریت مهمترین ویژگی آن است.

§ مقاومت بالا تر از شیشه های معمولی: حدود چهار یا پنج برابر مقاومت بیشتر نسبت به شیشه های معمولی در زمان برخورد ضربه به شیشه

§ سختی بالاتر: شیشه های سکوریت حدود سه تا چهار برابر سختی بیشتری نسبت به شیشه های معمولی دارند.

§ مقاومت در برابر حرارت: سکوریت مقاومت بیشتری در درجه حرارتی های بیشتر نسبت به شیشه های معمولی دارند.

§ کاربردی تر از شیشه های معمولی: شیشه های سکوریت به دلیل ویژگی های بالاتر از شیشه های معمولی در مکانهای بیشتری استفاده می شوند.

§

خدمات شیشه بری در تهران عبارتند از:

تعویض و نصب شیشه های تمامی درب و پنجره ها

تعویض و نصب شیشه تمامی وسایل موجود در منزل و یا محل کار

برای دریافت اطلاعات دقیق تر و قیمت ها در زمینه خدمات شرکت های نقاشی ساختمان و شیشه بری اینجا کلیک نمایید.

استفاده از خدمات منزل ویا خدمات ساختمانی نیاز به این دارد که بتوانیم از بهترین تعمیرکاران و خدمات استفاده کنیم. امروزه به دلیل زیاد بودن این سرویس ها و البته درخواست های بالا، شرکت های خدماتی زیادی پا به این بازار گذاشته اند.

سمپاشی منازل

 

 



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

برپایی نمایشگاه فرش دستباف در اردبیل

قالیشویی شهرک آزادی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: پانزدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف استان در محل نمایشگاه بین المللی اردبیل برگزار می شود

 

به گزارش شیوابیان،هزاد مهدوی با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه از یازدهم تا پانزدهم بهمن ماه و با حضور تولید کنندگان و بافندگان استان اردبیل، به مدت ۵ روز از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در محل نمایشگاه های بین المللی اردبیل برگزار می شود.

 

مهدوی یکی از اهداف مهم این نمایشگاه را نمایش توانمندی های صنعت فرش دستبافت استان برشمرد و افزود: این نمایشگاه مختص بافندگان و تولیدکنندگان استان اردبیل بوده و برای حضور و مشارکت فعالانه آنان، حمایت‌های لازم انجام شده است.

 

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با اشاره به حمایت های این شرکت از تشکیل خوشه فرش دستبافت استان، اظهار کرد: با تشکیل خوشه فرش دستبافت و کنسرسیوم صادراتی فرش توسط شرکت شهرک های صنعتی، تلاش شده تا بسترهای مناسب برای تبادل تجربیات و ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان و بازار مصرف انجام پذیرد.

 

وی برگزاری دوره‌های آموزشی، تورهای صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اعزام هیات های تجاری به خارج از کشور را از جمله برنامه‌های حمایتی این شرکت از خوشه فرش دستبافت برشمرد و افزود: به منظور حمایت از حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، تا ۸۰ درصد هزینه اجاره غرفه توسط شرکت شهرک های صنعتی به تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی پرداخت می شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایسنا: اپلیکیشن ماسک وابسته به وزارت بهداشت خواستار تعطیلی ۲ هفته‌ای کشور برای کنترل کرونا شده است.

درخواست تعطیلی دو هفته‌ای برای کنترل کرونا

در توضیح این خبر آمده:

استانداران کل کشور بر اساس تفویض اختیار ستاد ملی کرونا، لطفا دستور تعطیلی ۲ هفته‌ای فعالیت‌ها و مشاغل غیرضروری را صادر فرمایید، قبل از آنکه خیلی دیر شود.

یکی از تجربیات ناموفق در موج‌های قبلی کرونا به تعویق انداختن وضع محدودیت‌های جدی بود تا جایی که عملا کار از کار گذشته بود.

محدودیت‌ها صرفا زمانی موثر است که در ابتدای اوج‌گیری آمار مبتلایان اعمال شود.

مقالات بیشتر:شیشه بری جردن

هم‌اکنون روند بستری کرونا در اکثر استان‌ها به شدت رو به افزایش است، ازدحام مردم در محیط فاقد تهویه و در شرایطی که بسیاری از آن‌ها بدون آنکه مطلع باشند ناقل کرونا هستند، منجر به ابتلای سایرین می‌شود.

در چنین شرایطی فقط یک راه حل وجود دارد: تعطیلی موقت.

در بسیاری از کشورها به‌رغم آمار بالای واکسیناسیون، موج بستری و مرگ مبتلایان اُمیکرون بلندتر از دلتا بوده، اگر مشابه همین اتفاق در ایران رقم بخورد، به زودی باید منتظر پر شدن بیمارستان‌ها باشیم.

در چنین شرایطی فقط یک راه حل وجود دارد: تعطیلی موقت، سلامت مردم را اولویت اول بدانیم.

مقالات دیگر:دفتر عقد غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کولپوسکوپی رحم چیست؟

بهترین متخصص کولپوسکوپی تهران

 

اما خبر خوب این است که از آنجایی که این شیوه، یک شیوه تشخیصی و معاینه پیشرفته است، بیمه ها قسمتی از هزینه کولپوسکوپی را پوشش می‌دهند.

شفاآنلاین>سلامت جنسی>کولپوسکوپی، معاینه ای است که پزشک با استفاده از یک نوع میکروسکوپ خاص کولپوسکوپی، معاینه به اسم کولپوسکوپ دهانه رحم را بررسي ميکند.
به گزارش شفاآنلاین: این میکروسکوپ شبیه به یک جفت دوربین دو چشمی بر روی یک پایه است. بسياري از زنان قبل از کولپوسکوپی استرس زيادي را تجربه ميکنند به همین علل آشنایی با کولپوسکوپی میتواند حس آسودگی بیشتری به بیمار ببخشد.
در صورتی که نتيجه تست پاپ اسمیر طبيعي نباشد امکان دارد کولپوسکوپی توصیه شود. کولپوسکوپی (به انگلیسی:colposcopy) یک روش تشخیصی پزشکی براي بررسی یک دید و مقیاس روشن از دهانهٔ رحم و بافت های واژن و اندام تناسلی زنان است. بسياري از ضایعات ضعيف و ضایعات خطرناک در این مناطق خصوصیت های قابل تشخیصی دارند که میتوانند از طريق معاینه تشخیص داده شوند.



