خاموشی استاد عود و آواز
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش برنا، علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ در پیامی درگذشت عبدالوهاب شهیدی را تسلیت گفت.

در متن پیام علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ برای عبدالوهاب شهیدی آمده است:

 

پیش ساز تو من از سِحر سخن دم نزنم

 

که زبانی چو بیان تو ندارد سخنم

ره مگردان و نگه دار همین پرده ی راست

 

تا من از راز سِپهرت گرهی باز کنم

 

باید افسوس خورد و صد افسوس، استاد گرانقدر عبدالوهاب شهیدی  نیز بار سفر ببست و برفت... یاد ایشان همچون آثارش تا ابد زنده خواهد بود.

 

« فقدان بزرگ مرد موسیقی ایران استاد شهیدی  استاد عود و آواز که از جمله چهره های تاثیرگذار در موسیقی ایران بود باعث تاسف و تاثر شدید اهل هنر شد.

 

او تمام زندگیش تلاش و دقت و وسواس در موسیقی اصیل و ردیف بجا مانده از میراث‌داران موسیقی کهن و آموزش به شاگردان بود. دستی توانا در نواختن و فکری سنتی در اصالت تاریخی آهنگ و نغمه و صدایی رسا و شیواداشت و  شخصیت هنری شکل گرفته در مکتب اسماعیل‌خان مهرتاش در جامعه هنری باربَد که هم زیباپسند بود و هم سختگیر باعث‌شد آثار ماندگاری را برای مردمان این سرزمین به یادگار بگذارد.

 

این استاد موسیقی و آواز ایرانی معتقد بود که هر خوانندهٔ آواز باید نواختن دست‌کم یک ساز را به‌خوبی بیاموزد. او که نوازندهٔ چیره‌دست عود نیز بود، در طول حیات هنری‌اش آهنگهای فراوانی ساخت و با شرکت در بیش از ۲۳۰ برنامه، از پرکارترین هنرمندان حاضر در برنامهٔ موسیقی «گلها» رادیو بود.

 

وی از شروع زندگی موسیقائی‌اش به شکلی تأثیرگذار در عرصه هنر و جاودانگی سنت‌های آن راه پیمود و  آثاری ماندگاری از آوازهای محلی و فولکلور  و تصنیف های قدیمی نظیر آثار عارف قزوینی را حفظ و احیا کرد.

 

این مصیبت را به جامعه موسیقی کشور تسلیت می‌گویم و برای هنرمند برجسته از درگاه خداوند سبحان علو درجات و برای بازماندگان او صبر و سلامتی مسئلت دارم. روحش شاد و یادش گرامی باد.»

مقالات دیگر: آموزش تار شهرک گلستان





:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: