نوشته شده توسط : onlinetabliq

تهران- ایرنا- آلبوم منتشر شده از گروه «افیون ماه» با عضویت حمید سعیدی آهنگساز بین‌المللی نامزد دریافت جایزه گرمی برای بهترین آلبوم موسیقی نوین شد.

حمید سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن اعلام این خبر گفت: گروه اپیوم مون یا افیون ماه در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد. اعضای این گروه را بنده (سنتور)، لیلی هیدن (ویلن)، ایتای دیسرایلی (باس) و ام بی گردی (پرکاشن) تشکیل می‌دهند.

این هنرمند بین‌المللی افزود: در سال ۲۰۱۹ اولین آلبوم منتشر شده از این گروه برنده جایزه بهترین آلبوم نیو ایج یا موسیقی نوین در گرمی شد.

آیا سعیدی دومین جایزه گرمی را کسب می‌کند؟

سعیدی افزود: من از سال ۲۰۲۰ به عنوان نخستین و تنها برنده جایزه گرمی ایرانی به عنوان داور بخش مسابقه این جایزه انتخاب شدم.

وی گفت: گروه اپیوم مون در سال ۲۰۲۱ آلبوم دوتایی روز و شب را منتشر کرد. آلبوم روز شامل آهنگ‌های تند و آلبوم شب شامل آهنگ های آرام است. امسال این گروه در بخش بهترین آلبوم موسیقی نوین یا نیو ایج امسال نیز کاندید جایزه گرمی شده است.

مقالات دیگر:آموزشگاه پیانو غرب تهران

مدتی قبل اخباری مبنی بر نامزدی یکی از هنرمندان موسیقی ایران برای دریافت جایزه گرمی در فضای مجازی منتشر شده بود.

سعیدی در این زمینه گفت: مراحل داوری و اعلام اسامی تابع قوانین خاصی است و مردم نباید به این شایعه ها توجه کنند.

این نوازنده خاطرنشان کرد: همه جلسات برنامه‌ریزی و گفت‌وگوهای امسال در مورد نحوه برگزاری مسابقه گرمی به صورت برخط انجام شد و داوران برای درک صحیح تر نحوه کار موظف به حضور در وبینار سه ساعته بودند تا نحوه کار را مرور کنند.

عضو آکادمی جایزه گرمی ادامه داد: مرحله اول پذیرش آلبوم‌های جدید روز ۱۶ تیر (ششم ژوئیه)، ساعت ۶ بعداز ظهر به وقت لس‌آنجلس بود و برای آثاری که در ماه ژوئیه یا اوت منتشر می‌شوند این مهلت تا ۲۵ تیر (۱۵ژوئیه) تمدید شده بود و قرار است اسامی کاندیداها در تاریخ ششم دسامبر (۱۵ آذر ۱۴۰۱) اعلام شوند.

وی افزود: به عنوان یکی از داوران مسابقه گرمی همینجا اعلام می کنم تنها مرجع رسمی برای تایید اخبار و دوری از شایعات مربوط به گرمی وبسایت grammy.com است. در این سایت یک محل جست وجو وجود دارد و کافیست در قسمت جست‌وجو در این سایت نام افراد یا هنرمندان مورد نظر خود را وارد کنید تا متوجه شوید این فرد برای چه رشته ای در چه سال‌هایی و برای چند بار کاندیدا یا برنده شده است.

مراسم و جشن جایزه گرمی که بسیاری آن‌را اسکار موسیقی می‌نامند، قرار بود ۳۱ ژانویه سال آینده (۱۱ بهمن ۱۴۰۰) در لس آنجلس برگزار شود که بخاطر شرایط کرونایی تا زمانی که اعلام خواهد شد، به تعویق افتاده است.

 

جایزهٔ گرمی ( Grammy Award، که در اصل جایزه گرامافون نامیده می‌شود) یا گرمی، یک جایزهٔ موسیقی است که توسط آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط برای شناسایی دستاوردهای صنعت موسیقی ارائه می‌شود. نشان جایزه یک گرامافون طلاکاری‌شده را به تصویر می‌کشد.

مراسم سالانه اهدای جوایز با اجرای هنرمندان برجسته و اهدای جوایزی که محبوبیت بیشتری دارند، همراه است. از بین سه مراسم بزرگ موسیقی جهان، گرمی بزرگ‌ترین آن‌ها است.

اولین مراسم گرمی در ۴ مه ۱۹۵۹ برگزار شد. پس از مراسم سال ۲۰۱۱، آکادمی به بازنگری و بازسازی بسیاری از دسته‌بندی‌های جوایز پرداخت. شصت و سومین مراسم جایزه گرمی در تاریخ ۱۴ مارس سال ۲۰۲۰ در مرکز همایش‌های لس آنجلس واقع در شهر لس آنجلس برگزار شد.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آشنایی با مهم‌ترین روش‌های فیزیوتراپی و انجام آن در منزل

فیزیوتراپی قیطریه

 

فیزیوتراپی در منزل به افرادی که به خاطر کرونا ترجیح می‌دهند از خانه خارج نشوند، کمک می‌کند تا مراحل درمانی خود را با خیال راحت انجام دهند.
به گزارش مشهد فوری، فیزیوتراپی در منزل به افرادی که به خاطر کرونا ترجیح می‌دهند از خانه خارج نشوند، کمک می‌کند تا مراحل درمانی خود را با خیال راحت انجام دهند.

فیزیوتراپی یکی از مهم‌ترین حرفه‌های پزشکی است که هدف اصلی آن درمان بیماران برای بازیابی یا حفظ تحرک و توانایی بدنی و همچنین افزایش قدرت عملکردی آن‌هاست. فیزیوتراپی رشته‌های مختلفی را برای دستیابی به بهترین نتایج ترکیب می‌کند، از جمله بیومکانیک، حرکت شناسی، درمان دستی، ورزش درمانی، الکتروتراپی، آب درمانی و ماساژ.

روش‌های فیزیوتراپی متفاوت است که بر اساس نوع آسیب یا شرایط بیماری تعیین می‌شود و مهم‌ترین روش‌های فیزیوتراپی عبارتند از:

۱- گرما درمانی

در این نوع درمان دمای بافت و سلول‌های بیولوژیکی به درجاتی از ۱۴ تا ۵۴ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر افزایش می‌یابد و شامل دو نوع است، یک نوع دارای اثر سطحی و یک نوع دارای اثر عمیق. فیزیوتراپی به موارد زیر کمک می‌کند:

کاهش تنش عضلانی در صورت آسیب عضلانی
افزایش پمپاژ خون در ناحیه مورد فیزیوتراپی، که باعث تسکین درد می‌شود
افزایش محتوای اکسیژن در سلول‌های آلوده
افزایش خون رسانی به ناحیه آسیب دیده و افزایش کارایی آن
درمان کمردرد و درد‌های مختلف مفصلی
افزایش راندمان کار عضلات

فیزیوتراپی با گرما شامل دو روش اصلی است:

محیط گرمای خشک: شامل درمان مادون قرمز
رسانه حرارتی مرطوب: شامل پد‌های حرارتی و پد‌های مومی درمانی است.

۲- فیزیوتراپی به روش الکتروتراپی

الکترووتراپی یکی از موثرترین انواع فیزیوتراپی است. از آنجایی که بدن انسان دارای بار‌های منفی و مثبت است، روشی برای فیزیوتراپی با امواج الکتریکی وجود دارد که با تحریک الکتریکی عضلات و اعصاب برای تقویت عضلات مختلف مانند عضله چهار سر ران انجام می‌شود. فیزیوتراپی با استفاده از امواج الکتریکی برای توانبخشی بیماران پس از جراحی زانو، جراحی برداشتن رباط صلیبی و کشیدگی عضلات استفاده می‌کند.

۳- فیزیوتراپی اولتراسوند

فیزیوتراپی اولتراسوند دو نوع است که یکی از آن‌ها دارای اثر حرارتی است که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی رشته‌های کلاژن در بافت حیاتی، افزایش پمپاژ خون، تسکین درد، کاهش تنش عضلانی و کمک به درمان سفتی مفاصل می‌شود.

در مورد نوع دوم، دارای اثر غیر حرارتی است که علاوه بر فعال سازی و ترمیم بافت سلولی، باکتری‌ها و ویروس‌های ناحیه آسیب دیده را از بین می‌برد، همچنین برای از بین بردن اسکار‌های ناشی از زخم‌ها و عمل‌ها استفاده می‌شود.

۴- فونوفورزیس

این یکی از جدیدترین روش‌های فیزیوتراپی محسوب می‌شود و از اولتراسوند برای تسهیل درمان با مهاجرت دارو با استفاده از امواج صوتی استفاده می‌کند، زیرا امواج به دارو اجازه می‌دهند تا به سد پوستی ماهیچه‌ها نفوذ کند که باعث افزایش انتشار دارو در داخل محوطه می‌شود.

۵- لیزر درمانی

لیزر فیزیوتراپی برای افزایش سرعت بهبود زخم استفاده می‌شود و همچنین در تسکین درد و درمان عفونت‌های مزمن موثر است.

۶- یخ درمانی

این نوع درمان طبیعی برای تسکین جراحات و درد به خصوص برای درمان ورم بلافاصله پس از آسیب استفاده می‌شود، زیرا یخ بلافاصله پس از آسیب درد را تسکین و تنش عضلانی را کاهش می‌دهد.

مزایای فیزیوتراپی

مسکن درد
گاهی اوقات جایگزینی برای جراحی
بهبود توانایی حرکتی
کاهش وابستگی به دارو
بهبود گردش خون
تقویت کار قلب، رگ‌های خونی و ریه‌ها
کاهش خطر آسیب‌های ناشی از ورزش
حمایت از سلامت روان
کمک به بهبودی پس از سکته مغزی یا فلج
بهبود تعادل بدن
مدیریت مشکلات مربوط به سالمندان

چرا انجام جلسات فیزیوتراپی در منزل بهتر است؟

حفظ حریم خصوصی کامل
دریافت کمک از اعضای خانواده
راحتی بیشتر برای بیمار، که از روند بهبودی سریعتر پشتیبانی می‌کند.
رهایی از مشکل تحرک، به ویژه برای برخی از موارد بیماری که طاقت تلاش از خانه به درمانگاه را ندارند.

تکنیک‌های مورد استفاده در جلسات فیزیوتراپی:

دستگاه‌های القایی الکتریکی
امواج کوتاه و عمیق
دستگاه‌های شاک ویو
انواع دستگاه‌های سفت کننده (برای گردن و پشت)

قالیشویی مدائن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تهران- ایرنا- روزهایی که هنرمندان بخاطر شرایط کرونایی کمتر فرصت دیدار با یکدیگر را دارند، کیخسرو پورناظری و شهرام ناظری دو استاد بلامنازع موسیقی به‌رغم اختلاف‌هایی که در گذشته داشتند با هم دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کیخسرو پورناظری و شهرام ناظری اسطوره ای موسیقی ایران از نزدیک با هم دیدار کردند.

مقالات بیشتر:آموزشگاه گیتار غرب تهران

محمد حسین توتونچیان مدیرعامل شرکت فرهنگی ققنوس در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در روزهایی که هنرمندان کمتر یا یکدیگر دیدار دارند این دو استاد بلامنازع موسیقی به‌رغم اختلاف‌هایی که در گذشته داشتند با هم دیدار کردند.

وی گفت: امید است این دیدار مقدمه‌ای باشد تا هنرمندان هرچه بیشتر  از حال هم با خبر باشند و اختلافات احتمالی را فراموش کنند.

توتونچیان افزود: امروز در شرایطی هستیم که مردم برای شنیدن هنرنمایی این بزرگان لحظه شماری می‌کنند و دلشان برای صدای دلنشین آنها تنگ شده است.

مقالات دیگر:بهترین مرکز سالمندان تهران



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فیزیوتراپی پس از جراحی مفصل زانو

فیزیوتراپی دزاشیب

 

پارسینه: پس از جراحی زانو ، فعالیت بلافاصله پس از عمل جراحی ، میزان وزنی که می توانید پس از جراحی بر روی زانو قرار دهید به نظر پزشک و نوع عمل جراحی بستگی دارد.

 

در صورت استفاده از سیمان استخوانی احتمالا پس از جراحی با تایید پزشک و استفاده از ابزارهای کمکی برای راه رفتن می توانید وزن خود را روی پای عمل شده قرار دهید.


اگر در جراحی از سیمان استخوانی استفاده نشده باشد توصیه می شود به مدت چهار تا شش هفته پس از جراحی تنها به حدی که انگشتان روی زمین باشند بر روی پای عمل شده وزن قرار دهید.

روش‌های مختلفی برای جراحی بازسازی زانو وجود داشته و دستورالعمل‌ های پس از عمل به پزشک و نوع جراحی بستگی خواهد داشت.

اقدامات احتیاطی: دستورالعمل های مرتبط با میزان وزنی که باید روی زانوی عمل شده قرار گیرد را دنبال کرده از انجام فعالیت هایی که بر ناحیه جراحی فشار وارد می کنند خودداری کنید.

در طول فعالیت به میزان درد توجه کنید. درد در این مرحله نشان دهنده فشار یا تحریک است، بنابراین اگر احساس درد دارید فعالیت خود را متوقف کرده و یا تغییر دهید.

تمرینات: تمرینات را تنها با دستور پزشک یا فیزیوتراپیست انجام دهید. ورزش های متناسب پس از جراحی با توجه به نوع عمل انتخاب می شوند.

شاید چند تمرین برای پا و مچ پا تجویز شود. به آرامی خم و صاف کردن مچ پا و زانوها به انعطاف پذیری ماهیچه ساق پا کمک کرده و تورم اضافی را کاهش می دهد.

از برخی تمرینات نیز برای کمک به کنترل درد و تحرک زانو استفاده می شود. معمولا می توان بلافاصله تمرینات عضلات ران با شدت پایین را شروع کرد.

احساس درد اضافی پس از انجام تمرینات نشان دهنده زیاده روی در این کار است. احتمالا لازم است تعداد تکرارها، میزان فشار یا دفعات انجام تمرین را تغییر دهید.

فیزیوتراپی بستری

برخی فیزیوتراپیست ها طی یک حرکت غیرفعال پیوسته زانو را بلافاصله پس از جراحی در دستگاهی قرار می دهند که به آرامی زانو را خم و صاف می کند.

این روش اغلب همراه با نوعی درمان که آب سرد از طریق لوله و پدهایی در اطراف زانو حرکت می کند استفاده می شود.

متخصص فیزیوتراپی همان روز یا روز بعد از جراحی در بیمارستان شما را ملاقات کرده و حرکت زانو، میزان تحرک در تخت، ایمنی هنگام بلند شدن و نشستن روی لبه تخت و توانایی استفاده از ابزار کمکی برای راه رفتن و قرار دادن وزن مناسب روی پا را بررسی می کند.

با افزایش اعتماد و استقامت هنگام راه رفتن، نحوه بالا و پایین رفتن از پله ها با استفاده از ابزارهای کمکی به شما آموزش داده می شود.

همچنین در اولین ملاقات در اتاق بیمارستان احتمالا چند تمرین انجام خواهید داد. برای کمک به شروع مجدد حرکت زانو می توان از تمرینات دامنه حرکتی ملایم استفاده کرد.

می توانید تمرینات تقویتی برای عضلات ران و ساق پا را نیز شروع کنید. با بهبود وضعیت احتمالا با ویلچر برای شرکت در جلسات درمانی به محل فیزیوتراپی منتقل می شوید.

در زمان بستری بودن درمانگر تا دو بار در روز شما را ملاقات می کند. انتظار داشته باشید که حداقل سه تا چهار روز پس از جراحی در بیمارستان بمانید.

زمانی که بتوانید با خیال راحت از تخت بیرون بیایید و با قرار دادن وزن مناسب روی پا راه بروید، به راحتی از پله ها بالا و پایین بروید و تمرینات را خودتان انجام دهید مرخص می شوید و به خانه باز می گردید.

پس از مرخص شدن از بیمارستان

پس از مرخص شدن از بیمارستان درمانگر برای درمان به خانه شما آمده و امنیت داخل و اطراف خانه را کنترل می کند. برای بررسی ایمنی و انجام برنامه تمرینی در خانه حداقل یک بار درمانگر را خواهید دید.

فیزیوتراپی سرپایی

متخصص فیزیوتراپی پس از جراحی زانو در اولین ویزیت سرپایی اطلاعات بیشتری درباره سوابق بیماری جمع آوری می کند.

گاهی نیز به شما یک پرسشنامه داده شده و خواسته می شود مشکلات روزمره ای که به دلیل شرایط خود با آن ها رو به رو هستید را بنویسید.

اطلاعات داده شده به اندازه گیری میزان موفقیت درمان کمک می کند. همچنین از شما خواسته می شود که میزان درد را در مقیاس یک تا ده درجه بندی کنید.

این کار به مقایسه میزان دردی که اکنون دارید و تغییر درد و علائم پس از درمان کمک می کند.

احتمالا درمانگر برای آگاهی از وضعیت زانو از زمان جراحی سؤالات بیشتری خواهد پرسید:

از زمان جراحی در زانو چه حسی دارید؟
اکنون در کدام ناحیه احساس درد دارید؟
آیا در زانو صدای تیک یا کلیک می شنوید؟
آیا تورم دارید؟
ارزیابی فیزیوتراپی پس از جراحی زانو

پس از جمع آوری تمام اطلاعات، وضعیت شما ارزیابی می شود. بخش های اصلی ارزیابی که ترتیب آن ها توسط درمانگر مشخص می شود در ادامه آورده شده است.

بررسی وضعیت بدنی: متخصص فیزیوتراپی پس از جراحی زانو وضعیت کلی بدن از جمله هم ترازی کمر، لگن و زانوها و مچ پا که نقش مهمی در سلامت زانو دارند را بررسی می کند.

همچنین ناحیه جراحی برای اطمینان از بهبودی محل برش معاینه شده و زانو از نظر تورم، کبودی یا کاهش اندازه عضلات با سمت دیگر مقایسه می شود.

تجزیه و تحلیل راه رفتن: درمانگر با مشاهده راه رفتن شما به جلو و عقب از مناسب بودن ابزارهای کمکی و استفاده صحیح از آن ها مطمئن خواهد شد.

مقدار وزنی که روی پا قرار می دهید به پزشک و نوع عمل انجام شده (استفاده یا عدم استفاده از سیمان استخوانی) بستگی دارد.

محدوده حرکتی: متخصص فیزیوتراپی محدوده حرکت زانو را پس از جراحی بررسی کرده و میزان حرکت زانو به جلو و عقب (جمع شدن و کشش) را مشخص می کند.

شاید در هر دو وضعیت درد و محدودیت حرکتی داشته باشید. کلاهک زانو (کشکک زانو) نیز برای بررسی حرکت آزادانه معاینه شده و محدوده حرکت برای مقایسه میزان بهبودی پس از درمان‌ یادداشت می شود.

قدرت: درمانگر قدرت عضلات را بررسی کرده و هنگام معاینه عضلات اطراف زانو از شما خواسته می شود که در مقابل فشار مقاومت کنید.

عضلات باسن، ران و ساق پا سایر عضلاتی هستند که مورد بررسی قرار گرفته و اندازه آن ها با سمت دیگر مقایسه می شود. ضعف در عضلات کلیدی با یک برنامه تقویتی برطرف خواهد شد.

اندازه گیری: درمانگر با استفاده از یک متر دور ران، زانو و ساق پا را اندازه می گیرد. این کار تورم یا کاهش سایز عضلات به دلیل عدم استفاده یا درد (آتروفی عضلانی) را نشان خواهد داد.

معاینه دستی: گاهی معاینه دستی زانو انجام شده و درمانگر برای اطمینان از حرکت روان زانو و سایر مفاصل با دقت پای شما را در موقعیت های مختلف حرکت می دهد.

همچنین انعطاف ‌پذیری عضلات و تاندون‌های اطراف زانو بررسی می شود. این نوع معاینه به درمانگر در انتخاب بهترین روش درمان کمک می کند.

بیشتر بخوانید : درمان دستی در فیزیوتراپی

لمس: متخصص فیزیوتراپی پس از جراحی زانو بافت های نرم اطراف ناحیه دردناک را لمس می کند.

این کار برای بررسی تغییرات دما، میزان تورم، مشخص کردن نواحی دردناک و نقاط حساس یا اسپاسم در عضلات اطراف مفاصل زانو انجام شده و به درمانگر در انتخاب بهترین روش درمان کمک خواهد کرد.

برنامه درمانی: متخصص فیزیوتراپی پس از معاینه یک برنامه درمانی تنظیم کرده و در این برنامه انواع روش های مناسب برای درمان بیماری شما را فهرست می کند.

این برنامه نشان می دهد که به چه تعداد ویزیت نیاز دارید و درمان چه مدت طول خواهد کشید.

در این طرح اهدافی که برای انجام ایمن فعالیت‌ها و تجربه کمترین درد لازم است نیز مشخص می شود. در نهایت نتیجه درمان و میزان بهبودی توسط درمانگر پیش بینی خواهد شد.

فیزیوتراپی پس از جراحی زانو برای کاهش درد

متخصص فیزیوتراپی یک یا چند مورد از روش های زیر را برای کمک به کنترل علائم پس از جراحی زانو انتخاب می کند.

استراحت: استراحت بخش مهمی از درمان پس از جراحی است. داشتن درد هنگام فعالیت یا انجام یک حرکت نشانه حساسیت ناحیه مورد نظر است.

باید سعی کنید از انجام تمام حرکات و فعالیت هایی که باعث افزایش درد می شوند خودداری کنید. حتما از عصا نیز طبق دستور پزشک استفاده کنید و تنها به حدی که مورد تایید است روی پا وزن قرار دهید.

یخ درمانی : سرما باعث باریک تر شدن رگ های خونی یا انقباض عروق در ناحیه دردناک می شود. می توانید به راحتی از یخ به عنوان بخشی از یک برنامه خانگی برای کنترل التهابی که باعث درد می شود استفاده کنید.

می توان در این روش از کیسه‌ های یخ یا ماساژ یخ استفاده کرد. معمولا کیسه های یخ به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی محل درد قرار داده می شوند.

گرما درمانی : گرما باعث بزرگتر شدن عروق خونی یا اتساع عروق می شود. استفاده از این روش به دفع مواد شیمیایی که باعث درد زانو می شوند کمک خواهد کرد.

گرما همچنین برای جذب مواد مغذی و اکسیژن و در نتیجه بهبود ناحیه دردناک مفید است. گرمای واقعی به شکل کیسه گرم مرطوب، پدهای گرم یا دوش و حمام آب گرم بهتر از کرم هایی است که تنها احساس گرما ایجاد می کنند.

توصیه می شود این بسته های گرم را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی محل درد قرار دهید. باید مراقب بیش از حد گرم شدن و سوختن پوست باشید. همچنین شب ها خوابیدن با پدهای برقی ایده خوبی نیست.

کنترل تورم : برای کنترل تورم و از بین بردن مایعات اضافی در ناحیه مورد نظر از ماساژ، درمان با گرداب سرد یا کمپرس استفاده می شود. ترکیب سرما، کمپرس و ارتفاع برای کاهش تورم بسیار مفید است.

تحریک الکتریکی : در این روش اعصاب با ارسال یک جریان الکتریکی به آرامی از طریق پوست تحریک می شوند.

تحریک الکتریکی یا الکتروتراپی پس از جراحی منیسک زانو در فیزیوتراپی درد را کاهش داده و به رفع تورم کمک می کند.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی منیسک زانو

این روش در مراحل اولیه اغلب به همراه یخ و در مراحل بعدی با استفاده از گرما انجام می شود. در درمان تحریک الکتریکی با ارسال یک جریان الکتریکی از طریق پوست اعصاب تحریک خواهند شد.

برخی از افراد می گویند احساس می کنند روی پوستشان ماساژ داده می شود. تحریک الکتریکی با ارسال تکانه هایی که به جای درد احساس می شوند، درد را کاهش می دهد.

عضلاتی که دچار اسپاسم شده اند نیز پس از کاهش درد شروع به شل شدن کرده و در نتیجه هنگام حرکت و ورزش ناراحتی کمتری خواهید داشت.

بهبود دامنه حرکتی: متخصص فیزیوتراپی پس از جراحی زانو برای بهبود دامنه حرکتی از حرکات درجه بندی شده مفاصل، کشش دستی و برخی تمرینات دیگر استفاده می کند.

تورم و تحریک پذیری پس از جراحی زانو باعث ایجاد مشکلات حرکتی در کلاهک زانو می شود.

حرکت دادن کلاهک زانو به بهبود دامنه حرکتی کمک کرده و حرکات و تمرینات کششی فعال به عنوان بخشی از یک برنامه خانگی برای بازیابی حرکت مفید هستند.

آموزش راه رفتن: درمانگر در صورت ایمن بودن قرار دادن وزن کامل روی پای عمل شده بر روی راه رفتن تمرکز می کند.

لنگیدن گاهی به دلیل ترس از درد و یا صرفا عادتی است که از زمان آسیب یا جراحی کسب کرده اید و احتمالا به آموزش مجدد نیاز دارید.

اولین قدم برای داشتن یک الگوی معمولی در راه رفتن انتقال وزن است. اگر بتوانید اسکیت بازان سرعتی که باسن خود را هنگام اسکیت سواری تکان می دهند تجسم کنید معنای انتقال وزن را درک خواهید کرد.