این کار با استفاده از کولپوسکوپ انجام ميشود که دید بزرگ و کاملی را از ناحیه های داخلی اندام تناسلی زنان فراهم ميکند و اجازه ميدهد تا کولپوسکوپیست با مشاهدهٔ دقیق از عادی بودن بافت ظاهری یا غیرطبیعی آن و نتایج بافت برداری و بیوپسی های آزمایشگاهی براي بررسی معاینهٔ پاتولوژیک مطمئن شود.

هدف اصلی از کولپوسکوپی جلوگيري از سرطان سرویکس یا دهانهٔ رحم با تشخیص ضایعات پیش سرطانی زودرس و درمان آن هاست.

دلایل انجام کولپوسکوپی چیست؟
ممکن است علل آن مشاهده ناهنجاری در تست پاپ اسمیر یا معاینه لگن باشد. کولپوسکوپی براي تشخیص موارد زیر ممکن است استفاده شود:
- زگیل تناسلی( ویروس HPV)
- اطلاعاتی در مورد دهانه رحم
- تغييرات پیش سرطانی بافت های دهانه رحم
- تغييرات پیش سرطانی در بافت واژن
- تغييرات پیش سرطانی در اطراف دهانه واژن

زمان انجام تست کولپوسکوپی:
این ازمایش بهتر است زمانی انجام شود که زنان در دورهٔ قاعدگی خود نیستند.



کولپوسکوپی,کولپوسکوپی رحم,کولپوسکوپی چیست
کولپوسکوپی چیست


کولپوسکوپی چطور انجام می شود؟
شما براي کولپوسکوپی باید لباس خود را از کمر به پائین درآورید. به شما کاوری داده ميشود تا پاهای خود را بپوشانید. شما به پشت روی میز معاینه دراز می کشید و پاهای خود را باز کرده، زانوهای خود را خم می کنید و پاشنه های پای خود را روی رکاب ها قرار می دهید.


با وبزی سایت حرفه ای خودت را به راحتی بساز

خرید شیک ترین هدیه مناسب افراد خاص پسند!تا تموم نشده بخر!


پزشک ابزاری به اسم اسپکولوم را که با ماده های لیز اغشته شده وارد واژن ميکند. به این ترتیب دیواره های واژن براي کولپوسکوپی باز ميشود . در بعضی موارد دهانه رحم و واژن امکان دارد با محلول سرکه یا رنگ ید شست و شو داده شود تا ناحیه ها غیر طبیعی بهتر رویت شود.

در ادامه پزشک از طريق کولپوسکوپ سرویکس و واژن را معاینه ميکند . گاهی وقت ها پزشک امکان دارد با استفاده از کولپوسکوپ عکس هایی را براي سابقه پزشکی بگیرد. در صورت لزوم، پزشک از نواحی مشکوک نمونه برداری ميکند (بیوپسی). پزشک امکان دارد از بی هوشی موضعی براي انجام بیوپسی استفاده کند. به همین علت امکان دارد اندکی گرفتگی خفیف ایجاد شود.



بعضی پزشکان بیماران خود را تشویق ميکنند تا پیش از انجام کولپوسکوپی همراه با بیوپسی از ضد درد خفیفی مثل ایبوپروفن استفاده کنند برای این که امکان دارد کولپوسکوپی اندکی با درد همراه باشد نمونه ای که برداشته ميشود به ازمایشگاه و پیش متخصصی به اسم پاتولوژیست ارسال ميشود تا زیر میکروسکوپ بررسی شود. پاتولوژیست در صورت کشف ضایعات پیش سرطانی و یا سرطانی پزشک متخصص زنان را باخبر خواهد کرد.


نکات مهم پیش از انجام کولپوسکوپی:
دست کم ۲۴ ساعت پیش از انجام کولپوسکوپیشما نباید کارهای زیر را انجام دهید:
- دوش گرفتن
- استفاده از داروهای واژینال
- رابطهٔ جنسی
- استفاده از تامپون

عوارض کولپوسکوپی چیست؟
خطرات ناشی از کولپوسکوپی و بافت برداری حداقل هستند، ولی عوارض نادر عبارتند از:
- خون ريزي شدید که بیش از دو هفته طول میکشد
- تب و یا لرز
- عفونت، مثل ترشحات سنگین، زرد و یا بد بو از واژن
- درد لگن

درصورتی که هر کدامیک از این علایم را تجربه کردید، فورا با پزشک خود تماس حاصل فرمائید. کولپوسکوپی و بافت برداری مشکلی براي باردار شدن به وجود نمی آورد.


پیشنهاد ویژه
خانه و آشپز خانه ,لوازم صوتی و تصویری (تلوزیون و لوازم جانبی، میز تلوزیون و..)جدیدترین ماکروویوها|7روزضمانت بازگشت کالابلیط هواپیمادور دنیا با یک کلیکتیکبانآماده‌ی سفری؟ رزرو بلیط با ارزانترین قیمت

کولپوسکوپی,کولپوسکوپی رحم,کولپوسکوپی چیست

کولپوسکوپی و بیوپسی رحم


هزینه کولپوسکوپی چه قدر است؟
هزینه کولپوسکوپی بستگی به این دارد که شما احتیاج به بیوپسی و نمونه برداری داشته باشید یا خیر؟

بر اساس متغیرهای گوناگون هزینه کولپوسکوپی متغیر است. پیشنهاد می کنیم براي دریافت هزینه دقیق کولپوسکوپی با مطب دکتر خود تماس حاصل نمایید.

اما خبر خوب این است که از آنجایی که این شیوه، یک شیوه تشخیصی و معاینه پیشرفته است، بیمه ها قسمتی از هزینه کولپوسکوپی را پوشش می‌دهند.

