نوشته شده توسط : onlinetabliq

ملک‌‌حسین قویدل چوکانلو،مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اعلام این خبر اظهار کرد: «این متهم، دو قطعه مجسمه نمونه تقلبی انسان یکی به‌ تقلید از دوره خاور نزدیک و دیگری به تقلید از هنر روم، همچنین دو عدد صندوقچه تقلبی به تقلید از دوره هخامنشی را به‌قصد عرضه و فروش به‌صورت غیرمجاز نگهداری کرده بود.»

وی گفت:  با توجه به ماده ۵۶۶ مکرر از قانون مجازات اسلامی که اشعار می دارد هرکس نمونه تقلبی آثار فرهنگی-تاریخی اعم از ایرانی وخارجی را به جای اثر اصلی بسازد یا آن را به قصد عرضه، قاچاق و یا فروش ،معرفی ، حمل یا نگهداری کند  جرم محسوب شده و به حبس از 91 روز تا شش ماه و جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس میراث فرهنگی محکوم می‌شوند.

مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود:  کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به‌منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث‌فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

مقالات بیشتر:سمساری در گیشا



:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی از توقیف ۸ دستگاه اتوبوس و کامیون حامل ۸ تن سویا و تعدادی لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در عملیات های این پلیس در محورهای مواصلاتی شهرستان اراک خبر داد.
محمدعقیل سلگی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در عملیات هایی جداگانه، تعداد ۷ دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس حامل بار قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
 
وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودروها تعداد ۱۳ دستگاه لوازم برقی خانگی و ۸ تن سویا قاچاق کشف و راننده های خودروها دستگیر شدند.
 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این عملیات ها را در بیش از 3 میلیارد ریال بیان و خاطر نشان کرد: دستگیرشدگان در این عملیات ها با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

مقالات دیگر: سمساری تهرانپارس



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش ایرنا، سردار علی آزادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر فعالیت افرادی مبنی بر خرید و فروش اشیاء عتیقه حاصل از حفاری غیر مجاز از قلعه باستانی زیویه شهرستان سقز،  موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی یک دستگاه خودرو پژو پارس حامل سه متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند افزود: پس از هماهنگی قضائی، ماموران در بازرسی از خودرو متعلق به متهمان، ۵۰ قطعه عتیقه که قدمت آن برابر نظر کارشناسان مربوط به سه هزار سال قبل بوده را کشف کردند.

وی اضافه کرد: اشیا عتیقه کشف شده تحویل سازمان میراث فرهنگی تحویل شد و متهمان به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار آزادی در پایان خاطر نشان کرد: تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد و نیروی انتظامی قاطعانه با هر گونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گران بهای ملت ایران حفاظت و حراست می کند.

تپه قلعه زیویه مربوط به سدهٔ سه و چهار هجری قمری است و در شهرستان سقز، روستای زیویه واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۰۱۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مقالات بیشتر:سمساری در افسریه



:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
دلایل گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات مشخص شد
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا فریدی درمانگر اعتیاد و فعال آسیب‌های اجتماعی، درباره آسیب‌های مصرف قلیان و سیگار در دوران نوجوانی، اظهار کرد: نوجوانی دوره‌ای است که با تغییرات شناختی، زیستی و روانشناختی همراه است و بسیاری از افراد در این دوره  رشدی درگیر رفتارهای پرخطر از قبیل مصرف سیگار و قلیان و سایر مواد می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه سیگار و قلیان به عنوان یکی از مهم‌ترین علت‌های بروز مرگ‌های زودرس در دنیا و قابل پیشگیری‌ترین بیماری در جهان است، افزود: پژوهش‌های مختلف نشان داده است که شیوع استعمال سیگار در نوجوانان و جوانان در حال افزایش است. در ایران نیز مصرف سیگار و قلیان از شایع‌ترین موارد مصرف در میان دانش‌آموزان ایرانی است.
 
فریدی درباره علت گرایش نوجوانان به مصرف سیگار و قلیان، تصریح کرد: علت‌های مختلفی برای گرایش به مصرف سیگار و قلیان وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سابقه مصرف الکل در خانواده، رویدادهای استرس زای زندگی، رفتارهای پرخطر همسالان، عزت نفس پایین، عاطفه منفی بالا، پیوند ضعیف بین والدین و فرزندان، مهارت حل مسئله ضعیف و خودکارآمدی پایین، افسردگی، اضطراب و خودکنترلی ضعیف اشاره کرد. البته هیچ عاملی به تنهایی شرط لازم و کافی برای مصرف سیگار و قلیان در بین نوجوانان نیست و نتیجه ترکیبی از عوامل گوناگون است.
گریزی بر مقالات دیگر: ترک کوکائین
این درمانگر اعتیاد ادامه داد: در مورد مصرف سیگار این نکته حائز اهمیت است که بین مصرف نخستین نخ سیگار و سیگاری شدن یک دوره نهفته وجود دارد که می‌تواند سال‌ها طول بکشد، به همین دلیل وابستگی به دخانیات امری پیچیده با دلایل متعدد است که به ابعاد شخصیتی فرد و گروه‌های اجتماعی و اقتصادی مرتبط است.
 
فریدی تصریح کرد: به عبارت دیگر هر نوجوان سیگاری، یک شبه سیگاری نمی‌شود، بلکه علت‌های متعدد از دوران جنینی به بعد دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت یک نوجوان یا جوان سیگاری را به وجود آورند.
 