زمانی که پای دردناک را روی زمین می‌ گذارید و آماده هستید با پای مخالف قدم بردارید احتمالا در انتقال وزن لگن بر روی پای آسیب دیده تردید خواهید داشت. این وضعیت راه رفتن آنتالژیک یا همان لنگیدن نامیده می شود.

تمرین کردن بر روی این بخش از راه رفتن تمام چیزی است که به شما کمک می کند چگونه بدون لنگیدن راه بروید. همچنین درمانگر مطمئن خواهد شد که قدم ها از نظر عرض و طول برابر هستند.

آب درمانی : خاصیت شناوری و گرما در صورت انجام تمرینات در استخر به شما این امکان را می دهد تا حرکات را راحت تر انجام دهید.

شناور بودن انجام حرکات را آسان تر کرده و با افزایش مقاومت در برابر برخی از تمرینات به شما کمک می کند هنگام راه رفتن بر روی زانو فشار کمتری وارد کنید.

گرما نیز به آرامش عضلات، بهبود گردش خون و کاهش درد کمک کرده و اجازه می دهد راحت تر حرکت کنید.

اگر متخصص فیزیوتراپی پس از جراحی زانو در استخر همراه شما باشد معمولا قبل از شروع یک برنامه معمولی در خشکی تنها چند جلسه آب درمانی کافی است.

اگر از این روش نتایج خوبی دریافت کردید می توانید برای افزایش قدرت، تمرین راه رفتن و بازگشت به فعالیت هایی که از انجام آن ها لذت می برید در استخر عضو شوید.

بیشتر بخوانید : ۵ فایده مهم آب درمانی

افزایش قدرت و ورزش

پس از جراحی زانو باید انتظار داشته باشید که عضلات پا ضعیف شوند که متخصص فیزیوتراپی به شما راه کارهایی را برای بهبود این وضعیت ارائه می کند. سایر عضلات بر عضلاتی که به دلیل درد یا عدم استفاده ضعیف می شوند غلبه می کنند.

همچنین عدم تعادل نیرو باعث ضعیف تر شدن عضلات بلند و قوی تر شدن عضلات کوتاه شده و نحوه عملکرد مفاصل تغییر می کند.

تورم و درد ناشی از درد و جراحی زانو نیز منجر به ضعیف شدن عضلات اطراف زانو می شود.

عضله چهار سر ران عضله ای است که معمولا تحت تاثیر قرار می گیرد و برای کمک به بازیابی قدرت عضلات اطراف زانو می توان ورزش هایی انجام داد.

بیوفیدبک : کنترل عضلات اساس قدرت است و بیوفیدبک به شما در بازیابی کنترل عضله چهار سر ران کمک می کند.

در بیوفیدبک بر روی عضله مورد نظر از روی پوست الکترودهایی قرار داده شده و هنگام انجام تمرینات دستگاه به شما اطلاعاتی درباره عملکرد عضله می دهد.

همچنین دستگاه تنظیم شده و در صورت وارد شدن فشار بیشتر به سایر عضلات نسبت به عضله ضعیف به شما هشدار خواهد داد.

برای اطمینان از این موضوع که در حین انجام تمرینات ورزشی از عضله صحیح استفاده می کنید بیوفیدبک یک روش مفید خواهد بود.

تحریک الکتریکی عملکردی : در این روش برای کمک به بازیابی مهارت های عضله ضعیف یا از بین رفته از تحریک الکتریکی استفاده می شود.

الکترودها بر روی عضله مورد نظر قرار گرفته و جریان الکتریکی از طریق پوست عصب حرکتی عضله را تحریک کرده و باعث سفت شدن عضله برای مدت مشخصی خواهد شد.

معمولا دستگاه تنظیم شده و حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه روشن و سپس ۱۵ تا ۳۰ ثانیه خاموش می شود. هنگامی که چگونگی منقبض شدن عضله را احساس کردید می توانید با شروع مجدد جریان خودتان نیز عضله را سفت کنید.

در صورت موفقیت آمیز بودن این روش باید بتوانید عضله را بدون استفاده از جریان به راحتی منقبض کنید.

بیشتر بخوانید : الکتروتراپی

تمرینات مقاومتی پیشرونده : امروزه در توانبخشی از تمرینات مقاومتی پیشرونده زیادی از جمله قرقره، وزنه های آزاد، لوله های لاستیکی، مقاومت دستی و دستگاه های ورزشی کامپیوتری استفاده می شود.

انجام این تمرینات روشی برای تقویت درجه بندی شده گروه های عضلانی و افزایش تدریجی استقامت و قدرت است.

این تمرینات معمولا با وزنه‌ های سبک‌ تر و تکرارهای زیاد شروع شده و به تدریج و با افزایش استقامت از وزنه‌های سنگین تر با تکرارهای کمتر استفاده می‌ شود.

اقدامات احتیاطی : بیش از حد به خود فشار نیاورید. اگر متوجه شدید که زانو در اواخر روز متورم شده است نشانه این است که خیلی سریع تمرینات را آغاز کرده اید.

همچنین از درد دوری کنید. درد به این معناست که چیزی درست نیست. شاید هنگام انجام تمرینات کمی احساس ناراحتی داشته باشید اما این موضوع طبیعی است.

اگر درد بیش از حد است و یا پس از ورزش بیش از یک ساعت طول می کشد این موضوع را در ویزیت بعدی به درمانگر اطلاع دهید. شاید لازم باشد تعداد تکرارها، میزان فشار یا تعداد دفعات انجام تمرینات را تغییر دهید.

ورزش پیشرونده : این تمرینات به بهبود حرکت، قدرت و استقامت زانو کمک می کنند. همچنین در این برنامه به گروه های عضلانی کلیدی باسن، ران و ساق پا پرداخته می شود.

بسته به مرحله ای که در آن قرار دارید می توانید تمرینات دیگری برای شبیه سازی فعالیت های روزانه مانند بالا رفتن از پله، چرخش و چمباتمه زدن انجام دهید.

در ادامه برخی از تمریناتی که برای وضعیت شما مفید هستند آورده شده است.

تمرینات پیشرونده بایستی زیر نظر متخصص فیزیوتراپی پس از جراحی زانو انجام گیرند.

تمرینات زنجیره جنبشی بسته : در این تمرینات پا روی زمین نگه داشته شده و مفاصل و عضلات تقویت می شوند.

این نوع تمرینات بسیار شبیه فعالیت های روزانه هستند و انجام دادن آن ها مهم است. به عنوان مثال تمرین اسکات همان حرکت نشستن روی صندلی یا کاناپه است.

پرس پا بسیار شبیه بالا رفتن از پله است و قدرت و ثبات عضلات و مفاصل ران و ساق پا را افزایش می دهد.

تمرینات حس عمقی : این تمرینات به بازیابی حس موقعیت که حس مفاصل نیز نامیده می شود کمک خواهند کرد.

اگر چشم ها را ببندید و دست خود را بالا ببرید حتی بدون دیدن خواهید فهمید دستتان در چه وضعیتی است.

ما از طریق بینایی، تعادل گوش میانی و گیرنده های ریز موجود در رباط ها و مفاصل موقعیت های مختلف را حس می کنیم.

بیشتر بخوانید : ۱۰ تمرین فیزیوتراپی برای زانو درد

هنگامی که چشمان خود را می بندیم برای صاف ایستادن به تعادل گوش میانی و گیرنده های خاص اعتماد می کنیم. این گیرنده های کوچک در صورت وجود تورم یا آسیب در داخل یا اطراف مفصل صدمه دیده و بهبود نمی یابند.

می‌توانید برای اینکه گیرنده های دیگر کارهای بیشتری انجام دهند تمرینات خاصی انجام دهید و آنچه را که با آسیب گیرنده‌ها از بین رفته است دوباره به دست آورید.

از دست دادن حس موقعیت، مفصل را در معرض آسیب بیشتری قرار خواهد داد چراکه مفصل همانند مهره های شل شده چرخ ماشین ثبات خود را از دست می دهد.

تمرینات ویژه به نام تمرینات حس عمقی یا تمرینات عصبی عضلانی با سفت کردن مهره های لگن به محافظت از زانو کمک می کنند.

به این تمرینات به عنوان تمرین تعادل از جمله حفظ تعادل روی یک پا با چشمان باز یا بسته، راه رفتن روی سطوح ناهموار یا نرم و یا تمرین روی تخته مخصوص تعادل فکر کنید.

برخی از درمانگران برای تقویت عملکرد گیرنده های دیگر از برخی تمرینات دستی ویژه استفاده می کنند.

برنامه خانگی فیزیوتراپی پس از جراحی زانو

با بهتر شدن وضعیت به شما تمرینات پیشرفته تری داده می شود تا در خانه و یا در سالن بدنسازی انجام دهید. برای اطمینان از انجام صحیح و ایمن این تمرینات باید در فواصل منظم به فیزیوتراپیست خود مراجعه کنید.

در زمان مراجعه احتمالا برای چند هفته آینده تمرین‌های بیشتری به شما داده می شود و در نهایت یک برنامه پیشرفته خانگی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی زانو در منزل

هنگامی که بتوانید همانند قبل فعالیت های عادی خود را انجام دهید توصیه می شود که طی چند ماه آینده چند مرتبه به پزشک مراجعه کنید.

در این جلسات قدرت و عملکرد زانوی عمل شده مورد بررسی قرار گرفته و از رسیدن به بالاترین سطح عملکرد مطمئن خواهید شد.

قبل از اتمام دوره درمان برای مقایسه عملکرد نسبت به زمان شروع درمان معاینات بیشتری انجام می شود.

قالیشویی لویزان

 

 



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک روانشناس با بیان اینکه یادگیری زبان دوم برای کودکان سه تا هفت سال و پیش از سنین مدرسه مفید است، گفت: این یادگیری زمانی می‌تواند برای کودکان مشکل آفرین شود که تبدیل به امری ضروری شده و والدین اجبارا آن را با آموزشی فشرده و نامتناسب با شرایط سنی کودک، به فرزند خود تحمیل کنند.

دکتر مژگان ناقل در گفت‌وگو با ایسنا، یادگیری زبان دوم برای کودکان را امری مفید در جهت رشد ذهنی و مهارت های اجتماعی آنها دانست و اظهار کرد: سه تا هفت سالگی دوره حیاتی برای کودکان محسوب می‌شود که طی آن ذهن کودک آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد و از این رو کودک می‌تواند زبان دوم را به سرعت بیاموزد.

مقالات بیشتر:روانشناس کودک و نوجوان آریاشهر

این روانشناس که دانش آموخته دکترای علوم اعصاب است، درباره فواید یادگیری زبان دوم برای مغز کودکان سه تا هفت ساله، ادامه داد: در واقع نواحی از مغز کودکانی که مسلط به دو زبان هستند شروع به فعالیت می‌کند که در کودکان تک زبانه فعالیتی ندارد. از سوی دیگر  تداعی اطلاعات، دسترسی به حافظه و عملکرد حافظه در کودکان مسلط به دو زبان بیشتر و سریع‌تر است. همچنین تمرکز کودکان مسلط به دو زبان بیشتر است چراکه این کودکان آموخته‌اند چگونه اطلاعات اضافی و جزئیات غیر مهم را نادیده گرفته و به اصل مطلب بپردازند و از این رو این کمتر در معرض نواقص شناختی و مغزی که ممکن است در هنگام سالخوردگی در مغز رخ دهد قرار دارند.

وی در عین حال با تاکید بر اهمیت عدم اجبار در آموزش زبان دوم به کودکان و نحوه صحیح آموزش این زبان، خاطر نشان کرد: اکثر والدین زمانی که کودک آمادگی برای یادگیری زبان دوم ندارد و یا با مشکلات یادگیری مواجه است او را مجبور به یادگیری زبان دوم می‌کنند، در این شرایط این یادگیری می‌تواند برای کودک آسیب زا باشد و بعضا می‌تواند یادگیریهای بعدی کودک در سنین مدرسه را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

ناقل معتقد است که یادگیری زبان دوم در کودکان سه تا هفت ساله باید بر پایه شنیدن آواها باشد چراکه آموزش آکادمیک و آموزش حروف برای خواندن و نوشتن زبان دوم می‌تواند در کودکان نتیجه‌ای عکس ایجاد کند.

این روانشناس تصریح کرد: همانگونه که کودکان زبان مادری را از طریق شنیدن می‌آموزند باید زبان دوم را نیز به طور غیر مستقیم و از طریق شنیدن کلمات بیاموزند. در واقع آموزش زبان دوم پیش از سنین مدرسه باید از طریق تصویر و شعر و نه خواندن و نوشتن اتفاق افتد چراکه اینگونه انگیزه کودک برای یادگیری در دوره مدرسه نیز بیشتر می‌شود.

به گفته وی، والدین نباید کودکان را مجبور به آموزش زبان دوم کنند و در عین حال باید شرایط ذهنی کودک و استانداردهای آموزشی متناسب با سن کودک خود را نیز لحاظ کنند.

ناقل در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه آموزش زبان دوم برای کودکان باید به طور مستمر انجام شود و اینگونه نباشد که والدین پس از مدتی این آموزش‌ها را قطع کنند، افزود: در واقع آموزش زبان دوم به کودکان سه تا هفت ساله اگر بدون اجبار و منطبق با روش‌های استاندارد انجام شود فواید بسیاری دارد چراکه هرچه کودک در سن پایین تر و به صورت غیر مستقیم در معرض آموزش‌های استاندرد قرار گیرد برای رشد مغزی او بهتر است.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج شهران



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ازدواج سفید همان رابطه نامشروع است؟

مرکز مشاوره ونک

 

مشاوره حقوقی آنلاین؛ این روزها هستند جوانانی که برای خوش‌گذرانی آن هم با چاشنی رهایی از قید و بند، رو به سمت ازدواج سفید آورده‌اند اما آیا در قانون برای چنین اقدامی مجازاتی در نظر گرفته شده است؟

ازدواج سفید جرم است؟

 

رویداد۲۴ در سال‌های اخیر پدیده «ازدواج سفید» به شکلی نمایان‌تر از گذشته در جامعه رواج یافته است. تا جایی که برخی از دختران یا پسران جوان برای این امر به انتشار آگهی روی آورده‌اند.

 

آیا ازدواج سفید جرم است؟
سوال اینجاست که آیا در این ازدواج زن از حقوق قانونی که در ازدواج رسمی از آن‌ها برخوردار می‌شود بهره می‌برد یا نه؟ به طور کلی آیا این سبک از زندگی زناشویی جرم تلقی می‌شود و مجازاتی در پی دارد؟

 

ازدواج، توافق دو جنس مخالف برای شروع زندگی مشترک در چارچوب قانون کشوری است. اولین شرط ازدواج کردن رعایت قانون است و ازدواج بدون لحاظ شرایط قانونی و در کشور ما شرعی موجب حلال شدن زوجین نسبت به یکدیگر نخواهد شد.

 

در کشور ما ازدواج یا می‌تواند ثبت شود یا به‌صورت غیررسمی اما شرعی در قالب عقد موقت صورت گیرد. در صورت تولد طفلی که حاصل از این ازدواج است، باید این رابطه با اثبات زوجیت ثبت شود تا به‌طور رسمی فرزندان ناشی از این ازدواج بتوانند از امکانات لازم استفاده کنند. اگر به مباحث خانواده علاقه دارید مطلب چگونه مردان بدون دلیل، همسران خود را طلاق دهند؟ را مطالعه کنید.


ازدواج سفید نامشروع و در صورت اثبات در حکم «زنا» خواهد بود

 

در کشور ما پدیده ازدواج سفید از دو بعد می‌تواند مورد ارزیابی قرار گیرد. یک بعد جامعه‌شناسی و بعد دیگر قانونی و شرعی است. از دیدگاه جامعه‌شناسی علت اصلی عدم امکان ازدواج به‌صورت رسمی مشکلات اقتصادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

از لحاظ قانونی و شرعی هم رابطه‌ای که خارج از شرع و قانون باشد مورد پذیرش نیست چراکه از لحاظ قانونی، ازدواج سفید نامشروع و در صورت اثبات در حکم «زنا» خواهد بود و فرزند حاصل از این رابطه نامشروع تلقی می‌شود و مشکلات و مسائل خاص خود را دارد.

 

مجازات قانونی ازدواج سفید چیست؟

 

رابطه نامشروع برای هر طرف مجازات دارد. در صورتی هم که زنا ثابت شود ۹۹ ضربه شلاق به عنوان مجازات قانونی در نظر گرفته می‌شود. همچنین در صورتی‌که یکی از طرفین ازدواج کرده باشد به عنوان زنای مُحصنه مجازات مخصوص خود را دارد.

 

کلینیک طب فیزیکی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گول صفحات و جملات انگیزشی را نخورید/ بلایی که روانشناسی زرد بر سرتان می‌آورد!

بهترین مشاور و روانشناس تهران

 

فارس نیوز

شبکه‌های اجتماعی مملوء از شبه روانشناس‌ها و صفحات انگیزشی‌ست که به اسم نکات روانشناسی حرفهای انگیزشی و امیدبخش می‌زنند اما به گفته روانشناسان شاخص این قبیل حرفها نه تنها مفید نیست بلکه ضربه زننده است.


گول صفحات و جملات انگیزشی را نخورید/ بلایی که روانشناسی زرد بر سرتان می‌آورد!
گروه خانواده: صفحات متعدد و پرکار انگیزشی که به اسم حرفهای روانشناسی و نکاتی برای بهبود حال روحی افراد می‌گویند یکی دیگر از چالش‌های شبکه‌های اجتماعی هستند. آن‌ها در قالب‌های مختلف ویدیو و یا حتی عکس‌نوشت‌های گرافیکی جملات انگیزشی می‌نویسند و به خیال خودشان افراد را به سمت موفقیت و آرامش سوق می‌دهند. اما می‌توان به راحتی این قبیل‌ها حرفها را ناکارآمد و در قالب «روانشناسی زرد» تعریف کرد که ممکن است نظر مخاطب را به خود جلب کند اما چون محتوای عمیق و حساب‌شده‌ای نیست ممکن است اثر معکوس می‌دهد. به خصوص اینکه در بسیاری موارد شاهد بازی با کلمات از سوی افرادی هستیم که حتی مدرک و تحصیلاتی در زمینه روانشناسی ندارند. به همین بهانه سراغ خانم «زینب سبزعلی» روانشناس و مشاور رفتیم تا درباره این قبیل محتواهای زرد و جذاب اما مضر حرف بزنیم.

....

درباره این موضوع باید به سه بخش کلی بپردازیم و راجع به آن صحبت کنیم:

۱. چرا این روانشناس‌های زرد و یا کسانی که در پیج‌های به اصطلاح روانشناسی فعالیت می‌کنند و بلاگرهای زردگونه روانشناسی هستند، این‌قدر با استقبال مواجه می‌شوند و این‌قدر بزرگ می‌شوند؟

۲. چه مضراتی برای جامعه دارند؟

۳. خودشان چه هدفی را دنبال می‌کنند و چه سودی از این قضیه می‌برند؟



روانشناسی زرد می‌گوید تو باید فقط به چیزهای خوب فکر کنی!

در راستای سوال اول باید بگویم که ما در حال حاضر داریم در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم. عصر دیجیتال عصر سرعت است و مردم انتظار دارند در این عصر همه چیز خیلی سریع و آسان در اختیارشان قرار بگیرد. این عصر، عصر پیشرفت و تحول در کمترین زمان ممکن است. لذا تقاضا برای نتایج زودهنگام خیلی بالا است؛ مثلاً لاغری در دو هفته! یا مکالمه زبان انگلیسی در یک ماه! و هزاران مثال این چنینی وجود دارد که آدم‌ها برای سرعت و سهولت در استفاده از یک کالا و خدمات تقاضای تصاعدی دارند.

این‌ها همه باعث شده که انسان هزاره سوم و عصر دیجیتال دنبال نسخه‌هایی باشد که خیلی راحت و آسان برای مشکلاتش یک دستمایه‌ای پیدا کند و او را سریع به هدفش برساند.

در این مدل روانشناسی مثلاً می‌گویند: «تو باید فقط به چیزهای خوب فکر کنی. انرژی‌های مثبت فقط در این صورت به سمتت می‌آید.» درحالی‌که ما برای اینکه رشد کنیم و خودشکوفا شویم، باید واقعیت‌ها را بپذیریم؛ نه فقط چیزهای خوب! یا مثلاً می‌گویند: «همیشه تلاش کردن مساوی است با رسیدن به همه اهداف! اگر تلاش کنیم به هر چیزی که می‌خواهیم، می‌رسیم.» واقعاً این‌طور نیست! انسان‌ها باید بدانند که خیلی اوقات ما با شکست مواجه می‌شویم. عوامل زیادی در رسیدن به اهداف تأثیرگذارند که ممکن است بخاطر آن‌ها انسان‌ها نتوانند به هدفشان برسند. تنها فاکتور لازم برای رسیدن به هدف، تلاش کردن نیست. شاید شرط لازم باشد، اما کافی نیست! لذا روانشناسی زرد نه تنها به ما کمک نمی‌کند، بلکه طرز فکر اشتباهی را هم به ما القا می‌کند.

روانشناسان زرد اغوا کننده‌های فریبنده هستند!

متأسفانه همه جای دنیا این روانشناسی زرد رسوخ کرده، کتاب‌های خیلی زیادی راجع به آن نوشته شده، روزبه‌روز هم بیشتر می‌شود و حتی تمایل به خریدش هم افزایش پیدا کرده‌است.

این دسته از افراد یا این دسته از تفکر سعی می‌کند با توصیه‌های دم دستی و اقتباس‌های ناقص از نظریه‌ها و مفاهیم علوم روانشناسی، برای خودش آبرویی کسب کند و از این طریق صرفاً به دنبال کسب منافع و سود برای خودش است. این‌ها در واقع اغوا کننده‌اند. مدعی هستند که برای همه مشکلات بشر راه حل‌های خیلی ساده‌ای وجود دارد. راه حل‌هایشان همیشه آمیخته با توصیه‌های خیلی ساده اما اشتباه و پر از خطا است.

این مدل از روانشناسی به این علت که از تحلیل سطوح پیچیده شخصیت عاجز است، تنها به انگشت زدن و ناخنک زدن به مفاهیم پیش پا افتاده روانشناسی و نظریات مطرح اکتفا می‌کند و برای افرادی که سال‌هاست درگیر برون‌رفت از مشکلاتشان هستند و راهی پیدا نمی‌کنند یا آدم‌هایی که سال‌ها ست درون سیاهچاله ذهنیشان اسیر شده‌اند، راهکارهای یک دقیقه‌ای ارائه می‌کند. مثلاً در دایرکت مشاوره‌های صوتی می‌دهد. با این اشعار فریبنده که: «شما اگر بخواهید می‌توانید مشکلاتتان را حل کنید. بخواهید تا به شما داده شود!»، در واقع صرفاً به دنبال کسب درآمد و شهرت هستند.

حرف‌های این قبیل روانشناسی‌ها عمدتاً تکراری، بدون هیچ استناد علمی و تنها برگرفته از تجربیات خودشان یا اطرافیانشان است. برخلاف ادعایشان قادر به حل هیچ مشکلی نیستند و تنها با وعده و وعید و چرب‌گفتاری و سخنان دل‌انگیز و مطابق سلیقه شنونده‌ها، آن‌ها را اغوا می‌کنند و مرتباً سعی می‌کنند از مثبت‌اندیشی و حل تمام مشکلات با فرستادن انرژی مثبت به کائنات حرف بزنند.

این توضیحات در رابطه با این است که روانشناسان زرد دقیقاً چکار می‌کنند. یعنی در واقع اگر بخواهم تقسیم‌بندی کنم، این می‌شود بخش شیوه کارشان.



هزینه بالای روانشناسی درست باعث گرایش به روانشناسان زرد است!

حالا چرا مردم رغبت نشان می‌دهند و بیشتر این پیج‌ها را روزبه‌روز فالو می کند و حتی بیشتر کتاب‌های روان‌شناسی زرد می‌خرند؟ زیرا این افراد برای کسب شهرت و درآمد خودشان اقدام به ترسیم یک چشم‌انداز مطلوب برای مخاطبانشان می‌کنند. آن‌ها عملاً هیچ مشکلی را حل نمی‌کنند، اما با این ادعاهای خارق‌العاده‌شان و این که یک شبه می‌شود زندگی و شخصیت فرد را متحول کرد، در واقع فقط جیب خودشان و وضع مالی خودشان را متحول می‌کنند.

از دلایل جذب افراد به این جریان می‌تواند این باشد که خدمات روانشناسی در کشور ما هم خیلی هزینه بالایی دارد و هم اینکه شامل بیمه نمی‌شود. همین امر ممکن است دلیلی باشد تا بازار روانشناسی زرد روزبه‌روز داغ‌تر و داغ‌تر شود.

روانشناسان زرد دوست ندارند مخاطبشان رشد فکری کند!

روانشناسی زرد و بازاری خودش فاقد تفکر انتقادی و تحلیل دقیق است و توجه کاملی به منابع و رفرنس‌های مرجع ندارد. اتفاقاً به دنبال این است که دنبال‌کننده‌هایش و افراد عادی هم سطح تفکر انتقادیشان بالا نرود و در همان حد پایین خودش باقی بماند.

این جریان دیر یا زود اثربخشی و ناکارایی‌اش عیان خواهد شد و این که برخی افراد از چند مفهوم ساده یا اسم روانشناس‌های معروف مثل یونگ استفاده کنند و یک ژست علمی و فرهیختگی به خودشان بگیرند، واقعاً زمانش به زودی به سر می‌رسد و این توصیه‌های کلی و مثبت، ناکارآمدیشان خیلی زود مشخص می‌شود.



