نوشته شده توسط : onlinetabliq
بانوی فوتسالیست گناوه‌ای لژیونر شد
 
 
بهاره سالخورده " ورزشکار مستعد و فوتسالیست بندرگناوه به تیم فوتسال باشگاه "السویق" عمان که در لیگ برتر این کشور حضور دارد، پیوست.
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر؛رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه اظهار داشت: این ورزشکار گناوه‌ای که در لیگ دسته دوم فوتسال کشور با تیم ایراندخت کنگان حضور د اشت، قراردادی ۲ ساله با تیم السویق عمان منعقد کرده است.
رحمان عمادی افزود: این ورزشکار هم اینک در عمان بسر می برد.
 
 
بهاره سالخورده در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در روز گذشته وارد عمان شدم و در باشگاهی که قرارداد منعقد کردم حضور یافتم و درحال مقدمات کاری برای هماهنگی با این تیم هستم.
 
 
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه بازیکن تیم ایرانداخت کنگان بودم، از این باشگاه رضایت نامه اخذ و با تیم عمانی قرارداد ۲ ساله امضا کردم.
 
 
این بانوی فوتبالیست گناوه ای گفت: تیم عمانی که در لیگ برتر این کشور حضور دارد، با بررسی وضعیت آمادگی و حضور در تیم های ایرانی براساس فیلم و تحقیقات صورت گرفته پس از تائید، ویزا و دعوت نامه برایم ارسال کردند.
 
 
سالخورده بیان کرد: امیدوارم بتوانم شایستگی‌های یک دختر ایرانی را در خارج از مرزهای کشور نشان دهم.
 
 
وی افزود: قصد دارم با درخشش در تیم عمانی، علاوه بر پیوستن به تیم های معروف و مطرح دیگر خارجی، به عضویت تیم ملی در آیم.
 
 
بانوی ورزشکار گناوه‌ای گفت: باتوجه به علاقه زیادی که به این رشته دارم و هدفم رسیدن به جایگاه بالاتر است به علت نداشتن نماینده‌ای از گناوه به تیم ایراندخت کنگان پیوستم تا استعداد خود را بروز دهم.
 
 
وی بیان کرد: در شهرستان گناوه بانوان مستعد زیادی در رشته های ورزشی از جمله فوتسال وجود دارد که در صورت حمایت و پشتیبانی می توانند نماینده شایسته‌ای در میادین داخلی و خارجی باشند.
 


:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

لحظه آخر:حدود 13 میلیارد سال است که جهان وجود دارد و در این زمان طولانی میزبان انسان ها و تمدن های بی شماری بوده است؛ اما در این مقاله قصد داریم قدیمی ترین شهر جهان را که سکونتگاه بشر بوده به شما معرفی کنیم.

قدیمی ترین شهر جهان عنوانی است که به اَریحا یا یریکو در فلسطین نسبت داده می شود؛ قدمت این شهر به حدود 9 هزار سال قبل از میلاد باز می گردد و نخستین سکونتگاهی بوده که انسان در آن زندگی می کرده است. برخی از شهرهای جهان هم زمانی قابل سکونت بودند ولی بعدها از صحنه روزگار محو شدند اما تعدادی از آن ها همچنان پابرجا باقی مانده اند.

مقالات بیشتر:پخش لوازم پرده

پس از شهر اریحا شهرهای زیر به ترتیب بیشترین قدمت را بر روی کره زمین دارند:

جبییل در لبنان با قدمت حدود 5 هزار سال قبل از میلاد

حلب در سوریه با قدمت حدود 4300 سال قبل از میلاد

دمشق در سوریه با قدمت حدود 4300 سال قبل از میلاد

شوش در ایران با قدمت حدود 4200 سال قبل از میلاد

قدیمی ترین کشور جهان - با کهن ترین و قدیمی ترین کشور جهان آشنا شوید.

فایوم در مصر با قدمت حدود 4 هزار سال قبل از میلاد

صیدون در لبنان با قدمت حدود 4 هزار سال قبل از میلاد

پلوودیو در بلغارستان با قدمت حدود 4 هزار سال قبل از میلاد

غازی عینتاب یا گازی آنتپ در ترکیه با قدمت حدود 3650 سال قبل از میلاد

بیروت در لبنان با قدمت حدود 3 هزار سال قبل از میلاد

بیت المقدس در فلسطین با قدمت حدود 2800 سال قبل از میلاد

صور در لبنان با قدمت حدود 2750 سال قبل از میلاد

اربیل در عراق با قدمت حدود 2300 سال قبل از میلاد

کرکوک در عراق با قدمت حدود 2200 سال قبل از میلاد

بلخ در افغانستان با قدمت حدود 1500 سال قبل از میلاد

آتن در یونان با قدمت حدود 1400 سال قبل از میلاد

لارناکا در قبرس با قدمت حدود 1400 سال قبل از میلاد

تبای در یونان با قدمت حدود 1400 سال قبل از میلاد

کادیس در اسپانیا با قدمت حدود 1100 سال قبل از میلاد

بنارس در هند با قدمت حدود 1000 سال قبل از میلاد

مقالات دیگر:مشاوره حقوقی تلفنی رایگان



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

افزایش حقوق کارکنان دولت تنها عامل افزایش تورم نیست/ نمایندگان از اولویت‌ها درخصوص مناطق محروم غافل نخواهند شد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره تعیین‌نشدن مبلغ دقیق وام ازدواج توسط دولت در لایجه بودجه اظهار کرد باید استدلال‌های دولت را شنید اما کمیسیون قطعا به سمت مشخص‌شدن عدد آن خواهد رفت.

سیدکریم حسینی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به سوالی پیرامون عدم تعیین مبلغ دقیق وام ازدواج توسط دولت در لایجه بودجه که از سوی برخی در رسانه‌ها به عنوان حذف وام ازدواج تعبیر شد، گفت: «هنوز بودجه به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده نشده است، قطعا یکی از موضوعاتی که کمیسیون اجتماعی به آن می‌پردازد مساله کمیت و کیفیت وام ازدواج برای جوانان است که قطعا نظرها در کمیسیون و جمع‌بندی‌ها این خواهد بود که شفافیت هم بیشتر و هم اجرایی‌تر باشد.»

مقالات بیشتر:تشریفات عروسی با قیمت مناسب

وی اضافه کرد: «یکی از مشکلات در مسیر وام ازدواج، سریع‌الوصول و سهل‌الوصول بودن آن است که در کمیسیون برررسی می‌شود و نقطه نظرات اعضای کمیسیون به شکلی خواهد بود که شفافیت و صراحت کافی در قانون بودجه گنجانده شود. البته باید استدلال‌های دولت را ببیینم اما قطعا به سمت مشخص شدن عدد آن خواهیم رفت.»

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «با توجه به تورم 44 درصدی که از سوی مرکز آمار اعلام شده، آیا افزایش حقوق 10 درصدی منطقی است؟»، بیان داشت: «در کنار افزایش حقوق و در کنار کنترل تورم به اشکال مختلف، دولت باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از افزایش تورم و مولفه‌هایی که در افزایش و بلکه جهش نقش‌آفرین هستند، داشته باشد. اینکه فقط بگوییم افزایش حقوق کارکنان به تورم کمک می‌کند یا عدم افزایش به کاهش تورم کمک کند، صحیح نیست. در کنار بحث حقوق و پرداخت‌هایی که انجام می‌شود دولت قطعا باید راه‌های دیگری را داشته باشد.»

وی ادامه داد: «اما دولت اقداماتی را در حال انجام دارد که به کاهش تورم کمک کند. در کنار آن بحث استقراض از بانک مرکزی و بحث‌های دیگری که در سال‌های گذشته دولت‌ها به آن دست می‌زدند، وجود دارد که آن‌ها هم تورم‌زا هستند و پیش‌بینی ما این است که به سمت این موارد حرکت نکند.»

حسینی در پاسخ به اینکه در ارزیابی اولیه از بودجه به نظر می‌رسد که بودجه ریاضتی در نظر گرفته شده و به همین خاطر برخی بودجه‌ها در حوزه عمران و زیرساخت کاهش داده شده یا حذف شده است، تصریح کرد: «دولت یک سیاست درستی را در بودجه اتخاذ کرده و آن اتمام پروژه‌های نیمه تمام است؛ ما پروژه‌های نیمه تمام زیادی داریم که ناتمام بودن آن خسارت‌های بیشتری را دارد به مردم و دولت وارد می‌کند. برخی از این پروژه‌ها دهه‌هاست که بلاتکلیف مانده است که تعیین تکلیف این پروژه‌ها سود بشتری خواهد داشت.»

وی در پایان گفت: «در صحن علنی هم اولویت‌هایی که باید برای مناطق محروم دیده شود و پروژه‌هایی که در شهرستان‌ها باید به آن بپردازیم هم وجود دارد که قطعا نمایندگان از آن غافل نخواهند شد.»

مقالات دیگر:دفتر ازدواج



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
علت پیچ خوردگی تخمدان، نحوه درمان با لاپاراسکوپی
 
 
 
پیچ‌ خوردگی تخمدان به شرایطی گفته می‌شود که در آن تخمدان در اطراف لیگامن‌هایی که آن را نگه داشته‌اند، بپیچد.
 
پیچ‌ خوردگی تخمدان به شرایطی گفته می‌شود که در آن تخمدان در اطراف لیگامن‌هایی که آن را نگه داشته‌اند، بپیچد. این پیچ‌خوردگی می‌تواند باعث عدم رسیدن خون به تخمدان و لوله‌های فالوپ شود.
پیچ‌خوردگی تخمدان دارای علائم مختلفی از جمله درد شدید است، زیرا تخمدان دیگر به اندازه کافی خون دریافت نمی‌کند. اگر برای مدت طولانی به آن خون نرسد، ممکن است این بافت بمیرد.
پیچ‌خوردگی تخمدان معمولا برای یک تخمدان اتفاق می‌افتد که به آن ovarian torsion و یا adnexal torsion هم می‌گویند.
 
احتمال رخ‌دادن پیچ‌خوردگی تخمدان چقدر است؟
احتمال رخ‌دادن پیچ‌خوردگی تخمدان دقیقا معلوم نیست ولی به نظر پزشکان این یک اتفاق نادر است. زمانی که خانمی دارای کیست‌های تخمدان باشد، شانس پیچ‌خوردگی تخمدان در آن بیشتر است.
 
علائم پیچ‌خوردگی تخمدان چیست؟
پیچ‌خوردگی تخمدان می‌تواند باعث موارد زیر شود:
- درد ناگهانی و شدید در زیر شکم
- حالت تهوع
- استفراغ
- تب
- خونریزی غیرطبیعی
تشخیص دادن پیچ‌خوردگی تخمدان مشکل است زیرا علائم آن شبیه به علائم سنگ کلیه، آپاندیس، عفونت دستگاه ادراری، التهاب روده و معده و … می‌باشد.
 
دلایل ایجاد پیچ‌خوردگی تخمدان چیست؟
خانم‌هایی که بین سن ۲۰ تا ۴۰ سال را دارند، بیشتر احتمال دارد به پیچ‌خوردگی تخمدان دچار شوند. اگرچه که در همه سنین، از خردسالگی تا پس از یائسگی هم ممکن است اتفاق بیفتد.
در برخی مواقع، وجود کیست یا توده در تخمدان می‌تواند تخمدان را جابه‌جا کند. این وزن اضافه یا وجود توده (سرطان) در تخمدان می‌تواند باعث شود که تخمدان در اطراف لیگامان‌هایی که آن را نگه داشته‌اند، بپیچد.
یکی دیگر از دلایل رایج پیچ‌خوردگی تخمدان، لیگامانی است که اندازه آن از حد معمول بزرگتر است و تخمدان را به رحم متصل می‌کند. همچنین تکنولوژی‌هایی جدیدی که به تولیدمثل کمک می‌کنند همانند روش‌های ایجاد تخمک‌گذاری از دیگر عوامل افزایش احتمال پیچ‌خوردگی تخمدان است.
علاوه بر خانم‌هایی که باردار نیستند، خانم‌های باردار هم ممکن است به این عارضه دچار شوند. در اوایل دوره بارداری، خانم‌ها ممکن است به کیست‌های کورپوس لوتئوم دچار شوند که باعث ایجاد پیچ‌خوردگی تخمدان می‌شوند.
از دیگر دلایل این عارضه می‌توان به افزایش سطح هورمون در دوره بارداری اشاره کرد که باعث شل شدن بافت‌های بدن از جمله لیگامان‌هایی می‌شود که تخمدان‌ها را در محل خود نگه می‌دارند.
 
استفاده از روش لاپاراسکوپی جهت درمان پیچ‌خوردگی تخمدان
در صورتی که دچار پیچ‌خوردگی تخمدان هستید، ممکن است پزشک پیشنهاد کند که عمل جراحی انجام دهید. این عمل جراحی می‌تواند توسط لاپاراسکوپی انجام شود. این روش در محیط بیمارستان انجام می‌شود که ممکن است نیاز باشد یک روز در بیمارستان بستری شوید.
مراحل انجام عمل لاپارسکوپی به صورت زیر است:
- در ابتدا ماده بیهوشی به شما تزریق می‌شود تا حین عمل دردی را احساس نکنید.
- جراح شکاف‌های کوچکی را بر روی شکم شما ایجاد می‌کند تا به اندام‌های تناسلی شما دسترسی داشته باشد.
- سپس تیوپی که در انتهای آن چراغی متصل است (لاپاراسکوپ) را از طریق یکی از این شکاف‌ها به داخل بدن می‌فرستد. بدین وسیله جراح می‌تواند داخل بدن شما را مشاهده کند.
- جراح ابزارهای کوچک کمکی دیگری را جهت رفع پیچ‌خوردگی تخمدان، از طریق شکاف‌های ایجاد شده وارد بدن می‌کند.
- در حین عمل جراح ممکن است عامل ایجاد کننده پیچ‌خوردگی چون کیست‌ها را از بدن خارج کند.
- سپس جراح میزان جریان خون بازگشتی به تخمدان را بررسی می‌کند.
- در نهایت تمامی ابزارهایی که جهت عمل جراحی به داخل بدن وارد شده‌اند را خارج می‌کند.
 
عوارض پیچ‌خوردگی رحم
یکی از عوارض پیچ‌خوردگی تخمدان نکروزیس است. نکروزیس یعنی مرگ بافت تخمدان به دلیل عدم رسیدن خون به آن. در حین عمل جراحی، جراح ممکن است این بافت تخمدان مرده را از بدن خارج کند که می‌تواند باعث ناباروری شود. زیرا تخمدان‌ها وظیفه آزادسازی تخمک جهت باردارشدن را دارند. با این حال، اگر جراح بافت تخمدان مرده را از بدن خارج نکند، ممکن است فرد به عفونت‌های تخمدان دچار شود که می‌تواند باعث آبسه یا پریتونیت شود.
در نتیجه در صورتی که دچار پیچ‌خوردگی تخمدان هستید، ضروری است که اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که بافت تخمدان‎ به درستی کار می‌کند و به اندازه کافی خون دریافت می‌کند.


:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

امام جمعه دزفول:

برخورد با عوامل برگزاری مراسم عروسی در ایام فاطمیه مدنظر قرار گیرد

تشریفات مجالس تهران

دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم حفظ حرم ایام فاطمیه گفت: باید با عوامل برگزاری مراسم عروسی و موسیقی در ایام فاطمیه برخورد شود.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: موسیقی در دزفول وضعیت نامناسبی دارد که لازم است پلیس اماکن در این خصوص فعال و تالارهای متخلف تعطیل شوند.

 

وی خواستار اعلام ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و موسیقی در ایام فاطمیه از طریق رادیو شد و ادادمهه داد؟: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گروه‌های موسیقی را کنترل کند.

 

امام جمعه دزفول همچنین درخصوص سگ گردانی نیز گفت: لایحه‌ای در کشور درخصوص سگ گردانی و نگهداری از سایر حیوانات در حال تنظیم است که به زودی ارائه می‌شود.

وی با انتقاد از وضعیت حجاب این موضوع را یک مشکل سراسری دانست و از نبود اراده جدی برای برخورد با این معضل اظهار تاسف کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: باید در هواپیما و فرودگاه‌ها درخصوص حجاب تذکر داده شود.

 

امام جعه دزفول همچنین درخصوص نکوداشت فرهیختگان دزفول نیز گفت: نکوداشت دانشمند فرهیخته حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه باب خوبی است که در دزفول باز می‌شود.

 

وی با تاکید بر لزوم تجلیل از علمای دزفول تا زمانی که در قید حیات هستند، افزود: امیدواریم بتوانیم این فرهیختگان را به خوبی به مردم معرفی و از آنها برای مقابله با جنگ فرهنگی و نرم دشمن استفاده کنیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در آستانه ۹ دی و روز بصیرت، سالگرد حاج قاسم سلیمانی و آیت اله مصباح یزدی را گرامی داشت.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول نیز در این نشست گفت: امسال دهه بصیرت با شهادت حضرت فاطمه مقارن شده و مورد توجه شیعیان قرار گرفته است.

حجت الاسلام احسان خاکی با اشاره به همزمانی شهادت حاج قاسم سلیمانی و آیت آله مصباح یزدی با شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: باید در دهه بصیرت امسال جوش وخروش بیشتری ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری نشستی پیرامون افکار علامه مصباح یزدی، ترویج مکتب حاج قاسم، شب شعر مقاومت و محافل قرآنی از جمله برنامه‌های دهه بصیرت در شهرستان دزفول است.

 

حسن پورکیانی دبیر ستاد دهه فجر دزفول نیز گفت: ۱۸ کمیته برای اجرای برنامه‌های دهه فجر تشکیل خواهد شد که همه نهادها در آن مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز طبق نظر ستاد کرونا اجرا خواهد شد.

 

رضا جوروند رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول نیز گفت: در حالی که تعداد کافه‌ها و رستوران‌های دزفول روز به روز در حال افزایش است فقط سه کتابفروشی معراج، رشد و وارثین در دزفول فعالند.

وی افزود: برای حمایت از کتابفروشی‌ها پیشنهاد شد هر ساله نمایشگاه بزرگ کتاب برگزار شود.

مرتضی بدخشان مدیر موسسه دزفول شناسی نیز در این نشست اظهارداشت: ۹۰ پژوهشگر در این موسسه وجود دارد و تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در موضوع دزفول چاپ شده است.

 

وی با بیان اینکه موسسه دزفول شناسی، کتاب‌ها یا مطالبی که درخصوص دزفول شناسی منتشر می‌شوند را رصد می‌کند، افزود: متاسفانه در ۲ دهه گذشته اتفاقات نامطلوبی در این حوزه افتاده و کتاب‌هایی چاپ شده که هیچ منبع علمی ندارند.

 

مدیر موسسه دزفول شناسی بیان کرد: این کتاب‌ها برای افرادی که اطلاعات کافی ندارند در آینده منبع نادرستی می‌شوند که باید جلوی چاپ آنها گرفته شود.

 

وی گفت: در شرایط کرونایی، در حالی که زمینه و زیرساخت حضور کودکان در فضای مجازی فراهم نبود کودکان وارد این فضا شدند که همین امر فردا برای خانواده‌ها مشکل ساز خواهد شد؛ لازم است مدیران فرهنگی در این خصوص چاره اندیشی کنند.

 

قالیشویی لویزا

 

 


:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نصف جهان:«وام ازدواج در بودجه سال آینده حذف شد» این خبری بود که با ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور به مجلس و مطالعه جزئیات آن مشخص شد.

مقالات بیشتر:باع تالار جاجرود

 محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، درباره این موضوع و حواشی و نگرانی‌هایی که بین مردم ایجاد شده گفت: در تبصره  ۱۶ در بند یک مبلغی را به بانک‌ها تکلیف کرده بودیم که به زوج‌ها مبلغ ۷۰ میلیون و به زوج‌هایی که زیر ۲۴ سال سن دارند مبلغ ۱۰۰ میلیون وام بدهند. مابقی تبصره‌های ۱۶ هم به همین ترتیب تکلیف کرده بود که چه مبالغی برای تولید یا وام و ... تخصیص داده شود.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال از برگزاری مجالس ترحیم در مساجد شهرستان خلخال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبرداد.

مقالات بیشتر:خدمات مجالس ختم تهران

حجت الاسلام طهماسبی در گفتگوی کوتاه با خلخالیم افزود: با توجه به قرار گرفتن خلخال در وضعیت آبی کرونایی و بنا به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری مراسمات در مساجد بلامانع است،

وی تاکید کرد: تمامی مجالس ترحیم باید با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری، و …) برگزار شود و هرگونه پذیرایی ناهار و یا شام و توزیع چایی و پذیرایی باز ممنوع است.

مقالات دیگر:مرکز توانبخشی سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نکات مهم هنگام مراجعه به متخصص زنان

 

بهترین متخصص زنان و زایمان تهران

طبق صحبت های دکتر الهه ثناگو متخصص زنان و زایمان دوره بارداری یکی از حساس ترین دوران زندگی هر بانویی است. در این موارد نیاز است که شما در دوره های مختلف به پزشک مراجعه کنید و چکاپ شوید. بارداری های ناموفق مثل بارداری خارج رحمی، پره اکلامپسی، سقط جنین مواردی هستند که می توانند جان مادر و نوزاد او را به خطر بیاندازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» خانم های جوان و مسن این نکته مهم را باید به یاد داشته باشند که مراجعه کردن به متخصص زنان از کلیدی ترین کارهایی است که در طول دوره زندگی خود باید جزو اولویت های زندگی قرار دهند.خوشبختانه با پیشرفتهای علم و بالا رفتن سطح علمی همه اقشار جامعه این موارد تا حدود زیادی در بین مردم جا افتاده است. اما اکثریت افرادی که به پزشک مراجعه می کنند افرادی هستند که ازدواج کرده اند حالا چرا؟ در این مقاله سعی می کنیم این مبحث را بیشتر باز کنیم.

 

 

 

دلیل مراجعه به متخصص زنان

اغلب بانوان پس از ازدواج به دلایل مختلفی به پزشک مراجعه می کنند. اما دختران جوان و کسانی که هنوز ازدواج نکرده اند گمان می کنند که نمی توانند یا نباید که مراجعه کنند. تابوهایی که در بین مردم از قدیم وجود داشته است متاسفانه در خیلی از موارد به دلیل ناآگاهی مردم همچنان منجر به بروز مشکلات در سطح های پیشرفته تر می شود.

 

بگذارید راحتتر این مسائل را بیان کنیم. مراجعه به متخصص زنان و درمیان گذاشتن مشکلات و بیماری ها با پزشک یک امر طبیعی است. پس از بیان مشکلات به پزشک و گرفتن شرح حال بیمار حالا نوبت پزشک است که به معاینه و بررسی بپردازد. اینجاست که بسیاری از افراد از مراجعه سربازمیزنند. روش های تشخیص متفاوتی مانند کولپوسکوپی، تست پاپ اسمیر،سونوگرافی و ... ممکن است برای فرد تجویز شود.

 

معاینه توسط پزشک متخصص زنان

معاینه برای بانوان با توجه به شرایط فیزیکی آنها و شرح حال بیماریشان صورت میپذیرد. بنابراین دختران جوان که هنوز ازدواج نکرده اند نباید ترسی از این موضوع داشته باشند. خوشبختانه با پیشرفت های زیاد علم پزشکی و امکانات گسترده در مطب های خصوصی، بیمارستان ها و مراکز درمانی روش های تصویر برداری مختلفی مثل سونوگرافی، سی تی اسکن و غیره وجود دارد.

 

برای بسیاری از بیماران به جای معاینه فیزیکی از این روش ها برای بررسی و تشخیص به جای معاینه استفاده می شود.کما اینکه بسیاری از دختران در بازه سنی 13 الی 15 سال خوبست که بدون داشتن دلیل خاص به یک متخصص مراجعه کنند و در زمینه مراقبتهای زنان، رعایت بهداشت، آشنایی بهتر و اصولی با مسائل جنسی مشاوره تخصصی داشته باشند.

 

نگرانی و ترس از معاینه

طبیعی است که بسیاری از بانوان هنگام مراجعه به متخصص زنان با نگرانی و ترس و اضطراب مواجه شوند. اما دلیلی برای ترس و نگرانی وجود ندارد. شما برای بررسی سلامت جسمی تان لازم است اقدامات لازم را انجام دهید. سعی کنید براین حس اضطراب خود غلبه کنید. اما هر زمان که احساس کردید راحت نیستید ادامه کار را به زمان دیگری موکول کنید یا پزشک خود را عوض کنید. امروزه بهترین متخصص زنان فردی است که بتواند با توجه و تمرکز کافی به صحبتها و مشکلات فرد گوش فرادهد و بهترین راه درمانی را متناسب فرد ارائه دهد.

 

 

 

خدمات متخصص زنان

بانوان به دلایل متعددی نیاز دارند که به متخصص مراجعه کنند تا بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند.بسیاری از مشکلات به صورت درمانی است و برخی از آنها مشکلات زیبایی.

 

درمان مشکلات درمانی

مشکلات درمانی شامل موارد مختلفی است از قبیل زایمان طبیعی ، زایمان سزارین، اقدام برای زایمان، بررسی مشکلات قاعدگی، انواع کیست های سرطانی و غیر سرطانی، سرطان دهانه رحم، سرطان پستان، کیست تخمدان، فیبروم رحم، زگیل تناسلی، تبخال تناسلی ، انواع ترشحات از ناحیه تناسلی، یائسگی و موارد متعددی از این قبیل.

 

بسیاری از این مشکلات با تشخیص پزشک ابتدا با درمان های دارویی آغاز میشود و اگر تصمیم به جراحی گرفته شود، جراح و متخصص زنان می تواند اقدام به انجام جراحی کند.

 

درمان مشکلات زیبایی زنان

اما مراجعه برای درمان های زیبایی و جراحی زیبایی زنان یکی دیگر از چالش های امروزی بانوان است. به مرور زمان و با پا به سن گذاشتن، زایمان های متعدد، مشکلات گوناگونی ممکن است برای بانوان به وجود بیاید. مواردی مثل زایمان کردن برای خانم ها اجتناب ناپذیر است اما درمان مشکلاتی که پس از آن برای بانوان به وجود می آید قابل حل است.

 

امروزه بسیاری از راه ها همچون لیز و جراحی به کمک بانوان آمده تا درمان جراحی های زیبایی زنان باشد. زیباسازی ناحیه تناسلی بانوان به غیر درمان زیبایی مشکلات روحی آنها را نیز درمان می کند بنابراین در کنار جراح های زیبایی به ناگاه جنبه های درمانی نیز برای فرد اعمل میشود. در نتیجه رضایت فرد از زندگی خودش و شرایطی که دارد با افزایش حس خوب از زندگی و اعتماد به نفس همراه میشود.

 

 

 

داشتن همراه هنگام مراجعه به متخصص زنان

شاید فردی دوست نداشته باشد که تنهایی به پزشک مراجعه کند و بودن فرد مورد اعتماد مثل مادر یا دوست صمیمی شاید بتواند به داشتن حس آرامش شما کمک کند. و بلعکس . ممکن است موقع بیان مشکلتان راحت نباشید که کسی به غیر از پزشک در کنار شما باشد. این مورد کاملا به انتخاب شما بستگی دارد. اغلب پزشکان خوب در این قضیه همراه و همدل شما هستند.

 

زمان الزامی برای مراجعه به متخصص زنان

گاهی اوقات با دیدن علامت هایی در بدن زنان لازم است که به پزشک مراجعه شود. اگر:

 

دردهای شدید قاعدگی

قاعدگی نامنظم

خونریزی های غیر طبیعی

داشتن روابط جنسی دردناک

یائسگی زودرس

مشاهده توده های غیر طبیعی در بدن

مشکلات ناباروری

داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید. از کنار هیچکدام از علائم غیر طبیعی در بدن خود به سادگی عبور نکنید. در بسیاری از اینگونه موارد بیماری ابتدا با نشانه های کم بروز می کند و در صورتی که درمان نشود ادامه می یابد و تشدید پیدا میکند. آنگاه بیماری ای که با استفاده از قرص و دارو نمی تواند برطرف شود نیازمند نمونه برداری و جراحی است. جراحی های مختلفی در رابطه با زنان وجود دارد مانند لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی و .... که با توجه به تشخیص پزشک، بهترین روش برای شما پیشنهاد خواهد شد.

 

مراجعه به متخصص زنان برای اطلاع از مراقبتهای دوران بارداری

طبق صحبت های دکتر الهه ثناگو متخصص زنان و زایمان دوره بارداری یکی از حساس ترین دوران زندگی هر بانویی است. در این موارد نیاز است که شما در دوره های مختلف به پزشک مراجعه کنید و چکاپ شوید. بارداری های ناموفق مثل بارداری خارج رحمی، پره اکلامپسی، سقط جنین مواردی هستند که می توانند جان مادر و نوزاد او را به خطر بیاندازند.

قالیشویی فشم

حتی قبل از بارداری نیز برای مشاوره باید اقدام کرد. سلامت مادر قبل از دوره بارداری بر روی مادر و نوزاد حین بارداری تاثیر مستقیمی دارد.بررسی دیابت، فشارخون، بیماری های قلبی و غیره بسیار مهم است. در مواردی که متخصص زنان لازم ببینید شما را به پزشک دیگری مثل متخصص غدد یا متخصص قلب ارجاع می دهد، تا بررسی های دقیقتر و بهتری انجام بگیرد. همگی این موارد تاثیر فوق العاده ای بر طی کردن دوره بارداری با صحت و سلامتی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مهریه حق زوجه و تکلیف زوج است یعنی شوهر مکلف به پرداخت مهریه به زن است اما نحوه پرداخت مهر تابع مقررات خاصی است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم یاقوتی استاد و عضو هیات علمی دانشگاه، آخرین قوانین مهریه را مطرح و تحلیل کرد.

قانون ناظر بر مهریه در اصل قانون مدنی مصوب ۱۳۱۳ است که مقررات آن در خصوص مهریه با اصلاحاتی مواجه بوده است؛ مانند محاسبه مهریه به نرخ روز درباره مهریه‌هایی که به وجه رایج تعیین شده‌اند.

در حال حاضر صحبت از طرح‌هایی درباره مهریه بین نمایندگان مجلس مطرح است. اما ظاهرا آخرین قانون و اصلاحات صورت گرفته در خصوص مهریه همان عدم امکان بازداشت زوج در قبال مهریه‌هایی زائد بر ۱۱۰ سکه تمام بهار آزادی است.

مقالات بیشتر:خدمات مجالس ترحیم

آیا مطابق با این قانون زوجه می‌تواند مهریه بالای ۱۱۰ سکه را دریافت کند یا خیر؟

یاقوتی تصریح کرد: مطابق این قانون مهریه با هر میزانی قابل تعیین و دریافت است یعنی طرفین می‌توانند مهریه را با توافق به هر میزانی تعیین نمایند و زوج در قبال زوجه تعهد به پرداخت کل مهریه با هر میزانی دارد فقط تفاوت آن است که نمی‌توان در قبال ۱۱۰ سکه بیشتر زوج را بازداشت کرد یا به عبارتی مهریه مازاد بر ۱۱۰ سکه فاقد ضمانت اجرای کیفری است.

ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی به محکوم له اجازه می‌دهد با دستور دادگاه محکوم علیهِ مستنکف از اجرای حکم را (کسی از حکم دادگاه سرباز می‌زند) تا زمان پرداخت و اجرای حکم محکومیت یا تا زمان رضایت محکوم له یا اثبات اعسار (ناتوانی از پرداخت) بازداشت کند.

این قانون در خصوص مهریه‌هایی تا ۱۱۰ سکه قابل اجرا می‌باشد بنابراین زوجه نسبت به مهریه‌های بیش از ۱۱۰ نمی‌تواند اعمال این ماده را تقاضا و زوج را بازداشت کند.

اعسار از پرداخت مهریه چگونه اثبات می‌شود؟

این استاد دانشگاه بیان کرد: اعسار از پرداخت مهریه همانند سایر محکومیت‌های مالی صورت می‌گیرد یعنی محکوم علیه یا زوج با استشهادیه و معرفی شهود و معرفی اموال خود مطابق مواد قانون اجرای محکومیت‌های مالی دادخواست اعسار خود را به دادگاه صالح یعنی دادگاه خانواده تقدیم می‌کند.

دادگاه جهت بررسی و احراز امر از مراجع مرتبط به منظور کشف واقع و این که زوج مال دارد یا خیر استعلام می‌کند. زوجه هم می‌تواند با معرفی اموال زوج و اعلام تمکن درخواست کند اعسار زوج رد شود.

با توجه به این که مهریه دینی بر عهده زوج و حق زوجه است و با توجه به این که هنگام تعیین میزان مهریه زوج با آگاهی مسئولیت پرداخت دین را می‌پذیرد آیا قوانین جدید ناظر بر پرداخت مهر تضییع کننده حقوق زوجه نیست؟

مهریه تعهدی بر عهده زوج است و طبق قانون مدنی به مجرد عقد زن مالک مهر شده و می‌تواند هر تصرفی بخواهد در آن انجام دهد.

 

آن چه در جامعه دیده می‌شود آن است که مرد غالب اوقات تعهد گزاف و خارج از توان خود بر عهده می‌گیرد یعنی تعیین میزان مهر بدون توجه به دارایی مرد و بدون توجه به استطاعت مالی زوج صورت می‌گیرد.

در حال حاضر نیز با توجه به این که در قبال مهریه به میزان ۱۱۰ سکه می‌توان زوج مستنکف از پرداخت مهر را زندانی کرد و این ۱۱۰ سکه با توجه به تورم موجود و کاهش ارزش پول مبلغ نسبتا بالایی محسوب می‌شود، از طرفی زوجه می‌تواند در صورتی که زوجه اموال داشته باشد (حتی بیش از ۱۱۰ سکه) آن را توقیف نماید قانون از جهت تأمین حقوق زنان با مشکل خاصی مواجه نیست هر چند که بعضا از جهت فرار از پرداخت دین یعنی مهریه تعیین شده و صدور حکم اعسار زوج گلایه‌هایی می‌شود.

نقطه ضعفی که در این قانون وجود دارد چیست؟

یاقوتی اظهار کرد: شاید نقطه ضعف این قانون قانون زیر بنایی‌تر از صرف قانون و مقررات است لذا نیاز است فرهنگ سازی انجام شده و و عموم مردم به تعیین مهریه‌هایی با مبالغ پایین‌تر و واقعی قانع شوند.

متاسفانه دیدگاهی وجود دارد که  ارزش زنان را به میزان مهریه بالا گره زده! و به نوعی مسابقه تعیین مهر با مبالغ بالاتر درحال جریان است. در این میان تعیین مهر هیچ تناسبی با دارایی و استطاعت مالی و شغل زوج ندارد و اگر این دیدگاه تغییر کند استحکام خانواده نیز بیشتر تضمین خواهد شد.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج شهران



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
معرفی انواع گل ها
معرفی کامل گیاه جارو زینتی  | نکات مهم کاشت گل جارو
 
 
 
در این مقاله میخواهیم به معرفی گیاه جاروی زینتی بپردازیم.
 
با ما همراه باشید.
 
 
 
این گیاه بسیار زیبا ، دارای رنگ های متنوعی است که برای باغ ها ، دشت ها ، کویر ها ، و… بسیار استفاده میشود و کاربرد موثری دارد.
 
.جاروی زینتی گیاهی یکساله میباشد که پس از رشد به شکل های مختلف ، مخصوصا تخم مرغی در می آید
 
.برگ های آن باریک و به صورت خطی و سبز هستند
 
.گل جارو زینتی بعد از تغییر فصل به رنگ قرمز و سپس به رنگ بنفش در می آید
 
.ارتفاع گیاه جارو زینتی به ۱۰۰ سانتی متر نیز میرسد
 
.این گیاه به سرعت رشد میکند و برگ های آن دارای انشعابات زیادی میباشد. همچنین در پاییز گل های کوچکی میدهد
 
.گل جارو در تمام باغچه هایی که دارای خاک غنی باشد ، رشد میکند
 
.این گیاه نقاط گرم و آفتاب را دوست دارد ؛ دقت داشته باشید که آفتاب مستقیم به او برخورد نکند
 
.گیاه جارو علفی را میتوانید هرجایی که خاک دستی وجود دارد نیز بکارید
 
طریقه کشت گل جارو زینتی
بذر جاروی زینتی را در اوایل فروردین در خزانه کاشته و در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت انها را نشاء می کنند. هنگام انتقال بسیار دقت نمایید ، چون بوته این گیاه به شدت کوچک و نازک است و در هر برخورد کوچکی آسیب میبیند و امکان از دست رفتن آن نیز وجود دارد. حتما بوته را به گونه ای دربیاورید که مقداری از خاک کنار ریشه باقی بماند.
 
بهتر میباشد که بذر گل را در گلدان کاشته و پس از اینکه گیاه رشد کرد ، آن را از خاک گلدان در آورده و در جای مدنظر و مناسب بکارید. بذر را در محل اصلی به فاصله ۴۰-۶۰ سانتیمتر کشت نموده و زمان کاشت آن همانطور که گفت شد در اواخر فروردین می باشد.
 
اگر آبیاری و کود این گیاه را به درستی فراهم نمایید ، رشد چشمگیری خواهد داشت و گلدهی گل های زیبای آن شما را متحیر می کند.
 
 
 
کاربرد گیاه جارویی
از گل جارویی برای حاشیه و تقسیم پلات ، باندها و پوشاندن دیوارها و حصارها استفاده می شود. این گیاه را به صورت تکی یا گروه های کوچک و بزرگ در چمن ها، جلوی ساختمان و… می کارند تا مکان مورد نظر شاداب شود و انرژی خوبی را به محیط اطراف منتقل نماید.
 
همچنین می توان از گل جارو در گلدان های بزرگ برای تزیین موقتی بالکن ها و تراس ها استفاده کرد. اگر کنار تپه ها یا راهرو های باغچه با فاصله کم و نزدیک به هم کاشته شوند ، می توان آنها را با قیچی چمن زنی به اشکال مختلف هندسی آرایش داد که به زیبایی باغ می افزاید.
 
جارو زینتی
 
 
این دسته از گیاهان بین مردم خیلی شناخته شده نیست. بوته جارو بسیار زیبا میشود و برای مکان هایی که خلوت است ، بهترین انتخاب می باشد.


:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توئیتی تاکید کرد؛ دولت درخصوص وام ازدواج و بطور کلی تسهیلات تکلیفی درخواست اختیار کلی کرده است.

محمدرضا احمدی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

مقالات بیشتر:تشریفات مجالس شمال تهران

حذف وام ازدواج شیطنت برخی رسانه‌ها است.

دولت درخصوص وام ازدواج و بطورکلی ‎ تسهیلات تکلیفی درخواست اختیار کلی کرده است.

در صورتی که منافع وام گیرندگان خُرد رعایت شود این اختیار موجب نگاه اقتصادی به جای سیاسی به تسهیلات شده و از حجم ابربدهکاران بانکی خواهد کاست.

مقالات دیگر:خانه سالمندان شرق تهران



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سند ازدواج دانشجویی در راستای قانون جوانی جمعیت می‌تواند در حوزه ازدواج‌های دانشجویی مورد اهمیت باشد که در حال حاضر منتظر ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور هستیم.

به گزارش برنا؛ با گوشزد کردن بحران‌های جمعیتی در ایران؛ مسئولان امر در قالب تصویب و اجرای قوانینی کمر همت بستند و با جمع کردن افکار نخبگان و صاحب نظران سعی کردند در قالب، یک سند راهبردی مشکل کاهش جمعیت ایران را حل کنند. در این راستا قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده در مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرای آن توسط رئیس جمهور ابلاغ شد. یکی از موارد مورد تأکید این قانون توجه به موضوع ازدواج بهنگام جوانان؛ خصوصا در دوران دانشجویی است که لازم است در این قالب حمایت‌ها و تشویق‌هایی از سوی دانشگاه برای این قشر انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره اجرای قانون جوانی جمعیت در دانشگاه‌های کشور گفت: طبیعتا ما منتظر ابلاغ قانون و مراحل اجرای آن هستیم که توسط مجلس و دولت تعیین می‌شود.

مقالات بیشتر:تشریفات مجالس غرب تهران

وی با بیان اینکه  براساس ظرفیتی که بر اساس این قانون به وجود می‌آید ما می‌توانیم در مرحله اصلی توسعه ازدواج‌های دانشجویی و تأمین زیرساخت‌های لازم برای تسهیل ازدواج دانشجویی را داشته باشیم، افزود: سند ازدواج دانشگاهیان هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی تصریح کرد: می‌توانیم با استفاده از این سند جهشی را در تسهیل و آسان‌سازی ازدواج در دوران دانشجویی فراهم کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: از همسان گزینی تا موضوع تسهیل مقررات آموزشی، اشتغال و خوابگاه سازی در سند ازدواج دانشجویی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم استفاده از این ظرفیت‌ها اگر در فضای دانشگاهی رونق پیدا کند می‌توانیم اتفاقات خوبی را در این بخش داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی تأکید کرد: منتظر هستیم سند ازدواج دانشجویی توسط رئیس جمهور ابلاغ شود که شاید به زودی این اتفاق بیفتد؛ همچنین ابلاغ سند ازدواج دانشجویی جریان کلان آموزش عالی است و به همه دانشگاه‌های کشور ابلاغ می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
معنی گل ها – هر گل چه پیامی دارد
 
 
سمبل ‌گرایی گل‌ها و اهمیت مفهوم گل ها از آسیا و خاورمیانه نشأت گرفته است. در این مناطق گل‌های مشخصی مانند نیلوفر، مقدس تلقی می‌شده است.
این رویکرد در اثر‌های هنری به‌ جا مانده از آن دوران نیز، منعکس شده است.
مثلا در رابطه با نماد گل ها استفاده از بامبو در هنر چینی نشان‌ دهنده‌ طول‌ عمر و ابدیت است.
معنی گل ها نیز متفاوت است، با ما همراه باشید تا هنگام خرید گلها مناسب ترین گل را انتخاب کنید.
 
اگر هنوز با گلهای شاخه بریده آشنایی ندارید مطلب اسم انواع گل طبیعی شاخه بریده با عکس را مطالعه نمایید.
 
زبان و پیام گلها
زبان گل‌ها در اوایل قرن هجدهم میلادی توسط ماری ورتلی (Mary Wortley) که همسرش سفیر ترکیه بود، وارد انگلستان شد.
به نحوی که تا دوره‌ ویکتوریا، تقریبا هر گلی یک معنی مخصوص به خود را پیدا کرده بود و هر نماد گل ها برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.
به عنوان مثال دسته ‌گل ممکن بود شامل گل‌‌های بابونه باشد که منظور یک زن از ارسال دسته گل بابونه می‌توانست «صبر داشتن» بوده باشد.
 
قطعا با دانستن پیام و معنی گل ها می‌توانید راحت‌تر و با دقت بیشتری گل‌های دلخواه تان را انتخاب کنید و پیام خود را به طرف مقابلتان ارسال کنید.
 
با شناخت نماد گل ها و معنی گل ها برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید از میان نمونه متن کارت پستال های تهیه شده یکی را انتخاب کنید و همراه گل های خود هدیه دهید..
 
ارسال دسته گل طبیعی با متن کارت پستال دلخواه
مفهوم گل های طبیعی به ترتیب حروف الفبا
 
گل آفتابگردان
 
این گل نماد زندگی طولانی و شاد، احترام و افتخار به شخص مقابل و نشان وفاداری نسبت به معشوق است. به همین دلیل آفتابگردان انتخاب مناسبی برای گل مراسم سالگرد ازدواج، جشن تولد و عروسی است و می توانید آن را در کنار گل های دیگر در یک دسته گل استفاده کنید.
 
 
 
 
گل آلسترومریا
این گل زیبا در رنگ های زیادی وجود دارد و مهم ترین پیام آن شادی و نیت خیر است. همچنین رنگ زرد آن به معنی گل آلاله شروع دوباره و دوستی است. اگر می خواهید شخص مقابل تان از نیت خوبتان باخبر شود، دسته گلی از آلاله برای او بفرستید.
 
 
گل آلسترومریا
نماد ثروت، خوشبختی، شانس و دوستی است. رنگ صورتی و قرمزآن نشان گرمی و ابراز محبت نسبت به گیرنده ی گل است و رنگ نارنجی آن به معنای سخت کوشی در راه رسیدن به هدف است. ترکیب آلسترومریای زرد و سفید نشان دهنده ی اهمیت و نگرانی شما نسبت به یک بیمار است.
 
 
 
گل آماریلیس
این گل به طور کلی نماد اعتماد به نفس، قدرت و زیبایی است. رنگ قرمز آن نماد عشق و احساسات قوی و رنگ نارنجی نشان سلامتی و شادی است. ‌آماریلیس سفید هدیه ی مناسبی برای خانم هاست چون مفهوم زنانگی و پاکی را با خودش دارد.
 
همچنین از رنگ صورتی آن می توانید برای نشان دادن محبت به همه ی آدم ها بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت شان استفاده کنید.
 
 
گل آنتوریوم
با گل های قلبی شکلش نماد مهمان نوازی، شادی و فراوانی است. رنگ سفید نشان دهنده ی پاکی و بی گناهی، رنگ قرمز نشان دهنده ی عشق و علاقه و رنگ صورتی نشان دهنده ی عشق مادرانه و اشتیاق است. مفهوم گل های آنتوریم به گونه ای است که می توانید از این گل در میهمانی هایتان و برای تبریک در موقعیت های ارتقای شغلی و فارغ التحصیلی استفاده کنید.
 
 
گل آنمون
مهم ترین پیام آنمون،‌ شکوفایی و پیش بینی مثبت برای آینده است چون این گل در هنگام شب بسته و صبح دوباره باز می شود. پس برای کسی که در شرف ازدواج است یا به تازگی دارای فرزندی شده است، این گل انتخاب خوبی است. همچنین آنمون سفید نماد پاکی و یادبود درگذشتگان و آنمون قرمز و صورتی نماد عشق فراموش شده است.
 
 
گل آدریسی
این گل زیبا با رنگ های متفاوتش، پیام های خاصی با خود دارد. ادریسی بنفش نماد ثروت و فراوانی است، ادریسی صورتی انتخاب مناسبی برای دسته گل ازدواج و نشان دادن احساسات قلبی به طرف مقابل است و ادریسی آبی برای رد کردن درخواست ازدواج استفاده می شود و همچنین نماد پشیمانی و درخواست بخشش است.
 
 
ارکیده
تمام رنگ های ارکیده نماد عشق و زیبایی اند اما هر رنگ آن معنای خاصی هم دارد. ارکیده ی قرمز نماد عشق، ارکیده ی سفید نشان فروتنی، ارکیده ی بنفش نماد تحسین، احترام و وفاداری و ارکیده ی زرد نماد شادی و شروع دوباره است.
 
پس اگر به دنبال آشتی و از سرگرفتن رابطه تان هستید، می توانید از ترکیب ارکیده ی زرد و قرمز در میان گل هایتان استفاده کنید.
 
 
استاتیس
این گل به طور کلی نماد خاطرات، یادبود و موفقیت است و در کنار گل های دیگر به عنوان مکمل استفاده می شود. پیامی که این گل به همراه دارد، با توجه به مناسبت و دیگر گل های استفاده شده، متقاوت خواهد بود.
 
می توانید از استاتیس در دسته گل های جشن تولد، میهمانی های دوستانه یا مراسم فارغ التحصیلی استفاده کنید.
 
 
گل پرنده بهشتی
معنی گل های استرلیتزیا شادی و وفاداری است و دو رنگ متضاد این گل پیام اشتیاق و انرژی را به همراه دارد. می توانید از این گل برای ابراز هیجان و داشتن آرزوهای خوب برای شخص مقابل استفاده کنید.
 
 
 
گل پیونی
گل پیونی نماد افتخار، ثروت و عشق رمانتیک است. پیونی صورتی رمانتیک ترین رنگ آن است و برای دسته گل عروس و تزیین میزهای عروسی بسیار مناسب است.
 
پیونی سفید یا صورتی کم رنگ به معنای شرمندگی و پشیمانی است و رنگ قرمز پررنگ پیام آور افتخار، احترام زیاد و ثروت است.
 
 
گل داوودی
این گل نماد مثبت بینی، شادی و زندگی طولانی است. رنگ سفید آن نماد وفاداری به معشوق و نماد غم و اندوه در فرهنگ ایرانی، رنگ قرمز نماد عشق و رنگ زرد آن نماد عشق یک طرفه است.
 
 
گل رز
از این گل از دیرباز برای ابراز عشق استفاده شده و هر رنگ آن معنای خاص خودش را دارد؛ گل رز قرمز نماد عشق و احساسات زیاد است؛ رز سفید نماد پاکی و شروع تازه، رز سیاه نماد اندوه، رز زرد نماد دوستی و شروع دوباره و رز صورتی نشان قدردانی و شادی است. غنچه ی رز هم نشان جوانی و زیبایی است.
 
 
 
 
گل ژربرا
این گل نماد شادی، پاکی و مثبت نگری است. می توانید از این گل برای نشان دادن وفاداری تان به شخص مقابل استفاده کنید یا آن را به کسی هدیه کنید که در حال شروع تغییر بزرگی در زندگی اش است. رنگ صورتی این گل نماد تحسین است.
 
 
گل سنبل
مفهوم گل سنبل بنفش، بخشش و ابراز تاسف است پس اگر اشتباهی کرده اید و قصد ابراز پشیمانی را دارید از سنبل بنفش استفاده کنید. سنبل سفید نماد دوست داشتنی بودن و سنبل زرد نماد حسادت است.
 
 
گل شب‌بو
نماد گل شب بو، زندگی طولانی همراه با شادی و رضایت است. شب بوی سفید گل مناسبی برای تزیین مراسم عروسی است. شب بوی بنفش نماد شادی است و می توانید از این گل برای مناسبت های مهم زندگی مانند خرید منزل جدید یا به دنیا آمدن فرزند استفاده کنید.
 
 
گل فریزیا
مفهوم گل رنگارنگ و معطر، پاکی و بی گناهی است. یک دسته گل رنگارنگ فریزیا به معنای دوستی و اعتماد است و می توانید آن را به دوستان، همکاران و اعضای خانواده هدیه دهید.
 
 
گل لاله
مفهوم گل های لاله در هر رنگ متفاوت است. لاله قرمز نماد عشق و رنگ صورتی آن نماد درک متقابل است. هم چنین لاله ی بنفش پیام آور قدرت، فراوانی و خوشبختی، لاله زرد نماد شادی و عشق یک طرفه و لاله سفید نماد بخشش است. این گل همیشه پیام آور شادی بوده است.
 
 
لیسیانتوس
معنی گل های لیسیانتوس، براز تشکر و قدردانی است. برای دسته گل عروس یا تبریک سالگرد ازدواج می توانید از لیسیانتوس استفاده کنید چون این گل نماد زندگی طولانی دونفر با یکدیگر است.
 
لیسیانتوس صورتی هدیه ای مناسب برای مادری است که تازه نوزادی را به دنیا آورده است.
 
لیسیانتوس قرمز نماد عشق و احساسات، لیسیانتوس زرد نماد شادی و انرژی مثبت و رنگ بنفش آن نماد وفاداری و محبت است. اگر شخصی را دوست دارید، حتما در دسته گل خود از لیسیانتوس بنفش استفاده کنید.
 
 
گل لیلیوم
این گل زیبا نماد پاکی، زیبایی و اعتماد است. لیلیوم سفید نماد فروتنی و نجابت، لیلیوم نارنجی نماد افتخار و اشتیاق و لیلیوم زرد نماد خوشنودی، سلامتی و بهبودی است. اگر به مراسم عروسی می روید، در دسته گل خود از گل لیلیوم صورتی استفاده کنید چون رنگ صورتی آن نماد خوشبختی است.
 
 
 
مریم
گل مریم
این گل معطر و زیبا نماد نجابت، پاکی و صداقت در عشق است و اگر آن را به معشوق خود هدیه دهید، به این معناست که به پاکی و نجابت او ایمان دارید.
 
 
 
میخک
گل میخک
مفهوم گل میخک پیام آور دوستی، افتخار و زیبایی می باشد و رنگ های مختلف آن معنی متفاوتی دارند. میخک صورتی نماد راستگویی و عشق مادرانه و میخک قرمز نماد عشق و تحسین است. میخک بنفش رر فرهنگ معنی گل ها به معنای غیرقابل پیش بینی بودن است و میخک سفید به معنای خوش شانسی، پاکی و عشق خالص است.
 