از آنجایی که کولپوسکوپی یک شیوه تشخیصی است و پزشک با استفاده از آن سرطان دهانه رحم را تشخیص ميدهد اغلب بیمه های تکمیلی هزینه آن را پوشش می‌دهند و بیماران نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

ایمپلنت دندان فوری

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

برای دیدار با تیم ملی عراق؛
ورود تماشاگران در انتظار تصمیم وزارت ورزش/ بانوان هم خواهند آمد

 

باشگاه ورزشی بانوان شهرک غرب

فدراسیون فوتبال ایران آمادگی کامل خود برای پذیرایی از تماشاگران دیدار با عراق و امارات را اعلام کرده اما برای اقدام به بلیت فروشی منتظر نامه و تصمیم کتبی وزارت ورزش و جوانان است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در حالی هفتم بهمن ماه سال جاری میزبان عراق در ورزشگاه آزادی است که هنوز تکلیف حضور تماشاگران در این دیدار از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص نیست.

 

شاگردان دراگان اسکوچیچ در صورت کسب پیروزی مقابل عراق، صعود خود به مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا را قطعی می‌کنند اما هنوز نمی‌دانند هواداری برای بر افراشتن پرچم ایران در ورزشگاه حاضر خواهد شد یا خیر!

 

فدراسیون فوتبال ایران در جلسات متعدد با مسئولان وزارت ورزش و وزارت کشور آمادگی خود برای میزبانی از هر تعداد هواداری که ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش مجوز حضورشان برای بازی‌های پیش روی تیم ملی ایران را بدهد اعلام کرده است.

این مجموعه هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت برای تأیید حضور هواداران با توجه به تزریق دو دوز واکسن مورد تأیید را نیز داشته است و اطمینان لازم برای فروش صحیح بلیت به هر تماشاگری را نیز اعلام کرده است.

 

اهمیت حضور طرفداران در ورزشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا از آنجایی افزایش یافت که دولت سیزدهم نیز می‌خواهد صعود زودهنگام تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ را پر رنگ جلوه دهد تا جشن ملی با حضور هواداران در ورزشگاه برگزار شود.

 

همین امر سبب شد تا علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از برگزاری نشست بین ابراهیم رئیسی با حمید سجادی و شهاب الدین عزیزی خادم خبر بدهد و اعلام کند هواداران می‌توانند به ورزشگاه بیایند.

 

صحبت‌هایی که یکشنبه شب گذشته از سوی وی در رسانه‌ها تکرار شد تا وزیر کشور در گفتگوی امروز خود با خبرگزاری مهر آن را تأیید و اعلام کند: با توجه به علاقه مردم برای حضور و تشویق تیم ملی، با نهایت ملاحظات بهداشتی مقرر شد، تعداد مشخصی بتوانند برای تماشای بازی در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند تا هم تیم ملی مورد حمایت قرار بگیرد و هم خواسته علاقه‌مندان عملی شده باشد.

وحیدی با اشاره به اینکه رعایت مسائل و مقررات بهداشتی در دستور کار است، اظهار کرد: جزئیات و اجرای این موضوع در دست وزارت ورزش است ولی از نظر ستاد ملی کرونا، و قرارگاه عملیاتی ابعاد این موضوع مشخص شده است.

 

به گزارش خبرنگار مهر حضور تماشاگران در بازی ایران و عراق در حالی از سوی مسئولان سیاسی کشور تأیید می‌شود که حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال در این‌ باره گفت: منتظر نامه کتبی مراجع برای شروع روند بلیت فروشی برای آقایان و بانوان هستیم تا بتوانیم میزبان تعدادی از هواداران طبق پروتکل‌های بهداشتی باشیم.

 

بر اساس اطلاعات خبرنگار مهر فدراسیون فوتبال منتظر نامه نهایی وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش در کشور است تا آن را امروز دریافت کرده و بدون از دست دادن زمان بتواند فردا سه شنبه فروش بلیت را به طور شفاف انجام دهد تا در صورت اعلام فیفا در اختیار مسئولان این نهاد بین المللی قرار دهد.

قالیشویی سهروردی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

ایران اکونومیست-رئیس سازمان بهزیستی کشور ۸ درصد جمعیت کشور را زنان سرپرست خانوار معرفی کرد.

 علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی در نشست علنی امروز مجلس گفت: در حال حاضر ۲۴۷ هزار خانوار زن سرپرست و نیازمند وجود دارد که با احتساب بعد خانوار معادل ۵۸۱ هزار نفر می‌باشد در سراسر کشور ۸ درصد از جمعیت زنان سرپرست خانوار است.

مقالات بیشتر:شیشه بری در مرزداران

به گفته قادری این تعداد ۲۹.۵ درصد به دلیل فوت سرپرست، ۲۶.۴ درصد به دلیل طلاق و ۲۶.۷ درصد به دلیل از کارافتادگی سرپرست و ۱۵.۴ درصد به دلیل اعتیاد زندانی بودند و سایر موارد تحت پوشش سازمان بهزیستی و ۲ درصد نیز دختران مجرد خود سرپرست هستند.

احمد وحیدی وزیر کشور هم امروز در صحن علنی گفت: بیش از ۴ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم.

رئیس سازمان بهزیستی می گوید علیرغم اقدامات توانمندسازی و خروج سالیانه تعدادی از زنان سرپرست خانوار به دلیل افزایش روز افزون این آمار در حال حاضر ۸۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر در سازمان بهزیستی قرار دارند. همچنین تعداد بیش از ۴۳ هزار زن سرپرست خانوار شهری تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی این نهاد قرار دارند که به دلیل مشکلات حمایتی و کمبود اعتبار در این حوزه نیز پشت نوبتی وجود دارد.

مقالات دیگر:وکیل در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مصوبه ۹۰ هزار میلیاردی کمیسیون تلفیق بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب اعتبار ۹۰ هزار میلیاردی در کمیسیون تلفیق بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

ولی اسماعیلی، از پیشنهاد این کمیسیون برای تامین اعتبار لازم درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۹۰ درصد از پرداختی‌های بازنشستگان کشوری را ساماندهی و همسان‌سازی کردیم که بخشی نیز باقی مانده‌اند.

مقالات بیشتر:شیشه بری جنت آباد

 وی با بیان اینکه برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز سال گذشته  حدود ۴۰ درصد همسان‌سازی انجام شد، ادامه داد: ۸۹ هزار میلیارد تومان سال گذشته برای همسان‌سازی‌ها اعتبار مصوب شده بود اما متاسفانه در لایحه دولت برای بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی برای ادامه همسان‌سازی‌ها در نظر گرفته نشده بود که در این زمینه کمیسیون اجتماعی بنا به وظیفه ذاتی خود پیشنهاداتی را به کمیسیون تلفیق ارائه کرد.