روانشناسی زرد، به جای انگیزه مخاطبش را سرخورده می‌کند!

خیلی ساده‌انگارانه است که فکر کنیم برای حل مشکلاتی که ایجاد شدنشان سال‌ها طول کشیده، گفتن یک‌سری جمله و تمرین فوری کافی است! در کل باید یک اشل داشته باشیم. هر توصیه، هر روش درمانی و هر چیزی که به افراد قول بهبود آنی بدهد، زیر سؤال است و باید درباره‌اش شک و تردید کنیم. مثلاً به «انگلیسی در دو هفته» باید شک کنیم، به «لاغری در یک ماه» باید شک کنیم، به تبلیغات «حال خوب با خواندن یک جمله» باید شک کنیم.

روانشناسی زرد بیش از حد تأکید دارد که مسائل پیچیده نیاز به نقد و بررسی خیلی خوب ندارند و این ساده‌انگاری باعث مشکلات بعدی می‌شود و اثر معکوس بر مخاطب می‌گذارد.

آن‌ها می‌آیند و تغییر خلق‌وخوی یک شبه را تبلیغ می‌کنند و افراد فکر می‌کنند که این حرف‌های انگیزشی یک چوب جادویی هستند که موجب تغییرات پایدار درونشان می‌شوند. وقتی که مردم به توصیه‌ها و تبلیغات این روانشناسان عمل می کنند و نتیجه نمی‌گیرند، سرخورده‌تر از گذشته به زندگی خود ادامه می‌دهند و آسیب روحی می بینند. حتی از روانشناسی، مشاوره و روان‌درمانگرها هم ناامید می‌شوند، دیدشان نسبت به این قضیه خراب می‌شود و دیگر به دنبال درمان درست و اصولی نمی‌روند.

روانشناسان زرد و بلاگرهای روانشناسی که در حال حاضر بسیار زیاد شده‌اند، با پندهای نادرستشان انرژی روحی شما را می‌گیرند و در نهایت شما را سرخورده می‌کنند.

در روانشناسی معتبر هر تغییر درونی با درد همراه است نه سرخوشی!

در روانشناسی معتبر هر تغییری با درد و احساس ناخوشایند همراه است. روانشناسی علمی یک تمرین‌هایی به شما می‌دهد تا تغییر را در شما ایجاد کند. لازمه موفقیت و زندگی بهتر، تغییر در احساسات، رفتار و تفکر ما است و هر تغییری با سختی کشیدن، با مشقت و با تلاش اتفاق می‌افتد.

این نگاه غیرعلمی و غیرتخصصی به مفاهیم و پدیده‌های حوزه روانشناسی است که باعث شده افرادی که فاقد تخصص و صلاحیت علمی هستند، بدون اینکه ریشه‌ها و بنیادهای نظری علم روانشناسی را بشناسند، تنها با تکیه بر خواندن چند کتاب، حرف‌های عامیانه خودشان را با نظریات و مفاهیم روانشناسی بیامیزند و تحویل هوادارانشان بدهند و این حس را در آن‌ها ایجاد کنند که می‌شود راحت، آسان و سریع تغییر کرد.



عناصر یک مشاوره درست را بشناسید

خب حالا وقتی که روانشناسی زرد این کار را می‌کند و روانشناسان زرد چنین ترفندهایی دارند و این‌گونه رفتار می‌کنند و چنین ساختاری دارند، روانشناسان اصیل چگونه‌اند؟

سه عنصر اصلی بنظرم در فرایند مشاوره وجود دارد:

۱. شخصیت مشاوره

۲. دانش مشاوره

۳. مهارت کافی مشاوره

یک مشاور و روانشناس حرفه‌ای با خصوصی‌ترین، محرمانه‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل انسان‌ها سر و کار دارد و صرفاً اطلاعات محدود و خیلی ساده در رابطه با روانشناسی و نظریه‌ها به کارش نمی‌‌آید و این فرد را مشاور حرفه‌ای نمی‌کند.

خوب است بدانیم یک مشاور و روانشناس هم نواقصی در شخصیت و رفتارش دارد، او هم خاطرات و گذشته سختی را سپری کرده و در حقیقت او نیز کاملاً یک انسان است. مثل همه انسان‌ها با خوب و بد، با احساسات و افکار متناقض و حتی گاهی اوقات منفی. او یک ابرانسان یا یک موجود رویایی نیست. او یک پری جادویی یا یک غول چراغ جادو نیست که بتواند نجات‌دهنده ما باشد و بتواند یک کاری کند که در آنی و با یک جمله یا با یک ترفند همه چیز خوب و درست شود.

در روانشناسی درست فرد به خودآگاهی می‌رسد تا به خودشکافی دست بیاید

یک مشاور و روانشناس اصولی و درست و موفق، یک راهی را به ما نشان می‌دهد که در واقع از درون خود ما و با انتخاب خود ما است و به وسیله خود ما انجام می‌شود. چرا که می‌خواهد ما مسئولیت‌پذیرتر شویم و بتوانیم به خودمان هم کمک کنیم و آن لحظه است که واقعاً از درون خودمان حال خوب پیدا می‌کنیم. وقتی که بیاییم همه انکارها، مقاومت‌ها، دلیل‌تراشی‌ها و آن جاهایی که خودمان را فریب داده‌ایم را کنار بگذاریم و مسئولیت قبول کنیم، به معنی واقعی بپذیریم که حال بدمان از درون خودمان است یا دلیلی برای حال بدمان پیدا کنیم؛ آن موقع می‌توانیم به معنای واقعی با همه وجود زندگی کنیم و این راهی است که یک روانشناس به ما نشان می‌دهد و باید بگویم این نه تنها آرامش‌بخش نیست، بلکه در فرآیند مشاوره حتی اضطراب‌های افراد برانگیخته می‌شود. افراد با پذیرش مسئولیت‌هایشان به خودآگاهی می‌رسند و خودآگاهی برایشان حق انتخاب ایجاد می‌کند. فرآیند رسیدن به این موضوع خیلی دردناک و همراه با احساس رشد و خودشکوفایی است. برای رسیدن به آن الماس وجودی، خیلی اوقات لازم است انسان‌ها درد رشد و بالغ شدن و در رسیدن به یک گوهر نایاب را تجربه و لمس کنند.



جملات مثبت و خوش‌بینانه مشکلات شما را حل نمی‌کند!

اما چیزی که روانشناسان و مشاوران انگیزشی و زرد به ما القا می‌کنند، یکسری خوش‌بینی پوچ و بی‌پایان و اساس است که بدون وجود تلاش و کوشش، بدون درد اصیل شدن و درد شکوفا شدن و تلاش برای رشد کردن، صرفاً با یک سری باور نسبت به قانون جذب، قانون کارما و قدرت‌های ماورایی و کائنات، توقع دارد که همه معضلات و مشکلات ما حل شود و ما پولدار، خوشبخت و موفق شویم و احساس خوبی داشته باشیم. همه تبلیغات و صحبت‌هایی که می‌کنند در رابطه با مثبت‌اندیشی است و این‌گونه القا می‌کنند که داشتن احساسات منفی و ناخوشایند در زندگی یک عیب و نقص است. یعنی اگر من حالم بد است، احساس منفی دارم، هر روز با یکسری پیام‌های بد مواجه هستم و این پیام‌ها را به مغزم مخاطره می‌کنم، حتماً مشکل از من است و اگر این‌ها مثبت شود و اگر من انرژی مثبت به خودم و به جهان بفرستم، همه چیز خوب و درست و کامل خواهد بود. در صورتیکه «مارتین تلیگمن» نظریه خوش‌بینی آموخته شده را در کتابش با همین نام مطرح می‌کند و می‌گوید خوشبینی هیچ ارتباطی به گفتن این تلقینات مثبت روزانه ما ندارد و با گفتن این‌ها عملاً هیچ اتفاق خوب و مثبتی در زندگی ما رخ نمی‌دهد. یکی از جملات بارز این کتاب این است که شما اگر هر روز به خودت بگویی «من از هر لحاظی بهتر و بهتر می‌شوم»، این صرفاً یک احساس خوب موقتی به همراه دارد؛ نه تأثیر بلند‌مدت و عمیق! چیزی که به اسم مثبت‌اندیشی این روزها در کشور ما و خیلی از جوامع دیگر رواج پیدا کرده‌است، بنظر من صرفاً نوعی تبلیغات است و این تفکر را بین مردم رواج داده که برخی گمان می‌کنند داشتن احساسات ناخوشایندی مثل خشم، غم، عذاب وجدان و احساس شرم و گناه نوعی نقص روانی است و مشکل آن‌ها است که نمی‌توانند با این جملات قشنگ و بزک‌دوزک شده حالشان را خوب کنند و از گرداب مشکلاتشان نجات پیدا کنند.

یک روانشناس مشاور خوب، دست مراجعش را می‌گیرد و او را در مسیر خودشناسی یاری می‌کند تا طیف وسیعی از احساسات مثبت، خوشایند، منفی و ناخوشایند را تجربه کند.



القائات مثبت افراطی جلوی تلاش را می‌گیرد!

خود فرایند مشاوره و روان‌درمانی به افراد کمک می‌کند تا ظرفیت روانی‌شان را بالا ببرند. این کار کمک می‌کند بتوانند احساسات منفی و ناخوشایند را در درونشان راحت‌تر تحلیل کنند و بپذیرند که انسان‌ها با وجود احساسات منفی، مشکلات، تعارضات و تنش‌ها می‌توانند ادامه بدهند، زندگی کنند و موفق باشند. لذا باید در مقابل این‌ها تاب‌آوری خودشان را افزایش بدهند.

اینکه ما بیاییم مسائل، مشکلات، باورهای منفی و احساسات منفی را انکار کنیم، اتفاق خوبی برای ما رقم نخواهد زد. این القای مثبت‌اندیشی صرف، بیشتر از این که مفید باشد، مضر است! زیرا ما را از اینکه تلاش کنیم برای تاب‌آور شدن و افزایش ظرفیت روانی‌مان دور می‌کند و آسیب رسان هم هست.

اگر به این دلیل به مشاور و روانشناس مراجعه می‌کنیم که یکسری حرف‌های زیبا و مطابق میل و سلیقه ما بزند و انرژی مثبت القا کند، کاملاً راه اشتباهی را داریم می‌رویم. در واقع باید قبول کنیم که مشاور تنها به ما کمک می‌کند که از پس مشکلاتمان بربیاییم. این‌طور تصور کنید که ما در یک گردباد گیر افتاده‌ایم، مشاور از بیرون گردباد می‌آید، دست ما را می‌گیرد و کنار می‌کشد. سپس می‌گوید نگاه کن؛ این گردبادی بود که در آن گیر افتاده بودی. او کمک می‌کند تا مسائل را طور دیگری ببینیم، تحلیل کنیم و بعد به تصمیم‌های بهتری برسیم.

در واقع مشاور موجودی زمینی است. یک موجود ماورایی نیست که بتواند همه مشکلات را خودش حل کند، خودش راه‌حل بدهد و با یک‌سری جملات ما را به آرامش برساند.

ما باید در فرایند مشاوره و روان‌درمانی به مرحله‌ای برسیم که خودمان آستین بالا بزنیم، برای خواسته‌ها و اهدافمان همت کنیم، بلند شویم و کاری انجام بدهیم.

مشاور و روانشناس به ما کمک می‌کند که باورهای مخرب درونمان را بشناسیم و دست از خودتخریبی و خودفریبی برداریم. سپس در وهله اول الگوهای معیوب فکریمان را بشناسیم، بعد طرحواره‌های آزاردهنده ذهنی‌مان را بشناسیم و اصلاح کنیم.

باید بدانیم که در نهایت این خود ما هستیم که قرار است به خودمان کمک کنیم؛ نه یک‌سری جملات انگیزشی یا چندتا بلاگر حرف خوشگل‌زن و زرد!

قیمت شستشوی فرش در تهران

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آشنایی با مهم‌ترین روش‌های فیزیوتراپی و انجام آن در منزل

فیزیوتراپی در منزل شهرقدس

 

فیزیوتراپی در منزل به افرادی که به خاطر کرونا ترجیح می‌دهند از خانه خارج نشوند، کمک می‌کند تا مراحل درمانی خود را با خیال راحت انجام دهند.
به گزارش مشهد فوری، فیزیوتراپی در منزل به افرادی که به خاطر کرونا ترجیح می‌دهند از خانه خارج نشوند، کمک می‌کند تا مراحل درمانی خود را با خیال راحت انجام دهند.

فیزیوتراپی یکی از مهم‌ترین حرفه‌های پزشکی است که هدف اصلی آن درمان بیماران برای بازیابی یا حفظ تحرک و توانایی بدنی و همچنین افزایش قدرت عملکردی آن‌هاست. فیزیوتراپی رشته‌های مختلفی را برای دستیابی به بهترین نتایج ترکیب می‌کند، از جمله بیومکانیک، حرکت شناسی، درمان دستی، ورزش درمانی، الکتروتراپی، آب درمانی و ماساژ.

روش‌های فیزیوتراپی متفاوت است که بر اساس نوع آسیب یا شرایط بیماری تعیین می‌شود و مهم‌ترین روش‌های فیزیوتراپی عبارتند از:

۱- گرما درمانی

در این نوع درمان دمای بافت و سلول‌های بیولوژیکی به درجاتی از ۱۴ تا ۵۴ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر افزایش می‌یابد و شامل دو نوع است، یک نوع دارای اثر سطحی و یک نوع دارای اثر عمیق. فیزیوتراپی به موارد زیر کمک می‌کند:

کاهش تنش عضلانی در صورت آسیب عضلانی
افزایش پمپاژ خون در ناحیه مورد فیزیوتراپی، که باعث تسکین درد می‌شود
افزایش محتوای اکسیژن در سلول‌های آلوده
افزایش خون رسانی به ناحیه آسیب دیده و افزایش کارایی آن
درمان کمردرد و درد‌های مختلف مفصلی
افزایش راندمان کار عضلات

فیزیوتراپی با گرما شامل دو روش اصلی است:

محیط گرمای خشک: شامل درمان مادون قرمز
رسانه حرارتی مرطوب: شامل پد‌های حرارتی و پد‌های مومی درمانی است.

۲- فیزیوتراپی به روش الکتروتراپی

الکترووتراپی یکی از موثرترین انواع فیزیوتراپی است. از آنجایی که بدن انسان دارای بار‌های منفی و مثبت است، روشی برای فیزیوتراپی با امواج الکتریکی وجود دارد که با تحریک الکتریکی عضلات و اعصاب برای تقویت عضلات مختلف مانند عضله چهار سر ران انجام می‌شود. فیزیوتراپی با استفاده از امواج الکتریکی برای توانبخشی بیماران پس از جراحی زانو، جراحی برداشتن رباط صلیبی و کشیدگی عضلات استفاده می‌کند.

۳- فیزیوتراپی اولتراسوند

فیزیوتراپی اولتراسوند دو نوع است که یکی از آن‌ها دارای اثر حرارتی است که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی رشته‌های کلاژن در بافت حیاتی، افزایش پمپاژ خون، تسکین درد، کاهش تنش عضلانی و کمک به درمان سفتی مفاصل می‌شود.

در مورد نوع دوم، دارای اثر غیر حرارتی است که علاوه بر فعال سازی و ترمیم بافت سلولی، باکتری‌ها و ویروس‌های ناحیه آسیب دیده را از بین می‌برد، همچنین برای از بین بردن اسکار‌های ناشی از زخم‌ها و عمل‌ها استفاده می‌شود.

۴- فونوفورزیس

این یکی از جدیدترین روش‌های فیزیوتراپی محسوب می‌شود و از اولتراسوند برای تسهیل درمان با مهاجرت دارو با استفاده از امواج صوتی استفاده می‌کند، زیرا امواج به دارو اجازه می‌دهند تا به سد پوستی ماهیچه‌ها نفوذ کند که باعث افزایش انتشار دارو در داخل محوطه می‌شود.

۵- لیزر درمانی

لیزر فیزیوتراپی برای افزایش سرعت بهبود زخم استفاده می‌شود و همچنین در تسکین درد و درمان عفونت‌های مزمن موثر است.

۶- یخ درمانی

این نوع درمان طبیعی برای تسکین جراحات و درد به خصوص برای درمان ورم بلافاصله پس از آسیب استفاده می‌شود، زیرا یخ بلافاصله پس از آسیب درد را تسکین و تنش عضلانی را کاهش می‌دهد.

مزایای فیزیوتراپی

مسکن درد
گاهی اوقات جایگزینی برای جراحی
بهبود توانایی حرکتی
کاهش وابستگی به دارو
بهبود گردش خون
تقویت کار قلب، رگ‌های خونی و ریه‌ها
کاهش خطر آسیب‌های ناشی از ورزش
حمایت از سلامت روان
کمک به بهبودی پس از سکته مغزی یا فلج
بهبود تعادل بدن
مدیریت مشکلات مربوط به سالمندان

چرا انجام جلسات فیزیوتراپی در منزل بهتر است؟

حفظ حریم خصوصی کامل
دریافت کمک از اعضای خانواده
راحتی بیشتر برای بیمار، که از روند بهبودی سریعتر پشتیبانی می‌کند.
رهایی از مشکل تحرک، به ویژه برای برخی از موارد بیماری که طاقت تلاش از خانه به درمانگاه را ندارند.

تکنیک‌های مورد استفاده در جلسات فیزیوتراپی:

دستگاه‌های القایی الکتریکی
امواج کوتاه و عمیق
دستگاه‌های شاک ویو
انواع دستگاه‌های سفت کننده (برای گردن و پشت)

بهترین نوع لمینت دندان

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایسنا/مرکزی به دنبال انتشار خبر تزریق بوتاکس به بیمار اراکی که روز شنبه ۲۰ آذر صورت گرفت و به دنبال آن، با بروز مشکلاتی برای بیمار، خبرساز شد و عکس العمل هایی را از سوی مردم، پزشکان، نظام پزشکی استان مرکزی و انجمن پزشکان عمومی ایران را بدنبال داشت، انجمن متخصصین پوست ایران نیز در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرده و به موارد مطرح شده توسط انجمن پزشکان عمومی ایران واکنش نشان داده است.

در توضیحات انجمن پزشکان عمومی ایران اینگونه آمد بود که "بر اساس بند یک مصوبه شماره ۵ این کمیسیون به تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، پزشکان عمومی با گذراندن آموزش های مهارتی لازم و اخذ گواهینامه مورد تایید وزارت بهداشت در هر یک از خدمات مورد نظر، صلاحیت حرفه ای استفاده از تزریق بوتاکس، فیلر، استفاده از لیزر و اپی لیزر در خدمات کمتر تهاجمی تعریف شده و کاشت مو را در حوزه پوست و زیبایی دارند".

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل نسیم شهر

به گزارش ایسنا، در توضیحات انجمن متخصصین پوست ایران با اشاره به این توضیح انجمن پزشکان عمومی ایران، آمده است: در مطالب عنوان شده توسط انجمن پزشکان عمومی به مصوبه "کمیسیون ملی صلاحیت های حرفه ای پزشکی و حرف وابسته " اشاره شده که با استناد به ماده ۷ دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی کمیته ملی صلاحیت های حرفه ای مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ تا زمانی که مصوبات کمیته ملی صلاحیت های حرفه ای توسط وزیر بهداشت یا معاونت درمان به دانشگاه های کشور ابلاغ نشود فاقد اثر بوده و به عنوان قانون قابل استناد نیست و معاون درمان وقت وزارت بهداشت(رئیس کمیته ملی صلاحیت های حرفه ای ) طی  دو نامه در ۵ تیرماه و ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ اعلام کرده است که موارد فوق در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و در حال پیگیری است و در صورت نهایی شدن توسط وزارت متبوع ابلاغ و قابل اجرا خواهد بود.

لازم به ذکر است حتی یکی از ملزومات اجرایی شدن مصوبات کمیسیون ملی صلاحیت ها نیز نیاز به طی دوره های آموزشی در "مرکز ملی آموزش مهارت های حرفه ای وزارت بهداشت" و اخذ مدارک مربوطه است که تا کنون هیچ دوره ای مصوب و برگزار نشده و قرار نیست آموزش از طریق آزمون و خطا روی مردم و ایجاد عوارض صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، همچنین در این توضیحات آمده است که اعمال زیبایی مانند تزریق ژل بوتاکس و انواع لیزرها و ... جزو کوریکولوم و اهداف آموزشی تعدادی از رشته های تخصصی پزشکی بوده و در دانشگاه های کشور طبق استانداردهای آموزشی مصوب وزارت بهداشت آموزش داده می شود ولی اینگونه اعمال زیبایی از اهداف و توانمندی های مرد انتظار دانش آموختگان در رشته های پزشکی عمومی که در خط اول پیشگیری و بهداشت و درمان کشور هستند، نیست.

مقالات دیگر:خانه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اعلام کرد از داوطلبان کنکورهای امسال و سال گذشته آزمون مجدد گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانا به نقل از خانه ملت، احمد نادری با بیان اینکه جلسه کمسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با حضور رئیس جدید سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه رئیس سازمان سنجش گزارشی از نحوه برگزاری آزمون کنکور بیان کرد.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل اسلامشهر

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: در این نشست، رئیس سازمان سنجش برنامه‌های خود جهت اصلاح و به روزرسانی این آزمون و همچنین استفاده از روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید برای بهتر برگزار شدن کنکور را بیان و در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین اعضای کمیسیون در مورد رفع ابهامات مطرح شده در مورد کنکور ۱۴۰۰ و کنکور سال های گذشته از رئیس سازمان سنجش سوال کردند که با تاکید کمیسیون و پذیرش رئیس سازمان سنجش، آزمون برگزار شده در آذرماه امسال از کسانی که هم اکنون‌دانشجو هستند، فاقد اعتبار است و عملا آزمون مجددی برگزار نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: رئیس سازمان نیز بیان کرد که مصاحبه ها موردی و فردی بوده و تنها مربوط به کنکور ۱۴۰۰ است. اعضای کمیسیون بر لزوم بررسی و بازنگری و اصلاح قوانین مربوط به کنکور صحه گذاشتند.

مقالات دیگر:دفتر عقد شیک

 



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آشنایی با مهم‌ترین روش‌های فیزیوتراپی و انجام آن در منزل

 

فیزیوتراپی در منزل ملارد

فیزیوتراپی در منزل به افرادی که به خاطر کرونا ترجیح می‌دهند از خانه خارج نشوند، کمک می‌کند تا مراحل درمانی خود را با خیال راحت انجام دهند.

به گزارش مشهد فوری، فیزیوتراپی در منزل به افرادی که به خاطر کرونا ترجیح می‌دهند از خانه خارج نشوند، کمک می‌کند تا مراحل درمانی خود را با خیال راحت انجام دهند.

 

فیزیوتراپی یکی از مهم‌ترین حرفه‌های پزشکی است که هدف اصلی آن درمان بیماران برای بازیابی یا حفظ تحرک و توانایی بدنی و همچنین افزایش قدرت عملکردی آن‌هاست. فیزیوتراپی رشته‌های مختلفی را برای دستیابی به بهترین نتایج ترکیب می‌کند، از جمله بیومکانیک، حرکت شناسی، درمان دستی، ورزش درمانی، الکتروتراپی، آب درمانی و ماساژ.

 

روش‌های فیزیوتراپی متفاوت است که بر اساس نوع آسیب یا شرایط بیماری تعیین می‌شود و مهم‌ترین روش‌های فیزیوتراپی عبارتند از:

 

۱- گرما درمانی

 

در این نوع درمان دمای بافت و سلول‌های بیولوژیکی به درجاتی از ۱۴ تا ۵۴ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر افزایش می‌یابد و شامل دو نوع است، یک نوع دارای اثر سطحی و یک نوع دارای اثر عمیق. فیزیوتراپی به موارد زیر کمک می‌کند:

 

کاهش تنش عضلانی در صورت آسیب عضلانی

افزایش پمپاژ خون در ناحیه مورد فیزیوتراپی، که باعث تسکین درد می‌شود

افزایش محتوای اکسیژن در سلول‌های آلوده

افزایش خون رسانی به ناحیه آسیب دیده و افزایش کارایی آن

درمان کمردرد و درد‌های مختلف مفصلی

افزایش راندمان کار عضلات

 

فیزیوتراپی با گرما شامل دو روش اصلی است:

 

محیط گرمای خشک: شامل درمان مادون قرمز

رسانه حرارتی مرطوب: شامل پد‌های حرارتی و پد‌های مومی درمانی است.

 

۲- فیزیوتراپی به روش الکتروتراپی

 

الکترووتراپی یکی از موثرترین انواع فیزیوتراپی است. از آنجایی که بدن انسان دارای بار‌های منفی و مثبت است، روشی برای فیزیوتراپی با امواج الکتریکی وجود دارد که با تحریک الکتریکی عضلات و اعصاب برای تقویت عضلات مختلف مانند عضله چهار سر ران انجام می‌شود. فیزیوتراپی با استفاده از امواج الکتریکی برای توانبخشی بیماران پس از جراحی زانو، جراحی برداشتن رباط صلیبی و کشیدگی عضلات استفاده می‌کند.

 

۳- فیزیوتراپی اولتراسوند

 

فیزیوتراپی اولتراسوند دو نوع است که یکی از آن‌ها دارای اثر حرارتی است که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی رشته‌های کلاژن در بافت حیاتی، افزایش پمپاژ خون، تسکین درد، کاهش تنش عضلانی و کمک به درمان سفتی مفاصل می‌شود.