 
نرگس
گل نرگس
این گل در فرهنگ های مختلف تاریخ طولانی داشته است و برای همین می توانیم از آن برای موقعیت های مختلف استفاده کنیم. معنی گل های نرگس تحسین، شجاعت، امید، تولدی دوباره و زندگی طولانی و نماد عشق یک طرفه هم هست.
 
 
هم چنین می توانید از این گل برای همدردی یا عذرخواهی استفاده کنید. در افسانه ها می گویند اگر یک شاخه نرگس بخرید، بدشانسی می آورید اما یک دسته گل نرگس با خودش خوش شانسی، شادی و خوشبختی می آورد.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش خبرنگار بازار، رئیس کارخانه شیشه همدان پیرامون طرح توسعه این کارخانه با بیان اینکه طرح اجرا شده بسیار بزرگ و در کشور منحصر به فرد است، اظهار کرد: طرح توسعه کارخانه شیشه فرصتی برای صادرات به عراق فراهم می‌کند.

مقالات بیشتر:شیشه بری تهران

خسرو فخیم هاشمی با بیان اینکه این طرح، پیوست های زیست محیطی هم دارد، عنوان کرد: می خواهیم با سه خط در دهه فجر این طرح را افتتاح کنیم اما این مهم در صورتی ممکن است که مشکلاتمان برطرف شود.

وی با بیان اینکه در شرکت شیشه همدان تعداد ۴۵ هزار سهام دار وجود دارد، اظهار کرد: این طرح ۲۰۰ اشتغال جدید ایجاد می کند.

مقالات دیگر:آسایشگاه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

گل فروشی قیطریه

تاریخچه گل نرگس نشان می‌دهد که از دیرباز در بین مردم سراسر جهان محبوب و شناخته شده بوده است. بسته به نوع گونه آن، گلهایش می‌تواند به صورت تنها و یا دسته‌ای بر روی یک ساقه باشد.

 

به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سيما، نرگس دسته‌ای از ۵۰ گیاه مختلف پیاز دار، که از اروپا تا آفریقای شمالی می‌روید را شامل می‎‌شود. انواع گل نرگس امروزه در سراسر دنیا کشت می‌شود.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

به طور کلی، گل‌های آن شبیه به یک ساز ترومپت و یا یک فنجان است که با ۶ گلبرگ در اطراف خود، تزیین شده است. نرگس رنگ‌های مختلفی دارد؛ مثل سفید، زرد، نارنجی، صورتی و این روز‌ها هم رنگ‌های جدیدتر که با اصلاح نژاد صورت گرفته است. اکثر گل‌های نرگس عطر زیادی دارند، اما گاهی اوقات برخی گونه‌ها بوی کمی هم دارند. گل‌های او در اواخر زمستان شکوفه می‌دهند. برگ‌های سبز رنگ او، مانند یک بند نازک و ظریف دور گلبرگ‌ها را احاطه کرده و شکل و شمایل مرتب‌تری به آن‌ها داده است.

 

نام رایج: نرگس

نوع: پیاز دار

قد گل: ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر

محوطه مورد نیاز برای کاشت گل نرگس: ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر

زمان گلدهی: از اوایل آذر تا اواسط اردیبهشت

رنگ شکوفه: زرد

میزان نور مورد نیاز: نور کامل آفتاب تا کمی سایه

میزان آب مورد نیاز: متوسط

دشواری نگهداری: کم

نوع گل: برجسته و جلوه دار

 

تاریخچه گل نرگس

افسانه‌های یونانی

نام لاتین نرگس، Narcissus، از یک باور قدیمی یونانی گرفته شده است. در این افسانه گفته شده که یک حوری زیبا به نام “اکو”، عاشق یک جوان یونانی به نام “Narcissus” شده بود. اما او به اکو گفت که برود و او را تنها بگذارد. اکو با قلبی شکسته او را ترک کرد و با یادی از آن جوان زیبا به زندگی خود ادامه داد. وقتی این ماجرا به گوش Nemesis، الهه‌ی انتقام گیری در یونان باستان رسید نارسیسس را فریب داد و به داخل یک استخر بزرگ انداخت.

 

همانطور که گفتیم، نارسیسس جوانی رعنا، زیبا و خودشیفته بود. وقتی انعکاس تصویر خودش را در آب استخر دید، خم شد تا بتواند واضح‌تر چهره خود را ببیند و بیشتر لذت ببرد! اما غافل از اینکه همه این‌ها توطئه بود تا به داخل آب بیفتد و انتقام اکو از او گرفته شود. وقتی به داخل آب افتاد و غرق شد، نمسیس (الهه انتقام)، او را به یک گل نرگس تبدیل کرد.

 

موقعیت نرگس در اروپا

تاریخچه گل نرگس نشان می‌دهد که انواع مختلفی از این گل در اروپا و آفریقای شمالی کشف شده است. از اطراف دریا تا علفزار و کوهپایه‌ها، از جنگل‌ها تا صخره‌ها و صحراها! در همه جا نرگس زیبا قابل رشد و زندگی کردن است. بیشترین تنوع نرگس، در اسپانیا مشاهده شده است. اما سایر کشور‌ها هم مثل مراکش، پرتغال، فرانسه و ایتالیا هم انواع زیادی از نرگس را در طبیعت خود دارند. برای نخستین بار، نرگس در حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به باغچه‌ها آورده شد. گیاه شناس و فیلسوف یونانی ثئوفراستوس، انواع مختلفی از نخستین نرگس‌ها را در کتاب ۹ جلدی خود به نام ” اطلاعاتی در مورد گیاهان” به چاپ رسانده است. نرگس توسط رومی‌ها به انگلیس آورده شد. انگلیسی‌ها در آغاز تصور می‌کردند که شیپور گل آن شفا بخش است، اما بعد‌ها مشخص شد که نه تنها شفا بخش نیست، بلکه باعث ایجاد التهابات پوستی می‎شود.

 

طبقه بندی و کاشت نرگس در قرن نوزدهم

تا قرن نوزدهم، اطلاعاتی در مورد طبقه بندی انواع مختلف گل نرگس به طور جدی در دسترس نبود. اگرچه امروزه انواع مختلف این گل شناسایی شده اند و نام مخصوص به خود را دارند، اما در بین مردم انواع مختلف هم به همان نام نرگس شناخته می‌شوند. نرگسی که بیشتر در دسترس است، شیپوری زرد رنگ همراه با گلبرگ‌های متراکم دارد.

به دلیل محبوبیت این گل، انواع مختلفی از آن کاشته شده و با کمک پیشرفت علم گیاهان، با دستکاری‌های کوچکی رنگ‌ها و شکل‌های جدیدی برای او خلق شده است. گلبرگ نرگس‌های کلاسیک و اصیل زرد رنگ هستند، اما این روز‌ها می‌توانیم گلبرگ نارنجی، سبز، قرمز و یا مخلوطی از این رنگ‌ها را هم پیدا کنیم. شیپور این گل هم در رنگ‌های مختلفی مثل زرد، سفید، صورتی، نارنجی، قرمز و یا سبز هم کاشته شده است.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

کاشت نرگس در خانه

برخلاف لاله، پس از کاشت گل نرگس هر سال به گل دادن خود ادامه می‌دهد و محدود به همان سال کاشته شدنش نیست. بهترین مکان برای آن‌ها باغچه، حاشیه دیوار، باغچه‌هایی با گیاهان وحشی، و در جنگل‌ها در کنار درختچه‌ها یا درخت‌های انبوه و حجیم است. کاشتن تعداد زیادی از آن‌ها در کنار هم نه تنها مشکلی برای رشد ایجاد نمی‌کند بلکه باعث بهبود فرایند رشد آن‌ها می‌شود. پس بهتر است حداقل ۶ پیاز نرگس در یک محوطه بکارید. پیاز نرگس به خوبی با سایر گل‌های بهاری همراه و آمیخته می‌شود.

 

روش کاشت

گل زرد و طلایی نرگس، نماد فوق العاده‌ای برای آمدن فصل بهار است. اما آیا می‌دانید که چگونه و در چه زمانی باید آن‌ها را بکارید؟ اگر دوست دارید تا در مورد روش کاشت گل نرگس، نگهداری و مراقبت‌های بعد از گلدهی نرگس بیشتر بدانید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

نرگس یک گل چندساله مقاوم است که در اکثر مناطق آب و هوایی – به جز مناطق بسیار گرم و مرطوب- به خوبی رشد می‌کند. او کاشت پاییز است؛ پس نرگس زیبا را در فصل پاییز بکارید و در اواخر زمستان تا اوایل بهار منتظر گل‌های خوش رنگ او باشید.

 

نرگس‌های اصلی و قدیمی، زرد و سفید هستند، با شش گلبرگ که دور یک شیپور ترومپتی شکل را احاطه کرده اند. اما این روز‌ها به لطف پیشرفت علم کشاورزی و کاشت گل‌ها، شاهد رنگ‌های متفاوتی از نرگس هستیم. روی یک ساقه نرگس، ممکن است ۱ تا ۲۰ گل رشد کند. هر چه تعداد گل‌ها بیشتر باشد، وزن ساقه بیشتر شده و ممکن است به سمت پایین خم شود. نرگس برای کاشته شدن بین درختچه‌ها و یا باغچه‌های باریک عالی است. همچنین یک باغ پر از گیاه و یا یک بیشه بزرگ هم می‌تواند به خانه‌ای برای این گل‌های بی نظیر تبدیل شود. خیلی از باغبان‌ها پایز‌های نرگس را در تعداد بالا در باغ خود می‌کارند، به نظر شما چند نرگس در کنار هم؟ ۱۰۰؟! خیر. بلکه کاشت هزاران نرگس در کنار هم برای آن‌ها خوش‌آیندتر است!

 

زمان مناسب کاشت

بهترین زمان کاشت گل نرگس در پاییز، و حدود ۴-۲ هفته قبل از سرد شدن زمین است.

انتخاب مکان مناسب کاشت

برای تکثیر گل نرگس جایی را انتخاب کنید که نور کامل یا حداقل جزیی خورشید را دریافت کند. بهترین شرایط برای رشد نرگس، زمانی است که او از نور کامل و کافی خورشید در آغاز بهار بهره ببرد.

اکثر نرگس‌ها می‌توانند در هر خاکی رشد کنند. اما بهترین خاک برای آن‌ها، خاک حاصل خیز همراه با زه کشی مناسب است. در فصول رشد، خاک را مرطوب نگه دارید. خیس بودن بیش از حد خاک بلافاصله باعث از بین رفتن ریشه نرگس می‌شود، پس از مناسب بودن زه کشی و کافی بودن میزان آب اطمینان حاصل کنید.

بسیاری از گونه‌های رایج نرگس، خاک خنثی را به خاک اسیدی ترجیح می‌دهند. اما بعضی هم هستند که در خاک بازی بهتر رشد می‌کنند. برای اینکه بدانید چه درجه‌ای از اسیدی بودن خاک برای نرگس شما مطلوب است، قبل از کاشت گل نرکس باید گونه نرگس خود را بشناسید و سپس برای انتخاب کود مناسب تصمیم بگیرید.

 

جمع بندی (کاشت زبان ساده)

این گل به راحتی در خاکی با رطوبت متعادل و با زه کشی مناسب، و در نور زیاد و یا کم خورشید رشد می‌کند. بهترین خاک برای نرگس، خاک‌های مخصوص گلدان است.

در فصول رشد، باید خاک را مرطوب نگه دارید. پیاز این گل را باید تقریبا در اوایل (نهایتا تا اواسط) پاییز بکارید.

 

برای کاشت گل نرگس عمق خاک و گلدان، به اندازه پیاز گل بستگی دارد. به هر پیاز باید حداکثر در عمقی سه برابر بزرگ‌تر از اندازه خودش کاشته شود و روی آن هم حداقل به همین مقدار خاک ریخته شود. اگر می‌خواهید چند پیاز را در کنار هم بکارید، بسته به اندازه هر کدام، حدودا به اندازه ۴ تا ۱۰ پیاز بین آن‌ها فاصله بگذارید.

به این ترتیب باید پیاز‌های درشت‌تر را دورتر از پیاز‌های کوچک بکارید تا فضای کافی برای رشد همه آن‌ها وجود داشته باشد.

 

اگرچه در ابتدا این فضای خالی بین پیاز‌ها خیلی جلب توجه خواهد کرد، اما به مرور زمان این فضای خالی توسط گل‌ها پر خواهد شد.

شاید نیاز باشد اینجا یک فرمول کلی ارائه کنیم تا بهتر این اندازه‌ها را درک کنید: “برای کاشت گل نرگس هر پیاز را در عمقی مساوی با ۶-۳ برابر اندازه خود، و در فاصله‌ی ۴-۸ برابر اندازه خود با سایر پیاز‌ها بکارید. ”

 

تکثیرانواع گل نرگس

برای تکثیر گل نرگس یک پیاز مناسب انتخاب کنید. پیاز خوب، نباید خشک شده باشد؛ و در ضمن، هر چه بزرگ‌تر بهتر!

پیاز را در عمق یک و نیم تا ۵ برابری قد خودش بکارید. در فصل زمستان هم چک کنید تا حداقل ۹۰ سانتی متر خاک روی پیاز را پوشانده باشد.

نرگس شلوغی باغچه را تحمل می‌کند. اما برای جلوگیری از وقوع چنین وضعیتی، بهتر است آن‌ها را در فاصله ۱۰ سانتی متری از هم بکارید.‌

می‌توانید کمی کود مناسب برای پیاز گل‌ها، در حفره‌ای که برای کاشت پیاز حفر کرده اید بریزید.

در برابر وسوسه باز کردن و یا کندن غنچه‌های نرگس و لاله در اوایل پاییز مقاومت کنید! ممکن است شما با کندن برگی که غنچه را احاطه کرده است کمی زودتر شاهد گل‌ها باشید، اما به گیاه آسیب زده اید. آن برگ‌ها مانند پوششی هستند که از گلبرگ‌ها در برابر باد و سرمای باقی مانده از هوای زمستان مراقبت می‌کنند.

نرگس حاوی ماده‌ای به نام اگزالیک اسید است. این ماده برای اکثر حیوانات خانگی جونده بدطعم و آزار دهنده است. به همین دلیل بهتر است دور مکان کاشت گل نرگس را با صدف‌های محکم و بزرگ، و یا بازدارنده‌های مخصوص حیوانات خانگی بپوشانید.

 

پس از شکوفه دادن

بعد از این که گل‌ها در بهار شکوفه دادند، ممکن است بخش بالایی بعضی از ساقه‌ها از بین برود. در حقیقت، این برای جلوگیری از تغییر و نابودی دانه‌های گیاه صورت می‌گیرد. اگر برگ‌های این ساقه زرد شد، حتما آن‌ها را جدا کنید. این گل‌ها معمولا به سمت نور خورشید رشد می‌کنند و خودشان آفتاب را شناسایی و جذب می‌کنند، پس باید از آن‌ها انتظار رشد در هر نقطه از باغچه را داشت. این گل می‌تواند تا سال‌ها با قدرت و زیبایی همیشگی خود رشد کند و باغچه شما را زیباتر کند. ولی اگر با گذشت زمان، تعداد و یا کیفیت آن‌ها کاهش پیدا کرد، می‌توانید یک برگ مرده از گیاه را جدا کنید و مجددا در خاک بکارید.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

چگونه از نرگس کاشته شده در خاک یا گلدان نگهداری کنیم؟

اگر پیاز گل رشد خوبی نداشت، به آن یک کود مناسب با نیتروژن کم و پتاسیم بالا اضافه کنید.

به آن‌ها در هوای خشک بهار آب کافی بدهید. کم آبی باعث از بین رفتن جوانه و غنچه گیاه می‌شود.

برای مرتب کردن باغچه، گل‌های پژمرده را جدا کنید. ولی اجازه بدهید ساقه برای حداقل ۶ هفته باقی بماند. ممکن است نرگس تازه‌ای رشد کند.

حواستان به گل‌ها باشد، اگر بیش از حد متراکم شدند و یا ساقه در حال خم شدن بود، با دست آن‌ها را مرتب کنید و دقت کنید که مانع رشد هم نشوند.

بعد از تمام گلدهی در فصل بهار، اجازه بدهید آنقدر رشد کنند تا خودشان بمیرند. آن‌ها را زودتر نبرید و جدا نکنید. گیاه نیاز دارد تا با رشد بیشتر، انرژی را برای سال بعد در پیاز خود ذخیره کند و بعد از بین برود.

برای از بین بردن گیاهان مرده، آن‌ها را از پایین‌ترین بخش ببرید و یا به آرامی با چرخاندن از خاک بیرون بکشید.

وقتی که رشد تمام شد و گیاهان هم به خواب زمستانی رفتند، برای تقویت خاک به آن کود استخوانی اضافه کنید.

 

آفات و بیماری

آفت و یا بیماری خاصی نرگس را تهدید نمی‌کند. اگر خاک و شرایط مناسب را برای او فراهم کنید، تقریبا هیچ دردسری از لحاظ بیماری و حشرات موذی برای شما نخواهد داشت. اگر خاک او به خوبی زه کشی نشده باشد، ریشه نرگس فاسد شده و از بین خواهد رفت. در شرایط خاص و در صورت عدم فراهم بودن ایده آل‌های گیاه، ممکن است آفاتی مثل پروانه، کرم، تخم عنکبوت و حلزون ظهور پیدا کند. ممکن است پوسیدگی، کپک و ویروس هم به ریشه این گل حمله کند. گاهی هم ممکن است که برگ‌های گیاه زرد شود. البته همانطور که گفتیم این مشکلات بسیار نادر است و اگر شرایط را برای او فراهم کردید، نیازی نیست نگران حضور افات باشید.

 

سمی بودن

به طور کلی نرگس برای حیوانات و حشرات جونده خوش طعم و مطبوع نیست. پس از این نظر خطر خاصی او را تهدید نمی‌کند.

نرگس برای حیوانات خانگی سمی است. پس مطمئن شوید که حیوان خانگی شما خیلی اطراف نرگس نچرخد!

 

انواع گل نرگس

اگر شما میخواستید یک گل جدید خلق کنید، به سراغ چه ویژگی‌هایی می‌رفتید؟ قطعا با یک لیست طولانی از ویژگی‌های یک گل ایده‌آل روبرو می‌شدید. آن گل باید در عین زیبا و مقاوم بودن، نگهداری ساده‌ای داشته باشد. احتمالا تلاش می‌کردید تا عمر سالیانه او را افزایش دهید و مقاومت او را در هر شرایطی بالا ببرید. اگر او را نسبت به حشرات و بیماری‌ها و آفات هم مقاوم می‌کردید که عالی می‌شد! خبر خوب این است که این گل وجود دارد. این گل رویایی گلی نیست جز، انواع گل نرگس!

 

انواع گونه‌ها

امروزنه انواع گل نرگس را در سراسر دنیا می‌توان یافت، اما حدودا ۱۰ دسته اصلی برای گل نرگس وجود دارد. یکی از جالب‌ترین آن دسته‌ها، به نرگس “آلفرد پادشاه” معروف است. این نوع نرگس، از یک شیپور ترومپتی شکل تشکیل شده است؛ قد این شیپور مرکزی می‌تواند برابر یا بلندتر از گلبرگ‌های گیاه باشد. در این نوع، روی هر ساقه فقط یک نرگس رشد می‌کند.

این نرگس زیبای پادشاهی، در فصل بهار می‌تواند از ۴ تا حدود ۶ متر رشد کند! هر گل از این نوع نرگس، کاملا قائم و عمودی، با گلبرگ‌های زردی است که کمی پیچ و تاب خورده اند و در کنار هم، یک ترومپت زرد رنگ ساخته اند. این گل در اواخر زمستان شکوفه می‌دهد.

 

تاریخ نرگس با آلفرد پادشاه

او برای نخستین بار، در اواخر قرن نوزدهم در انگلستان توسط مردی به نام “جان کندال” کاشته شد. سپس در سال ۱۸۹۹ به جهان معرفی شد و خیلی زود با همان رنگ کلاسیک و رایج زرد در بین مردم محبوب شد. او سال‌ها به همان شکل ماند و تغییری نداشت. تا این که در دهه ۱۹۵۰، نرگس‌های زرد رنگ جدیدی به بازار آمدند که هم گل‌های بزرگ‌تری داشتند و هم دوام و مقاومت بیشتری. ولی از همان سال‌ها (۱۹۵۰) تا کنون، کاشتن پیاز گل خاص و بزرگ “نرگس آلفرد پادشاه” کاهش یافت.

به طوری که این روز‌ها این گل اصلا در دسترس نیست، به جز تعداد بسیار محدودی از گل‌فروشان حرفه‌ای که برای جلوگیری از نابودی پیاز این گل تلاش می‌کنند. اما به افتخار پادشاه آلفرد، این نام هنوز زنده است و استفاده می‌شود.

 

بسیاری از نرگس‌هایی که امروزه به نام نرگس پادشاه آلفرد فروخته می‌شوند، در اصل یک پادشاه آلفرد واقعی نیستند. اما به دلیل گل بزرگ‌تر و زردتر خود و طبق یک قرار نانوشته، آن‌ها را هم به همان نام ارائه می‌کنند. البته بهتر است آن‌ها را نوع خاص و یا پیشرفت کرده نرگس آلفرد پادشاه بنامیم.

 

۱۰ گونه معروف گل نرگس

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۱ – نرگس شهلا (Trumpet Daffodils)

این نوع نرگس، یکی از کلاسیک‌ترین گل‌هاست. نرگس ترومپتی، بهترین نوع نرگس برای سنگفرش کردن باغچه است. هر شاخه‌ی آن، شامل یک گل بزرگ و جذاب زردرنگ است. معمولا برگ آن‌ها سبز-خاکستری است و حدودا ۳-۲ سانتی متر است. اگر شیپور گل نرگسی بلندتر از گلبرگ‌های آن بود، در این دسته قرار می‌گیرد.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

 

۲ – نرگس شیپور بزرگ (Large Cupped Daffodils)

این نوع نرگس، مقاوم‌ترین نرگس موجود است و تقریبا برای هر منظوری مناسب است. مثل سنگفرش کردن باغچه، چیدن، دسته گل، تزیین ماشین عروس و …. او تنوع رنگی بالایی هم دارد: سفید، تمام درجات رنگ زرد، نارنجی، قرمز و صورتی. هر شاخه آن یک گل نرگس دارد.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۳ – نرگس پرپر (Double Daffodils)

به جای یک شیپور، مرکز این نرگس از گلبرگ‌های خودش تشکیل شده است و به همین دلیل کمی شبیه به گل رز است. هر ساقه از این گل، می‌تواند حدود ۲۰ نرگس روی خود داشته باشد. به همین دلیل برای سنگفرش کردن باغچه و یا چیدن بسیار مناسب است.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۴ – نرگس وحشی (Jonquilla Daffodils)

این نوع نرگس، عاشق آفتاب سوزان تابستان است. به همین دلیل برای شهر‌های گرم کشورمان بسیار مناسب است. پیاز این گل به خوبی با محیط تطابق پیدا می‌کند و نرگس‌های خوش رنگ و متفاوتی را به وجود می‌آورد. روی هر ساقه‌ی ظریف سبزرنگ او، چندین نرگس خوش بوی کوچک رشد می‌کند.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

 

۵ – نرگس مینیاتوری (Miniature daffodils)

این گل، ترکیبی از انواع مختلف نرگس‌های کوچک است که با هم تا حدود ۱۵ سانتی متر رشد می‌کنند. او برای باغچه‌های سنگی، فاصله بین ریشه درختان و تحریک رشد گیاهان باغچه مناسب است. اگر بالکنی با نورگیر خوب دارید، می‌توانید این نوع نرگس را در یک گلدان مناسب بکارید، البته باید در زمستان او را از یخ زدن محافظت کنید. پیاز‌های متفاوتی برای این گل وجود دارد، که هر کدام بیش از دو ساقه نرگس ایجاد می‌کند.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۶ – نرگس شاعری (Poeticus Daffodils)

این گل‌های درخشان، گلبرگ‌های سفید دارند و یک نوار باریک قرمز، نوک شیپور میانی آن‌ها را تزیین کرده است. کمی بوی تندی دارند و یکی از مقاوم‌ترین انواع نرگس‌ها هستند. برای مناطق سردتر مناسب اند و به خوبی در باغچه رشد می‌کنند. آن‌ها برای دسته گل فوق العاده هستند.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۷ – نرگس شیپور کوچک (Small cupped Daffodils)

رنگ زیبای این نرگس، او را به یک گل متفاوت و خاص تبدیل کرده است. عمر طولانی دارد و می‌تواند سال‌ها به گل دادن خود ادامه بدهد. آن‌ها برای تزیین باغچه بسیار مناسب اند و ترکیب رنگ زیبایی را با سایر گل‌های بهاری ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانید آن‌ها را به صورت شاخه‌ای و در گلدان و دسته گل خود داشته باشید. هر ساقه از این نرگس، یک گل را پرورش می‌دهد. قد شیپور آن از قد سایر گلبرگ‌ها کوتاه‌تر است.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۸ – نرگس تاج شکافته (Split corona Daffodils)

این نرگس، ظاهری عجیب دارد و به سایر انواع نرگس‌ها شبیه نیست. شیپور میانی تا وسط دارای شکافتگی است و برخلاف سایر نرگس‌ها که شیپوری بسته دارند، این شیپور ظاهری باز و آزاد دارد. به همین دلیل اکثر آن‌ها بیشتر اینکه شبیه نرگس‌ها باشند، به گل ختمی شبیه اند. این گل بسیار خیره کننده است و با رنگ‌های زیبای خود، می‌تواند ظاهر متفاوتی به باغچه شما بدهد.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۹ – نرگس تازتا (Tazetta Daffodils)

نرگس تازتا در هر ساقه خود، تعداد زیادی گل کوچک دارد. عطر این نرگس شیرین و دلنشین است. آن‌ها می‌توانند چندین سال بدون کاهش تعداد و کیفیت نرگس‌های زیبا به شما هدیه دهند. مثل تمام انواع نرگس برای تزیین باغچه مناسب اند و حتی می‌توانید آن‌ها را به صورت شاخه‌ای خریداری کنید.