نماینده گرمی در مجلس با اعلام اینکه پیشنهاد کمیسیون برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای سال آینده ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود، اضافه کرد: با اختصاص  ۹۰ هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق موافقت شد، البته تلاش خواهیم کرد تا در صحن علنی مجلس این ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را تصویب کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره محل تامین منابع این همسان‌سازی حقوق‌ها، گفت: این ۹۰ هزار میلیاردی که اختصاص داده شده  از هدفمندی  یارانه‌ها بوده است، البته دیون تامین اجتماعی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد است که می تواند از این منبع نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان استفاده کرد.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل تهران



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اطلاعیه باشگاه پرسپولیس برای رادوشوویچ

باشگاه ورزشی بانوان پونک

رکنا ورزشی: با توجه اظهارنظرهای پی‌درپی دروازه‌بان کروات پرسپولیس مبنی بر این‌که نسبت به عدم حضور وی بی‌توجهی شد و از سوی باشگاه تماسی گرفته نشده است، به اطلاع می‌رساند؛ بر خلاف آن‌چه مطرح شده است، در این مدت در چند مرحله نسبت به ارسال نامه‌های رسمی و برقراری تماس اقدام شده است که مستندات آن موجود است.

 

پرسپولیس در لیگ بیست و یکم تحت هدایت یحیی گل محمدی است. پرسپولیس با 32 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس شد. پرسپولیس در هفته پانزدهم لیگ برتر مقابل فجرسپاسی با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. پرسپولیس در سوپر جام به مصاف فولاد خوزستان می رود.

 

به گزارش رکنا ورزشی، طبق اعلام رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، اظهارنظرهای بوژیدار رادوشویچ در ارتباط با شرایطی که با پرسپولیس دارد باعث ایجاد سوالاتی نزد افکار عمومی شد. از جمله این که مطرح شد؛ باشگاه نسبت به تلاش برای حل و فصل این موضوع و همچنین برقراری تماس اقدام نکرده است که با توجه به اسناد موجود در بخش بین‌الملل باشگاه و تماس‌های مکرر با رادوشویچ، وکیل وی و مدیربرنامه‌های او در ایران از این طریق، مطالب مطرح شده به هیچ‌وجه صحت ندارد و برخلاف واقعیت است.

باشگاه پرسپولیس و رادوشویچ در روزی‌ که در جلسه رودررو 50 هزار یورو به این بازیکن پرداخت شد، برای پرداخت 30 هزار دلار دیگر، ظرف 21 روز پس از آن، توافق کرده بودند. پس از آن که رادوشویچ ایران را ترک کرد اتفاقا در جریان تماس‌ها و ارتباط‌ها بود که رقم 30 هزاریورویی تا 70 هزار یورو هم افزایش یافت و باشگاه برای پرداخت آن اعلام آمادگی کرد. همچنین در جریان این تماس‌ها به وکیل وی اعلام شد پرداخت‌های بعدی نیز همان‌طور که این دروازه‌بان خواهان آن شده است با هر پرداخت به تیم صورت خواهد گرفت و تاخیری پیش نخواهد آمد، اما آخرین پاسخ از سوی وکیل ایشان در پاسخ به تماس مدیر امور بین‌الملل باشگاه این بود که همه حرف‌ها قبل از این زده شده است.

حامد لک



تماس‌های باشگاه بلافاصله پس از رفتن رادوشویچ از ایران آغاز شد که این بازیکن اعلام کرد صحبت‌ها با وکیل وی دنبال شود. باشگاه پرسپولیس در این مدت تماس‌های متعددی از طریق تلفن و پیام‌رسان‌ها با رادوشویچ، وکیل رسمی وی و مدیربرنامه‌هایش در ایران داشته است. در تاریخ‌های نهم دسامبر(23 آذر) و یکم ژانویه(یازدهم دی) دو نامه رسمی نیز ارسال شده است. آخرین نامه رسمی وارده هم در سوم ژانویه بود. البته پس از آن، تماس‌های دیگری هم با وکیل وی برقرار شد.

 

باشگاه پرسپولیس همچنان رادوشویچ را بازیکن خود می‌داند و تمایل به ادامه همکاری دارد. در تماس‌هایی که تا همین امروز، دوم بهمن، با وی برقرار کردیم به دنبال حل اختلاف‌های موجود هستیم و تلاش خود را در این مسیر خواهیم کرد. البته با توجه به مجموعه اتفاقاتی که روی داده است و در این مجال جای طرح آن نیست این مساله منوط به وجود تمایل از سوی طرف مقابل نیز خواهد بود.

قالیشویی آپادانا

 

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

رهبر انقلاب اسلامی در خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، در دیدار جمعی از مداحان اهل‌ بیت، با اشاره به برخی ابعاد والای شخصیت حضرت صدیقه کبری از جمله حرکت‌های اجتماعی و خدمت بی منت به مردم، هیأت‌ها را کانون جهادِ عظیمِ تبیین دانستند و تأکید کردند: هیأت‌ها باید محل روشنگری و پاسخ متقن و صحیح به سؤالات روز جامعه بویژه نسل جوان باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، در دیدار جمعی از مداحان اهل‌ بیت، با اشاره به برخی ابعاد والای شخصیت حضرت صدیقه کبری از جمله حرکت‌های اجتماعی و خدمت بی منت به مردم، هیأت‌ها را کانون جهادِ عظیمِ تبیین دانستند و تأکید کردند: هیأت‌ها باید محل روشنگری و پاسخ متقن و صحیح به سؤالات روز جامعه بویژه نسل جوان باشد.

مقالات بیشتر:آموزشگاه موسیقی منطقه 22

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها و سالروز ولادت امام خمینی(رض) و روز گرامیداشت مقام مادر و زن، به برخی ابعاد شخصیت فوق‌العاده حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها براساس آیات قرآن کریم و احادیث اشاره کردند و گفتند: جایگاه طهارت، کار برای خدا و خدمت بی‌منت، و موقعیت ممتاز در مواجهه با جبهه باطل در قضیه مباهله از جمله ویژگی‌های بی‌نظیر آن حضرت هستند که در قرآن کریم صراحتاً به آنها اشاره شده است.