 

در مورد نوع دوم، دارای اثر غیر حرارتی است که علاوه بر فعال سازی و ترمیم بافت سلولی، باکتری‌ها و ویروس‌های ناحیه آسیب دیده را از بین می‌برد، همچنین برای از بین بردن اسکار‌های ناشی از زخم‌ها و عمل‌ها استفاده می‌شود.

 

۴- فونوفورزیس

 

این یکی از جدیدترین روش‌های فیزیوتراپی محسوب می‌شود و از اولتراسوند برای تسهیل درمان با مهاجرت دارو با استفاده از امواج صوتی استفاده می‌کند، زیرا امواج به دارو اجازه می‌دهند تا به سد پوستی ماهیچه‌ها نفوذ کند که باعث افزایش انتشار دارو در داخل محوطه می‌شود.

 

۵- لیزر درمانی

 

لیزر فیزیوتراپی برای افزایش سرعت بهبود زخم استفاده می‌شود و همچنین در تسکین درد و درمان عفونت‌های مزمن موثر است.

 

۶- یخ درمانی

 

این نوع درمان طبیعی برای تسکین جراحات و درد به خصوص برای درمان ورم بلافاصله پس از آسیب استفاده می‌شود، زیرا یخ بلافاصله پس از آسیب درد را تسکین و تنش عضلانی را کاهش می‌دهد.

 

مزایای فیزیوتراپی

 

مسکن درد

گاهی اوقات جایگزینی برای جراحی

بهبود توانایی حرکتی

کاهش وابستگی به دارو

بهبود گردش خون

تقویت کار قلب، رگ‌های خونی و ریه‌ها

کاهش خطر آسیب‌های ناشی از ورزش

حمایت از سلامت روان

کمک به بهبودی پس از سکته مغزی یا فلج

بهبود تعادل بدن

مدیریت مشکلات مربوط به سالمندان

 

چرا انجام جلسات فیزیوتراپی در منزل بهتر است؟

 

حفظ حریم خصوصی کامل

دریافت کمک از اعضای خانواده

راحتی بیشتر برای بیمار، که از روند بهبودی سریعتر پشتیبانی می‌کند.

رهایی از مشکل تحرک، به ویژه برای برخی از موارد بیماری که طاقت تلاش از خانه به درمانگاه را ندارند.

 

تکنیک‌های مورد استفاده در جلسات فیزیوتراپی:

 

دستگاه‌های القایی الکتریکی

امواج کوتاه و عمیق

دستگاه‌های شاک ویو

انواع دستگاه‌های سفت کننده (برای گردن و پشت)

 

قیمت لمینت دندان 1400

 



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
دیسک گردن و درمان آن با فیزیوتراپی
 
 
ستون فقرات گردن از ۷ مهره ساخته‌شده است. بین این مهره‌ها دیسک بین مهره‌ای قرار دارد که وظیفه‌اش حفظ انعطاف استخوان‌های کمر است.
دیسک گردن و درمان آن با فیزیوتراپی
ستون فقرات گردن از ۷ مهره ساخته‌شده است. بین این مهره‌ها دیسک بین مهره‌ای قرار دارد که وظیفه‌اش حفظ انعطاف استخوان‌های کمر است. دیسک‌ها ساختارهای انعطاف‌پذیر و نرمی هستند و شامل یک پوسته سخت در بیرون و ماده نرم و ژل‌مانند در درون است. دیسک‌ها نوع خاصی از بافت غضروفی هستند که استخوان‌های ستون فقرات را به همدیگر وصل می‌کنند و به‌عنوان ضربه‌گیر عمل می‌کنند. وظیفه دیگر دیسک جلوگیری از برخورد مهره‌ها روی یکدیگر در هنگام راه رفتن است. با بالا رفتن سن تحلیل دیسک شروع‌شده و این اتفاق باعث ظهور درد و پارگی دیسک‌ها خواهد شد. درمان دیسک گردن با فیزیوتراپی یکی از راحت‌ترین، بی‌خطرترین و کم‌هزینه‌ترین روش است و استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی باعث می‌شود این کار به مراتب آسان‌تر شود.
 
فتق دیسک گردن چگونه به وجود می‌آید و چه علائمی دارد؟
 
 
دیسک گردن و علائم آن را جدی بگیرید!
هشدار درباره فعالیت فیزیوتراپیست‌های قلابی
پارگی دیسک به خاطر ترک خوردن و آسیب بخش خارجی دیسک به وجود می‌آید و سبب می‌شود مواد نرم دیسک خارج‌شده و وارد ستون فقرات و فضای بین مهره‌ها شوند. این اتفاق سبب می‌شود که به اعصاب مرکزی در ستون فقرات فشار واردشده و باعث بروز درد و فشار در گردن، کتف و بازوها شود.
 
 
 
یکی از علائم بسیار شایع بیرون‌زدگی دیسک گردن، درد گردن است. درد در قسمت گردن به وجود آمده اما فشرده شدن اعصاب در ناحیه ستون فقرات سبب می‌شود که درد به شانه و بازوها انتشار پیدا کند. درد بازو با تیر کشیدن یک قسمت از بازو و انتشار آن به‌طرف دست احساس بروز می‌یابد. همچنین زمانی که اعصاب بازو به خاطر فتق دیسک گردن فشرده می‌شود سبب بروز ضعف عضلانی، سوزن سوزن شدن و بی‌حسی در بازو می‌شود. اگر تنها یک دیسک درگیر شده باشد درد حاصل از آن در یک بازو بروز در قسمتی حس می‌شود که اعصاب بیشتری داشته باشد و علتش این است که دیسک به یک‌طرف بیرون می‌زند؛ اما زمانی که چند دیسک دچار فتق شوند درد در هر دو بازو حس خواهد شد. فتق دیسک در طرفین شیوع بیشتری از وسط گردن دارد. بیرون‌زدگی در دیسک‌های بزرگ به علت محدود شدن فضا برای طناب نخاعی باعث تنگ شدن کانال نخاعی گردن می‌شود که این امر باعث بروز علائم دیگری شده و حتی ممکن است به طناب نخاعی فشار واردشده و سبب بروز نشانه‌های اسپاسم در بازو گردد و یا حتی بر عملکرد پاها و مثانه اثر بگذارد. اگر مدت‌زمان زیادی از بروز فتق دیسک گردن بگذرد باعث ضعف عضلانی و آرتروز عضلات درگیر و درنهایت بی‌حسی پوست می‌شود.
 
راه‌های تشخیص دیسک گردن
بیرون‌زدگی دیسک گردن را با معاینه فیزیکی گردن و بازوها می‌توان تشخیص داد. پزشک گردن بیمار را ازنظر دامنه حرکتی، انعطاف‌پذیری و واکنشی که نشان می‌دهد بررسی می‌کند تا مشخص کند ریشه‌های عصبی و نخاع بیمار تحت تأثیر بیرون‌زدگی دیسک گردن قرارگرفته است یا نه؟ همچنین پزشک ممکن است آزمایش پاراکلینیکی تجویز کند که شامل رادیوگرافی، سی‌تی‌اسکن و ام آر آی (MRI) است. همچنین امکان دارد پزشک الکترومیوگرام را هم‌جهت بررسی وضعیت عصب‌های آسیب‌دیده تجویز کند.
 
دیسک گردن و درمان آن با فیزیوتراپی
]
 
فیزیوتراپی یکی از بهترین روش‌های درمان انواع مختلف فتق دیسک‌ها هستند. چند روش درمانی فیزیوتراپی را به‌صورت خلاصه برای شما می‌آوریم.
 
دیسک گردن و درمان آن با فیزیوتراپی به روش لیزر (Laser Therapy)
لیزر سرد یا لیزر با سطح انرژی کم 70 درصد از دردهای حاد گردنی را درمان می‌کند. لیزر سرد (LLLT) هم دردهای خفیف و هم دردهای مزمن گردن را تسکین می‌دهد.
 
دیسک گردن و درمان آن با فیزیوتراپی به روش تراکشن Traction
در این روش درمان دیسک گردن، پزشک ستون فقرات بیمار را به حرکت درمی‌آورد تا بیمار درد گردن کمتری را احساس کند. این کار را ممکن است با دست یا با دستگاه مکانیکی تراکشن انجام شود.
 
کشش مفصل باعث می‌شود که فاست‌های بین مهره‌ای بر روی همدیگر بلغزند و درنتیجه جریان خون افزایش‌یافته و فشاری که بر روی نخاع آمده کم شود. همچنین تراکشن باعث کم شدن مواد شیمیایی که در اثر التهاب دیسک گردن به وجود آمده شده و درنهایت، باعث کاهش درد می‌شود.
 
دیسک گردن و درمان آن با فیزیوتراپی به روش ماساژ
مالش دادن، ماساژ و واردکردن ضربات کنترل‌شده باعث تحریک گردش خون شده و درنهایت باعث افزایش جریان اکسیژن و مواد مغذی به محل درد شده و باعث کمک به عضله‌ها در حذف مواد زائد اسیدلاکتیک می‌شوند. اسیدلاکتیک باعث گرفتگی و گردن درد می‌شود.
 
دیسک گردن و درمان آن با فیزیوتراپی به روش اولتراسوند و دستگاه فیزیوتراپی خانگی
در این روش درمانی پوست ناحیه آسیب‌دیده به روش الکتریکی تحریک می‌شود که درنتیجه آن درد قطع‌شده و تبدیل به حس سوزن سوزن شدن می‌شود.
 
دیسک گردن و درمان آن با فیزیوتراپی در منزل
فیزیوتراپی گردن بهترین روش درمانی برای درد گردن است. فیوتراپیستیا یکی از اعضای خانواده بیمار با آموزش صحیح استفاده از یخ، گرما، تحریک الکتریکی و ورزش‌های مختلف به کم شدن درد گردن بیمار کمک می‌کند. برای این کار باید در مرحله اول پزشک به‌طور کامل مشکل را ارزیابی کند و سپس برنامه درمانی مناسب را تجویز کند.
 
فیزیوتراپی دیسک گردن در خانه شامل: کشش مفاصل، ماساژ، روش ضربه‌ای، گردنبندهای طبی، استفاده از الکتروتراپی و تمرین‌های ورزشی مناسب بیمار است.
 
اهداف فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل شامل کاهش درد، تقویت عضلات سر و گردن، افزایش دامنه حرکت، جلوگیری از عود مجدد دیسک است.
 
مدت‌زمان درمان دیسک گردن به روش فیزیوتراپی
 
 
دیسک گردن و درمان آن با فیزیوتراپی در عین بی‌خطر بودن و نداشتن عوارض سایر روش‌های درمانی یک روش درمانی زمان‌بر و طولانی بوده و بیمار باید در طول درمان صبور بوده و به‌صورت مداوم و منظم درمان خود را پیگیری کرده و نصفه‌کاره آن را رها نکند. بزرگ‌ترین مزیت درمان دیسک گردن به روش فیزیوتراپی غیرتهاجمی بودن آن و بدون عارضه بودنش نسبت به درمان دارویی و جراحی است اما باید بپذیریم که هر روش خوبی ممکن است ایراد و اشکالی نیز داشته باشد. هرچند درمان‌های دیگر بیرون‌زدگی دیسک هم زمان‌بر هستند و هیچ روش صددرصدی در درمان آن نداریم.
 
نتیجه‌گیری
 
 
 
بیماری دیسک گردن یکی از بیمارهای شایع حرکتی به‌خصوص برای دندان‌پزشکان و آرایشگران بوده بهترین راه درمان آن درمان فیزیولوژی است. امروزه دستگاه‌های فیزیولوژی مناسب درمان بیمارهای حرکتی مشابه ازجمله دیسک کمر، زانو درد، آرتروز شانه، عوارض بعد از سکته قلبی و سکته مغزی به‌راحتی به بیماران عرضه می‌شود.


:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایسنا:معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر حدود ۱۵ درصد افرادی که تست کرونای آنها مثبت است به سویه اُمیکرون مبتلا شده‌اند، البته این درصد، تخمینی است و ممکن است میزان مبتلایان در شهرهای مختلف متفاوت باشد.

آفتاب‌‌نیوز :دکتر مجتبی ذکایی اظهار کرد: با توجه به سرعت بالای انتشار سوش امیکرون و مراوداتی که ساوه با شهرهایی نظیر تهران، قم و اراک دارد و نیز جابجایی کالا از شهر صنعتی کاوه به استان‌های جنوبی کشور که بالاترین شیوع این سویه را دارند احتمال افزایش آمار اُمیکرون در شهرستان ساوه وجود دارد و نگرانی‌ها را تشدید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با تزریق دُز سوم واکسن کرونا، قطع کننده زنجیره انتقال اُمیکرون باشیم، تصریح کرد: واکسیناسیون و استفاده از ماسک سپری در برابر کروناست و برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون علاوه بر تزریق ۳ دُز واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آحاد مختلف مردم ضروری است.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل رباط کریم

او با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ درصد جمعیت ساوه و زرندیه دُز اول، ۸۰ درصد دُز دوم و ۱۵ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، تصریح کرد: افزون بر ۴۰ هزار نفر در ساوه واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن هستند و تنها ۱۵ درصد از این افراد موفق به تزریق دُز سوم واکسن شده‌اند و با توجه به ناایمن بودن این جمعیت در برابر بیماری کووید ۱۹ و تغییر سوش با جهش جدید اُمیکرون احتمال افزایش آمار مبتلایان وجود دارد.

این مقام مسئول در علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: در صورت استقبال نکردن مردم از دُز سوم واکسن کرونا و عادی‌انگاری جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش بینی می‌شود که در اوایل اسفندماه شاهد وقوع پیک جدید کرونا باشیم.

وی خطاب به مردم گفت: اگر می خواهید با خاطری آسوده به استقبال نوروز بروید و محدودیت های جدیدی با تغییر رنگ های کرونایی صورت نگیرد بهتر است که از الان پیشگیری و اقدام کنید. چرا که با تزریق واکسن ایمنی بدن با گذشت یک ماه بدن ایمن می‌شود و بهتر است که همین امروز برای تزریق دُز سوم اقدام شود.

دکتر ذکایی با تاکید بر اینکه تزریق دُز سوم باعث ایمنی ۹۰ درصدی در مقابل امیکرون است، تاکید کرد: تنها تزریق واکسن برای کنترل امیکرون کافی نیست و همچنان زدن ماسک، رعایت فاصله دو متری، پرهیز از تجمعات غیر ضروری، ایجاد تهویه مناسب در فضاهای سربسته، شستن مکرر دستها باید در اولویت قرار گیرد.

مقالات دیگر:سرای سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایسنا/کردستان یک جراح مغز و اعصاب گفت: ۹۰ درصد موارد درد کمر و گردن ناشی از دیسک نیست، بلکه ضعف عضلانی است؛ ضعف عضلات ناحیه پشت باعث می شود که هنگام فشار زیاد، درد زیادی در این ناحیه احساس شود که برای تسکین این دردها بهترین درمان ها شامل فیزیوتراپی، ورزش ویلیامز، پیلاتز، TRX و آب درمانی است.

دکتر سید محمد سردار ظاهریانی جراح مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دیسک یک ماده ژلاتینی با ساختار خاص بوده که در بین مهره های کمر وجود دارد که برای جابه جایی و انتقال نیرو موثر بوده و باعث انعطاف پذیری در بین مهره های کمری می شود و کمر انتقال دهنده وزن سر و تنه به لگن و اندام تحتانی است.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در منزل پرند

وی افزود:۹۰ درصد افراد در طول عمرشان حداقل یکبار دچار درد کمر می شوند و مهم ترین و شایع ترین علت مراجعه به درمانگاه های جراحی اعصاب و نورولوژی و ارتوپدی دیسک کمر و درد کمر است.

دکتر ظاهریانی گفت: یکی از مهم ترین ریسک فاکتورهای دیسک کمر، عوامل ژنتیکی است به این صورت که اختلالات در یک سری از ژن های مرتبط با ساختار دیسک کمر در این افراد وجود دارد، از دیگر عوامل می توان به چاقی، ورزش نکردن، عدم پیاده روی، بلند کردن اجسام سنگین و خم و راست شدن های فراوان اشاره کرد.

وی عنوان کرد: ۹۰ درصد موارد درد کمر و گردن ناشی از دیسک نیست، بلکه ضعف عضلانی است؛ ضعف عضلات ناحیه پشت باعث می شود که هنگام فشار زیاد، درد زیادی در این ناحیه احساس شود که برای تسکین این دردها بهترین درمان ها شامل فیزیوتراپی، ورزش ویلیامز، پیلاتز، TRX و آب درمانی است.

این جراح مغز و اعصاب گفت: تفاوت میان دیسک کمر و درد عضلانی این است که بیماران دیسک کمر درد شدید و تیرکشنده را در اندام تحتانی به صورت یک طرفه یا دوطرفه دارند و این درد خطرناک بوده و نیازمند مداخلات درمانی است.

وی در ادامه عنوان کرد: راه های پیشگیری از دیسک کمر شامل تقویت عضلات ناحیه پشت، وزن متناسب، عدم استفاده از پله و استفاده از توالت فرنگی، حمل کردن وسایل طبق اصول ارگونومی است.

ظاهریانی اعلام کرد: در ۹۵ درصد موارد درمان دیسک کمر غیر جراحی است و با اصلاح الگوی زندگی بهبود می یابد.

وی افزود: پنج تا ۱۰ درصد از بیماران نیازمند عمل جراحی هستند و این بیماران کسانی هستند که درد شدیدی دارند و به درمان های دارویی جواب نمی دهند، دچار نقص عصبی پیشرونده هستند و نمی توانند روی نوک پا و پنجه پا بایستند و نیزاحتباس ادرار و مدفوع دارند.

وی افزود: کسانی که کاندید جراحی می شوند باید قبل از عمل بررسی های قلبی و در سنین بالای ۴۰ سال حتما مشاوره بیهوشی صورت گیرد، تا از داشتن بیماری های زمینه ای مانند بیماری های ریوی اطلاع پیدا کرد، بعد از عمل  این بیماران باید ۲ تا ۳ ماه از کمربندهای طبی استفاده کنند واز بلند کردن اجسام سنگین و خم و راست شدن به شدت پرهیز کنند و حتما پیاده روی نیز انجام دهند.

وی ادامه داد: در این بیماران چیزی به نام استراحت مطلق وجود ندارد و باید حتما روزانه در فضای منزل چندین قدم پیاده روی کنند و به مدت دو هفته هر روز پانسمان بیمار تعویض شود؛ بعد از ۵تا ۷ روز پس از عمل جراحی اتصال لبه های پوستی صورت می گیرد و بیمار می تواند استحمام کند.

این جراح مغز و اعصاب یادآور شد: برای دیسک کمر چندین نوع عمل جراحی وجود دارد که شامل لیزر، آندوسکوپی و عمل جراحی باز است که لیزر و آندوسکوپی به دلیل اینکه میزان عود آن بسیار بالا است به هیچ وجه توصیه نمی شود و بهترین راه برای این بیماران عمل جراحی باز بوده و کمترین میزان عود را داراست.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج تهران



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

فیزیوتراپی کمر

فیزیوتراپی در منزل اندیشه

فوت و فن

در همین رابطه

آشنایی با تمامی جزئیات در رابطه با زانو درد و درمان آن با فیزیوتراپی

۱۰ روش طبیعی برای رفع جوش‌های کمر

برای سنجیدن جوانب مرتبط با فیزیوتراپی کمر، لازم است تا با این علم آشناتر شویم. فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های علم پیراپزشکی است. این حرفه برای ترمیم و همچنین اصلاح بعضی از مهمترین ارگان‌های بدن، خدماتارزنده‌ای را ارائه می‌نماید. در حقیقت با کمک گرفتن از متخصصان فیزیوتراپیست می‌توان توان عملکردی را به بیشترین حد رساند. همچنین گفتنی است که هدف از فیزیوتراپی بهبود آسیب‌های مرتبط با ورزش، بهبود آسیب‌های ارتوپدی، بهبود آسیب‌های عصب‌شناختی و … است. باید گفت که در این شاخه از علم پیراپزشکی به کاهش درد، کاهش تورم، افزایش دامنه حرکت، بهبود مهارت‌های حرکتی، ایجاد تعادل در بدن، افزایش استقامت و…. توجه ویژه‌ای می‌شود. ما در این مقاله از فیزیوتراپی کمر خواهیم گفت و تمامی جوانب آن را خواهیم سنجید. همراه ما بمانید.

 

بیشتر بخوانید: مقاله جامع علل کمر درد و فیزیوتراپی آن

 

فیزیوتراپی کمر یک تخصص بسیار حرفه‌ای است. متخصصی که این کار را انجام می‌دهد در وهله اول دوره‌های تخصصی این علم را به شیوه تئوری گذارنده، سپس با طی کردن دوره‌های عملی در این حرفه خبره گشته است.

 

بعضی از مهمترین بیماری‌های ستون فقرات

 

پیش از پرداختن به چند چون این حرفه بیایید با هم بعضی از بیماری‌های ستون فقرات را مرور کنیم:

 

۱ درد شدید در پایین کمر، به علت بعضی از آسیب‌ها از جمله آسیب‌های نخاعی و یا آسیب در مفصل

 

۲ سیاتیک و هر گونه درد که از اندام تحتانی نشأت می‌گیرد

 

۳ اختلال در عملکرد لگن

 

۴ ناپایداری لگن

 

۵ سندرم حاد درد لگن

 

۶ بیماری اسپوندیلولیستزیس یا لغزش مهره‌ها

 

۷ بیماری اسپوندیلوز یا باریک شدن دیسک

 

۸ بیماری پارستزی، سوزن سوزن شدن یا بی حسی

 

۹ درد در کمر، درد در قفسه سینه و درد در قسمت دنده و مفاصل استرو تبرال

 

با استفاده از خدمات فیزیوتراپی می‌توان مشکلات عنوان‌شده را تا حد زیادی درمان کرد. لازم به ذکر است که فیزیوتراپی کمر در منزل روشی قابل قبول برای افرادی است که تمایل دارند در محیط منزل، از خدمات درمانی بهره ببرند.

 

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی کمر در منزل

 

برای انجام فیزیوتراپی کمر، فیزیوتراپیست چگونه بیمار را ارزیابی خواهد کرد؟

 

زمانی که بیمار برای بررسی دردهای بدنی به فیزیوتراپیست مراجعه می‌کند وی ابتدا ارزیابی کاملی از وی به عمل خواهد آورد. معاینه بدنی بخش جدایی‌ناپذیر این ارزیابی خواهد بود. انجام این مهم به شخص فیزیوتراپیست کمک می‌کند تا محل درد را تشخیص داده و برنامه درمانی ایده‌آلی را برای بیمار طرح‌ریزی نماید. از این رو پرسیدن پاره‌ای از سؤالات، و معاینه فیزیکی به پزشک کمک می‌کند تا تشخیص خوب و مناسبی از درد و علت آن داشته باشد.

 

 

در زمان مراجعه به فیزیوتراپیست و انجام فیزیوتراپی کمر، پزشک چه سؤالاتی خواهد پرسید؟

 

فیزیوتراپیست از شما سؤال میپرسد تا سرنخ‌ها را پیدا کند. پاسخی که شما به او می‌دهید در نهایت به تشخیص درست درد منجر خواهد شد و همانطور که میدانید تشخیص درست، درمان درست را در پی خواهد داشت. بعضی از این سؤالات را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد:

 

زمان وقوع مشکل کی بود؟ از چه زمانی درد را حس کردید؟

آیا آسیب‌دیدگی دلیل مشکل است؟ آیا جراحت باعث آسیب شده است؟

آیا مشکل بدون هیچ دلیلی رخ داده؟

انجام چه فعالیتی ممکن است درد را شدیدتر کند؟

انجام چه فعالیتی درد را آرام می‌کند؟

انجام چه فعالیتی بر روی درد و میزان آن تأثیری ندارد؟

آیا در طول روز در میزان درد شما تغییری حاصل می‌شود؟

آیا شب‌ها درد شما تسکین می‌یابد و یا بیشتر می‌شود؟

آیا در گذشته صدمه و آسیبی دیده‌اید؟

آیا در حال حاضر دارو مصرف می‌کنید؟

آیا تا به حال سابقه اسکن یا آزمایش با اشعه X را داشته‌اید؟

در حال حاضر سلامت عمومی‌شما در چه سطحی قرار دارد؟

آیا سابقاً از خدمات فیزیوتراپی کمر بهره برده‌اید؟

برنامه درمانی برای فیزیوتراپی کمر چگونه خواهد بود؟

 

پس از اتمام معاینه بدنی و همچنین پرسیدن پاره‌ای از سؤالات، متخصص مشکل شما را تشخیص داده و یک دوره درمانی را برای شما طرح‌ریزی می‌کند. بدین صورت دوره درمانی شما شروع می‌شود، بهبود بافت‌های آسیب‌دیده، اصلاح حرکت، بهبود عملکرد بدن و… از جمله اهداف شروع این دوره درمانی هستند. گفتنی است که فیزیوتراپیست‌ها از تکنیک‌های متنوعی برای فیزیوتراپی کمر بهره می‌برند که از این میان میتوان به طب سوزنی، لیزر درمانی پرتوان و لیزر کم توان، مگنت درمانی، شاک ویو درمانی، درمان با دست، و بعضی از تکنیک‌های ورزشی اشاره نمود. لازم به ذکر است که تمامی این روش‌ها حرفه‌ای بوده و با الهام از علم روز تجویز می‌شوند.