 

قالیشویی نارمک

۱۰ – نرگس سه گانه (Triandrus Daffodils)

هر ساقه از این نرگس، حداقل دو گل زیبا دارد که به زیبایی به هم گره خورده اند و کمی شبیه گل فوشیا (گوشواره ای) هستند. گلبرگ‌های بیرونی به سمت پایین تا شده اند و ظاهر زیبایی به آن داده اند. نرگس سه گانه بویی خوش و میوه مانند دارد. او برای باغچه، بریدن، دسته گل و سنگفرش کردن بسیار مناسب است.تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

گل فروشی قیطریه

تاریخچه گل نرگس نشان می‌دهد که از دیرباز در بین مردم سراسر جهان محبوب و شناخته شده بوده است. بسته به نوع گونه آن، گلهایش می‌تواند به صورت تنها و یا دسته‌ای بر روی یک ساقه باشد.

 

به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سيما، نرگس دسته‌ای از ۵۰ گیاه مختلف پیاز دار، که از اروپا تا آفریقای شمالی می‌روید را شامل می‎‌شود. انواع گل نرگس امروزه در سراسر دنیا کشت می‌شود.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

به طور کلی، گل‌های آن شبیه به یک ساز ترومپت و یا یک فنجان است که با ۶ گلبرگ در اطراف خود، تزیین شده است. نرگس رنگ‌های مختلفی دارد؛ مثل سفید، زرد، نارنجی، صورتی و این روز‌ها هم رنگ‌های جدیدتر که با اصلاح نژاد صورت گرفته است. اکثر گل‌های نرگس عطر زیادی دارند، اما گاهی اوقات برخی گونه‌ها بوی کمی هم دارند. گل‌های او در اواخر زمستان شکوفه می‌دهند. برگ‌های سبز رنگ او، مانند یک بند نازک و ظریف دور گلبرگ‌ها را احاطه کرده و شکل و شمایل مرتب‌تری به آن‌ها داده است.

 

نام رایج: نرگس

نوع: پیاز دار

قد گل: ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر

محوطه مورد نیاز برای کاشت گل نرگس: ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر

زمان گلدهی: از اوایل آذر تا اواسط اردیبهشت

رنگ شکوفه: زرد

میزان نور مورد نیاز: نور کامل آفتاب تا کمی سایه

میزان آب مورد نیاز: متوسط

دشواری نگهداری: کم

نوع گل: برجسته و جلوه دار

 

تاریخچه گل نرگس

افسانه‌های یونانی

نام لاتین نرگس، Narcissus، از یک باور قدیمی یونانی گرفته شده است. در این افسانه گفته شده که یک حوری زیبا به نام “اکو”، عاشق یک جوان یونانی به نام “Narcissus” شده بود. اما او به اکو گفت که برود و او را تنها بگذارد. اکو با قلبی شکسته او را ترک کرد و با یادی از آن جوان زیبا به زندگی خود ادامه داد. وقتی این ماجرا به گوش Nemesis، الهه‌ی انتقام گیری در یونان باستان رسید نارسیسس را فریب داد و به داخل یک استخر بزرگ انداخت.

 

همانطور که گفتیم، نارسیسس جوانی رعنا، زیبا و خودشیفته بود. وقتی انعکاس تصویر خودش را در آب استخر دید، خم شد تا بتواند واضح‌تر چهره خود را ببیند و بیشتر لذت ببرد! اما غافل از اینکه همه این‌ها توطئه بود تا به داخل آب بیفتد و انتقام اکو از او گرفته شود. وقتی به داخل آب افتاد و غرق شد، نمسیس (الهه انتقام)، او را به یک گل نرگس تبدیل کرد.

 

موقعیت نرگس در اروپا

تاریخچه گل نرگس نشان می‌دهد که انواع مختلفی از این گل در اروپا و آفریقای شمالی کشف شده است. از اطراف دریا تا علفزار و کوهپایه‌ها، از جنگل‌ها تا صخره‌ها و صحراها! در همه جا نرگس زیبا قابل رشد و زندگی کردن است. بیشترین تنوع نرگس، در اسپانیا مشاهده شده است. اما سایر کشور‌ها هم مثل مراکش، پرتغال، فرانسه و ایتالیا هم انواع زیادی از نرگس را در طبیعت خود دارند. برای نخستین بار، نرگس در حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به باغچه‌ها آورده شد. گیاه شناس و فیلسوف یونانی ثئوفراستوس، انواع مختلفی از نخستین نرگس‌ها را در کتاب ۹ جلدی خود به نام ” اطلاعاتی در مورد گیاهان” به چاپ رسانده است. نرگس توسط رومی‌ها به انگلیس آورده شد. انگلیسی‌ها در آغاز تصور می‌کردند که شیپور گل آن شفا بخش است، اما بعد‌ها مشخص شد که نه تنها شفا بخش نیست، بلکه باعث ایجاد التهابات پوستی می‎شود.

 

طبقه بندی و کاشت نرگس در قرن نوزدهم

تا قرن نوزدهم، اطلاعاتی در مورد طبقه بندی انواع مختلف گل نرگس به طور جدی در دسترس نبود. اگرچه امروزه انواع مختلف این گل شناسایی شده اند و نام مخصوص به خود را دارند، اما در بین مردم انواع مختلف هم به همان نام نرگس شناخته می‌شوند. نرگسی که بیشتر در دسترس است، شیپوری زرد رنگ همراه با گلبرگ‌های متراکم دارد.

به دلیل محبوبیت این گل، انواع مختلفی از آن کاشته شده و با کمک پیشرفت علم گیاهان، با دستکاری‌های کوچکی رنگ‌ها و شکل‌های جدیدی برای او خلق شده است. گلبرگ نرگس‌های کلاسیک و اصیل زرد رنگ هستند، اما این روز‌ها می‌توانیم گلبرگ نارنجی، سبز، قرمز و یا مخلوطی از این رنگ‌ها را هم پیدا کنیم. شیپور این گل هم در رنگ‌های مختلفی مثل زرد، سفید، صورتی، نارنجی، قرمز و یا سبز هم کاشته شده است.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

کاشت نرگس در خانه

برخلاف لاله، پس از کاشت گل نرگس هر سال به گل دادن خود ادامه می‌دهد و محدود به همان سال کاشته شدنش نیست. بهترین مکان برای آن‌ها باغچه، حاشیه دیوار، باغچه‌هایی با گیاهان وحشی، و در جنگل‌ها در کنار درختچه‌ها یا درخت‌های انبوه و حجیم است. کاشتن تعداد زیادی از آن‌ها در کنار هم نه تنها مشکلی برای رشد ایجاد نمی‌کند بلکه باعث بهبود فرایند رشد آن‌ها می‌شود. پس بهتر است حداقل ۶ پیاز نرگس در یک محوطه بکارید. پیاز نرگس به خوبی با سایر گل‌های بهاری همراه و آمیخته می‌شود.

 

روش کاشت

گل زرد و طلایی نرگس، نماد فوق العاده‌ای برای آمدن فصل بهار است. اما آیا می‌دانید که چگونه و در چه زمانی باید آن‌ها را بکارید؟ اگر دوست دارید تا در مورد روش کاشت گل نرگس، نگهداری و مراقبت‌های بعد از گلدهی نرگس بیشتر بدانید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

نرگس یک گل چندساله مقاوم است که در اکثر مناطق آب و هوایی – به جز مناطق بسیار گرم و مرطوب- به خوبی رشد می‌کند. او کاشت پاییز است؛ پس نرگس زیبا را در فصل پاییز بکارید و در اواخر زمستان تا اوایل بهار منتظر گل‌های خوش رنگ او باشید.

 

نرگس‌های اصلی و قدیمی، زرد و سفید هستند، با شش گلبرگ که دور یک شیپور ترومپتی شکل را احاطه کرده اند. اما این روز‌ها به لطف پیشرفت علم کشاورزی و کاشت گل‌ها، شاهد رنگ‌های متفاوتی از نرگس هستیم. روی یک ساقه نرگس، ممکن است ۱ تا ۲۰ گل رشد کند. هر چه تعداد گل‌ها بیشتر باشد، وزن ساقه بیشتر شده و ممکن است به سمت پایین خم شود. نرگس برای کاشته شدن بین درختچه‌ها و یا باغچه‌های باریک عالی است. همچنین یک باغ پر از گیاه و یا یک بیشه بزرگ هم می‌تواند به خانه‌ای برای این گل‌های بی نظیر تبدیل شود. خیلی از باغبان‌ها پایز‌های نرگس را در تعداد بالا در باغ خود می‌کارند، به نظر شما چند نرگس در کنار هم؟ ۱۰۰؟! خیر. بلکه کاشت هزاران نرگس در کنار هم برای آن‌ها خوش‌آیندتر است!

 

زمان مناسب کاشت

بهترین زمان کاشت گل نرگس در پاییز، و حدود ۴-۲ هفته قبل از سرد شدن زمین است.

انتخاب مکان مناسب کاشت

برای تکثیر گل نرگس جایی را انتخاب کنید که نور کامل یا حداقل جزیی خورشید را دریافت کند. بهترین شرایط برای رشد نرگس، زمانی است که او از نور کامل و کافی خورشید در آغاز بهار بهره ببرد.

اکثر نرگس‌ها می‌توانند در هر خاکی رشد کنند. اما بهترین خاک برای آن‌ها، خاک حاصل خیز همراه با زه کشی مناسب است. در فصول رشد، خاک را مرطوب نگه دارید. خیس بودن بیش از حد خاک بلافاصله باعث از بین رفتن ریشه نرگس می‌شود، پس از مناسب بودن زه کشی و کافی بودن میزان آب اطمینان حاصل کنید.

بسیاری از گونه‌های رایج نرگس، خاک خنثی را به خاک اسیدی ترجیح می‌دهند. اما بعضی هم هستند که در خاک بازی بهتر رشد می‌کنند. برای اینکه بدانید چه درجه‌ای از اسیدی بودن خاک برای نرگس شما مطلوب است، قبل از کاشت گل نرکس باید گونه نرگس خود را بشناسید و سپس برای انتخاب کود مناسب تصمیم بگیرید.

 

جمع بندی (کاشت زبان ساده)

این گل به راحتی در خاکی با رطوبت متعادل و با زه کشی مناسب، و در نور زیاد و یا کم خورشید رشد می‌کند. بهترین خاک برای نرگس، خاک‌های مخصوص گلدان است.

در فصول رشد، باید خاک را مرطوب نگه دارید. پیاز این گل را باید تقریبا در اوایل (نهایتا تا اواسط) پاییز بکارید.

 

برای کاشت گل نرگس عمق خاک و گلدان، به اندازه پیاز گل بستگی دارد. به هر پیاز باید حداکثر در عمقی سه برابر بزرگ‌تر از اندازه خودش کاشته شود و روی آن هم حداقل به همین مقدار خاک ریخته شود. اگر می‌خواهید چند پیاز را در کنار هم بکارید، بسته به اندازه هر کدام، حدودا به اندازه ۴ تا ۱۰ پیاز بین آن‌ها فاصله بگذارید.

به این ترتیب باید پیاز‌های درشت‌تر را دورتر از پیاز‌های کوچک بکارید تا فضای کافی برای رشد همه آن‌ها وجود داشته باشد.

 

اگرچه در ابتدا این فضای خالی بین پیاز‌ها خیلی جلب توجه خواهد کرد، اما به مرور زمان این فضای خالی توسط گل‌ها پر خواهد شد.

شاید نیاز باشد اینجا یک فرمول کلی ارائه کنیم تا بهتر این اندازه‌ها را درک کنید: “برای کاشت گل نرگس هر پیاز را در عمقی مساوی با ۶-۳ برابر اندازه خود، و در فاصله‌ی ۴-۸ برابر اندازه خود با سایر پیاز‌ها بکارید. ”

 

تکثیرانواع گل نرگس

برای تکثیر گل نرگس یک پیاز مناسب انتخاب کنید. پیاز خوب، نباید خشک شده باشد؛ و در ضمن، هر چه بزرگ‌تر بهتر!

پیاز را در عمق یک و نیم تا ۵ برابری قد خودش بکارید. در فصل زمستان هم چک کنید تا حداقل ۹۰ سانتی متر خاک روی پیاز را پوشانده باشد.

نرگس شلوغی باغچه را تحمل می‌کند. اما برای جلوگیری از وقوع چنین وضعیتی، بهتر است آن‌ها را در فاصله ۱۰ سانتی متری از هم بکارید.‌

می‌توانید کمی کود مناسب برای پیاز گل‌ها، در حفره‌ای که برای کاشت پیاز حفر کرده اید بریزید.

در برابر وسوسه باز کردن و یا کندن غنچه‌های نرگس و لاله در اوایل پاییز مقاومت کنید! ممکن است شما با کندن برگی که غنچه را احاطه کرده است کمی زودتر شاهد گل‌ها باشید، اما به گیاه آسیب زده اید. آن برگ‌ها مانند پوششی هستند که از گلبرگ‌ها در برابر باد و سرمای باقی مانده از هوای زمستان مراقبت می‌کنند.

نرگس حاوی ماده‌ای به نام اگزالیک اسید است. این ماده برای اکثر حیوانات خانگی جونده بدطعم و آزار دهنده است. به همین دلیل بهتر است دور مکان کاشت گل نرگس را با صدف‌های محکم و بزرگ، و یا بازدارنده‌های مخصوص حیوانات خانگی بپوشانید.

 

پس از شکوفه دادن

بعد از این که گل‌ها در بهار شکوفه دادند، ممکن است بخش بالایی بعضی از ساقه‌ها از بین برود. در حقیقت، این برای جلوگیری از تغییر و نابودی دانه‌های گیاه صورت می‌گیرد. اگر برگ‌های این ساقه زرد شد، حتما آن‌ها را جدا کنید. این گل‌ها معمولا به سمت نور خورشید رشد می‌کنند و خودشان آفتاب را شناسایی و جذب می‌کنند، پس باید از آن‌ها انتظار رشد در هر نقطه از باغچه را داشت. این گل می‌تواند تا سال‌ها با قدرت و زیبایی همیشگی خود رشد کند و باغچه شما را زیباتر کند. ولی اگر با گذشت زمان، تعداد و یا کیفیت آن‌ها کاهش پیدا کرد، می‌توانید یک برگ مرده از گیاه را جدا کنید و مجددا در خاک بکارید.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

چگونه از نرگس کاشته شده در خاک یا گلدان نگهداری کنیم؟

اگر پیاز گل رشد خوبی نداشت، به آن یک کود مناسب با نیتروژن کم و پتاسیم بالا اضافه کنید.

به آن‌ها در هوای خشک بهار آب کافی بدهید. کم آبی باعث از بین رفتن جوانه و غنچه گیاه می‌شود.

برای مرتب کردن باغچه، گل‌های پژمرده را جدا کنید. ولی اجازه بدهید ساقه برای حداقل ۶ هفته باقی بماند. ممکن است نرگس تازه‌ای رشد کند.

حواستان به گل‌ها باشد، اگر بیش از حد متراکم شدند و یا ساقه در حال خم شدن بود، با دست آن‌ها را مرتب کنید و دقت کنید که مانع رشد هم نشوند.

بعد از تمام گلدهی در فصل بهار، اجازه بدهید آنقدر رشد کنند تا خودشان بمیرند. آن‌ها را زودتر نبرید و جدا نکنید. گیاه نیاز دارد تا با رشد بیشتر، انرژی را برای سال بعد در پیاز خود ذخیره کند و بعد از بین برود.

برای از بین بردن گیاهان مرده، آن‌ها را از پایین‌ترین بخش ببرید و یا به آرامی با چرخاندن از خاک بیرون بکشید.

وقتی که رشد تمام شد و گیاهان هم به خواب زمستانی رفتند، برای تقویت خاک به آن کود استخوانی اضافه کنید.

 

آفات و بیماری

آفت و یا بیماری خاصی نرگس را تهدید نمی‌کند. اگر خاک و شرایط مناسب را برای او فراهم کنید، تقریبا هیچ دردسری از لحاظ بیماری و حشرات موذی برای شما نخواهد داشت. اگر خاک او به خوبی زه کشی نشده باشد، ریشه نرگس فاسد شده و از بین خواهد رفت. در شرایط خاص و در صورت عدم فراهم بودن ایده آل‌های گیاه، ممکن است آفاتی مثل پروانه، کرم، تخم عنکبوت و حلزون ظهور پیدا کند. ممکن است پوسیدگی، کپک و ویروس هم به ریشه این گل حمله کند. گاهی هم ممکن است که برگ‌های گیاه زرد شود. البته همانطور که گفتیم این مشکلات بسیار نادر است و اگر شرایط را برای او فراهم کردید، نیازی نیست نگران حضور افات باشید.

 

سمی بودن

به طور کلی نرگس برای حیوانات و حشرات جونده خوش طعم و مطبوع نیست. پس از این نظر خطر خاصی او را تهدید نمی‌کند.

نرگس برای حیوانات خانگی سمی است. پس مطمئن شوید که حیوان خانگی شما خیلی اطراف نرگس نچرخد!

 

انواع گل نرگس

اگر شما میخواستید یک گل جدید خلق کنید، به سراغ چه ویژگی‌هایی می‌رفتید؟ قطعا با یک لیست طولانی از ویژگی‌های یک گل ایده‌آل روبرو می‌شدید. آن گل باید در عین زیبا و مقاوم بودن، نگهداری ساده‌ای داشته باشد. احتمالا تلاش می‌کردید تا عمر سالیانه او را افزایش دهید و مقاومت او را در هر شرایطی بالا ببرید. اگر او را نسبت به حشرات و بیماری‌ها و آفات هم مقاوم می‌کردید که عالی می‌شد! خبر خوب این است که این گل وجود دارد. این گل رویایی گلی نیست جز، انواع گل نرگس!

 

انواع گونه‌ها

امروزنه انواع گل نرگس را در سراسر دنیا می‌توان یافت، اما حدودا ۱۰ دسته اصلی برای گل نرگس وجود دارد. یکی از جالب‌ترین آن دسته‌ها، به نرگس “آلفرد پادشاه” معروف است. این نوع نرگس، از یک شیپور ترومپتی شکل تشکیل شده است؛ قد این شیپور مرکزی می‌تواند برابر یا بلندتر از گلبرگ‌های گیاه باشد. در این نوع، روی هر ساقه فقط یک نرگس رشد می‌کند.

این نرگس زیبای پادشاهی، در فصل بهار می‌تواند از ۴ تا حدود ۶ متر رشد کند! هر گل از این نوع نرگس، کاملا قائم و عمودی، با گلبرگ‌های زردی است که کمی پیچ و تاب خورده اند و در کنار هم، یک ترومپت زرد رنگ ساخته اند. این گل در اواخر زمستان شکوفه می‌دهد.

 

تاریخ نرگس با آلفرد پادشاه

او برای نخستین بار، در اواخر قرن نوزدهم در انگلستان توسط مردی به نام “جان کندال” کاشته شد. سپس در سال ۱۸۹۹ به جهان معرفی شد و خیلی زود با همان رنگ کلاسیک و رایج زرد در بین مردم محبوب شد. او سال‌ها به همان شکل ماند و تغییری نداشت. تا این که در دهه ۱۹۵۰، نرگس‌های زرد رنگ جدیدی به بازار آمدند که هم گل‌های بزرگ‌تری داشتند و هم دوام و مقاومت بیشتری. ولی از همان سال‌ها (۱۹۵۰) تا کنون، کاشتن پیاز گل خاص و بزرگ “نرگس آلفرد پادشاه” کاهش یافت.

به طوری که این روز‌ها این گل اصلا در دسترس نیست، به جز تعداد بسیار محدودی از گل‌فروشان حرفه‌ای که برای جلوگیری از نابودی پیاز این گل تلاش می‌کنند. اما به افتخار پادشاه آلفرد، این نام هنوز زنده است و استفاده می‌شود.

 

بسیاری از نرگس‌هایی که امروزه به نام نرگس پادشاه آلفرد فروخته می‌شوند، در اصل یک پادشاه آلفرد واقعی نیستند. اما به دلیل گل بزرگ‌تر و زردتر خود و طبق یک قرار نانوشته، آن‌ها را هم به همان نام ارائه می‌کنند. البته بهتر است آن‌ها را نوع خاص و یا پیشرفت کرده نرگس آلفرد پادشاه بنامیم.

 

۱۰ گونه معروف گل نرگس

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۱ – نرگس شهلا (Trumpet Daffodils)

این نوع نرگس، یکی از کلاسیک‌ترین گل‌هاست. نرگس ترومپتی، بهترین نوع نرگس برای سنگفرش کردن باغچه است. هر شاخه‌ی آن، شامل یک گل بزرگ و جذاب زردرنگ است. معمولا برگ آن‌ها سبز-خاکستری است و حدودا ۳-۲ سانتی متر است. اگر شیپور گل نرگسی بلندتر از گلبرگ‌های آن بود، در این دسته قرار می‌گیرد.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

 

۲ – نرگس شیپور بزرگ (Large Cupped Daffodils)

این نوع نرگس، مقاوم‌ترین نرگس موجود است و تقریبا برای هر منظوری مناسب است. مثل سنگفرش کردن باغچه، چیدن، دسته گل، تزیین ماشین عروس و …. او تنوع رنگی بالایی هم دارد: سفید، تمام درجات رنگ زرد، نارنجی، قرمز و صورتی. هر شاخه آن یک گل نرگس دارد.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۳ – نرگس پرپر (Double Daffodils)

به جای یک شیپور، مرکز این نرگس از گلبرگ‌های خودش تشکیل شده است و به همین دلیل کمی شبیه به گل رز است. هر ساقه از این گل، می‌تواند حدود ۲۰ نرگس روی خود داشته باشد. به همین دلیل برای سنگفرش کردن باغچه و یا چیدن بسیار مناسب است.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۴ – نرگس وحشی (Jonquilla Daffodils)

این نوع نرگس، عاشق آفتاب سوزان تابستان است. به همین دلیل برای شهر‌های گرم کشورمان بسیار مناسب است. پیاز این گل به خوبی با محیط تطابق پیدا می‌کند و نرگس‌های خوش رنگ و متفاوتی را به وجود می‌آورد. روی هر ساقه‌ی ظریف سبزرنگ او، چندین نرگس خوش بوی کوچک رشد می‌کند.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

 

۵ – نرگس مینیاتوری (Miniature daffodils)

این گل، ترکیبی از انواع مختلف نرگس‌های کوچک است که با هم تا حدود ۱۵ سانتی متر رشد می‌کنند. او برای باغچه‌های سنگی، فاصله بین ریشه درختان و تحریک رشد گیاهان باغچه مناسب است. اگر بالکنی با نورگیر خوب دارید، می‌توانید این نوع نرگس را در یک گلدان مناسب بکارید، البته باید در زمستان او را از یخ زدن محافظت کنید. پیاز‌های متفاوتی برای این گل وجود دارد، که هر کدام بیش از دو ساقه نرگس ایجاد می‌کند.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۶ – نرگس شاعری (Poeticus Daffodils)

این گل‌های درخشان، گلبرگ‌های سفید دارند و یک نوار باریک قرمز، نوک شیپور میانی آن‌ها را تزیین کرده است. کمی بوی تندی دارند و یکی از مقاوم‌ترین انواع نرگس‌ها هستند. برای مناطق سردتر مناسب اند و به خوبی در باغچه رشد می‌کنند. آن‌ها برای دسته گل فوق العاده هستند.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۷ – نرگس شیپور کوچک (Small cupped Daffodils)

رنگ زیبای این نرگس، او را به یک گل متفاوت و خاص تبدیل کرده است. عمر طولانی دارد و می‌تواند سال‌ها به گل دادن خود ادامه بدهد. آن‌ها برای تزیین باغچه بسیار مناسب اند و ترکیب رنگ زیبایی را با سایر گل‌های بهاری ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانید آن‌ها را به صورت شاخه‌ای و در گلدان و دسته گل خود داشته باشید. هر ساقه از این نرگس، یک گل را پرورش می‌دهد. قد شیپور آن از قد سایر گلبرگ‌ها کوتاه‌تر است.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۸ – نرگس تاج شکافته (Split corona Daffodils)

این نرگس، ظاهری عجیب دارد و به سایر انواع نرگس‌ها شبیه نیست. شیپور میانی تا وسط دارای شکافتگی است و برخلاف سایر نرگس‌ها که شیپوری بسته دارند، این شیپور ظاهری باز و آزاد دارد. به همین دلیل اکثر آن‌ها بیشتر اینکه شبیه نرگس‌ها باشند، به گل ختمی شبیه اند. این گل بسیار خیره کننده است و با رنگ‌های زیبای خود، می‌تواند ظاهر متفاوتی به باغچه شما بدهد.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۹ – نرگس تازتا (Tazetta Daffodils)

نرگس تازتا در هر ساقه خود، تعداد زیادی گل کوچک دارد. عطر این نرگس شیرین و دلنشین است. آن‌ها می‌توانند چندین سال بدون کاهش تعداد و کیفیت نرگس‌های زیبا به شما هدیه دهند. مثل تمام انواع نرگس برای تزیین باغچه مناسب اند و حتی می‌توانید آن‌ها را به صورت شاخه‌ای خریداری کنید.

 

قالیشویی نارمک

۱۰ – نرگس سه گانه (Triandrus Daffodils)

هر ساقه از این نرگس، حداقل دو گل زیبا دارد که به زیبایی به هم گره خورده اند و کمی شبیه گل فوشیا (گوشواره ای) هستند. گلبرگ‌های بیرونی به سمت پایین تا شده اند و ظاهر زیبایی به آن داده اند. نرگس سه گانه بویی خوش و میوه مانند دارد. او برای باغچه، بریدن، دسته گل و سنگفرش کردن بسیار مناسب است.

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

گل فروشی قیطریه

تاریخچه گل نرگس نشان می‌دهد که از دیرباز در بین مردم سراسر جهان محبوب و شناخته شده بوده است. بسته به نوع گونه آن، گلهایش می‌تواند به صورت تنها و یا دسته‌ای بر روی یک ساقه باشد.

 

به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سيما، نرگس دسته‌ای از ۵۰ گیاه مختلف پیاز دار، که از اروپا تا آفریقای شمالی می‌روید را شامل می‎‌شود. انواع گل نرگس امروزه در سراسر دنیا کشت می‌شود.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

به طور کلی، گل‌های آن شبیه به یک ساز ترومپت و یا یک فنجان است که با ۶ گلبرگ در اطراف خود، تزیین شده است. نرگس رنگ‌های مختلفی دارد؛ مثل سفید، زرد، نارنجی، صورتی و این روز‌ها هم رنگ‌های جدیدتر که با اصلاح نژاد صورت گرفته است. اکثر گل‌های نرگس عطر زیادی دارند، اما گاهی اوقات برخی گونه‌ها بوی کمی هم دارند. گل‌های او در اواخر زمستان شکوفه می‌دهند. برگ‌های سبز رنگ او، مانند یک بند نازک و ظریف دور گلبرگ‌ها را احاطه کرده و شکل و شمایل مرتب‌تری به آن‌ها داده است.