وی افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که خانواده نخستین و مهمترین نقش را در اعتیاد نوجوانان و جوانان به سیگار دارد، پس از خانواده اطرافیان و دوستان دارای نقش پر رنگتری هستند. سرگرم کردن نوجوانان به ورزش، مطالعه، سرگرمی‌ها و تفریح‌های مفید و نشاط آور بهترین و موثرترین راه جلوگیری از اعتیاد به سیگار و قلیان محسوب می‌شود، برعکس، هر گونه برخورد لفظی، تنبیه، لجاجت و مخالفت بی دلیل و بی منطق با نوجوانان تحریک کننده بوده و او را بیشتر به این سمت می‌کشاند.
 
فریدی با اشاره به اینکه پایین بودن سطح سواد سلامت در جامعه و خانواده و گسترش باورهای غلط می‌تواند انگیزه و گرایش به مصرف سیگار و قلیان را افزایش دهد، اضافه کرد: برای مثال باور غلطی که در کشورمان وجود دارد این است که بخشی از جامعه و خانواده و نوجوانان معتقدند سیگار و قلیان اعتیادآور نیست یا اینکه سیگار و قلیان مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند؛ این موارد از جمله باورهای غلطی است که در بین مردم به ویژه قشر نوجوان وجود دارد.
 
این درمانگر اعتیاد اضافه کرد: برخی نیز مصرف دخانیات را شروع می‌کنند و می‌گویند هر زمان که بخواهم مصرف آن را کنار می‌گذارم و به آن وابسته نمی‌شوم. بنا بر این مواردی از جمله اینکه مصرف دخانیات اعتیاد و وابستگی نیست یا سلامت فرد را به خطر نمی‌اندازد و زمینه‌ساز بیماری‌های دیگری از نظر جسمی و روانی نیست از باورهای غلط رایج در جامعه است.
 
مقالات مرتیط: 


:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

دنیای‌‌اقتصاد- ایمان مهدی‌زاده : بیش از یک دهه از شهرت سامانه‌ای جهانی برای خرید و فروش کالای دست دوم می‌گذرد که یک ایرانی آمریکایی آن را در ینگه دنیا راه‌اندازی کرد. گرچه پیش از آن خرید و فروش کالاهای دست دوم در ایران وجود داشت. روزهایی که پیله‌وران در روستاها می‌گشتند و کالاهای نو و دست دوم را می‌خریدند و می‌فروختند و در شهرها صرفا سمساری‌ها خریدار و فروشنده کالاهای دست دوم بودند. بخش مرفه‌تر می‌فروخت و قشر پایین‌دستی می‌خرید.

ضعف اقتصادی مردم باعث رونق استوک فروش‌ها

امروز اما شرایط تغییراتی کرده است: خرید و فروش کالاهای مختلف، روز به روز رونق بیشتری پیدا می‌کند که اقتصاد خانوار مهم‌ترین دلیل آن است. بهره‌مندی از تنوع با کمترین هزینه نیز یکی از دلایل این رونق به‌حساب می‌آید. نزدیک به سه دهه پیش البسه و بوت‌ و انواع کفش کتانی که مرجوعی انبارهای همسایه‌های شرقی (پاکستان) و غربی (ترکیه) بود یا به‌عنوان کالای دورریختنی با قیمت بسیار ارزان به مرزها رسید، کرکره فروشگاه‌هایی با عنوان تاناکورا بالا رفت و استفاده از کالای مصرفی معمول در فرهنگ جامعه ایرانی جا خوش کرد. گرچه این فروشگاه‌ها نه نیازی به گرفتن جواز از اتحادیه و صنفی داشتند و نه ضمانتی برای محصول فروخته شده اما تنوع و قیمت ارزان نسبت به کالای نو باعث افزایش ریسک‌پذیری مشتریان می‌شد و در فروش خوب و موفق آنها تاثیرگذار بود. این رویه چنان در جامعه رشد کرده که فروشنده و خریدار از قبل بیشتر شده اما نه فروشندگان از سر بی‌نیازی می‌فروشند و نه خریداران دیگر فقط اقشار ضعیف جامعه هستند. همه مردم به‌طور همزمان هم خریدارند و هم فروشنده. یک تغییر مهم دیگر هم رخ داده است؛ امروز دیگر فقط مغازه‌های سمساری‌ نیستند که معامله‌ها را جوش می‌دهند. زمانه، زمانه سمساری‌های آنلاین است؛ از پوشاک تا لوازم خانگی و الکترونیکی در فضای مجازی رونق خوبی دارد.

مقالات بیشتر:سمساری در تهران نو

 



:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کشفیات لوازم خانگی قاچاق در ایلام ۹۶ درصد کاهش یافت

ایلام - ایرنا - مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام گفت: میزان کشفیات لوازم خانگی قاچاق در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت دوره مشابه پارسال ۹۶ درصد کاهش یافته است.

 

جوهر نادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۲۳ مورد انواع لوازم خانگی قاچاق در این مدت کشف شده است.

 

وی افزود: این تعداد در دوره مشابه پارسال ۱۴ هزار و ۴۹۴ دستگاه بوده است که کاهش ۹۶ درصدی را نشان می دهد.

 

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام یادآور شد: امسال تنها ۲ مورد وسیله نقلیه در استان کشف شد که در مقایسه با ۹ مورد سال گذشته ۷۸ درصد کاهش داشته است، ضمن اینکه در زمینه لوازم یدکی وسایل نقلیه نیز سال گذشته ۲ هزار و ۸۷ مورد شناسایی شد در حالیکه امسال با کاهش ۸۵ درصدی به ۳۲۰ مورد رسیده است.

 

نادری همچنین از کاهش ۹۸ درصدی کشفیات شوکر برقی و ۸۰ درصدی گنج یاب خبر داد. 

 

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲۱ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده که این تعداد در دوره مشابه پارسال ۵۹۲ پرونده بوده است.