ایشان با اشاره به آیات سوره «دهر»، خدمت بی‌منت و کمک خالصانه به نیازمندان را از نشانه‌های مهم جامعه فاطمی خواندند و افزودند: به لطف الهی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه ایران، فاطمی شده است و در طول ۴۳ سال گذشته حرکت فاطمی را در دوران دفاع مقدس، در دوران حرکت علمی و خدمات بی‌منت شهیدانی همچون فخری‌زاده، شهدای هسته‌ای و دانشمند بزرگ مرحوم کاظمی آشتیانی، و در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله بارها دیده‌ایم.

رهبر انقلاب دوران شیوع بیماری کرونا و خدماتی را که بدون مزد و منت ارائه شد و همچنان ادامه دارد، نمونه دیگری از حرکت برگرفته از الگوی فاطمی برشمردند و تأکید کردند: حضرت فاطمه زهرا باید در همه جهات بویژه حرکت‌های اجتماعی و انقلابی، اسوه و الگو باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان‌شان به موضوع هیأت‌ها اشاره کردند و گفتند: محور شکل‌گیری هیأت‌ها به عنوان یک واحد اجتماعی، مودت اهل‌بیت و زنده نگه داشتن راه و مکتب ائمه بوده که از زمان خود آن بزرگواران شکل گرفته است.

ایشان، نقش و کارآیی هیأت‌ها را در مقاطع مختلف به‌ویژه دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بزرگ و بسیار تأثیرگذار خواندند و افزودند: بر اساس فرمایشات ائمه اطهار، هیأت کانون جهاد عظیمِ تبیین و روشنگری است.

رهبر انقلاب، ساختار هیئت را مرکب از «مغز و معنا» و «تحرک و پویایی» دانستند و گفتند: مغز و معنای هیئت همان تبیین مکتب است و هیئت، مرکز مهم تبیین مفاهیم و معارف اسلامی و پاسخ به سؤالهای گوناگون جوانان درباره مسائل اصولی و سبک زندگی است. پویایی و تحرک هیئت نیز به معنی فرصت مواجهه مستقیم با مخاطب و انتقال احساسات است.

 

 

 

ایشان قوام و اساس هیئت را مقوله جهاد خواندند و افزودند: هر تلاش خوب و بجایی، جهاد نیست. جهاد یعنی تلاش برای هدف‌گیری دشمن، و در هر زمان باید عرصه جهاد را به درستی تشخیص داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به عرصه‌های گوناگون جهاد در دوره‌های مختلف همچون جهاد نظامی، علمی و فعالیت و خدمت اجتماعی خاطرنشان کردند: به عنوان نمونه خدمت اجتماعی به مردم در شرایطی که دشمن با ایجاد فشار اقتصادی سعی در قرار دادن آنها در مقابل نظام اسلامی دارد، جهادی ارزشمند است.

ایشان با اشاره به تحرک وسیع دشمنان ملت ایران برای وارونه‌سازی افکار و تخریب ایمان و باورهای مردم بوسیله انبوه رسانه‌ها و با استفاده از هزاران متخصص هنر و رسانه و پشتیبانی‌های هنگفت مالی و امنیتی، مهمترین عرصه جهاد را عرصه «تبیین و روشنگری» دانستند و تأکید کردند: در مقابل این حرکت شیطانی، هیئت‌ها باید از خود سؤال کنند که در جنگ بی‌امان جبهه حق و باطل، و تقابل روایت دروغ و حقیقت در کجا قرار دارند و چگونه آرمانها و مبانی اصلی انقلاب را گسترش می‌دهند.

رهبر انقلاب، «واعظ» و «مداح» را دو ستون مهم و پایدار هیئت برشمردند و با تأکید بر منحصر به‌فرد بودن هنر مداحی، گفتند: مداحی با جلا دادن دل مخاطب و بردن او به عمق تاریخ، به او معرفت دینی، اخلاقی و سیاسی می‌بخشد.

ایشان با تحسین همکاری شاعران آیینی و مداحان برای پر بار کردن مجالس اهل‌بیت و اعتلای شعر آیینی، گفتند: صدا، آهنگ و هندسه خوانندگی صورت هنر مداحی را تشکیل می‌دهد اما این صورت که در واقع وسیله و ابزار است نباید بر محتوا غلبه کند و آن هدایت و محبت جهت‌دهنده به حرکت جامعه در درون آن گم شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ابتکار و نوآوری در امر مداحی را خوب و مفید برشمردند و افزودند: نوآوری نباید به هنجارشکنی و تغییر هویت مداحی منجر شود و اجرای مداح را به سمت اموری که مداحی نیست بلغزاند؛ چرا که مداحی، موسیقیِ پاپ نیست.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش‌آفرینی و امتحان‌های خوب مداحان در دوران دفاع مقدس و همچنین در فتنه ۸۸ گفتند: مداحان به معنی واقعی کلمه مجاهدپروری و شهیدپروری کردند و در جنگ رسانه‌ای و فرهنگی میان جمهوری اسلامی و دشمن، صدای رسای مداحان انقلابی کارساز بود و امروز نیز این صدای رسا همچنان باید در مقابله با جبهه گسترده دشمن کارساز باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش و نوآوری مداحان برای جذب جوانان را اقدامی خوب و تعالی‌بخش خواندند و در عین حال تأکید کردند: مراقب باشید، جذب جوانان به هر قیمتی نباشد و اینگونه نشود که برای جذب جوان، از برخی آهنگ‌ها و نواهای نامناسب استفاده شود.

ایشان با تأکید بر اینکه جذب جوانان باید با حفظ ساختار صحیح هیأت باشد، گفتند: باید مراقبت شود تا ترکیب مداحی و حقیقت و هویت آن از بین نرود.

رهبر انقلاب اسلامی، مداحان را به استفاده از مطالب و اشعار متقن و معتبر توصیه و خاطرنشان کردند: برخی مواقع یک حرف سست و یا یک بیان نارسا و غلط، دستاویز زیر سؤال بردن اسلام و تشیع و حمله به علمای بزرگ و معارف دینی می شود، بنابراین استفاده از مطالب مستند و مقتن حتماً در برنامه کاری مداحان باشد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، یازده تن از مداحان و شاعران به قرائت اشعار و مدایحی در فضائل حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها پرداختند.