 

 

فیزیوتراپی کمر در چند جلسه قابل انجام است؟

 

باید گفت که در اکثر موارد فیزیوتراپی کمر در یک جلسه قابل انجام نبوده و تعداد جلسات آن به میزان درد و شدت مشکل شما ارتباط دارد. همچنین مدت زمان درگیری شما ارتباط مستقیمی با درمان و تأثیر درمان دارد. در همین زمینه باید دانست مشکلی که مدت زمان طولانی شما را به خودش درگیر کرده باشد را مشکل مزمن می‌گویند و گفتنی است که این مشکل به سادگی و در مدت زمان کوتاه قابل درمان نخواهد بود. بنابراین برای حل این چنین مشکلاتی باید صبور بود و نسبت به پروسه درمان نگاه واقع بینانه‌ای داشت.

 

انواع روش‌های فیزیوتراپی کمر

 

فیزیوتراپیست از شما می‌خواهد تا در برنامه‌های توانبخشی شرکت کرده و تمرینات را مو به مو اجرا نمایید.

 

فیزیوتراپی کمر و استفاده از تکنیک‌های ورزشی:

 

مداخله ورزشی باعث می‌شود تا فیزیوتراپی از حالت انفعال به حالت فعال درآید. معمولاً فیزیوتراپیست ها ورزش را با هدف بهبود و اصلاح بخش آسیب‌دیده تجویز می‌کنند. البته گفتنی است که دوز مناسب ورزش و همچنین خطرات احتمالی و عوارض جانبی از جمله مسائلی هستند که لحاظ نمودن آن‌ها در زمان استفاده از تکنیک‌های ورزشی لازم و ضروری است. در این روش بیمار محور فعالیت بوده و بیشترین بازده زمانی خواهد بود که بیمار بیشترین مشارکت را در برنامه درمانی داشته باشد. نتیجه‌بخش بودن این روش به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. به‌عنوان مثال گفته می‌شود که برای درمان درد مزمن در قسمت ستون فقرات لازم است تا به مدت ۸ الی ۱۲ هفته تمرین‌ها را انجام داد. گفتنی است که در یک جلسه معمولی فیزیوتراپی، متخصص ۳۰ الی ۹۰ دقیقه بیمار را همراهی کرده و حرکات درمانی را با وی به اشتراک خواهد گذاشت. تمرین در خانه نیز از دیگر برنامه‌هایی است که معمولاً از طرف متخصص برای فرد آسیب‌دیده تجویز می‌شود.

 

آیا بعد از اتمام جلسات فیزیوتراپی، درمان حاصل می‌شود؟

 

در خوشبینانه‌ترین حالت، وقوع این اتفاق حتمی‌است. اما گاهی ممکن است تمامی جلسات برگزار شوند ولی بعد از موعد مقرر (۸ الی ۱۲ هفته) هیچ درمانی حاصل نگردد. در چنین شرایطی لازم است تا برنامه تجویز شده مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد.

 

فیزیوتراپی کمر و درمان دستی

 

در چنین درمانی معمولاً بیمار در حالت انفعال قرار گرفته و بیشتر بار درمان بر عهده متخصص خواهد بود. یک متخصص زبده و آموزش‌دیده به‌منظور کاهش درد ستون فقرات، اصلاح حرکت، افزایش دامنه حرکت، و… از درمان دستی برای بیماران استفاده می‌کند.

 

فیزیوتراپی کمر و ماساژ درمانی

 

معمولاً به هدف بهبود دامنه حرکت، افزایش توانبخشی و اصلاح مواضع آسیب‌دیده از یک روش درمانی اسکلتی عضلانی استفاده می‌کنند. این روش ماساژ درمانی نام دارد و گزارش‌های متعددی حاکی از نتیجه بخش بودن این روش هستند.

 

فیزیوتراپی کمر و TENS (تحریک عصبی الکتریکی)

 

در این روش از الکترودهای تماسی استفاده و با کمک آن سعی می‌شود تا تحریک الکتریکی از راه پوست و با ولتاژ بسیار پایین به انجام برسد. شیوه کار نیز بدین صورت است که معمولاً چهار الکترود به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه در اطراف ناحیه دردناک قرار داده شده و ۱۰ الی ۳۰ میلی‌آمپر را در فرکانس‌های بالا به بدن وارد می‌کنند. این روش می‌تواند به مدت ۱ الی ۲ بار در طول روز مورد استفاده قرار بگیرد.

 

گفتنی است که تئوری مدولاسیون حسی سیستم عصبی مرکزی، در این روش یک ساز و کار پیشنهادی برای کنترل درد است. همچنین باید گفت که کنترل و درمان دردهای عصبی و اسکلتی هدف اصلی استفاده از این روش است.

 

 

فیزیوتراپی کمر و اولتراسوند

 

استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا اولتراسوند نام دارد. با استفاده از این روش دمای بافت بدن افزایش پیدا می‌کند که این افزایش دما در نهایت به افزایش جریان خون، افزایش انعطاف‌پذیری، کاهش درد و… منجر خواهد شد. اسپاسم عضله، التهاب مزمن، درد طولانی مدت و… از جمله مشکلاتی هستند که با این روش درمان خواهند شد. همچنین لازم به ذکر است که تنها افراد آموزش‌دیده و متخصص مجاز به استفاده از این روش هستند.

 

لمینت دندان اقساطی

 



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آرایشگاه های عروس معروف تهران کدامند؟

ظروف کرایه شهرک غرب

نی نی بان

پیدا کردن آرایشگاه های عروس معروف تهران که خدمات بی‌نقص و باکیفیتی را ارائه دهند، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های دخترها به هنگام برگزاری مراسم عروسی است. اگر شما هم چنین دغدغه‌ای را در سر دارید، حتما این مطلب را بخوانید، شما را در این باره راهنمایی خواهیم کرد.

 

آرایشگاه های عروس معروف تهران کدامند؟

 

شاید بتوان گفت روز عروسی، یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین روزهای زندگی هر دختری است که به طور قطع می‌خواهد آن روز همه چیز، از جمله آرایش و لباس و... به زیباترین و کامل‌ترین شکل ممکن باشد. پیدا کردن آرایشگاهی که خدمات باکیفیتی را ارائه دهد، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های یک عروس خواهد بود. در ادامه‌ این مطلب همراه ما باشید، به شما نکاتی را که باید به هنگام انتخاب آرایشگاه عروس در نظر داشته باشید، خواهیم گفت و همچنین آرایشگاه های عروس معروف تهران را معرفی خواهیم کرد.

 

در این مطلب می‌خوانید:

 

از تجربه‌ عروس‌های دیگر سوال کنید

نمونه کارها را مشاهده کنید

کیفیت و تجربه آرایشگر را در نظر داشته باشید

انتخاب‌های نزدیک به سلیقه خود را گزینش کنید

بودجه در اختیار خود را مد نظر داشته باشید

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های یک آرایشگاه خوب برای خانم‌های خوش سلیقه

 

از تجربه‌ عروس‌های دیگر سوال کنید

یکی از بهترین کارهایی که برای انتخاب آرایشگاه مناسب خود می‌توانید انجام دهید، سوال کردن درباره تجربه دیگر عروس‌هاست. این روش چون تجربه واقعی افراد را بیان می‌کند، می‌تواند بهترین راه برای انتخاب گزینه‌های شما باشد.

می‌توانید از اطرافیان خود درباره تجربه آن‌ها از کیفیت و دوام آرایش صورت و مو سوال کنید و انتخاب‌های خود را محدود کنید.

خواندن نظرات افراد در صفحات مجازی از جمله سایت، اینستاگرام، تلگرام و... که تجربه واقعی خود را به اشتراک گذاشته‌اند نیز می‌تواند کمک بزرگی برای راحت‌تر شدن انتخاب‌های شما کند.

 

آرایشگاه های عروس معروف تهران کدامند؟

 

نمونه کارها را مشاهده کنید

امروزه با کمک شبکه‌های مجازی مختلف، امکان دسترسی به نمونه کارهای آرایشگاه‌ها به راحتی فراهم شده است. شما می‌توانید نمونه کارهای آرایشگاه‌ها را مشاهده کنید و مورد دیگری که پیشنهاد می‌دهیم حتما انجام دهید، بازدید از آرایشگاه به هنگامی که است در حال آماده کردن عروس هستند. معمولا آرایشگاه‌ها روزهای مشخصی را برای بازدید عروس تعیین می‌کنند و افراد می‌توانند در آن روز مشخص در آرایشگاه حضور داشته باشند و کارها را از نزدیک مشاهده کنند. این روش از بهترین راه‌ها برای انتخاب آرایشگاه مورد نظر شما خواهد بود.

 

 

کیفیت و تجربه آرایشگر را در نظر داشته باشید

بسیار مهم است که آرایشگاه کاملا به‌روز باشد، از متریال‌ها و ابزارهای به روز و جدید استفاده کند تا بتواند سبک مورد علاقه و مورد پسند شما را اجرا کند.

اگر به افراد باتجربه مراجعه کنید، به احتمال زیاد کیفیت بالاتری را در کارهای آن‌ها مشاهده خواهید کرد. نمی‌توان به یقین گفت که افراد تازه‌کار کیفیت پایین‌تری در کارهایشان دارند اما افراد باتجربه، ممکن است از متریال‌ها و لوازم باکیفیت و مرغوب‌تری استفاده کنند و در کل، اعتماد کردن را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

از طرفی، بسیار مهم است که آرایشگاه کاملا به‌روز باشد، از متریال‌ها و ابزارهای به روز و جدید استفاده کند تا بتواند سبک مورد علاقه و مورد پسند شما را اجرا کند.

 

تمیز بودن، رعایت کردن نکات بهداشتی در آرایشگاه و استفاده از لوازم ضد عفونی شده نیز مسئله‌ای است که حتما باید به آن توجه کنید و مورد بررسی قرار دهید.

 

آرایشگاه های عروس معروف تهران کدامند؟

 

انتخاب‌های نزدیک به سلیقه خود را گزینش کنید

مسئله دیگری که در انتخاب آرایشگاه اهمیت دارد این است که آرایشگر به سلیقه و خواست شما اهمیت بدهد زیرا در نهایت مهم است که ظاهر نهایی شما مورد پسند و مطابق با سلیقه خودتان باشد و تغییر شما به گونه‌ای نباشد که از خود واقعی‌تان بسیار دور باشد و چهره‌تان قابل تشخیص نباشد.

 

بودجه در اختیار خود را مد نظر داشته باشید

هرگز آرایشگاهی را به این دلیل که قیمت پایینی را ارائه می‌دهد، انتخاب نکنید.

بودجه‌ای که شما در اختیار دارید، بسیار مهم است. به همین علت باید تلاش کنید تا متناسب با بودجه خود، بهترین آرایشگاه را انتخاب کنید. بنابراین شاید بهتر باشد به هنگام تحقیق درباره آرایشگاه‌ها، هزینه‌ها را هم بپرسید و با یکدیگر مقایسه کنید.

اما در عین حال، هرگز آرایشگاهی را به این دلیل که قیمت پایینی را ارائه می‌دهد، انتخاب نکنید. قیمت بسیار پایین معادل با کیفیت پایین است و شک نکنید که درنهایت از کیفیت و دوام خدمات راضی نخواهید بود. بنابراین سعی کنید با در نظر گرفتن بودجه در اختیارخود، کیفیت خدمات و لوازم مورد استفاده توسط آرایشگرها را هم بررسی کنید.

 

آرایشگاه های عروس معروف تهران کدامند؟

به طور کلی قیمت آرایشگاه عروس به عواملی مانند محل آرایشگاه، قدمت آرایشگاه، تجربه آرایشگران، نوع و کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند و کیفیت لوازمی که استفاده می‌کنند بستگی دارد. آرایشگاه عروس با قیمت مناسب در تهران که کیفیت کار بالایی هم داشته باشند، با کمی بررسی و تحقیق، به راحتی به دست می‌آید.

 

بیشتر بخوانید: آرایشگاه معروف شهرک غرب، بهترین در هر خیابان کدام است؟

 

پیشنهاد می‌کنیم برای دست‌یابی به نتیجه بهتر، لیستی از آرایشگاه‌های مد نظر خود را تهیه کنید، برای هریک ویژگی‌ها، مزایا و برتری‌ها را در کنار هزینه‌ها یادداشت کنید تا مقایسه بهتری داشته باشید و در نهایت قادر به تصمیم گیری بهتری باشید.

 

سمپاشی رستوران

 



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
بازار داغ موسسات برگزار کننده ختم‌های تجملی
 
 
 
فیلمبرداری و عکاسی از مراسم ترحیم تنها یک نمونه از خدماتی است که موسسات تشریفاتی برگزار کننده مراسم ختم ارایه می‌دهند. این موسسات علاوه بر خدمات معمولی چون بر عهده گرفتن کارهایی معمول مراسم مانند: ظروف کرایه و تجهیزات مراسم، وسیله ایاب و ذهاب، تهیه غذا و حلوا خدمات ویژه‌تری هم ارایه می‌دهند که خدمات روانشناسی، پرستار کودک و پزشک سر مزار بخشی از آنهاست.
 
به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت:
 
«سکانس اول
 
کارکنان موسسه دورتادور نشسته‌اند؛ کارمندانی یک‌دست سیاه‌پوش. با چشمانی بهت‌زده به حرف‌های صاحب موسسه گوش می‌دهند: «گریه کردن هنره. گریه درست دل سنگ رو آب میکنه. قدر کار خودتونو بدونین. شما هم تو مراسم می‌شید فامیل میت. اگر شغل شما سختی کار داشت دو ساله بازنشسته می‌شدید چون اون سختی‌ای که تو شغل شما هست تو هیچ شغل دیگه‌ای نیست. این شغل هنوز جانیفتاده پس تا دست زیاد نشده باید یه اعتباری واس خودمون کسب کنیم.»
 
این سکانسی از فیلم «چند میگیری گریه کنی؟» است. داستان فیلم درباره رضا شایسته، پیرمرد تنهایی است که مقیم آمریکاست و زمانی که می‌فهمد در آستانه مرگ قرار گرفته، به ایران می‌آید تا در وطن خود بمیرد. پیرمرد چون دوست و فامیلی در کشورش ندارد، سراغ آدم‌هایی را می‌گیرد تا پس از مرگش برایش گریه و زاری کنند و بنابراین برگزاری مراسمش را به یکی از موسسات تشریفات مجلس می‌سپرد که به قول خودش: «سنگ تموم بگذارن و شکوهمندترین مراسم ختم ممکن رو براش بگیرن.»
 
این فیلم‌ سال ٨٤‌ ساخته شده و زمانی که اکران شد علاوه بر قصه فیلم - که شخصی تصمیم می‌گیرد برای خود مراسم ختم بگیرد - نوع رفتار موسسات برگزار کننده این مراسم هم برای خیلی‌ها جذاب و حتی خنده‌دار بود. این‌ که موسساتی در این شهر باشند که کارشان «لاکچری»برگزار کردن مراسم ختم باشد، آن زمان موضوعی عجیب و دور از ذهن بود اما فقط یازده سال زمان لازم بود تا این سوژه فیلم کمدی «شاهد احمدلو» به امری عادی تبدیل شود. امروز هر چند موسسه تشریفاتی برگزار کننده مراسم، حداقل یکی به‌ طور تخصصی کارهای مرتبط با مراسم ختم را انجام می‌دهد و باقی موسسات هم در کنار خدمات عروسی، تولد و جشن‌های دیگر خدمات مربوط به مراسم ختم را هم انجام می‌دهند. همین هفته بود که خبری از قول رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران پخش شد که بنا بر آن فیلمبرداری از مجالس عروسی ٥٠ درصد کم شده ودر عوض فیلمبرداری مراسم ختم، جایگزین آمار تصویربرداری مراسم عروسی شده.
 
باستانی، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران در گفت‌وگو با ایلنا گفته بود: «با توجه به وضع اقتصادی کشور و ناهنجاری‌های اجتماعی که مشخصا در حوزه ما چشم و هم چشمی است، سبب شده که میزان درخواست فیلمبرداری و عکاسی برای مراسم ازدواج نزدیک به ٥٠‌ درصد کاهش پیدا کند و پدیده‌هایی همچون فیلمبرداری از مراسم ختم و تشییع جنازه جایگزین شود.» موضوعی که باستانی در گفت‌وگو با «شهروند» این گونه بیان کرد که: «این طور نیست که آمار فیلمبرداری از مراسم عروسی کم شده و فیلمبرداری از مراسم ختم جای فیلمبرداری از عروسی را گرفته باشد اما به هر حال مجلس ختم هم یکی از مراسمی است که شاید افراد دلشان بخواهد از آن فیلمی تهیه کنند و این به خودشان مربوط است. من نگفتم که آمار فیلمبرداری از ختم بیشتر از عروسی شده اما به هر حال سن ازدواج بالاتر رفته و مجلس‌های عروسی کم‌تر شده‌اند و در این اوضاع آمار فیلمبرداری از مجالس ختم بیشتر به چشم می‌آید.»
 
سکانس دوم
 
آقا رضا، پیرمرد فیلم «چند میگیری گریه کنی؟» در ماشین نشسته و گوش به حرف‌های پسر جوانی می‌دهد که قول داده مراسم ختم پیرمرد را آبرومندانه برگزار کند. پسر همین‌ طور که در حال رانندگی است، با یک دست کارت ویزیتی را مقابل چشمانش می‌گیرد و شروع به خواندن می‌کند: «موسسه خدمات ترحیم «اشک‌پور». بعد از روی برگه کوچکی که در دستش نگه داشته، ادامه می‌دهد: «تشییع، تدفین، حلوا، مداح و فیلمبردار. وسیله ایاب و ذهاب و حتی سفارش اعلامیه.» می‌خندد و رو به پیرمرد ادامه می‌دهد: «از رفقای قدیمیه، هر کی رفته پیشش مشتری شد. ناکس طوری مراسم برگزار می‌کنه که آدم هوس می‌کنه همین الان بمیره.»
 
امروز پیدا کردن موسساتی که حاضر باشند، مراسم ختم را با خدماتی مانند آن چه موسسه «اشک‌پور» فیلم احمدلو وعده می‌دهد، برگزار کنند، کار سختی نیست؛ موسساتی که اولین گزینه پیشنهادی‌شان برای برگزاری مراسم فیلمبرداری حرفه‌ای از مراسم ختم است.
 
طاهری صاحب یکی از موسساتی است که حدود سه‌ سال است کارهای مراسم ختم را انجام می‌دهد و به گفته خودش صفر تا صد مراسم را حرفه‌ای برگزار می‌کند: «فیلمبرداری اولین آپشن موسسه برای پیشنهاد به مشتریامونه. هزینه فیلمبرداری بستگی به این داره که شما خودتون انتخاب کنین که با چه کیفیتی از مراسمتون فیلمبرداری شه و با انتخاب هر کدومشون قیمت فرق می‌کنه. منوی فیلمبرداری مراسم ختم از منوی شماره یک شروع میشه که با یه دوربین از مراسمتون فیلمبرداری می‌کنیم تا می‌رسه به منوی آخر که حرفه‌ای‌ترین منوی موجوده، از فیلمبرداری با دوتا دوربین فول اچ‌دی تا گرفتن تصویرهای هلی‌شات از مراسم.» یکی از گزینه‌های پیشنهادی مراسم ختم که در کنار فیلمبرداری از مراسم به صاحبان عزا پیشنهاد داده می‌شود، عکاسی از مراسم است: «عکاسی از مراسم هم قیمت‌ها و منوهای مختلفی داره اما معمولا بیست تا عکس از مراسم می‌گیریم که رو فایل تحویل می‌دیم. حالا اگه صاحب عزا عکس‌های بیشتری از اقوام بخواد باز یه‌ درصدی رو مبلغ اضافه میشه.»
 
یکی از آپشن‌های فیلمبرداری از مراسم ختم، ساخت کلیپی در مورد متوفی و پخش آن در مراسم است: «الان همه تو مراسمشون کلیپ پخش می‌کنن که می‌برن سر خاک مرحوم پخش می‌کنن یا این‌ که بعد از مراسم خاکسپاری توی تالار قبل غذا دادن نشون می‌دن. کلیپ هم مثل فیلمبرداری قیمت یکسانی نداره و باز اونم بستگی به نوعش، هزینه و قیمتش متفاوته. یک کلیپ معمولی می‌شه برای مراسم ساخت که خیلی هزینه‌اش بالا نمیشه، حدود ٥٠٠تومن. کلیپ‌های حرفه‌ای‌تر که آبرومندانه‌تر باشه مسلما هزینه ساختش بالاتره و می‌ره تا نزدیک یه تومن. البته یه نوع کلیپ «اسپرت» هم داریم که عکس‌های تک نفره مرحوم رو می‌گیریم و با آهنگ‌های مناسب براش یه کلیپ چندرسانه‌ای خیلی خوب می‌سازیم حالا می‌تونیم تصاویر خاکسپاری همون روز رو هم مونتاژ کنیم توش، دیگه این بستگی به سلیقه سفارش دهنده داره.»
 
در میان کلیپ‌های پیشنهادی این موسسات یک نوع کلیپ به نام «کلیپ ویژه» هم به چشم می‌خورد که طاهری، مسئول موسسه آن را این گونه توضیح می‌دهد: «کلیپ ویژه همون کلیپه اسپرته با این تفاوت که از اقوام نزدیک و دوستای صمیمی مرحوم مصاحبه گرفته میشه و مونتاژ میشه لابه‌لای صحنه‌های دیگه کلیپ. کلیپ ویژه مسلما قیمتش از کلیپ‌های دیگه بالاتره چون اولا پیدا کردن آدم‌ها تو ختم و مصاحبه گرفتن در مورد مرحوم کار خیلی سختیه، دوما هم این‌که خب قطعا ساختش کار خیلی بیشتری می‌بره و باید زمان بیشتری بذاریم برای تدوینش.» در میان انواع خدمات تصویری این موسسات برای مراسم ختم، شاید شگفت‌آورترین و غیر قابل قبول‌ترین قسمت کار ساخت کلیپ و فیلمبرداری از آخرین لحظات زندگی شخصی باشد که هنوز نمرده است اما امید چندانی به زنده بودنش نیست: «عمر که دست خداست اما خب خیلی‌ها هستن که دکترها جوابشون کردن یا حالشون خیلی وقته که بده. اقوام نزدیک و خانواده این آدم‌ها که دوست دارن از آخرین لحظات زندگی عزیزشون تصویر داشته باشن به ما زنگ می‌زنن که بریم و فیلم بگیریم ازشون بعدش این فیلم‌ها رو نگه می‌داریم و می‌چسبونیم به فیلم مراسم ختم.»
 
سکانس سوم
 
فیلمبرداری و عکاسی از مراسم ترحیم تنها یک نمونه از خدماتی است که موسسات تشریفاتی برگزار کننده مراسم ختم ارایه می‌دهند. این موسسات علاوه بر خدمات معمولی چون بر عهده گرفتن کارهایی معمول مراسم مانند: ظروف کرایه و تجهیزات مراسم، وسیله ایاب و ذهاب، تهیه غذا و حلوا خدمات ویژه‌تری هم ارایه می‌دهند که خدمات روانشناسی، پرستار کودک و پزشک سر مزار بخشی از آنهاست: «همیشه چیزی که یه مراسم رو متمایز از مراسم‌های دیگه می‌کنه جزییاته. مراسم ختم به خاطر این‌ که خیلی شلوغ هستند و جو غم‌انگیزی دارند فضای مناسبی برای بچه‌ها نیست اما خب خیلی‌ها مجبورند که با بچه کوچیکشون بیان به این مراسم برای همین ما یه پرستار کودک هم می‌فرستیم سر مزار که از بچه‌ها مراقبت کنه. پزشک هم سر مزار و هم در مراسم مسجد حضور داره که اگه خدایی نکرده یکی حالش بد شد بتونه بهش خدمات بده. از نظر من حضور روانشناس هم اصلا یه امر لازم برای این جور مراسم‌هاست که بشه حجم غم این اتفاق رو تحمل کرد.» قیمت حضور پزشک و پرستار کودک در مراسم هم بستگی به موسسه تشریفاتی مورد نظر دارد و بسته به آن، قیمتی را به فاکتور هزینه‌های مراسم اضافه می‌کند.
 
تلخ مثل کیک ترحیم!
 
حالا چند سالی است که عادت کرده‌ایم مزه کیک‌ها در دهان‌مان تلخ باشد. شیرینی‌هایی که زمانی نمودی از بساط شادی و حال خوشمان بود، امروز به پای ثابت مراسم غم‌انگیزمان تبدیل شده، از جشن طلاق تا مجلس ترحیم. «کیک ترحیم رو معمولا تو خونه مرحوم سرو می‌کنیم اما خیلی‌ها دوست دارن سر خاک کیک پخش کنن که مشکلی نیست.»
 
به گفته موسسات برگزار کننده مراسم ترحیم این کیک‌ها در میان صاحبان مجالس خیلی پرطرفدار است و حالا به یکی از اجزای ثابت ختم‌های لاچکری تبدیل شده. کیک‌های تلخی که گویا رنگ سیاهشان نمودی از غم و اندوه مراسم است: «این کیک‌ها رنگشون سیاهه که برای رنگش از شکلات تلخ استفاده می‌کنیم. تزیین روی کیک هم بستگی به سلیقه سفارش‌دهنده‌ها داره، می‌تونه ساده با چند تا شاخه گلایل تزیین بشه یا می‌تونه عکس مرحوم روی کیک چاپ بشه و کیک تصویری باشه.»
 