 

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام اضافه کرد: ۳۸ مورد از پرونده‌های قاچاق در استان بیش از یک میلیارد ریال ارزش داشته و ۶۸۳ پرونده نیز کمتر از یک میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده‌اند.

 

نادری اظهار داشت: مجموع ارزش پرونده‌های کشف شده حوزه قاچاق کالا و ارز این استان در بازه زمانی ذکر شده افزون بر ۵۱۰ میلیارد ریال است.

 

وی مهم‌ترین پرونده‌های قاچاق را محموله مکمل‌های دارویی در مرز مهران به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال و کشف حدود ۶ میلیون ماسک بهداشتی توسط سپاه عنوان کرد.

 

وی مهمترین دلیل کاهش میزان کشفیات لوازم خانگی قاچاق را شیوع کرونا و محدودیت تردد ناشی از آن عنوان کرد. 

سمساری نیروهوایی

 



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا کلامی در خصوص  مصوبات ستاد تنظیم بازار در روز دوشنبه 99/03/19 اظهار داشت: بخش مهمی از مواد اولیه لوازم خانگی مرتبط با ورق فولاد و یا متأثر از آن است؛ وقتی ارز نیمایی تغییر کند در قیمت ورق فولادی اثر داشته و نهایتاً در قیمت تمام‌شده لوازم خانگی تأثیرگذار است.

این مقام مسئول ادامه داد: بنابراین تولیدکنندگان لوازم خانگی بر اساس این پارامترها، هزینه‌ها و اسناد خود، قیمت را محاسبه و پس از هماهنگی با سازمان حمایت و درج قیمت در سامانه124، قیمتهای خود را اعمال کنند.

وی با اشاره به اینکه تقاضای لوازم خانگی تا قبل از سال 97 حدود ١٣.٦میلیون دستگاه لوازم خانگی مختلف بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به نرخ ارز، افزایش مؤلفه‌های بهای تمام‌شده و رشد قیمت لوازم خانگی، این نیاز به 12میلیون دستگاه کاهش یافته است.

کلامی تصریح کرد: میزان تولید لوازم خانگی سال 98 نسبت به سال 97 حدود 8 درصد افزایش داشته که در برنامه تولید سال 99 قرار است تولیدات نسبت به سال 98 حدود 34 درصد رشد پیدا کند که معادل 11.6 میلیون دستگاه لوازم خانگی در انواع مختلف است.

تأمین ویژه ارز برای تولید لوازم خانگی

وی در خصوص تصمیمات امروز ستاد تنظیم بازار برای بازار لوازم خانگی گفت: با توجه به برنامه تولید سال 99 در جلسه امروز مصوب شد که بانک مرکزی نسبت به تأمین ویژه ارز قطعات یدکی و لوازم مورد مصرف در تولید لوازم خانگی بزرگ و کوچک اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین، کارگروه تنظیم بازار در راستای تعادل عرضه و تقاضا مصوب نمود معاونت امور صنایع وزارت صمت، ضمن برنامه‌ریزی افزایش تولید سال جاری، طبق برنامه تعیین‌شده (افزایش تولید 34درصدی نسبت به سال گذشته)، به برنامه‌ریزی تولید سال 1400 و 1401 به‌گونه‌ای اقدام نمایند که کل تقاضای داخل از محل تولید داخلی تهیه و تأمین شود.

ادامه مطلب:سمساری در ستارخان



:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اقتصاد ایران: با برگزاری رویدادی نیازمندی‌های فناورانه صنعت لوازم‌خانگی از سوی تیم‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان پاسخ داده می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، نخستین رویداد ارائه نیازمندی‌های فناورانه صنعت لوازم‌خانگی از سلسله رویدادهای ارتقای تاب‌آوری و رقابت‌پذیری زنجیره‌های ارزش است که با هدف شبکه‌سازی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع استراتژیک کشور برگزار می‌شود.

 

در این رویداد نیازمندی‌های فناورانه صنایع و متولیان صنعت لوازم‌خانگی ارائه می‌شود. محورهای مدنظر این رویداد شامل «مواد اولیه»، «قطعات و تجهیزات گلوگاهی»، «هوشمندسازی و تکنولوژی ساخت»، «زنجیره ارزش» و «مصرف انرژی» است.

 

علاوه بر ارائه نیازهای فناورانه صنعت لوازم‌خانگی، جلسات پرسش و پاسخ زنده و تشریح نحوه تعامل خریداران محصولات مرتبط این حوزه با شرکت‌های دانش‌بنیان، مذاکرات تجاری رو در رو، برگزاری «پنل سیاستی و ارائه برنامه تاب‌آوری و رقابت‌پذیری»، «ارائه نیازهای حوزه صنایع لوازم‌خانگی» و معرفی حمایت‌های مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری نیز برگزار خواهد شد.     

 

بر اساس اعلام معاونت علمی، این رویداد از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در روزهای ۳ و ۴ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.   

مقالات دیگر: سمساری مرزداران 



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

دنیای اقتصاد : روز جمعه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد. این در شرایطی است که این بازار در کشور مدت‌ها است که در رکود قرار گرفته و افزایش شدید قیمت‌ها باعث شده مصرف‌کننده یا چشم از نیاز‌های خود بپوشاند یا به سمت تعمیر لوازم موجود خود برود. این درحالی است که بسیاری نیز ترجیح دادند لوازم قاچاق یا دست دوم را تهیه کنند تا به این شکل از این افزایش قیمت‌ها مصون بمانند. سعید شیرکوند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح این نمایشگاه به «ایرنا» گفت‌: «انجمن لوازم‌خانگی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های بخش‌خصوصی کشور باید بیش از پیش نزد مسوولان دیده شود. این انجمن و اعضای هیات‌مدیره آن باید به‌گونه‌ای با مسوولان ارتباط برقرار کنند که بتوانند به‌طور مستقیم با دولت سخن گفته و منافع خود را مطالبه کنند، چرا که صنایع لوازم‌خانگی از ظرفیت بسیار خوبی برای تامین نیاز داخل و صادرات برخوردارند.»