 

نام رایج: نرگس

نوع: پیاز دار

قد گل: ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر

محوطه مورد نیاز برای کاشت گل نرگس: ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر

زمان گلدهی: از اوایل آذر تا اواسط اردیبهشت

رنگ شکوفه: زرد

میزان نور مورد نیاز: نور کامل آفتاب تا کمی سایه

میزان آب مورد نیاز: متوسط

دشواری نگهداری: کم

نوع گل: برجسته و جلوه دار

 

تاریخچه گل نرگس

افسانه‌های یونانی

نام لاتین نرگس، Narcissus، از یک باور قدیمی یونانی گرفته شده است. در این افسانه گفته شده که یک حوری زیبا به نام “اکو”، عاشق یک جوان یونانی به نام “Narcissus” شده بود. اما او به اکو گفت که برود و او را تنها بگذارد. اکو با قلبی شکسته او را ترک کرد و با یادی از آن جوان زیبا به زندگی خود ادامه داد. وقتی این ماجرا به گوش Nemesis، الهه‌ی انتقام گیری در یونان باستان رسید نارسیسس را فریب داد و به داخل یک استخر بزرگ انداخت.

 

همانطور که گفتیم، نارسیسس جوانی رعنا، زیبا و خودشیفته بود. وقتی انعکاس تصویر خودش را در آب استخر دید، خم شد تا بتواند واضح‌تر چهره خود را ببیند و بیشتر لذت ببرد! اما غافل از اینکه همه این‌ها توطئه بود تا به داخل آب بیفتد و انتقام اکو از او گرفته شود. وقتی به داخل آب افتاد و غرق شد، نمسیس (الهه انتقام)، او را به یک گل نرگس تبدیل کرد.

 

موقعیت نرگس در اروپا

تاریخچه گل نرگس نشان می‌دهد که انواع مختلفی از این گل در اروپا و آفریقای شمالی کشف شده است. از اطراف دریا تا علفزار و کوهپایه‌ها، از جنگل‌ها تا صخره‌ها و صحراها! در همه جا نرگس زیبا قابل رشد و زندگی کردن است. بیشترین تنوع نرگس، در اسپانیا مشاهده شده است. اما سایر کشور‌ها هم مثل مراکش، پرتغال، فرانسه و ایتالیا هم انواع زیادی از نرگس را در طبیعت خود دارند. برای نخستین بار، نرگس در حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به باغچه‌ها آورده شد. گیاه شناس و فیلسوف یونانی ثئوفراستوس، انواع مختلفی از نخستین نرگس‌ها را در کتاب ۹ جلدی خود به نام ” اطلاعاتی در مورد گیاهان” به چاپ رسانده است. نرگس توسط رومی‌ها به انگلیس آورده شد. انگلیسی‌ها در آغاز تصور می‌کردند که شیپور گل آن شفا بخش است، اما بعد‌ها مشخص شد که نه تنها شفا بخش نیست، بلکه باعث ایجاد التهابات پوستی می‎شود.

 

طبقه بندی و کاشت نرگس در قرن نوزدهم

تا قرن نوزدهم، اطلاعاتی در مورد طبقه بندی انواع مختلف گل نرگس به طور جدی در دسترس نبود. اگرچه امروزه انواع مختلف این گل شناسایی شده اند و نام مخصوص به خود را دارند، اما در بین مردم انواع مختلف هم به همان نام نرگس شناخته می‌شوند. نرگسی که بیشتر در دسترس است، شیپوری زرد رنگ همراه با گلبرگ‌های متراکم دارد.

به دلیل محبوبیت این گل، انواع مختلفی از آن کاشته شده و با کمک پیشرفت علم گیاهان، با دستکاری‌های کوچکی رنگ‌ها و شکل‌های جدیدی برای او خلق شده است. گلبرگ نرگس‌های کلاسیک و اصیل زرد رنگ هستند، اما این روز‌ها می‌توانیم گلبرگ نارنجی، سبز، قرمز و یا مخلوطی از این رنگ‌ها را هم پیدا کنیم. شیپور این گل هم در رنگ‌های مختلفی مثل زرد، سفید، صورتی، نارنجی، قرمز و یا سبز هم کاشته شده است.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

کاشت نرگس در خانه

برخلاف لاله، پس از کاشت گل نرگس هر سال به گل دادن خود ادامه می‌دهد و محدود به همان سال کاشته شدنش نیست. بهترین مکان برای آن‌ها باغچه، حاشیه دیوار، باغچه‌هایی با گیاهان وحشی، و در جنگل‌ها در کنار درختچه‌ها یا درخت‌های انبوه و حجیم است. کاشتن تعداد زیادی از آن‌ها در کنار هم نه تنها مشکلی برای رشد ایجاد نمی‌کند بلکه باعث بهبود فرایند رشد آن‌ها می‌شود. پس بهتر است حداقل ۶ پیاز نرگس در یک محوطه بکارید. پیاز نرگس به خوبی با سایر گل‌های بهاری همراه و آمیخته می‌شود.

 

روش کاشت

گل زرد و طلایی نرگس، نماد فوق العاده‌ای برای آمدن فصل بهار است. اما آیا می‌دانید که چگونه و در چه زمانی باید آن‌ها را بکارید؟ اگر دوست دارید تا در مورد روش کاشت گل نرگس، نگهداری و مراقبت‌های بعد از گلدهی نرگس بیشتر بدانید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

نرگس یک گل چندساله مقاوم است که در اکثر مناطق آب و هوایی – به جز مناطق بسیار گرم و مرطوب- به خوبی رشد می‌کند. او کاشت پاییز است؛ پس نرگس زیبا را در فصل پاییز بکارید و در اواخر زمستان تا اوایل بهار منتظر گل‌های خوش رنگ او باشید.

 

نرگس‌های اصلی و قدیمی، زرد و سفید هستند، با شش گلبرگ که دور یک شیپور ترومپتی شکل را احاطه کرده اند. اما این روز‌ها به لطف پیشرفت علم کشاورزی و کاشت گل‌ها، شاهد رنگ‌های متفاوتی از نرگس هستیم. روی یک ساقه نرگس، ممکن است ۱ تا ۲۰ گل رشد کند. هر چه تعداد گل‌ها بیشتر باشد، وزن ساقه بیشتر شده و ممکن است به سمت پایین خم شود. نرگس برای کاشته شدن بین درختچه‌ها و یا باغچه‌های باریک عالی است. همچنین یک باغ پر از گیاه و یا یک بیشه بزرگ هم می‌تواند به خانه‌ای برای این گل‌های بی نظیر تبدیل شود. خیلی از باغبان‌ها پایز‌های نرگس را در تعداد بالا در باغ خود می‌کارند، به نظر شما چند نرگس در کنار هم؟ ۱۰۰؟! خیر. بلکه کاشت هزاران نرگس در کنار هم برای آن‌ها خوش‌آیندتر است!

 

زمان مناسب کاشت

بهترین زمان کاشت گل نرگس در پاییز، و حدود ۴-۲ هفته قبل از سرد شدن زمین است.

انتخاب مکان مناسب کاشت

برای تکثیر گل نرگس جایی را انتخاب کنید که نور کامل یا حداقل جزیی خورشید را دریافت کند. بهترین شرایط برای رشد نرگس، زمانی است که او از نور کامل و کافی خورشید در آغاز بهار بهره ببرد.

اکثر نرگس‌ها می‌توانند در هر خاکی رشد کنند. اما بهترین خاک برای آن‌ها، خاک حاصل خیز همراه با زه کشی مناسب است. در فصول رشد، خاک را مرطوب نگه دارید. خیس بودن بیش از حد خاک بلافاصله باعث از بین رفتن ریشه نرگس می‌شود، پس از مناسب بودن زه کشی و کافی بودن میزان آب اطمینان حاصل کنید.

بسیاری از گونه‌های رایج نرگس، خاک خنثی را به خاک اسیدی ترجیح می‌دهند. اما بعضی هم هستند که در خاک بازی بهتر رشد می‌کنند. برای اینکه بدانید چه درجه‌ای از اسیدی بودن خاک برای نرگس شما مطلوب است، قبل از کاشت گل نرکس باید گونه نرگس خود را بشناسید و سپس برای انتخاب کود مناسب تصمیم بگیرید.

 

جمع بندی (کاشت زبان ساده)

این گل به راحتی در خاکی با رطوبت متعادل و با زه کشی مناسب، و در نور زیاد و یا کم خورشید رشد می‌کند. بهترین خاک برای نرگس، خاک‌های مخصوص گلدان است.

در فصول رشد، باید خاک را مرطوب نگه دارید. پیاز این گل را باید تقریبا در اوایل (نهایتا تا اواسط) پاییز بکارید.

 

برای کاشت گل نرگس عمق خاک و گلدان، به اندازه پیاز گل بستگی دارد. به هر پیاز باید حداکثر در عمقی سه برابر بزرگ‌تر از اندازه خودش کاشته شود و روی آن هم حداقل به همین مقدار خاک ریخته شود. اگر می‌خواهید چند پیاز را در کنار هم بکارید، بسته به اندازه هر کدام، حدودا به اندازه ۴ تا ۱۰ پیاز بین آن‌ها فاصله بگذارید.

به این ترتیب باید پیاز‌های درشت‌تر را دورتر از پیاز‌های کوچک بکارید تا فضای کافی برای رشد همه آن‌ها وجود داشته باشد.

 

اگرچه در ابتدا این فضای خالی بین پیاز‌ها خیلی جلب توجه خواهد کرد، اما به مرور زمان این فضای خالی توسط گل‌ها پر خواهد شد.

شاید نیاز باشد اینجا یک فرمول کلی ارائه کنیم تا بهتر این اندازه‌ها را درک کنید: “برای کاشت گل نرگس هر پیاز را در عمقی مساوی با ۶-۳ برابر اندازه خود، و در فاصله‌ی ۴-۸ برابر اندازه خود با سایر پیاز‌ها بکارید. ”

 

تکثیرانواع گل نرگس

برای تکثیر گل نرگس یک پیاز مناسب انتخاب کنید. پیاز خوب، نباید خشک شده باشد؛ و در ضمن، هر چه بزرگ‌تر بهتر!

پیاز را در عمق یک و نیم تا ۵ برابری قد خودش بکارید. در فصل زمستان هم چک کنید تا حداقل ۹۰ سانتی متر خاک روی پیاز را پوشانده باشد.

نرگس شلوغی باغچه را تحمل می‌کند. اما برای جلوگیری از وقوع چنین وضعیتی، بهتر است آن‌ها را در فاصله ۱۰ سانتی متری از هم بکارید.‌

می‌توانید کمی کود مناسب برای پیاز گل‌ها، در حفره‌ای که برای کاشت پیاز حفر کرده اید بریزید.

در برابر وسوسه باز کردن و یا کندن غنچه‌های نرگس و لاله در اوایل پاییز مقاومت کنید! ممکن است شما با کندن برگی که غنچه را احاطه کرده است کمی زودتر شاهد گل‌ها باشید، اما به گیاه آسیب زده اید. آن برگ‌ها مانند پوششی هستند که از گلبرگ‌ها در برابر باد و سرمای باقی مانده از هوای زمستان مراقبت می‌کنند.

نرگس حاوی ماده‌ای به نام اگزالیک اسید است. این ماده برای اکثر حیوانات خانگی جونده بدطعم و آزار دهنده است. به همین دلیل بهتر است دور مکان کاشت گل نرگس را با صدف‌های محکم و بزرگ، و یا بازدارنده‌های مخصوص حیوانات خانگی بپوشانید.

 

پس از شکوفه دادن

بعد از این که گل‌ها در بهار شکوفه دادند، ممکن است بخش بالایی بعضی از ساقه‌ها از بین برود. در حقیقت، این برای جلوگیری از تغییر و نابودی دانه‌های گیاه صورت می‌گیرد. اگر برگ‌های این ساقه زرد شد، حتما آن‌ها را جدا کنید. این گل‌ها معمولا به سمت نور خورشید رشد می‌کنند و خودشان آفتاب را شناسایی و جذب می‌کنند، پس باید از آن‌ها انتظار رشد در هر نقطه از باغچه را داشت. این گل می‌تواند تا سال‌ها با قدرت و زیبایی همیشگی خود رشد کند و باغچه شما را زیباتر کند. ولی اگر با گذشت زمان، تعداد و یا کیفیت آن‌ها کاهش پیدا کرد، می‌توانید یک برگ مرده از گیاه را جدا کنید و مجددا در خاک بکارید.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

چگونه از نرگس کاشته شده در خاک یا گلدان نگهداری کنیم؟

اگر پیاز گل رشد خوبی نداشت، به آن یک کود مناسب با نیتروژن کم و پتاسیم بالا اضافه کنید.

به آن‌ها در هوای خشک بهار آب کافی بدهید. کم آبی باعث از بین رفتن جوانه و غنچه گیاه می‌شود.

برای مرتب کردن باغچه، گل‌های پژمرده را جدا کنید. ولی اجازه بدهید ساقه برای حداقل ۶ هفته باقی بماند. ممکن است نرگس تازه‌ای رشد کند.

حواستان به گل‌ها باشد، اگر بیش از حد متراکم شدند و یا ساقه در حال خم شدن بود، با دست آن‌ها را مرتب کنید و دقت کنید که مانع رشد هم نشوند.

بعد از تمام گلدهی در فصل بهار، اجازه بدهید آنقدر رشد کنند تا خودشان بمیرند. آن‌ها را زودتر نبرید و جدا نکنید. گیاه نیاز دارد تا با رشد بیشتر، انرژی را برای سال بعد در پیاز خود ذخیره کند و بعد از بین برود.

برای از بین بردن گیاهان مرده، آن‌ها را از پایین‌ترین بخش ببرید و یا به آرامی با چرخاندن از خاک بیرون بکشید.

وقتی که رشد تمام شد و گیاهان هم به خواب زمستانی رفتند، برای تقویت خاک به آن کود استخوانی اضافه کنید.

 

آفات و بیماری

آفت و یا بیماری خاصی نرگس را تهدید نمی‌کند. اگر خاک و شرایط مناسب را برای او فراهم کنید، تقریبا هیچ دردسری از لحاظ بیماری و حشرات موذی برای شما نخواهد داشت. اگر خاک او به خوبی زه کشی نشده باشد، ریشه نرگس فاسد شده و از بین خواهد رفت. در شرایط خاص و در صورت عدم فراهم بودن ایده آل‌های گیاه، ممکن است آفاتی مثل پروانه، کرم، تخم عنکبوت و حلزون ظهور پیدا کند. ممکن است پوسیدگی، کپک و ویروس هم به ریشه این گل حمله کند. گاهی هم ممکن است که برگ‌های گیاه زرد شود. البته همانطور که گفتیم این مشکلات بسیار نادر است و اگر شرایط را برای او فراهم کردید، نیازی نیست نگران حضور افات باشید.

 

سمی بودن

به طور کلی نرگس برای حیوانات و حشرات جونده خوش طعم و مطبوع نیست. پس از این نظر خطر خاصی او را تهدید نمی‌کند.

نرگس برای حیوانات خانگی سمی است. پس مطمئن شوید که حیوان خانگی شما خیلی اطراف نرگس نچرخد!

 

انواع گل نرگس

اگر شما میخواستید یک گل جدید خلق کنید، به سراغ چه ویژگی‌هایی می‌رفتید؟ قطعا با یک لیست طولانی از ویژگی‌های یک گل ایده‌آل روبرو می‌شدید. آن گل باید در عین زیبا و مقاوم بودن، نگهداری ساده‌ای داشته باشد. احتمالا تلاش می‌کردید تا عمر سالیانه او را افزایش دهید و مقاومت او را در هر شرایطی بالا ببرید. اگر او را نسبت به حشرات و بیماری‌ها و آفات هم مقاوم می‌کردید که عالی می‌شد! خبر خوب این است که این گل وجود دارد. این گل رویایی گلی نیست جز، انواع گل نرگس!

 

انواع گونه‌ها

امروزنه انواع گل نرگس را در سراسر دنیا می‌توان یافت، اما حدودا ۱۰ دسته اصلی برای گل نرگس وجود دارد. یکی از جالب‌ترین آن دسته‌ها، به نرگس “آلفرد پادشاه” معروف است. این نوع نرگس، از یک شیپور ترومپتی شکل تشکیل شده است؛ قد این شیپور مرکزی می‌تواند برابر یا بلندتر از گلبرگ‌های گیاه باشد. در این نوع، روی هر ساقه فقط یک نرگس رشد می‌کند.

این نرگس زیبای پادشاهی، در فصل بهار می‌تواند از ۴ تا حدود ۶ متر رشد کند! هر گل از این نوع نرگس، کاملا قائم و عمودی، با گلبرگ‌های زردی است که کمی پیچ و تاب خورده اند و در کنار هم، یک ترومپت زرد رنگ ساخته اند. این گل در اواخر زمستان شکوفه می‌دهد.

 

تاریخ نرگس با آلفرد پادشاه

او برای نخستین بار، در اواخر قرن نوزدهم در انگلستان توسط مردی به نام “جان کندال” کاشته شد. سپس در سال ۱۸۹۹ به جهان معرفی شد و خیلی زود با همان رنگ کلاسیک و رایج زرد در بین مردم محبوب شد. او سال‌ها به همان شکل ماند و تغییری نداشت. تا این که در دهه ۱۹۵۰، نرگس‌های زرد رنگ جدیدی به بازار آمدند که هم گل‌های بزرگ‌تری داشتند و هم دوام و مقاومت بیشتری. ولی از همان سال‌ها (۱۹۵۰) تا کنون، کاشتن پیاز گل خاص و بزرگ “نرگس آلفرد پادشاه” کاهش یافت.

به طوری که این روز‌ها این گل اصلا در دسترس نیست، به جز تعداد بسیار محدودی از گل‌فروشان حرفه‌ای که برای جلوگیری از نابودی پیاز این گل تلاش می‌کنند. اما به افتخار پادشاه آلفرد، این نام هنوز زنده است و استفاده می‌شود.

 

بسیاری از نرگس‌هایی که امروزه به نام نرگس پادشاه آلفرد فروخته می‌شوند، در اصل یک پادشاه آلفرد واقعی نیستند. اما به دلیل گل بزرگ‌تر و زردتر خود و طبق یک قرار نانوشته، آن‌ها را هم به همان نام ارائه می‌کنند. البته بهتر است آن‌ها را نوع خاص و یا پیشرفت کرده نرگس آلفرد پادشاه بنامیم.

 

۱۰ گونه معروف گل نرگس

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۱ – نرگس شهلا (Trumpet Daffodils)

این نوع نرگس، یکی از کلاسیک‌ترین گل‌هاست. نرگس ترومپتی، بهترین نوع نرگس برای سنگفرش کردن باغچه است. هر شاخه‌ی آن، شامل یک گل بزرگ و جذاب زردرنگ است. معمولا برگ آن‌ها سبز-خاکستری است و حدودا ۳-۲ سانتی متر است. اگر شیپور گل نرگسی بلندتر از گلبرگ‌های آن بود، در این دسته قرار می‌گیرد.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

 

۲ – نرگس شیپور بزرگ (Large Cupped Daffodils)

این نوع نرگس، مقاوم‌ترین نرگس موجود است و تقریبا برای هر منظوری مناسب است. مثل سنگفرش کردن باغچه، چیدن، دسته گل، تزیین ماشین عروس و …. او تنوع رنگی بالایی هم دارد: سفید، تمام درجات رنگ زرد، نارنجی، قرمز و صورتی. هر شاخه آن یک گل نرگس دارد.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۳ – نرگس پرپر (Double Daffodils)

به جای یک شیپور، مرکز این نرگس از گلبرگ‌های خودش تشکیل شده است و به همین دلیل کمی شبیه به گل رز است. هر ساقه از این گل، می‌تواند حدود ۲۰ نرگس روی خود داشته باشد. به همین دلیل برای سنگفرش کردن باغچه و یا چیدن بسیار مناسب است.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۴ – نرگس وحشی (Jonquilla Daffodils)

این نوع نرگس، عاشق آفتاب سوزان تابستان است. به همین دلیل برای شهر‌های گرم کشورمان بسیار مناسب است. پیاز این گل به خوبی با محیط تطابق پیدا می‌کند و نرگس‌های خوش رنگ و متفاوتی را به وجود می‌آورد. روی هر ساقه‌ی ظریف سبزرنگ او، چندین نرگس خوش بوی کوچک رشد می‌کند.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

 

۵ – نرگس مینیاتوری (Miniature daffodils)

این گل، ترکیبی از انواع مختلف نرگس‌های کوچک است که با هم تا حدود ۱۵ سانتی متر رشد می‌کنند. او برای باغچه‌های سنگی، فاصله بین ریشه درختان و تحریک رشد گیاهان باغچه مناسب است. اگر بالکنی با نورگیر خوب دارید، می‌توانید این نوع نرگس را در یک گلدان مناسب بکارید، البته باید در زمستان او را از یخ زدن محافظت کنید. پیاز‌های متفاوتی برای این گل وجود دارد، که هر کدام بیش از دو ساقه نرگس ایجاد می‌کند.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۶ – نرگس شاعری (Poeticus Daffodils)

این گل‌های درخشان، گلبرگ‌های سفید دارند و یک نوار باریک قرمز، نوک شیپور میانی آن‌ها را تزیین کرده است. کمی بوی تندی دارند و یکی از مقاوم‌ترین انواع نرگس‌ها هستند. برای مناطق سردتر مناسب اند و به خوبی در باغچه رشد می‌کنند. آن‌ها برای دسته گل فوق العاده هستند.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۷ – نرگس شیپور کوچک (Small cupped Daffodils)

رنگ زیبای این نرگس، او را به یک گل متفاوت و خاص تبدیل کرده است. عمر طولانی دارد و می‌تواند سال‌ها به گل دادن خود ادامه بدهد. آن‌ها برای تزیین باغچه بسیار مناسب اند و ترکیب رنگ زیبایی را با سایر گل‌های بهاری ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانید آن‌ها را به صورت شاخه‌ای و در گلدان و دسته گل خود داشته باشید. هر ساقه از این نرگس، یک گل را پرورش می‌دهد. قد شیپور آن از قد سایر گلبرگ‌ها کوتاه‌تر است.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۸ – نرگس تاج شکافته (Split corona Daffodils)

این نرگس، ظاهری عجیب دارد و به سایر انواع نرگس‌ها شبیه نیست. شیپور میانی تا وسط دارای شکافتگی است و برخلاف سایر نرگس‌ها که شیپوری بسته دارند، این شیپور ظاهری باز و آزاد دارد. به همین دلیل اکثر آن‌ها بیشتر اینکه شبیه نرگس‌ها باشند، به گل ختمی شبیه اند. این گل بسیار خیره کننده است و با رنگ‌های زیبای خود، می‌تواند ظاهر متفاوتی به باغچه شما بدهد.

 

تکثیر و نگهداری گل نرگس

 

۹ – نرگس تازتا (Tazetta Daffodils)

نرگس تازتا در هر ساقه خود، تعداد زیادی گل کوچک دارد. عطر این نرگس شیرین و دلنشین است. آن‌ها می‌توانند چندین سال بدون کاهش تعداد و کیفیت نرگس‌های زیبا به شما هدیه دهند. مثل تمام انواع نرگس برای تزیین باغچه مناسب اند و حتی می‌توانید آن‌ها را به صورت شاخه‌ای خریداری کنید.

 

قالیشویی نارمک

۱۰ – نرگس سه گانه (Triandrus Daffodils)

هر ساقه از این نرگس، حداقل دو گل زیبا دارد که به زیبایی به هم گره خورده اند و کمی شبیه گل فوشیا (گوشواره ای) هستند. گلبرگ‌های بیرونی به سمت پایین تا شده اند و ظاهر زیبایی به آن داده اند. نرگس سه گانه بویی خوش و میوه مانند دارد. او برای باغچه، بریدن، دسته گل و سنگفرش کردن بسیار مناسب است.



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

خارگ نیوز:فرمانده انتظامی کردستان گفت:۳۰ کیلو مواد مخدر از نوع شیشه که از مرز‌های غربی کشور وارد شده بود در شهرستان بانه کشف شد.

 سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان و آذربایجان غربی با اشراف اطلاعاتی از انتقال محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ مطلع شدند و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 مقالات بیشتر:شیشه بری

سردار آزادی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان محل تردد خودرو ال ۹۰ قاچاقچی مواد مخدر را در محور‌های مواصلاتی شهرستان بانه شناسایی و در عملیاتی ضربتی با مأموران انتظامی بانه خودرو را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۰ کیلو شیشه که از مرز‌های غربی کشور وارد شده بود کشف شد، تصریح کرد: مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر همواره در دستور کار پلیس کردستان است و با سوداگران مرگ برابر قانون قاطع رفتار خواهد شد.

مقالات دیگر:وکیل شهران



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اسم مغازه گل‌فروشی | ایده های انتخاب بهترین نام برای گل‌فروشی

گل فروشی زعفرانیه

رکنا

انتخاب نامی زیبا برای کسب‌وکاری مملو از زیبایی

گل‌فروشی یکی از زیباترین مشاغل دنیا است که در آن برخی از زیباترین مخلوقات خداوند را با زیباترین تزئینات به علاقمندان آن‌ها می‌فروشیم. انتخاب نام برای گل‌فروشی بی‌شک می‌تواند ارتباط مستقیمی با میزان فروش شما داشته باشد، زیرا نام‌های زیبا و نوآورانه باعث جذب مشتریان بیشتر می‌شوند. همچنین انتخاب حرفه‌ای نام برای گل‌فروشی می‌تواند باعث بیشتر دیده شدن شما در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی شود. در این مطلب با برخی از ایده‌های زیبا و روش‌های موثر برای انتخاب اسم مغازه گل‌فروشی آشنا می‌شویم.