مقالات دیگر:نگهداری از سالمند



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

هیچ دوره دستیاری فیزیوتراپی مجوز قانونی ندارد

فیزیوتراپی در منزل

 

تهران - ایرنا- نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: هیچ دوره دستیاری فیزیوتراپی مجوز قانونی ندارد و مردم فریب افراد فاقد صلاحیت فیزیوتراپیست در امور درمانی را در فضای مجازی نخورند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا، پرهام پارسا نژاد روز چهارشنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، افزود: بسیاری از افرادی که تحصیلات فیزیوتراپی ندارند در فضای مجازی به واسطه نیاز مردم در امور درمان برای مشکلات اسکلتی، حرکتی و عضلانی دخالت کرده و سلامت آنها را به خطر می اندازند.

وی اظهارداشت: همچنین برخی از مراکز با برگزاری دوره های دستیاری فیزیوتراپی بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی مجوز می دهند که از نظر انجمن فیزیوتراپی ایران و وزارت بهداشت این مجوز قانونی نیست و مردم فریب این درمانگران فاقد صلاحیت را نخورند.

پارسا نژاد ادامه داد: از مردم می خواهیم برای درمان مشکلات حرکتی، اسکلتی، عضلانی و غیره بویژه در منازل به دلیل شرایط کرونایی از درمانگر بخواهند کارت عضویت انجمن فیزیوتراپی و نظام پزشکی خود را ارایه دهد زیرا اکنون برخی از بیماران توان حضور در مطب ها و کلینیک ها را نداشته و در خانه به درمان می پردازند.

۱۵ تا ۲۰ درصد دانش آموزان اختلالات اسکلتی و عضلانی دارند

این فیزیوتراپیست با بیان اینکه شرایط کرونایی در ۲ سال اخیر مشکلات زیادی را برای افراد بویژه کودکان و نوجوانان بوجود آورده است، تصریح کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد دانش آموزان اختلالات اسکلتی و عضلانی دارند و در این ۲ سال اخیر که در مدارس حضور نیافته اند از تحرک و فعالیت فیزیکی آنها کاسته شده و وضعیت مناسبی از لحاظ جسمی ندارند و می تواند در آینده تبدیل به بیماری شود.

به گفته پارسانژاد، بروز اختلالات قوز پشتی، حرکتی، عضلانی و غیره در کودکان و نوجوانان به دلیل وضعیت بد نشستن و استفاده زیاد از وسایل رایانه ای برای آموزش مجازی افزایش یافته و به خانواده ها توصیه می شود توجه بیشتری به آنها داشته باشند و سعی کنند اوقاتی از هفته را در بیرون از فضای خانه با قدم زدن، دویدن و فعالیت بدنی بپردازند یا با موزیک های ورزشی در خانه فعالیت کنند.

هشدار به افزایش مشکلات حرکتی

احمد موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران نیز در ادامه گفت: برخی از مردم فکر می کنند بحث کرونا بزودی با کاهش آمار فوتی ها کاهش می یابد و از انجام فعالیتهای فیزیکی حتی در خانه بویژه از سوی کودکان و نوجوانان خودداری می کنند در حالیکه این تصور اشتباه است و نباید به عادی انگاری و ساده انگاری باعث شویم مشکلات حرکتی و عضلانی به دلیل بی تحرکی افزایش یابد.

وی افزود: به دلیل استفاده طولانی مدت از تلفن همراه یا لب تاپ به ستون فقرات گردن، کمر فشار وارد شده و زمینه ساز مشکلات ارگونومیک است و باعث ضعف عضلات می شود.

موذن زاده تصریح کرد: لازم است والدین به مدت و طرز استفاده از تلفن همراه و لب تاپ و سایر وسایل رایانه ای کودکان و نوجوانان توجه بیشتری داشته و به آنها تذکر بدهند و حتی می توانند از میز و صندلی ارگونومیک برای آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: قرنطینه به دلیل شرایط کرونایی باعث شده بسیاری از کودکان و نوجوانان از انجام فعالیت های ورزشی و اجتماعی، فیزیکی دور باشند و آمادگی جسمانی آنها را کاهش داده و منجر به افزایش اضافه وزن و ضعف عضلات شده، توصیه می کنیم خانواده ها نسبت به فعالیت فیزیکی فرزندانشان حساس باشند زیرا سن بروز مشکلات قلبی و عروقی و پوکی استخوان کاهش یافته و در آینده مشکل ساز خواهد بود.

این فیزیوتراپیست به سالمندان نیز توصیه کرد برای پیشگیری از پوکی استخوان بویژه در زنان بالای ۵۰ سال، حتما روزانه پیاده روی داشته باشند و در خانه نیز فعالیت فیزیکی انجام دهند.

موذن زاده با اشاره به اینکه بیمه پایه قسمت ناچیزی از خدمات فیزیوتراپی را تحت پوشش دارد، از سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی خواست برای ارایه بسته کامل تر این خدمات با انجمن فیزیوتراپی ایران همکاری لازم را داشته باشند تا افراد بیشتری از جامعه بتوانند از خدمات فیزیوتراپی برای درمان بیماری خود بهره مند شوند.

درخواست برای افزایش تعرفه های فیزیوتراپی

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در ادامه به بحث تعرفه های فیزیوتراپی اشاره کرد و گفت: بر اساس تورم جامعه باید تعرفه های خدمات پزشکی از جمله فیزیوتراپی ۴۵ تا ۶۰ درصد برای سال آینده افزایش یابد در حالیکه شنیده ها حاکی از افزایش فقط ۱۰ درصد است که این مساله باعث ارایه خدمات با کیفیت پایین به بیماران و حتی تعطیلی مراکز درمانی و مهاجرت پزشکان از جمله فیزیوتراپیست ها خواهد شد.