اما عباس هاشمی، دبیرکل انجمن لوازم‌خانگی کشور نیز در این مراسم اعلام کرده صادرات متوسط لوازم‌خانگی۱۷۰ میلیون دلار است و در صورت بهبود شرایط این رقم افزایش چشمگیری خواهد داشت. او گفت: «ارزش صادرات محصولات لوازم‌خانگی به‌طور متوسط سالانه ۱۷۰ میلیون دلار است، اما در برخی سال‌ها تا ۲۴۰ میلیون دلار نیز به ثبت رسیده است. در این زمینه با توجه به ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی، برنامه‌ها بیشتر بر تامین نیاز داخل متمرکز است.»

این مقام صنفی اظهار کرد: «سازمان توسعه تجارت نسبت به برپایی میزهای تخصصی صادرات اقدام کرده، به‌طوری‌که برای هر کشور یک میز طراحی شده است. انجمن لوازم‌خانگی به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنعت لوازم‌خانگی کشور، اکنون مورد مشورت با سازمان توسعه تجارت بوده و در زمان حضور نمایندگان سایر کشورها در ایران، مشارکت فعالانه در برگزاری میزها دارد.»

 تورم مانع کاهش قیمت لوازم‌خانگی است

از سوی دیگر اما رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران نیز با تشریح وضعیت فعلی این صنف دلیل عدم کاهش قیمت این محصولات را عنوان کرده است.

اکبر پازوکی گفت: «با وجود افت قیمت ارز، تورم مانع کاهش قیمت تولیدات لوازم‌خانگی شده است. مردم قدرت خرید ندارند و به همین دلیل بازار لوازم‌خانگی راکد است. کالا به وفور در بازار موجود است اما قیمت تمام شده بالا است و این قیمت‌ها نیز ناشی از قیمت بالای مواد اولیه تولید است.»

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران افزود: «۷۰ درصد از مواد اولیه تولید لوازم‌خانگی داخلی و ۳۰ درصد وارداتی است و بنابراین وقتی ۷۰ درصد قیمت مواد اولیه تولید داخلی بر اثر تورم با قیمت بالاتر به دست تولید‌کننده می‌رسد نمی‌توان انتظار داشت که یک شبه نیز قیمت محصولات تولیدی کاهش یابد، اما به هر حال کاهش قیمت ارز بر ۳۰ درصد مواد اولیه وارداتی تاثیرگذار است. با توجه به بازار راکد و کسادی حاکم بر بازار امیدواریم دولت در سال آینده در مورد میزان اخذ مالیات از شرایط مالی و اقتصادی اصناف را در نظر بگیرد.»

مقالات بیشتر:معرفی سمساری در پونک

 



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
تعمیر لوازم خانگی جایگزین خرید شد / شوک قیمت در بازار کالاهای ایرانی
به گزارش تجارت‌نیوز، اواسط آذر بود که اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفته بود: « به دلیل کاهش قدرت خرید برخی از واحدهای صنفی، لوازم خانگی را به مردم اقساطی می‌فروشند.» اما حالا فعالان بازار می‌گویند که طرح فروش قسطی لوازم خانگی مورد استقبال مردم قرار نگرفته و به جز خرید جهیزیه تقریبا تقاضای جدی برای لوازم خانگی نو وجود ندارد.
 
محمد حسین اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اعلام این خبر از باب شدن تعمیر لوازم خانگی به تجارت‌نیوز می‌‌گوید.  به گفته نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، به دلیل گرانی بیش از حد قیمت کالاها، تعمیر لوازم خانگی جایگزین خرید لوازم جدید شده است، چرا که هزینه تعمیر از خرید کالا کمتر است.
 
محمد حسین اسلامیان درباره موجودی انبار فروشندگان لوازم خانگی هم توضیح می‌دهد: لوازم خانگی ایرانی در بازار فراوان است اما از سه سال گذشته به دلیل ممنوعیت لوازم خانگی خارجی واحدهای صنفی برخی اجناس را ندارند.
 
او جهش قیمت را منحصر به لوازم خانگی خارجی نمی‌داند و می‌گوید که در بازار لوازم خانگی ایرانی هم شوک قیمتی وجود دارد. به گونه‌ای که قیمت یک ماشین لباسشویی ایرانی ۱۲ میلیون تومان آب می‌خورد.
 


:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، یک ساعت جیبی به ارزش ۲۷ هزار دلار که هدیه «وودرو ویلسون» رئیس جمهور سابق آمریکا بود، از یک عتیقه فروشی در لندن به سرقت رفت.

طبق اعلام پلیس کلانشهر لندن، این ساعت که در حدود ۱۷ هزار تا ۲۰ هزار پوند (معادل ۲۲ هزار و ۸۰۰ تا ۲۶ هزار و ۸۶۰ دلار) ارزش دارد، در حدود ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر شنبه هفته گذشته به وقت محلی به سرقت رفته است.

پلیس گفته است وارد این عتیقه فروشی در منطقه «ایلزینگتون» واقع در شمال لندن شده است. به گفته پلیس، مردی که این ساعت را سرقت کرده است، در ابتدا ادعا کرده بود که می‌خواسته یک گلدان بخرد.

پس از عدم پذیرش کارت اعتباری او، در حالی که شاگرد مغازه داشت گلدان را سر جایش بر می‌گرداند، سارق ساعت جیبی را از پشت ویترین برمی‌دارد.