 

آمار اعتیاد نوجوانان نگران کننده است/ دانش آموزان تفریح ندارند

آمار اعتیاد نوجوانان نگران کننده است/ دانش آموزان تفریح ندارند

گلفروشی

 

چرا انتخاب اسم برای مغازه گل‌فروشی اهمیتی دارد؟

فقط در شهر تهران صدها گل‌فروشی و باغ فروش گل و گیاه آپارتمانی و همین‌طور دکه‌های گل‌فروشی وجود دارد. وقتی به فهرست نام این گل‌فروشی‌ها نگاه می‌کنیم متوجه تفاوت‌های زیادی در سبک انتخاب این نام‌ها می‌شویم. تعداد زیادی از این گل‌فروشی نام خود را از روی نام گل‌ها انتخاب کرده‌اند. برخی از نام‌های محلی، مانند نام خیابان‌ها، نام محله یا نام نزدیک‌ترین مرکز معروف محله به گل‌فروشی استفاده کرده‌اند. نام برخی گل‌فروشی‌ها از روی نام یا نام خانوادگی صاحب گل‌فروشی انتخاب شده است و گل‌فروشی‌هایی هم هستند که خلاقیت به خرج داده‌اند و نام‌هایی انتخاب کرده‌اند که خوش‌آهنگ است یا معنای زیبایی دارد و ناخواسته در حافظه ما باقی می‌مانند.

 

انتخاب نام مناسب برای یک گل‌فروشی می‌تواند به مشتریان شما ایده‌هایی درباره نوع خدمات شما و میزان سلیقه مدیران گل‌فروشی بدهد و کم‌ترین اثر آن این است که تصویر اولیه خوبی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و می‌تواند بر روی فروش شما تاثیری جادویی داشته باشد. به ترجمه چند نام الهام‌بخش گل‌فروشی در زبان انگلیسی دقت کنید:

 

گل‌فروشی شکوفه شهر

گلبرگ‌های سرخ

مراسم گل رز

مخلوقات الهی

گل فانتزی

گل‌های رویاباف

دختر گل رز

گل‌های کنار دریا

رودخانه گل‌ها

سلامِ گل‌ها

گل‌های باغ او

خانه بین‌المللی گل

گل‌های پادشاه

عشق و شکوفه

گل‌فروشی مارشال و هدایای خوب

گل‌های خانم اسکارلت

گل‌های باغ مخفی

اتاق شکوفه

اتاق سبز

دختر باغچه

اتاق رنگین‌کمان

شکوه صبح

گلفروشی

 

نکات مهم برای انتخاب اسم مغازه گل‌فروشی

با خود می‌گویید چه اسمی برای گل‌فروشی انتخاب کنم؟ چند لحظه فکر می‌کنید، یک نام زیبا به ذهن‌تان خطور می‌کند و همان را یادداشت می‌کنید. نه! هیچ‌وقت به این سادگی نیست؛ آن هم در مورد نامی که ممکن است تا ده‌ها سال روی کسب‌وکار شما باقی بماند و تبدیل یه یادگاری از جانب شما به اهل محله و شهر شما بشود! بهترین کار این است که از تهیه یک فهرست از نام‌ها و ایده‌ها شروع کنید و هر نامی که به ذهن‌تان را می‌رسد را طی چند روز یادداشت کنید. در طی این مدت این نکات را در نظر بگیرید:

 

به نوع خدماتی که ارائه می‌دهید دقت کنید: برای مثال باغ گل با گل‌فروشی و گل‌فروشی با دکه گل از نظر نوع خدمات و مقیاس کسب‌وکار تفاوت دارد. اگر روی یک زمینه خاص مانند: باکس گل، یا تهیه گل برای خدمات مجالس تمرکز دارید به نام‌هایی که ممکن است با این خدمات مرتبط باشند فکر کنید

نام گل‌ها: از نام گل‌های زیبا، خوش‌آهنگ و پرطرفدار می‌توانید برای ادغام با کلمات دیگر و انتخاب یک نام برای گل‌فروشی استفاده کنید

نام گل‌فروشی حتما نباید گل‌فروشی باشد: پارک گل شهرام، گلستان شهرآرا، گل‌ خوشه، سوپر گل پالرمو، گل ثنا، گلکده مسیح، خانه گل تهران، دنیای گل محمدی، گلسرای آزالیا، گالری زیبا گل، کافه گل ونوشه و قصر گل نیلوفر، نمونه‌هایی برای این مورد هستند

شرایط ویژه مکان گل‌فروشی را در نظر بگیرید: نام شهر، نام مستعار شهر و محله، نام استان، نام نزدیک‌ترین مراکز تجاری، مذهبی و تفریحی، نام خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌توانید در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

از انتخاب نام‌هایی که تلفظ یا املای آن‌ها سخت هستند، پرهیز کنید: هرچیزی که باعث گیج شدن مخاطبان و مشتریان شما بشود، جایز نیست

به کلمات هم‌قافیه، مشابه یا دارای حروف مشابه دقت کنید: گل گندم، گل‌کده لیلیوم، گل هلند و گل نیلوفر، نمونه‌هایی هستند که حروفی از هر دو کلمه نام در آن‌ها مشترک است

از نام‌های تصویری استفاده کنید: برخی از نام‌ها در همان زمان شنیدن، تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند. برای مثال: گلستان بهار شیراز، قصر گل یخ و پسرک گل‌فروش

به نام دیگر گل‌فروشی‌ها نگاه کنید: در سایت‌های مختلف، نام گل‌فروشی‌های دیگر را ببینید؛ دیدن این نام‌ها می‌تواند ایده‌هایی برای انتخاب نامی خلاقانه به شما بدهد

قالیشویی خیابان دماوند



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اسم مغازه گل‌فروشی | ایده های انتخاب بهترین نام برای گل‌فروشی

گل فروشی زعفرانیه

رکنا

انتخاب نامی زیبا برای کسب‌وکاری مملو از زیبایی

گل‌فروشی یکی از زیباترین مشاغل دنیا است که در آن برخی از زیباترین مخلوقات خداوند را با زیباترین تزئینات به علاقمندان آن‌ها می‌فروشیم. انتخاب نام برای گل‌فروشی بی‌شک می‌تواند ارتباط مستقیمی با میزان فروش شما داشته باشد، زیرا نام‌های زیبا و نوآورانه باعث جذب مشتریان بیشتر می‌شوند. همچنین انتخاب حرفه‌ای نام برای گل‌فروشی می‌تواند باعث بیشتر دیده شدن شما در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی شود. در این مطلب با برخی از ایده‌های زیبا و روش‌های موثر برای انتخاب اسم مغازه گل‌فروشی آشنا می‌شویم.

 

آمار اعتیاد نوجوانان نگران کننده است/ دانش آموزان تفریح ندارند

آمار اعتیاد نوجوانان نگران کننده است/ دانش آموزان تفریح ندارند

گلفروشی

 

چرا انتخاب اسم برای مغازه گل‌فروشی اهمیتی دارد؟

فقط در شهر تهران صدها گل‌فروشی و باغ فروش گل و گیاه آپارتمانی و همین‌طور دکه‌های گل‌فروشی وجود دارد. وقتی به فهرست نام این گل‌فروشی‌ها نگاه می‌کنیم متوجه تفاوت‌های زیادی در سبک انتخاب این نام‌ها می‌شویم. تعداد زیادی از این گل‌فروشی نام خود را از روی نام گل‌ها انتخاب کرده‌اند. برخی از نام‌های محلی، مانند نام خیابان‌ها، نام محله یا نام نزدیک‌ترین مرکز معروف محله به گل‌فروشی استفاده کرده‌اند. نام برخی گل‌فروشی‌ها از روی نام یا نام خانوادگی صاحب گل‌فروشی انتخاب شده است و گل‌فروشی‌هایی هم هستند که خلاقیت به خرج داده‌اند و نام‌هایی انتخاب کرده‌اند که خوش‌آهنگ است یا معنای زیبایی دارد و ناخواسته در حافظه ما باقی می‌مانند.

 

انتخاب نام مناسب برای یک گل‌فروشی می‌تواند به مشتریان شما ایده‌هایی درباره نوع خدمات شما و میزان سلیقه مدیران گل‌فروشی بدهد و کم‌ترین اثر آن این است که تصویر اولیه خوبی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و می‌تواند بر روی فروش شما تاثیری جادویی داشته باشد. به ترجمه چند نام الهام‌بخش گل‌فروشی در زبان انگلیسی دقت کنید:

 

گل‌فروشی شکوفه شهر

گلبرگ‌های سرخ

مراسم گل رز

مخلوقات الهی

گل فانتزی

گل‌های رویاباف

دختر گل رز

گل‌های کنار دریا

رودخانه گل‌ها

سلامِ گل‌ها

گل‌های باغ او

خانه بین‌المللی گل

گل‌های پادشاه

عشق و شکوفه

گل‌فروشی مارشال و هدایای خوب

گل‌های خانم اسکارلت

گل‌های باغ مخفی

اتاق شکوفه

اتاق سبز

دختر باغچه

اتاق رنگین‌کمان

شکوه صبح

گلفروشی

 

نکات مهم برای انتخاب اسم مغازه گل‌فروشی

با خود می‌گویید چه اسمی برای گل‌فروشی انتخاب کنم؟ چند لحظه فکر می‌کنید، یک نام زیبا به ذهن‌تان خطور می‌کند و همان را یادداشت می‌کنید. نه! هیچ‌وقت به این سادگی نیست؛ آن هم در مورد نامی که ممکن است تا ده‌ها سال روی کسب‌وکار شما باقی بماند و تبدیل یه یادگاری از جانب شما به اهل محله و شهر شما بشود! بهترین کار این است که از تهیه یک فهرست از نام‌ها و ایده‌ها شروع کنید و هر نامی که به ذهن‌تان را می‌رسد را طی چند روز یادداشت کنید. در طی این مدت این نکات را در نظر بگیرید:

 

به نوع خدماتی که ارائه می‌دهید دقت کنید: برای مثال باغ گل با گل‌فروشی و گل‌فروشی با دکه گل از نظر نوع خدمات و مقیاس کسب‌وکار تفاوت دارد. اگر روی یک زمینه خاص مانند: باکس گل، یا تهیه گل برای خدمات مجالس تمرکز دارید به نام‌هایی که ممکن است با این خدمات مرتبط باشند فکر کنید

نام گل‌ها: از نام گل‌های زیبا، خوش‌آهنگ و پرطرفدار می‌توانید برای ادغام با کلمات دیگر و انتخاب یک نام برای گل‌فروشی استفاده کنید

نام گل‌فروشی حتما نباید گل‌فروشی باشد: پارک گل شهرام، گلستان شهرآرا، گل‌ خوشه، سوپر گل پالرمو، گل ثنا، گلکده مسیح، خانه گل تهران، دنیای گل محمدی، گلسرای آزالیا، گالری زیبا گل، کافه گل ونوشه و قصر گل نیلوفر، نمونه‌هایی برای این مورد هستند

شرایط ویژه مکان گل‌فروشی را در نظر بگیرید: نام شهر، نام مستعار شهر و محله، نام استان، نام نزدیک‌ترین مراکز تجاری، مذهبی و تفریحی، نام خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌توانید در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

از انتخاب نام‌هایی که تلفظ یا املای آن‌ها سخت هستند، پرهیز کنید: هرچیزی که باعث گیج شدن مخاطبان و مشتریان شما بشود، جایز نیست

به کلمات هم‌قافیه، مشابه یا دارای حروف مشابه دقت کنید: گل گندم، گل‌کده لیلیوم، گل هلند و گل نیلوفر، نمونه‌هایی هستند که حروفی از هر دو کلمه نام در آن‌ها مشترک است

از نام‌های تصویری استفاده کنید: برخی از نام‌ها در همان زمان شنیدن، تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند. برای مثال: گلستان بهار شیراز، قصر گل یخ و پسرک گل‌فروش

به نام دیگر گل‌فروشی‌ها نگاه کنید: در سایت‌های مختلف، نام گل‌فروشی‌های دیگر را ببینید؛ دیدن این نام‌ها می‌تواند ایده‌هایی برای انتخاب نامی خلاقانه به شما بدهد

قالیشویی خیابان دماوند



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مردم در بعضی از کشور ها دارای دندان های بسیار خوب و سالمی هستند، جالب است بدانید که کشور ها از نظر سلامت دندان به دسته های مختلف تقسیم می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ مطالعه جدیدی در کشور های اروپایی انجام شده است و نتایج را به دیگران اعلام کرده اند که در مورد سطح پوسیدگی دندان در بین مردم صحبت می‌ کند. آن ها تقریباً روی 26 کشور این تحقیقات را انجام دادند و سپس اعلام کردند که کدام کشور ها نسبت به دیگران بهترین دندان ها را دارند و میزان پوسیدگی دندان در آن ها کمتر است که قاعدتاً مراجعه به دندانپزشکی هم در این کشور ها کم تر خواهد بود.

مقالات بیشتر:لابراتور دندانسازی

زیبایی دندان

معمولاً برای آمارگیری؛ تعداد دندانپزشک ها را در یک کشور مشخص می کنند و آن را برای هر 100 هزار نفر در نظر می‌ گیرند و می‌ بینند که در هر 100 هزار نفر چند دندانپزشک در آن کشور وجود دارد و  چقدر مراجعه به آن ها صورت می‌ گیرد و سپس میزان مصرف قند و شکر و همچنین وضعیت دندانی افراد 12 ساله که بیشتر در معرض خطر هستند را مورد بررسی قرار می دهند و در نتیجه با این تفسیرها می توانند تعیین کنند که کدام کشور ها به ترتیب بهترین دندان ها را دارند، در این بخش از بهداشت و سلامت دهان و دندان  این لیست را با هم میخوانیم که شامل:

1-  ایتالیا

2-  آلمان

3-  اسپانیا

4-  سوئد

5-  پرتغال

6-  بریتانیا

7-  دانمارک

8-  فرانسه

9-  اسلوونی

10-  فنلاند

اما بهتر است که به یافته های زیر هم دقت داشته باشید:

 فقط 22 درصد مردم بریتانیا سیگاری هستند و در مورد فرانسه هم این مقیاس 32 درصد است.

کودکان در بریتانیا دندان های کاملاً سالمی دارند و میزان خرابی و پوسیدگی دندان در افراد 12 ساله انگلستان فقط نیم درصد است.

دولت بریتانیا نیز همچنین از امکانات بهداشتی دهان و دندان برای آنها استفاده می‌ کند و آن ها برنامه های مناسبی برای فلوراید دارند.مردم دانمارک هم کمترین میزان مشکلات و مراجعه به دندانپزشکی را دارند.

منبع: نمناک

مقالات دیگر:دفتر ازدواج



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
راه های پاک کردن لکه از فرش روشن در خانه
 
 
پاک کردن لکه های رنگی مختلف که روی فرش روشن ریخته می شود کار آسانی نیست و تمیز نکردن آن به فرش آسیب می رساند.
 
به گزارش ایلنا، یکی از مشکلاتی که ممکن است برای همه ما پیش آید لکه دار شدن فرش هاست . مخصوصا اگر فرشمان روشن یا سفید باشد . پاک کردن هر کدام از لکه ها روشی مخصوص به خودشان را دارند و در صورت عدم توجه به تمیزکردن لکه ممکن است فرش آسیب ببیند. در این بخش به شما آموزش می دهیم که چگونه بتوانید لکه های رنگی را از روی فرش روشن خود پاک کنید پس با ما همراه شوید.
 
پاک کردن لکه از فرش
 
تمیز کردن لکه های رنگی از روی فرش های روشن
 
تمیز کردن لکه شربت از روی فرش
 
یکی از لکه ها که نیاز به تمیز کردن خاص خود دارد ، لکه های به جا مانده از ریختن نوشیدنی های رنگی روی فرش است . این لکه های نوشیدنی خیلی سمج و جدا ناپذیرند و بسیاری از پاک کننده های فرش، نمی توانند آنها را تمیز کنند . اما یک راه موثر برای خلاص شدن از شراین لکه ی بدنما وجود دارد.
 
مواد لازم برای تمیز کردن شربت رنگی از روی فرش
 
آب کربناته یا گازدار
 
آب
 
مایع تمیز کننده فرش
 
بطری اسپری
 
اتوی لباس
 
حوله سفید
 
جاروبرقی
 
ریختن شربت روی فرش
 
پاک کردن لکه نوشیدنی های رنگی از فرش
 
1. اگر لکه خشک نشده و هنوز خیس است ابتدا روی آن آب گازدار بریزید.
 
2. سپس روی لکه حوله یا کهنه قرار دهید تا مایع جذب حوله شود اما حوله را روی فرش نمالید زیرا لکه بزرگتر می شود.
 
3. مایع تمیز کننده فرش و آب داغ را در یک بطری اسپری بریزید و سپس روی فرش اسپری کنید .
 
4. اکنون یک حوله سفید روی آن قرار دهید فقط توجه کنید حوله رنگی نباشد زیرا رنگ آن به قالی منتقل می شود.
 
تمیز کردن لکه فرش
 
از بین بردن لکه شربت های رنگی از فرش
 
5. اتو را در بالاترین دمای ممکن تنظیم کنید و روی حوله را به مدت 10 ثانیه اتو بکشید ، برای جلوگیری از سوختگی قالی اتو را دائما حرکت دهید .
 
6. هنگامی که نوشیدنی به حوله منتقل شد ، حوله را سر وته کنید و یا از حوله دیگر استفاده کنید زیرا باید یک سطح تمیز روی قالی قرار بگیرد.
 
7. وقتی فرش به سمت خشک شدن رفت، دوباره محلول پاک کننده روی آن بریزید و همین مراحل را انجام دهید تا لکه کاملا پاک شود.
 
8. اکنون اجازه دهید فرش خشک شود و روی آن را جاروبرقی بکشید تا نرمی و حالت اولیه خود را بازیابد.
 
جاروبرقی کشیدن
 
جاروبرقی کشیدن فرش پس از رفع لکه ها
 
نکات و هشدارها
 
برای جلوگیری از سوختگی و ذوب شدن فرش اتو را تکان دهید حتی اگر به چیزی می چسبد ، هنگامی که نوشیدنی جذب حوله می شود اتو حرکت هموارتری خواهد داشت.
 
پاک کردن لکه انار از سطح فرش
 
برای پاک کردن لکه انار سرعت بسیار مهم است زیرا این لکه به سختی پاک می شود و رنگ قرمز خود را با قدرت روی سطوح باقی می گذارد. برای پاک کردن این لکه محلولی از ترکیب آب و سرکه سفید درست کنید و در صورت لزوم مقداری شامپو فرش نیز به این محلول اضافه نمایید . سپس این محلول را روی فرش اسپری کنید تا از شر این لکه خلاص شوید .
 
لکه انار روی فرش
 
تمیز کردن سریع لکه قرمز انار از روی فرش
 
لکه چای و قهوه
 
برای پاک کردن لکه چای و قهوه ابتدا اضافی آن را از روی فرش جمع کنید و سپس با آب نیمه گرم و مقداری پودر لباس شویی و اسفنج آن را تمیز کنید. اگر مشاهده نمودید که آثار لکه هنوز پابرجاست ، برای از بین بردن آن از آب اکسیژنه 5 درصد و مقداری آب استفاده کنید تا لکه تمیز شود . اکنون با یک دستمال خشک فرش را بپوشانید و مالش دهید تا خشک شود و حالت اولیه خود را باز یابد.
 
پاک کردن لکه چایی از فرش
 
لکه چای و قهوه روی فرش را به این روش پاک کنید
 
تمیز کردن لکه کاکائو و بستنی از فرش
 
برای تمیز نمودن این لکه ها از روی فرش این مواد را از روی فرش جمع کنید سپس 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب حل کنید و با پنبه یا دستمالی نرم و تمیز روی محل قرار دهید اما دقت کنید که لکه را نمالید زیرا بزرگ تر خواهد شد . این عمل را چندین بار تکرار کنید تا از شر لکه خلاص شوید سپس محل را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید و با یک حوله خشک نمایید ، برای این کار از حوله سفید استفاده کنید تا فرشتان رنگ نگیرد.
 
پاک کردن لکه کاکائو از فرش
 
لکه بستنی از روی فرش را چگونه از بین ببریم؟
 
پاک کردن لکه آبِ گوشت از روی فرش
 
برای پاک کردن لکه آب گوشت از روی فرش ابتدا مقدار کمی حلال روی پارچه سفیدی می ریزیم و آن را روی لکه فشار می دهیم. سپس 15 دقیقه صبرمی کنیم تا فرش خشک شود. روش دیگر پاک کردن لکه آب گوشت از روی فرش طبیعی اینگونه است که ابتدا پارچه ی سفید را با شوینده خیس کنید و چند ثانیه روی لکه فشارمی دهیم سپس محلول آمونیاک را روی لکه اسپری می کنیم و محل را با یک پارچه ی سفید خشک می نماییم.
 
 
در گام سوم روی لکه، سرکه اسپری می کنیم و محل را با پارچه ی سفید خشک می کنیم.دوباره برای خلاص شدن از لکه پارچه ی سفید را با شوینده خیس می کنیم و چند ثانیه روی لکه فشار می دهیم. در آخر نیز با یک دستمال نم دار محل را پاک و سپس با یک پارچه ی سفید خشک می کنیم.
 


:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
گره کوری که به تار و پود فرش آذربایجان افتاده است؛
 
 
صنعت فرش‌بافی آذربایجان‌غربی در گیر و دار تامین مواد اولیه/ ۷۲ هزار شغل پایدار در سایه کارگاه‌های فرش بافی
 
 
 
صنعت فرش بافی از قدمت بالایی در کشور و به تبع آن در آذربایجان‌غربی دارد و دارهای قالی این صنعت اکنون در گیر,دار تأمین مواد اولیه است و با این حال توانسته برای ۷۲ هزار نفر از جوانان این منطقه شغل پایدار ایجاد کرده است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، صنعت فرش در کشور از دیرباز مورد توجه مردم در اقصی نقاط این خطه بوده و حتی فرش های این نقطه از کره خاکی به عنوان کالای نفیس به نقاط مختلف کشور ارسال می شده است.
 
حال با گذشت چندین دهه از قدمت فرش بافی در جمهوری اسلامی ایران باز هم این صنعت رونق ب رمق خود را ادامه می دهد.
 
فرش بافی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدات سنتی در کشورمان بوده و کالایی که تولید و تجارت آن از پتانسیل بالایی در کشور برخوردار است.
 
حال آذربایجان غربی نیز از این بخش نیز بهره مند است و با داشتن فرش های دست بافت زیبا شهرت جهانی به خود گرفته است تا بتواند چرخ صنعت فرش را در این خطه از کشور همچنان به حرکت وادارد.
 
در این بین برخی مشکلات موجود در این بخش وجود دارد که صنعت فرش بافی را با مشکل عدیده روبرو کرده است.
 
در تامین مواد اولیه مشکل اساسی داریم
 
جعفرنژاد یکی از فعالان صنعت فرش در این استان با اشاره به مشکلات این بخش گفت: افزایش قیمت مواد اولیه در بازارهای داخلی و نوسان نرخ ارز از مهمترین مشکلات پیش روی فعالان این بخش است.
 
دولتی یکی دیگر از فعالان این بخش نیز گفت: افزایش دستمزدها و همچنین عدم بازاریابی مناسب برای این صنعت از دیگر مشکلاتی است که روند تولید و فروش فرش دست بافت را با مشکل روبرو کرده است.
 
رسولی از دیگر فعالان بخش صنعت فرش بافی در جنوب آذربایجان غربی مشکلات مروبط به خود قالیبافان را مطرح کرده و گفت: بیمه قالی بافان از مشکلات مهمی است که فعالان این بخش را ناامید کرده و باید مسوولان در این زمینه ورود جدی کنند.
 
کارگاه‌های قالیبافی 72 هزار شغل پایدار در آذربایجان غربی ایجاد کردند
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنکار اروم نیوز، بیان کرد: 72 هزار نفر از جوانان و مردم این استان در بخش قالی بافی فعال هستند.
 
غلامرضا بابایی ادامه داد: در مجموع 224 کارگاه تولید فرش دستباف در آذربایجان غربی فعال است .
 
وی با اشاره به تولیدات فرش این استان، اظهار داشت: انواع فرش‌های دستباف در طرح‌های قبا، ماهی، نقشه، افشار و فرش تمام ابریشم توسط فعالان این بخش در استان تولید و روانه بازار می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین فرش‌های ریز ماهی خوی و افشار تکاب در شمال و جنوب استان در سال ۱۳۸۹ ثبت ملی و جهانی شده است.
 
17 هزار نفر از قالیبافان آذربایجان غربی بیمه هستند
 
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 17 هزار نفر از فعالان بخش قالی بافی در این استان بیمه هستند، گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر از این تعداد بیمه تامین اجتماعی و چهار هزار و ۶۰۹ نفر نیز بیمه صندوق اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر هستند.
 
محمد دهقان ادامه داد: سالانه ۲۹۰ هزار متر مربع فرش دستباف در این استان تولید و روانه بازار هدف می‌شود.
 
 
 
با این وجود و با توجه به اهمیت این صنعت لازم است تا حمایت های لازم از این بخش صورت گیرد تا دارهای قالی این استان جانی دوباره بگیرند.


:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ارومیه- ایرنا- معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی گفت: ۲ مرکز دندانپزشکی و دندانسازی متخلف در راستای مراقبت از سلامت شهروندان شناسایی و پلمب شد.

محمد ارزنلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این‌گونه مراکز بدون داشتن تخصص و مهارت لازم و رعایت موازین بهداشتی ضمن دخالت غیرقانونی در امور درمان باعث شیوع بیماری های واگیردار، عفونی و مسری می شوند.

وی اضافه کرد: شهروندان نیز از حضور در این گونه مراکز جهت دریافت خدمات خودداری کرده و برای دریافت خدمات درمانی دندانپزشکی مورد نیاز، به مراکز دارای پروانه مجاز فعالیت مراجعه کنند.

مقالات بیشتر:دندانسازی در تهران

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دانشکده خوی ادامه داد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به اداره نظارت بر درمان دانشکده خوی اطلاع دهند.

فرزاد صیادی سرپرست اداره فراورده های طبیعی ، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم بیان کرد: طی بازرسی های مشترک کارشناسان این معاونت و پلیس نظارت بر اماکن عمومی، نماینده اتاق اصناف و با حضور مسوول حراست، یکی از مراکز تولید و عرضه داروی دست ساز با عنوان امام موسی کاظم (ع) در ارومیه پلمب شد.

به گزارش ایرنا، خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است.

مقالات دیگر:دفتر عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بنیاد فرهنگی هنری رودکی به گروه‌های موسیقی مجلسی برای اجرای موسیقی فراخوان داد.

دعوت از گروه‌های موسیقی مجلسی

بنیاد فرهنگی هنری رودکی به گروه‌های موسیقی مجلسی برای اجرای موسیقی فراخوان داد.