دوربین زوم می‌کند روی عکس صاحب موسسه روی دیوار. عکسی با پیراهن مشکی و چشمان اشکبار و بعد همین‌طور صاحب موسسه تسبیح می‌چرخاند و می‌گوید: «حقیقتا برای ما مقدور نیست. این جوری ما باید هی گوش به زنگ باشیم ببینیم خدای ناکرده کی بالاخره شما می‌خوای چیز باشی. اونم تو این شرایط که قیمت داره همینجوری می‌ره بالا.»
 
آقا رضا شایسته لبخند می‌زند: «برای من قیمت مهم نیست.» رئیس موسسه یکی دیگر از دانه‌های تسبیحش را می‌اندازد و با لبخند می‌گوید: «حرفی نیست آقا رضا. فقط این‌که ما ١٠، نه ببخشید! پونزده‌ درصد از فاکتور خدمات ارایه شده رو برمی‌داریم.» پیرمرد با همان لبخند روی صورتش ادامه می‌دهد: «مشکلی نیست فقط می‌خوام قبل مراسم اصلی، یه بار مراسم برام اجرا بشه که از شکوهمندیش مطمئن شم. فیلم هم گرفته شه برای خانواده‌ام.»
 
«یعنی یه مراسم صوری؟» رئیس موسسه این را می‌پرسد و بعد بدون این‌ که منتظر جواب بماند می‌گوید: «باور کنین اگه یه موسسه دیگه‌ای بود امکان نداشت ولی شعار ما اینه: «چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار. درست بر عکس اون موسسه‌های دیگه که می‌گن: جهنم دگر عضوها را چه کار» می‌زند زیر خنده و دانه آخر تسبیح را می‌اندازد.»
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمان، کوروش احمدیوسفی افزود: آبان امسال در پی وقوع نزاع و درگیری در یک مراسم عروسی در یکی از تالارهای شهر جیرفت، پلیس در محل حاضر شد و یکی از عوامل نزاع که با چاقو اقدام به مجروح کردن فرد دیگری کرده […]

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمان، کوروش احمدیوسفی افزود: آبان امسال در پی وقوع نزاع و درگیری در یک مراسم عروسی در یکی از تالارهای شهر جیرفت، پلیس در محل حاضر شد و یکی از عوامل نزاع که با چاقو اقدام به مجروح کردن فرد دیگری کرده بود را دستگیر کرد.

مقالات بیشتر:فینگر فود غرب تهران

این مقام پلیس تصریح کرد: در این ماجرا، مامور انتظامی حین دستگیری و انتقال متهم به خودرو پلیس، رفتار نامناسب و غیرقابل توجیهی داشته است که با دستور ویژه فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت، برخورد قانونی لازم با وی صورت گرفته است.

احمدیوسفی ادامه داد: در این قضیه، افرادی نیز ضمن اقدام به فیلمبرداری همراه با الفاظ رکیک، اقدام به انتشار این ویدیو در فضای مجازی کرده اند که چنین اقدامی دور از شان مردم مومن و فرهیخته جیرفت است و با افراد خاطی برابر قانون رفتار خواهد شد.

توضیح درباره ویدیو دیگر این بار در سیرجان

به گزارش نصیرنیوز به نقل از ایرنا معاون اجتماعی پلیس استان کرمان همچنین در مورد ویدیو رفتار ماموران پاسگاه بلورد سیرجان با برخی شهروندان نیز توضیحی ارائه داده و گفته است: حدود سه ماه قبل ماموران پاسگاه بلورد سیرجان در اجرای حکم قضایی برای دستگیری ۲ متهم به علت تخریب لوله های آب و ضرب و جرح عوامل معدن همجوار، به روستای تخت بنه مراجعه ولی متهمان ضمن استنکاف از اجرای حکم، اقدام به تحریک بستگان خود برای درگیری با ماموران می کنند.

احمدیوسفی تصریح کرد: در این ماموریت، یکی از متهمان با سپر قرار دادن همسر خود و فحاشی به ماموران، سعی در ایجاد اخلال در اجرای حکم قضایی داشت ولی این حربه ها کارساز نشده و  ماموران، متهمان را دستگیر و به مرجع قضایی معرفی کردند.

این مقام پلیس تصریح کرد: اکنون پس از گذشت سه ماه از این موضوع، افرادی با تقطیع و انتشار ویدیو این ماجرا در فضای مجازی، ضمن مظلوم نمایی، با واژه های توهین آمیز پلیس را مخاطب قرار داده اند که این موضوع هم در دستور کار پلیس است.

احمدیوسفی ادامه داد: رفتار پلیس در این ماموریت بر اساس قانون بوده و برخوردی بین ماموران و زنان حاضر در صحنه به وجود نیامده و بر اساس یک ویدیو بی کیفیت نمی شود قضاوت کرد.

مقالات دیگر:وکیل غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

راهنمای استخدام یک خدمات دهنده مراسم عروسی

 

باغ تالار

استخدام یک خدمات دهنده‌ی عروسی با تیم متخصص مجلس عروسی را به مراسمی خاطره‌انگیز برای شما و مهمانان تبدیل می‌کند. شرکت‌های خدمات مجالس و تشریفات عروسی منو‌های متنوع و تالار عروسی و باغ تالار‌های مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند

 

آفتاب‌‌نیوز :

همه ما می‌دانیم برگزاری مراسم عروسی با تعداد مهمان‌های زیاد نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی دقیقتری از یک جشن عروسی خانوادگی و کوچک می‌باشد. توجه به تمامی جزییات در جشن‌های عروسی اهمیت بالایی دارد، اما ممکن است حتی مهم‌ترین بخش‌های مراسم عروسی را به دلیل استرس و مشغله‌ی زیاد از قلم بیاندازید. خبر خوب اینکه استخدام یک خدمات دهنده‌ی عروسی حرفه‌ای و با تجربه تمامی مشکلات را حل خواهد کرد. خدمات دهندگان عروسی و تشریفات مجالس همیشه درباره‌ی جزییات مراسم وسواس خاصی به خرج می‌دهند و جشن عقد و عروسی بیاد ماندنی در محضر عقد یا سالن را برای شما رقم خواهند زد.

 

با استخدام یک خدمات‌دهنده‌ی عروسی شما به عنوان عروس و داماد قادر خواهید بود تا تنها به زیبایی و شکوه هرچه بیشتر جشن خود بیاندیشید. حتی اگر محدودیت بودجه باعث شده تا از استخدام عوامل تشریفات عروسی و خدمات مجالس صرف نظر نمایید، بهتر است کمی دراینباره بیشتر فکر کنید. اگر تصمیم دارید خود به تنهایی جشن عروسیتان را برگزار نمایید، باید بدانید متحمل استرس و خستگی زیادی خواهید شد. در حالی که استخدام خدمات دهندگان عروسی تفاوت چندانی در هزینه‌های نهایی ایجاد نخواهد کرد! در ادامه به برخی از مهم‌ترین دلایلی که شما را برای استخدام یک خدمات دهنده‌ی عروسی مجاب می‌کنند می‌پردازیم:

 

راهنمای استخدام یک خدمات دهنده مراسم عروسی

 

چرا استخدام یک خدمات دهنده عروسی ضروری است؟

 

کمک گرفتن از گروه حرفه‌ای که از سال‌ها تجربه در زمینه‌ی برگزاری مجالس عروسی برخوردار است به راحتی هرچه بیشتر ما در روز عروسی کمک می‌کند. اما مزایای استخدام گروه تشریفات عروسی تنها به این مورد محدود نمی‌شود. بسیاری از عروس و داماد‌ها به اشتباه استخدام یک خدمات دهنده‌ی عروسی را غیر ضروری و هزینه بر می‌دانند. در حالی که تشریفات مجالس و خدمات عروسی به شما کمک می‌کنند تا بودجه‌ی خود را مدیریت و از آن در جای مناسبی استفاده کنید؛ بنابراین خدمات دهنده‌ی عروسی حتی به شما در صرفه جویی در هزینه‌ها نیز کمک خواهد کرد. بهتر است با هم نگاهی به مهم‌ترین مزایای استخدام یک خدمات دهنده‌ی عروسی بپردازیم:

 

آرامش خاطر در روز عروسی و خدمات مجالس

 

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، خدمات دهنده‌ی مجالس عروسی تا حد زیادی از نگرانی عروس و داماد و خانواده‌ی آن‌ها می‌کاهد. همه‌ی عروس و داماد‌ها دوست دارند مجلس عروسی خاطره انگیز و بدون ایرادی داشته باشند و رسیدن به چنین هدفی دور از دسترس نیست. خدمات دهندگان عروسی جشن شما را با ایده‌های خلاقانه، به روز و منحصر به فرد به بهترین روز زندگیتان تبدیل می‌کند.

 

استفاده‌ی تجارب با ارزش در زمینه‌ی برگزاری مجالس عروسی

 

با کمی جست و جو می‌توانید خوشنام‌ترین خدمات دهندگان عروسی با سال‌ها تجربه را پیدا کنید. جشن ازدواج تنها یکبار برای شما اتفاق می‌افتد، اما شرکت‌های تشریفات مجالس و خدمات عروسی هر روز درگیر برگزاری مراسم‌های مختلف هستند. طبیعی است که استفاده از تجارب ارزشمند یه خدمات دهنده‌ی عروسی به برگزاری هرچه بهتر جشن شما کمک می‌کند.

 

آشنایی با بهترین خدمات دهندگان مرتبط با جشن عروسی

 

آیا بهترین موسسه‌ی کرایه اتوموبیل برای مجلس عروسی را می‌شناسید؟ از قیمت و نوع غذای تالار‌های مد نظر خود اطلاع دارید؟ و یا از چگونگی انتخاب یک مزون لباس عروس آگاه هستید؟ گل آرایی سالن عروسی را به چه کسی خواهید سپرد؟ احتمالاً فکر کردن همه جوانب جشن عقد و عروسی شما را سردرگم خواهد کرد. اما کافی است همه‌ی امور را به یک گروه خدمات دهنده‌ی عروسی بسپارید و به نگرانی‌های خود پایان دهید. این افراد بهترین‌های مشاغل مرتبط با جشن‌های ازدواج را در سطح شهر می‌شناسند و همچنین می‌توانند جشن عروسی را با گرفتن تخفیف و صرف هزینه‌ی بسیار کمتر برگزار کنند.

 

راهنمای استخدام یک خدمات دهنده مراسم عروسی

 

هزینه‌ی استخدام یک خدمات دهنده‌ی عروسی

 

هزینه‌ای که باید برای استخدام گروه تشریفات عروسی بپردازید با توجه به نوع و کیفیت خدمات متفاوت خواهد بود. محل تالار عروسی و تعداد مهمان‌ها نیز از مهم‌ترین عوامل تاثیرگزار در هزینه هی خدمات عروسی می‌باشند. همچنین، در صورتی که به نیرو‌های خدماتی بیشتری برای پذیرایی در مراسم عروسی نیاز دارد، باید بودجه‌ی خود را کمی افزایش دهید. به طور کلی، بهتر است پیش از استخدام یک خدمات دهنده‌ی عروسی مذاکرات لازم را درباره‌ی هزینه و قیمت‌ها با شرکت مد نظر خود انجام دهید.

 

چطور تشریفات عروسی برای برگزاری جشن به شما کمک می‌کنند؟

 

برگزاری مراسم عروسی همیشه از اهمیت زیادی برخوردار بوده، اما خدمات مجالس و تشریفات عروسی رنگ و بوی تازه‌ای به جشن شما خواهند بخشید. شاید با خود فکر کنید جشن عروسی شامل چند بخش اساسی و مشخص می‌باشد که خود به تنهایی از پس آن بر می‌آیید. اما یک خدمات دهنده‌ی عروسی جزییات مراسم را چنان استادانه در کنار یکدیگر می‌چیند که شما را متعجب خواهد ساخت. یک شرکت حرفه‌ای خدمات عروسی:

 

شما را بر اساس تجربه و دانش به بهترین نحو درباره‌ی محضر‌های عقد، تالار‌های پذیرایی، و قوانین ازدواج راهنمایی می‌کنند.

به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب‌ها را در چهارچوب بودجه‌ی جشن عروسی خود داشته باشید.

پیشنهاد‌های مناسب سلیقه، فرهنگ و بودجه‌ی شما ارائه می‌دهد.

کمک می‌کند تا پذیرایی بی نقصی از مهمانان جشن عروسی خود داشته باشید.

برنامه‌ریزی دقیقی برای تمامی امور، مثل لحظه‌ی ورود عروس و داماد، گل آرایی تالار عروسی، ساعت سرو شام و انتخاب موزیک، دارد.

راهنمای استخدام یک خدمات دهنده مراسم عروسی

 

چطور یک خدمات دهنده‌ی عروسی حرفه‌ای برای جشن خود پیدا کنید؟

 

حال بعد از آنکه با امتیاز‌های استخدام خدمات دهنده‌ی عروسی برای برگزاری جشن خود آشنا شدید، وقت آن رسیده به دنبال یک شرکت تشریفات مجالس حرفه‌ای بگردید. به راهنمایی بیشتر نیاز دارید؟ پس در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید:

 

از تجربه دوستان و آشنایان استفاده کنید

 

اگر اخیراً به جشن عروسی رفته اید که نظر شما را جلب کرده، از عروس و داماد درباره‌ی خدمات مجلس آن‌ها راهنمایی بگیرید. وقتی از نزدیک شاهد کار حرفه‌ای یک خدمات دهنده‌ی عروسی هستید، در انتخاب آن تردید نکنید. خدمات مجالسی که امتحان خود را پس داده همیشه بهترین گزینه برای برگزاری مراسم شما خواهد بود.

 

این روز‌ها اینستاگرام پر شده است از ویدیو‌های کوتاه و زیبای مجالس عروسی در سبک‌ها و فرهنگ‌های مختلف. همانطور که برای انتخاب لباس عروس خود می‌گردید، می‌توانید در جست و جوی یک خدمات دهنده‌ی عروسی حرفه‌ای نیز باشید. اگر ویدیویی نظر شما را جلب کرده، بهتر است از فیلمبردار و یا عکاس آن جشن عروسی بخواهید تا اطلاعاتی درباره‌ی خدمات دهنده‌ی مراسم در اختیار شما قرار دهد. استخدام یک خدمات دهنده‌ی عروسی شاید ساده به نظر برسد، اما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و نیازمند صرف دقت و زمان است.

 

نظرات مشتریان را مطالعه نمایید

 

معمولاً عروس و داماد‌ها علاقه دارند تا تجربیات خود از برگزاری جشن عروسی را در اختیار سایرین قرار دهند؛ بنابراین می‌توانید از نظرات آن‌ها در سطح فضای مجازی و وبسایت‌ها برای استخدام یک خدمات دهنده‌ی عروسی خوب استفاده نمایید. می‌توانید این نظرات را برای شرکت‌های خدمات مجالس و تشریفات عروسی مختلف در گوگل جست و جو کنید.

 

با خدمات مجالس مختلف گفتگو نمایید

 

اگر یک یا چند خدمات دهنده‌ی عروسی خاص را در نظر دارید، بهتر است با هر یک به صورت جداگانه مذاکره و مکالمه داشته باشید. یک ملاقات حضوری با مدیر خدمات عروسی مورد نظر بهترین راه برای یافتن جزییات کار خواهد بود. از خدمات عروسی مد نظر خود بپرسید تا کنون تجربه برگزاری چند مراسم را داشته اند. همچنین می‌توانید در یکی از مراسم‌های تحت مسئولیت این گروه شرکت نمایید و جزییات را به دقت بررسی کنید.

 

کلام آخر

 

استخدام یک خدمات دهنده‌ی عروسی با تیم متخصص مجلس عروسی را به مراسمی خاطره‌انگیز برای شما و مهمانان تبدیل می‌کند. شرکت‌های خدمات مجالس و تشریفات عروسی منو‌های متنوع و تالار عروسی و باغ تالار‌های مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. بنابراین، شما می‌توانید با کمک یک خدمات دهنده‌ی عروسی، بهترین جشن را با احتساب بودجه و سلیقه‌ی خود داشته باشید. همه ما می‌دانیم برای برگزاری یک مراسم عروسی بی نقص به برنامه ریزی دقیق نیاز داریم که شاید به دلیل مشغله‌ی زیاد از عهده‌ی آن بر نیاییم. به همین دلیل نیز استخدام یک خدمات دهنده‌ی عروسی ارزش صرف هزینه‌ی کمی بیشتر را دارد. با انتخاب خدمات دهندگان عروسی کاربلد در بهترین روز زندگی خود تنها نخواهید بود.

 

انتخاب باغ تالار مناسب

 



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

عصر خبر:معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از بررسی وام ۵۰۰ میلیون تومانی ازدواج برای تشویق جوانان به ازدواج خبر داد.

وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در توئیتی نوشت: «رئیس محترم کمیسیون اجتماعی مجلس گفتند برای تشویق جوانان به ازدواج در حال بررسی وام ۵۰۰ میلیون تومانی هستیم.

وی با هشتگ سربازی نوشت، سیاست های تشویقی خوب است. اما به موازات آن باید مانع زدایی از ازدواج به هنگام هم انجام شود.»

بنا بر اعلام ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بند الحاقی درباره وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده است و براساس آن مبلغ وام ۱۵۰ میلیون تومان برای زوج و ۱۵۰ میلیون تومان برای زوجه در نظر گرفته شده است، همچنین مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای پسران تا سن ۲۵ سالگی و دختران تا سن ۲۳ سالگی علاوه بر ۱۵۰ میلیون تومان ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مقالات بیشتر:گل فروشی قیطریه

همچنین بازپرداخت این وام از هفت سال به ده سال افزایش یافته است.

در حال حاضر در سال ۱۴۰۰ میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به منظور کاهش سن ازدواج برای زوج های زیر ۲۵ سال در پسران و دختران زیر ۲۳ سال واجد شرایط مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و برای سایر زوجین ۷۰ میلیون تومان است که مطابق با تبصره ۴ ماده ۶۸ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از سال ۱۴۰۱ به بعد حداقل به اندازه نرخ تورم سالانه به مبلغ وام ازدواج اضافه می شود.

مقالات دیگر:دفتر عقد



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
جدیدترین ایده تم تولد زیبای خفته
 
 
 
در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، گلچینی متنوع و جذاب از انواع تم تولد زیبای خفته با طرح های جذاب و دوست داشتنی را برای شما عزیزان تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.
 
برای همه انسان ها جشن تولد یکی از ماندنی ترین و مهم ترین مراسم زندگی می باشد. بخصوص برای کودکان که بسیار هیجان انگیز و جالب است. زیبای خفته یکی دیگر از تم های دخترانه فوق العاده جذابی است که از یک برنامه کودک زیبا سرچشمه می گیرد و برای تزیین جشن تولد بکار می برند. اگر شما عزیزان به دنبال برگزاری یک جشن پرنسسی برای فرزند دختر خود هستید و همچنین او هم به کارتون زیبای خفته علاقمند است؛ بی شک این تم یک انتخاب مناسب برای شما است. حال در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، گلچینی جدید و خاص از انواع تم تولد زیبای خفته با طرح های متفاوت و شیک برای شما عزیزان تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.
 
انواع تم تولد زیبای خفته زیبا
 
ایده های بسیار شیک و جدید از تم تولد زیبای خفته
امروزه تم های تولد برای سنین کودکان و نوجوانان منشا یافته از شخصیت های کارتونی می باشند، از تم تولد تام و جری گرفته تا تم تولد شیر و شاه، تم تولد بچه رئیس و … که هر کدام از آنها زیبایی خودش را دارد. زیبای خفته بر اساس شخصیت کارتونی پرنسس آروار و پرنس فیلیپ شکل گرفته است که برای تزیین بسیاری از جشن ها از جمله تولد از تصاویر پرنسس استفاده می نمایند. در ادامه ایده های جذاب و زیبایی از این تم تولد را مشاهده خواهید کرد.
 
 
برای برگزاری یک جشن فوق العاده شیک و زیبا با موضوع کارتون زیبای خفته راه های زیادی وجود دارد. نخستین و مهم ترین روش و ابزاری استفاده می شود تا مکان جشن خود را طرح های زیبای خفته تزیین کنید.
 
تمهای این تولد شامل، بشقاب، لیوان و کارد است که طرح شخصیت زیبای خفته روی آن ها چاپ شده است. علاوه بر این می توانید از بادکنک های فویلی طرح پرنسس برای تزئین محیط و همچنین در کنار بادکنک های فویلی می توانید از بادکنک لاتکس هلیومی در رنگ بندی متناسب با جشن تولد دخترانه با طرح زیبای خفته استفاده کنید.
 
انواع تم های تولد با طرح زیبای خفتهکیک تولد با طرح زیبای خفته
 
تم جدید تولد از زیبای خفته
 
 
 
 
ایده های جذاب برای دیزاین جشن تولد
همانطور که در مغازه های کیک فروشی ملاحظه کرده اید خوراکی ها و کیک تولد با تمهای مختلف ارائه می شود چرا که بر زیبایی و دیزاین جشن تولدها تاثیر فراوانی دارند. امروزه کاپ کیک ها و کیک تولد زیادی با طرح زیبای خفته وجود دارد که شما می توانید از آن ها برای تزئین فضای جشن خود استفاده نمایید. دقت داشته داشته باشید که هنگام کیک از شمع های این تم خریداری کنید.
 
 
می توانید برای فضای پشت فردی که تولدش است از ینر استفاده کنید. بنرها هم در طرح و اندازه دلخواه چاپ می شوند و باعث می شود دکوراسیون هماهنگ و یک دستی ایجاد شود.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تبیان:سیاه‌دانه یک گیاه است که بیش از دو هزار سال سابقهٔ مصرف در طب سنتی را دارد. از سیاه‌دانه برای درمان سردرد، دندان‌درد، گرفتگی بینی و کرم‌های روده، چشم صورتی، آبسه و انگل استفاده می‌شود. امروزه سیاه‌دانه برای درمان عوارض مربوط به سیستم گوارش از جمله قولنج، نفخ، اسهال، اسهال خونی، آلرژی، سرفه، برونشیت، آمفیزم، آنفلوانزا، آنفلوانزای خوکی و احتقان سینه نیز کاربرد دارد.

سیاه‌دانه می‌تواند فشارخون و کلسترول را پایین بیاورد، ضدسرطان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. از ترکیب سیاه‌دانه با سیستئین، ویتامین E و زعفران به‌عنوان دارویی به نام سیس پلاتین برای تسکین عوارض جانبی ناشی از شیمی‌درمانی استفاده می‌شود.

برخی از افراد از روغن سیاه‌دانه به طور مستقیم روی پوست جهت تسکین درد مفاصل (روماتیسم)، سردرد و برخی از عوارض پوستی استفاده می‌کنند. در آشپزی و انواع غذاها از سیاه‌دانه به‌عنوان ادویه و طعم‌دهنده نیز استفاده می‌‌شود.

 مقالات بیشتر:گل فروشی سعادت آباد

سیاه‌دانه سرشار از آنتی‌اکسیدان

سیاه‌دانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست. حتماً می‌دانید آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند التهاب را کاهش دهند و از بروز بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، آلزایمر و سرطان پیشگیری کنند. سیاه‌دانه غنی از تیموکوئینون است که یک آنتی‌اکسیدان بالقوه بوده و خواص ضدالتهابی دارد. مطالعات نشان داده‌اند این ترکیب قوی می‌تواند از سلامت مغز محافظت کرده و به درمان انواعی از سرطان‌ها کمک نماید.

سیاه‌دانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست. حتماً می‌دانید آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند التهاب را کاهش دهند و از بروز بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، آلزایمر و سرطان پیشگیری کنند

سیاه‌دانه مفید در درمان آسم

آسم یک عارضهٔ مزمن است که در آن دیوارهٔ راه‌های هوایی ملتهب شده و عضلات اطراف آن منقبض شده و باعث می‌شود فرد به‌سختی نفس بکشد.

مطالعات نشان داده‌اند روغن سیاه‌دانه و خصوصاً تیموکوئینون موجود در روغن سیاه‌دانه می‌تواند با کاهش التهاب و شل کردن عضلات راه‌های هوایی، علائم آسم را تسکین بدهد.

سیاه‌دانه و کمک به کاهش وزن

تحقیقات نشان می‌دهد روغن سیاه‌دانه می‌تواند برای کاهش شاخص توده بدنی (BMI) در افراد چاق، کسانی که سندرم متابولیک یا دیابت نوع دوم دارند مفید باشد.

سیاه‌دانه مفید برای سلامت پوست و مو

روغن سیاه‌دانه علاوه بر مصرفی که در طب سنتی دارد به‌صورت موضعی نیز می‌تواند به درمان انواع عوارض پوستی کمک کرده و پوست را آب‌رسانی کند. تحقیقات نشان می‌دهد روغن سیاه‌دانه به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی‌میکروبی که دارد در درمان عوارض پوستی مانند آکنه، اگزما، خشکی پوست و پسوریازیس مفید است.

 

چطور از سیاه‌دانه استفاده کنیم؟

از سیاه‌دانه به روش‌های مختلفی می‌توان به‌عنوان دارویی گیاهی استفاده کرد:

. سیاه‌دانه را همین‌طوری که هست بجوید و بخورید.

. سیاه‌دانه را پودر کرده و با آب یا عسل و یا روغن ترکیب کرده و بخورید.

. سیاه‌دانه را با آب بجوشانید و به‌صورت چای بخورید.