بر اساس این گزارش، این ساعت که از ۱۴ قیراط طلا ساخته شده هدیه «وودرو ویلسون» رئیس جمهور سابق آمریکا بوده است.

همچنین بر روی این ساعت نام «چارلز لورنسون» کاپیتان کشتی «نوبیان» (Nubian) بخاطر خدمات انسانی اش در انجام عملیات نجات در تاریخ هفتم مارس ۱۹۱۴ حک شده است. پلیس خواهان انتشار تصاویر این ساعت، علاوه بر تصاویر مردی که به دنبال ان هستند، شده است.

همچنین بر اساس این گزارش، صاحب ساعت بسیار از این مسأله ناراحت شده است.

«وودرو ویلسون» بیست و هشتمین رئیس جمهور آمریکا از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۱ بوده است. او پیش از این، رئیس دانشگاه پرینستون و فرماندار نیوجرسی بود.

مقالات بیشتر:سمساری در پیروزی

 



:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس اداره کمیته امداد سرپلذهاب خبر داد:

مساعدت ۳۰ میلیون تومانی خیرین به ۵ خانواده نیازمند سرپلذهابی

مرصاد نیوز: رئیس اداره کمیته امداد سرپلذهاب از پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون تومان به ۵ خانواده نیازمند جهت خرید لوازم ضروری منزل در شهرستان خبر داد.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، علی اکرم منصوری در گفتگو با خبرنگار بازی دراز از پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون تومان به ۵ خانواده نیازمند جهت خرید لوازم ضروری منزل خبر داد.

 

رئیس اداره کمیته امداد سرپلذهاب افزود: این اقلام شامل فرش، چرخ گوشت، جاروبرقی و... می باشد که برای خرید کالاهای مورد نیاز هر خانواده نیازمند به ارزش ریالی ۶۰ میلیون ریال به همت خیرین نوعدوست تامین شده است.

 

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی در کشور و نیاز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خدمات عمرانی و تامین لوازم منزل مددجویان از اولویت نخست این نهاد حمایتی است.

 

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد که سه هزار و ۴۰۰ خانوار آن در قالب هشت هزار و ۷۶۴ تن، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان هستند.

مقالات دیگر: سمساری امام حسین



:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ماموران پلیس آگاهی فردی را که اقدام به سرقت مقادیر قابل توجهی دلار و یورو و تعدادی عتیقه از یک مفازه سمساری کرده بود، دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا،  در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت امسال پرونده ای با موضوع سرقت از یک مغازه سمساری با شکایت مردی میانسال در کلانتری 148 انقلاب تشکیل شد که این پرونده در ادامه روند رسیدگی و به دستور بازپرس پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، شاکی برای تحقیقات بیشتر به پایگاه سوم دعوت شد که این فرد در مورد جزئیات سرقت از مغازه اش به ماموران گفت:  صاحب یک مغازه سمساری هستم و در مغازه ام اشیای قدیمی و زینتی فراوانی نگه داری می کنم. مدتی پیش متوجه سرقت هزار یورو، دو هزار دلار و 300 میلیون ریال وجه نقد به همراه عتیقه جات شامل یک جفت شیر، یک جفت غزال، یک جفت گوزن ویک جفت فاخته استیل شده و موضوع را به پلیس گزارش کردم.

با کسب این اطلاعات ماموران پلیس تحقیقات خود را در چند بخش انجام دادند که در جریان آن مدتی بعد با آگهی فروش همان اقلام مسروقه عتیقه در یکی از سایت اینترنتی فروش کالا مواجه شدند که در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و دو متهم که اقدام به انتشار این آگهی کرده بودند در محدوده میدان حسن آباد دستگیر شد.

با انتقال متهمان به مقر پلیس آنان تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن اعتراف کردند که اموال عتیقه را از فردی به نام جمشید خریداری کرده‌اند و اطلاعی از سرقتی بودن آن ندارند . در ادامه تحقیقات مخفیگاه جمشید نیز شناسایی شد و این فرد در عملیاتی با مجوز مقام قضایی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

همچنین با توجه به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی دیگر از اموال سرقت شده از این سمساری کشف و ضبط شد، او چاره ای جز اعتراف نداشت و به جرم خود مبنی بر سرقت از مغازه سمساری اعتراف کرد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که برای این فرد پرونده ای تشکیل و او برای ادامه روند رسیدگی به جرم و سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

مقالات بیشتر:بهترین سمساری در سعادت آباد

 



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سمساری واکسن در راسته داروفروشان!

«ناصرخسرو» بیش از آن که شاعری بلندآوازه را به یادمان آورد، این روزها پدیده‌ای شده برای فریب مردم و اخاذی از جان و سلامت‌؛ به اصطلاح داروفروشانی که این بار نان در روغن کرونا زده‌ و نوش‌دارویی تقلبی را دلالی می‌کنند؛ آنهم به یورو و دلار...

به گزارش ملیت به نقل از ایسنا، گویا این روزها شیوع کرونا گرچه بسیاری از بازارها را به رکود نشانده، اما بازار داد و ستد دلالانی را داغ کرده که به بهای جان مردم و بی هیچ مسئولیتی بر طبل داشتن داروهای کمیاب و نایاب کرونا و حتی داروهایی که هنوز مجوزهای بین المللی و داخلی را اخذ کرده‌اند، می‌کوبند.