موذن زاده تصریح کرد: جامعه پزشکی در دوران کرونایی حدود ۳۰۰ شهید را تقدیم جامعه کرده و باید بر اساس قانون باید تعرفه های پزشکی بر اساس هزینه تمام شده خدمات و نرخ تورم افزایش یابد تا شاهد ادامه فعالیت مراکز درمانی با ارایه خدمات باکیفیت به مردم باشیم.

شیوع ۲ برابری گردن درد در نوجوانان

ایرج عبداللهی عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و سلامت اجتماعی نیز در این نشست گفت: گردن درد و کمر درد در نوجوانان ۲ برابر افزایش یافته و علت آن استفاده طولانی مدت از تلفن همراه و وسایل رایانه ای است.

وی اظهار داشت: اضافه وزن نیز در نوجوانان زیاد شده و باید فعالیت بدنی آنها در فضای خارج از خانه افزایش یافت زیرا در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

عبداللهی با بیان اینکه مشکلات تنفسی در مبتلایان به کرونا زیاد شده، افزود: بافت ریه از مهمترین ارگانهایی است که در اثر ابتلا به کرونا آسیب می بیند و بعد از بهبودی نیز فرد مبتلا تا ماهها با عوارض تنفسی دست به گریبان است که این عارضه با کمک فیزیوتراپست درمان می یابد.

وی تصریح کرد: بیمارانی که درگیری خفیف ریه نیز دارند لازم است ورزشهای ساده را انجام دهند، انجمن فیزیوتراپی ایران کلیپ های آموزشی کوتاهی را در فضای مجازی منتشر کرده که برای این بیماران مفید است.

این دبیر سی و دمین همایش سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه داد: این همایش ۷ و ۸ بهمن و ۱۳، ۱۴و ۱۵ بهمن بصورت نیمه حضوری و مجازی در هتل المپیک برگزار می شود و بحث کووید ۱۹، فیزیوتراپی و عوارض تنفسی، پنل سالمندی، زنان و کودکان و غیره با ارایه حدود ۶۰ مقاله برگزار و در حاشیه آن نمایشگاه تجهیزات پزشکی و سمپوزیوم و کارگاههای آموزشی نیز بر پا خواهد شد.

ماساژورها فیزیوتراپیست نیستند

عبدالرحمان اهوازیان فیزیوتراپسیت نیز تاکید کرد: ماساژورها و افرادی که کارشناس تربیت بدنی هستند، فیزیوتراپیست نیستند و این افراد با سلامت مردم بازی می کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل تورم هزینه خدمات فیزیوتراپی گران شده است، گفت: در حالیکه تعرفه های فیزیوتراپی تغییری نکرده و خدماتی که به مردم ارایه می شود کمتر خواهد شد.

هزینه لمینت دندان 1400

 

 



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مهدی یغمایی در برنامه این هفته «رخ به رخ» ضمن رونمایی از قطعه جدیدش در گفتگویی صریح به مسیر سختی اشاره کرد که تا اینجا آمده، از رشد در موسیقی و بی ارتباطیش با تعدد کنسرت گفت و یک تیم فوتبال از خوانندگان با مربیگری کیروش اَرنج کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، در ابتدای این برنامه که از اتاق گریم «رخ به رخ» شروع شد، مهدی یغمایی خواننده پاپ کشورمان درباره اهمیت طراحی لباس در صنف خوانندگان گفت: البته که مهم است و به همین خاطر سعی می کنیم لباس های گروه به لحاظ رنگ هماهنگ باشند اما برای لباس خودم با توجه به مشخصات ظاهریم طراحی لباس انجام می دهم. به بِرَند اعتقاد چندانی ندارم و در جای خود از خیلی از مارک های خوب ایرانی هم استفاده می کنم اما دنباله روی مد نیستم.

این خواننده درباره تاثیر لباس بر شخصیت افراد افزود: به نظرم نحوه پوشش آدم ها در شخصیت شان بی تاثیر نیست اما اینکه آدم ها را از روی پوشش شان قضاوت کنیم درست نیست. با توجه به موقعیت بهتر است نوع پوشش انتخاب شود اما نباید مورد قضاوت قرار گیرد.

مقالات بیشتر:آموزشگاه موسیقی غرب تهران

مسیر موفقیت هموار نیست

یغمایی در پاسخ به این سوال امیرعلی دانایی که چرا آدم ها سخت باور می کنند که افراد مشهور هم سختی کشیده اند، گفت: شاید چون شناخت کافی از افراد مشهور برای مردم وجود ندارد بنابراین تصور یک زندگی راحت در مورد این افراد عمومیت بیشتری دارد و اینکه در فضای مجازی گاهی سعی می کنیم تصویری غیر حقیقی از زندگی‌مان نشان دهیم.

او افزود: هر مسیری سختی های خودش را دارد، در شاخه های هنری به ویژه مسیر محبوبیت و مورد توجه مردم قرار گرفتن هم این دشواری ها وجود دارد. شاید در این مورد، سختی ها برای هنرمندان بیشتر هم باشد.

این خواننده از مسیر نه چندان ساده‌ای گفت که تا اینجا پیموده و گفت: با همه سختی‌ها اما در مورد خودم این یقین را دارم که  گلیم خودم را هر جای جهان که باشم از آب بیرون می کشم چه بهتر که این نقطه مملکت خودم باشد. من در دوران دانشجویی به خاطر مشکلاتی که برای پدرم به وجود آمد سراغ خیاطی رفتم یا پیش دایی‌ام آرایشگری کردم. امروز هم همین است فعالیت تجاری خودم را دارم، آهنگ می سازم، تدریس می کنم، می خوانم و ... اما زندگی می‌کنم.

جرقه خوانندگی با دیدن فیلم «شعله» در من روشن شد

خواننده «یه دنیا حرف» درباره علاقه‌اش به خواندن بیان کرد: من از ۶ سالگی می خواندم. ۵ سالم که بود فیلم هندی «شعله» را دیدم و ملودی های آن را ۶ سالگی در جمع‌های خانوادگی می خواندم. کم کم این مسیر را ادامه دادم و به نظرم جرقه خوانندگی از همان سال ها خورد.

او در پاسخ به این سوال که اگر موسیقی سنتی را ادامه می دادی شبیه چه کسی می شدی؟ اظهار کرد: در مرحله شروعِ آواز همه با تقلید از بزرگان شروع می کنند من هم جنس و رنگ صدای علیرضا افتخاری را دوست داشتم.

یغمایی درباره زندگی در لحظه گفت: من به جزییات توجه می کنم و گاهی وسواسی می شوم.  گذشته ام همیشه جلوی چشمم است چون از آن درس می گیرم. اما اینکه خیلی به گذشته و آینده فکر کنم اینطور نیست. آینده را رها نمی کنم و گذشته را هم خیلی پررنگ نمی کنم. به کائنات انرژی مثبت می دهم و انرژی مثبت هم دریافت می کنم.

این خواننده در ادامه از خوشی‌های کوچک خود گفت و ادامه داد: حتما نباید به یک موفقیت بزرگ برسم تا خوشحالی کنم. در مقاطع مختلف موفقیت های کوچک برایم ارزشمند است و از آن موقعیت ها بسیار ذوق می کنم و خوشحال می شوم. برایم مهمتر است که سالم باشم و شاد بودن را بلد باشم.

رشد در موسیقی به تعداد کنسرت نیست

خواننده آلبوم «چمدون تو» درباره موفقیت یک موسیقی‌دان گفت: برای من رشد در موسیقی به تعداد کنسرت نیست. البته که این هم مهم است و باید باشد چون به بیزنس و معاش زندگی خواننده بستگی دارد. اما آن را فضیلت برای هنرمند نمی بینم. روح هنر برایم مهمتر است.

یغمایی ادامه داد: از اینکه کسی پویاست خوشحال می شوم ، تِرَکی از یک خواننده به هر دلیلی مورد توجه واقع شده و کنسرت زیاد برگزار می‌کند این اتفاق برای من جای شادی دارد چون معتقدم هر کس روش خود را دارد و هیچ کس جای دیگری را نمی گیرد.

این خواننده با اشاره به پیشینه خانوادگی خود گفت: اگر خواننده نمی شدم احتمالا شعر می سرودم. در خانواده ما از یغمای جندقی در قرن ۱۳ هجری  پیشینه ادبی وجود داشته است. استفاده از غزلیات در خوانندگی سخت است اما تاثیر ویژه ای در ملودی ایجاد می کند. همسرم منتقد منصفی است و اصلا تعارفی ندارد.

یغمایی تاکید کرد: بزرگترین شانس من در زندگی دعای پدر و مادرم است که اگر نبود به قهقرایی می رفتم که اثری از من در دنیا نبود. به مو رسیدم اما پاره نشد. من این را نتیجه دعای پدر و مادر می دانم.

جهان من دنیای امنی است

یغمایی در این بخش از برنامه در مقابل آئینه با خودش روبرو شد و گفت: دنیای من دنیای امنی است اما خودم امنش می کنم و البته که همیشه هم اینطور نیست. مهم است که در کاری که می کنم بهترینم باشم و همه توانم را بگذارم حتی اگر در واقعیت آخرین نفر باشم.

او ادامه داد: اگر به اهدافم نرسم صادقانه احساس ناامیدی می کنم اما از تلاش دست برنمی‌دارم فقط مرگ چاره ندارد پس تلاش می‌کنم.

وی افزود: بزرگترین ترس زندگیم این است که عزیزانم کنارم نباشند و سلامت نباشم. شاید هر کسی فکر کند لیاقتش بیشتر از چیزی هست که الان دارد اما باید راضی باشی تا بتوانی پیشرفت کنی. باید تلاش کنی. اگر دیگران آدم را تایید نکنند نباید احساس بی ارزشی کنی چون هیچ وقت نمی شود همه را از خود راضی کرد. اما خودت زود راضی نشو و برای بهتر شدن بجنگ. نه شنیدن بر ام سخت است. اما باید نه گفت و نه شنید. تو همیشه باید در حال تغییر باشی، سکون آدم ها را از بین می برد. تغییری که به اهدافت نزدیکت کند حتی اگر قدم های کوچکی هم باشند مهم است.

یغمایی با لهجه مشهدی به خودِ ۱۳ ساله اش گفت: الکی برای خودت نچرخ، تکلیف خودت را با زندگی مشخص کن، دنبال علاقه ات برو. یاد بگیر دنبال هدفت باشی و نه بگویی. کاری را بکن که دوست داری همه را هم نمی توانی از خودت راضی نگه داری. خسته می شوی ولی نباید خودت را ببازی. دنیا جای قشنگی هست ولی برای کسانی که قوی هستند.

تیم فوتبال خوانندگان با اَرِنج مهدی یغمایی

در بخش «کافه رخ به رخ» مهدی یغمایی گفت: دوست دارم طبیعت بکر افریقا، استرالیا و قاره های مختلف را ببینم. غذاهای مختلف را دوست دارم تجربه کنم اما در حد متعارف. من خیلی کباب‌خورم. رستوران دارم و دستپختم خوب است. ماکارونی و زرشک پلو با مرغم در زمان دانشجویی معروف بود.

یغمایی درباره آهنگ‌هایی که در ماشین گوش می‌کند گفت: در ماشینم به واسطه اینکه در بازار موسیقی کار می کنم ناچارم همه آثار را گوش کنم اما سلکشن مخصوص خودم را دارم که ممکن است بی کلام یا خواننده ایرانی و .. هم باشند.

این خواننده درباره علاقه‌اش به فوتبال گفت:من از بچگی به پرسپولیس علاقه داشتم اما دو آتشه نیستم و دوستان زیادی هم در استقلال دارم. فوتبال را به خاطر خودش دوست دارم. اگر از خواننده ها بخواهم تیم فوتبال بچینم علی عبدالمالکی را دروازه می‌گذارم، گرشا رضایی برای دفاع و از امیرعباس گلاب، گرشا قباد، مهدی ماهانی، حمید حامی، علی لهراسبی و ... هم استفاده می کنم. مربی هم کیروش را می گذارم.

گفت و گو درامای «رخ به رخ» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه کنندگی مهدی بابایی، اجرای امیرعلی دانایی، کارگردانی حسین فاطمیان و نگارش یاسر حقیقی پور است که جمعه ها حوالی ساعت ۲۳:۰۰ روی آنتن شبکه دو سیما می رود. بازپخش این برنامه یکشنبه ساعت 14:00 است.

مقالات دیگر:محضر ازدواج شیک تهران



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 | نظرات ()