. روغن سیاه‌دانه را بگیرید و آن را بخورید یا به‌صورت موضعی استفاده کنید.

خواص آنتی‌بیوتیکی قوی ناشی از مواد مغذی و آنزیم‌های موجود در عسل طبیعی در ترکیب با ویژگی‌های بیواکتیو سیاه‌دانه، معجونی بسیار تأثیرگذار است.

بهترین روش استفاده از سیاه‌دانه همراه با عسل چیست؟

بهترین راه مصرف سیاه‌دانه با عسل، ترکیب آن با آب است. آب، مواد مغذی زندهٔ عسل خام را فعال کرده و اثرات آن در داخل بدن را چندبرابر می‌کند. ضمناً وقتی سیاه‌دانه را به‌صورت طبیعی و نه فرآوری شده مصرف می‌کنید بدنتان می‌تواند تمام ترکیبات بیواکتیو آن را به‌راحتی جذب کند.

یک قاشق مرباخوری عسل ارگانیک و طبیعی را در یک لیوان آب گرم (نه داغ) حل کنید. یک قاشق مرباخوری سیاه‌دانه را پودر کرده و به ترکیب آب و عسل اضافه نمایید. سی دقیقه قبل از صبحانه با معده خالی آن را بنوشید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید دو قاشق غذاخوری سرکه سیب هم به این ترکیب اضافه کنید.

بعد از نوشیدن ترکیب آب و عسل و سیاه‌دانه ۳۰ دقیقه صبر کنید تا کاملاً جذب بدنتان شود و سپس صبحانه بخورید. مخلوط عسل با آب گرم بیشتر و بهتر روی بدنتان اثر می‌گذارد تا عسل خالی یا عسل با مواد غذایی دیگر.

مقالات دیگر:محضر عقد شیک غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
نکاتی درباره راهنمای خرید پرده اداری و پرده شید
 
 
 
یکی از لازمه های هر شرکت و اداره ای است و در ابتدا باید اطلاعاتی در رابطه با این محصول به دست آورید تا بتوانید نسبت به خرید پرده اداری باکیفیت اقدام کنید. پرده ها در انواع اقسام مدل ها و طرح های مختلف ارائه شده اند که هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. پرده های اداری از جنبه های مختلفی از یکدیگر تفکیک می شوند و به همین دلیل خواهید توانست متناسب با خواسته خود نسبت به خرید آن اقدام کنید. انتخاب مرکز خرید پرده از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در صورت انتخاب مرکز خرید مطمئن، بهترین پرده ها را تحویل خواهید گرفت. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم
پرده اداری از نیازهای اصلی یک اداره
 
پرده اداری؛ یکی از مهمترین خرید‌هایی است که برای تزیین و زیباسازی بخش‌های مختلف اداره باید انجام دهید. فضای اداره تاثیر بسیار زیادی از نظر عاطفی بر روی مشتریان، ارباب رجوع و حتّی خود کارمندان خواهد گذاشت و داشتن فضایی آرام و دل انگیز، میزان محبوبیت شرکت یا اداره شما را نیز افزایش می دهد. انتخاب طرح در زمان خرید پرده اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار هست و هرچه از مدل های به روز تر و مدرن‌تری برای پوشاندن پنجره های خود استفاده کنید زیبایی محیط را نیز افزایش خواهید داد. اندازه گیری و نصب پرده نیز یکی از مهمترین مراحلی است که بر ظاهر پرده شما تاثیر خواهد گذاشت و از این رو حتما باید این کار را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید. در ادامه توضیحات کامل‌تری از این قبیل ارائه نموده ایم.
 
 
 
پرده اداری همانطور که از نام آن پیداست جهت استفاده در ادارات و سازمان ها خریداری می شود. پرده ها نه تنها از نظر ظاهر، بلکه از نظر جنس نیز انواع اقسام مختلفی دارند. برخی پرده ها کاملا یکنواخت و از جنس پارچه هستند اما پرده هایی از جنس چوب و فلز نیز برای ادارات ارائه شده است. پرده های اداری باید به گونه ای باشند که امکان تنظیم نور داخل فضا را داشته باشند چرا که ازدیاد و یا کم بودن نور باعث ایجاد مشکلات متعددی می شود. پرده هایی که برای ادارات انتخاب می شوند باید علاوه بر زیبایی، امکان تمیزکاری ساده ای نیز داشته باشند چرا که بی شک درآوردن پرده برای تمیزکاری وقت زیادی را از مسئولین شرکت خواهد گرفت.
 
انواع پرده اداری
پرده های اداری در انواع اقسام مدل های مختلف ارائه شده اند و از این رو خواهید توانست با توجه به شرایط محل مورد استفاده، بهترین پرده ها را انتخاب و خریداری کنید. از جمله مهمترین انواع پرده اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
پرده کرکره ای: پرده های کرکره ای تا چندی پیش تنها در اماکن تجاری و اداری استفاده می شدند اما به دلیل زیبایی و مزیت های این پرده، شاهد استفاده از آن در منازل نیز هستیم. این نوع پرده ها در دو نوع افقی و عمودی عرضه شده اند که هریک ویژگی های متفاوتی با یکدیگر دارند. پرده های کرکره ای در انواع اقسام جنس های مختلف عرضه می شوند و انتخاب آن کاملا بستگی به شما خواهد داشت.
پرده های کرکره ای چوبی: به عنوان یکی از زیباترین انتخاب ها هستند چرا که زیبایی منحصر به فردی داشته و فضایی لوکس برایتان به ارمغان می آورند. پرده های کرکره ای فلزی نیز پرفروش ترین نوع این پرده ها هستند چرا که هم مقاومت بالایی داشته و هم می توان در کوتاه ترین زمان آنها را تمیزکاری کرد.
پرده زبرا اداری: پرده های زبرا به عنوان یکی از محبوب ترین انواع پرده های اداری شناخته می شوند چرا که هم کار کردن با آن ساده بوده و هم ظاهر بسیار آراسته ای دارند. پرده زبرا در انواع اقسام طرح ها و رنگ های مختلف عرضه شده و معمولا برای فضاهای بزرگ مناسب خواهد بود. این پرده از دو نوع پارچه توری و زبر تشکیل شده که به صورت نوار افقی کار می کند و می توانید فضایی خصوصی با آن داشته باشید.
پرده شید چیست؟ پرده شید؛ نوعی از پرده محسوب می شود که با یک مکانیزم ساده می توان آن را به سمت بالا جمع کرد و به سمت پایین باز کرد. در گذشته برای تولید این پرده از میله چوبی و پارچه‌ی نخی ساده استفاده می‌شد اما امروزه برای تولید پرده از مصالح خاصی استفاده می‌شود و پرده‌ی شید تنوع بسیار بالایی دارد. این نوع پرده را می توان در تمام فضاهای خانه به ویژه آشپزخانه به دلیل نورگیری مناسب و نظافت آسان استفاده کرد شکل رسمی تر آن نیز کاملا متناسب فضاهای تجاری و اداری می باشد.
 
 
پردهای شید رول بسیار شفاف بوده و زیبایی منحصر به فردی دارند. این پرده ها امکان چاپ تصویر اختصاصی نیز دارند و می توانید بهترین طرح را بر روی آن اجرا کنید. پس این پرده علاوه بر جلوگیری از تابش نور، یک تابلو درخشان در دیوارتان خواهد بود.
 
کیفیت پرده های اداری
یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید پرده باید در نظر داشته باشید کیفیت پرده ها است. پرده ها از پارچه ها و مواد اولیه مختلفی ساخته می شوند که متاسفانه برخی شرکت ها به منظور پایین آوردن قیمت از مواد اولیه نامرغوب استفاده می کنند. چنانچه کیفیت برایتان مهم است حتما به دنبال مراکز معتبر فروش پرده اداری باشید تا خریدی مطمئن به انجام برسانید. شرکت ما با بهره گیری از علم و دانش کارشناسان خود و با استفاده از بهترین و مرغوب ترین دستگاه ها توانسته محصولاتی مرغوب و باکیفیت روانه بازار نماید و از این رو رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کرده است.
 
قیمت پرده های اداری
قیمت یکی از مهمترین مواردی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. در رابطه با قیمت پرده های اداری نمی توان به یک رقم ثابت اشاره کرد چرا که عوامل متعددی در تعیین قیمت پرده اداری تاثیرگذار خواهند بود. نوع پرده انتخابی شما اصلی ترین دلیل تعیین قیمت آن خواهد بود چرا که برخی پرده ها قیمت بالاتری نسبت به سایر پرده ها خواهند داشت.
 
 
 
برای مثال؛ پرده های کرکره ای چوبی قیمت بسیار متفاوتی با پرده های زبرا یا شید دارند. ابعاد پنجره شما نیز در تعیین میزان قیمت تاثیرگذار خواهد بود چرا که میزان قیمت پرده بر حسب متراژ محاسبه خواهد شد. شرکت ما به منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به ارائه بهترین و باکیفیت ترین محصولات با نازلترین قیمت ها کرده است و با مراجعه به وب سایت این شرکت می توانید انواع اقسام پرده ها را با ذکر جزئیات دقیق مشاهده کرده و نسبت به خرید بهترین مورد اقدام کنید.
 
خرید پرده های اداری
خرید پرده اداری از مراکز مختلفی امکان پذیر است و در حالت کلی دو روش حضوری و غیرحضوری را برای خرید پرده می توان پیشنهاد کرد. منظور از خرید حضوری مراجعه به مراکزی است که در سطح شهر فعالیت می کنند که خرید از این مراکز به دلیل وقت گیر بودن کمتر مورد توجه قرار گرفته و جای خود را به مراکز اینترنتی فروش پرده داده است. وب سایت های متعددی اقدام به ارائه خدمات فروش پرده نموده اند که هریک از آنها خدمات منحصر به فرد خود را ارائه می کنند.
 
پردینه به عنوان یکی از بهترین ها در این میان است که به دلیل ارائه محصولات با کیفیت توانسته به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شود. یکی از مهمترین ویژگی های شرکت ما ارائه کلیه انواع پردهای مدرن اداری است. کلیه امورات اندازه گیری و نصب پرده های اداری نیز توسط کارشناسان متخصص پردینه به صورت رایگان انجام خواهد شد.
 
نتیجه گیری
 
خرید پرده اداری یکی از اصلی ترین مراحلی است که در آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. قیمت پرده اداری اصلی ترین نکته ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. پرده های اداری انواع مختلفی دارند و از این رو انتخاب های مختلفی پیش رو خواهید داشت و می توانید از میان انواع مدل پرده اداری بهترین نوع را متناسب با خواسته خود انتخاب و خریداری کنید.وب سایت پردینه یکی از مراکز معتبر ارائه کننده انواع اقسام پرده های مختلف است که امکان خرید در کوتاه ترین زمان را میسر کرده و پس از خرید، محصول خریداری شده را در کوتاه ترین زمان ممکن جلوی درب منزل تحویل خواهید گرفت. امکان نصب حضوری پرده توسط کارشناسان شرکت ما نیز وجود دارد و هیچگونه هزینه ای از مشتریان دریافت نخواهد شد.
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چه عاملی باعث کاهش روند آلزایمر می‌شود؟

محققان ایرانی با استفاده از گیاه بادرنجبویه، دارویی برای درمان آلزایمر توسعه داده‌اند که علائم آن را کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، آلزایمز یا بیماری فراموشی شایع‌ترین نوع زوال عقل است و نوعی اختلال عملکرد مغزی به شمار می‌رود که در آن توانایی ذهنی بیمار به آرامی تحلیل می‌رود. در اثر این بیماری ارتباط خودآگاه با ناخودآگاه برای استخراج اطلاعات و افکار به تدریج ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود. اختلال حافظه معمولاً به آرامی ایجاد می‌شود، در ابتدا فراموشی تنها به اتفاقات و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود اما با مرور زمان و پیشروی تخریب آلزایمر به سمت عقب مغز، خاطرات قدیمی نیز آسیب می‌بینند.

مقالات بیشتر:گلفروشی پونک

اختلالات حافظه و روند افکار بیمار مبتلا به آلزایمر به عملکردهای اجتماعی و شخصی وی آسیب می‌رساند که این امر می‌تواند منجر به افسردگی، پرخاشگری و عصبانیت در بیمار شود. علائم اولیه این بیماری شامل از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات به ویژه حافظه موقت می‌شود، با پیشرفت بیماری علائمی مانند از دست دادن قدرت تشخیص زمان، قدرت تکلم و گوشه‌گیری در بیمار بروز می‌کند و درنهایت ناراحتی‌های تنفسی منجر به مرگ بیمار می‌شود. آلزایمر حدود ۲۰ سال پیش از ظهور علائم اولیه شروع می‌شود و مرگ بیمار پنج تا ۱۰ سال پس از بروز علائم اتفاق می‌افتد.

الهام از گیاهان دارویی برای ساخت دارو

تاکنون روش قطعی برای درمان آلزایمر کشف نشده و تنها روش‌هایی برای کاهش سرعت پیشروی و کاهش بروز علائم این بیماری توسعه داده شده است. محققان ایرانی نیز با الهام از دانش بومی و کهن ایران دارویی گیاهی توسعه داده‌اند که بروز علائم آلزایمر را در بیماران به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. این دارو با استفاده از عصاره بادرنجبویه ساخته می‌شود و اثرگذاری قابل‌توجهی در کنترل آلزایمر دارد.

به گفته حورا اموزگار، دکتر داروساز و متخصص فنی شرکت تولیدکننده این دارو؛ «این محصول به شکل کپسول به بازار عرضه می‌شود، هر کپسول حاوی عصاره خشک برگ گیاه بادرنجبویه بوده و قیمت هر بسته این محصول نیز حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است. بیماران حداقل باید چهار ماه از این دارو استفاده کنند تا شاهد اثربخشی آن باشند. این دارو براساس نتایج به دست آمده از کارآزمایی بالینی روی بیماران مبتلا به آلزایمر مجوز تولید گرفته است.»

بادرنجبویه؛ معجزه‌ای برای آلزایمر

در این آزمایش بالینی ۴۲ بیمار مبتلا به آلزایمر (شامل ۱۸ زن و ۲۴ مرد) خفیف تا متوسط در رنج سنجی ۶۵ تا ۸۰ سال شرکت کردند و کپسول عصاره بادرنجبویه را به مدت چهار ماه مصرف کردند، گروه کنترل نیز در این مدت دارونما مصرف کردند. محققان ایرانی در پایان دوره چهار ماهه شاخص‌های فراموشی و فعالیت‌های شناختی بیماران را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند آلزایمر افرادی که از داروی گیاهی بادرنجبویه استفاده کرده‌اند در مقایسه با افرادی که دارونما استفاده می‌کردند بهتر کنترل شده است.

به گفته آموزگار؛«برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که چرا به جای کپسول از دمنوش بادرنجبویه استفاده نشود؟ در دمنوش پودر یا برگ خشک گیاه برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون آب جوش ریخته می‌شود، بنابراین میزان ماده موثر آزاده شده در آن بسیار ناچیز است. در ساخت این داروی گیاهی از عصاره گیاه بادرنجبویه استفاده می‌شود و پس از مصرف کپسول تمام ماده موثر جذب بدن بیمار می‌شود. در عصاره‌گیری از یک کیلو گیاه حدود ۱۰۰ گرم عصاره درمی‌آید، بدین‌ترتیب غلظت ماده موثر بسیار بالاست، این میزان در دمنوش وجود ندارد و درنتیجه اثربخشی آن در مقایسه با کپسول بسیار ناچیز است.»

مزایای داروی ایرانی چیست؟

براساس نتایج کارآزمایی بالینی، اضطراب و تحریک‌پذیری در افرادی که داروی گیاهی ایران‌ساخت را مصرف کرده بودند نیز در مقایسه با گروه کنترل کاهش قابل‌توجهی داشته است. همانطور که گفته شد آلزایمر درمان قطعی ندارد اما این دارو نه‌تنها علائم بیماری را کاهش می‌دهد بلکه سبک زندگی بیماران را برای آنها راحت‌تر می‌کند. این دارو هیچ ضرر و عوارض جانبی برای بیماران ندارد و علائم آزاردهنده آلزایمر را نیز کمتر می‌کند. مصرف کپسول گیاهی بادرنجبویه اثرات آرامبخش، ضدباکتری و ضداسپاسم برای بیماران به همراه دارد. کپسول بادرنجبویه نوعی مکمل است و مانند مکمل‌های دیگر درمان قطعی برای بیماری به شمار نمی‌رود. درواقع این داروی گیاهی روند پیشرفت بیماری را کند می‌کند، بروز علائم را کاهش می‌دهد و درنتیجه زندگی بیمار تا حدی آسان‌تر می‌شود.

منبع:صدآنلاین

مقالات دیگر:وکیل حقوقی در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گل ساعتی دارای خواص درمانی بسیار زیادی است، این گل را به راحتی در محیط داخلی خانه نیز می توان پرورش داد. سرعت رشد این گیاه بسیار بالا است و فصل های گرم سال برای گل دهی این گیاه مناسب تر است، عوامل مختلفی اعم از دمای پایین فصل سرد زمستان می تواند سرعت رشد گل ساعتی را تا حد زیادی کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بیتوته؛ گل ساعتی دارای خواص درمانی بسیار زیادی است، در صورت تمایل و علاقه می توانید به راحتی این گل در محیط داخلی خانه پرورش دهید. سرعت رشد این گیاه بسیار بالا است و فصل های گرم سال برای گلدهی این گیاه مناسب تر است. عوامل مختلفی ممکن است موجب کاهش سرعت رشد این گیاه شود، برای مثال دمای پایین فصل سرد زمستان سرعت رشد گل ساعتی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

روش های زیادی برای تکثیر این گل وجود دارد که راحت ترین و ساده ترین آن قلمه زدن است البته بهتر است این کار را در فصل گرم تابستان انجام دهید تا نتیجه بهتری داشته باشد، گل های زیبای این گیاه می تواند فضای داخلی محیط زندگی شما را جذاب تر کند.

گل ساعتی هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ خواص درمانی مورد توجه افراد قرار گرفته است، امروزه بسیاری از افراد به طب سنتی تاکید دارند. گیاهان با خواص دارویی متنوعی که دارند قابلیت درمان بیماری های مختلف را دارا هستند. بسیاری از بیماری های جسمی و روانی به راحتی بدون هیچ عوارضی با مصرف گیاهان دارویی درمان می شوند.

مقالات بیشتر:گلفروشی ستارخان

گل ساعتی یک گیاه دارویی پرکاربرد است که مصرف آن هیچ گونه عارضه ای به دنبال نخواهد داشت. علاوه بر این، پرورش آن بسیار آسان است و هزینه تهیه آن نسبت به خواص و ویژگی های مثبتی که دارد، مقرون به صرفه است.

تاثیرات مثبت گل ساعتی بر سلامت روان

گیاهان تاثیرات مثبتی بر روی سلامت روح و روان انسان خواهند داشت، گل ساعتی نیز خواص بسیار زیادی دارد که با پرورش این گیاه می توان از خواص مفید آن استفاده کرد. افرادی که نمی توانند در شب خواب راحت و آسوده داشته باشند، با پرورش این گیاه می توانند مشکل بی خوابی خود را تا حد زیادی درمان کنند.

اضطراب و استرس بر روی بدن، تاثیرات منفی بسیار زیادی خواهد گذاشت، به همین خاطر بهتر است با انجام روش های ساده از هرگونه استرس و اضطراب دوری کنید، پرورش گل ساعتی در کاهش میزان اضطراب و تنش روزانه شما نقش بسیار چشمگیری خواهد داشت، پژوهش ها نشان می دهند افرادی که در خانه خود از این گیاه نگهداری می کنند کمتر دچار دغدغه های فکری و اضطراب می شوند.

گل ساعتی را در واقع می توان به عنوان نوعی گیاه دارویی در نظر گرفت زیرا همواره مصرف این گیاه برای درمان بسیاری از مشکلات تجویز می شود برای مثال یکی از مشکلاتی که با افزایش سن به آن دچار می شویم، لرزش دست است که توصیه می شود برای درمان و یا پیشگیری از این مشکل به صورت روزانه به اندازه یک قاشق گل ساعتی را به صورت جوشانده تهیه و مصرف شود.

 

 علاوه بر خواص متعددی که برای این گیاه می توان نام برد باید به زیبایی و جذابیت ظاهری آن نیز اشاره کنیم، این گیاه رشد بسیار خوبی دارد، به همین خاطر برای زیباسازی فضای خانه و یا آلاچیق، انتخاب مناسبی خواهد بود.

خواص درمانی گل ساعتی

مصرف مواد گیاهی برای تنظیم متابولیسم بدن نیز مفید است که نتیجه آن کاهش وزن و حفظ تناسب اندام خواهد بود. این گیاه برای درمان مشکلات پوستی نیز مفید است، افرادی که پوست خشک و چروکیده ای دارند با مصرف روزانه و مرتب این گیاه می توانند شادابی و زیبایی پوست صورت خود را مجدداً به دست آورند علاوه بر این افراد با مصرف این گیاه آرامش بیشتری پیدا خواهند که این موضوع خود موجب جوان سازی و شادابی هرچه بیشتر پوست صورت خواهد شد.

گل ساعتی بر روی عملکرد سیستم گوارشی افراد نیز تاثیر خواهد گذاشت، به همین خاطر افرادی که دچار یبوست هستند، حتما از این گیاه استفاه کنند تا عمل هضم غذا در بدن آن ها راحت تر صورت گیرد، مصرف این گیاه دارویی مشکلات ناشی از فشار خون بالا را نیز به حداقل می رساند.

طب گیاهی یک راهکار درمانی ساده و نسبتاً ارزان است که در موارد بسیار زیادی نسبت به داروهای شیمیایی تاثیرات بهتری بر روی عملکرد بدن خواهد داشت.

سرطان یک بیماری سخت و طاقت فرسا است که به کمک داروهای شیمیایی احتمال درمان کامل بیماری بسیار پایین است ولی مصرف مرتب و بی وقفه گل ساعتی می تواند در درمان این بیماری نتیجه بخش باشد. افراد سالم نیز با مصرف این گیاه می توانند از ابتلا به هر نوع سرطان پیشگیری کنند و بدنی سالم داشته باشند.

استفاده از گل ساعتی در زنان مسن نیز می تواند مشکلات مربوط به یائسگی را به حداقل برساند، مصرف این گیاه مانع از گر گرفتگی در دوران یائسگی می شود و به افراد کمک می کند تا آرامش بیشتری داشته باشند. این گیاه سرشار از ویتامین های مهم و ضروری بدن است که برای سلامتی بسیار مفید خواهد بود.

نکاتی در مورد استفاده از گل ساعتی

یک سری نکات خاص در مصرف گل ساعتی وجود دارد که حتما قبل از مصرف باید در نظر داشته باشید، بانوان باردار تا حد امکان از مصرف این گیاه باید پرهیز کنند، حتی زنان شیرده نیز بهتر است مصرف این گیاه را به تاخیر بیندازند تا دوران شیردهی به پایان برسد.

مصرف این گیاه دارویی محدودیت سنی نیز دارد برای مثال کودکان زیر دو سال تا حد امکان باید از مصرف این گیاه اجتناب کنند.

برخی از افراد به  گیاهان آلرژی دارند و بدن آنها هنگام نزدیکی به گل ها حساسیت نشان می دهد، این افراد نیز باید از مصرف گیاهان دارویی اجتناب کنند در غیر این صورت ممکن است این مسئله برای سلامتی آنها مشکل ساز شود.

 میزان مصرف گیاهان دارویی بخصوص برای افرادی که سن بالای 65 سال دارند، نباید از یک حد خاص فراتر رود. افراد مسن در صورت نیاز باید میزان مصرف گیاه دارویی را از حد بسیار کم شروع کنند تا به مرور زمان بدن آنها به این مواد دارویی عادت کند.

افرادی که تمایل دارند برای رفع مشکل بی خوابی و یا کاهش اضطراب خود از گل ساعتی استفاده کنند، باید این مسئله را با متخصصان گیاه درمانی و یا پزشکان در میان بگذراند تا مسائل احتمالی بسیار زیادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

 

 نحوه مصرف این گیاه بسیار ساده است و هیچ گونه آموزش چندان خاصی نیاز ندارد تنها کافی است برگ های گل ساعتی را خشک کرده و به کمک مقدار مشخصی آب جوش، جوشانده سالم و مفید آماده کنید.

مقالات دیگر:وکیل سعادت آباد



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تحول در کارایی با پرده زبرا

تولیدکننده پرده زبرا

ایلنا

پرده زبرا :

پرده زبرا جزو بهترین مدل های منتخب و مورد توجه اغلب مشتریان هستند این پرده بطور خلاصه ترکیبی از پرده شید و پرده کرکره ای می باشد و از نظر زیبایی و کارایی و دوام با انواع دکوراسیون ها سازگار بوده و حتی علاوه بر فضاهای اتاق خواب، آشپزخانه،نشیمن، آشپزخانه با دیگر دکور های تجاری ، اداری متناسب می باشد و تنوع طرح این مدل پرده باعث شده است که امروزه در اغلب دکور ها از پرده زبرا به عنوان یک پرده لوکس استفاد شود. از مزیت های پرده زبرا تصویری امکان چاپ تصویر دلخواه مشتری بر روی آن است و این باعث شده از این پرده به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نیز استفاده شود و امروز با چاپ لوگو و نماد کسب کار ها بر روی این پرده علاوه بر ایجاد یک دکور جذاب و چشم نواز از یک طرح تبلیغی نیز بهره مند می شوند. شما نیز همین الان می توانید با مراجعه به سایت فتودراپه پرده زبرا دلخواه خود را سفارش دهید.