 

دور از ذهن هم نبود که با زمزمه تولید واکسن کرونا در دنیا و آغاز واکسیناسیون کووید-۱۹ در برخی کشورهای اروپایی و آسیایی، این افراد هم در مسیر کسب سود بیشتر آستین بالا زده و در فریب هرچه بیشتر مردم با نام و ظاهر فریبنده «واکسن کرونا» بکوشند. به طوری که گفته می‌شود در بازار ناصرخسرو واکسنی با عنوان واکسن کرونا با قیمت ۱۰۰۰ یورویی به فروش می‌رسد. در حالی که نه مشخص است که این واکسنِ مثلا کرونا با چه شرایط  نگهداری و از چه طریقی وارد کشور شده و نه معلوم است که آنچه درون این شیشه به اصطلاح حیات‌بخش وجود دارد، واقعا چیست؟.

 

به نام بیماران به کام دلالان مرگ

این همان اتفاقی است که چند ماه قبل برای داروی رمدسیویر نیز رخ داد. دارویی که گفته می‌شد اثرات چشمگیری بر بهبود بیماران مبتلا به کرونای بدحال دارد و با همت دلالان ناصرخسرو، با قیمت‌های چند ده میلیونی در بازار سیاه به مردمانی که نگران جان عزیزان‌شان بودند و حاضر بودند برای نجات جان بیمارشان چوب حراج به زندگی‌شان بزنند، داده می‌شد؛ موضوعی که وزارت بهداشت بارها نسبت به تبعات عوارض جبران ناپذیر آن هشدار داد و از مردم خواست دارو و درمان عزیزانشان را تنها از مسیر رسمی و از بیمارستان‌ها پیگیری کنند.

 

علی‌رغم اینکه بارها اعلام شده بود که کرونا هنوز داروی اختصاصی و واکسن موثر مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را ندارد، اما هر از گاهی نام برخی داروهای غیر اختصاصی که تا حدی می‌توانند در درمان کووید-۱۹ هم موثر باشند، بر سر زبان‌ها ‌می‌افتاد. یک روز فاویپیراویر و اکتمرا و یک روز هم رمدسیویر. حالا هم که واکسن کرونا تولید شده، میدان برای سودجویان عرصه سلامت باز شده تا باز با استفاده از هراس مردم پول‌های کلان به جیب بزنند؛ پول‌هایی که گاهی از فروش خانه یا ماشین زیر پای مردم جور شده تا جان بیماران‌شان را نجات دهند.

 

این درحالیست که باید لحظه‌ای فکر کنیم که در شرایطی که واکسن کرونا هنوز تزریقش در کشورهای تولیدکننده محدود بوده و هنوز کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا تمام جمعیت‌شان را واکسینه نکرده‌اند، چگونه سر از بازار غیر رسمی ایران در می‌آورند؟.  اصلا بر فرض محال هم اگر این واکسن اصل بوده و از آن سوی مرزها وارد کشور شده است، آیا می‌توان درباره نحوه انتقال و نگهداری آن تضمینی داد؟.

 

باید توجه کرد که به گفته وزارت بهداشتی‌ها، واکسن‌هایی که در بازار غیررسمی با عنوان واکسن کرونا عرضه می‌شوند، تقلبی بوده و می‌توانند منجر به بروز عارضه در افراد شوند. حتی اگر این واکسن‌ها تقلبی نباشند، قاچاق هستند و ممکن است به درستی نگهداری و حمل نشده باشند که باز هم برای مصرف‌کننده خطر بسیاری خواهند داشت.

 

شیادی با واکسن تقلبی کرونا

باید توجه کرد که به گفته کارشناسان حوزه سلامت، انتقال و شرایط نگهداری واکسن بسیار حساس است و باید بسیار دقیق و در شرایط زنجیره سرد  نگهداری و منتقل شود. به طوری که اگر  برای مدت طولانی از یخچال خارج شود، کارایی‌اش را از دست می‌دهد. بر همین اساس مهم است که بلافاصله بعد از خروج واکسن از شرایط زنجیره سرد، به سرعت آن را تزریق کرد.

 

از سوی دیگر  دکتر علی فاطمی- نایب رییس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد که واکسن کرونای تقلبی در بازار وجود دارد و شیادانی هستند که با این موارد از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

 

زنجیره سرد و فوق سرد؛ نیاز واکسن‌های کرونا

وی تاکید کرد: به طور کلی واکسن ها دو نوع زنجیره سرد دارند؛ یکی زنجیره سرد و دیگری زنجیره فوق سرد. در زمینه واکسن کرونا نیز این موضوع وجود دارد. واکسن های کرونایی که از ویروس ضعیف شده هستند، مانند واکسن چینی، روسی، آسترازنکا و واکسن ایرانی که در حال کار بر روی آن هستند، همه به زنجیره سرد نیاز دارند. از طرفی واکسن های آمریکایی عمدتا مانند مدرنا و فایزر-بایون تک به زنجیره فوق سرد نیاز دارند، یعنی منهای ۷۰ درجه که یا باید در فریزهای خاص قرار گیرند و یا در مدت محدودی با کیسه های یخ خشک نگهداری شوند.

 

فاطمی گفت: در هر صورت واکسن چه به زنجیره سرد نیاز داشته باشد و چه به زنجیره فوق سرد، نمی تواند در شرایط عادی و با حمل و نقل معمولی جابجا شده و به فروش برسد. بنابراین واکسن هایی که در ناصر خسرو هستند، قطعا تقلبی بوده و از منشاء اصلی نیستند. باید توجه کرد که در حال حاضر تمام کشورها کنترل شدیدی را در حوزه توزیع واکسن اعمال می کنند و تقریبا احتمال اینکه واکسن کرونای اصلی از این طریق وارد کشور شود، بسیار بسیار پایین است.

 

وی تاکید کرد: جدای از این، واکسن کرونایی که ادعا می شود در ناصر خسرو وجود دارد، حتی اگر تقلبی هم نباشد، با شرایطی که قاچاقچیان آن را جابجا می کنند، قطعا این واکسن بی اثر و غیر قابل مصرفی است.