مقالات دیگر:آموزشگاه پیانو غرب تهران

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، بر اساس فراخوان این بنیاد، به منظور ارتقای فرهنگ شنیداری موسیقی کلاسیک و در راستای حمایت از گروه‌های مجلسی موسیقی کلاسیک و نیز همزمان با افتتاح تالار استاد حسین دهلوی‌ با پیشنهاد و هدایت هنری شورای ارکستر سمفونیک و حمایت این بنیاد، از تمامی گروه‌های سازی یا آوازی کلاسیک (۳ تا ۸ نوازنده یا خواننده) دعوت می‌شود آمادگی خود را برای این دوره‌ اجرایی در تالار دهلوی اعلام کنند.

شورای ارکستر سمفونیک با بررسی سوابق، توان اجرایی و نیز رپرتوار پیشنهادی ارسالی، گروه‌های منتخب را در یک چیدمان اجرایی بر اساس دوره‌های زمانی، ترکیب‌سازی و ... سازمان‌دهی خواهد کرد.

رپرتوار پیشنهادی می‌تواند به شکل کامل به آثار آهنگسازان ایرانی و یا ترکیبی از آهنگسازان ایرانی و غیرایرانی بپردازد.

بر این اساس گروه‌های منتخب از تسهیلات ویژه‌ اجرایی و امکان در اختیار گرفتن سالن برای یک برنامه به صورت رایگان برخوردار خواهند بود. آرشیو و کتابخانه بنیاد می‌تواند آثاری از آهنگسازان ایرانی و خارجی را در اختیار گروه‌های منتخب قرار دهد.

گروه‌های علاقه‌مند می‌توانند تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت بنیاد رودکی در نشانی https://new.bonyadroudaki.com/فراخوان-دعوت-از-گروه-های-موسیقی-مجلسی-ب/  نسبت به تکمیل فرم فراخوان و ارسال مدارک اقدام کنند.

مقالات دیگر:وکیل کیفری ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 جزییات تازه از پرونده یازده کانتینر آلات موسیقی، در آستانه خروج از گمرک بوشهر نشان می‌دهد، بازرسی گمرک از اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ترخیص این محموله هشدار داده بود

ورود جدی بازرسی گمرک به ماجرای ترخیص محموله بزرگ آلات موسیقی

بعد از افشای جزییات اولیه از چالش ترخیص محموله یازده‌ کانتینری آلات موسیقی، حالا با وجود سکوت محض خبری، بازرسی گمرک ایران به‌صورت تمام‌قد به این ماجرا ورود کرده است.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد در حالی این محموله اواخر فروردین ماه به گمرک اظهار شده بود که بازرسی گمرک ایران در اردیبهشت ماه سال جاری با توجه به ممنوعیت ورود و قرار گرفتن کالا در گروه چهار، نسبت به ادامه تشریفات ترخیص محموله به مقامات محلی هشدار داده بود.

مقالات بیشتر:آموزشگاه سه تار غرب تهران

با وجود این هشدار صریح بازرسی گمرک ایران چند ماه بعد با دستور از یک بالای مقام گمرکی ادامه تشریفات گمرکی محموله از سر گرفته می‌شود و حتی حقوق ورودی نیز از صاحب کالا اخذ می‌شود.

در این بین در روزهای اخیر بازرسی گمرک ایران در مکاتبه‌ای با ناظر گمرکات بوشهر ابهامات تازه‌ای را در این خصوص مطرح کرده است.

چالشهای جدی در خصوص ماده 108 قانون امور گمرکی با بررسی از حیث قاچاق کالا، بحث دریافت مابه‌التفاوت و مغایرتهای اسنادی از جمله مهمترین سرفصلهای این پرونده می‌باشد. از همه این موارد مهم‌تر این‌که آیا با وجود دپوی میلیونها تن کالای اساسی رسوبی در گمرکات بهتر نبود انرژی و توان مسئولان گمرکی صرف حل‌وفصل مشکلاتی از این جنس شود تا نگرانی درباره آسیب دیدن محموله آلات موسیقی در شرایط آب‌وهوایی گمرک بوشهر!

در پایان ذکر این نکته بسیار ضروری است؛ آیا مقامات ستاد گمرک ایران متوجه تناقضات اسنادی این پرونده نشده بودند؟ این ابهامات عجیب و غریب بار دیگر چالش پرونده لوازم خانگی و صدور مجوز دیوان عدالت اداری و حواشی درگیری وزارت صمت و گمرک را در اذهان زنده کرده است.

گفتنی است، این محموله آلات موسیقی شامل 11 کانتینر ادوات موسیقی است که از سال 1398 وارد گمرک شده است ولی به‌دلیل ممنوعیت واردات اقلام گروه چهار و مغایرت کد تعرفه و شرح کالا در ثبت سفارش، گمرک مانع از ترخیص آن شده است.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

مقالات دیگر:محضر عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سالمندآزاری از خانه تا خانه سالمندان مساله جدی جامعه امروز و فردا

 

بهترین خانه سالمندان

انتشار ویدئویی حاوی صحنه‌های دلخراش از سالمند آزاری در فضای مجازی باید هشداری باشد برای تک تک ما از مردم تا مسئولان که استانداردهای فضای مراقبتی از سالمندان را مورد بازنگری قرار دهیم.

 

 

به گزارش «شیعه نیوز»، چند روزی است که انتشار ویدئویی حاوی صحنه‌های دلخراش از سالمند آزاری در فضای مجازی باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده است. این تصاویر که مشاهده آن تا انتهای ویدئو آزاردهنده است در روزهایی در فضای مجازی وایرال شد که تنها چند روز از روز جهانی سالمند گذشته است. امسال شعار روز جهانی سالمند «بهره‌مندی عادلانه همه سنین سازماناز فناوری دیجیتال» عنوان شد و حالا باید گفت شاید این فناوری برای انعکاس رنج و دردهای سالمندان باید بیش از گذشته احساس مسئولیت کند.

 

سازمان بهزیستی در توضیحاتی به دنبال انتشار این ویدئو اعلام کرد که «این رویداد تأسف برانگیز تابستان سال ۱۳۹۹ در یک مرکز غیر دولتی نگهداری سالمندان واقع در شهرستان بروجرد در استان لرستان رخ داده است که اداره کل بهزیستی استان همان زمان به موضوع ورود نموده و ضمن تعامل با دستگاه‌های انتظامی و قضائی نسبت به احقاق حق تضییع شده سالمند محترم و تنبیه خاطیان اقدام فوری و مؤثر انجام داده است به نحوی که پس از انجام بررسی‌های دقیق کارشناسی به استناد پرونده تشکیل شده در دادگستری شهرستان رأی محکومیت خاطیان به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی صادر و برخوردهای تنبیهی لازم قضائی از جمله حبس، شلاق و اخراج دو نفر از پرسنل مرکز صورت گرفته است. کمیسیون عالی نظارت بهزیستی نیز تذکر کتبی لازم را برای مرکز مذکور صادر نموده است.»؛ اما موضوعی که انتشار این ویدئو بار دیگر گوشزد کرد، روند نظارت بر نگهداری سالمندان در مراکز تحت پوشش بهزیستی و مراکز غیردولتی است که از این سازمان مجوز دریافت می‌کنند.

 

سازمان بهزیستی اعلام کرده است که سامانه دیدبان سازمان بهزیستی به صورت آنلاین و برخط در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی پیرامون فعالیت مراکز دولتی تحت مدیریت و مراکز غیر دولتی تحت نظارت خود است، اما آیا اتکا کردن به گزارش‌های مردمی راه چاره است؟ بهتر نبود سازمان بهزیستی در این اطلاعیه روندی از نظارت بر این مراکز را به اطلاع عموم مردم می‌رساند؟

 

 

قالیشویی در نظام آباد

 



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

علائم «افسردگی پنهان» در زنان چیست؟

 

روانشناس مرزداران

یک روانشناس با بیان اینکه زنان تقریبا ۲ برابر بیشتر از مردان درگیر افسردگی می‌شوند، به "افسردگی پنهان" در زنان اشاره کرد و در این باره گفت: این زنان می‌کوشند که علائم افسردگی خود را پنهان کرده و واقعیت‌های زندگی خود را نپذیرند و چون اصطلاحا همواره نقابی از شادی و خوشحالی بر چهره دارند تشخیص افسردگی آنها نیز به راحتی ممکن نیست.

 

گوهر یسنا انزانی در گفت وگو با ایسنا، به بیان تفاوت‌های افسردگی با افسردگی پنهان در زنان پرداخت و اظهار کرد: افسردگی مثل یک سرماخوردگی روانی است اما در عین حال مدت آن همانند سرماخوردگی کوتاه نیست و متوسط طول درگیری افراد با افسردگی می‌تواند ۹ ماه باشد. در واقع افسردگی شایع ترین بیماری روحی است که ممکن است افراد به دلایل مختلف فرهنگی و یا ترس از دست دادن موقعیت شغلی و ... از بیان و درمان آن خودداری کنند.

 

این روانشناس معتقد است که افسردگی درد روانی، جسمی و احساسی است که حس غمگینی، خشم، ترس و تنفر را در افراد افزایش می‌دهد و نشانه‌های متفاوتی از جمله بد اشتهایی، کم اشتهایی، کندی روانی و حرکتی، بدبینی به آینده، افزایش و کاهش وزن، پرخوابی و کم خوابی، از دست دادن علاقه به فعالیت ها، دلسردی و بدبینی به آینده و نا امیدی و... دارد که اگر این علائم بیش از دو هفته ادامه یابند نشان از افسرده شدن افراد می‌دهند.

 

به گفته انزانی، زنان تقریبا دو برابر بیشتر از مردان درگیر افسردگی می‌شوند. همچنین ممکن است افسردگی در حوالی بلوغ دختران یعنی حوالی ۱۴سالگی و نزدیک به عادت ماهیانه زنان، دوران یائسگی زنان، دوران بارداری و یا پس از زایمان به دلیل تغییرات جسمی شدت پیدا کند.

 

وی ادامه داد: اصولا در فصول پاییز و زمستان و به ویژه‌ ماه‌های دی و بهمن افسردگی شدت بیشتری دارد و از سوی دیگر به طور کلی به نظر می‌رسد افسردگی در مراحل گذار زندگی مثل سالمندی، فرزندآوری، بلوغ و یا تغییر در منزل، ماشین، شغل و غیره می‌تواند در زنان افزایش یابد. همچنین زنان متاهل و زنانی که فرزندان کوچک دارند و یا مطابق با زنانگی خود زندگی نکرده با آن کنار نمی‌آیند افسردگی بیشتری را تجربه می‌کنند.

 

شاد یا افسرده؟

 

این روانشناس در ادامه سخنان خود درباره افسردگی پنهان در زنان تصریح کرد: این زنان می‌کوشند که علائم افسردگی خود را پنهان کنند. نقابی از شادی و خوشحالی بر چهره دارند و مشکلات و واقعیت زندگی خود را نمی‌پذیرند. همچنین سعی می‌کنند تمام ارتباطات، تماس ها و حتی مهمانی های خود را بدون دلیل خاصی بر هم زنند و در آنها شرکت نکنند. این افراد طبق منطق بیش از اندازه ای رفتار می‌کنند و سعی می‌کنند در ظاهر نشان دهند که به آینده و زندگی خوشبین هستند در حالی که در اکثر موارد اینگونه نیستند. در عین حال هیچ کمکی از مشاور و یا همسر و خوانده خود نمی‌گیرند و خشم، رنج و درد بالایی را تحمل می‌کنند. این افراد یاد گرفته‌اند که احساسات خود را ماهرانه پنهان کنند و از این رو به راحتی قابل تشخیص نیستند.

 

بی مهری همسر و افزایش افسردگی

 

انزانی صمیمیت در ارتباطات فردی و خانوادگی را برای زنان بسیار مهم دانست و با بیان اینکه اگر زنان از سوی همسر خود حس بی‌ارزش بودن دریافت کنند به احتمال زیاد درگیر افسردگی پنهان می‌شوند، افزود: روابط توام با بی مهری و عدم حمایت از سوی همسر افسردگی پنهان را در زنان فزایش می‌دهد. زنانی که هم در خارج از منزل و هم در داخل منزل کار می‌کنند، مسئولیت بیش از اندازه‌ای بر دوش آنها است و در عین حال از سوی همسرشان مورد تحقیر، سرزنش و انتقاد بیش از حد قرار می‌گیرند مستعد درگیری با افسردگی پنهان هستند. در واقع مادران خسته از کارهای بی‌پایان منزل که انتظارات غیر واقع بینانه از خود دارند، با جملات کلیشه نظیر اینکه باید خود را فدای خانواده کرد و یا اینکه باید در تمام شرایط راه حل مشکلات را دانست نیز بیشتر درگیر افسردگی پنهان می‌شوند. مادرانی که مسئولیت بیش از اندازه دارند، کار منزل به آنها فشار می‌آورد و برای کارهای بی پایانی تلاش می‌کنند که برایشان ارزشمند نیست و همواره ترس از دوست داشتنی نبودن و از دست دادن افراد را دارند، افسردگی پنهان بیشتری را تجربه می‌کنند.

 

به گفته این روانشناس، زنان درگیر افسردگی پنهان معمولا مراقبت از دیگران و رفع نیاز اعضا خانواده را در اولویت خود قرار می‌دهند، این زنان تلاش می کنند همانند مادران خود ضعیف نباشند و وجهی از مادر را که در درون خود می‌بینند؛ سرکوب می‌کنند.

 

وی همچنین این را هم گفت که پدران سلطه‌گر و مادران سلطه پذیر می‌توانند افسردگی را در دختران خود بیشتر کنند و در واقع هرچه افراد در خانواده‌های نا امن با سبک فرزندپروری نا ایمن بزرگ شوند مستعد درگیری با افسردگی پنهان هستند.

 

انزانی افزود: اگر رابطه مادر و فرزند از شش ماهگی تا سه سالگی از نوع دلبستگی نا ایمن باشد ممکن است افسردگی پنهان را شدت دهد. از سوی دیگر برای زنان صمیمت در ارتباطات و نیاز به رابطه محبت آمیز و حمایت از سوی همسر بسیار اهمیت دارد و اگر از سوی همسر حس بی ارزشی به آنها منتقل شود، افسردگی پنهان آنها نیز شدت می‌گیرد. همچنین خانواده هایی که دختر خود را طرد می‌کنند ناخواسته منجر به شدت بخشیدن به افسردگی پنهان در این دختران می‌شوند.

 

با زنانگی خود آشتی کنید

 

این روانشناس با بیان اینکه افراد درگیر افسردگی پنهان معتقدند افسرده شدن بهتر از پذیرفتن واقعیت است و این امر در واقع نقطه کور افسردگی است، تاکید کرد: ما همواره به افراد توصیه می‌کنیم سالی یک مرتبه ارزیابی‌های روانشناسی را انجام دهند. بهتر است زنان در یک گروه درمانی عضو شوند تا در آنجا مشکلاتشان درک شود. زنان باید سعی کنند شریک زندگی خود را به خوبی انتخاب و مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند. خانم‌ها نیازمند دوستان بیشتر و حرف زدن بیشتری هستند و باید در این راستا محرم رازی داشته باشند. زنان باید با زنانگی خود آشتی کنند چراکه هرچقدر آن را بیشتر بپذیرند افسردگی پنهان در آنها کاهش پیدا می‌کند. افراد درگیر افسردگی پنهان باید سعی کنند محدودیت‌ها، ویژگی ها و توانمندی‌های مثبت و منفی خود را بشناسند و راه حل هایی پیدا کنند تا ترسهای خود را حل کنند. خوش بین باشند، احساسات خود را بیان کرده و خطاهای فکری خود را با کمک مشاور پیدا کنند.

 

وی در پایان توصیه کرد: زنان درگیر افسردگی پنهان می‌توانند با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی و ظاهر خود، انجام تکنیک‌های شکرگزاری، شرکت در کلاسهای مورد علاقه، شرکت در کارهای عام المنفعه و خیرانه و نوشتن اقدامات و کارهای مثبت خود بر افسردگی پنهان غلبه کنند. متاسفانه مردم ما در چنین شرایطی خود سرانه و به سرعت به درمان‌های دارویی روی می‌آورند در حالی که در چنین شرایطی حتما باید با مشاوران و روانشناسان مشورت کنند.

قالیشویی سهروردی

 



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

5 نکته طلایی در انتخاب سالن پذیرایی باغ تالار عروسی

تالار شرق تهران

 

ایلنا نیوز

اگر در شهر بزرگی همچون تهران زندگی می کنید قطعا می دانید که با وجود مناطق و محله های متفاوت در پایتخت پیدا کردن بهترین ها و مناسب ترین ها در خصوص برگزاری مراسم عروسی و ضیافت ها امری سخت و دشوار است مثلا اگر شما بخواهید بهترین باغ تالار عروسی لوکس چیتگر یا لوکسترین سالن پذیرایی بهترین باغ تالار عروسی گرمدره را در یک روز شناسایی کنید قطعا غیرممکن است چرا که برای پیدا کردن باغ تالار عروسی چیتگر یا رزرو تالار لوکس در چیتگر به زمان زیادی نیاز خواهید داشت اما سوال اینجاست که آیا واقعا راهی وجود دارد که ما بتوانیم به راحتی برای انتخاب بهترین تالار گرمدره یا بهترین باغ تالار چیتگر و.... اقدام کنیم؟

 

فارغ از اینکه شما قصد دارید در چه منطقه ی تالار عروسی یا باغ تالار را انتخاب کنید باید به ویژگی های یک تالار عروسی خوب دقت نمایید که در ادامه می توانید با آن ها آشنا شوید....

 

برای یک تالار پذیرایی خوب باید به ویژگی هایی از جمله مکان تالار، اندازه تالار پذیرایی، نورپردازی سالن، سالن غذاخوری تالار،تهویه مناسب تالار، دکوراسیون تالار، سیستم گرمایشی و سرمایشی تالار، امکانات و خدمات تالار، کیفیت غذا و نحوه پذیرایی تالار، تمیزی و نظافت تالار، سفره عقد عروس و داماد و گل آرایی سالن، سرویس بهداشتی و روشویی تالار، پارکینگ تالار، اتاق پرو و استراحت برای مهمان ها دقت نمایید.

 

معمولا بهترین باغ تالار عروسی لوکس در چیتگر و بهترین باغ تالار گرمدره یا بهترین تالارها در نقاط دیگر به این ویژگی ها دقت فراوانی داشته اند چرا که آنها نهایت تلاش شان را می کنند تا بتوانند یک شب به یادماندنی را برای عروس و دامادهای عزیز رقم بزنند.

 

قیمت بهترین تالارهای عروسی احمدآباد مستوفی

 

یکی از مهمترین مسئله هایی که عروس و داماد های عزیز به آن دقت می کنند و بسیار مهم می باشد قیمت تالار عروسی است؛ معمولا بسیاری از عروس و دامادها برای اینکه این مشکل را برطرف کنند مجبورند به همه تالارهای پذیرایی در شهر خود یا بیشتر آنها را به صورت تک تک سر بزنند تا بتوانند قیمت آنها را مطلع شوند که البته پس از اطلاع از قیمتها علاوه بر زمان‌بر بودن بلکه گاهی با قیمت‌های یکسان روبرو می‌شوند؛ اما با وجود مجموعه‌هایی همچون افرازتالار این مشکل برای شما وجود ندارد چرا که شما می توانید بر اساس محل زندگی خود تالار های مناسب و بهترین ها را انتخاب کنید مثلاً اگر به دنبال تالار لوکس در گرمدره یا قیمت اجاره بهترین باغ تالار عروسی احمد آباد مستوفی هستید به سادگی با یک کلیک با انواع تالارها با قیمت‌های مختلف آشنا شوید و برای رزرو تالار در گرمدره و.... اقدام کنید. شما با در نظر گرفتن میزان بودجه ی خود و مشاهده قیمت های بهترین تالارهای عروسی می توانید به راحتی اقدام به انتخاب نمایید.

 

 

 

استفاده از تالار عروسی یا باغ تالار چه مزیتی دارد؟

 

قطعا با انتخاب باغ تالار عروسی در چیتگر یا باغ تالار عروسی احمدآباد مستوفی یا باغ تالار عروسی گرمدره و.... شما می توانید از مزیت های بیشماری بهره مند شوید. بین تالارها و باغ تالار ها تفاوت هایی وجود دارد که می توان گفت اصلی ترین تفاوت ها در محل برگزاری مراسم میباشد. تالارها ساختمان هایی هستند مسقف و معمولاً فضای سبز ندارند ولی باغ تالارها بدون ساختمانی مسقف بوده که مراسم ها در باغ های زیبا و مزین شده برگزار میشوند.

 

در باغ تالارها و تالارهای عروسی امکانات مختلفی مهیا شده است که می توان گفت تهیه غذا، میوه و شیرینی، عکاسی و فیلمبرداری، گروه موسیقی، نورپردازی و... در آنها وجود دارد و عروس و داماد های عزیز می توانند با توجه به سلیقه خود از آنها استفاده کنند.

 

قطعا گرفتن مهمانی های بزرگ و شرکت در مجالس برای همه امری لذت‌بخش بوده اما یک فرد به تنهایی نمی تواند برنامه‌ریزی دقیق و کارهای مرتبط با عروسی مثل تهیه غذا، چیدمان دکوراسیون و.... را برنامه‌ریزی و اجرا نماید و به همین جهت برای راحتی این امر تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای آماده شده‌اند تا به افراد در برگزاری مهمانیها، عروسی ها و تشریفات مختلف کمک کنند و اصلی‌ترین مزیت‌های تالارهای عروسی و باغ تالارها سرویس پذیرایی آسان، تمیزی و نظافت، تسهیلات کامل، مشتری مناسب می باشد البته که شما از محیطی امن، قیمت مناسب، فضای مناسب و زیبا و بهترین گزینه برای برگزاری مراسم ها در شب بهره مند خواهید شد.

 

در هر صورت اگر میخواهید در هر منطقه از تهران بزرگ مثلا برای باغ تالار عروسی چیتگر یا شهرستان های دیگر برای انتخاب باغ تالار یا تالار عروسی اقدام کنید از مجموعه های بی نظیری همچون افزارتالار می توانید بهره مند گردید و به راحتی به شناسایی بهترین باغ تالار عروسی در گرمدره یا در هر نقطه ی دیگری بپردازید.

 

با افزار تالار آشنا شوید....

 

افراز تالار جز یکی از زیرمجموعه‌های افراز هلدینگ می باشد که به شما کمک می کند تا بتوانید هر گونه نیازی که در خصوص برگزاری یک ضیافت دارید به آسانی برطرف نمایید و این مجموعه به صورت تخصصی کار خود را در حوزه برگزاری ضیافت های متفاوت از جمله مراسم عروسی از سال ۱۳۹۵ شروع نموده است و همچنین می توانید در خصوص انتخاب بهترین تالار عروسی، سالن های آرایش، گروه موسیقی و.... از آن استفاده کنید.

 

آنچه که سبب می شود تا افراز تالار از دیگر مجموعه ها متمایز باشد، این است که شما در هر مکانی و تنها به واسطه اینترنت و با یک کلیک ساده می توانید نیازهای خودتان را در کوتاه ترین زمان ممکن در افرازتالار ببینید و نسبت به انتخاب بهترین ها اقدام کنید. شما به محض ورود به وبسایت افرازتالار با دسته بندی های متفاوت رو به رو می شوید که می توانید بر اساس استان ها و محل شهر و سکونت خود آن ها را انتخاب کنید و بهترین باغ تالار، آرایشگاه، گروه موسیقی، نورپردازی و غیره را در اطراف خودتان مشاهده نمایید.

 

قالیشویی سراج

دسته بندی های متفاوتی که در افراز تالار وجود دارد شامل آتلیه عکاسی و فیلمبرداری، آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی، باغ تالار عروسی، باغ تالار عروسی ارزان، باغ تالار عروسی ویژه، خدمات مجالس موسسه های تشریفاتی، دفترخانه های رسمی ازدواج، رنت اجاره ماشین، ظروف کرایه، گل فروشی گل آرایی و سفره عقد و مزون عروس میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رامبد جوان از پاردوکسیکال‌ترین موجودات حاضر کره زمین است، وجودش اصلا و اساسا پر از تناقض است، مثلا از یک طرف برنامه‌ای می‌سازد با محتوایی به اصطلاح «شادی‌آور»، «دو و دو» می‌کند و از حضار می‌خواهد قهقهه بزنند و از طرف دیگر برای فرزندآوری به کانادا می‌رود!

برترین‌ها - ایمان عبدلی: رامبد جوان از پاردوکسیکال‌ترین موجودات حاضر کره زمین است، وجودش اصلا و اساسا پر از تناقض است، مثلا از یک طرف برنامه‌ای می‌سازد با محتوایی به اصطلاح «شادی‌آور»، «دو و دو» می‌کند و از حضار می‌خواهد قهقهه بزنند و از طرف دیگر برای فرزندآوری به کانادا می‌رود!

یعنی برخلاف آن چه که در برنامه‌اش تبلیغ می‌کند، شادی با قهقهه و خشک خشک و هردمبیلی ایجاد نمی‌شود، شادی با اقامت در یک کشور درست و حسابی با سطح رفاه مناسب، با بستر اقتصادی قابل پیش‌بینی و با درصد قابل توجهی از حق حیات اجتماعی ایجاد می‌شود، شادی با زور زدن در استودیو خندوانه و چهار تا توصیه فزرتی به اصطلاح روانشناسانه که نه! با توسعه متوازن، با شرایط زیست‌محیطی پایدار و ایجاد این زیربناها ایجاد می‌شود.

مقالات بیشتر:آموزشگاه گیتار غرب تهران

حالا رامبد در عنفوان گرانی کشنده این روزها و در شدیدترین تورم دوران، جلوی دوربین رفته و با «رژیم»، «لاغری» و «گرانی» نمک ریخته و از گرانی به این رسیده که خب رژیم بگیرید. به عبارتی گفته که خب چه اشکالی دارد که گران است، اتفاقا خوب هم هست، کمتر می‌خورید و لاغر هم می‌مانید! البته این‌ها را در توجیه و تبلیغ یک موسسه لاغری گفته! اما خب رامبد عزیز اگر دو کلام از حرف‌های همان مهمانانش در خندوانه را اگر در گوش داشت، می‌دانست که با هر چیزی و هر پدیده‌ای آن هم در این دوران نمک نریزد و اساسا چرا باید پول را از واژه‌های دردناک درآورد؟

همین دو هفته پیش بود که بهاره که رهنما هم نیست، در نکوهش آدم‌های ناکام، نسخه‌ای تجویز کرد که هنوز جایش درد می‌کند، حالا رامبد هم نمکدان را از دست بهاره گرفته و نمک به زخم مردمی می‌پاشد که این روزها تند و تند زخم برمی‌دارند و هی عمیق‌تر و امان از آن‌ها که تا نوک بینی را می‌بینند! رامبدک نوجوان، این روزها می‌گذرد و... مراقبت کن برادر.