 

ویژگی پرده زبرا:

 

پرده زبرا جزء مدل‌های منتخب و از موارد پرده‌های مدرن می‌باشد این پرده به‌طور ویژه‌ای دارای سه ویژگی زیبایی و کارایی و دوام مناسب می‌باشد و بطور خلاصه پرده زبرا از دو لایه پارچه لنین ساخته‌شده است که قابلیت تنظیم نور را در صورت باز بودند نیز دارد این پرده در انواع دکورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از مزیت‌های آن تنوع طرح بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی آن می‌باشد. طراحی هوشمندانه پرده به‌همراه سبک مدرن در کنار طیف وسیعی رنگ‌بندی دکور شما را بسیار منحصربه‌فرد و زیبا نشان می‌دهد یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند تنظیم نور ورودی به فضاها می‌باشد که بعضی از مدل‌های پرده این ویژگی تنظیم را به‌صورت رضایت‌بخشی از خود نشان نمی‌دهند شما با نصب پرده زبرا امکان تنظیم نور و کنترل آن را به بهترین نحوه می‌توانید انجام دهید نکته مهم این‌که اگر برای فضای دلخواه خرید پرده‌های مدرن مدل زبرا انتخاب شماست حتما در انتخاب رنگ و طرح آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و معمولاً انتخاب رنگ‌های گرم و شاد می‌توانند علاوه‌بر زیبایی تاثیر بسیار مثبتی در روحیه افراد خانواده بر جای بگذارند البته استفاده از پرده زبرا در هر فضایی متناسب با سلیقه افراد می‌توان بکار رود .

 

ویژگی پرده زبرا

 

ــ نصب آسان و سریع

 

ــ کارایی بسیار بالا

 

ــ مقاوم در مقابل نور آفتاب بدون رنگ پریدگی

 

ــ تنوع طرح و رنگ بسیار بالا متناسب با انواع دکور ها

 

ــ امکان انتخاب تصویر دلخواه توسط مشتریان

 

ــ قیمت مناسب و مقرون به صرفه

 

ــ جذابیت و زیبایی و چشم نواز بودن طرح های آن

 

ــ متناسب با انواع دکوراسیون ها مسکونی و تجاری

 

ــ دوام و ماندگاری بسیار بالا و قابل شستشو

 

ــ قابلیت تنظیم دستی و ریموت کنترلی

 

ــ تنظیم نور بسیار مناسب

 

ــ وزن سبک

 

کاربرد پرده زبرا :

 

پرده زبرا به سبب ویژگی های متمایز و مطلوب در انواع دکوراسیون ها مورد استفاده قرار می گیرد و ازجمله می توان به فضا ها و دکورهای مختلف زیر اشاره کرد:

 

ــ فضای نشیمن و پذیرایی

 

ــ فضای اتاق خواب

 

ــ فضای آشپزخانه

 

ــ سالن های مطالعه در کتابخانه ها

 

ــ ادارات و سازمان های مختلف

 

ــ فضا های آموزشی مانند مدارس

 

ــ و... نکته مهم اینکه شما می توانید با استفاده از ذوق و سلیقه خود از پرده های جدید مانند پرده زبرا در هر فضای دلخواه خود استفاده کنید کما اینکه از پرده زبرا امروزه در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک به سبب تنوع طرح بالا و امکان انتخاب طرح سفارشی، استفاده می شود و قابلیت تنظیم نور با استفاده از ریموت کنترلی یکی از ویژگی های مثبت استفاده از پرده زبرا می باشد.

 

 

 

نکته :

 

همانطور که گفته شده پرده زبرا از جدیدترین انواع پرده های تزئینی میباشد که به صورت دو لایه موازی بر روی هم قرار می گیرد و امکان سایه و روشن شدن پرده را می دهد یکی از بهترین فضاهایی که می توان از این پرده استفاده نمود فضای نشیمن و پذیرایی می باشد زیرا اغلب دید و بازدید ها و محل نشست برخاست کانون گرم خانواده در فضا صورت می گیرد و شما با استفاده از پرده زبرا طرح سفارشی می توانید علاوه بر زیباسازی فضای نشیمن سلیقه منحصر به فرد خود را در مقابل چشم مهمانان به اجرا بگذارید و حتی برای جذابیت بهتر می توانید رنگ پرده زبرا که یکی از جدید ترین پرده ها می باشد و تنوع رنگ بالای دارد با:

 

ــ فرش

 

ــ مبلمان

 

ــ کاغذ دیواری

 

ــ پوستر سقفی یا... ست نمایید و ست کردن باعث می شود حس هماهنگی و یک دسته بودن به چشم های شما القا شود و از مزیت های دیگر پرده زبرا این است که این نوع پرده به تنهائی قابلیت پرده های شید رولی، کرکره ای و پرده های توری را فراهم میسازد و شما با بالا و پایین کردن پرده توسط نوارهایی که بر روی پرده قرار دارد می توانید مقدار نور را به صورت دلخواه از 10 تا 50 درصد تنظیم نمایید حتی در بعضی از مواقع بنا به شرایط که نیاز به نور کامل است می توانید پرده زبرا را بطور کامل جمع نمایید و از نور کامل بهره لازم ببرید.

 

مکانیزم های حرکتی پرده زبرا :

 

پرده زبرا تصویری معمولاً دارای دو نوع مکانیزم دستی و برقی می‌باشد در مکانیزم دستی حرکت و جابه‌جایی پرده و تنظیم نور به وسیله کشیدن یک زنجیر انجام می‌شود اما در مکانیزم برقی پرده به موتور برقی مجهز شده‌است که در سه مدل ریموت کنترلی، ریموت هوشمند، ریموت کلیدی انجام می‌شود و مزیت مکانیزم برقی نسبت‌به مکانیزم دستی در جابجایی آسان و سریع پرده می‌باشد.

قالیشویی فدک

 



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۲۵ عمر پنجره طلایی جمعیت اصفهان به پایان می‌رسد و ۳۰ درصد جمعیت استان سالمند خواهند بود در حالی که زیرساخت‌های لازم برای این جمعیت سالمند موجود نیست و باید این زیرساخت‌ها ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، حسین غفرانی کجانی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان افزود: افق سالمندی و پیری جمعیت که باید در سال ۱۴۰۴ آغاز می‌شد هم اکنون در شهرستان اردستان، بوئین و میاندشت و خوانسار آغاز شده است.

وی افزود :  ۲۰ درصد جمعیت استان نابارور هستند و این درحالی است که ناباروری در چهار مرحله و تنها با هزینه های سرسام آور قابل درمان است.

غفرانی کجانی افزود: نرخ ناخالص ولادت در شهر اصفهان ۱۱ در هزار نفر و در سیستان و بلوچستان ۲۹ در هزار بوده است و این یک تهدید برای اصفهان است.

وی بیان کرد: هم اکنون کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس نرخ ولادت بالایی نسبت به کشور دارند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: سیاست‌های غلط بازدارنده جمعیت موجب سقوط جمعیت در دهه هفتاد و آغاز نگرانی‌ها در زمینه جمعیتی شد.

وی تصریح کرد: در هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال ۹۵ نرخ رشد جمعیت در استان اصفهان به ۰.۹۷ درصد رسید.

مقالات بیشتر:بهترین مشاور و روانشاس تهران

وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان اصفهان  را مردان و ۴۹ درصد را بانوان تشکیل می‌دهد، افزود: ۱۲ درصد از جمعیت استان در روستاها و ۸۸ درصد مابقی در شهرها زندگی می‌کنند که این موضوع نیز یکی از نگرانی‌های موجود است.

غفرانی خاطرنشان کرد: عمده نگرانی مردم استان اصفهان در نظرسنجی‌های ثبت احوال همواره مسائل اقتصادی بوده است.

وی به تصویب و ابلاغ طرح فرزندآوری و حمایت از خانواده با تلاش مجلس شورای اسلامی در سال جاری اشاره و عنوان کرد: دستگاه های اجرایی مربوطه باید به وظایف قانونی خود در قبال اجرایی شدن این قانون به صورت جدی عمل کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان اظهارداشت: ۲۲ مانع برای فرزندآوری و تشکیل خانواده شناسایی و بسته های تشویقی اقتصادی خوبی برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بی توجهی دولت‌های گذشته در امر تشویق به فرزندآوری تاکید کرد: بین پنج تا هشت سال برای جبران بخشی از فرصت‌های سوخته در زمینه پویایی جمعیت زمان داریم.

غفرانی گفت: دو سوم جمعیت استان جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ سال هستند و یک سوم جمعیت زیر ۱۵ سال و بالای ۶۴ سال هستند.

افزایش جمعیت سالمند در استان اصفهان نگران کننده است

مقالات دیگر:بهترین آسایشگاه سالمندان تهران



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
یک جراح مغز و اعصاب:
۹۰ درصد موارد درد کمر و گردن ناشی از ضعف عضلانی است
 
 
 
 
ایسنا/کردستان یک جراح مغز و اعصاب گفت: ۹۰ درصد موارد درد کمر و گردن ناشی از دیسک نیست، بلکه ضعف عضلانی است؛ ضعف عضلات ناحیه پشت باعث می شود که هنگام فشار زیاد، درد زیادی در این ناحیه احساس شود که برای تسکین این دردها بهترین درمان ها شامل فیزیوتراپی، ورزش ویلیامز، پیلاتز، TRX و آب درمانی است.
 
 
دکتر سید محمد سردار ظاهریانی جراح مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دیسک یک ماده ژلاتینی با ساختار خاص بوده که در بین مهره های کمر وجود دارد که برای جابه جایی و انتقال نیرو موثر بوده و باعث انعطاف پذیری در بین مهره های کمری می شود و کمر انتقال دهنده وزن سر و تنه به لگن و اندام تحتانی است.
وی افزود:۹۰ درصد افراد در طول عمرشان حداقل یکبار دچار درد کمر می شوند و مهم ترین و شایع ترین علت مراجعه به درمانگاه های جراحی اعصاب و نورولوژی و ارتوپدی دیسک کمر و درد کمر است.
 
دکتر ظاهریانی گفت: یکی از مهم ترین ریسک فاکتورهای دیسک کمر، عوامل ژنتیکی است به این صورت که اختلالات در یک سری از ژن های مرتبط با ساختار دیسک کمر در این افراد وجود دارد، از دیگر عوامل می توان به چاقی، ورزش نکردن، عدم پیاده روی، بلند کردن اجسام سنگین و خم و راست شدن های فراوان اشاره کرد.
 
وی عنوان کرد: ۹۰ درصد موارد درد کمر و گردن ناشی از دیسک نیست، بلکه ضعف عضلانی است؛ ضعف عضلات ناحیه پشت باعث می شود که هنگام فشار زیاد، درد زیادی در این ناحیه احساس شود که برای تسکین این دردها بهترین درمان ها شامل فیزیوتراپی، ورزش ویلیامز، پیلاتز، TRX و آب درمانی است.
 
این جراح مغز و اعصاب گفت: تفاوت میان دیسک کمر و درد عضلانی این است که بیماران دیسک کمر درد شدید و تیرکشنده را در اندام تحتانی به صورت یک طرفه یا دوطرفه دارند و این درد خطرناک بوده و نیازمند مداخلات درمانی است.
وی در ادامه عنوان کرد: راه های پیشگیری از دیسک کمر شامل تقویت عضلات ناحیه پشت، وزن متناسب، عدم استفاده از پله و استفاده از توالت فرنگی، حمل کردن وسایل طبق اصول ارگونومی است.
 
 
ظاهریانی اعلام کرد: در ۹۵ درصد موارد درمان دیسک کمر غیر جراحی است و با اصلاح الگوی زندگی بهبود می یابد.
وی افزود: پنج تا ۱۰ درصد از بیماران نیازمند عمل جراحی هستند و این بیماران کسانی هستند که درد شدیدی دارند و به درمان های دارویی جواب نمی دهند، دچار نقص عصبی پیشرونده هستند و نمی توانند روی نوک پا و پنجه پا بایستند و نیزاحتباس ادرار و مدفوع دارند.
 
وی افزود: کسانی که کاندید جراحی می شوند باید قبل از عمل بررسی های قلبی و در سنین بالای ۴۰ سال حتما مشاوره بیهوشی صورت گیرد، تا از داشتن بیماری های زمینه ای مانند بیماری های ریوی اطلاع پیدا کرد، بعد از عمل این بیماران باید ۲ تا ۳ ماه از کمربندهای طبی استفاده کنند واز بلند کردن اجسام سنگین و خم و راست شدن به شدت پرهیز کنند و حتما پیاده روی نیز انجام دهند.
 
 
وی ادامه داد: در این بیماران چیزی به نام استراحت مطلق وجود ندارد و باید حتما روزانه در فضای منزل چندین قدم پیاده روی کنند و به مدت دو هفته هر روز پانسمان بیمار تعویض شود؛ بعد از ۵تا ۷ روز پس از عمل جراحی اتصال لبه های پوستی صورت می گیرد و بیمار می تواند استحمام کند.
 
 
این جراح مغز و اعصاب یادآور شد: برای دیسک کمر چندین نوع عمل جراحی وجود دارد که شامل لیزر، آندوسکوپی و عمل جراحی باز است که لیزر و آندوسکوپی به دلیل اینکه میزان عود آن بسیار بالا است به هیچ وجه توصیه نمی شود و بهترین راه برای این بیماران عمل جراحی باز بوده و کمترین میزان عود را داراست.


:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در شرایطی که متقاضیان وام ازدواج باید برای دریافت این وام مدت‌ها برای ثبت‌نام در سامانه مربوطه معطل باشند تا بتوانند اطلاعات هویتی خود را ثبت و بانک عامل را انتخاب کنند؛ یک سایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته روند ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج را با هزینه‌ای تقریبا ۳۰۰ هزار تومانی انجام می‌دهد.

ثبت‌نام وام ازدواج ۳۰۰ هزار تومان آب می‌خورد!

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، زوج‌های ایرانی برای وام ۷۰ میلیونی ازدواج با بازپرداخت ۱۰ ماهه ابتدا باید در سامانه مربوطه به نشانی ve.cbi.ir اطلاعات هویتی خود را ثبت و بانک عامل را برای پرداخت این وام انتخاب کنند. البته، برای زوج‌های زیر ۲۵ و ۲۳ سال واجد شرایط، وام ازدواج می‌تواند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

اما طبق اعلام متقاضیان، سامانه تعبیه شده جهت ثبت‌نام وام ازدواج، مشکلات عدیده‌ای برای این افراد ایجاد کرده است که روند ثبت‌نام را برای آن‌ها زمان‌بر و فرسایشی می‌کند.

 یکی از مشکلات پرتکراری که بارها زوج‌ها به ایسنا اعلام کرده‌اند، پذیرفته نشدن مکرر کُد امنیتی ورود به سامانه برای تکمیل فرآیندهای ثبت‌نام است که باید چندین بار این کد را وارد کنند تا سرانجام وارد سامانه شوند.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج شیک غرب تهران

همچنین، اعتبار نداشتن بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج از دیگر مشکلات متقاضیان این تسهیلات است که به عنوان مثال یک زوج مدت‌هاست که برای ثبت‌نام وام ازدواج تلاش می‌کنند اما سامانه به آن‌ها اعلام می‌کند که هیچ بانکی در استان شما اعتبار لازم برای پرداخت این وام را ندارد.

در شرایطی که روند ثبت‌نام برای وام ازدواج زمان‌بر و طاقت‌فرسا شده است، سایتی وجود دارد که مدعی است در کوتاه‌ترین زمان ممکن وام ازدواج شما را برای هر بانک و شعبه‌ای که بخواهید ثبت نام می‌کند اما این ثبت‌نام برای افراد معادل ۲۸۸ هزار تومان آب می‌خورد.

ثبت‌نام وام ازدواج از طریق این سایت اینگونه است که ابتدا بانک موردنظر و استان خود را انتخاب می‌کنید سپس با پرداخت مبلغ ۲۸۸ تومان به مراحل بعدی چون تکمیل اطلاعات، دریافت کد رهگیری و تعیین شعبه منتقل می‌شوید و تمامی تحولات ثبت‌نام از طریق پیامک به اطلاع شما می‌رسد.

بنابراین، فارغ از عبور کردن زوج‌های ایرانی از هفت‌خوان رستم برای دریافت وام ازدواج چون معرفی ضامن به بانک و سخت‌گیری بانک‌ها باید به منظور ثبت‌نام این وام نیز مبلغی را هزینه کنند، در حالیکه ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج رایگان است اما با مشکلات فنی این سامانه مردم ترجیح می‌دهند تا این مبلغ را بپردازند تا سریع‌تر بتوانند وام خود را دریافت کنند.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

عضو کمیسون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت را مکلف کرده بود مالیات بر خانه‌های خالی، خودرو‌های لوکس و خانه‌های لاکچری را دریافت کند که اگر این مسئله واقعا محقق شود، می‌تواند منابعی باشد تا کسری بودجه کشور را جبران کند.

اخذ مالیات بر خودرو‌های لوکس و خانه‌های لاکچری/ راهکارهای جلوگیری از کسری بودجه ۱۴۰۱

بهروز محبی‌نجم‌آبادی در گفت‌وگو با افکارنیوز، درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ، اظهار داشت: یکی از مسائل جدی و مشکل اساسی ما در بودجه‌ها بحث کسری تراز عملیاتی و به طور کلی کسری بودجه است. کسری بودجه همیشه فاصله منابع و مصارف را زیاد می‌کند و الزاما دولت‌ها کوتاه‌ترین راه یعنی استقراض را انتخاب می‌کنند.

مقالات بیشتر:تولید کننده پرده زبرا

مالیات خودرو‌های لوکس در بودجه ۱۴۰۱ چه قدر است؟

وی بیان کرد: استقراض دولت‌ها منجر به افزایش پایه پولی می‌شود و در نهایت تاثیرات منفی بر میزان تورم کشور می‌گذارد. ما در چند سال اخیر به شدت در شاخص تورم دچار مشکل هستیم و تورم تا بیش از ۴۷ درصد را در سال گذشته تجربه کردیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مسئله شرایط بسیار سختی را برای مردم به وجود آورده است و قطعا اگر دولت می‌خواهد به صورت علمی و منطقی حرکت کند، باید همه آنچه را که باعث ایجاد تورم می‌شود از جمله کسری تراز عملیاتی و کسری بودجه را حل و فصل کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا به سمت استقراض نرود، البته دولت برای آنکه استقراض نکند شیوه‌های مختلفی را در دستور کار دارد؛ یک روش تهاتر است که احتمالا با برخی از کشور‌های هم پیمان ایران و یا کشور‌هایی که می‌توانیم با آن‌ها قرارداد‌هایی را به امضا برسانیم، این روش اجرایی شود و این موضوع عملیاتی خواهد شد.

محبی نجم‌آبادی بیان کرد: یک اقدام دیگر مولدسازی دارایی‌های دولت است که ما باید بتوانیم این کار را هم در دستور کار خود قرار دهیم. همچنین صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها نیز گام مهم دیگری است که باید عملیاتی شود.

اخذ مالیات بر خودرو‌های لوکس و خانه‌های لاکچری/ راهکارهای جلوگیری از کسری بودجه ۱۴۰۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین لازم است از فرار‌های مالیاتی جلوگیری شود و افرادی که فرار مالیاتی دارند، شناسایی و ملزم شوند مالیات‌های خود را بپردازند که این اقدام تاثیر بسزایی در ایجاد منابع برای کشور و جلوگیری از استقراض دارد.

وی گفت: ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی هم مسئله‌ای حائز اهمیت است. مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت را مکلف کرده بود مالیات بر خانه‌های خالی، خودرو‌های لوکس و خانه‌های لاکچری را دریافت کند که اگر این مسئله واقعا محقق شود، می‌تواند منابعی باشد تا کسری بودجه کشور را جبران کند و باعث شود دولت یا به طور کامل استقراض نکند یا میزان استقراض دولت به حداقل ممکن کاهش یابد.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح ساختار بودجه، تاکید کرد: اصلاح ساختار بودجه موضوعی نیست که در چند ماه و یا یک سال عملیاتی شود. شاخص‌های اقتصادی تحت تاثیر پارامتر‌های مختلفی هستند و با چند حرکت و اقدام کوچک نمی‌توان اصلاحات اساسی را در اقتصاد و بودجه کشور محقق کرد و حتما لازم است در بررسی و تصویب بودجه حساب شده عمل کنیم. مهار تورم اولین کاری است که باید اتفاق بیفتد و سپس نزولی شدن و یک رقمی شدن نرخ تورم از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و محقق شود.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 

فیزیوتراپی بعد از جراحی
 
 
پارسینه: دنبال کردن پروتکل های فیزیوتراپی بعد از جراحی و عمل برای رسیدن به نتیجه در برای بیمارانی که تحت جراحی ارتوپدی قرار می گیرند بسیار مهم است.
 
 
اغلب پس از انجام جراحی های متداول مانند تعویض مفصل ران و مفصل زانو و یا بازسازی رباط صلیبی قدامی یک دستورالعمل یا پروتکل تعیین شده برای فیزیوتراپی وجود دارد.
 
متخصص فیزیوتراپی باید با این پروتکل ها آشنا باشد و برنامه را بر اساس شرایط خاص شما تنظیم کند.
 
به طور کلی فیزیوتراپی بعد از عمل در سه مرحله بهبود اولیه، افزایش قدرت و دامنه حرکت و در نهایت مرحله بازیابی عملکرد انجام می شود.
 
مرحله بهبود اولیه در فیزیوتراپی بعد از جراحی
این مرحله بلافاصله پس از جراحی شروع شده و تا زمان بهبود کلی بافت ها، کاهش تورم ناشی از جراحی و از بین رفتن درد ادامه می یابد.
 
متخصص فیزیوتراپی در طول این زمان بر روی موارد زیر تمرکز می کند:
 
تسکین درد
کاهش تورم
درمان دستی ملایم برای بازگرداندن دامنه حرکت مفاصل
کمک برای راه رفتن زود هنگام
تجویز وسایل کمکی برای راه رفتن مانند واکر یا عصا و آموزش استفاده از آن ها
تمرینات ساده برای شروع بازیابی عملکرد عضلات بدون ایجاد اختلال در بهبودی
استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی همانند لیزر پرتوان، مگنت درمانی، شاک ویو و…
تمرینات فیزیوتراپی در منزل
مرحله قدرت و محدوده حرکت در فیزیوتراپی
پس از جراحی و قرار گرفتن در وضعیت مناسب و کاهش درد و تورم ناشی از عمل، برنامه فیزیوتراپی بر بازگرداندن دامنه حرکت، مکانیک و قدرت بدن به حالت عادی متمرکز می شود.
 
برنامه فیزیوتراپی پس از عمل در این مدت احتمالا شامل موارد زیر است:
 
تمرینات قدرتی سخت تر
معرفی برخی تمرینات تعادل و حس عمقی
درمان دستی تهاجمی تر برای بازگرداندن کامل دامنه حرکت مفاصل
درمان بافت نرم برای اطمینان از بازیابی کامل تحرک
مرحله بازیابی عملکرد در فیزیوتراپی
بعد از بهبود محل جراحی و بازیابی قدرت به حدی که بتوانید با خیال راحت تمرینات پیچیده تر را انجام دهید وارد مرحله بازیابی عملکرد برنامه فیزیوتراپی خواهید شد.
 
عملکرد بدن هر شخص متفاوت بوده و سبک زندگی افراد با توجه به نیازهای جسمی متفاوت است.
 
لازم است برنامه فیزیوتراپی برای هر بیمار طوری طراحی شود که اهداف جسمی آن ها را برآورده کند.
 
شاید یک بیمار به دنبال بازگشت به سطح عالی ورزش باشد و یک بیمار دیگر تنها بخواهد برای بازی با نوه های خود روی زمین بنشیند.
 
بنابراین برنامه باید با توجه به اهداف بیمار پیشرفت کند. در این دوره زمانی برخی از اقدامات زیر را انجام خواهید داد:
 
تمرینات پیشرفته که برای رسیدن به یک هدف کاربردی پیچیده طراحی شده اند
تمرینات پیچیده تر تعادل و حس عمقی
درمان دستی برای بازیابی کامل دامنه حرکت مفاصل (در صورتی که دامنه حرکت تا این زمان بطور کامل باز نگشته باشد)
 
 
ملاحظات مهم مرتبط با فیزیوتراپی بعد از جراحی و عمل
محدودیت ها و زمان بندی های خاصی برای جراحی وجود دارد که لازم است برای بهبودی صحیح رعایت شوند.
 
 
به عنوان مثال بیمارانی که تحت عمل جراحی بازسازی رباط صلیبی قدامی قرار گرفته اند معمولا تا ۱۲ هفته پس از جراحی نمی توانند بدوند (با فرض اینکه در این زمان به مراحل بالینی مورد انتظار رسیده اند).
 
 
به افرادی که تحت عمل جراحی تعویض مفصل لگن قرار گرفته اند معمولا توصیه می شود برای چند ماه از خم کردن لگن به میزان ۹۰ درجه و انجام برخی فعالیت های پرخطر مانند اسکی و دویدن خودداری کنند.
 
این محدودیت ها توسط تیم جراحی یا متخصص فیزیوتراپی ارائه شده و برای اطمینان از دریافت بهترین نتایج ممکن لازم است رعایت شوند.


:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()