 

نایب رییس انجمن داروسازان ایران، گفت: حال ممکن است در ویال واکسن، ماده دیگری هم ریخته باشند که احتمال مرگ بعد از مصرف آن هم وجود دارد. زیرا اینها داروهای تزریقی هستند و جزئی ترین ناخالصی در آن ها، اعم از مواد شیمیایی یا میکروب، می تواند منجر به عوارض جدی یا مرگ شود.

 

بنابراین مردم باید بدانند که آنچه که در بازار غیر رسمی به عنوان واکسن کرونا به فروش می رسد، تقلبی است و حتی اگر تقلبی هم نباشد، ممکن است در شرایطی حمل و نگهداری شده باشد که نه تنها بی اثر شده و حتی عوارض جدی هم در بر داشته باشد.

 

حمل و نگهداری واکسن کرونا با شرایط ویژه

بر این اساس دکتر سیما سادات لاری- سخنگوی وزارت بهداشت نیز درباره فروش واکسنی با عنوان کرونا در بازارهای غیر رسمی کشور، به ایسنا، گفت: مراحل حمل و نقل و نگهداری واکسن کرونا ویژه بوده و محل توزیع آن قطعا در بازار سیاه نیست. توزیع این واکسن حتما در شبکه بهداشت و زیر نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود. تزریق این واکسن هم بر اساس اولویت‌ها خواهد بود.

 

عوارض جبران‌ناپذیر واکسن‌های تقلبی

وی با بیان اینکه تزریق این نوع داروهای تقلبی که محتوای آن مشخص نیست، عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت، درباره اخباری مبنی بر فروش واکسن کرونای چینی و روسی در بازار ناصرخسرو با قیمت‌های گزاف، گفت: باید توجه کرد که هنوز هیچ واکسن تایید شده و ایمن برای بیماری کووید- ۱۹ وارد کشور نشده است.

 

وی تاکید کرد: شایعه فروش واکسن کرونا در بازار سیاه و فضای مجازی قطعا بی اساس است. واکسن کرونا در بسیاری از کشورها و شرکت‌ها مجوز مصرف اضطراری گرفته و در کشور ما نیز تولید اولین واکسن کرونا در فاز اول تست انسانی قرار دارد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تقاضای ما از مردم این است که به هیچ عنوان به شایعه‌هایی از این دست توجه نکرده و فریب سودجویان را نخورند. تزریق این نوع داروهای تقلبی که محتوای آن مشخص نیست، عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت که کمترین آن، هدر دادن مبالغی برای خریدن این داروها یا به اصطلاح واکسن تقلبی خواهد بود.

 

در هر حال وزارت بهداشت تاکید دارد که واکسن کرونا در ناصرخسرو وجود خارجی ندارد. در این زمینه دکتر کیانوش جهانپور- رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرده است که  افراد سودجو و فرصت طلب با سوءاستفاده از نگرانی و نیاز مردم درخصوص واکسن کرونا در بسیاری از کشورها در فضای مجازی و یا حتی بازار سیاه مبادرت به کلاهبرداری می‌کنند. متاسفانه در کشور ما هم در فضای مجازی و  بازار سیاه (ناصرخسرو) به چنین شایعاتی دامن زده شد، اما اطلاعات میدانی حاکی از آن است که به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد.

 

ایمنی علیه کرونا یا مرگ؟

وی به مردم هشدار داد که شهروندان به هیچ وجه تحت تاثیر شایعات فروش واکسن کرونا در بازار سیاه قرار نگیرند؛ چراکه تهیه این واکسن در بازارهای غیررسمی اثربخشی ندارد و مصرف آنها منجر به عوارض جدی و مرگ خواهد شد. بنابراین به مردم عزیز هشدار می‌دهیم به هیچ وجه تحت تاثیر القائات یا تبلیغاتی که ممکن است در برخی محافل فضای مجازی دیده ‌شود، قرار نگیرند.

 

جهانپور تاکید کرد که با توجه به زنجیره سرد، نحوه حمل، نگهداری و انتقال واکسن های کووید-۱۹ بسیار بعید است حتی اگر واردات انجام شود آنچه که در بازار سیاه عرضه می شود، سالم و قابل مصرف باشد و قطعا اینگونه نخواهد بود.

 

بنابراین در وهله اول باید بدانیم که هنوز تولید و میزان واکسیناسیون واکسن کرونا به حدی نرسیده است که بتوان به راحتی واردات آن را انجام داد، دوما اگر قرار بر واردات واکسن باشد، در شرایطی که این واکسن نحوه حمل و نگهداری ویژه‌ای دارد، لازم است به سیستم رسمی سلامت کشور یعنی وزارت بهداشت، اعتماد کرده و نه جیب سوداگران عرصه دارو را پُرپول‌تر کنیم و نه سلامت‌ را فدای عنوانی به نام "دارو،درمان و واکسن کرونا".  

 

مقالات دیگر: سمساری در شهرک غرب



:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

اکبر پازوکی، رییس اتحادیه لوازم خانگی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار داشت: بازار لوازم خانگی راکد است، آنقدر قیمت‌ها بالا است که خریداران قدرت خرید خود را از دست دادند، از همین روی خرید و فروشی انجام نمی‌شود. در یک تا دو ماه گذشته حدود 50 درصد کاهش تقاضای خرید لوازم خانگی داشتیم.

وی با اشاره به افزایش آمار تعمیرات لوازم خانگی تصریح کرد: تمایل به خرید کالاهای دست دوم نیز بالا نرفته است اما تعمیرات دستگاه‌های خانگی در این مدت حداقل بین 30 تا 35 درصد افزایش پیدا کرده است.