این روزها با تمام روزهای قبل فرق می‌کند، شما یک دقیقه افاضات می‌کنی و ملت از دیروز عصر تا همین حالا تند و تند در رد شما می‌نویسند، این خشم انباشته شده دائم راهش را پیدا میکند و هر چه و هر که «خودی» نباشد را نوازش می‌کند. این ساعات متعلق به شماست که زیر فریاد خشمگین جماعت بهت‌زده باشی، تا ساعات و روز بعد که نوبت دیگری شود.

اصلا بیا منفعت‌طلبانه تفسیر کنیم ماجرا را، یعنی همان‌طور که احتمالا می‌پسندید؛ به پیر، به پیغمبر، این مردم با تکرار چنین افاضاتی حتی «جناب خان» را هم پس می‌زنند، هر چیزی که نام و نشان تو را داشته باشد، انکار می‌کنند، اصلا این مردم و این «ما» در این سال‌ها یک چیز را خوب یاد گرفته؛ «بایکوت» کردن، این‌ها حواسشان را جمع کرده‌اند، دیگر نه فیلم‌هایت خواهد فروخت و نه برنامه‌هایت دیده‌ می‌شود و دلار هم روز به روز بالا می‌رود، زندگی در کانادا سخت اگر شود؟

والا که ما راضی نیستیم، پس عجالتا زبان به کام بگیر،بی‌خیال این خرده پول تبلیغات شو و کمی محبوبیت حفظ کن و محض رضای جیبت دو تا هشتگ بزن، که مثلا حواست به مردمت هست، که گر چه زمانه دلبری با هشتگ هم گذشته، نه! همان زبان در کام گرفتن هم به نفع اعصاب ماست و هم به نفع جیب شما، دوسر برد فعلا!

مقالات دیگر:پذیرش خانه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چگونه بهترین سرویس پارچ و لیوان را انتخاب کنیم؟

 

شیشه بری بلوار فردوس

پارچ و لیوان‌ها جنس‌های مختلفی دارند و براساس نیاز و سلیقه خریداری می‌شوند. پارچ و لیوان کریستال، شیشه‌ای، سرامیکی، پلاستیکی و پارچ و لیوان مسی، انواع سرویس موجود در بازار هستند.

 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پارچ و لیوان به‌عنوان ظروفی کاربردی و حتی زینتی در ست ظروف آشپزخانه خودنمایی می‌کند. اهمیت انتخاب یک سرویس پارچ و لیوان جذاب، برای عروس خانم‌ها و خانم‌های خوش سلیقه پررنگ‌تر است. بنابراین برای تزیین میز ناهارخوری و سفره غذا از بهترین محصولات سرویس پارچ و لیوان بازار خرید می‌کنند.

 

انواع جنس سرویس پارچ و لیوان، از پارچ و لیوان عروس تا پارچ و لیوان سرامیکی

 

سرویس پارچ و لیوان از گذشته تا به امروز در وسایل آشپزخانه وجود دارد و جدیدترین مدل‌های آن را می‌توانی در بازار صالح آباد خریداری کنیم. علت تنوع زیاد در جنس‌های تولیدی این سرویس، به‌واسطه استقبال افراد باسلیقه از مدل‌های پارچ و لیوان جدید است.

 

پارچ و لیوان‌ها جنس‌های مختلفی دارند و براساس نیاز و سلیقه خریداری می‌شوند. پارچ و لیوان کریستال، شیشه‌ای، سرامیکی، پلاستیکی و پارچ و لیوان مسی، انواع سرویس موجود در بازار هستند.

 

چگونه بهترین سرویس پارچ و لیوان را انتخاب کنیم؟

 

پارچ و لیوان کریستال، به‌عنوان بهترین سرویس پارچ و لیوان عروس

 

پارچ و لیوان کریستال بدون شک بهترین جنس پارچ و لیوان موجود در بازار و مهمان سفره جهیزیه عروس خانم‌ها است. امروزه پارچ و لیوان کریستال در طرح‌های ظریف به‌عنوان شربت خوری طرفداران بسیاری دارند.

 

قیمت پارچ و لیوان کریستال متناسب با جنس و مارک تولیدکننده این سرویس متفاوت است. اما قطعاً انتخاب هر فرد خوش ذوق خواهد بود. خرده فروش‌ها همیشه جدیدترین نمونه‌های پارچ و لیوان کریستال را در بازار صالح آباد پیدا می‌کنند.

 

پارچ و لیوان سرامیکی، انتخاب خانم‌های خوش سلیقه‌

 

پارچ و لیوان سرامیکی قدیمی با نام تُنگ و لیوان سرامیکی هم شناخته می‌شود که یکی از قدیمی‌ترین ست نوشیدنی، به‌شمار می‌رود. این روزها بازار این جنس از پارچ و لیوان‌ها بسیار داغ است. حتی زیباترین مجسمه‌های تزیینی از جنس سرامیک هستند و حضور آن‌ها در دکور خانه جذابیت خاصی به دکوراسیون می‌دهد. هنگام خرید پارچ و لیوان سرامیکی، حتماً سری به مرکز فروش مجسمه در تهران بزنید، این مراکز در بازار صالح آباد تنوع زیادی در محصولات دارند، همچنین امکان مقایسه بین نمونه‌های متنوع، قدرت خرید شما را بالا می‌برد.

 

سرویس پارچ و لیوان شیشه‌ای، بهترین نمونه پارچ و لیوان جدید و شیک

 

شاید تصور کنید پارچ و لیوان شیشه‌ای و کریستال تفاوت زیادی باهم ندارند، اما سخت در اشتباهید. ست پارچ و لیوان شیشه‌ای و بلور در طرح و رنگ مختلف در هر خانه ایرانی حضور مستمر دارد.

 

برای ظروف دم دستی و حتی تفریحی، نمونه ساده ست پارچ و لیوان شیشه‌ای بهترین انتخاب خواهد بود. اما همین موضوع برای جهیزیه کمی متفاوت به‌نظر می‌رسد، بهتر است از ست شیشه‌ای پارچ و لیوان ترکیه‌ای خریداری کنید.

 

چگونه بهترین سرویس پارچ و لیوان را انتخاب کنیم؟

 

قیمت پارچ و لیوان؛ مهم‌ترین فاکتور برای خرید بهترین سرویس پارچ و لیوان

 

خرید سرویس لوازم خانه و مخصوصاً پارچ و لیوان، به دلیل تنوع زیاد محصولات شامل قیمت‌های متفاوتی می‌شود. یکی از معیارهای مهم در قیمت‌گذاری سرویس پارچ و لیوان، تعداد پارچه‌ها است. برای مثال یک پارچ با ۶ لیوان قیمت متفاوتی نسبت به یک پارچ با ۱۲ لیوان دارد.

 

جنس پارچ و لیوان در قیمت گذاری این محصولات موثر است، مثلاً پارچ و لیوان کریستالی و پارچ و لیوان ترک نسبت به پارچ و لیوان بلوری و ایرانی، قیمت بالاتری دارند. پارچ و لیوان مسی هم به خاطر جنس مرغوب‌ش گران قیمت است. اما عروس‌ها به دلیل زیبایی خیره کننده پارچ و لیوان کریستال و مسی آن‌ها را برای جهیزیه خود خریداری می‌کنند.

 

بهترین ست پارچ و لیوان ارزان را به صورت آنلاین بخرید

 

شاید در فروشگاه حضوری امکان بررسی قیمت کلیه اجناس فروشگاه را نداشته باشید. اما در فروشگاه آنلاین امکان مقایسه قیمت محصولات به سادگی برایتان میسر خواهد شد. اگر شما مالک یه فروشگاه خرده فروشی هستید پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه جویی در زمان، محصولات مورد نظرتان را به صورت آنلاین، سفارش دهید. بازار آنلاین صالح آباد بهترین امکان بررسی و مقایسه محصولات را به شما می‌دهد.

 

استفاده از ست پارچ و لیوان، تزیین دکور و میزناهارخوری تا پذیرایی از مهمانان

 

از نمونه‌های مرغوب و ظریف سرویس پارچ و لیوان برای تزیین دکور و میز ناهارخوری استفاده می‌شود. در واقع بهترین مارک پارچ و لیوان، به دلیل رعایت اصول و ظرافت خاصی که در تولید این نمونه از ظروف به کار رفته، به عنوان اکسسوری کاربرد دارند.

 

نگران پیدا نکردن محصول خود نباشید، بازار صالح آباد در تنوع محصولات حرف اول را میزند. فقط هم محدود به لوازم و ظروف آشپزخانه نیست. با بررسی سامانه آنلاین صالح آباد با نمایندگی پخش لباس، نمایندگی پخش عمده لوازم دکوری، عمده فروشی لوازم آشپزخانه و سایر مراکز عمده فروشی آشنا خواهید شد. یکی از امتیازهای خرید از بازار صالح آباد، خریدی ارزان با قیمت حراجی است و حاشیه سود بالایی برای خرده فروشان به ارمغان می‌آورد.

 

با خرید انواع سرویس پارچ و لیوان از عمده فروشی‌های صالح آباد سود خود را چندبرابر کنید

 

خرید سرویس پارچ و لیوان نیاز به بررسی و شناخت ویژگی‌هایی مانند جنس سرویس، برند سازنده، گنجایش و قیمت آن‌ها دارد. همچنین یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای خرده فروشی‌ها وجود دارد، این است که چگونه بهترین سرویس پارچ و لیوان را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب و خرید بهترین سرویس پارچ و لیوان بهتر است وارد وبسایت آنلاین صالح آباد شوید.

قالیشویی رسالت

متنوع‌ترین محصولات در فروشگاه‌های عمده فروشی زیادی در بازار آنلاین واسطه صالح آباد، گرد هم آمده‌اند. با این کار در وقت و هزینه بیشترین صرفه جویی را خواهید کرد. همچنین امکان مقایسه و بررسی انواع سرویس پارچ و لیوان جدید را به‌راحتی خواهید داشت.



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایده های جذاب برای پذیرایی مراسم ختم

 

برگزاری مراسم ختم

ایلنا نیوز

ما در اینجا قصد داریم شما را با ایده های جذاب برای پذیرایی مراسم ختم آشنا کنیم.

 

همانطور که می دانید زمانی که فردی می میرد و به رحمت خدا می رود، برای آن فرد مراسم ختم و یا مراسم ترحیم می گیرند. برگزاری مناسب مراسم ختم بسیار مهم تر از هر چیزی می باشد. ما در اینجا قصد داریم شما را با ایده های جذاب برای پذیرایی مراسم ختم آشنا کنیم.

 

برگزاری مراسم ختم یکی از آداب و رسوم هایی است که در همه ی فرهنگ ها وجود دارد و همه می خواهند که پذیرایی مراسم ختم آن ها به بهترین شکل ممکن انجام شود. اما خوب است بدانید که پذیرایی مراسم ختم نیز آئین خودش را دارد و باید با توجه به آن پذیرایی را انجام داد.

 

اما به طور کلی پایه و اساس برگزاری مراسم ختم در همه ی کشور ها تقریبا یکسان می باشد و فقط نحوه ی برگزاری آن در هر فرهنگی با توجه به آن فرهنگ متفاوت می باشد.

 

همانطور که می دانید در کشور ما نیز برگزاری مراسم ختم و پذیرایی آن از زمان گذشته تا به امروز وجود داشته است و امروزه به شکل جدیدتری آن را انجام می دهند. به دلیل اهمیت داشتن مراسم ترحیم ما قصد داریم در ادامه ی این مطلب شما را با نکاتی که در این مراسم ها باید به آن ها توجه کنید و آن ها را رعایت کنید آشنا کنیم.

 

در زمان های گذشته در کشور ما مراسم ترحیم از زمان به خاک سپردن متوفی آغاز می شد و تا حدود یک سال آن خانواده عزادار بودند و در طی این یک سال برای آن مرحوم خیرات نیز می کردند . مثلا در زمان قدیم در کشور ما رسم بوده است که به مدت هفت روز در خانه ی کسی که داغ دیده است، نباید هیچ پخت و پزی صورت می گرفت. اما امروزه تقریبا این رسم ها کمرنگ تر شده است.

 

پذیرایی مراسم ترحیم بیشتر در مساجد برگزار می شد و از مهمانان با حلوا، خرما و میوه پذیرایی می کردند.

 

چند ایده برای پذیرایی مراسم ختم عبارتند از:

 

1-استفاده از خدمه یکی از ایده هایی است که در مراسم های عزا وجود دارد. در بسیاری از مراسم های عزا این کار شایع می باشد و خیلی از خانواده هایی که عزادار هستند، به دلیل اینکه حال خوبی ندارند و می خواهند که مراسمشان به بهترین شکل ممکن پیش برود، این کار را انجام می دهند. اما گرفتن خدمه هزینه دارد و برخی از افراد که نمی توانند هزینه کنند، این کار را انجام نمی دهند.

 

2-حلوا و خرما :

 

248

 

همانطور که می دانید حلوا و خرما از مهم ترین چیزهایی هستند که در مراسم های عزا از آن ها بسیار استفاده می شود. حلوای زعفرانی، حلوای دو رنگ و حلوای خوراکی از حلواهایی هستند که در پذیرایی مراسم ختم نیز از آن ها استفاده می کنند.

 

پخش کردن خرما و تزئین آن با نارگیل و گردو نیز از دیگر ایده های پذیرایی مراسم ترحیم می باشد. خرما خاصیت آرام بخش دارد و می تواند صاحبان عزا را کمی آرام کند.

 

3-پک پذیرایی ترحیم:

 

خوب است بدانید که خرید پک میوه ختم زحمت شما را در مراسم های عزا کم می کند و دیگر نیاز نیست که شما میوه ها و شیرینی ها را جداگانه سلفون بکشید و به مهمانان بدهید. داخل این پک ها، میوه ها کاملا بهداشتی بسته بندی شده اند. به دلیل شیوع ویروس کرونا یک پد الکلی بهداشتی نیز داخل آن پک قرار دارد. در این پک ها همچنین نام عزیز از دست رفته و پیام خیر مقدم بر روی پک نوشته شده است. بسته بندی و چیدمان این پک ها، بسیار زیبا و اصولی انجام شده است.

 

به دلیل شیوع ویروس کرونا امروزه بیشتر خانواده های داغدار برای برگزاری مراسم خود، از پک های پذیرایی استفاده می کنند. زیرا علاوه بر بهداشتی بودن آنها، خانواده داغدار را به زحمت نمی اندازند. پک های مختلفی در بازار و سایت های مختلف وجود دارد که شما می توانید برای مراسم خود آن ها را خریداری کنید اما پک پذیرایی سبزینه یکی از پک های بهداشتی و پر طرفدار در بین مردم می باشد که کیفیت بالایی دارد و شما می توانید با خیال راحت این پک را تهیه کنید و در مراسم خود جهت خیرات به مهمانان بدهید.

 

استفاده از پک سبزینه در مراسم عزاداری به با شکوه انجام شدن مراسم نیز کمک زیادی می کند.

 

 

نحوه صحیح پذیرایی در مراسم ترحیم در ایام کرونا

 

برای اینکه یک پذیرایی مناسب و بهداشتی داشته باشید، می‌توانید بعد از تحویل پک‌های پذیرایی، آنها را در پایان مراسم به مهمانان خود تقدیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم بسته های آماده را در نزدیکی درب خروجی و روی یک میز قرار دهید.

 

سپس در هنگام خروج مهمانان، ضمن تشکر از حضور آنها، پک پذیرایی را با ادب و احترام به آنها تقدیم کنید. در اینجا بهتر است یکی از نزدیکان درجه یک مرحوم بایستد و از حضور افراد صمیمانه قدردانی کند.

 

سبزینه پک چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

 

. جهت سلامت مهمانان، تمامی میوه ها داخل سلفون بسته بندی می شوند و پد الکلی بصورت رایگان داخل تمام بسته ها قرار می‌گیرد.

 

. امکان بازگشت پک های اضافه در صورت اضافه آمدن پکها و عدم حضور مهمانان، بعد از مراسم با ۸۰ درصد قیمت (این خدمت فعلا فقط در نمایندگی مشهد ارائه می‌شود)

 

. چاپ رایگان خیر مقدم با نام عزیز از دست رفته روی پک ها

 

. با مشاوره تلفنی بصورت تخصصی متناسب با زمان پذیرایی، نوع و تعداد مهمانان، بهترین پک به شما پیشنهاد می‌شود.

 

4-اطلاع رسانی درست و به موقع مهمانان:

 

زمانی که مراسم خاکسپاری به پایان می رسدف صاحبان عزا باید مسجدی را برای مراسم ختم انتخاب کنند و اطلاع رسانی دقیق انجام بگیرد و به مهمانان گفته شود.

 

خوب است بدانید که انتخاب کردن مسجد در این مراسم ها دارای اهمیت زیادی می باشد و شما برای انتخاب کردن مسجد باید همه امکانات آن نظیر صندلی و پله ها را نیز در نظر بگیرید.

 

5-تدارک برای غذا:

 

اگر خانواده داغدار بخواهند بعد از تمام شدن عزاداری به مهمانان خود غذا بدهند باید سعی کنند سالنی را انتخاب کنند که به مسجد نزدیک باشد و برای مهمانان زحمت و دردسر درست نکنند. همچنین باید برای مراسم خود ظروف یکبار مصرف و دستمال و... را تهیه کنند.

 

6-استفاده از میوه برای پذیرایی مراسم ختم:

 

علاوه بر حلوا و خرما در مراسم های عزا از میوه هم استفاده می شود. سیب های زرد و قرمز و پرتقال و همچنین سیب و موز از اصلی ترین میوه هایی هستند که در مراسم های عزا از آن ها استفاده می کنند و به مهمانان جهت خیرات پخش می کنند.

 

7-استفاده از شیرینی:

 

برخی از شیرینی ها مانند میکادو، مخصوص مراسم های عزاداری می باشند و شما برای خیرات باید این شیرینی ها را از قنادی تهیه کنید.

 

8-انتخاب مداح:

قالیشویی لواسان

هماهنگی با مداح نیز از مهم ترین کارهایی است که خانواده داغدار باید به آن بپردازند زیرا حضور مداح در مراسم های عزاداری الزامی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان گفت: توانمندسازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه ایثارگران جویای شغل، از اهداف مهم این نهاد است.

توانمندسازی ایثارگران جویای شغل از اهداف مهم بنیاد است

به گزارش ایثار واحد هرمزگان، عطا ناوکی عصر یکشنبه ۳۰ آبان در نشست با غلامعلی داورپناه معاونت منابع انسانی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و اسماعیل علی یاس رییس اداره کار منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: رویکرد مهدی دوستی استاندار هرمزگان قبل از جذب ایثارگران در صنایع، آموزش و توانمندسازی این عزیزان است که در این راستا بنیاد نیز آمادگی لازم را دارد تا از همه ظرفیت‌ها برای تقویت این هدف مهم استفاده کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان با اشاره به اینکه ایثارگران متقاضی شغل در رشته‌های فنی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به صنایع معرفی می شوند، افزود: برای این کار نیازمند تعامل، مشارکت، همکاری و مشاوره‌های مدیران صنایع هستیم که بتوانیم دغدغه اشتغال جامعه هدف را رفع کنیم.

مقالات بیشتر:شیشه بری

وی توانمندسازی فرزندان شاهد و ایثارگر جویای شغل را از اهداف مهم بنیاد دانست و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی هدفمند تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مشکلات درمانی، رفاهی، مسکن، معیشت و اشتغال ایثارگران را آن‌گونه که در شان آنان است برطرف کنیم.

معاونت منابع انسانی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، یاد و خاطره شهدای این عرصه را گرامی داشت و گفت: از هیچ تلاشی در خصوص رفع مشکل اشتغال و به کارگیری جامعه شاهد و ایثارگر در این مجموعه دریغ نمی کنیم.

پایان این نشست مصوب شد با هماهنگی اداره کار منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در راستای جذب جامعه ایثارگری در طرح توسعه جدید شرکت فوق‌الذکر اقدامات و همکاری‌های لازم صورت بگیرد.

گفتنی است این نشست با حضور غلامرضا باقرزاده معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد هرمزگان و قاسم صادقی رئیس اداره اشتغال این نهاد برگزار شد.

مقالات دیگر:خانه سالمندان غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

درخشش ایران در جمع 5کشور تولیدکننده پارچه‌های سه‌بعدی بافته‌شده از نخ شیشه

 

شیشه بری جردن

یک شرکت دانش بناین با بومی‌سازی فناوری بافت پارچه سه‌بعدی ازنخ شیشه‌ای، ایران را در جمع اندک کشورهای دارنده این فناوری قرار داد.

 

درخشش ایران در جمع 5کشور تولیدکننده پارچه‌های سه‌بعدی بافته‌شده از نخ شیشه

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،بومی‌سازی این فناوری، ایران را در شمار تا ایران ۵ کشور سازنده ماشین آلات و تولیدکننده منسوجات پیشرفته و اجزای پیشرفته ساختمان در سطح جهان قرار داده است.

 

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری فعالان فناور یک دانش‌بنیان، پارچه سه بعدی بافته شده با نخ شیشه و انواع صفحات کامپوزیتی تقویت‌‌شده با این نوع پارچه به شکل توخالی‌ یا پرشده با انواع ملات سبک و سنگین ساخته می‌شود تا این راه‌حل‌ نوآورانه و کاربردهای گوناگونش، به ارتقای صنعت ساختمان کمک کند.

 

این پارچه‌ها و امکان تولید آن‌ها در تعداد محدودی از کشورهای صنعتی، به عنوان یک فناوری سطح بالا شناخته می‌شود. اکنون اما فعالان فناور شرکت دانش بنیان نوآوران صنعت سیلک و پژوهشگران کشورمان پس از یک دهه، توانستند به بافت صنعتی این نوع پارچه و ثبت اختراع آن در ایران برسند.

 

 

 

پرکاربرد در ساختمان‌ها

 

کاربردهای این محصول در صنعت ساختمان، حمل و نقل، راه، و ترابری، صنعت آب و فاضلاب، نفت و پتروشیمی، ساخت کانکس‌ها، اتاقک‌ها و پناه‌گاه‌های کامپوزیتی، سازه‌ها و مستحکم‌ساری آن‌ها، گلخانه‌های صنعتی، عمران و تاسیسات شهری، محافظت از دیواره‌های بتنی نمایان می‌شود.

 

از آن‌جایی‌که بافته‌های تولیدشده وارداتی، فناوری پیشرفته‌ای دارند، گران هستند و قیمت پایین محصولات ایران‌ساخت موجب شده است تا کاربرد آن در امور ساختمانی و به ویژه کف و سقف ساختمان‌ها کاملاً موضوعیت داشته باشد.

 

همچنین با ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن مانند سبکی و تحمل بار بسیار بالا، سهولت شکل‌دهی، عایق خوب صوتی، حرارتی، و رطوبتی، مقاومت در مقابل خوردگی و پوسیدگی؛ سرعت بالای اجرا؛ مقاوم در مقابل زلزله؛ کاهش شدید مصرف انرژی، زمینه تحولی در صنعت ساخت و ساز کشور فراهم شود.

 

 

 

نوآورانه اما ارزان

 

عرضه این محصول در جهان کاملاً جدید است و عمر حضور این محصولات در بازار جهانی، از دو دهه فراتر نمی‌رود. حدود 20 سال است که فناوری آن، در اختیار چند کشور معدود قرار دارد و این شرکت دانش‌بنیان، تنها دارنده اختراع و مجوز این محصول در ایران به شمار می‌رود.

 

بازار جهانی این محصولات تاکنون به واسطه قیمت بالای این محصول در دنیا بیشتر معطوف به کاربردهای خاص و سطح بالا مانند صنایع هوا-فضا و دریایی و زیرسطحی، بدنه هواپیماهای سبک رادارگریز و بدنه قایق‌های سبک و تندرو، پوشش برای زیر سطحی‌ها و ماهواره‌ها بوده است، اما با افزایش حجم تولیدات، کاربردهای آن به سایر صنایع بزرگ نیز تعمیم پیدا می‌کند.

 

قیمت پارچه‌های تولیدی این شرکت بر اساس نوع، معادل یک‌سوم تا یک‌چهارم رقبای خارجی آن است. بنابراین، بسیاری از کاربردهای پارچه‌های بافته‌شده از نخ شیشه به خصوص نوع سه‌بعدی آن که در خارج از ایران پر هزینه است، با استفاده از پارچه‌های تولیدی ایران‌ساخت بسیار باصرفه خواهد شد.

 

 

 

حجم بالای تقاضای صنعت ساختمان

 

بخش ساختمان کشور با توجه به اخذ تاییدیه نظریه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، همچنین انجام موفقیت آمیز پروژه‌های نمونه، خواهد توانست تقاضای گسترده‌ای را برای صفحات کامپوزیتی شرکت فراهم آورد. تنها در حوزه ساختمان سالانه بیش از سیصد هزار مترمربع تقاضا در این حوزه پیش‌بینی می‌شود که شرکت با توجه به دانش فنی خود کاملاً قادر به تامین آن است.

 

بخش ساختمان نیازمند تایید مراجع استاندارد بین‌المللی برای کاربری ساختمانی این محصولات است، که به واسطه بازار خاص این محصولات در صنایع هوا-فضا و نظامی، تاکنون چندان به آن پرداخته نشده است.

 

 

 

حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

بهترین قالیشویی تهران

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت از فرآیند دریافت استانداردها و مجوزها برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، این مسیر را هموار می‌کند. وجود بازار سرمایه لازم اعم از سرمایه ثابت و درگردش در هر مرحله از چرخه حیات شرکت‌های دانش‌بنیان، همچنین شرکای راهبردی که قادر به بازارسازی و رونق بخش تقاضا هستند در توسعه محصولات دانش بنیان نقش دارند. در این حوزه نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌کند تا با ارائه سرفصل‌های حمایتی لازم، راه را برای تولید این نوع محصولات و بومی‌سازی فناوری آنها هموار کند.



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()