مقالات بیشتر:لیست سمساری در شمال تهران



:: بازدید از این مطلب : 672
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بخت‌های نو که با کالاهای دست دوم شروع می‌شود/ آن روی سکه فروش جهیزیه‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی

افزایش قیمت لوازم خانگی موجب افزایش فشار اقتصادی بر خانواده‌ها و جوانان شده به‌طوری‌که تهیه جهیزیه را برای دختران جوان و نوعروسان به یک کابوس مبدل کرده و از طرف دیگر سمساری‌ها پاتوق تهیه لوازم خانگی برای نوعروس‌ شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، از سال گذشته قیمت همه کالاها روند صعودی به ‌خود گرفته است و دیگر با جیب مردم همخوانی ندارد؛ همین موضوع زوج‌های جوان را ناچار کرده است که از خرید برخی کالا دست بکشند؛ کار به جایی رسیده است که در برخی از مناطق استان کردستان خانواده‌ها جهیزیه دست دوم برای تازه عروس خود تهیه می‌کنند.

 

با افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، خرید جهیزیه به یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان تبدیل‌ شده است و مانع بسیار بزرگی برای شروع زندگی مشترک بسیاری از افراد محسوب می‌شود. در چنین شرایطی، افراد از راه‌های مختلفی مثل حذف وسایل غیرضروری یا خرید لوازم دست‌دوم سعی می‌کنند تا هزینه‌های شروع یک زندگی مشترک را کاهش دهند.

 

یکی از مهمترین اخباری که این روزها به گوش می رسد حدود دو برابر شدن وام ازدواج است که در مجلس مصوب و دولت موظف به اجرای آن است.

مصوبه‌ای که بر اساس آن قرار شد، وام ازدواج برای هر یک از زوجین در سال جاری 70 میلیون تومان باشد و زوجین در مجموع 140میلیون تومان وام ازدواج بگیرند.

 

دو برابر شدن وام ازدواج شاید در ظاهر اقدامی برای کمک به تسهیل ازدواج آسان باشد اما اگر نگاهی به قیمت لوازم خانگی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که حتی وام 70 میلیون تومانی نیز کفاف هزینه‌های ازدواج جوانان را نمی‌دهد.

 

موضوعی که این روزها باعث شده بازار سمساری‌ها  گرم و جان تازه‌ای بگیرند، جایی که تمام وسایل مورد نیاز یک زندگی مشترک را در خود جای داده است.

 

وام 70میلیون تومانی کفاف هزینه‌های خرید جهیزیه را نمی‌دهد

 

برخی از خانواده‌ها معتقدند که پرداخت تسهیلات 50 یا نهایتاً 70میلیون تومانی کفاف هزینه‌های خرید جهیزیه را نمی دهد و همین امر باعث شده است که  زوج های جوان و خانواده هایشان از سر ناچاری مجبور به خرید جهیزیه دست دوم باشند.

 

نادیا و جمال یکی از هزاران زوج های  هستند که در آستانه رفتن به خانه مشترکان  این روزها مشغول تهیه جهیزیه هستند ، آنها وام ۱۰۰ میلون تومانی ازدواجشان را برای خرید لوازم خانه کنار گذاشته‌اند و تصمیم گرفتند تا حدود 50میلیون تومانی را که قرار بود صرف برگزاری مراسم عروسی بکنند و مابقی را هم به اجاره یک خانه اختصاص دهند.

 

جمال نادری می گوید: این روزها همه‌گیری کرونا مراسم ازدواجمان را به تاخیر انداخت تا جایی که قیمت خرید جهیزیه سر به فلک کشید و ما با پولی که داشتیم توانستیم چند رقم از جهیزیه را کامل کنیم و امروز تصمیم گرفته ایم که برای جمع کردن بقیه وسایل مورد نیاز زندگی به سمسار فروشی سری و در دیوار بزنیم تا شاید در این مکان بتوانیم وسایل مورد نیازمان را با قیمت مناسبتر تهیه کنیم.

 

وی میگوید: یخچال معمولی که ما می‌خواستیم و قبلا 9 میلیون تومان بود حالا نزدیک به 22 میلیون تومان شده بود و به گفته فروشنده اگر امروز از خرید آن منصرف شوید فردا مطمئناً قیمت بالاتر خواهد رفت و باید آن را با قیمت بیشتر تهیه کنید.

 

 

این زوج جوان در ادامه عنوان داشت: زندگی این روزها بسیار به سختی می گذرد و اگر زوج های جوان از طرف خانواده هایشان مورد حمایت قرار نگیرند قطعا زیر بار این همه مشکلات له خواهند شد.

 

بازارگرمی سمساری‌ها در داغی بازار قیمت لوازم خانگی

 

آقای خالدی یکی از فروشندگان لوازم خانگی در راسته خیابان چهار باغ است  که در این خصوص می‌گوید: «اوضاع برای ما فروشندگان هم این روزها خوب نیست، چرا که هم کرونا و هم گرانی اجناس دربازار باعث شده تا قیمت لوازم خانگی سیر سعودی خود را طی کند.

 

این فروشنده در ادامه عنوان داشت: بازار فروش جهیزیه تا قبل از گرانی بازار حسابی داغ بود، اما از پارسال بازار کساد شد و فروش کم.

مقالات دیگر: سمساری در صادقیه

این فروشنده اظهار داشت: قبلا در بعضی از روزها تمام فروش ما مربوط به فروش در امر جهیزیه بود اما حالا اکثرا زوج های جوان وقتی وارد مغازه می شوند قیمت می پرسند و رد می شوند و این نشان از این واقعیت است که دیگر کسی قدرت خرید جهیزیه نو را ندارند.

 


:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()